![]() |
![]() |
![]() |
Концесија на автопатишта |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 1011121314> |
Author | ||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||
па во тоа е поентата. Никој не вика дека тој модел не функционира но само доколку има профит. Концесионерот е заинтересиран за делници каде ќе има профит. Тој и онака мора да го предаде автопатот во сопственост на државата така да за времетраењето на концесијата треба и да ја поврати инвестицијата и да заработи солидни пари. На барем 70% од предложените делници во моментов а ни во догледна иднина неможе да има профит едноставно ПГДС е поразителен. Дури и постоечките патишта се веројатно нерентабилни, освен делницата Скопје-Гостивар другите се страшно неискористени (мислам дека имаат капацитет по 12.000 ПГДС) Еве погледни ја мапата и сам со податоци од 2006 http://www.build.com.mk/docs/mk-karta.jpg Дури и Скопје-Гостивар нема ПГДС како она кое е потребно според грубата анализа на УрбанФрик. Не викам дека дел од правците не треба да се прават (пред се коридор 8) заради стратешки причини но се други е илузија. Единствена делница која вистински заслужува автопат и поради ПГДСто и поради други причини е Скопје-Блаце. Edited by pbanks - 16-Jul-2008 at 21:15 |
||||
![]() |
||||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
|||
А како може тоа да функционира во странство, а кај нас не. Да не идеме далеко, еве земи го соседството кое знам дека го користи овој принцип на на работа.
|
||||
![]() |
||||
UrbanFreak ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 28-Oct-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1732 |
![]() ![]() |
|||
Ајде една мала математика да направиме. Да речеме дека еден концесионер е заинтересиран за 40км делница да земе под концесија. Да ја земеме онаа магична бројка од 1М евра по километар (во идеални услови се разбира). Да речеме дека во просек во Македонија 40 км моментално би чинеле околу 90 денари по правец односно приближно 1,5 ЕУР. Тоа би значело дека патот концесионерот би го исплатил после 26.666.667 возења. Ајде да ја намлиме таа бројка за 30% да речеме дека добар дел од сообраќајот ќе отпадне на камионите кои доста повеќе плаќаат. Излегува грубо 20.000.000 поминувања. Е сега ако сака концесионерот парите да ги врати за 10 години (а внимавајте при тоа ни денар да не потроши за одржување или плата на вработени, знаци, патарини, чистење ѓубре...) тоа би значело 2.000.000 поминувања годишно, или 5479 дневно. Е сега колку е ова реално во моментов, го дава одговорот колку идни концесионери ќе се пријават на тендерот. |
||||
![]() |
||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||
Имаш во предвид одредена делница или збориш за сите генерално?
|
||||
![]() |
||||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
|||
Гледам доста сте скептици, јас мислам спротивно. Барем 2-3 концесионера ќе се јават на тендерите.
|
||||
![]() |
||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||
![]() Стварно крајно време им е да се свестат... Уште не почнале со Табановце-Куманово и Д.Капија-Смоквица, а роковите за сите можни проекти им се пролонгираат во недоглед, ама ете за 3 години Македонија ќе била прошарана со автопати со густина како во Холандија ![]() |
||||
![]() |
||||
UrbanFreak ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 28-Oct-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1732 |
![]() ![]() |
|||
Ќе се истепаат концесионери, поготово за оваа делница или за Штип-Делчево. Кога никој нема да им се јави на тендерот се надевам ќе се свестат.
