build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT )

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 1011121314 60>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #221 Posted: 17-Dec-2012 at 02:25
Originally posted by FoSsiL

Јас неможам да сфатам како е можно за обичен трамвај... не е ни ЛРТ... да се потрошат 250 милиони евра...

Нема што особено да се сфаќа, се навикнаа цените на сите проекти да ги множат неколкукратно од реалната цена и огромната разлика да ја ставаат во џеб, а ние се навикнавме сето тоа да го прифаќаме како да не е ништо особено. Крадењето на вакви проекти не е ништо ново и којзнае колку шокантно во најголем дел од светот, ама ако во најголем дел од светот се краде 5% или 10%, кај нас често реалната цена се множи со х5 или х10.

И за многу помалку од 250 милиони евра, во проектот апсолутно може да се вклучи и тунелот под плоштад, и тоа не само за трамвај туку комплет со булевар 2х2 и со сите пропрати нишани. Наместо тоа ни спремаат најпрост и најпримитивен, застарен и надминат концепт на трамвај кој комплетно ќе се движи по постоечките улици. Не е проблем само кражбата која е навистина огромна, туку всушност уште поголем проблем е што со ваков лошо осмислен проект ќе му биде нанесена немерлива штета на сообраќајот и развојот на градот. Ваков каков што е предлогот, дефинитивно не треба да се гради, па макар некој да ни понуди да ни го изгради бесплатно!

Јас давам 100% подршка за воведување на трам/ЛРТ во Скопје, но секако тоа треба да биде добро и одговорно осмислен проект, а не само уште еден било каков проект кој треба што побргу да се истурка по секоја цена, како алиби за да може огромни суми народни пари да исчезнат во непознат правец. 




Originally posted by Dare

... Па зависи како гледаш на работите... Јас мислам дека оваа сума е прилично ниска да не кажам џабе у споредба со арапиве, Al Sufouh Tram во Дубаи .. пази прајс таг за 10.7km:

While the total length of the Al Sufouh Tram is 14.7km, the first phase of the route will be 10.7km long and will cost $1.08bn. It will be built between Jumeirah Walk and the Mall of the Emirates...хахахахахахахаха

Ама топ трамвај, ко у Бордо, без кабли.. За 100 милиони по километар, треба да лета трамвајов ...
Не знам што има зад кулиси кај Арапиве, ама за споредба се разбира не може да стане збор. Настрана тоа што кај шеициве во Дубаи важат други правила и цени, туку уште побитно Al Sufouh Tram е засебна и денивелирана траса, плус треба да се изградат три комбинирани станици со метрото, плус напојувањето како што спомна е по системот од Бордо без жици... И којзнае уште што не смислиле...



А кај нас за што треба да се потрошат 250 милиони? За концепт на трамвај од 19-ти век!   Wallbash





Originally posted by FoSsiL

Земајќи го тунелот под плоштад Македонија како најголема причина зошто не сакаат да се нафатат на ЛРТ-опцијата... бидејќи незнаат како да пројдат под зградите во околината на сквер Јадран... Мислам дека најприфатливо решение би било ова... еден вид компромис... со тоа што тие две мали куќички кај второто вртење... мора да бидат жртви... 

По оваа траса... можат да одат со cut&cover по цела нејзина должина... Барем се додека не насадат уште нешто во Мал Ринг па и оваа траса да се искомплицира....



Далеку од совршено решение, но во оваа ситуација би било премија  Thumbs%20Up
И повторно ни приближно проектот реално не би чинел 250 милиони евра туку далеку поевтино.

Се разбира друг клучен предуслов за успешен трам/ЛРТ проект во Скопје е максимално можно ползување на средишна траса долж булеварите.



Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #222 Posted: 16-Dec-2012 at 17:47
па кога веќе ќе се пробива тунел, освен ако нема разлика во нивоата во земјиштето, дали ќе биде пет или десет метри под земја, исто е
инаку површинско копање не доаѓа во обзир, освен на делницата од банките до Холидеј ин
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #223 Posted: 16-Dec-2012 at 17:10

А инаку трасава за која зборам... широчината (односно растојанието од објект до објект) е 15тина метри.... што е повеќе од доволно... 

еве како го замислувам... 

Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #224 Posted: 16-Dec-2012 at 16:04

Немора да значи... само добри потпорни ѕидови и може да се оди на ниво од 5-6 метри... 

Да не се лажеме... се што е подлабоко од тоа е назамисливо за нашиве....

Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #225 Posted: 16-Dec-2012 at 15:54
епа тунел не се копа меѓу темели, туку подлабоко... ако веќе го гледаме тоа вака, засегнати се и објектите кои се наоѓаат на два-три метри од трасата
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #226 Posted: 16-Dec-2012 at 10:58

Земајќи го тунелот под плоштад Македонија како најголема причина зошто не сакаат да се нафатат на ЛРТ-опцијата... бидејќи незнаат како да пројдат под зградите во околината на сквер Јадран... Мислам дека најприфатливо решение би било ова... еден вид компромис... со тоа што тие две мали куќички кај второто вртење... мора да бидат жртви... 

По оваа траса... можат да одат со cut&cover по цела нејзина должина... Барем се додека не насадат уште нешто во Мал Ринг па и оваа траса да се искомплицира....



Edited by FoSsiL - 16-Dec-2012 at 10:58
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
Dare View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 03-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Dare Quote  Post ReplyReply #227 Posted: 16-Dec-2012 at 01:34
... Па зависи како гледаш на работите... Јас мислам дека оваа сума е прилично ниска да не кажам џабе у споредба со арапиве, Al Sufouh Tram во Дубаи .. пази прајс таг за 10.7km:

While the total length of the Al Sufouh Tram is 14.7km, the first phase of the route will be 10.7km long and will cost $1.08bn. It will be built between Jumeirah Walk and the Mall of the Emirates...хахахахахахахаха

Ама топ трамвај, ко у Бордо, без кабли.. За 100 милиони по километар, треба да лета трамвајов ...

Edited by Dare - 16-Dec-2012 at 01:34
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #228 Posted: 15-Dec-2012 at 08:10

Јас неможам да сфатам како е можно за обичен трамвај... не е ни ЛРТ... да се потрошат 250 милиони евра... 

Еве еден пример... 

Во Познан... 6,1 км линија за брз трамвај кошта 18 милиони евра...

да земеме... нашава... 12км... тоа еве нека се минимум 36 милиони евра... нека одат уште 50 милиони за ‘‘покомплицираните‘‘ зафати... тунелот под плоштад, подземна станица, денивелизации на вкрстувањата со останата инфраструктура... е еве нека одат уште 66 милиони евра за 22 Бомбардиери...

Тоа е вкупно колку... 152 нека се и 160 милиони евра... што пак се многу... една линија од 12 километри може да се направи тип топ и за помалку...

Од кај им е тогаш сумата од 250 милиони евра... 

По нивно ако гледаме...

250 милиони евра... тоа е по 21 милион евра по километар... или еве да исклучиме 70 милиони за возилата... 180 милиони... или 15 милиони по километар...

А од друга страна... еден километар дупла шинска траса на рамна површина со се електрификација и сигнализација кошта околу 3,5 милиони евра...

Нека се и 5 милиони... 5 милиони со 15 милиони... голема разлика...

Станици нема што да сметам... зашто... божем којзнае какви станици требаат... освен таа што би била под плоштад... другите се све... поплочена површина со стојалиште... голема филозофија... освен ако мислат барокни да ги прават... со позлатени рамки...



Edited by FoSsiL - 15-Dec-2012 at 09:24
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #229 Posted: 09-Dec-2012 at 16:22


Јас не сум запознаен, но ако нема тогаш мислам дека дефинитивно треба да се регулира законски тоа прашање, односно покрупните проекти и тендери што тежат десетици и повеќе милиони евра, да не може да се покренуваат одреден период пред избори.

Се бара концесионер за скопскиот трамвај

Градот Скопје вчера распиша тендер со кој бара концесионер за планираната градска трамвајска линија број 1. Концесионерот ќе треба да ја проектира трамвајската инфраструктура, да изработи оценка за влијанието врз животната средина, да ја изгради првата линија во должина од 12,1 километар заедно со станиците, депото и другата пропратна инфраструктура, како и да набави најмалку 22 трамвајски возила за одвивање на сообраќајот по истата. За возврат, потенцијалниот инвеститор ќе може да стопанисува со системот во период од 35 години, сметано од денот на потпишување на договорот.

Заинтересираните субјекти мораат во секоја од последните три години да имаат остварено добивка од најмалку 20 милиони евра и вкупен промет од најмалку 700 милиони евра. Како критериум исто така е наведено тие да имаат извршено минимум четири договори за трамвајски или метро системи (дизајн, изградба, одржување и стопанисување) и тоа три договори направени индивидуално или здружени во конзорциум, со должина на трасата од најмалку 15 километри по принцип „клуч на рака“ и еден реализиран договор за стопанисување со трамвајски или метро систем во времетраење од најмалку три години.

Пријавувањето на понудувачите ќе трае најдоцна до 3 април 2013 година. Рангирањето ќе се врши според четири критериуми, од кои најголем број на бодови (30) ќе носи степенот на субвенции кои ќе ги бара идниот оператор. Инфраструктурата ќе носи 26 бодови, трамвајските возила 24 бодови, а за нивото на услугата ќе можат да се добијат најмногу 20 бодови.

