build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Воздухопловство
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Аеродроми

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 104105106107108 124>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #2101 Posted: 11-Jan-2010 at 20:48
Аеродромот е ПРЕМАЛ уште еднаш ќе пробам да посочам. Еден асален аеродром (впрочем и единствен асален од Гевгелија до Белград) треба да има:

- одлична терминална зграда
- мини трговски центар во нејзин склоп
- хотел
- гаражи за рент-а-кар
- вип терминал
- карго терминал
- деловна зграда за авиокомпании итн.

Од ова, овде гледам само една лимена барака со тунели до авионите. Ова ќе биде се разбира многу подобро од тоа што е сега, но воопшто не е амбициозно за да во следните 20 години Скопје добие до 6 милиони патници годишно (реална бројка ако се земе во обзир очекуваниот пораст на патувањето, стандардот итн.)
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #2102 Posted: 11-Jan-2010 at 20:44
http://www.a1.com.mk/vesti/default.aspx?VestID=118533

Реконструкцијата на аеродромите ќе почне во март годинава

Александар Момировски Коментари (0)   
11.01.2010 18:48
 

 

Реконструкцијата на скопскиот и на охридскиот аеродром ќе почне на 2 март оваа година. Ова во изјава за турските медиуми го обелодени Сани Шенер првиот човек на ТАВ холдинг, компанијата што ги доби под концесија македонските авиопристаништа.

„Ние си поставивме цел да го зголемиме бројот на аеродроми со кои оперираме на десет за десет години. Оваа наша идеја ќе ја реализираме до крај со влезот во скопскиот и охридскиот аеродром каде реконструкцијата ќе почне на 2 март“, изјави Шенер.

Во меѓувреме и на домашен терен најави дека ТАВ наскоро ќе почне со модернизација на аеродромите. Премиерот Груевски денеска за прв пат јавно го обелодени и новиот став на владата со кој на турската компанија и се дозволуваат отстапки во делот на изградбата на карго аеродромот во Штип.

Рокот се пролонгира и наместо изградбата да тече паралелно со реконструкцијата на постоечките аеродроми, таа се одложува за неколку години. Ова ги става во подредена положба останатите компании кои се тркаа за добивање на аеродромите под концесија, и кои се откажаа токму поради неисплатливоста да се гради штипскиот карго аеродром.

Турски ТАВ ги доби македонските аеродроми под концесија во траење од 20 години и од нив треба да направи модерни авиопристаништа со инвестиција тешка околу 200 милиони евра. Со тврдења дека чекаат пари од европските банки, Турците досега во два наврати го одложија стартот на реконструкцијата.


Back to Top
Sale SK View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 16-Aug-2009
Online Status: Offline
Posts: 258
  Quote Sale SK Quote  Post ReplyReply #2103 Posted: 10-Jan-2010 at 17:42
Originally posted by pbanks


Што се донесува за нов тендер. Принципиелно, ДА, но практично тоа ќе биде одложување за нови 2-3 години. Иако би било нефер спрема Хохтиф и Виенскиот аеродром кои отпаднаа од последниот тендер токму поради Штип, најповолна варијанта би била ТАВ навистина да засука ракави и од март да почне да го средува пред се скопскиот аеродром. Едноставно немаме време за чекање, истава расипана плоча се врти веќе 11на години.


Така и ќе заврши целиов циркус.ТАВ го доби тендерот баш поради штипскиот аеродром,а воопшто немаат намера да го изградат(одлагање на 10 години знаеме што значи).Немаат абер ни за реновирање на скопскиот што е најтрагично.Ама ајде да почекаме уште месец дена....
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #2104 Posted: 09-Jan-2010 at 20:51
Јас сметам дека скопскиот може да се пробие како хаб, ама само на LCC (low-cost carriers), бидејќи тоа што тие бараат е всушност аеродром со ниски аеродромски такси. Пример blue air лета за Париз, ама ни на Де Гол, ни на Орли, туку на Бове или како и да се чита, кој се наоѓа на 85 km од Париз. Истото важи и за Берлин, не летаат на Шонефелд или Тегел, си летаат на помошни аеродроми подалеку од градот, баш за да останат low cost. Цела цена во билетите се тие пусти такси, кои сите знаеме колку се високи. Единствено така може скопскиот да стане компетентен во некоја сфера. А за нормални авиолинии, многу тешко дека ќе ги привлечеме (во голем број), бидејќи нивната услуга не се состои само во тоа што нуди компанијата за време на летот или пред летот, туку и аеродромите и услугите кои ги нудат аеродромите од кои полетуваат/слетуваат. Сепак, на луѓето на кои не им е дојдено до 50-100 евра за еден лет пре би избрале подобар аеродром и подобра компанија, што значи тие не би летале преку Скопје освен во краен случај (ако треба да одат во Скопје)

Edited by гитардемон - 09-Jan-2010 at 20:56
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
UrbanFreak View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
  Quote UrbanFreak Quote  Post ReplyReply #2105 Posted: 09-Jan-2010 at 20:41

Моето искуство со регионалните аеродроми (Скопје, Софија, Белград, Солун, Љубљана, Будимпешта, Истанбул) е дека ние сме далеку од минимумот кој треба да го исполнувамакар и локален аеродром. И сметам дека сме далеку од некаков Хаб за поврзување на летови одедноставна причина: КОЈ ЛЕТОВИ И ЗА КАДЕ? Значи ако се работ за летви од северна Европа према Блискиот Исток, Азија или Африка, зошто и како побогу Скопје би го надминал еден Истанбул кој е еден од главните светски хабови? Второ како што кажа и пбанкс како и со кои превозници ние би станале хаб?Значи да не се лажеме, секој што барем 3 пати летал поврзано било каде во животот е свесен за мегаломанштината на оваа идеја.

Од друга страна, примерот кој и Андреј го посочи со Љубљана е одличен пример како треба да изгледа нашиот аеродром. Симпатичен, мал аеродром со 10тина гејта, со максимален капацитет од некои 2-3 милиони патници годишно, кои треба да бидеме среќни ако некогаш ги оствариме.
 
За Охридскиот аеродром, не би се замарал премногу. Како и сите други туристички аеродроми, доволно е да биде максимално чист, организиран и не поголем од сегашниот Скопски.
 
Штипскиот е апсолутна детска будалаштина и да се размислува.


Edited by UrbanFreak - 09-Jan-2010 at 20:42
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #2106 Posted: 09-Jan-2010 at 15:48
Originally posted by Andrej_LJ


И сакам уште нешто да искритизирам. Пред неколку недели излезе информација дека ТАБ ОБЕЗБЕДИЛА 10 МИЛИОНСКИ КРЕДИТ ЗА ИНВЕСТИЦИЈАТА ОД ИК БАНКА!!?? Ви се молам, која сериозна компанија, која ја чекаат огромни инвестиции би земала неповолен кредит од македонска банка (знаеме дека можностите по квалитет и квантитет на кредитирање на македонските банки се исклучително мали)! Ова воопшто не ми изгледа светло и мислам дека купуваат време и мачкаат очи. Да не зборуваме дека ако отпадне Штип (за кој од почетокот немаше потреба) треба одма да има нов тендер и да се изберат далеку посериозни и големи компании.


ИК Банка е сопственост на Демир Халнк банката од Холандија која е пак Холандско Турска банка и тука го гледам линкот меѓу нив и ТАВ.

Што се донесува за нов тендер. Принципиелно, ДА, но практично тоа ќе биде одложување за нови 2-3 години. Иако би било нефер спрема Хохтиф и Виенскиот аеродром кои отпаднаа од последниот тендер токму поради Штип, најповолна варијанта би била ТАВ навистина да засука ракави и од март да почне да го средува пред се скопскиот аеродром. Едноставно немаме време за чекање, истава расипана плоча се врти веќе 11на години.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #2107 Posted: 09-Jan-2010 at 15:31
Сепак не треба да се занесуваме во очекувањата. Убаво што ја спомена Љубљана. Тоа е единствен аеродром во Словенија - (Марибор практично не работи откако се повлекоа лоу-костерите), а Порторож има сообраќај како Охрид, односно нема сообраќај. Е штом потенциалот на Словенија (земја со исти географски-популациони карактеристики како Македонија), но далеку побогата и развиена и со исклучително развиен национален превозник (незнам дали знаете но нивното небо веројатно е под протекција на некој начин затоа што од Љубљана освен Адриа летаат само уште ЈАТ за Белград, ЕрФранс за Парис и Аерофлот за Москва-се друго држи Адриа) едвај достигнува 2 милиона патника годишно, тогаш за какви чушки и френки ќе се споредуваме со од нас поголемите Солун, Тирана, а пак за Белград и особено Софија збор да не станува! Софија во 2009 имаше 3,1 милиона патника (5 пати поголем од Скопје), при постоњето на уште Варна и Бургас (коишто исто така имаат по околу 1-2 милиона заради туристите). На Скопје му треба убав терминал, со не повеќе од 4 воздушни ракави, но пред се модерен и дизајнерски. И се разбира силна домашна (или странска) компанија, која би го избрала за хаб. Ќе дадам пример пак за Софија. Таму работи да речеме Луфтханса Техник (регионален авио-сервисен центар) а хаб освен на БулгариаЕр е и за неколку лоу-костери како УизЏет. Скопје си е светлосни години назад. Единствено може да се бори за Јужна Србија, а и Косово, но доста потешко.

И сакам уште нешто да искритизирам. Пред неколку недели излезе информација дека ТАБ ОБЕЗБЕДИЛА 10 МИЛИОНСКИ КРЕДИТ ЗА ИНВЕСТИЦИЈАТА ОД ИК БАНКА!!?? Ви се молам, која сериозна компанија, која ја чекаат огромни инвестиции би земала неповолен кредит од македонска банка (знаеме дека можностите по квалитет и квантитет на кредитирање на македонските банки се исклучително мали)! Ова воопшто не ми изгледа светло и мислам дека купуваат време и мачкаат очи. Да не зборуваме дека ако отпадне Штип (за кој од почетокот немаше потреба) треба одма да има нов тендер и да се изберат далеку посериозни и големи компании.

Edited by Andrej_LJ - 09-Jan-2010 at 15:35
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #2108 Posted: 09-Jan-2010 at 14:53
Originally posted by lslcrew


Простор за битка каде што може да се води за освојување на пазар се трансфер јазлите, меѓутоа ниту тука неможе еден аеродром да го собере целиот колач. Скопскиов нма таква можност и убеден сум дека ќе се зголеми трансферот кога че го има тој транзит јазел. А дополнителна ситуација што е добро за скопскиов аердором е што е на крстопат меќу два коридора што дополчнително би го направило атрактивен транзит јазел и ќе може делумно да го наруши тој монопол на неколкуте околни аердороми од своите зони нивни и да привлече нешто патници тука како атрактивен транзит јазел. На пример приштинскиот кои не лежи на ниту еден коридор.


Приказната со трансферен јазол е премногу експлоатирана исто така. Многу често, трансферен јазол се преклопува со местото каде една авиокомпанија подигнува седиште, сервисен центар итн. Претпоставката е дека дотичната авиолинија ќе има голем сообраќај и многу линии и ќе може луѓето од точка А до точка В да ги пренесува преку точка Б (Скопје). Значи постои силна корелација со обемот на сообраќај и со линиите кои се исплатливи да се одржуваат од еден град. Каде е Скопје на тоа поле?

http://en.wikipedia.org/wiki/Airline_hub#Europe

Приказната за коридорите е исто така премногу експлоатирана. Точно е, Скопје има сериозна предност пред Приштина и пред Сараево ако зборуваме регионално но тука приказната завршува. Другите градови не се ниту подобри, ниту полоши од овој аспект ако зборуваме генерално.

И сите овие муабети се јалови додека некој не ја протресе таа административна баруштина која управува со авиосообраќајот во Македонија и не се зафати сериозно да менаџира со овој бизнис. Со работа и со паметно управување, и без претензии да бидеме трансферен јазол, може да бидеме сосема пристоен аеродром. Тука повторно ќе го дадам примерот со Љубљана, каде се на добар пат да го дуплираат сообраќајот од 2000 година кога имале околу 991.000 патници годишно а сега се приближуваат полека но сигурно до 2.000.000.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #2109 Posted: 09-Jan-2010 at 06:12
Како прво основна грешка што се прави е поставување на позиции на некаков натпревар меќу аердороми па сега ќе си "крадат" патници меќу себе. Погрешно е поставена тезата ако разгледауваме така и ако бараме начин да напумпаме бројки со сила ради чалам или брз профит без да се понуди услуга што само лошо ќе говори за нас.

Многу не баратам со бројки за патници по регионални аеродроми но некои работи мора да бидат од старт јасни. Секој аеродром си е монопол за просторот кој го опкружува, без разлика на државни граници, етнички или јазични бариери или слично. Тој монопол може да е малку релативно нарушен поради блискоста на аеродромите или слично што и е нормално за пазарно ориентиран регион. Од овој аспект секој аеродром си има некој де факто загарантиран контингент патници кои може да гравитира кон околни аеродроми само во несреден локален аердром како што е нашава ситуација. Но долгорочно ситуацијата со аеродромите на балканов ќе конвергира кон ситуација каде што патиување од ненајблизок аеродром ќе биде ретка слика. Сепак се рабпоти за сврзани садови со исто ниво на вода. Ќе се редистрибуира бројот на патници така како што ќе наложат природните закони. Скопски аердром ниту може да престаса некој белград софија или солун, но затоа ниту може да биде крајно црни прогнози како што прочитавме некои нагоре.

Простор за битка каде што може да се води за освојување на пазар се трансфер јазлите, меѓутоа ниту тука неможе еден аеродром да го собере целиот колач. Скопскиов нма таква можност и убеден сум дека ќе се зголеми трансферот кога че го има тој транзит јазел. А дополнителна ситуација што е добро за скопскиов аердором е што е на крстопат меќу два коридора што дополчнително би го направило атрактивен транзит јазел и ќе може делумно да го наруши тој монопол на неколкуте околни аердороми од своите зони нивни и да привлече нешто патници тука како атрактивен транзит јазел. На пример приштинскиот кои не лежи на ниту еден коридор.


Edited by lslcrew - 09-Jan-2010 at 06:19
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #2110 Posted: 09-Jan-2010 at 01:20
Воопшто не ти зборувам од аспект на "македонче" тоа што го пишувам е само (спрема мене секако) реална проценка. Но, ако зборуваме за регионот кој го наведе (Македонија, Косово и Ј. Србија) апсолутно се сложувам дека тука треба да ја превземеме палката и тоа не само во сегментот на авиопревозот.

Со Софија, Тирана, Солун не би се споредувал но не гледам ниту причина да се мериме со нив со оглед дека не ни се преклопуваат интересите. Сеуште мислам дека по обем на патници нема да може да им парираме, во случајот на Тирана и Солун пред се поради фактот дека низ нив (ќе) проаѓаат многу туристи (погледни со какви бројки оперираат Сплит, Дубровник, Варна или Бургас само поради туристите), а за Софија бидејќи е реално поголем и побитен град со одличен економски моментум.


Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #2111 Posted: 08-Jan-2010 at 23:39
Скопскиот аеродром не може да биде Хитроу. Ниту тоа се бара. Тоа што може да биде е централен регионален аеродром, кој ќе поврзува исток и запад и кој ќе служи освен како поврзувачки центар, и како регионален центар за Македонија, Косово и Ј. Србија (регион од околу 6 милиони жители). Тоа воопшто не е за потценување. Во такви услови, и те како може да конкурира на Тирана, Солун и Софија. Единствено можеби Белград ќе ни избега, со оглед на тоа дека има речиси 6 милионска популација во реон од саат време од аеродромот. Но сите други, не би смеело по ниеден параметар да се ДАЛЕКУ понапред од Скопскиот аеродром.

Но со вакви планови, нашите патници ќе продолжат да летаат од Солун, Софија, Приштина, Ниш и Белград. За жал синдромот на „македончето“ повторно е во игра. Ај, ме влечеш за јазик, ама ќе се воздржам, само ќе спомнам дека Словенија така направи економски развој со фаќање на понеразвиените пазари на Балканот, а не со тепање со автоиндустрија, метал индустрија итн., во Германија, Франција итн...
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #2112 Posted: 08-Jan-2010 at 19:11
Многу луѓе зборуваат за некаква регионална борба помеѓу аеродромите но лично никогаш не сум можел да разберам дали навистина претендираме да ги престигнуваме Софија, Белград или Солун. И Тирана на подолг рок има неспоредливо силни предуслови за повеќе патници отколку Скопје.

Реални конкуренти ни се Приштина, Ниш и сл. Јас не го доживувам ова воопшто трагично бидејќи сепак просторот за раст е голем, но не ми е јасно врз која основа се претензиите за парирање со некој од поголемите аеродроми.

Покрај очигледниот фактор (број на население, големина на град итн), треба да се изанализира и

- колкав е бројот на меѓународни компании во Скопје
- колкав е бројот на домашни компании кои соработуваат со странство
- колкав е бројот на регионални претставништва лоцирани во Скопје
- колкав е потенцијалот на македонскиот туризам
...
...
...

Кога сето ова ќе се стави на куп не гледам каде ние ја гледаме рамноправната битка (можеби во наводното претворање на Скопје во хаб за поврзани летови?)

Инаку 200 милиони ЕУР се однесуваат на целокупна модернизација на аеродромите вклучувајќи и проширувања на писти, целосни нови системи (на пример асален систем за распоредување на багаж кој што може да биде многу комплексен) но и изградба на цел нов аеродром во Штип од 0.
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #2113 Posted: 08-Jan-2010 at 18:44
Ако шемата е реална.... тогаш овде се работи за изградба на една обична зграда од 2 спрата со тунели до авионите. Ова не може ни приближно да чини 200 милиони евра, колку што треба да е целата инвестција. Ова не чини повеќе од 20 милиони евра преку сила.

Инаку, еве за пример... 1999 слетав за прв пат во Анталија, кога тој беше нов аеродром. Имаше 5 милиони патници и изгледаше ПРАЗНО!!! Односно беше изграден огромен и дури си викав што им е на овие, имаше по 3 празни рампи за секој авион што слета.

2008 истиот аеродром имаше 18 милиони патници. Па сега види. Значи за 10 години! Така да ако ние мислиме сериозно да правиме инвестиција во авио сообраќајот, ова е смешно, зашто за 10 години оваа зградичка ќе биде претесна.

Се разбира, ако планираме да бидеме зад Софија, Солун, Белград, Ниш, Тирана, па и Приштина, тогаш овој аеродром е супер.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #2114 Posted: 08-Jan-2010 at 18:22
Воопшто не би се сложил дека е мал. Зборуваме за терминал за 1.5 милиони патници годишно со можност да прими до 3 милиони (некако така беа бројките).

Во основа е поголем едно 6 пати од постоечкиот терминал и веројатно е издигнат на 2 нивоа (за да може да ги прими патничките мостови). Што повеќе, голем дел од постоечкиот терминал служи како канцелариски простор, така да корисната површина на новиот терминал уште повеќе би дошла до израз.

За наши потреби мислам дека е полн погодок, и тоа под услов вистински да се потрудиме и да го размрдаме авиосообраќајот (со тековните бројки за патници, новиот терминал би бил само 30% исполнет)
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #2115 Posted: 08-Jan-2010 at 18:15
Ako e ova vistinskiot plan, mnogu e nekako mal, bezvrska e tolku cekanje, cenkanje, investicii i cuda za ova?

Katastrofa...

Originally posted by pbanks

Еве го планот на Naco превземен од нивната страница. За прв пат ако не се лажам во нишкава ни дава претстава каде што треба да стои. Комплетно нов терминал, нова клучка со автопатот итн итн...


Back to Top
Мартин View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-Jan-2009
Online Status: Offline
Posts: 366
  Quote Мартин Quote  Post ReplyReply #2116 Posted: 07-Jan-2010 at 15:40
За жал, мора на некој начин да ја платиме огромната политичка подршка од страна на Турција. Само што мислам дека со вакви работи само дополнително го рушиме имиџот на нашата држава пред странските инвеститори, и е прашање дали повеќе добиваме или губиме.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #2117 Posted: 07-Jan-2010 at 15:20
Кога кон исклучително сериозни и сложени работи се пристапува толку неодговорно и како што на некого му се сонило, нормално е резултатот да биде хаос и фијаско  Wallbash

Отстапките за ТАВ ги дискриминираат конкурентите на тендерот

вторник, 05 јануари 2010, 18:29

Отстапките, кои Владата му ги дава на турски ТАВ за изградбата на карго аеродромот во Штип ги дискриминираат другите учесници на тендерот, коментираат правни експерти за Алфа.
Неисплатливоста да се гради карго аеродрм во Штип беше причина реномирани европски компании да се откажат од тенедерската битка. Но, сегашните обиди на мала врата да се одвои проектот карго аеродром од модернизацијата на останатите, фрла сенка врз фер третманот на инвеститорите.

Алфа пред еден месец објави дека се готви нова отстапка кон турскиот инвеститор, да се одложи за десет години изградбата на карго аеродромот. Вчера градоначланикот на Штип потврди дека изградбата се одложува, а како ограничувачки фактор се споменува што наводно недостасувала анализа за движењето на ветровите. Претходно, Владата трипати дозволи ТАВ да го пробие рокот за почеток на инвестицијата.

Исто така, за разлика од примерот со купопородажните договори за ОКТА и за ЕВН склучени во време на други влади, договорот со ТАВ не е се уште јавно објавен, дури две години откако е склучен. Токму нетранспарентноста не овозможува јавноста да добие увид дали и кои тендерски услови се прекршени.

Министерот Јанакиески, во интервју за Алфа како и многупати во изминатите две години изјави дека е убеден оти ТАВ овојпат навистина ќе почне да инвестира.

Неколку реномирани компании - германската „Хохтиф“, европскиот конзорциум, „Ежис“ и „Аеродроми Виена“ од Австрија, лани се откажаа од тендерот за аеродромите, со образложение дека изградбата на карго аеродромот не била исплатлива. Само турски ТАВ прифати да гради во штипско, но оттогаш постојано бара одложување на инвестицијата.

Жарко Настоски


http://vesti.alfa.mk/default.aspx?mId=37&eventId=16777

Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #2118 Posted: 06-Jan-2010 at 00:30

Се' поголем прашалник за каргото во Штип

ТАВ треба да почне со инвестицијата на 1 март, дали власта дотогаш ќе ги заврши неопходните работи?

Маја Томиќ
Иван Бојаџиски



Дали ќе се пролонгира изградбата на карго-аеродромот во Штип, чиј почеток требаше да биде во март годинава? Според владини информации што деновиве беа пренесени на два медиума, ќе се одложи оваа инвестиција на турската компанија ТАВ, и тоа за најмалку две години. И Зоран Алексов, градоначалник на Штип, според медиумите, потврдил дека се одложува изградбата на карго-аеродромот.

Причина за тоа било што инвестицијата не можела да почне без претходните градежни активности од наша страна, кои не биле се' уште завршени. Дополнително бил потребен и елаборат за движењето на ветровите во штипскиот регион што треба да покаже дали небото над Штип ги исполнува условите за функционирање на аеродромот или не, односно на неговата писта. Без овој елаборат, ризикот за инвеститорот би бил голем.

Според неодамнешното интервју на министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески за една домашна телевизија, ТАВ во март годинава ќе ја почнел инвестицијата во реконструкција и доизградба на двата аеродрома, скопскиот „Александар Велики“ и охридскиот „Свети Апостол Павле“, како и за карго- аеродромот во Штип. Тој додаде и дека вложувањата во инфраструктурата, градежништвото и концесиите на патиштата се приоритетните проекти за 2010 година и иако оваа година ќе биде тешка и исполнета со предизвици, ТАВ ќе започнел со својата најавена инвестиција.

Дали се точни објавените информации дека се одложува изградбата на карго- аеродромот, од Министерството за транспорт и врски вчера не можеше да се обезбеди никаква официјална изјава поради недостапност на одговорните во тој ресор.

Штипскиот градоначалникот Алексов за „Утрински“ изјави дека општините немаат никакви ингеренции по прашањето за карго-аеродромот, бидејки таа инвестиција е во надлежност на Министерството за транспорт и врски. „За ТВ-медиумите на прашањето дали карго-аеродромот ќе започне да се гради од 1 март годинава, одговорив дека сметам оти март поради студеното време не е погоден за почеток на градба и дека почетокот може да се очекува во април или мај. Иако како општина немаме ингеренции, ние не можеме да останеме настрана од процесите што се одвиваат околу оваа голема инвестиција, бидејки таа ќе биде на наш терен, како и на Општина Свети Николе. Турски ТАВ има потпишано договор со Министерството за транспорт и врски за изградба на карго-аеродромот и согласно со овој договор, изградбата треба да започне оваа пролет. За се' друго одговорите треба да се побараат во ова министерство и кај турската компанија“, изјави Алексов.

Инаку, договорот за концесија треба да стапи во сила во утврдениот рок, 1 март 2010 година. Оваа турска инвестиција треба да тежи околу 200 милиони евра, од кои околу 60 милиони евра ќе бидат за штипскиот аеродром. Пред околу еден месец турски ТАВ доби заем од десет милиони евра од ИК банка, поддржана од нејзиниот холандски сопственик Демир халк банка, која е со мнозински турски капитал.

За модернизација на македонските аеродроми, која треба да трае 2 години, ТАВ веќе побара поволни кредити од 125 милиони евра од меѓународните финансиски институции. Од Европската банка за обнова и развој очекува 45 милиони евра и уште 80 милиони од Европската инвестициска банка.

Според изјавата од канцеларијата на ЕБОР во Лондон дадена за „Утрински весник“, ТАВ и Владата ги разгледуваат деталите на проектот за реконструкција на аеродромите. „ЕБОР разговара со сите страни за да се изнајде решение кое е согласно со полисите на ЕБОР, како и со целите и барањата на државата“, се вели во писмената изјава.

Владата неколку пати повтори дека веќе нема да се прават никакви отстапки и дека доколку се пробие први март како рок, Македонија ќе ја ефектуира гаранцијата од шест милиони евра, што ја депонирала компанијата ТАВ.

Според неодамнешната изјава на генералниот менаџер на ТАВ, Сани Шенер, дадена пред неколку месеци за еден наш електронски медиум, ако не се најдат кредити од меѓународните институции, ТАВ со сопствени средства целосно ќе ги модернизира македонските аеродроми, како што е договорено.

Инаку, ТАВ треба да ги добие трите аеродроми на концесија со времетраење од 30 години.                                                                                                                                                         http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=357B64BC5E03F0418DCAE7D3FC87BBCB   

Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #2119 Posted: 19-Dec-2009 at 10:04
ne e pomesten rokot.uste vo septemvri im dadoa posledna sansa da pocnat od 1vi mart da gradat.najdocna 1vi mart< = < =
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #2120 Posted: 19-Dec-2009 at 08:12
Кога тоа се поместил рокот за март?! Нели требаше од јануари?!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 104105106107108 124>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.806 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.