|
||||
![]() |
||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||
http://www.total.com.mk/ShowNewsAdv.aspx?ItemID=11576&mid=303&tabId=1&tabindex=0 |
||||
![]() |
||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||
Да се надоврзам. Изградбата на автопатот е веројатно полесниот дел, потешкиот е одржувањето и трошоците околу него. Ако нема економска оправданост за автопат нема да има ни концесионер. Доколку државата го направаи (а државата сигурно може да најде пари) таа ќе треба и да го одржува од наши пари. Доколку не постоела оправданост за изградба на автопат тоа значи дека наши пари се фрлаат во ветер. Одржливоста е битен ако не и најбитен фактор. Ако тргнеме со таква филозофија дека ако за нешто се има пари треба да се гради по секоја цена без никаква вистинска анализа тогаш девалвираме низа професии кои се занимаваат со планирање на овие работи. Токму тоа е проблемот кај нас во многу сегменти. Меѓу другото и во решенијата што ни ги сервираат и за сообраќајот за Скопје. Бидејќи луѓе туркаат бедни импровизации од око на сметка на издржани проекти изготвени од стручњаци кои нив не им изгледаат добро повторно од око. |
||||
![]() |
||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||
Дури и многу побогати држави немаат пари за се што ќе посакаат, а камо ли ние. Но дури и да имавме, како што повторив веќе неколку пати, се разбира дека не треба да се потрошат на таков автопат ако за тоа нема реална сообраќајна или стратешка потреба. Исто така автопатите не се плаќаат само со пари, туку и со еколошка цена од повеќе аспекти. Тоа што Охрид е туристичка атракција, не го менува фактот дека на тој пат едноставно нема, а во било каква догледна иднина нема ни да има доволно сообраќај за да оправда автопат. Проблемот на Охрид-Ресен со камионите и претекнувањето е сосема друга приказна и треба да се реши на друг начин. Веќе спомнав во еден претходен пост дека таму требаат прилично обемни зафати на голем дел од неговата должина. Но тоа не значи автоматски автопат... Тоа би значело негово проширување на местата каде што има субстандардна ширина, изградба на трета лента за искачување и претекнување, па дури и изградба на некои сегменти по нова подобра траса доколку за тоа има потреба. Со ова не само што би се решил проблемот со претекнувањето, туку и би се подобриле речиси сите карактеристики на патот, а со тоа би се зголемил и неговиот капацитет. Edited by Cloverstack - 15-Jun-2008 at 14:40 |
||||
![]() |
||||
GreatMakedon ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 13-Nov-2007 Online Status: Offline Posts: 186 |
![]() ![]() |
|||
ok stom ne bilo sve definirano.. i sekako deka treba da se diskutira, no nekogas premnogu intimno gi svakate rabotite nekoj od vas, mislam, se nervirate mnogu.. eve na primer velite ne trebalo avtopat od bitola do ohrid. Ako vladata najde pari za toa zosto da nema? Ohrid e turisticka atrakcija, isto taka lani nekolku pati vozev od ohrid za bitola, pa megu ohrid i resen osobeno, nemat sansi da se pretica kamijon sto vozi so 40 na saat. Na MK i treba mnogu poveke avtopati nego sto ni se cini. |
||||
![]() |
||||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
|||
Јас да ви кажам по доста двоумење ипак мислам дека велес штип е подобро да биде автопат. А за свети николе магистрален (секако доколку се има пари зашто да не автопат). Ама ипак мислам дека треба прво да се фокусираме на европските коридори па после да размислуваме за автопати од домашни потреби. Тука секако исклучок е битола ресен којшто не е дел од коридорите но мислам дека е битен зашто ке ги поврзува токму тие два коридора.
|
||||
![]() |
||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||
Да во право си... неможе да биде алтернативен пат ако идеме по прописи.
