![]() |
![]() |
![]() |
Метробус Скопје (Bus rapid transit / BRT) |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 1314151617 22> |
Author | ||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
На скутерџии и веспаџии им е поедноставно да се бутаат меѓу сообраќајни ленти, по тротоари и по велосипедски патеки/ленти (сето тоа се исто така прекршоци) отколку да се бутаат на физички одвоена БРТ лента. Сигурно ќе се најде по некој морон да се напика и на БРТ лента, ама решението за таквите е казнена политика. И ЛРТ да направиме, нема да биде имуно на такви идиоти. |
||
![]() |
||
user8642 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 18-May-2020 Online Status: Offline Posts: 2041 |
![]() ![]() |
|
Еве едно интересно видео од Софија направено од watchdog НГО организацијата Спаси Софија https://www.facebook.com/spasisofia/, воеднои најпопуларно видео на нивниот канал. Не очекувам да биде ништо поразлично и во Скопје. Можеби делумно со бетонски бариери да биде одвоена лентата за автобуси за да неможе коли и комбиња да возат по резервираната лента, ама знам дека веспи и скутери има да растураат по БРТ лентата.
|
||
![]() |
||
stef4o ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2015 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 21563 |
![]() ![]() |
|
На која станица застана брзиот трамвај на тркала во Скопје
![]() Наредната недела се очекува предлог-законот за заем од ЕБОР да помине во Комисијата за финансирање и буџет, а откако ќе се усвои и на пленарна седница следен чекор би бил потпишување на договор за заем за изведба на двете линии кои би го поврзале источниот со западниот односно јужниот со северниот дел на Скопје Идејниот проект за трамвајот на тркала од Ѓорче Петров до Ново Лисиче во моментов е во фаза на изработка и наскоро Град Скопје очекува да го добие. Во тендерската документација беше наведено дека трамвајот на тркала би се движел по крајната лева сообраќајна лента, а оваа рута би се поминувала за 35 минути Најавуваниот трамвај на тркала во Скопје неколку месеци е паркиран на „станица“ во Собранието, од каде се чека зелено светло за заемот со кој треба да се финансира овој проект. Во сите обвинувања за кочење закони изминатиот период и маки на власта да обезбеди кворум за да ги изгласа, ова законското решение беше споменувано во групата важни закони кои треба да се донесат. Еден ден откако парламентарното мнозинство од 62 пратеници се собра на број во собраниските клупи и ѝ изгласа доверба на владата, премиерот Зоран Заев во четвртокот (4 март) порача дека изгласаната доверба носи и одговорност да се одблокира работата на Собранието, а законот кој се однесува на трамвајот на тркала го наброја како еден од клучните. Наредната недела предлог-законот треба да го помине филтерот во собраниската комисија Предлог-законот предвидува задолжување со заем од 70 000 000 евра кај Европската банка за обнова и развој (ЕБОР) за финансирање на проектот „Воведување на брз автобуски превоз во Град Скопје“. Тој помина на владина седница на 17 ноември лани, по што беше испратен во Собранието за усвојување по скратена постапка. Во моментов се наоѓа на расправа во собраниската Комисија за финансирање и буџет. Како последна – осма точка, од дневниот ред на седницата број 13 е единствениот кој не го поминал филтерот во ова собраниско тело. Рокот за отплата на првата транша од заемот е 15 години со вклучен грејс период од четири години. Првата транша од заемот ќе се отплаќа во 22 полугодишни рати на 20 април и на 20 октомври секоја година, започнувајќи од првиот датум од навршување на четвртата година од склучување на Договорот за заем. Рокот за отплата на втората транша од заемот е 15 години со вклучен грејс период од четири години. Втората транша од заемот ќе се отплаќа во 22 полугодишни рати на 20 април и на 20 октомври секоја година, започнувајќи од првиот датум од навршување на четвртата година од денот на достапноста за користење на втората транша“, Проектот за брз автобуски превоз опфаќа две линии, а првата транша би се користела за финансирање на линија 1 со која трамвајот на тркала треба да биде во патен правец исток-центар-запад Ново Лисиче – Ѓорче Петров), додека втората транша за линија 2 односно југ-центар-север (Кисела Вода – Бутел). Што понатаму? Откако ќе се донесе предлог-законот, од Град Скопје велат следен чекор е потпишување на договор за заем на кредитот за ЕБОР за изведба на двете линии. Градските власти засега не прецизираат рокови и нагласуваат дека динамиката на постапката понатаму ќе зависи од Европската банка. Целата понатамошна постапка, поточно распишувањето на огласот за избор на проектант за изработката на основниот проект и целокупната пропратна документација за првата линија од БРТ Скопје, ќе го спроведува ЕБОР. Земајќи го предвид претходното, распишувањето на огласот, тендерската документација евалуација и понатамошната постапка, пред сè зависи од динамиката која ќе ја предложи и спроведе ЕБОР“, Од Ѓорче Петров до Ново Лисиче за 35 минути Во меѓувреме, Градот во јули лани објави тендер за изработка на идеен проект за линијата 1 – трасата од Ѓорче Петров до Ново Лисиче за брзиот автобуски превоз (БРТ). Есента 2020, пак, го потпиша Договорот за изработка на идејниот проект, и во моментов, велат оттаму, Градот наскоро треба да ја добие документацијата. Проектот сè уште се изработува, но според тендерската документација, просечната должина на трасата треба да биде 12,81 километри, а проценките се дека приближниот број на патници кои ќе ја користат на дневно ниво е 65 000. ![]() Проектантот треба да предвиди дека сообраќајната лента за движење на возилата на БРТ во однос на останатиот моторизиран сообраќај треба да биде одвоена со посебни разграничувачи, со исклучок на крстосниците каде што треба да остане можност за мешање со останатиот моторен сообраќај. Да се направи анализа што ќе се случи зимно време при чистење на снег и во зависност од резултатите да се даде мислење дали поставувањето на разграничувачи е неопходно или ќе биде доволно да се постави хоризонтална сигнализација. Ако се постават разграничувачи, истите по потреба да можат да се дислоцираат“, Исто така, трамвајот на тркала би требало да се движи во третата односно крајната лева сообраќајна лента, а доколку тоа не е можно, од проектантот кој во моментов го изработува проектот, се бара да одреди како тоа е најизводливо. Во случај да е изводливо крајната лева лента од булеварите да биде наменета за БРТ, на средниот дел кој ги раздвојува двата правци би се поставиле и станиците за чекање. „Предлогот на Градот Скопје е автобуските настрешници да се постават на средишното зеленило и истите да се користат за двете насоки на движење. Во зависност од водењето на трасата на БРТ, проектантот да има предвид отворен и/или затворен систем на организација на автобуските настрешници“, поред анализите на Секторот за сообраќај на Град Скопје, кои беа наведени во документите, оддалеченоста помеѓу автобуските би била помеѓу 500 и 900 метри, би имало 21 станица и 2 терминали, а вкупното време кое би било потребно да се помине трасата Ѓорче Петров-Ново Лисиче е 35 минути. ![]() https://360stepeni.mk/na-koja-stanitsa-zastana-brziot-tramvaj-na-trkala-vo-skopje/ |
||
![]() |
||
user8642 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 18-May-2020 Online Status: Offline Posts: 2041 |
![]() ![]() |
|
Не-техничко резиме од проектот:
https://skopje.gov.mk/media/6246/brt-project-ebrd-nts_mkd.pdf |
||
![]() |
||
<Fresno> ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 13-Jun-2010 Online Status: Offline Posts: 1161 |
![]() ![]() |
|
![]() Сликиве заслужуваат почесно место во музејот на ЈСП. @Clover имаше некои скици од проектот на Трифун, али да, не знам зашто помислив дека е некакво современо LRT решение. Инаку, за многу битен минус на LRT опцијата кај нас може да се смета и тоа што не сме способни да менаџираме таков систем. Базични јавни претпријатија тешко функционираат, не па ова. Вандализам исто е нешто што не знаеме да спречиме, така да кај нас репарирање ќе треба да е на 5 години. Сепак сериозна администрација треба да изработи барем идеен проект за LRT Ѓорче-Ново Лисиче, Јужен булевар, градски транспорт на постоечката пруга, како и врска со аеродромот. Без оваа основна мрежа не гледам како град со демографија и географија како Скопје може да се смета за сериозен и функционален европски град во 21 век. На страна од ова може и 50 BRT линии да има, ама мора да се знае и планира во иднина што е основата. |
||
![]() |
||
user8642 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 18-May-2020 Online Status: Offline Posts: 2041 |
![]() ![]() |
|
![]() |
||
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
|