#

Градот досега не ја објави физибилити студијата за проектот, но според достапните информации, линијата број 1 ќе ги поврзува населбите Ново Лисиче и Ѓорче Петров, минувајќи по булеварот Јане Сандански, центарот на градот, и булеварот Партизански Одреди. Според планот нема да има издвојување на шинскиот превоз од колскиот, ниту денивелација на одредени сегменти, односно трамваите ќе се движат по коловозите на постоечките сообраќајници долж целата траса на линијата, што наиде на негативни реакции кај експертите, исто како и нетранспарентноста на целиот процес. Проценките на надлежните власти околу цената на проектот константно растеа и според последните информации достигнаа 243 милиони евра, иако во меѓувреме не беше соопштено дека се направени битни измени во првичниот план за инфраструктурата или другите сегменти на проектот.

 

 

#
Објавено на 08.12.2012 во категорија Вести.

Тагови: Јавен превоз, Виалто Консалтинг, Градска инфраструктура, ЕЦ Харис, Инфраструктура, ЛРТ / Трамвај, Скопје, Тендери и лицитации

http://www.build.mk/?p=21013
Back to Top
DIMITAR View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 21-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 9
  Quote DIMITAR Quote  Post ReplyReply #230 Posted: 08-Dec-2012 at 22:43
Нели имаше пропис со кој беше забрането 6 месеци пред избори да се прават тендери за вакви проекти? Некаде имав прочитано нешто за ова.
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #231 Posted: 08-Dec-2012 at 05:21
Previous
 
Дали тоа значи дека избраниот концесионер би можел да одбере и да изгради лесна железница наместо класичен трамвај како решение за шински јавен превоз во Скопје ?
 
Како и да е, јас гледам позитивно на ова, ако тендерот трае дури до април 2013, односно заврши дури после наредните редовни локални избори кои треба да се одржат во март 2013, поради што останува отворена можноста и пред се, останува жива надежта дека после март 2013 Скопје ќе има поинаква градска администрација која нема да се занимава со класични решенија од типот на неокласицистички објекти и фасади, класичен трамвај, класичен идиотизам и ред други класични глупости.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #232 Posted: 08-Dec-2012 at 04:24
Изработен е само идеен проект, останува да се изработи и техничкиот проект. Немам поим дали се веќе завршени и сите пропратни анализи (ала ОВОС-оценка за влијание врз околната средина итн.).
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
mr bombastic View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 10-Jun-2011
Online Status: Offline
Posts: 420
  Quote mr bombastic Quote  Post ReplyReply #233 Posted: 08-Dec-2012 at 03:24
Само не ми е јасно зошто огласот гласи дека треба да се проектира трамвајска линија кога веќе е изработен проектот или тоа е затоа што така треба да гласи огласот?
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #234 Posted: 08-Dec-2012 at 00:44
Само така.. Сега стигнавме до 35 години. Не е доволна Топлификација, сега и ЈАВНИОТ превоз (односно најзначајната линија) ќе отиде „јабана“. На форумов не би мешал политика, но сепак би спомнал дека доколку имавме нормална лево-ориентирана партија, истата токму сега би се огласила. Секако, би очекувал и збор-два од невладините организации.. Ако се остане на тоа дека ние тука дискутираме можни решенија, можеме уште од сега да ги дизајнираме возните билети за 2049-та година...

Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #235 Posted: 07-Dec-2012 at 23:39
За да им го дигнам притисокот на колегите софорумци задолжени за вестите, ќе кажам дека очекувам вест со полна информација околу тендерот и сите негови точки. Се разбора не треба да се надеваме дека во било кој друг медиум би ги добиле овие информации.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
mr bombastic View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 10-Jun-2011
Online Status: Offline
Posts: 420
  Quote mr bombastic Quote  Post ReplyReply #236 Posted: 07-Dec-2012 at 23:01

Објавен тендерот за скопскиот трамвај


Град Скопје објави оглас за јавно приватно партнерство кое треба да ја проектира, изгради, финансира и да стопанисува со трамвајската линија која ќе служи за превоз на патниците од главниот град.
Партнерството треба да обезбеди набавка на најмалку 22 трамвајски возила, изградба на пруга во должина од 24,2 километри, во двата правци, и изградба на трамвајски станици, депоа и друга потребна инфраструктура. Освен тоа, фирмата ќе биде задолжена за стопанисување и одржување на трамвајската линија за целиот временски период додека трае договорот потпишан на 35 години.
Рокот за поднесување на понудата трае до април наредната година, а како услов за утврдување на финансиската состојба понудувачот на проектот треба да има отстварено вкупен промет од најмалку 700 милиони евра во последните три години.
Фирмата понудувач ќемора да ги задоволи условите за техничка способност кои наложуваат таа да располага со 13 квалификувани технички работници и да има извршено миниму 4 договори за трамвајси или метро системи.



http://www.plusinfo.mk/vest/70142/Objaven-tenderot-za-skopskiot-tramvaj

Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #237 Posted: 04-Dec-2012 at 01:19
Originally posted by alexsend

А да отвориме посебна тема во која секој од нас ќе напише што би направил со 250 милиони евра за подобрување на сообраќајниот хаос во Скопје? Секако со груба проценка на трошоците. Булевари, мостови, трамвај, метро... Чисто да видиме различни мислења.
?