Не ме фаќај за збор но некакво правило во тој стил постои. Дали се однесува за сите транспортери или не незнам. Edited by pbanks - 14-Jun-2008 at 18:39 |
||||
![]() |
||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||
Алтернативен пат е обврска, но во случајов магистрален пат Штип-Миладиновци не е алтернативен пат на автопат Штип-Велес, то ест технички не ни може да се класифицира како алтернатива на автопатот (иако во суштина навистина обезбедува алтернатива за голем дел од луѓето што би го користеле евентуалниот автопат Штип-Отовица) Но дури и да го занемариме фактот што го наведов, тој „алтернативен“ пат би бил исклучеително атрактивен по многу карактеристики во споредба со автопатот (за сообраќајот што се движи од/кон Скопје и неколку други правци), така да проблемот веројатно ќе прерасне во ситуација на слабо искористен автопат, а оптоварен магистрален пат... Таква ситуација треба да се осигураме дека нема да се случи, а на тоа треба да се размислува уште во овие рани фази на планирање и со самото планирање да се спречи таков исход. А она за камионите, доколку е навистина така, не ќе е лошо да го имплементираат на терен... Па колку само камиони го користат моменталниот никаков алтернативен пат на М-1, а можеш да замислиш каква би била ситуацијата доколку имаа барем малку подобар и пократок пат... |
||||
![]() |
||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||
Па така е на многу места. Ај според го идниот автопат Гостивар-Кичево низ низината, низ тунели со оној горе преку Стража. |
||||
![]() |
||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||
Абе и едното и другото држи вода. Мене ми беше резонот дека доколку Штип-Велес го понесе цел сообраќај кон остатокот на Македонија како и целиот тежок транспорт (ако не се лажам камионите се обврзани да користат автопатска делница доколку таа постои) + луѓето кои сакаат да одат по автопат до Скопје останува дека преку Св. Николе ќе одат оние кои не сакаат да плаќаат патарина (што е нивно легитимно право, затоа меѓу другото и според прописи секој автопат мора да има алтернативен магистрален пат) Значи идејата ми е автопатското решение да го понесе главниот товар и кон Скопје и кон остатокот од Македонија а не автопатски ексклузивитет да им се дава само на оние што се движат кон Скопје независно што сите се сложуваме дека тоа е главната дестинација. |
||||
![]() |
||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||
Еден убав ден во подалечна иднина, кога ќе има комплетен конвенционален автопат од Скопје до Гевгелија, алтернативниот Р-103 ќе биде пат за мерак... Ќе биде работата да се мисли човек дали да иде по автопат или по Р-103... ![]() Особено во клисурите е ![]() А и покрај теренот, карактеристиките му се одлични... Edited by Cloverstack - 14-Jun-2008 at 17:11 |
||||
![]() |
||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||
Па добро тука не би требало да биде проблем доколку се реши да се направи алтернативен пат. Не е долга делницата а теренот е едноставен.
Дефинитивно. Само гласно размислувам како треба да се реши тој дел, инаку јасно е дека и овој квази автопат може уште долго да си ја врши работата. |
||||
![]() |
||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||
Секако во право си дека таа варијанта ќе обезбеди подобра поврзаност со Велес и голем дел од Македонија, ама прашањето е сепак колкава е потребата таа врска да мора да е автопатска. Тука пак се навраќам на мојот став дека добар магистрален пат сосема добро ќе се справи со тој сообраќај, особено што ќе биде ослободен од сообраќајот кон Скопје, кој во таков случај би одел по автопат преку Свети Николе и Миладиновци. А главната потреба сепак е кон Скопје, па дури и минимални предности на автопатската траса преку Миладиновци во однос на тоа се клучни. Од друга страна пак, автопат Штип-Отовица и добар магистрален пат Штип-Свети Николе-Миладиновци, го отвара проблемот што го спомна lslcrew. Голем број луѓе ќе го избегаваат автоптот ради патарини и ќе го закрчуваат магистралниот пат.
Дури и во овој случај, во делот од Петровец до Катланово нема баш добра алтернатива. Во секој случај, Катланово-Велес да се направи конвенционален автопат веројатно ќе почекаме... А и со право, затоа што во споредба со градење на нови автопатски делници, навистина има низок приоритет во моментов. Edited by Cloverstack - 14-Jun-2008 at 17:04 |
||||
![]() |
||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||
Па да, право да ти кажам не само што ваков план би бил повеќекратно поскап затоа што тотално го игнорира рељефот, туку и вкупната должина му е значително поголема. Дополнително, гледано од чисто сообраќаен аспект, мислам дека исто така има повеќе недостатоци отколку предности. На пример се зголемуваат обете одалечености, Скопје-Штип и Велес-Штип, во однос на постоечките планови. Свети Николе исто така е несмасно споено и сигурен сум дека за жителите на Свети Николе би бил подобар и обичен магистрален пат ама директен, отколку вакво автопатско кружење (и кон Скопје и кон Штип). Единствена подобра врска би била Велес-Свети Николе, ама со оглед на незначителниот потенцијал што го има таа релација, дури и да не беа сите негативности што ги набројав, тоа би било тотално промашена инвестиција. Мислам дека грешката во пристапот цело време ти е што на автопатите гледаш по принцип I/0. Како да мора све да се поврзе со автопат по секоја цена. Забораваш дека добар магистрален пат, на делница на која што нема преголем сообраќај не само што добро ќе си ја врши работата, туку е и многу поприкладен. |
||||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 1011121314> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |