Author |
Topic Search Topic Options
|
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#281 Posted: 02-Sep-2009 at 00:47 |
Цел месец паркирање за 200 денари
Во моментов се
бара најадекватно решение за станарите кои имаат повеќе од едно возило,
како и за оние кои 24 часа користат службен автомобил. За второ возило,
најверојатно ќе се наплатува по 400 денари
Зонското
паркирање нема да биде на штета на жителите на зградите каде што ќе се
спроведува, информираат ЈП "Градски паркинг". Напротив, секогаш ќе има
слободно место за паркирање, бидејќи граѓаните кои ќе ги користат овие
паркиралишта се ограничени со временски период. Така, во црвената А
зона во строгиот центар на Градот каде паркирањето чини 45 денари на
час, граѓаните ќе можат да ги користат услугите најмногу два часа, во
жолтата зона каде час паркирање чини 35 денари само четири часа.
Единствено неограничен период за паркирање им се нуди на корисниците од
таканаречената зелена зона, каде за паркирање се наплаќа 25 денари. -
Со зонското паркирање не отвораме нови паркиралишта туку воведуваме ред
во сообраќајот. Обезбедуваме повеќе место за пешаците, за граѓаните со
инвалидитет, за жителите. Со временото паркирање се зголемува
фреквенцијата на возила така што секогаш ќе има слободни места, велат
од Градски паркинг. За станарите има обезбедено месечна наплата
која ќе чини 200 денари во сите зони, а за правни лица по 5000, 4000
односно 3000 денари во зависност од зоната. - Цената на
категоријата станар при зонско паркирање е пониска од цената што
станарот треба да ја уплати при паркирање на паркинг простор од
затворен тип. Тоа е од причина што зонското паркирање е всушност
паркирање на улица - велат од јавното претпријатие и додаваат дека во
моментов се бара најадекватно решение за станарите кои имаат повеќе од
едно возило како и за оние кои 24 часа користат службен автомобил. За
второ возило, најверојатно ќе се наплатува по 400 денари. Имињата
на станарите, но и на сите корисници на зонското паркирање ќе бидат
внесени во единствениот софтверски систем кои што го изработи и го
инсталира фирмата Некстсенс. Оттаму појаснуваат дека секој корисник
дигитално се регистрира. Времетраењето на паркирање го следат
контролори преку специјални уреди поврзани со софтверот. Оние кои нема
да се придржуваат кон правилата, ќе добијат казнен билет во висина до
1300 денари. На веб страницата градскипаркинг.цом.мк секој
корисник преку свое корисничко име и лозинка може да добие листинг за
периодот и местото на користење на зонскиот паркинг. Во моментов,
со зонско паркирање се опфатени еднонасочните улици Мито Хаџивасилев
Јасмин и Даме Груев во централното градско подрачје, односно паркингот
зад Собранието на РМ, спроти ТЦЦ Плаза и оној спроти Рамстор. Тие се
обележени со специјални табли. Возачите можат да плаќаат со СМС-порака
на бројот 144-144 и со купување на специјало талонче-грепка. http://www.vecer.com.mk/default.asp?ItemID=433EEE96204CE54BB7715C959A50ED42 |
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#282 Posted: 31-Aug-2009 at 22:03 |
Стигнаа грепките за зонско паркирање!
На талончињата
се гребе сивиот дел од означениот ден, месец, часот и минутите кога
започнува паркинг услугата, а потоа треба видливо да се истакне на
предното ветробранско стакло од возилото
Возачите
кои ги користат услугите на зонските паркиралишта, освен со СМС-порака,
од денеска ќе можат да плаќаат и со купување на специјално
талонче-грепка. Билетите за паркирање во зони ги има во секоја трафика
што се наоѓа во близина на местата определени за времено паркирање. Тие
се користат на тој начин што се гребе сивиот дел од означениот ден,
месец, часот и минутите кога започнува паркинг услугата, а потоа треба
видливо да се истакне на предното ветробранско стакло од возилото.
Доколку плаќањето се врши преку мобилен телефон, за почеток на
паркирањето ќе треба да се испрати СМС порака на бројот 144 144 од било
кој оператор. - На пример, точниот формат на пораката којашто
треба да ја пратите на бројот 144 144 е: А3 СК123АА. Доколку добиете
порака со содржина: Возилото СК123АА е паркирано во зоната А3" може да
сметате дека точно сте ја испишале пораката и дека сте извршиле уплата
за паркирањето. Цената на секоја пратена порака е 5 денари -
појаснуваат од Градски паркинг. До 1 октомври, првото паркирање со СМС
порака е бесплатно. Времетраењето на паркирањето го следат
контролори преку специјални уреди поврзасни со софтверот. За оние кои
нема да се придржуваат кон правилата се предвидени казни кои во
зависност од зоната ќе бидат во висина од 700 до 1300 денари. Во
моментов, со зонско паркирање се опфатени еднонасочните улици Мито
Хаџивасилев Јасмин и Даме Груев во централното градско подрачје,
односно паркингот зад Собранието на РМ, спроти ТЦЦ Плаза и оној спроти
Рамстор. За жителите од околните згради и натаму ќе важат
месечните билети кои според ценовникот на претпријатието изнесуваат 250
денари. Наплатата на паркинг услугата при зонско паркирање ќе се врши
секој ден до 21 часот, во сабота до 14 часот, а недела и празници е
бесплатно. Софтверот за зонско паркирање го инсталираше и изработи
фирмата Некстсенс. Оттаму велат дека со зонското паркирање ќе се воведе
ред во паркирањето во градот, ќе се осовремени системот на паркирање, а
и наплатата е поедноставна.
