build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Железницата низ историјата

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 1213141516 18>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #261 Posted: 18-Feb-2009 at 01:32
Еве ја станицата ОВЧЕ ПОЛЕ во време на градба, иначе градена 1924 година




Edited by Cloverstack - 19-Feb-2009 at 22:09
Back to Top
La Linea View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Nov-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2067
  Quote La Linea Quote  Post ReplyReply #262 Posted: 18-Feb-2009 at 01:00


< ="-" ="text/; =utf-8">By mmm121
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #263 Posted: 17-Feb-2009 at 20:20
Originally posted by zabegan

@ Vladimir е токму за тоа ти зборев и јас во врска со скопската стара железничка, со двоспраното зградиче и другите детали, значи сум бил во право и фала што ги потврди моите сомнежи Thumbs%20Up ...

Бев заведен од еден чуден план што го имав, но сега важно е разрешено, тоа е тоа Thumbs%20Up
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #264 Posted: 17-Feb-2009 at 15:51
@ Vladimir е токму за тоа ти зборев и јас во врска со скопската стара железничка, со двоспраното зградиче и другите детали, значи сум бил во право и фала што ги потврди моите сомнежи Thumbs%20Up
@ МАРЈАН добри видеа си нашол, и фотки кои првпат ги гледам Thumbs%20Up
Back to Top
MAPJAH View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2008
Online Status: Offline
Posts: 246
  Quote MAPJAH Quote  Post ReplyReply #265 Posted: 17-Feb-2009 at 12:51
Старите железнички станици во Скопје.
Првата која е срушена по изградбата на втората,
за да и втората ја гледаме сега само како Музеј на Град Скопје.
 


Edited by MAPJAH - 25-Feb-2009 at 15:24
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #266 Posted: 15-Feb-2009 at 23:42
Прва железничка станица во Скопје



Првата железничка станица највероватно е градена заедно со завршувањето на четвртата делница од трасата Солун - Скопје
или во период од 09-04-1873 до 09-08-1873 кога е градена делницата Велес - Скопје.



Нејзината локација се наоѓала точно (не како во некој документи - во близината) на денешната стара станица или Музеј на град Скопје.
Тоа го потврдуват сликите и плановите (од 1929 год.) дека главниот влез на станицата гледа на денешната улица Македонија, што е случај и со „новата станица“ - МГС.



Итересантно е да се напомене дека станицата во Скопје и Солун се правени од ист почетен план.
Зградата се состои од два ката, каде долниот е за јавен пристап, хол,чекални ~180 м2 и билетарница и дел за персоналот.
Додека горниот дел е станови за станичниот персоналот и за персонал кое преноќува сменски.  



Но во текот на градбата станицата во Скопје е проширено со едно крило, така да ги добива сите потребни намени за една современа станица.
Самата станицата била градена од камен и тула со варов малтер со мала пластика на фасадата.



Станица опслужувала седум колесеци, неколку помошни, свртница, водонапојник и ложилница.



На сликата може де се види двокатната зградата испред хотел Бристол која е присутна и на втората колор фотографија од левата страна



Во почетокот називот на станицата во Скопје била „Uskub“ но со доаѓањето на српската војска е преименувана во „Српска краљ станица Скопље“



Нејзиното постоење по 64 години т.е. се до 1937 кога се урнува и на истото место се гради новата за тоа време една од најмодерните станица на Балканот.
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
MAPJAH View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2008
Online Status: Offline
Posts: 246
  Quote MAPJAH Quote  Post ReplyReply #267 Posted: 12-Feb-2009 at 15:53
Парни локомотиви користени од Железниците на Отоманската империја, 1871 - 1913, Истанбул.
 


Поздрав од железничарот по струка и душа.


Edited by MAPJAH - 04-Mar-2009 at 08:22
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #268 Posted: 12-Feb-2009 at 12:48
Срушен е делот каде беше холот од станицата



Останатиотото крило од станицата кој подоцна е срушен !!
и привремената железничка станица - барака после земјотресот


Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #269 Posted: 12-Feb-2009 at 12:19
Originally posted by lslcrew

На последнава слика се гледа дека земјотресот не ја уништил целосно левата страна на стара железничка него само средниот дел. Зашто тогаш е урнат левиот дел, и ако веќе си идело на рушење, тогаш зашто не ја срушиле скроз?!