![]() ![]() ![]() Да да, апсолутно си во право за електричните шински возила. Ете, сепак ги апсолвиравме и електричните автобуси како (лоша) алтернатива. |
||
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
||
![]() |
||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
Па нели ми реплицираше мене, а јас никаде не спомнав електрични автобуси ![]() Споредба правев на CNG-хибрид автобус со електрично шинско возило за LRT. Во секој случај држи вода твојот аргумент дека користење на електрично напојување во земја каде најголем дел од производството на електрична енергија е од лигнит, не е баш толку еколошки како што изгледа на прв поглед. Е сега дали по тоа конкретно прашање вреди да навлегуваме во нијанси од типот колку и во кои ситуации е поеколошки CNG-хибрид BRT, а колку и во кои ситуации е поеколошки LRT со напојување од контактна мрежа. Мислам дека не. И едното и другото се неспоредливо поеколошки од дизел автобуси со мал капацитет, заглавени во градска гужва. Edited by Cloverstack - 06-Feb-2021 at 14:25 |
||
![]() |
||
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
|
Е да де, ама муабетот беше за електрични автобуси VS компресиран природен гас. |
||
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
||
![]() |
||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
Ама ЛРТ нема батерии, а возила на хибриден погон имаат. |
||
![]() |
||
phenomenon ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Oct-2010 Location: Kumanovo Online Status: Offline Posts: 2691 |
![]() ![]() |
|
https://www.google.com/maps/@-22.2110819,166.4658731,3a,75y,280.73h,70.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAF1QipNqmxfjWHdzY2YovuKp1ncWYgZ-I8nrYDmDmc5s!2e10!7i6720!8i3360?hl=mk
https://www.google.com/maps/@-22.2108376,166.4651689,3a,75y,283.08h,70.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAF1QipMejpe7_uWwW_f9geMuezMe4R91CxKEcf-XVr1w!2e10!7i6720!8i3360?hl=mk https://www.google.com/maps/@-22.2106483,166.464571,3a,75y,153.75h,71.26t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAF1QipMHsMNUUO4EuwAvkEk_Vp4epLQfvirIGbiIDZ98!2e10!7i6720!8i3360?hl=mk |
||
開始されていないだけの戦いが失われ、
|
||
![]() |
||
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
|
Во понапредните држави (како Сингапур на пример) имаат сфатено дека самото тоа што едно возило е електрично не значи и дека е поеколошко. Во услови кога нашата струја во најголем дел се произведува од јаглен, електричен автобус во никој случај не е поеколошки отколку автобус на компресиран гас. Поеколошки е за Скопје, ама затоа битолчани ќе фаќаат рак. ![]() Во кратки црти, супер што не се електрични бидејќи нашата струја доаѓа примарно од јаглен, а ако веќе се решат на електрични - може да се тролејбуси, барем ако фатат пожар не се толку опасни, и не мора да му ја мислиме на батериите. Инаку, супер е што се хибриди и што имаат регенеративно кочење. |
||
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
||
![]() |
||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
Од аспект на тоа колкав исчекор во добар правец би направиле со квалитетен ЛРТ/БРТ се согласувам дека нема некоја разлика. Насушно ни е потребно или едното или другото, ден поскоро. Исто така од аспект на патник, нема суштинска разлика дали е ЛРТ или БРТ, доколку е квалитетно дизајнирано и изведено. Но разлики има на други полиња. ЛРТ е многу поголема стартна инвестиција, но поштедлив систем на долги стази. Како прво возилата (иако потешки) се многу поекономични: - директно електрично напојување од високонапонска мрежа - електрични мотори по дифолт се далеку поефикасни од било каков мотор на течно гориво - регенеративно кочење - многукратно помал "rolling resistance" Втора работа во однос на долгорочните заштеди, е што шинско возило на електричен погон, во принцип бара многу помалку техничко одржување отколку автобус со мотор со внатрешно согорување. Исто така имаат многу подолг рок на траење, па ако автобусот после 15-тина години и милион километри треба да го носиш на отпад, на шинското возило можеш да му направиш ремонт и модернизација (техничка и естетска) и да тера барем уште толку. Е сега ние со CNG-хибрид правиме чекор во правец на поголема стартна инвестиција, а помали долгорочни трошоци, што е за поздравување. А исто така со CNG-хибрид имаме и големи еколошки бенефити. Не е исто како електричен трамвај, ама секако неспоредливо подобро од класични дизел мотори. Значи нашиов иден БРТ има карактеристики кои донекаде може да компензираат некои битни предности што ги има ЛРТ. Други предности на ЛРТ се капацитетот на поединечните возила (ЛРТ во принцип е поадекватно за справување со шпицови) и безбедноста на патниците. Исто така и сам спомна, предност на ЛРТ барем во нашиов случај ќе беше што ќе можеше да се поврзе и да функционира на делови од постоечката железничка мрежа. Но ЛРТ е прилично поригиден концепт. Тоа е особено крупна негативна страна кога не станува збор за во старт одлично испланиран и реализиран систем, туку за заебанции какви што се најавуваа кај нас, кои всушност никогаш не беа ЛРТ... Кај нас ќе отидеа многу пари за катастрофални решенија што понатака ќе беше тешко и скапо да се модифицираат и менуваат. БРТ е многу пофлексибилен, измени и прилагодувања се прават многу полесно и поефтино, а со оглед на моменталната ситуација на терен, од огромна важност е во Скопје да ни останат опции за опсежни измени и еволуција на системот. И долгорочно гледано, можеби најважно од се: баш поради ригидноста на ЛРТ, мислам дека БРТ е во значителна предност во однос на иднината и има многу поширок простор за усовршувања со користење на идни трансформативни технологии, како и прилагодување кон нови концепти на функционирање на сообраќајот кои неизбежно ќе дојдат. Edited by Cloverstack - 06-Feb-2021 at 04:17 |
||
![]() |
||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
Трифун релано не почна ништо, освен 50 различни празни муабети. И добро е што останаа празни муабети, затоа што таму имаше се и сешто, само не ЛРТ. Тоа беше едно постојано лутање на сите полиња, а сепак и покрај толку лутање не успеаа со идеите да отидат подалеку од она што го виделе во Загреб и Сараево. Имаше само една константа што остана во текот на целиот процес, а тоа е дека секогаш контурите на системот беа класичен уличен трамвај концептуално заглавен во доцен 19 век. На крај наводно испроектираа некаква линија од Ново Лисиче до Џамбо (не објавија никаква проектна документација во јавност), ама за среќа не обезбедија ни 2% од финансиската конструкција дури ни за тоа, па бевме поштедени од церемонијално раскопување на улици. Мислам дека Трифун Костовски сфаќаше дека јавниот превоз во Скопје мора темелно да се реформира и модернизира. Впечаток ми е и дека човекот лично имаше желба и добра волја во тој правец. Но Трифун и луѓето во неговиот тим имаа нула визија како тоа треба да се направи. Edited by Cloverstack - 06-Feb-2021 at 04:07 |
||
![]() |
||
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
|
демек боље е да направиме проект што ќе не кошта дупло поскапо а ќе биде масивно импровизиран? |
||
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
||
![]() |
||
<Fresno> ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 13-Jun-2010 Online Status: Offline Posts: 1161 |
![]() ![]() |
|
Во право сте, ќе биде веројатно корисно и за LRT.
|
||
![]() |
||
David ![]() Senior Member ![]() Joined: 05-Feb-2020 Online Status: Offline Posts: 211 |
![]() ![]() |
|
Ова го верглам цело време,зошто да чекаме и да се надеваме на нешто подобро за 10-15 години кога може сега од прва да се направи или барем да се почнепа по етапи да се гради,да поскапото но и милион пати поквалитетно и попривлчено решение. |
||
![]() |
||
Џоле ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15368 |
![]() ![]() |
|
![]() ![]() ![]() |
||
За сè има вторпат
|
||
![]() |
||
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
|
Која би била пречката на трасата за BRT да се наредат шини по 10-15 години и да прерасне во LRT?
|
||
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
||
![]() |
||
<Fresno> ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 13-Jun-2010 Online Status: Offline Posts: 1161 |
![]() ![]() |
|
Има многу нијанси на БРТ и ЛРТ. Ние ќе добиеме основна варијанта на БРТ, нецелосно одделена од останат сообраќај, со вркстување на секоја можна раскрсница и што нема да понира под Мал ринг. Овие 35 минути тешко дека ќе ги достигнеме, но останува да видиме. Овој коридор е оската на градот и ако збориме за долгорочни решенија треба да е LRT done right. Но не го гледаме тој филм како и да е, така да останува со автобуси да се задоволиме.
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 1314151617 22> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |