build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Возен парк (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 1718192021 42>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
polval View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Feb-2009
Online Status: Offline
Posts: 177
  Quote polval Quote  Post ReplyReply #361 Posted: 11-Mar-2009 at 12:30
Сите 20 „Шпанци“ што се споменуваат работеа во Македонија. Во Србија и во Хрватска се друга подсерија и не влегуваат во оваа бројка од 20. Нашите беа троделни а нивните дводелни. Во времето кога беа нови внатре беа многу удобни а на патувањата имаше и музика , најверојатно од радио. Во тоа време (втората половина на седумдесетите), знам дека ова ќе ви звучи како научна фантастика, беа совршено чисти.
Системот за далечинска контрола на составени гарнитури што го има 712 дозволува составување до 3 гарнитури и управување од едно место.
Имаше утрински воз кој беше составен од 3 гарнитури „Шпанци“ , тргнуваше од Скопје и во Велес се делеше за Кочани, Гевгелија и Битола. На враќање гарнитурите повторно се составуваа во Велес и така возеа до Скопје.

Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #362 Posted: 08-Mar-2009 at 01:37
Овакви слики можам до бездоглед да постирам - постоеле „ШПАНЦИ“во МК

МЖ 712-017 и МЖ 714-019



А да, во Србија се плави со бело, а во Хрватска сини со бело


Edited by Vladimir P - 08-Mar-2009 at 01:42
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #363 Posted: 08-Mar-2009 at 01:33
Originally posted by Vladimir P

Originally posted by vardar

Од некогашните 20, денес во употреба се само две гарнитури, кои сообраќаат на линиите Скопје-Кичево и Скопје-Кочани, а две се дадени во Фабриката за шински возила во Велес, каде што чекаат за преуредување на ентериерот.

 Владимир мислиш 3 се во употреба плус тие два во велес или 3 се на се? И дали има некое инфо околу тие што се во велес кога ќе бидат готови?

Во употреба

MЖ 712-103 / 716-103 / 712-104
MЖ 712-105 / 716-105 / 712-106
MЖ 712-107 / 716-107 / 712-108

И на обнова

MЖ 712-101 / 716-101 / 712-102

MЖ 712-109 / 716-109 / 712-110

 
е сега ова бројкава од дваесет шпанци која е логикава, ајде знам дека терале и низ југославија неколку оној марибор-битола, еве да имало за кичево четири, за кочани четири и за битола четири, но и тоа ми е многу!?

кажи Владимир што е и како е со оваа бројка од дваесет дали можеби завршил  дел и во другите републики? мислам имам еден видено во хрватска или србија но некако матно ми е се сеќавам според боите бело-црвена, без онаа портокаловата што кај нас е подоцна додадена.

Edited by beTon - 08-Mar-2009 at 01:40
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #364 Posted: 08-Mar-2009 at 01:28
Previous Ај уште еден "off", народот е болно чист но до својод праг, надвор е сосема друг.
Тоа важи и за локомотивите и возовите - не им се дома.

Иначе четките во депо мислам дека не се веќе исправни, но секако тоа не е оправдување за ваквиот изглед на истите.
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #365 Posted: 08-Mar-2009 at 01:22
Пералната си постои, ама никој не ја употребува затоа што најверојатно е расипана. Знаете ли колку пари треба да се поправи една перална, ехееејBig%20smile.
Него, мене Шпанциве ме интересираат. Му верувам повеќе на Владимир, отколку на новинарот кој пишува дека има само два Шпанци, но често се случува едвај еден да се прикрпи за кон Кочани, а за Кичево се оди со класични вагони и Кенеди.
Затоа, ако некој знае, нека пише кога ќе бидат готови Шпанците во Колска.
Пред или по 2040 годинаNaughty!
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #366 Posted: 08-Mar-2009 at 01:20
епа јас за надворешната најмногу зборев за надворешниот изглед, самото тоа што се нечисти ги прави да изгледаат старо и грдо
а внатрешноста сум немал прилика да видам како изгледа
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #367 Posted: 08-Mar-2009 at 01:09
 

Не би ја лоцирал нехигиената како вистинскиот проблем, народов во суштина е завидно чист. Проблем е односот кон она што не е лично наше туку што го споделуваме и што треба да е заедничко добро.

Работи ли онаа перална во депото лисиче? Барем за надворешната нечистотија на возовите менталитетот на народот не е толку битен и може да се превземе нешто веднаш.


Edited by Cloverstack - 08-Mar-2009 at 01:10
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #368 Posted: 08-Mar-2009 at 01:01
Originally posted by zabegan

знам дека имате дискутирано за ова, ама личи како воопшто да не одржуваат хигиена на возовиве, на колку време ги чистат?

Стара болка, на овој народ и држава, нехигиена
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #369 Posted: 08-Mar-2009 at 00:55
знам дека имате дискутирано за ова, ама личи како воопшто да не одржуваат хигиена на возовиве, на колку време ги чистат?
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #370 Posted: 07-Mar-2009 at 21:13
MЖ серија 712 MACOSA (или нашки „ШПАНЕЦ“)

MЖ 712-103 / 716-103 / 712-104



MЖ 712-105 / 716-105 / 712-106



MЖ 712-107 / 716-107 / 712-108

Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #371 Posted: 07-Mar-2009 at 21:11
Originally posted by vardar

Од некогашните 20, денес во употреба се само две гарнитури, кои сообраќаат на линиите Скопје-Кичево и Скопје-Кочани, а две се дадени во Фабриката за шински возила во Велес, каде што чекаат за преуредување на ентериерот.
 
Владимир мислиш 3 се во употреба плус тие два во велес или 3 се на се? И дали има некое инфо околу тие што се во велес кога ќе бидат готови?

Во употреба

MЖ 712-103 / 716-103 / 712-104
MЖ 712-105 / 716-105 / 712-106
MЖ 712-107 / 716-107 / 712-108

И на обнова

MЖ 712-101 / 716-101 / 712-102
MЖ 712-109 / 716-109 / 712-110
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #372 Posted: 07-Mar-2009 at 21:06
Originally posted by MAPJAH

KAДE E МЖ 712-101/716-101/712-104 ???


Мала грешка, мислиш MЖ 712-101 / 716-101 / 712-102

Во Колска - Велес на обнова


Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #373 Posted: 07-Mar-2009 at 14:04
Од некогашните 20, денес во употреба се само две гарнитури, кои сообраќаат на линиите Скопје-Кичево и Скопје-Кочани, а две се дадени во Фабриката за шински возила во Велес, каде што чекаат за преуредување на ентериерот.
 
Владимир мислиш 3 се во употреба плус тие два во велес или 3 се на се? И дали има некое инфо околу тие што се во велес кога ќе бидат готови?
Back to Top
MAPJAH View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2008
Online Status: Offline
Posts: 246
  Quote MAPJAH Quote  Post ReplyReply #374 Posted: 07-Mar-2009 at 13:46
Originally posted by Vladimir P

Прекрасна репортажа, за еден воз, БРАВО !
Една грешка им се промакнала на железничарите кој го информирале Марковски.

Постојат три гарнитури на „Шпанци“
МЖ 712-103 716-103 712-104
МЖ 712-105 716-105 712-106
МЖ 712-107 716-107 712-108


KAДE E МЖ 712-101 716-101 712-104 ???

Edited by MAPJAH - 10-Apr-2014 at 07:35
ПОЗДРАВ ОД ЖЕЛЕЗНИЧАРОТ
ПО ПРОФЕСИЈА И ПО ДУША
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #375 Posted: 06-Mar-2009 at 19:53
Прекрасна репортажа, за еден воз,
БРАВО !

Една грешка им се промакнала на железничарите кој го информирале Марковски.
Постојат три гарнитури на „Шпанци“

МЖ 712-103 716-103 712-104
МЖ 712-105 716-105 712-106
МЖ 712-107 716-105 712-108
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
La Linea View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Nov-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2067
  Quote La Linea Quote  Post ReplyReply #376 Posted: 06-Mar-2009 at 19:50
Супер текст Cheers 
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #377 Posted: 06-Mar-2009 at 13:41
ШПАНЕЦОТ - 01.04.2008

Пишува: Васко Марковски
Фото: Милан Стрезовски

Не е некој супермодерен или супербрз воз, какви што гледаме на телевизиските прилози од Франција или од Јапонија, но, сепак, на патниците им е посебно драг. Ретко кој го нарекува со oфицијалното име - двомоторна дизел гарнитура, 712 - МАКОСА. За патниците тоа е, едноставно - "Шпанецот".

Можете ли да се сетите кога последен пат сте патувале со воз низ Македонија. Тешко? Не сте единственит. Но, во исто време не сте ни единствените што пропуштаат едно посебно доживување - релаксирано патување, без згрченоста во која ве ставаат големите брзини на патиштата, итајќи за да можете да стигнете десетина минути порано дома или до местото каде што сте тргнале на викенд. Пропуштате да се освежите и од вечно истите пејзажи, што ги гледате пробивајќи се кон вечно истите планински превои, кон истите наплатни станици за патарина или кон вечно истите места за починка. Сакате промена? Земете билет и качете се во Шпанецот, омилениот воз на патниците што одат за Кичево или накај Кочани.

НЕМА ВЕЌЕ КАРТОНЧИЊА

Сакајќи повторно да ја почувствуваме некогашната возбуда од патувањето со воз, решивме да се качиме во возот за Кичево што поаѓа од Скопје во 15:30 попладне. Не ни требаше многу за веднаш да почнат да навираат убавите спомени од некогашните патувања од новата Железничка станица. Чекајќи во редот за билет, се присетивме како некогаш со восхит сме ја гледале големата машина за печатење билети, со сите попатни станици испишани вертикално и хоризонтално, од која за миг излегуваше малото картонче кое некогаш кондуктерите го поништуваа со дупчалка. Денес тоа е поинаку. Билетите излегуваат од игличен печатач, а кондуктерите со себе носат автоматски печат.

Ги зедовме билетите и појдовме на перонот број 5, каде што не’ чекаше Златко Пецаков, ревизор на Македонски железници АД Транспорт, нашиот придружник за време на патувањето.

Таму го дочекавме Шпанецот.

Задачата на Пецаков, како што ни објасни, е да го контролира работењето на кондуктерите и нивниот однос спрема патниците.

"Влегуваме во возот ненајавено и следиме што се случува за време на патувањето, дали секој патник има билет, каков е односот на кондуктерите спрема патниците и дали патниците се однесуваат во возот според куќниот ред. Кога ни дозволува времето знаеме и да седнеме, да поразговараме со патниците со кои се гледаме често. Внимаваме да упаднеме во возот кога кондуктерите најмалку не’ очекуваат, а секогаш кога сме во возот сме тука и да им помогнеме на машиновозачите, ако нешто им затреба", ни раскажа Пецаков.

БЕА ДВАЕСЕТ, ОСТАНАА ДВА

Додека машиновозачот ги подготвуваше моторите за поаѓање, а кондуктерите ги проверуваа билетите, седнавме на едно од седиштата и имавме можност да поразговараме со кичевци што се неколку децении вработени од Македонски железници од Кичево, кои по работните обврски во Скопје патуваа кон дома, нормално, со воз. Подоцна од ревизорот дознавме дека разговараме со еден од најголемите стручњаци за железнички сообраќај во Македонија.

Од нив дознавме нешто повеќе за историјата на железниците во Македонија. Научивме дека во 1966 матурирала првата генерација отправници на возови во Македонија, попознати како црвенкапи, односно, правата генерација службеници што го контролираат влегувањето и излегувањето на возовите во и од железничките станици.

Разговарајќи, бевме изненадени колку бргу стигнавме од централната железничка станица во Скопје до станиците во Железарница, Скопје Север или во Ѓорче Петров. Кој би рекол дека во времето на најголемиот сообраќаен метеж во градот, од 15:30 до 16 часот, можете за 4 минути да стигнете од Нова железничка до Железарница, за 8 минути до Скопје Север, за 16 во Ѓорче Петров или за 21 минута во Сарај.

Нашите соговрници ги замоливме и да ни кажат, за споредба, колку време се патува од Скопје до Кичево со воз, а колку со автобус, но додека помладите се обидуваа да пресметаат, повозрасните колеги ги посоветуваа дека нивниот одговор секогаш треба да биде - не знам, зашто не е од нивни интерес да прават таква споредби.

Муабетот го свртевме на историјата на Шпанците, сакајќи да разбереме нешто повеќе, штом имаме прилика да разговараме со толку искусни соговорници.

Така дознавме дека се возиме во двомоторна дизел гарнитура од серијата 712, произведена во фабриката МАКОСА во Барселона, Шпанија. Во периодот од 1975 до 1983 година, тогашни Југословенски железници набавиле 20 гарнитури, составени од управувачница, приколка и управувачница, од кои сите 20 биле наменети за патнички сообраќај во Македонија. Од некогашните 20, денес во употреба се само две гарнитури, кои сообраќаат на линиите Скопје-Кичево и Скопје-Кочани, а две се дадени во Фабриката за шински возила во Велес, каде што чекаат за преуредување на ентериерот.

ЛЕСНО КАКО ВЕЛОСИПЕД

Патувањето го продолживме во кабината на машиновозачот, каде што имавме прилика да поразговараме за техничките перформанси на Шпанецот.

На смена беше Борче Насковски, кој работи како машиновозач од 1983 година.

"Да управуваш со воз е исто толку едноставно како да управуваш велосипед, но потребна е голема концентрација и искуство", ни рече Насковски.

Машиновоозач е од 1983 година, долго време вози и автомобил, но многу поголема километража поминал со воз. Не му прави некаква разлика дали вози воз или автомобил, но како машиновозач има една предност - може вози и со скрстени раце. Го замоливме да ни ги објасни командите во кабината.

"Максималната брзина на Шпанците е 100 километри на час, но условите на пругата во моментов дозволуваат максимална брзина од 70 километри. Десната рака управува со сопирачките, а левата речиси постојано е на манипулаторот, со кој се регулира брзината. За разлика од автомобилите, свирката овде е на ножна педала, на левата нога на свирка, а десната нога е на еден уред што го нема кај автомобилите - уредот за животна контрола. Како што гледате, со десната нога на десетина секунди давам сигнал. Ако педалата е пасивна десетина секунди, се вклучува сигнал дека нешто не е во ред. Ако повторно не реагирам, возот самиот ќе застане. Тоа значи дека за да се движи возот морам постојано да давам сигнал со педалата", ни одржа краток курс за возење Шпанец.

Пред да го оставиме да работи на мир, го замоливме да ни каже за техничките проблеми при искачувањето на стрмнините, за кои некогаш многу често се жалеа патниците.

"Денес веќе го немаме тој проблем. Порано моторите беа поставени многу блиску еден до друг, па потешко се ладеа кога ќе се загрееа на стрмнините. Гарнитурите што ги користиме денес, во 1999 и во 2001 година беа реконструирани, при што им беа раздвоени моторите, така што веќе немаме таков проблем", ни рече.

ВТОР ЛА МАНШ

Нашето патување заврши на железничката станица во Гостивар, каде што стигнавме во 17 часот, по речиси час и половина патување. Додека не’ испраќаше, нашиот придружни, ревизорот Пецаков, ни укажа дека пропуштаме да видиме одлични пејзажи, но најмногу од се ќе се каеме што нема да го видиме тунелот меѓу селата Лакавица и Зајас, низ кој се патува седум до осум минути и кој бил вториот тунел по должина во поранешна Југославија.

Меѓу железничарите што ги сретнавме на станицата во Гостивар беше и отправникот Исмет Балта, кој не’ пречека co интересна провокација, велејќи дека пругата покрај која стоиме може да биде значајна како каналот Ла Манш и подводниот тунел што ги поврзува Велика Британија и Франција.

Го замоливме да ни објасни.

"Ако може Франција да поврзе под вода со тунел 110 километри кај Ла Манш, Коридорот 8 ќе биде вториот Ла Манш, зашто ќе ги поврзе Истокот и Западот - од Сирија, Ирак и Иран, преку Турција - до Италија и другите делови на Европа. Луѓето од Македонија ќе добијат воз до Охрид или до Драч и ќе можат за малку време да стигнат удобно до езеро, до море и едноставно да се вратат по викендот дома", ни рече Балта.

Шпанецот го продолжи својот пат кон Кичево. Сакајќи поскоро да се вратиме во Скопје, со тешко срце, се качивме во автобус.

http://freedomfanclub.blogspot.com/2008/04/blog-post_01.html

Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #378 Posted: 28-Feb-2009 at 08:45
Па тоа и се правеше од два еден, па дојде време од три, четири, .. едена, но веќе нема што.

Но, има ремонтни фабрики кој ради шасијата можат да ги купат и со вградување на нови мотори и постоља ги комплетираат и потоа се продаваат, бидејќи не се нови па не мора да се атестираат него се ремонтирани и можат одма во промет.

Тоа на пример горе спомнатиот Гредељ прави, така да после комплетен ремонт продаде на Митал неколку дизелки.
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #379 Posted: 28-Feb-2009 at 03:04
Па добро не ли може тука да се примени онаква маалска финта со точаци што прааве, од два еден! Да се направи ревизија што може да се искористи што не, па сите елемнти на куп и пакуј локомотиви?!
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #380 Posted: 27-Feb-2009 at 22:52
Се надевам дека овие локомотиви кој добро го отслужиа својот работен век нема да завршат во некоја топилница, него ќе ги купи некој и ремонтира, така да поново ги видиме некаде во светот како трчаат.

Потајно пожелувам да хрватската фирма ТЖВ Гредељ ќе ги откупи и ремонтира
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1718192021 42>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.205 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.