http://www.vecer.com.mk/default.asp?ItemID=F449F07ACAB0F44687E5B4D60DE81106 |
|
 |
igorius
Senior Member
Joined: 13-Nov-2008
Online Status: Offline
Posts: 187
|
Quote Reply
#283 Posted: 29-Aug-2009 at 12:44 |
ne se odnesuvase na tebe nego zboram generalno deka imame otpor kon promeni...ili mozda ne znaenje...ne govoram za tebe ili nekoj konkretno govoram generalno...Skopje ne e poim tuku grad-glaven grad na drzava i normalno e da ocekuvam prvo on da se sredi,a ne Valandovo na primer posto kako sto napisav ne e 1909 tuku stigna 2009....sekade vo glavnive gardovi(ili barem vo poveketo) vo evropa javniot prevoz i gradskoto parkiranje e golem problem i non stop se menuvaat sistemi na istoto bidejki gradovite se tkiva sto brzo rastat i imaat tendencija da pripojuvaat a ne da razdvojuvaat...od tamu i deka problemot ne moze da bide resen za naveka tuku samo privremeno....a i da ne dolzam pak ke se vratam na istoto- dobro e da se probuva so odreden sistem ke se vidi kako ke funkcionira ako e ok ke go zadrzat ako ne e ke go promenat normalno...bar ja taka mislam...a sto se tice javen gradski prevoz...ne znam sto da kazam posto mesanje na 2 pretprijatija e toa...ovie se ulica i patista a ovie jsp edni so drugi nemaat vrska(barem vo ingerenciite) ednive ete gleam probuvaat nesto drugive dremat...normalno deka ke gi pozdravam tie sto probuvaat a ne tie sto dremat.
Edited by igorius - 29-Aug-2009 at 12:49
|
 |
La Linea
Senior Member
Joined: 07-Nov-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2067
|
Quote Reply
#284 Posted: 29-Aug-2009 at 02:57 |
Originally posted by igorius
ne moze da parkiras u centar a da ne platis...koj vi e...pretpostavljam deka e odlika na prigradski covek da razlismslja da se parkira pred trgovski i 6 saati da mu dreme kolata tamo 5-6 saati a on da si brka rabota u centar..usput da pie kafe od 5 saati i da brka rabota od 1 saat...ae neka mi kaze 1 od vas iskreno koja e taa rabota u centar sto bi ja imal a da ne ja zavrsiza 1 saat????ako imas tolku rabota u centar i nejkes da platis ne znam vozi vespa ili slicno...ne moze da si parkiran 6 saati i da paltis 20 denari a za tie 6 saati rabota da zarobitis uslovno kazano 3000 den...(nema toa vise ke si platis 100-200denari )...ipak e 2009 i ziveeme u Skopje ili ne 
|
 Игориус, незнам дали ова се однесува на мојот пост претходно, но мислам дека ме имаш погрешно сфатено ако е така. Ако тој паркинг одлучил да ја има таа тарифа а како таква мене ми одговара, јас ја сметам за најповолна во случај кога морам да бирам помеѓу ParkNOW(2 саати = 90 денари со можност за казна од 1300 во случај да пречекориш) и 2 саати = 40 денари со казно 0 ако ја пречекориш на паркингот кај олимписки. Во никој случај не мислам дека е во ред да се зафаќа простор само за да се пие кафенце 5 саати како и размислувањето дека не пости работа која бара повеќе време од 2 саати.
...ipak e 2009 i ziveeme u Skopje ili ne  |
Незнам од кога Скопје претставува некаков поим за средени паркинзи и сообраќајна култура. Самиот факт што живееме во Скопје е еден аргумент плус сеуште да не ги напуштаме колите и да си тераме како досега. И нема зошто јас да се радувам на ваквиот паркинг систем кога без квалитетен јавен превоз мене движењето низ центарот (во случај да сакам да завршам некоја работа) нема да ми биде никако олеснето... освен добрата причина да бидам многу побрз.
|
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!