Со овие 250 милиони евра мислам дека би го направил точно тоа - воведување на брз и (делумно) независен шински систем во Скопје. Се разбира целосниот менаџмент и водење на проектов е скандалозен и тотално погрешен со јасни долготрајни негативни последици за Скопје. Затоа јасно и гласно кажувам, навивам и се залагам да пропадне!

Е сега треба да се гледаат околните искуства од блиските и подалечни градови при воведување на ЛРТ или метро. Таквите големи проекти треба да знаеме дека се исклучително комплицирани бидејќи водат до целосна преобразба на визијата и начинот на живот во даден град. Тоа значи изградба на целата пропратна (комплементарна) инфраструктура паралелно со изградбата на ЛРТ (затоа што апсолутно отфрлам било каква можност класичен трамвај на трета лента да е адекватно или потребно решение за Скопје).

Значи со овие пари би го направил тунелот под пл. Македонија (стариот и никако новиот проект покрај Кејот), што подразбира 2+2 коловозни ленти со одвоени трамвајски шини, како и две подземни станици (пл. Македонија со можност за трансфер на друга линија на истата станица или дури и денивелирана комплетно друга станица - слично како метро трансфер и уште една станица на кејот 13ти Ноември - на потегот кон Холидеј Ин). Ако нешто пари останат, а мислам дека би останале, би направил трамвајски тунел до после Централната жел.ст. т.е. до Скопјанка и отворен усек долж Партизанска барем до раскрсницата со ул. Рузвелтова. Така добиваме неколку километарски трамвајски отсек кој е комплетно денивелиран и одвоен со потенцијал за многу високи брзини и брзо премостување на центарот.

Само се е џабе без реален план за развој на трамвајскиот транспорт во Скопје. Тоа значи неколку линии, приградска железница, буферни паркинзи и голем број комбинирани автомобилско-шински објекти (Јужен бул, тунел под пл. Македонија, мост и тунел под Калето...). Се разбира треба да сфатиме дека градот еволуира и изградбата и подобрувањата на трамвајската и автомобилската мрежа е нешто кое реално никогаш неможе да се заврши туку со децении да се надополнува и надградува - нешто што изрично не им одговара на нашите власти кои сакаат да отчитаат работа во своите 4 годишни мандати. Тоа засега го прават со отворање на паркчиња и тротоари, смешно за главен град од величината на Скопје.


Edited by Andrej_LJ - 04-Dec-2012 at 01:19
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #238 Posted: 04-Dec-2012 at 00:54

Во прилог на ова... Еве нешто компактно од мене... се што до сега е мое мислење како треба да се водиме кон оваа проблематика... не е совршена... секако би имала доста корекции.. но ете... нека стои веќе еднаш цела... 

Градско - приградската железница... 

Градско - приградската железница + ЛРТ Линија 1 и ЛРТ Линија 1-А

Градско - приградската железница + ЛРТ Линија 1 и ЛРТ Линија 1-А + ЛРТ Линија 2 и ЛРТ линија 2-А 

 

Градско - приградската железница + ЛРТ Линија 1 и ЛРТ Линија 1-А + ЛРТ Линија 2 и ЛРТ линија 2-А + ЛРТ Линија 3 и ЛРТ Линија 3-А 

 

Цело Скопје во кадар... сите линии... освен 1-А која се гледа само делумно... 

 

Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #239 Posted: 04-Dec-2012 at 00:54
Originally posted by alexsend

А да отвориме посебна тема во која секој од нас ќе напише што би направил со 250 милиони евра за подобрување на сообраќајниот хаос во Скопје? Секако со груба проценка на трошоците. Булевари, мостови, трамвај, метро... Чисто да видиме различни мислења.
?
Супер идеја, знам дека ќе имам доста што да кажам   Thumbs%20Up
Отворај нишка, што чекаш, зошто воопшто прашуваш  Smile
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #240 Posted: 03-Dec-2012 at 21:51

со 250 милиони евра.... ех... 

јас незнам само како е можно 24 километри обичен трамвај... една линија да кошта 250 милиони евра... ај ќе речеш и возовите плус... ама пак е многу... 

Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1011121314 60>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.352 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.