Може да имало структурни оштетувања и да морала да се урне... има милион варијанти
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #270 Posted: 12-Feb-2009 at 12:07
На последнава слика се гледа дека земјотресот не ја уништил целосно левата страна на стара железничка него само средниот дел. Зашто тогаш е урнат левиот дел, и ако веќе си идело на рушење, тогаш зашто не ја срушиле скроз?!
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #271 Posted: 12-Feb-2009 at 11:01
Јасно, денешна привремена станица од последната картицка се всушност привремени бараки - станица кој се изгради после земјотресот до МГС или денес во цветниот пазар.

Ја мислев неко привремен објект од 18xx година Smile
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #272 Posted: 12-Feb-2009 at 10:37
01.


02.


03. Најстарата железничка станица од задната страна, исто и слика 04.


04.


05.


06.


Edited by lslcrew - 12-Feb-2009 at 12:25
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #273 Posted: 12-Feb-2009 at 10:34
Благодарам, се претпоставува дека ова е слика на првиот железнички мост во Скопје, денес тоа би требало да е низводно од мостот кај Транспортен центар, на правец кон Ниш.

Те молам таа како велиш „една слика од некоја си, прв пат слушам, привремена железничка“ ако можеш да ја постираш, да можам некој нови сознанија да расчистам 
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #274 Posted: 12-Feb-2009 at 10:14
Владимир оваа специјално за тебе....


Исто така имам и десетина слики од страта железничка од турско што ја дискутиравме, а и една слика од некоја си, прв пат слушам, привремена железничка! Дали околу земјотресот?! За жал морам со принт скрин слика по слика пошто неможам да одпакувам ILM фајлови!
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #275 Posted: 11-Feb-2009 at 15:19



Еве го клипот.
Back to Top
MAPJAH View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2008
Online Status: Offline
Posts: 246
  Quote MAPJAH Quote  Post ReplyReply #276 Posted: 11-Feb-2009 at 13:33
 
ПАТНИЧКИ ВОЗ ВЛЕЧЕН СО ПАРНА ЛОКОМОТИВА
СЕ ИСКАЧУВА ОД ВЕЛЕС КОН КОШУЛЧЕВИ НА ОВЧЕПОЛСКАТА ПРУГА.
 
ВИДЕО КЛИПОТ Е НАПРАВЕН ОД ФИЛМСКА ЛЕНТА СНИМЕНА ПРЕД 40 ГОДИНИ
ОД МОЈОТ ПЕНЗИОНИРАН КОЛЕГА ЃОРЃИ ЛАФЧИСКИ
НА КОГО ЈАВНО МУ СЕ ЗАБЛАГОДАРУВАМ.
 
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #277 Posted: 11-Feb-2009 at 11:11
па донекаде сите сте во право само што секаде фалат по неколку информации за да се разбистри сликата, прво да фрлам една битна информација за сликава на лсл
Originally posted by lslcrew


Ова е железничка станица во Скопје за време на последните години од турската империја.

Дали е ова истата локација како и стара железничка или у тоа време железничката се даоѓала на некое трето место?! И дали е ова железничка за првата железничка линија на балканот?!

најбитно според мене како информација е ова ископов од лева страна доле тоа било местото за исфрлање на пепелот од јаглен, така да ако нешто ме интригира од сликава е тоа ископот како појава кој прилично добро бил решен а да не се наруши воопшто визурата на првата железничка станица во СК LOL

е сега за ова на сликата дека е ул МКД се сложувам со Z , но зошто бидејќи навистина имало голема станица и кај денешната нова железничка но таа била пред се наменета за фабриката за преработка на овошје и зеленчук добро познатата Мичурин поточно имало две станици во СК во тоа време, значи товарна станица пред се за фабриката а и за останатите стопанства. инаку фабриката ја хранела цела Србија, Хрватска и Словенија со конзерви со ајвар, доматно пире, бамји, слатко од смокви, вишни, малини, круши, јаболка, итн. итн. 

за да нема многу спорење еве малку цитат кој би го поткрепил моето инфо

Железничките објекти - станиците, магацините, ложилниците и другите градби од тој период малку се зачувани до денес. Меѓутоа, Скопје уште тогаш имало две железнички станици. Едната, таканаречената Главна на линијата Солун - Скопје - Митровица, која подоцна е проширена, а во 1938 година е урната и на приближно тоа место е изградена новата железничка станица, една од најубавите и најмодерните на Балканскиот Полуостров. Втората железничка станица беше таканаречена "Југ" на линијата кон Ниш и блиску до познатата триангла, каде што сега е изграден новиот Транспортен центар - Железничката станица Скопје, блиску да населбата "Пролет" и месноста "Забрането" каде беше секцијата за градење и одржување.

Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #278 Posted: 11-Feb-2009 at 10:41
Еве една статија од http://www.staroskopje.vestel.com.mk/sites/c12/c123.html Се надевам ќе разбие некои од дилемите!
Железнички сообраќај

Железничкиот сообраќај многу одамна бил воведен во земјата. Првата железничка линија Солун-Скопје-Митровица, во должина од 243 км,  била пуштена во август 1873 год. Значењето на железничката линија било огромно, пред сé заради  редовноста на транспортот, можноста за транспортирање на големи количества стока, намалувањето на цените на транспортните услуги, поголемата безбедност и независноста од временските прилики. Пред пробивот на Солунскиот фронт, на Македонија í припаѓале овие линии: Гевгелија-Велес-Скопје; Скопје-Куманово-Табановце; Скопје-Волково-Генерал Јанковиќ и теснолинејката Скопје-Охрид.

 

12.3. Ханриевото “чајниче” кое сообраќало на теснолинејката од Ханриево до Охрид, во 1923 год. се поврзало со Скопје, сликано во 1971 год. кога е “Пионерско вовче”, МГС инв. бр. 2138

 

12.4. Старата железничка станица изградена во 1873 год., МГС 

 

12.5. Новата железничка станица изградена во 1938-40 год. МГС вл. бр. 11247

 

По 1918 год. при поделбата на Македонија, на Србија í припаднале пругите: Гевгелија-Скопје-Табановце и Скопје-Генерал Јанковиќ. Во овој период железницата била обновена, бидејќи во голема мерка биле уништени железничките линии, мостовите и станиците при повлекувањето на централните сили. Обновувањето на железницата се одвивало во 3 етапи: провизорна обнова до 1921 год.,  привремена обнова во периодот  1921/23 год. кога биле извршени следниве работи: расчистување на станичните колосеци и нивно оспособување и поправка на станичните згради. Во овој период, поточно во 1923 год., дошло до спојување на пругата Генерал Ханрис- Охрид со Скопје, односно пругата била продолжена од Ханриево до “Мала станица” (спроти денешна НИП “Нова Македонија”) или “Горно Скопје”. Дотогаш, трговците,   испраќајќи стока непосредно од Скопје, морале да сметаат на трошоците и губењето на време околу претоварот во станицата Ханрис. Тие често се служеле со колски сообраќај до оваа станица. Колскиот превоз значително влијаел на зголемувањето на транспортните трошоци. [1] Долго време постоела иницијатива за изградба на оваа пруга во нормален колосек, бидејќи сообраќајот по неа се одвивал многу тешко, а за нејзино годишно одржување се трошеле големи средства. [2] На истата пруга сообраќал и возот “пампурче” или “чајниче”. Пругата во нормален колосек се изгради дури во шеесетите години, и тоа до Кичево, а релацијата Кичево -Охрид остана само како нацрт.

Третата фаза од обновата на железничкиот сообраќај траела до 1929 год. кога се извршила негова дефинитивна обнова и реконструкција.

Станичната зграда во Скопје, иако најголема по солунската, во горниот дел била ѕидана во бондрук техника. По Првата светска војна на неа немало големи оштетувања освен на инсталациите. Затоа, во 1930 год. се изградиле и нови водостаници на Вардар кај Нерези, чијшто резервоар ги снабдувал локомотивите, станицата и ложилницата во Скопје. [3] Ложилницата, за време на Турците, била изградена со 6 помали машини, а веќе во 1932 год. имала 70 машини. Шеф на железничката ложилница бил Војислав Пајиќ.

Во 1931 год. била пуштена во сообраќај новата пруга Лопатница-Рашка која претставувала последен дел од големата железничка линија Краљево-Рашка-Косовска Митровица. Со отварањето на оваа пруга Скопје дошло во директна врска со Белград. [4]

Со оваа пруга Скопје станало јадро на Балканскиот Полуостров во сообраќаен поглед, и крстопат преку кој биле поврзани  сите четири страни на светот, како за поблиската и подалечната околина на тогашна Јужна Србија, така и за целата земја. Покрај пругата која по Вардарско-Моравската Долина ги спојувала Белград и Солун, од Скопје оделе и други пруги од кои едната преку Косово и долината на Ибар се врзувала со Западна Србија, а со теснолинејката до Охрид се заокружува важноста на Скопје.

И покрај отворањето на нови линии, железничкиот сообраќај имал многу недостатоци. Така на пример, имало недостиг на станичен простор бидејќи   Железничката станица во Скопје била изградена во време кога не се ни помислувало на поголем напредок на градот. На Железничката станица, како и на станицата Генерал Ханрис (Ѓорче Петров) имало магацини кои ни  оддалеку не можеле да ги задоволат потребите, така што се случувало стоката и по неколку дена да остане под ведро небо. Постоел недостиг на колосеци,  а и на вагони, особено на оние за ситна стока. Слична била состојбата и со патничкиот сообраќај. Поради малиот број на вагони, на станиците се создавал неред, а предност да обезбедат место имале воено-политичкиот и управниот апарат, иако сите патници плаќале иста цена за билетите. Железничките линии, пак, биле одржувани мошне неуредно, поради тоа што чуварите биле експлоатирани од страна на шефовите за лични потреби. [5]

На кризата во  железничкиот сообраќај влијаел и развојот на автомобилизмот во Македонија. Предноста на автомобилите била во нивната брзина како и можноста за пренесување на стоката од местото на производство до местото на потрошувачката.

За унапредување на железничкиот сообраќај Банската управа решила да  изгради нова железничка станица во Скопје. Камен-темелите биле поставени во 1937 год., а изградбата траела 3 години. Железничката станица била пуштена во работа во 1940 год. и била најубава на Балканот во тоа време. Пред изградбата на оваа станица имало само една станица во Градско со подземни премини која по својата убавина се издвојувала од другите, но со новоизградената станица во Скопје ниедна друга не можела да конкурира. Во меѓувреме, додека се градела новата железничка станица, возовите пристигнувале на старата станица “Војвода Путник” која се наоѓала пред денешната Железничка станица.

Главниот влез на новоизградената железничка станица бил на ул.”Крал Петар”, а таа излегувала и на ул.”Принц Ѓорѓе”. Лево и десно имало станични скверови кон кои биле поставени влезови за становите на службениците. Големиот станичен хол кој бил врска со главниот влез и излез, зафаќал простор од 1000 м2. На првиот кат се наоѓал ресторан, а на вториот службени соби и хотел за железничките чиновници. Во крилата на зградата биле сместени канцелариите. [6] На перонот, поплочен со најубави романски плочки, застанувале и продолжувале возовите кон Европа, а тука минувал и прочуениот “Ориент  Експрес”. Околу станицата пулсирале сите содржини на Скопје. [7]

Во скопската Железничка станица, за 24 часа влегувале и од неа излегувале 24 возови ( брзи, патнички и забрзани возови). Просечно дневно пристигнувале 1000 патници. Во текот на едно деноноќие 14 локални патнички возови оделе од Скопје до Ханриево.

Железничката станица, како главна сообраќајна установа на еден град, станала центар на изградбата на ново Скопје, во кое таа била столб околу кој се движел животот на градот.

Многу брзо се изградил делот пред станицата. За потребите на железничарите, во 1920 год. била изградена дрвена барака на ул.”Водњанска”, а подоцна била изградена и Железничката колонија составена од 30 куќи, југозападно од станицата,  во Дебар маало.

Иако развојот на железничкиот сообраќај одел многу бавно, тој внел битни промени во економскиот живот на земјата, овозможувајќи брз транспорт на стока и патници.

Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #279 Posted: 11-Feb-2009 at 10:34


Јас мислам дека е логично да имало и таму некој објект но немам прецизна информација така да би можел само да шпекулирамм.

Ваљда Владимир ќе ни ја разјасни мистеријата. И јас вчера прв пат дознав дека отоманската железничка станица која сме ја гледале на сликите била во делот кај новиот транспортен центар.
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #280 Posted: 11-Feb-2009 at 10:24
да да, за трасата сосема се согласувам и тоа е загарантирано, само коментирам дека сликата се некако не ми се совпаѓа со тој податок
затоа не ми е јасно, дали е можно ова да е привремено изградена станица пред да се изгради денешната стара железничка, а на местото кое го посочува владимир, да имало друга железничка која била првата во градов Dunno
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1213141516 18>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.136 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.