|
 |
igorius
Senior Member
Joined: 13-Nov-2008
Online Status: Offline
Posts: 187
|
Quote Reply
#285 Posted: 29-Aug-2009 at 02:06 |
ne moze da parkiras u centar a da ne platis...koj vi e...pretpostavljam deka e odlika na prigradski covek da razlismslja da se parkira pred trgovski i 6 saati da mu dreme kolata tamo 5-6 saati a on da si brka rabota u centar..usput da pie kafe od 5 saati i da brka rabota od 1 saat...ae neka mi kaze 1 od vas iskreno koja e taa rabota u centar sto bi ja imal a da ne ja zavrsiza 1 saat????ako imas tolku rabota u centar i nejkes da platis ne znam vozi vespa ili slicno...ne moze da si parkiran 6 saati i da paltis 20 denari a za tie 6 saati rabota da zarobitis uslovno kazano 3000 den...(nema toa vise ke si platis 100-200denari )...ipak e 2009 i ziveeme u Skopje ili ne 
Edited by igorius - 29-Aug-2009 at 02:11
|
 |
La Linea
Senior Member
Joined: 07-Nov-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2067
|
Quote Reply
#286 Posted: 28-Aug-2009 at 15:08 |
Фала Лсл. За оние кои не знаат, паркингот пред олимписки базен (41°59'29.81"N 21°26'19.38"E) е со сигурност најповолен паркинг од сите во поширокиот центар. Неограничено ќе ве кошта 40 или 30 денари мислам.А не е повеќе од 5 минути одење од ГТЦ
|
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#287 Posted: 28-Aug-2009 at 15:04 |
Не не. Големите паркинзи на градски паркинг си остануваат со истите цени и истиот начин на наплата. Зонското е само за покрај улици и по некои паркинзи каде што обично до сега не се плаќало.
|
 |
La Linea
Senior Member
Joined: 07-Nov-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2067
|
Quote Reply
#288 Posted: 28-Aug-2009 at 15:00 |
Originally posted by lslcrew
Најчесто кога имам потреба од паркирање во центар на Скопје го користам паркингот карши Холидеј Ин. Цената е достапна ,40 денари првите три саати, што е доволно да се заврши било каква работа во центар. Може би не е достапно за оние што работат во центар и треба да паркираа по скоро девет саати, но за мене сега ми одговара тој паркинг.
Со ваквото долгогодишно искуство дека "плаќаат само будалите за паркинг" веќе се доведовме во ситуација да мислиме дека е нормално да се има слободно паркинг место бесплатно во секое време и сега секој обид да се стави барем мининален ред и во оние ресурси кои ги имаме, се толкува како кражба или незнам некоја крајна задна намера.
|
Дали на овој паркинг остануваат старите цени и начинот на наплата, или и овде е воведен ParkNOW?
|
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#289 Posted: 28-Aug-2009 at 14:59 |
Најчесто кога имам потреба од паркирање во центар на Скопје го користам паркингот карши Холидеј Ин. Цената е достапна ,40 денари првите три саати, што е доволно да се заврши било каква работа во центар. Може би не е достапно за оние што работат во центар и треба да паркираа по скоро девет саати, но за мене сега ми одговара тој паркинг.
Со ваквото долгогодишно искуство дека "плаќаат само будалите за паркинг" веќе се доведовме во ситуација да мислиме дека е нормално да се има слободно паркинг место бесплатно во секое време и сега секој обид да се стави барем мининален ред и во оние ресурси кои ги имаме, се толкува како кражба или незнам некоја крајна задна намера.
|
 |
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#290 Posted: 28-Aug-2009 at 12:49 |
 Токму ваквите реакциии ме наведуваат на тоа дека проектов (ако навистина заживее) ќе биде успешен. Што значи тоа има многу гужва? Повеќе гужва од кога не се наплаќаше. Остроумна мисла нема што. Целта на проектов е едноставна. Не паркирајте во центар освен ако не мора и ако не ви е за на брзина. Целта не е да понуди социјално прифатливи центи за паркинг. Ако власта се надоврзе со подновување на ЈСП со барем 100на автобуси (нормални, не двокатни) и со воведување ред барем на главните линии ќе можеме да зборуваме и за некаква целовитост на решениево од кое може да очекуваме и подолгорочни бенефиции.
Граѓаните незадоволни од зонското паркирањеНема веќе бесплатен паркинг во центарот на Скопје. Нема ниту доволно слободни места за паркирање, велат граѓаните.
Во
услови на потпросечен градски превоз со автобуси кои во голем дел се
пред распаѓање, проект за трамвај кој стои само на хартија, тромава и
бавна железница, тешко дека во скоро време време граѓаните ќе се
откажат од своите автомобили.
И додека катните гаражи остануваат визија, граѓаните секојдневно мака мачат со паркингот.
„Многу е тешко со паркинзите, особено овде во Скопје“, вели еден граѓанин.
„Најмалку половина час треба да бараш место“, додава возач од Скопје.
„Голем проблем е бидејќи има голем број возила, а мал број на паркинг-места“, рече друг возач.
Долго
најавуваното зонско паркирање се воведе деновиве. Во строгиот центар на
Скопје два часа паркинг чинат 90 денари. Секое подолго задржување во
црвената зона ќе биде казнето со дополнителни 1300 денари.
-Тоа значи дека и за една минута задоцнување, условно кажано, ќе треба некогаш да се платат и повеќе од 1000 денари?
„Сето
тоа ќе се толерира на почетокот. Тоа е поинаков начин на паркирање и
треба да се запознаат граѓаните“, изјави Ана Витановска, портпарол на
ЈП градски паркинг Скопје.
За среќа, во викендите и по 21 часот, на овие места паркингот ќе биде слободен.
Некои слушнале, други не за новиот режим на работа на дел од паркинзите, но се сомневаат дека вистински ќе профункционира.
„Знам за тоа, има А, Бе и Це зона, но мислам дека нема да функционира бидејќи има преголем број на возила“, вели возач од Скопје
„Наслушнав, но незнам како точно ќе биде... ќе се плаќа преку мобилен... не знам точно“, објаснува еден граѓанин.
Зонското
паркирање беше најавувано како револуционерен проект кој ќе реши
проблемот со паркингот во Скопје. Реалноста сепак е поинаква! Освен
воведување билети на некогаш бесплатните паркинзи, се уште ништо не е
сторено.
|
http://www.a1.com.mk/vesti/default.aspx?VestID=113079
|
 |
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
|
Quote Reply
#291 Posted: 27-Aug-2009 at 00:20 |
zabegan, за паркирање на отворено какво што е зонсково, не верувам дека негде некој ти гарантира за возилото (друг проблем е што кај нас не ти гарантираат ни на затворени комерцијални паркинзи), а за безбедност на возачите воопште не те разбирам што сакаш да кажеш. Ниту пак гледам каде во центар би се преселило паркирарањето на некое диво место. ---------------------------------------- Од реакциите на граѓаните се гледа дека сме многу заостанати со свеста. Шампион е овој:
Има луѓе што не
знаат да напишат СМС. Постарите луѓе знаат само да одговорат на
телефонскиот повик на мобилниот - вели револтиран скопјанец |
Не дека не можат да си купат грепка наместо да платат со СМС, ама фасцинантниот момент е што овој човек смета дека ради грст инертни поединци треба цело општество да се зацементира во место. Па дури и да немаше опција со грепки, ако не знаат да пишат СМС, не мора да паркираат зонски бе човече, такво право не е загарантирано ни во уставот, ни во повелбата на обединети нации, ни нигде. Што да правиме, светот оди напред, мобилните телефони се користат за безброј многу поделикатни услуги... 21-ви век е јебига, не 19-ти па да имам разбирање за некои што сакаат да бидат до толку затуцани. Воопшто коментарите се кој од кој  Единствено држи аргументот дека не се обезбедени важни предуслови за ваков систем, како на пример добар јавен превоз. Ама исто така држи и аргументот на директорот на Градски Паркинг дека од некаде мора да се почне со средување на состојбите во градов и дека не може да толерираме хаос во паркирањето додека се друго не се среди. Е сега тука лежи и сржта. Зошто со „средување на состојбите“ се почнува токму од паркирањето? Да не е случајно затоа што тоа е исклучително профитабилно? Дефинитивно е ради тоа, но клучно ќе биде дали Градски Паркинг ќе почне посериозно да се однесува, или и зонсково паркирање ќе го претвори во дезорганизиран лош сервис кој ќе служи само за молзење на граѓаните, а не за да им обезбеди квалитетна услуга и правилно да го насочи развојот на градов. Во склоп на ова, останува дежурно прашање каде се слеваат огромните профити што ги прави ова јавно претпријатие. Со зонско паркирање тие ќе нараснат уште повеќе. Нас ни останува да видиме дали од профитите ќе видиме некакви битни промени на подобро.
Edited by Cloverstack - 28-Aug-2009 at 12:55
|
 |
zabegan
Senior Member
Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
|
Quote Reply
#292 Posted: 26-Aug-2009 at 23:25 |
ќе се воведе ред со драстично зголемување на цените и без осигурана безбедност на возачите и автомобилите, без целосно уредени и регулирани паркинзи? па целиот паркинг ќе се премести на друго диво место
|
 |
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#293 Posted: 26-Aug-2009 at 23:23 |
Зонското паркирање ги испразни паркиралиштата

Грепките вчера ги немаше во продажба, а граѓаните плаќаа за паркинг само со СМС-пораки
Снежана Калабакова
Зонското паркирање почна, но за голем дел од скопјани се' уште е
нејасно како, каде и на колку време можат да ги паркираат своите возила
во централното градско подрачје. Веројатно поради тоа паркиралиштата
кои се дел од зонското паркирање деновиве се полупразни. Некои од
граѓаните што ги затековме вчера околу паркиралиштата од првата зона се
прашуваа дали ќе треба да излегуваат од состанок за да го продолжат
времето за паркирање и колку пати ќе можат да го сторат тоа.
Иако
главната цел на зонското паркирање е помалку возила да се паркираат во
централното подрачје, со новиот начин на организирано паркирање особено
се вознемирени оние чии работни места се во центарот на Скопје, па веќе
прават математики колку скапо ќе ги чини ако во текот на целиот месец
доаѓаат на работа со автомобил. Дотолку повеќе што немаат друга
алтернатива, бидејќи, освен старите и искршени градски автобуси, во
Скопје нема никаков друг превоз, нема брза подземна железница или
трамвај, како што е тоа случај во европските градови.
„Не знам
како ќе функционира ова за вработените во централното подрачје, бидејќи
на своите работни места се по осум и повеќе часа. Како можат тие да се
приспособат на овој систем на паркирање од два часа, дали ќе биде со
продолжување, бидејќи тоа ќе биде огромен трошок за нив“, се прашуваше
вчера Неџди Селами.
Засега само малкумина граѓани лесно се
снаоѓаат во зонското паркирање. Вчера се паркираа исклучиво со праќање
СМС-пораки, бидејќи грепките ги немаше во продажба. Се добива
впечатокот дека ЈП „Градски паркинг“, заедно со граѓаните, во од ќе ги
решаваат проблемите што почнаа да се појавуваат уште на првиот ден од
воведувањето на зонското паркирање.
За сите нејаснотии кои
вчера ги имаа оние што се паркираа на паркингот спроти полициската
станица „Беко“, тука беа контролорите на претпријатието. Тие им помагаа
на неинформираните граѓани, па дури и им ја пишуваа и содржината на
СМС-пораката за паркирање.
Скопјанката Фанка Додевска рече
дека од медиумите се информирала за зонското паркирање. Таа ги
прашуваше контролорите како да се паркира ако нема мобилен телефон,
бидејќи вчера во трафиките ги немаше и билетите-грепки.
Контролорите
тврдат дека граѓаните не се жалат на висината на цената за паркирање.
Дури велат дека зонското паркирање сега им дава повеќе шанса за
паркинг-место на станарите кои живеат во централното градско подрачје,
бидејќи сега месечно ќе плаќаат 200 денари за паркинг, додека претходно
плаќале по 40 денари за цел ден паркирање на градските паркинзи. Сепак,
месечната претплата не им гарантира слободен паркинг во секое време, а
доколку сакаат резервирано место, може да го обезбедат со посебна
дозвола. Но, таа ќе ги чини 10.000 денари.
Скопјанецот Никола
Максимовски живее во централното градско подрачје на булеварот „Маркс и
Енгелс“. Тој го поддржува новиот принцип на паркирање, кој одамна
постои во светските метрополи од каде што тој имал само позитивни
искуства. Сега вели и во Скопје прв пат му се случило за пет минути да
најде паркинг и да оди на состанок.
„Не знам каде слушнав или
прочитав за зонското паркирање во Скопје и сметам дека идејата е добра.
Почнуваме да се однесуваме европски и добро е што одиме да се
приближиме до европските стандарди. Само така ќе се среди хаосот во
паркирањето. Добро е што може да се изврши наплата и по мобилен
телефон, а како треба да се напише пораката, ќе ми кажат контролорите“,
ни изјави Михаил Мерџановски-Џони, адвокат од Струга, кој вчера беше
дојден во Скопје службено.
Контролорите на паркингот кај ТЦ
„Плаза“ велат дека засега граѓаните преку СМС-пораки уредно си плаќаат
паркирање. Не знаат зошто толку брзо, уште по првиот ден, снема грепки,
но тврдат дека наскоро во трафиките ќе има нова серија билети-грепки.
Сепак, не можат да прецизираат кога ќе биде тоа. |
http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=72B2361574C5F841A21A2E04CD89BBDD
|
 |
igorius
Senior Member
Joined: 13-Nov-2008
Online Status: Offline
Posts: 187
|
Quote Reply
#294 Posted: 26-Aug-2009 at 22:07 |
Andrej ne replicirav na tvojot post tuku na postot na kire ... dodeka go pisuvav tekstot negoviot post bese posleden vo megjuvreeme ti si napisal post i taka...ne staviv @kire jbg 
Edited by igorius - 26-Aug-2009 at 22:11
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#295 Posted: 26-Aug-2009 at 00:35 |
Ќе воведеме ред во паркирањето
Точно е дека можеби прво требаше јавниот превоз да се среди, но ако некој не повлече иницијатива, работите ќе стојат во место. Ние почнавме, иако сме свесни дека ќе има отпор кај граѓаните

Најавата од Јавното претпријатие „Градски паркинг“ за воведување на
зонското паркирање во центарот на градот ги крена скопјани на нозе.
Граѓаните негодуваат што ќе нема бесплатно паркирање, за високите цени,
за тоа што ќе мора да плаќаат и за место пред сопствената зграда. Љупчо
Јованов, директор на „Градски паркинг“, вели дека со новиот систем ќе
се воведе ред во паркирањето. Тој се надева дека и останатите
претпријатија ќе го следат нивниот пример, па сите ќе придонесат за
решавањето на проблемите со сообраќајниот хаос во Скопје.
- Со
зонското паркирање ќе се стави ред во паркирањето. Главната идеја со
зонско паркирање е да се воведат или да се обезбедат повеќе
паркинг-места и поголема фреквенција на возила. Тоа значи секој што има
потреба да заврши некоја обврска, се задржува само два часа и потоа му
го ослободува местото на друг. Така секогаш ќе има место за паркирање.
За граѓаните што сакаат да останат во центарот подолго од два или
четири часа, има посебни паркиралишта. Со зонското паркирање ќе се
одредат точните места каде може да се паркира. Тоа може да биде на
тротоар или на улица, но само ако возилата не влијаат на сообраќајот и
да не се на места каде што минуваат пешаци, велосипеди или на пристап
за лица со посебни потреби. Се надевам дека веќе нема да има возила во
паркови, во зеленило, на велосипедски или на пешачки патеки.
*Која е предноста на зонското паркирање и кои поволности ќе ги добијат граѓаните?
-
Наша тенденција е во центарот на градот на нема повеќе бесплатно
паркирање. Живееме во град и треба да создаваме урбани навики. Ако
некој нема пари да плати паркинг за да оди на работа, тогаш ќе користи
јавен превоз. Точно е дека можеби редот беше прво јавниот превоз да се
среди, но ако некој не повлече иницијатива, работите ќе стојат во
место. Ние почнавме, иако сме свесни дека ќе има отпор и револт кај
граѓаните. Тоа се случувало и во Белград и во Загреб.
* Но, во тие градови јавниот превоз се врши и со трамваи, тролејбуси, а не само со стари и бавни автобуси.
-
Наша тенденција е „Градски паркинг“ да стане современо јавно
претпријатие. Ако чекавме другите јавни претпријатија да ја завршат
работата пред нашата, тогаш ни во следните пет години ќе немаме ред во
паркирањето. Некој мора да почне. Ова е лекција и за градските власти и
за граѓаните, за сите нас. Треба да се навикнеме на урбано живеење.
* Што добиваат граѓаните со тоа што ќе платат 90 денари за два часа паркинг. Сигурно паркинг место, обезбедување или...?
- Никаде никој не гарантира место за паркинг, освен ако не се закупи.
Во
третата зона возилото може да остане неограничено, ако сака и цел ден,
но ќе плаќа по 25 денари од час. Во првата зона дозволени се два часа
паркинг, но секој час чини по 45 денари.
* Како граѓаните ќе ги препознаат дозволените места за паркирање?
-
Местата за паркирање ќе бидат одбележани со бели ленти на асфалтот, со
сообраќајни табли и со знаци. За сите други потребни информации таму ќе
бидат контролорите за да ги објаснат нејаснотиите.
* Дали со зонското паркирање ќе бидат опфатени и другите општини?
-
Секогаш ќе има три зони, но црвената, најскапата, нема да остане во
овие рамки. Таа понатаму ќе станува се' поголема. Тоа значи дека
жолтата и зелената ќе добијат нови граници, во другите општини. Планот
е да се опфати целиот град. На дел од градот ќе се поставуваат и т.н.
паркомати. Би требало зонското паркирање да се воведе во сите градски
општини, особено каде што има голема фреквенција на луѓе. На пример,
околу трговскиот центар „Бисер“ во Аеродром. Поентата е да се
организира паркирањето и да се избегне метежот. Но, прво ќе треба да се
ослободи јадрото на градот. Зонско паркирање ќе се спроведе само на
паркинзите што ги одредува Градот. Паркинзите што го направила општина
не можеме да им ги одземеме.
* Дали ќе се прошируваат зоните?
-
В година би требало да се дефинираат зоните. Прво ќе го минеме нивото
на едукација кај граѓаните. Тие треба да стекнат навика каде и како
треба да паркираат. Сега, во првата зона дозволивме паркирање
ограничено на два часа, но за една година ќе биде ограничено на еден
час, во втора зона на два часа наместо досегашните четири и во третата
- три часа. Таму каде што има сообраќаен проект, одобрен од Градот и од
Министерството за внатрешни работи, ќе има зонско паркирање. Се
разбира, зонското паркирање не подразбира паркинг на возила на сите
тротоари и пешачки патеки, туку на површините каде што е можно. Тоа ќе
се наплаќа по тарифникот за одредени зони. На пример, тротоарите на
улиците Ленинова и Орце Николов наскоро ќе влезат под режимот на зонско
паркирање.
* Како ќе плаќаат оние што постојано живеат во центарот на градот?
-
Станарите што живеат во центарот ќе треба прво тоа да го докажат по
основа на жителство и со сообраќајна дозвола. Нивното возило прво ќе
треба да се евидентира. Еве еден пример како Белград и Загреб го решија
проблемот со нерегистрирани возила. Значи, ако возилото не е
регистрирано, не може да се паркира. Ако граѓаните живеат на една
адреса, а личните документи им се на друга, нема да можат да добијат
привилегирана цена.
*Колку ќе трае кампањата и што треба граѓаните да знаат?
-
Толеранцијата за бесплатно паркирање ќе биде до 15 септември, а до 1
октомври бесплатно ќе биде секое прво паркирање. Постојат два начина на
плаќање: преку мобилен телефон и преку два типа картички со грепки.
Картичките
што се пуштени во промет може да бидат за еден или за два часа
паркирање. На пример, ако некој сака да паркира еден час, ќе си купи
таква картичката, ако некој сака да паркира три часа, на видно место ќе
стави две или три картички - три по еден час или една од два часа и
една од еден час. Ова се однесува само на тие што ќе плаќаат со
картичка. Ако се плаќа по мобилен телефон, тогаш правило е да се
испрати порака, тогаш операторот враќа со СМС дека повикот е
регистриран и се' додека возачот не прати порака дека го напушта
паркингот, се наплатува секој час. По истекот на дозволеното време
операторот праќа предупредувачка порака дека за 15 минути треба да се
напушти паркингот. Ако и тогаш возачот не го стори тоа, ќе биде казнет.
* Како ќе се плаќаат казните?
-
Казните ќе се наплатуваат исклучително преку судовите, ниту преку
мобилен телефон, ниту преку полиција. Ако контролорите забележат
неправилност, според регистарскиот број на возачот му издаваат доплатна
казна. Казната за првата А-зона е 1.300 денари, ако прекршокот е во
Б-зона казната е 1.000 денари, а во третата - 700 денари. Овие казни се
однесуваат и на оние возачи што непрописно ќе паркираат или ќе зафатат
повеќе паркинг или места резервирани за лица со хендикеп. Од мобилен
телефон се земаат само пари за паркирање. Парите одат во касата на
„Градски паркинг“ и потоа се распределуваат.
* Како се формирани цените?
-
Од постоењето на „Градски паркинг“ до денеска направивме анализа и на
таа основа формиравме реална цена за зонското паркирање. Нашиот предлог
го прифати Советот на Град Скопје. Цената е како во Загреб и Белград.
* Дали поради зонското паркирање ќе се зголемат цените на веќе постојните паркинзи?
-
Не верувам дека цената на паркинзите ќе се зголемува. Има делови од
градот кои треба посебно да се третираат, на пример, паркингот на
улицата Максим Горки, но за тоа ќе размислуваме дополнително.
http://dnevnik.com.mk/?ItemID=1CC7239F48155543A5F2CAAF28C6572C |
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#296 Posted: 26-Aug-2009 at 00:34 |
И на контролорите не им е јасен новиот паркинг-систем

Иако не им
беше доволно јасно како ќе се одвива зонското паркирање во центарот на
Скопје, контролорите вчера беа на трите паркинзи на кои беше
означен почетокот на новиот систем со кој треба делумно да се реши
сообраќајниот хаос во главниот град. Граѓани се собираа околу нив и се
распрашуваа како ќе оди наплатата, а тие делеа летоци на кои е
објаснето како ќе функционира моделот што веќе се применува во повеќе
градови.
Контролорите велат дека и ним им е потребен период на
адаптација и да се обучат на апаратот со кој ќе се контролира дали
сопствениците на возилата платиле за паркингот.
- Дури и нам не
ни е баш најјасно - вели контролорот на паркингот спроти ТЦ „Плаза“,
каде што е црвената зона за паркирање, во најстрогото централно
подрачје.Засега се означени само три паркинзи - оној спроти ТЦ „Плаза“,
паркингот зад сообранието и спроти хотелот „Бристол“, со вкупен
капацитет од 300 возила. Граѓаните што ќе паркираат на овие простори ќе
бидат обучувани, без да им се наплати за паркинг, но само за време на
тест-периодот, кој ќе трае до 15 септември.
- Се надеваме дека
од октомври комплетно ќе профункционира зонското паркирање - објаснува
Славчо Јованов, помошник-шеф на секторот за паркирање, кој со
контролорот делеше упатства и летоци за граѓаните на паркингот зад
зградата на Собранието.
- Во сите градови во Србија до Ниш веќе
успешно функционира зонското паркирање, исто како и во поголемите
градови во Хрватска. Наши екипи претходно беа во Белград и во
Крагуевац, од каде што црпевме искуства за да ги примениме и кај нас -
објаснува Јованов.Тој вели дека граѓаните најмногу реагираат на
високите цени, но истакнува дека на поинаков начин не би можеле
возилата да се тргнат од строгиот центар.
Скопјани се збунети
и се скептици кога е во прашање зонското паркирање. За поголем дел од
нив тоа е скапо и сметаат дека нема долго да функционира, бидејќи нема
да го даде саканиот ефект.
- Ова е хаварија. Има луѓе што не
знаат да напишат СМС. Постарите луѓе знаат само да одговорат на
телефонскиот повик на мобилниот - вели револтиран скопјанец, кој својот
автомобил го паркирал на паркингот зад зградата на Собранието.Тој
појаснува дека иако се' уште неупатени граѓаните за начинот на плаќање
веќе биле казнети уште во првиот ден.
- Уште првиот ден, иако
беше најавено дека нема да се казнува, бев сведок кога пајакот подигна
неколку возила од паркингот спроти ТЦ „Плаза“. Кого лажат - протестира
тој. Скопјанка, која го паркира својот автомобил на паркингот спроти ТЦ
„Рамстор“, реагира на несоодветно организираниот начин на наплата и на
високите цени.
- Во текот на денот треба да сменам пет локации.
Сето тоа се плаќа. Само да испратам една СМС ме чини 5 денари. Прво
треба да се среди јавниот превоз, да се изградат катни гаражи.
Станарите од околните згради во близина на паркинзите каде што се
воведува зонското паркирање се загрижени за своите паркинг места. За
нив ќе има повластена месечна карта од 200 денари - врели Киро
Христовски, контролор на паркингот спроти ТЦ „Рамстор“.
http://dnevnik.com.mk/?ItemID=E75132EC65A2E8429BFB24F6358D580D |
За тие што незанаат редно време е да се научат СМС да пишат. Неможе да го држат општеството во заложништво на нивниот простотилак!
|
 |
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
|
Quote Reply
#297 Posted: 25-Aug-2009 at 22:53 |
|
 |
medo
Senior Member
Joined: 24-Dec-2007
Online Status: Offline
Posts: 217
|
Quote Reply
#298 Posted: 25-Aug-2009 at 22:23 |
Вчера има прилика да се паркирам во I зона, А4, пратив SMS за почеток на паркирање и за крај, но не добив никакво известување назад. Дали треба воопшто да имам некаков извештај или не?
|
 |
Andrej_LJ
Senior Member
Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
|
Quote Reply
#299 Posted: 25-Aug-2009 at 19:32 |
Originally posted by igorius
treba da napravis uslovi za da se razvie javen soobrakaj...ako razmisljas taka ne terba da se prosiruvaat bulevarite,ne treba da se stavat novi semafori,ne treba da se pravat obikolnici,ne terba da se praval klucki za da cekame da se razvie javniot soobrakaj? ne te kapiram kako da se razvie koga se rzviva...isto ne kapiram ti kao ne go opravduvas predlogov za parkiranje u grad...? so rasteretuvanje na centralniot soobrakaen metez ke se donesat vo red mnogu raboti vo gradov...ete gi spomna avtobusite...pomalce ke kasnat na primer ..ke imas pomalce uzurpirani pesacki pateki i da ne redam.... ete se sekavam vo Oslo, Norveska vo cenrtalna gradska zona i pokraj site opstesveni objekti imas pravo na 30 min parkiranje i cenata bese 8 evra.kaj nas kapiram deka cenata e 8-10 pati poevtina sto e sosema ok ako se zeme predvid deka i platite ni se tolku poniski 
|
Незнам од каде ти идејата дека не го оправдувам зонското паркирање?!? Супер е идеата, изведбата ми се чини многу површна и незадоволителна за град како Скопје. Може би ова е пошеток, но се сомневам дека следен проект на претпијатиево ќе биде изградба на гаража кај Лотарија или под Буњаковец (како што треба да биде). 1) Паркинзите (или преферирано гаражи било подземни или надземни) треба да бидат изградени и ставени во функција на САМО таа цел-паркирање на посетители. Не како сега, заградувај мали паркизи, хаос на истите, недоволно места итн. 2) Скопје си има парцели наменети за катни гаражи. Како најургентни би ги посочил кај Лотарија, кај Клинички, Буњакове, Соборна Црква. Бујрум да ги изградат тие, па да добиеме ем на квалитет, ем на капацитет. 3) Многу ми е јасно дека центарот нити трошка ќе се расчисти од автомобили и хаос од ова понудено решение. Не ги задоволува потребите нити локациски, нити количински. 4) Центарот (и целиот град) се расчистува со координација на половина градски и државни претпријатија. Треба да се воведе во Скопје квалитетен, брз и разнообразен градски транспорт. Парк и Рајд паркинзи, како и тн. комјутер трејнс од околните градови и предградија. 5) Јас не гледам никаков развој на настаните кога е во прашање ЈСП и неговата нова ветена флота. И со овој план, подобро така! ЗАКЛУЧОК: Со 3 паркинзи, кои имаат капацитет од вкупно макс. 300 возила, ова не е решение. Доволно за почеток, но не и за трајно решение. И се сомневам дека ќе се стигне до трајно решение, според начинот на кој сме започнале и најавите за развој!
|
 |
igorius
Senior Member
Joined: 13-Nov-2008
Online Status: Offline
Posts: 187
|
Quote Reply
#300 Posted: 25-Aug-2009 at 19:13 |
treba da napravis uslovi za da se razvie javen soobrakaj...ako razmisljas taka ne terba da se prosiruvaat bulevarite,ne treba da se stavat novi semafori,ne treba da se pravat obikolnici,ne terba da se praval klucki za da cekame da se razvie javniot soobrakaj? ne te kapiram kako da se razvie koga se rzviva...isto ne kapiram ti kao ne go opravduvas predlogov za parkiranje u grad...? so rasteretuvanje na centralniot soobrakaen metez ke se donesat vo red mnogu raboti vo gradov...ete gi spomna avtobusite...pomalce ke kasnat na primer ..ke imas pomalce uzurpirani pesacki pateki i da ne redam.... ete se sekavam vo Oslo, Norveska vo cenrtalna gradska zona i pokraj site opstesveni objekti imas pravo na 30 min parkiranje i cenata bese 8 evra.kaj nas kapiram deka cenata e 8-10 pati poevtina sto e sosema ok ako se zeme predvid deka i platite ni se tolku poniski
|
 |