build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Метробус Скопје (Bus rapid transit / BRT)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 910111213 22>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #201 Posted: 22-Apr-2021 at 18:39

Не, воопшто не мислев на hyperloop.

Ама има многу надоаѓачки технологии (дел од кои веќе полека влегуваат во употреба, дел се наѕираат, а дел сеуште не можеме ни да ги замислиме), кои особено откако ќе се искомбинираат, целосно ќе го редефинираат урбаниот превоз.


Но еве доволно е да се замисли како би функционирала постојнава сообраќајна мрежа, со перфектно координирани, ултра ефикасни автономни возила, управувани од созреани технологии и алгоритми. Значи со:

- Меѓусебна (или делумно централизирана) координација на сите возила.
- Максимално оптимизирана кинетика на самите возила.
- Максимално оптимизирани крстосници, контролирани во реално време од вештачка интелигенција, кадешто ќе нема класични циклуси и кадешто возила ќе се разминуваат на минимални растојанија, а со големи брзини.
- Избор на идеални рути во реално време.
- Автоматско прераспределување на сообраќајот доколку некоја точка во сообраќајната мрежа се ближи до својот максимален капацитет...
- итн...

Тука нема никаква научна фантастика, само е прашање на време.

Плус тоа најголем дел од тие возила најверојатно нема ни да бидат приватни, туку ќе бидат флоти на приватни или јавни претпријатија, нешто налик на автоматизиран Убер, или автоматизиран ЈСП. Така вкупниот број на возила ќе се намали, со тоа ќе се намали и потребата за паркинг, па и физички ќе порасне капацитетот на многу помали улици кои сега се закрчени со паркирани возила.

Значи замислете колку брзо, колку безбедно и колку релаксирано ќе се стигнува од точка А до точка Б. Замислете каква мобилност на населението е тоа, без воопшто да се земат во предвид комбинации со други технологии.


За сето ова погоре, од технолошки аспект е потребно само досозревање на постоечки софтвери и постоечки сензори, нешто на кое ите како се работи.


Значи еве сценарио:
2040 година. Издаваш говорна команда што ја препознава некаков си уред, наследник на денешниот смартфон. Кажуваш каде сакаш да одиш и можеби уште 3-4 параметри (дали одиш сам или сте тројца, дали сакаш базична услуга, или некаква побрза или полуксузна опција што е поскапа...) и за 2 минути ти доаѓа превозот точно каде што го чекаш и те носи многу брзо точно кадешто одиш. Колку потенцијални патници би имало метрото во такви околности? Бидејќи и во 2040 година со метро ќе треба да одиш 700 метри до станица, таму ќе се заебаваш по ходници и ескалатори, па ќе чекаш воз 5 минути, возот ќе застанува на 10 станици попатно, ќе излезеш од возот и пак се ќе се заебаваш по ходници и ескалатори, па ќе одиш 600 метри од станицата до дестинацијата. Едноставно метрото е нефлексибилен систем кој нема да може доволно радикално да се менува со новите технологии.


Edited by Cloverstack - 22-Apr-2021 at 22:01
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #202 Posted: 22-Apr-2021 at 16:17

Очигледно мислел на hyperloop, ама ајде да не му ставам зборови во устата.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2041
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #203 Posted: 22-Apr-2021 at 15:53
Кловерстак, незнам зашто мислиш дека метрото ќе се надмине во наредните децении? Едноставно нема никаков индикатор што покажува дека може да се појави нова технологија кога би го заменила. Сигурно нема да бидат тоа никакви летечки дронови за патници. Едноставно метрото, подземно или надземно зависи каде како било поефтино да се направи, се движи по посебна траса без никакви застои, пренесува огромен борј патници, го има на неколку минути, нема замена. Можеме да зборуваме дека ќе се намалат причините за commute, работење од дома особено со пандемијава, интернет шопинг, деливери на свашта до врата, се намалуваат причините, ама колку помалку и да патуваат луѓето мислам дека нема да се појави ни приближна алтернтива на метро.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #204 Posted: 22-Apr-2021 at 14:36
Originally posted by Staro Skopje


БАС линија 1 - 47.6 милиони евра (3.6 по km)
БАС линија 2 - 22.4 милиони евра (2.2 по km, зошто е оваа толку поевтина?)

Втората е поевтина затоа што инвестицијата во првата линија ги опфаќа депоата, а и сигурно редица други помали работи што втората линија ќе ги користи „на готово“.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 21563
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #205 Posted: 22-Apr-2021 at 14:28
Незнам колку ќе биде реално можно за 30 мин да се стигне од Н.Лисиче до Ѓорче судејќи според сегашните состојби во сообраќајот е можно само за викенд.
Има доста семафори кои мора некако да бидат синхронизирани и секако важно е колку време ќе се губи по постојките(напишано е дека нема да има потреба од валидирање и слично но како ќе биде во пракса ќе видиме).Секако за успех на овој проект потребни се и некои инфраструктурни корекции низ градот,санкции за узурпатори на десната лента инаку ќе се создаде поголем хаос отколку корист.
Ако не се стигнува за наведеното време залудно ќе биде,проблем е што цел град е скоро на едно ниво па така и еден мал протест,незгода или слично ќе го направи нефункционален системот или со поголемо закаснување.
Метрото е без такви проблеми но е многу скапа инвестиција со која ако почнеме ептен ќе заглавиме.А рокот за БРТ е некако многу долг но подобро некогаш отколку никогаш,со надеж дека следниве години ќе се поработи на некои корекции на одредени улици и булевари па да се создадат солидни услови за примена.
Неможам баш да проценам колку ќе се уништи од средишното зеленило вдолж булеварите...
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #206 Posted: 22-Apr-2021 at 14:25
Да калкулираме со некој минимум од 35 милиони евра за километар, тоа се 462 милиони евра за линија 1 (13.2km) и 357 милиони евра за линија 2 (10.2km), може малку помалку оти 0.6km се заеднички - вкупно 819 милиони евра. Многу поисплатлива инвестиција за тие пари би биле:
БАС линија 1 - 47.6 милиони евра (3.6 по km)
БАС линија 2 - 22.4 милиони евра (2.2 по km, зошто е оваа толку поевтина?)
Довршување на БАС линија 1 - 4.2 милиони евра (2.2 по km)
БАС линија 3 - 40.8 милиони евра (2.5 по km)
БАС линија 4 - 66.3 милиони евра (2.5 по km)
Пруга Трубарево-Аеродром-Миладиновци - 176 милиони евра (11 по km)
Пруга Скопје Север-Арачиново - 154 милиони евра (14 по km)
20 зглобни автобуси на гас за Скопје - 6.7 милиони евра (335k евра еден)
200 единечни автобуси на гас за Скопје - 53.8 милиони евра (269k еден)
По 5 зглобни автобуси на гас за Куманово и Тетово и 3 за Велес - 4.4 милиони евра (335k)
По 30 единечни автобуси на гас за Куманово и Тетово и 15 за Велес - 20.2 милиони евра (269k)
ВКУПНО 596.4 милиони евра

Би останале 222.6 милиони евра за довршување на приградската железница (набавка на возови, средување на постоечки пруги), довршување на внатрешната обиколница на Скопје, булевар за идниот Клинички центар и други инфраструктурни зафати за функционирање на линиите 3 и 4 од БРТ, како и булевар од последна 5ка до Маџари за линија 1, подобрување на пристапот до железничките станици во Тетово, Куманово и Велес и изработка на студија за агломерациска железница, изградба на неколку Park&Ride терминали во Скопје и зголемување на платите на возачите и другиот персонал за да не емигрираат. Можеби ќе останат пари и за други инфраструктурни проекти.


Edited by Staro Skopje - 22-Apr-2021 at 14:30
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 1549
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #207 Posted: 22-Apr-2021 at 13:21
За 70 милиона евро не можеш да изградиш нищо . Километър от софийското метро струва 30 милиона евро ,а то се води за едно от най-евтините. Досега общата сума за изграждането на метрото е 1 ,700 000 000 евро. Така че всеки може да си направи сметки .
Back to Top
Шарла View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 06-Apr-2021
Online Status: Offline
Posts: 38
  Quote Шарла Quote  Post ReplyReply #208 Posted: 22-Apr-2021 at 13:04
Originally posted by Cloverstack

Originally posted by Шарла

Скопје не е голем колку Загреб или Белград така што со 70 милиони евра прва фаза метро од железничка до X мислам дека е фер да се очекува од нашите власти.


Од железничка до каде? До плоштад? Можеби до Соборна?

Метро со 3 станици? Најрано во 2032 година?


Тоа треба да го ставиме на кантар наспроти БРТ системот чии контури ги имаме?


Не знам,не сакам да нагаѓам,меѓутоа мислам дека е неизбежно и единствено решение за проблемите во јавниот превоз,ако не се почне сега ќе се почне за 4,14 години а тогаш ќе има револт што се чекало до тогаш,што би било легитимно ако се навистина се потрошат 70милиони за автобусиве кои нема да донесат никакво решение.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #209 Posted: 22-Apr-2021 at 11:09
Originally posted by Шарла

Скопје не е голем колку Загреб или Белград така што со 70 милиони евра прва фаза метро од железничка до X мислам дека е фер да се очекува од нашите власти.


Од железничка до каде? До плоштад? Можеби до Соборна?

Метро со 3 станици? Најрано во 2032 година?


Тоа треба да го ставиме на кантар наспроти БРТ системот чии контури ги имаме?

Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #210 Posted: 22-Apr-2021 at 11:08
Originally posted by user8642

Да се пресече еднаш и да се загриза јако со прва линија метро. Едноствано од тоа нема да се избегне на долг рок, така да што порано почнеме, толку посвесна одлука ќе донесеме. И Париз и ЊуЈорк биле на истата дилема пред 100-150 години, па имале храбри одлуки. Затоа денес се Париз и Њујорк, за разлика од нас што идеме на помал отпор и немаме политичка воља една Првомајсака или една Пластичарска да пробиеме Е2Е (од-крај-до-крај), или па градиме велосипедски патеки што заобиколуваат одколу контињери.


Париз и Њу Јорк наспроти Скопје? Нема основа за таква споредба.


Опцијата метро супер звучи, ама има неколку многу сериозни проблеми што во дискусијава се прескокнуваат со голема леснотија:

- Треба многу подолго време за реализација. Се плашам воопшто да помислам која година би била додека да добиеме една парцијална линија, а камо ли две линии со должина како овие планираните за БРТ. Тоа изгубено време е време во кое ние би биле заглавени со несоодветен автобуски градски превоз. А тоа е колосален опортунитетен трошок во бројни сфери.

- Метро е огромен финансиски трошок, неспоредливо поголем од БРТ. И не е само прашање на обезбедување на тие средства, туку и споредба на cost-benefit. Ако за БРТ ни треба 5% од инвестицијата потребна за метро со сличен опфат, и 20% за тековно одржување, а од друга страна БРТ ни врши 80% од работата што би ја вршело метрото, тогаш нашите околности се такви што метро би било неодговорен мегаломански избор.

- Метрото е можеби концепт на којшто му истекува рокот во наредните 2-3 децении. Се наѕираат многу нови технологии кои сигурно ќе го револуционизираат транспортот, особено урбаниот. Не викам дека сигурно метрото ќе биде застарен концепт, тоа е многу комплексна равенка со многу непознати, но сериозен прашалник постои. Во најмала рака веројатно ќе бидат намалени дел од придобивките што ги нуди метрото денес. Додека ние потрошиме огромни пари и многу време за да почнеме да експлоатираме метро систем со пристојна должина и број на патници (оптимистички 2035), метро можеби ќе изгледа како не толку паметна идеја.

- Голема е листата на градови што се залетале, почнале, но работата запнала некаде, па останале без метро туку само со sunk costs од чија висина боли глава. Значи и во децениите што се зад нас, кога имаше јасна технолошка и функционална супериорност на метрото, ширум светот беа оставени да пропаѓаат многу недовршени метро системи, многу полузавршени тунели и станици... Причините може да бидат многу: немање на финансиски капацитет, недостаток на технички и институционален капацитет, несериозност и поместувања на политичката волја, коруптивно поткопување, непредвидливи политички или економски кризи, неочекувани технички пречки што драстично влијаат на трошоците и роковите итн. Ние сме прилично ранливи во практично секоја од овие категории.




Edited by Cloverstack - 22-Apr-2021 at 11:19
Back to Top
Шарла View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 06-Apr-2021
Online Status: Offline
Posts: 38
  Quote Шарла Quote  Post ReplyReply #211 Posted: 22-Apr-2021 at 10:33
Originally posted by user8642

Шарла е во право, мислам дека и АлексГизх го спомена истото пред некој ден.

Да се пресече еднаш и да се загриза јако со прва линија метро. Едноствано од тоа нема да се избегне на долг рок, така да што порано почнеме, толку посвесна одлука ќе донесеме. И Париз и ЊуЈорк биле на истата дилема пред 100-150 години, па имале храбри одлуки. Затоа денес се Париз и Њујорк, за разлика од нас што идеме на помал отпор и немаме политичка воља една Првомајсака или една Пластичарска да пробиеме Е2Е (од-крај-до-крај), или па градиме велосипедски патеки што заобиколуваат одколу контињери.

Точно,само да додадам дека и архитектурата има големо влијание во тоа за Париз и Њу Јорк да се тоа што се,сон на многу генерации од целиот свет.
За жал во Скопје ни тоа не може да се корегира
Back to Top
Шарла View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 06-Apr-2021
Online Status: Offline
Posts: 38
  Quote Шарла Quote  Post ReplyReply #212 Posted: 22-Apr-2021 at 10:13
Originally posted by Cloverstack

Originally posted by Шарла

А тоа проширување колку време и пари ќе кошта ?


Па нели ти бараш метро, јас добив впечаток дека пари и време не се проблем


Не се проблем ако парите и времето се трошат рационално и се цели во центарот а не се кружи од околу

Скопје не е голем колку Загреб или Белград така што со 70 милиони евра прва фаза метро од железничка до X мислам дека е фер да се очекува од нашите власти.

Edited by Шарла - 22-Apr-2021 at 10:14
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2041
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #213 Posted: 22-Apr-2021 at 09:56
Шарла е во право, мислам дека и АлексГизх го спомена истото пред некој ден.

Да се пресече еднаш и да се загриза јако со прва линија метро. Едноствано од тоа нема да се избегне на долг рок, така да што порано почнеме, толку посвесна одлука ќе донесеме. И Париз и ЊуЈорк биле на истата дилема пред 100-150 години, па имале храбри одлуки. Затоа денес се Париз и Њујорк, за разлика од нас што идеме на помал отпор и немаме политичка воља една Првомајсака или една Пластичарска да пробиеме Е2Е (од-крај-до-крај), или па градиме велосипедски патеки што заобиколуваат одколу контињери.

Edited by user8642 - 22-Apr-2021 at 09:57
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #214 Posted: 22-Apr-2021 at 09:54
Originally posted by Шарла

А тоа проширување колку време и пари ќе кошта ?


Па нели ти бараш метро, јас добив впечаток дека пари и време не се проблем

Ама збориме за неколку локални проширувања, и доволно би било да бидат по 4-5 метри во ширина и по 50-тина метри во должина (од кои само 30-тина метри би биле со максималната ширина). Така да, многу скромен ќе биде трошокот за тоа. А придобивката огромна.





Edited by Cloverstack - 22-Apr-2021 at 09:55
Back to Top
Шарла View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 06-Apr-2021
Online Status: Offline
Posts: 38
  Quote Шарла Quote  Post ReplyReply #215 Posted: 22-Apr-2021 at 09:42
Абе човече,јас ти велам дека е поисплатливо СЕГА да се почне прва фаза на метро па макар и коштало милијарда,акцентот треба да е ставен на ова,сигурно нема цел град да се заврши за 10 години,ама треба да се пресече еднаш. BRT дури мислам дека контра ефект ќе има,уште повеќе гужва и уште повеќе загаденост со уште помало патување со автобуси.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #216 Posted: 22-Apr-2021 at 09:10

Да бе, и Интегра ќе пушта сателити во вселената. Дајте малку посериозно, ако Белград, Љубљана и Загреб немаат капацитет да направат метро, ако солунското се гради 15 години, сигурно скопското нема да заврши за помалку од 25-30 години, доколку воопшто се најдат доволно средства.

БРТ е единственото решение кое е евтино и брзо изводливо. Ако некогаш има потреба од шински превоз, на трасите може да се стават шини, но со оглед на тоа дека во иднина ќе имаме електрични автобуси шинските возила нема да нудат некоја голема предност во однос на моменталното решение.

Исто така, многу е поважно да профункционира приградската железница, бидејќи тоа е правилен начин да се дестимулира возењето на автомобили од Сарај, Кондово, Тетово, Велес и многу други места. БРТ-то е само мал дел од сложувалката.

Шилегов исто спомена дека се планирала топла врска помеѓу меѓуградската железничка станица и постојката на БРТ (БАС како што го викаат сега).
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Шарла View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 06-Apr-2021
Online Status: Offline
Posts: 38
  Quote Шарла Quote  Post ReplyReply #217 Posted: 22-Apr-2021 at 08:49
Првомајска не постои повеќе

А тоа проширување колку време и пари ќе кошта ? Милијарда ако ако ако....Од сам старт е ова нефункционално и само додадтно ќе го закочи градот.

Нормално дека поскапо ќе биде метрото,ама е еднаш-засекогаш и нема да мора да се цртаат мапи со желби...
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #218 Posted: 21-Apr-2021 at 23:36
Originally posted by Staro Skopje

Кога почна БРТ-во прочитав или слушнав дека дел од линија 2 ќе биде на крајна десна лента; сега не можам да најдам каде.
Се надевам се работи за напуштена идеја, или можеби неточна информација. Не гледам никаков резон да се меша концептот и да има сегменти со движење по крајна десна лента, особено не сега кога гледаме во кој правец се искристализира проектот.

Originally posted by Staro Skopje

А каде ќе бидат станиците онаму каде нема средишно зеленило, а автобусите се на лева лента?
Ако ја погледнеш мапата со предлог локациите на станиците, се забележува дека на булеварите без средишно зеленило одбрани се локации (според мене прилично вешто) кадешто има страничен слободен простор. Така ќе може да се вметне средишна станица, со локално проширување на профилот на булеварот.

Еве на пример станицата на „Рекорд“ ќе биде на проширувањето кај споменикот на Христо Узунов:
41°59'41.61"N 21°25'45.70"E

За станицата близу „Рампа“ ќе може да се изведе проширување на булеварот ако не обострано, барем на страната кон паркингот кај Тутунски комбинат:
41°59'15.04"N 21°26'12.55"E

На периферните делови од Првомајска има уште поголема флексибилност за локални проширувања и вметнување на станици...
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #219 Posted: 21-Apr-2021 at 23:04
Кога почна БРТ-во прочитав или слушнав дека дел од линија 2 ќе биде на крајна десна лента; сега не можам да најдам каде.

А каде ќе бидат станиците онаму каде нема средишно зеленило, а автобусите се на лева лента?
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #220 Posted: 21-Apr-2021 at 22:47
Originally posted by Staro Skopje

Да видиме и како ќе се реши пристапот до куќи и помали улици онаму каде БРТ е на крајна десна лента

Зарем некаде било спомнато дека ќе има секции кадешто БРТ ќе се движи по крајни десни ленти?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 910111213 22>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.230 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.