![]() |
![]() |
![]() |
Јавен автобуски превоз (општо) |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 1617181920 86> |
Author | ||
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
|
Се сложувам со тебе, само што поинаку го разбирам терминот „демократија“. Демосот може да го изедначиме со терминот „народ“, но за мене демократски начин на одлучување подразбира нешто друго - вградување стручност при decision-making и етапно донесување на одлуките во кое сите заинтересирани сегменти ќе можат да одлучуваат
![]() |
||
![]() |
||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|
Никој не го спори диктаторскиот начин на управување.
Но, од перспектива на нашиот форум, дискусијата треба да ни биде врз некаква стручна основа пред се. Доколку одлуките се носат врз стручна основа, нивната „демократичност“ ќе игра многу помала улога. СК2014 е де факто популарен проект, можеби немаме метрика да го поткрепиме тоа, но многу лесно е да се оцени дека поголемиот дел од луѓето го подржуваат. И доколку ја имаме таа метрика за подршка, тоа нема да го прави проектот ништо помалку катастрофален од она што е. Во однос на демократичноста, и БРЕКСИТ е демократски, денеска демократски се гласаше и против мирот со ФАРК во Колумбија. Јас лично сакам стручни и издржани решенија секаде каде што може, демократијата може да даде некој правец на нештата но неможе „народот“ да дава мислење и директно да одлучува за се и сешто. Edited by pbanks - 03-Oct-2016 at 14:21 |
||
![]() |
||
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
|
Не се сложувам со двајцата. Суштинско за донесувањето на секој проект е процесот на негово имплементирање во реалноста. Тука зборот го има политиката. Не знам зошто толку плашење од терминот диктатура. Таа е многу јасно видлива во едно недемократско општество. Таа секојдневно се гледа пред камерите, но никој не сака да си ја признае. Диктатор е онаа индивидуа со цела една камарила на моќ зад себе која им определува на другите што да прават.
Во случајот со овие автобуси во форма на трамвај тоа е повторно присутно. Од нигде-никаде неспомената тема во било кој документ што се однесува на скопскиот транспорт, излегува една будала и им диктира на жителите на Скопје каков превоз ќе има во Скопје. Направиле они некои споредби, јавен увив во нив нема јавноста и експертите, ама важно е донесена одлуката - ќе биде како ќе кажам ЈАС. Проектот „Скопје 2014“ никогаш не бил демократски. Доколку беше, немаше да го кријат со години наназад пред 2010 година и да го срочат во една видео презентација во февруари 2010 година.Сите анкетни истражувања правени од меѓународно релевантни анкетни институции (Брима Галуп, ИРИ, итн.) во серијата истражувања до 2013 година покажаа дека мнозинството граѓани се ПРОТИВ реализацијата на самиот проект. |
||
![]() |
||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|
![]() |
||
![]() |
||
mirakuliks ![]() Senior Member ![]() Joined: 06-Feb-2010 Location: New York Online Status: Offline Posts: 831 |
![]() ![]() |
|
Bojan predlogot da zborime za diktatura ili demokratija bi go definiral ovoj forum kako politichki. Ne li e toa neshto shto so ovoj forum se obiduvame da izbegneme?
Jas go razbiram forumov kako mesto za kritika (pozitivna ili negativna) na proekti od urbanistichki, arhitektonski i gradezhni bez razlika od tipot na politichkiot sistem. Inaku pogore beshe staveno vo prashanje izveduvanjeto podzemni koridori za avtobusi. Fizichkoto oddeluvanje javniot transport od gradskiot soobrakjaj go pravi javniot transport mnogu poefikasen bez razlika dali e avtubski, tramvajski ili LRT. Imeno ova go imam spomnato i prethodno, ama aj eve pak zoshto ne veruvam deka nekoj kje lista nanazad. Vo Brizben nema tramvaj i nema LRT ama ima kluchni fizichki oddeleni koridiri za avtobusi (Busways) koi soobrakjanjeto na avtobusite vo centralnoto gradsko podrachje go pravi mnogu poefikasno. Dodeka avotmobilite se zakocheni po ulicite, avtobusite se dvizhat. Prenamenata na tie koridori za shinski transport e poednostavna i mozhe da se implementira vokolku obemot na javniot soobrakjaj go diktira toa. Dopolnitelno nekoj prasha dali investicijata na tolkavi sredstva za poefikasen javen sistem se isplati. Normalno, kako i kaj sekoe javno prevozno preprijatie, ne se isplati i zatoa e de fakto subvencionirano od gradot ili drzhavata. No makroekonomski sekako deka se isplati vakvata investicija bidejki ekonomijata na eden grad zavisi od efikasnosta na toj grad. Kolku poefikasno se transportira naselenieto tolku poproduktivno kje bide toa naselenie. Taa zgolemena produktivnost pridonesuva do pojaka ekonomija koja kje sozdava mnogu pogolemi sredstva vo budzetot na gradot i drzhavata so shto se pokriva nerentabilnosta na javnoto trasportno preprijatie. Sekogash e vazhno da se pogledne i pogolemata slika za vakvi osnovni gradski uslugi. Edited by mirakuliks - 03-Oct-2016 at 11:20 |
||
![]() |
||
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
|
Суштината на сето ова што го говориме овде за овие автобуси што ќе личат на трамвај е ИДЕНТИЧЕН проблем со „Скопје 2014“. Наместо од стручни документи и од долгорочен разговор, овој проект потекнува од ПАРТИСКА ПРОГРАМА. Како таков, тој ќе има реализација слична на зградетините од центарот на градот. Тука не треба да има дилеми, бидејќи работата е веќе видена од ИСТИОТ ЧОВЕК.
Во 2013 година кога бев во Љубљана ми беше чудно зошто има отворена изложба на Словенска цеста (централната улица во Љубљана) за идната реконструкција на оваа улица. Што к*р е оваа улица си помислив, 1 километар во должина нема, нашиот Коце би ја поплочил за еден месец. А тие глупави словенци се одлучиле да го изложат проектот за реконструкција пред граѓаните на Љубљана во период од неколку месеци. Имаше поставено и пункт ако сакаш да изреагираш во однос на она што го гледаш. Во 2016 година во Љубљана е направен само половина од овој проект. Половина од Словенска цеста служи како пешачки коридор, за останатата половина општинските власти ја чекаат реакцијата од стручните лица, обичните граѓани, струковите организации, медиумските реакции... Во основата, ние тука треба да говориме дали сакаме ДИКТАТУРА или ДЕМОКРАТИЈА, а не дали сакаме ТРАМВАЈ или АВТОБУС ШТО ЛИЧИ НА ТРАМВАЈ. |
||
![]() |
||
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
|
значи аман бре луѓе, нишкава има 69 страни... пролистајте малце
![]() |
||
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
||
![]() |
||
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
|
Ама ако иде под земја, зашто бусеви? Најголемите пари се трошат на одвоеноста/тунели, надвозници и сл. не на шини и жици.
|
||
Македонија - Земја на чудата!
|
||
![]() |
||
phenomenon ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Oct-2010 Location: Kumanovo Online Status: Offline Posts: 2691 |
![]() ![]() |
|
Па може и вака да се направи.
Линии на БРТ (вистински одвоени ленти по средина на булеварите, а не некакви импровозации со гумени одбојници): 1. Ѓорче Петров - Ново Лисиче, при што линијата ќе оди под земја од Градежен Факултет до Транспортен Центар 2. Скопје Север-Момин Поток-Настел- С.Д. Гоце Делчев-Сити Мол Приградска Железница 1. Волково-Транспортен Центар-Драчево. 2. Ѓорче Петров-Автокоманда-Аеродром Александар Велики 3. Аеродром Алекссандар Велики-Транспортен Центар-Драчево Гондола-лифт 1. Милениумски Крст-Средно Водно-Турска Амбасада 2. Сончев Град-Кисела Вода 3. Етно село Нерези-Жданец-С.Д. Гоце Делчев |
||
開始されていないだけの戦いが失われ、
|
||
![]() |
||
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
|
значи ви реков јас... поише од 450 милиони евра не ги кошта Софија за 8 км метро. А вкупната цена ако не грешам е 650 за 16 км. Разкита во останатите 8 е тоа што сега ги градат подземните станици во центарот, а другите главно ќе бидат над земја.
|
||
Македонија - Земја на чудата!
|
||
![]() |
||
Robbi-MKD ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 25-Oct-2008 Location: GER, Dortmund Online Status: Offline Posts: 100 |
![]() ![]() |
|
Како и погоре што напишав во еден мој пост...сите знаеме што е најдобро, НАЈДОБРО би било и во Скопје и во Битола да направиме МЕТРО.... НО колку чине сето тоа и дали сето тоа е исплатливо!?!? Ако имаме неколку Милијарди Евра како Швајцарија, Лозано, кое го спомна, Скандинавските држави како Шведска, Норвешка или Германија тогаш секако дека е најдобро Метро! Дали и еден Солун има метро??? Знам дека почнаа некои проекти за една негова реализација и имаше проекттабла на која што имаше некоја цена истакнато од над милијарда евра, ама тоа беше пред кризата, така да дали и натаму е актуелен незнам! Ако има поевтини т.е поекономични варианти, кои се подеднакво ефикасни и ги исполнуваат потребите на градот Скопје, негледам некои проблем зошто не би можело да бидат замена за истите, незнам зошто некои се „фиксирале„ на тој трамвај!!! ![]() пс. И не се 20х туку 16х панорамски автобуси, да не фантазираме со бројките ![]() |
||
Не си глуп кога нешто незнаеш, туку кога се правиш дека знаеш сe´!
|
||
![]() |
||
phenomenon ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Oct-2010 Location: Kumanovo Online Status: Offline Posts: 2691 |
![]() ![]() |
|
Што врска имаат гратчињата со над 50 000 жители кои имаат трамвај со превозот во Скопје, град со десет пати поголема популација? Осиек (108 000 жители) има трамвај уште од 1884 година. Ботошани (107 000 жители) има трамвај од 1991 година. Meстре (90 000 жители) има трамвај од 2010 година. Tреба да те загрижува што Лозана со 150 000 жители има метро од 2008 година, а Рен со 205 000 жители има метро од 2002 година. Бреша со 200 000 жители има метро од 2013 година. |
||
開始されていないだけの戦いが失われ、
|
||
![]() |
||
Staki ![]() Senior Member ![]() Joined: 11-Oct-2014 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 125 |
![]() ![]() |
|
[/QUOTE]Se gleda deka nekoi raboti ne ti se bas jasni. Vo razvienite zemji sekoj grad nad 50.000 ziteli ima tramvaj, a Skopje namesto za proekti od golemo znacenje za graganite trosi golema suma pari za gluposti. [/QUOTE]
Кои се тие градови со над 50 000 жители со трамвај и ако ги има кога е направена трамвајската мрежа? |
||
![]() |
||
antigona ![]() Groupie ![]() ![]() Joined: 16-Jan-2012 Online Status: Offline Posts: 86 |
![]() ![]() |
|
Трамвајот сега им стана скап, неисплатлив, а купија дваесет, еј, ДВАЕСЕТ двокатни отворени автобуси за туристички разгледувања на велелепниот ни антички град, од кои само еден повремено се користи за приватни снимања (и за триумфални пречеци на петорангираните ни спортски репрезентации), а другите 19 скапуваат на паркинг. Абе ајде не не дупчете во мозок...одамна е безсрамно се ова...
|
||
![]() |
||
Denko ![]() Senior Member ![]() Joined: 14-Aug-2010 Online Status: Offline Posts: 2271 |
![]() ![]() |
|
|
||
![]() |
||
Staki ![]() Senior Member ![]() Joined: 11-Oct-2014 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 125 |
![]() ![]() |
|
Не ми е јасна негативната енергија за проектот за електрични автобуси. Кога беше најавен проектот, беше исмејуван, а сега се случува истото откако е откажан. Цената на трамвајот е премногу висока за големината на градот по население и економската моќ на државата. Инвестиција од неколку стотици милиони евра е премногу за град кој нема ни милион жители. Да, најубаво е подземна железница да се направи, ама ако се гледа реално тоа е неостварливо. Не ми беше јасно и што толку се инсистираше трамвај претходно и се надевав дека нема да се оствари проектот. Градот бараше инвеститори на кои ќе го дадеше под концесија, нормално никој не беше заинтересиран кога тука нема пазар. Имаше некоја норвешка компанија, ама и таа се откажала. Ако пазарот не е заинтересиран, која е исплатливоста да се изгради? Според мене град од 600-700 000 жители треба да биде организиран со автобуси. Тоа што кај нас јавниот превоз со автобуси не е менаџиран како што треба, не значи дека треба да смениме кон друг начин на превоз. Ако се дадат посебни заградени ленти за автобусите и Рекорд се направи само за автобуси, тогаш вистински ќе се даде фокус на јавниот превоз. Сега ова е само потполнување на потребите на граѓаните.
Исто така сакам да посочам на друг показател на новиот проект. Со овој проект владата сама си ја признава грешката со набавката на кинеските и украинските автобуси. Само неколку години, откако се купени, сега ќе се носат нови автобуси. Иако донесоа подобрувања во однос на старите, овие автобуси не беа долгорочно решение за проблемите во јавниот превоз. Со тоа и се гледа колку кусогледо се гледаше на јавниот превоз. |
||
![]() |
||
phenomenon ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Oct-2010 Location: Kumanovo Online Status: Offline Posts: 2691 |
![]() ![]() |
|
Споредбена табела на неколку видови јавен превоз:
![]() |
||
開始されていないだけの戦いが失われ、
|
||
![]() |
||
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
|
Нема врска за метрото!
Софија гради 8 км со 8 станици автоматизирано метро за некои 450 милиони евра ако не грешам. Ново Лисиче - Ѓорче Петров е 12 км И пази, не збориме за тешко метро како во Софија, но еве, нека бидат 600 милиони макс, помалку од Ск 2014. А тоа што нашиве сакаат да украдат... и да качат на цена, тоа е друг муабет. Edited by FoSsiL - 30-Sep-2016 at 15:41 |
||
Македонија - Земја на чудата!
|
||
![]() |
||
Robbi-MKD ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 25-Oct-2008 Location: GER, Dortmund Online Status: Offline Posts: 100 |
![]() ![]() |
|
Дечко, сите до еден знаеме што е подобро!!! ![]() Ако не знаеш што е добро, прашај што е скапо, веле една македонска поговорка!!! Прашањето е овде дали е исплатливо или не е исплатливо!!! Најдобро е да има Скопје МЕТРО ама ако имаш неколку милијарди Евра во џеб за негова реализација! Ако има...ама нема ... прибидејќи за трамвај барале околу 400 Милиони Евра (за периодот на концесија) плус незнам уште какви средства и услови, и зимајќи го во предвид менталитетот на возачите при неговата изградба (која нема нималку да биде едноставна заради имотно правни односи, прекопи, гужви) а и од кога би била готова, можиме сите да замислиме каков хаос би имало по улиците! Ако има друга варианта т.e модерни сообраќајни превозни средства, кои се ефективни, економични и еколошки чисти тогаш WHY NOT! Затоа вреде да се размислува и во други насоки, што предвага повеќе *негативните или *позитивните нешта??? Ако оваа варианта ги задоволува капацитетите и потребите на градот Скопје би била добра алтернатива!!! ![]() Edited by Robbi-MKD - 30-Sep-2016 at 14:49 |
||
Не си глуп кога нешто незнаеш, туку кога се правиш дека знаеш сe´!
|
||
![]() |
||
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
|
Точно така. |
||
Македонија - Земја на чудата!
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 1617181920 86> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |