![]() |
![]() |
![]() |
Метробус Скопје (Bus rapid transit / BRT) |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 910111213 22> |
Author | ||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
Не, воопшто не мислев на hyperloop. Ама има многу надоаѓачки технологии (дел од кои веќе полека влегуваат во употреба, дел се наѕираат, а дел сеуште не можеме ни да ги замислиме), кои особено откако ќе се искомбинираат, целосно ќе го редефинираат урбаниот превоз. Но еве доволно е да се замисли како би функционирала постојнава сообраќајна мрежа, со перфектно координирани, ултра ефикасни автономни возила, управувани од созреани технологии и алгоритми. Значи со: - Меѓусебна (или делумно централизирана) координација на сите возила. - Максимално оптимизирана кинетика на самите возила. - Максимално оптимизирани крстосници, контролирани во реално време од вештачка интелигенција, кадешто ќе нема класични циклуси и кадешто возила ќе се разминуваат на минимални растојанија, а со големи брзини. - Избор на идеални рути во реално време. - Автоматско прераспределување на сообраќајот доколку некоја точка во сообраќајната мрежа се ближи до својот максимален капацитет... - итн... ![]() Тука нема никаква научна фантастика, само е прашање на време. Плус тоа најголем дел од тие возила најверојатно нема ни да бидат приватни, туку ќе бидат флоти на приватни или јавни претпријатија, нешто налик на автоматизиран Убер, или автоматизиран ЈСП. Така вкупниот број на возила ќе се намали, со тоа ќе се намали и потребата за паркинг, па и физички ќе порасне капацитетот на многу помали улици кои сега се закрчени со паркирани возила. Значи замислете колку брзо, колку безбедно и колку релаксирано ќе се стигнува од точка А до точка Б. Замислете каква мобилност на населението е тоа, без воопшто да се земат во предвид комбинации со други технологии. За сето ова погоре, од технолошки аспект е потребно само досозревање на постоечки софтвери и постоечки сензори, нешто на кое ите како се работи. Значи еве сценарио: 2040 година. Издаваш говорна команда што ја препознава некаков си уред, наследник на денешниот смартфон. Кажуваш каде сакаш да одиш и можеби уште 3-4 параметри (дали одиш сам или сте тројца, дали сакаш базична услуга, или некаква побрза или полуксузна опција што е поскапа...) и за 2 минути ти доаѓа превозот точно каде што го чекаш и те носи многу брзо точно кадешто одиш. Колку потенцијални патници би имало метрото во такви околности? Бидејќи и во 2040 година со метро ќе треба да одиш 700 метри до станица, таму ќе се заебаваш по ходници и ескалатори, па ќе чекаш воз 5 минути, возот ќе застанува на 10 станици попатно, ќе излезеш од возот и пак се ќе се заебаваш по ходници и ескалатори, па ќе одиш 600 метри од станицата до дестинацијата. Едноставно метрото е нефлексибилен систем кој нема да може доволно радикално да се менува со новите технологии. Edited by Cloverstack - 22-Apr-2021 at 22:01 |
||
![]() |
||
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
|
![]() Очигледно мислел на hyperloop, ама ајде да не му ставам зборови во устата. |
||
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
||
![]() |
||
user8642 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 18-May-2020 Online Status: Offline Posts: 2041 |
![]() ![]() |
|
Кловерстак, незнам зашто мислиш дека метрото ќе се надмине во наредните децении? Едноставно нема никаков индикатор што покажува дека може да се појави нова технологија кога би го заменила. Сигурно нема да бидат тоа никакви летечки дронови за патници. Едноставно метрото, подземно или надземно зависи каде како било поефтино да се направи, се движи по посебна траса без никакви застои, пренесува огромен борј патници, го има на неколку минути, нема замена. Можеме да зборуваме дека ќе се намалат причините за commute, работење од дома особено со пандемијава, интернет шопинг, деливери на свашта до врата, се намалуваат причините, ама колку помалку и да патуваат луѓето мислам дека нема да се појави ни приближна алтернтива на метро.
|
||
![]() |
||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
Втората е поевтина затоа што инвестицијата во првата линија ги опфаќа депоата, а и сигурно редица други помали работи што втората линија ќе ги користи „на готово“. |
||
![]() |
||
stef4o ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2015 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 21563 |
![]() ![]() |
|
Незнам колку ќе биде реално можно за 30 мин да се стигне од Н.Лисиче до Ѓорче судејќи според сегашните состојби во сообраќајот е можно само за викенд.
Има доста семафори кои мора некако да бидат синхронизирани и секако важно е колку време ќе се губи по постојките(напишано е дека нема да има потреба од валидирање и слично но како ќе биде во пракса ќе видиме).Секако за успех на овој проект потребни се и некои инфраструктурни корекции низ градот,санкции за узурпатори на десната лента инаку ќе се создаде поголем хаос отколку корист. Ако не се стигнува за наведеното време залудно ќе биде,проблем е што цел град е скоро на едно ниво па така и еден мал протест,незгода или слично ќе го направи нефункционален системот или со поголемо закаснување. Метрото е без такви проблеми но е многу скапа инвестиција со која ако почнеме ептен ќе заглавиме.А рокот за БРТ е некако многу долг но подобро некогаш отколку никогаш,со надеж дека следниве години ќе се поработи на некои корекции на одредени улици и булевари па да се создадат солидни услови за примена. Неможам баш да проценам колку ќе се уништи од средишното зеленило вдолж булеварите... |
||
![]() |
||
Staro Skopje ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-May-2013 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2692 |
![]() ![]() |
|
Да калкулираме со некој минимум од 35 милиони евра за километар, тоа се 462 милиони евра за линија 1 (13.2km) и 357 милиони евра за линија 2 (10.2km), може малку помалку оти 0.6km се заеднички - вкупно 819 милиони евра. Многу поисплатлива инвестиција за тие пари би биле: БАС линија 1 - 47.6 милиони евра (3.6 по km) БАС линија 2 - 22.4 милиони евра (2.2 по km, зошто е оваа толку поевтина?) Довршување на БАС линија 1 - 4.2 милиони евра (2.2 по km) БАС линија 3 - 40.8 милиони евра (2.5 по km) БАС линија 4 - 66.3 милиони евра (2.5 по km) Пруга Трубарево-Аеродром-Миладиновци - 176 милиони евра (11 по km) Пруга Скопје Север-Арачиново - 154 милиони евра (14 по km) 20 зглобни автобуси на гас за Скопје - 6.7 милиони евра (335k евра еден) 200 единечни автобуси на гас за Скопје - 53.8 милиони евра (269k еден) По 5 зглобни автобуси на гас за Куманово и Тетово и 3 за Велес - 4.4 милиони евра (335k) По 30 единечни автобуси на гас за Куманово и Тетово и 15 за Велес - 20.2 милиони евра (269k) ВКУПНО 596.4 милиони евра Би останале 222.6 милиони евра за довршување на приградската железница (набавка на возови, средување на постоечки пруги), довршување на внатрешната обиколница на Скопје, булевар за идниот Клинички центар и други инфраструктурни зафати за функционирање на линиите 3 и 4 од БРТ, како и булевар од последна 5ка до Маџари за линија 1, подобрување на пристапот до железничките станици во Тетово, Куманово и Велес и изработка на студија за агломерациска железница, изградба на неколку Park&Ride терминали во Скопје и зголемување на платите на возачите и другиот персонал за да не емигрираат. Можеби ќе останат пари и за други инфраструктурни проекти.
Edited by Staro Skopje - 22-Apr-2021 at 14:30 |
||
Градот убав никна, но го откорнаа
|
||
![]() |
||
Galileo ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 25-May-2010 Location: Wien Online Status: Offline Posts: 1549 |
![]() ![]() |
|
За 70 милиона евро не можеш да изградиш нищо . Километър от софийското метро струва 30 милиона евро ,а то се води за едно от най-евтините. Досега общата сума за изграждането на метрото е 1 ,700 000 000 евро. Така че всеки може да си направи сметки .
|
||
![]() |
||
Шарла ![]() Newbie ![]() Joined: 06-Apr-2021 Online Status: Offline Posts: 38 |
![]() ![]() |
|
Не знам,не сакам да нагаѓам,меѓутоа мислам дека е неизбежно и единствено решение за проблемите во јавниот превоз,ако не се почне сега ќе се почне за 4,14 години а тогаш ќе има револт што се чекало до тогаш,што би било легитимно ако се навистина се потрошат 70милиони за автобусиве кои нема да донесат никакво решение. |
||
![]() |
||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
Од железничка до каде? До плоштад? Можеби до Соборна? Метро со 3 станици? Најрано во 2032 година? Тоа треба да го ставиме на кантар наспроти БРТ системот чии контури ги имаме? |
||
![]() |
||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
Париз и Њу Јорк наспроти Скопје? Нема основа за таква споредба. Опцијата метро супер звучи, ама има неколку многу сериозни проблеми што во дискусијава се прескокнуваат со голема леснотија: - Треба многу подолго време за реализација. Се плашам воопшто да помислам која година би била додека да добиеме една парцијална линија, а камо ли две линии со должина како овие планираните за БРТ. Тоа изгубено време е време во кое ние би биле заглавени со несоодветен автобуски градски превоз. А тоа е колосален опортунитетен трошок во бројни сфери. - Метро е огромен финансиски трошок, неспоредливо поголем од БРТ. И не е само прашање на обезбедување на тие средства, туку и споредба на cost-benefit. Ако за БРТ ни треба 5% од инвестицијата потребна за метро со сличен опфат, и 20% за тековно одржување, а од друга страна БРТ ни врши 80% од работата што би ја вршело метрото, тогаш нашите околности се такви што метро би било неодговорен мегаломански избор. - Метрото е можеби концепт на којшто му истекува рокот во наредните 2-3 децении. Се наѕираат многу нови технологии кои сигурно ќе го револуционизираат транспортот, особено урбаниот. Не викам дека сигурно метрото ќе биде застарен концепт, тоа е многу комплексна равенка со многу непознати, но сериозен прашалник постои. Во најмала рака веројатно ќе бидат намалени дел од придобивките што ги нуди метрото денес. Додека ние потрошиме огромни пари и многу време за да почнеме да експлоатираме метро систем со пристојна должина и број на патници (оптимистички 2035), метро можеби ќе изгледа како не толку паметна идеја. - Голема е листата на градови што се залетале, почнале, но работата запнала некаде, па останале без метро туку само со sunk costs од чија висина боли глава. Значи и во децениите што се зад нас, кога имаше јасна технолошка и функционална супериорност на метрото, ширум светот беа оставени да пропаѓаат многу недовршени метро системи, многу полузавршени тунели и станици... Причините може да бидат многу: немање на финансиски капацитет, недостаток на технички и институционален капацитет, несериозност и поместувања на политичката волја, коруптивно поткопување, непредвидливи политички или економски кризи, неочекувани технички пречки што драстично влијаат на трошоците и роковите итн. Ние сме прилично ранливи во практично секоја од овие категории. Edited by Cloverstack - 22-Apr-2021 at 11:19 |
||
![]() |
||
Шарла ![]() Newbie ![]() Joined: 06-Apr-2021 Online Status: Offline Posts: 38 |
![]() ![]() |
|
Точно,само да додадам дека и архитектурата има големо влијание во тоа за Париз и Њу Јорк да се тоа што се,сон на многу генерации од целиот свет. За жал во Скопје ни тоа не може да се корегира ![]() |
||
![]() |
||
Шарла ![]() Newbie ![]() Joined: 06-Apr-2021 Online Status: Offline Posts: 38 |
![]() ![]() |
|
Не се проблем ако парите и времето се трошат рационално и се цели во центарот а не се кружи од околу ![]() Скопје не е голем колку Загреб или Белград така што со 70 милиони евра прва фаза метро од железничка до X мислам дека е фер да се очекува од нашите власти. Edited by Шарла - 22-Apr-2021 at 10:14 |
||
![]() |
||
user8642 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 18-May-2020 Online Status: Offline Posts: 2041 |
![]() ![]() |
|
Шарла е во право, мислам дека и АлексГизх го спомена истото пред некој ден.
Да се пресече еднаш и да се загриза јако со прва линија метро. Едноствано од тоа нема да се избегне на долг рок, така да што порано почнеме, толку посвесна одлука ќе донесеме. И Париз и ЊуЈорк биле на истата дилема пред 100-150 години, па имале храбри одлуки. Затоа денес се Париз и Њујорк, за разлика од нас што идеме на помал отпор и немаме политичка воља една Првомајсака или една Пластичарска да пробиеме Е2Е (од-крај-до-крај), или па градиме велосипедски патеки што заобиколуваат одколу контињери. Edited by user8642 - 22-Apr-2021 at 09:57 |
||
![]() |
||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
Па нели ти бараш метро, јас добив впечаток дека пари и време не се проблем ![]() Ама збориме за неколку локални проширувања, и доволно би било да бидат по 4-5 метри во ширина и по 50-тина метри во должина (од кои само 30-тина метри би биле со максималната ширина). Така да, многу скромен ќе биде трошокот за тоа. А придобивката огромна. ![]() Edited by Cloverstack - 22-Apr-2021 at 09:55 |
||
![]() |
||
Шарла ![]() Newbie ![]() Joined: 06-Apr-2021 Online Status: Offline Posts: 38 |
![]() ![]() |
|
Абе човече,јас ти велам дека е поисплатливо СЕГА да се почне прва фаза на метро па макар и коштало милијарда,акцентот треба да е ставен на ова,сигурно нема цел град да се заврши за 10 години,ама треба да се пресече еднаш. BRT дури мислам дека контра ефект ќе има,уште повеќе гужва и уште повеќе загаденост со уште помало патување со автобуси.
|
||
![]() |
||
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
|
![]() Да бе, и Интегра ќе пушта сателити во вселената. Дајте малку посериозно, ако Белград, Љубљана и Загреб немаат капацитет да направат метро, ако солунското се гради 15 години, сигурно скопското нема да заврши за помалку од 25-30 години, доколку воопшто се најдат доволно средства. БРТ е единственото решение кое е евтино и брзо изводливо. Ако некогаш има потреба од шински превоз, на трасите може да се стават шини, но со оглед на тоа дека во иднина ќе имаме електрични автобуси шинските возила нема да нудат некоја голема предност во однос на моменталното решение. Исто така, многу е поважно да профункционира приградската железница, бидејќи тоа е правилен начин да се дестимулира возењето на автомобили од Сарај, Кондово, Тетово, Велес и многу други места. БРТ-то е само мал дел од сложувалката. Шилегов исто спомена дека се планирала топла врска помеѓу меѓуградската железничка станица и постојката на БРТ (БАС како што го викаат сега). |
||
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
||
![]() |
||
Шарла ![]() Newbie ![]() Joined: 06-Apr-2021 Online Status: Offline Posts: 38 |
![]() ![]() |
|
Првомајска не постои повеќе
![]() А тоа проширување колку време и пари ќе кошта ? Милијарда ако ако ако....Од сам старт е ова нефункционално и само додадтно ќе го закочи градот. Нормално дека поскапо ќе биде метрото,ама е еднаш-засекогаш и нема да мора да се цртаат мапи со желби... |
||
![]() |
||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
Еве на пример станицата на „Рекорд“ ќе биде на проширувањето кај споменикот на Христо Узунов: 41°59'41.61"N 21°25'45.70"E За станицата близу „Рампа“ ќе може да се изведе проширување на булеварот ако не обострано, барем на страната кон паркингот кај Тутунски комбинат: 41°59'15.04"N 21°26'12.55"E На периферните делови од Првомајска има уште поголема флексибилност за локални проширувања и вметнување на станици... |
||
![]() |
||
Staro Skopje ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-May-2013 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2692 |
![]() ![]() |
|
Кога почна БРТ-во прочитав или слушнав дека дел од линија 2 ќе биде на крајна десна лента; сега не можам да најдам каде.
А каде ќе бидат станиците онаму каде нема средишно зеленило, а автобусите се на лева лента? |
||
Градот убав никна, но го откорнаа
|
||
![]() |
||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
Зарем некаде било спомнато дека ќе има секции кадешто БРТ ќе се движи по крајни десни ленти? |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 910111213 22> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |