build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Патишта
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Концесија на автопатишта

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1234 14>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #21 Posted: 08-Nov-2011 at 12:20

и од оваа работа нема ништо се додека не дојдат некои посериозни на власт(ако има такви во македонија)тогаш ке тргне работава со овие се гледа дека нема нисто да испадне

За две недели ќе се знае судбината на автопатиштата од Коридорот 8

За две недели владин економски тим ќе понуди нов предлог за динамиката и за начинот на финансирање на изградбата на автопатиштата во државата, откако пропадна тендерот за нивно концесионирање, најави министерот за транспорт и врски, Миле Јанакиески. Во Агенцијата за државни патишта се правеле анализи дали ќе се гради автопат или реконструкција со проширување.

На отчетот за 100 дена од работата на Владата, Јанакиевски најави повеќе капитални проекти, како што се обнова на железничката станица Скопје до 2013 година, електронска наплата на патарина за Коридорот 10 до 2013 година, влез на приватни железнички компании. Понудите за изградба на автопатот Демир Капија-Смоквица од Коридорот 10 ги очекува до 1 декември.

http://www.kapital.com.mk/mk/dneven_vesnik.aspx/75834/za_dve_nedeli_kje_se_znae_sudbinata_na_avtopatishtata_od_koridorot_8.aspx?iId=2439
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #22 Posted: 14-Oct-2011 at 22:33
Originally posted by <Fresno>


@pbanks: Тоа дека на инвеститорите им е клучна инфраструктурата е overstatement, примери се Кромберг и Шуберт во Битола и Џонсон Контролс во Штип. Се знае од кои причини би инвестирале таму, а не во Бунарџик. Инвеститорите кои сакаат брз пристап до Солун и до средна и западна Европа го имаат Бунарџик кој се наоѓа на речиси комплетираниот К10.


Секако дека инфратуктурната не им е пресудна и одлуките сигурно ги носат врз повеќе критериуми, но не може да се убедуваме дека не е битна.

Конкретниот пост го напишав бидејќи сосема случајно знам за некои примери каде што дилемата биле Бунарџик но се одлучиле „по на север“ поради инфраструктурниот линк (каде секако одговорноста е пред се на српска страна) и границата.


Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #23 Posted: 14-Oct-2011 at 19:26
eve isto taka zosto ni e neophoden k8! nie se soocuvame so eden vid embargo od strana na grcija tie sekoj den strajkuvaat a zatvoreni se preminite samo so makedonija.k8 itno ni e potreben inaku ovaka nema ekonomski razvoj

Милионски загуби од грчките блокади, Коридорот 8 неопходен

петок, 14 октомври 2011, 16:29

Милионски загуби трпи македонскиот бизнис од блокадите на грчката граница. Компаниите бараат алтернативни патишта за да може да одговорат на обврските и се соочени со сериозни проблеми за набавка на суровини кои главно одат преку Солунското пристаниште. Дел од стопанството веќе ги редуцира плановите за производство бидејќи е ризично да се планира во услови на континуирани протести кај јужниот сосед. Директорот на Макстил Александар Панов предупредува дека ваквата ситуација итно ја наметнува потребата од изградба на Коридорот 8. Ова според него е обврска на владите, а ќе ги зголеми алтернативните патишта за домашното стопанство. Вака, компаниите само бележат загуби и губат на конкурентност.

Владата официјлано не реагирала за грчките блокади. Според министерот за финансии Зоран Ставрески Европа треба да реагира и да најде ефикасно решение за презадолжената земја.

Инаку штрајкот на грчките царински службеници според најавите ќе трае во наредните десет дена. Целосно е прекинат товарниот патен и железнички сообраќај. Границата може да ја поминат единствено пешаците.

http://www.time.mk/read/1c605d37c9/50c69c098f/index.html
Back to Top
<Fresno> View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 1161
  Quote <Fresno> Quote  Post ReplyReply #24 Posted: 14-Oct-2011 at 18:27
Жал ми е што пропадна обидов за концесија, но од друга страна и подобро е вака зошто субвенциите кои ќе требаше да ги исплаќа државата во секој случај ќе беа огромни. Ваков модел можеби би бил поволен за нас доколку почнеше во ситуација кога би имале голем ПГДС, а сеуште неповолна клима за поголеми задолжувања. Во сегашнава ситуација со слаб сообраќај и неповолен меѓународен кредитен пазар, не се исплати ниту концесионирање, а ниту задолжување за големи проекти.

Добро е што ќе се оди на комплетирање на К10 (Миладиновци - Велес е сосема ОК вака како што е сега засега, а и реконструкцијата е во тек), а за следниот период приоритети треба да бидат Скопје-Косово, Скопје-Штип, надградба во целосен профил на Тетово-Гостивар, реконструкција на Страцин-К.Паланка, реконструкција и проширување на делови од Охрид-Гостивар и евентуално поврзување со Албанија преку алтернатива на К8 (која Албанија ја форсира, а и нас ни одговара). Реални цели, кои може за 5-6 години да се реализираат и кои сосема би ги задоволиле нашите потреби на среден рок.

@pbanks: Тоа дека на инвеститорите им е клучна инфраструктурата е overstatement, примери се Кромберг и Шуберт во Битола и Џонсон Контролс во Штип. Се знае од кои причини би инвестирале таму, а не во Бунарџик. Инвеститорите кои сакаат брз пристап до Солун и до средна и западна Европа го имаат Бунарџик кој се наоѓа на речиси комплетираниот К10.
Back to Top
StreetStruck View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-Nov-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 415
  Quote StreetStruck Quote  Post ReplyReply #25 Posted: 14-Oct-2011 at 16:46
Затоа што може да се направи? - Треба да се сконцентрираме во овие 3-5 години на инвестиции во енергетиката, кои можеме да ги направиме на своја рака условно речено, со задолжување со "ефтини" кредити. Под такви инвестиции спаѓаат Бошков Мост, Луково Поле, изградба на ветерен парк, мали/средни соларани централи и инвестиции во РЕК Битола и РЕК Осломеј. Овие се многу реални инвестиции гледано од временски и финансиски аспект, треба да се очекуваат. Вакви инвестиции исто така идат во прилог на економијата, бидејќи секој потенцијален инвеститор гледа дали може да биде задоволена неговата потреба за потрошувачка на енергија пред да инвестира. Со тоа ќе се свртат и поголеми пари во буџетот кои ќе ни отворат нови можности во релативно краток период.
Значи мораме најпрво да се свртиме кон овие инвестирања, а потоа да се свртиме кон инфраструктурата бидејќи енергијата носи повеќе "директни" пари, а исто така и отвора можности за индиректни инвестиции кои исто така ќе си го дадат придонесот кон буџетот.
И не треба да се заборава на Вардарска Долина, проект кој треба сериозно да си го сфатат властиве, бидејќи 80% од финансирањето доаѓа од кинезите, меѓутоа ќе има страшно позитивен ефект врз економијава, со оглед на тоа што ќе партиципираат голем број на подизведувачи и разни производствени гранки, со што би дошло до голем економски раст.
Така да, прво енергетика, а после (за 5-7 години) некои посериозни сообраќајни инфраструктурни офанзиви. Мора прво да се слијат повеќе пари во касата.
"Поробените треба да тежнеат кон слободата, а слободните кон совршенство"- Јане Сандански
Back to Top
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 741
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #26 Posted: 14-Oct-2011 at 15:02
Го заборавив освртот за туризомот во Охрид.

Волшебниот збор е субвенции за нискотарифните авиокомпании за да слетуваат на аеродромот. Субвенциите за хотелиерите ги наполнаја хотелите летово, за овците ги наполнија пасиштата на Бистра (но и со овчарски кучиња со кои имав блиски средби), ќе ги наполнат и плажите.
Не е за Охрид проблем јули-август, тогаш секако има гости, проблем е како да се продолжи сезоната. А верувам дека еден продолжен викенд со ефтин лет би бил погодок. Повеќе луѓе би дошле од Софија со авион отколку по автопат
Back to Top
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 741
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #27 Posted: 14-Oct-2011 at 14:25
Секој има право да го промени мислењето и еволуција на истото.
Јас сакам да го истакнам финасиско-економискиот момент кога се зборува за коридрите. Да ги оставиме настрана идеалистичко-романтичарските погледи и желби. Имено, патиштата и железницата се скапи работи.
После последнава криза (во која веројатно уште сме) во светот постепено се напушта Кејнзиското учење во кое зголемената потрошувачка влече поголем раст. Како последица на тоа се намалуваат и инвестирањата во инфраструктурата. New deal-от во ова време не ги дава истите резултати како порано. Се оди на така-наречени таргетирани инвестиции, значи оние за кои е извесно дека ќе овозможат развој, во најбрзо можно време, од една или можеби две децении.
Заради слаб ПГДС, нашите патишта не се во оваа група. Освен ПГДС банките ја гледаат и економската активност во која исто така не ги исполнуваме стандардите Еве набрзина како оди таа пресметка, ако Македонија има 5 милијарди трговска размена, да решеме за 10 години растот на БНП да е 5% во просек, тоа би дошло одприлика 7 - 8 милијарди годишно до 2020 год (овде ги земам најоптимистичките бројки, верувајте никој не ни дава тлкави шанси надвор). За тие пари они нема да ни ги отварат фондовите за К8.
Друг извор асе комерцијални кредити со државни гаранции, и тие би ги добиле полесно. НО тие се со многу повисока камати, над 5 %, водат во задолженост на државата, и со тоа се става јамка на вратот. Во последно време се вртат кинески пари, релативно се поволни, но кинезите бараат нивни фирми да ја извршуваат изградбата. Во белград се гради мост по таа шема. Значи државата го враќа кредитот-а кинезите градат. Дали би било ова поволно за нас? МОжеби, но треба кинезите да се заитересираат.
Уште една работа е што треба да се внимава на домашната оператива која вработува многу луѓе, а и потребни и се референци за потенцијално да се вмеша во некој проект надвор. За таа цел се одвојуваат ставки во буџетот на име капитални инвестиции, и им се дава некој делница со години да ја изведуваат. Ова е трет финансиски извор за К8, но негативно е што долго трае таа изградба а и е извор на корупција.
А тоа дали е К8 политички коридор, јас силно стојам, а и времето ќе докаже дека сум во право, како што бев во право за оној глупав АМБО нафтовод, што за среќа се откажа. Од К8 вреди само пругата до Бугарија, штета што Бранко не успеа да ја заврши.

И да заклучам со предвидувањето дека до 2020-2025 нема воопшто да се работи на К8. (Да се надеваме дека нема да бидам во право)
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #28 Posted: 14-Oct-2011 at 13:52
Originally posted by lslcrew

Ова промена на став, како прво е како една мала злобштина така уфрлена во дискусијата во недостиг на аргументација. Не планирам да објаснувам зашто мене ставо т ми еволуирал и сам кажам предходно. Да не идам со вака остра реторика, Андреј вака е повратник после некое време, не сакам така да звучам одбивно. Додека сум бил "дете" за овие работи и сам навивав за обиклницата, ама денеска знам дека е цела делница многу години пред времето да биде потребна. Таква доблест од ниеден друг тука подолго пристуен член не се сеќавам да сум прочитал, ако грешам поправете ме.

Македонија со една реченица кажано треба да си направи ПГДС мапа и приоритети во изградба на патната мрежа да биде онаму каде што ПГДС-от притиска во однос на постојниот профил, а следствено на тоа изградба на она што е тамо планирано, без реазлика од кој профил пат било тоа.



Реално, МК нема на ниедна точка таков ПГДС притисок. Можеби згодно би дошло вистинско комплетирање на СК-Велес, проширување на Тетово-Гостивар или реновирање на некои делници. Но не ми текнува некаде да имаме делница/јазол каде што ПГДСто е неподносливо.

Затоа размислувањето треба да ни оди во правец, кои правци можат да донесат раст на ПГДС и да ја покренат економијата во одреден регион.

Не би се сложил дека скопската обиколница е пред своето време. Обиколница на еден голем град е многу елементарна работа и таа треба да дојде на место пред гужвата а не после нејзе. Можеме да спориме за делови од трасата но и во оваа форма, обиколницата ќе си ги донесе своите бенефити.

Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #29 Posted: 14-Oct-2011 at 13:45
Ова промена на став, како прво е како една мала причина за иритирање така уфрлена во дискусијата во недостиг на аргументација. Не планирам да објаснувам зашто мене ставот ми еволуирал и сам кажам предходно. Да не идам со вака остра реторика, Андреј вака е повратник после некое време, не сакам така да звучам одбивно. Додека сум бил "дете" за овие работи и сам навивав за обиклницата, ама денеска знам дека е цела делница многу години пред времето да биде потребна. Таква доблест од ниеден друг тука подолго пристуен член не се сеќавам да сум прочитал, ако грешам поправете ме.

Македонија со една реченица кажано треба да си направи ПГДС мапа и приоритети во изградба на патната мрежа да биде онаму каде што ПГДС-от притиска во однос на постојниот профил, а следствено на тоа изградба на она што е тамо планирано, без реазлика од кој профил пат било тоа.



Edited by lslcrew - 14-Oct-2011 at 13:49
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #30 Posted: 14-Oct-2011 at 09:19
Јас воопшто не се сложувам со теоријата дека автопатиштата биле за чалам или за некакво си „премостување на Македонија“.

На страна се друго, не така малку странски инвеститори ја одминуваат Македонија токму поради лошата патна состојба. Глобалните компании не прават ад хок инвестиции туку често ги планираат како дел од нивната поширока логистичка мрежа.

На пример голем број добавувачи на Фиат во Крагуевац имаат точни правила дека добавувачите треба да им се на максимум 200км или на толку и толку време раздалечина (карикирам за двете). Македонија во моментот поради тоа е отсечена, односно релативно убавата приказна која се развива со Бунарџик би можела да биде уште поубава доколку сме квалитетно поврзани со светот.

Реално, освен со Солун, сите други правци ни се хендикепирани а правецот кон Солун е хендикепиран поради тоа што Грците во просек штрајкуваат пола година.

Јас ќе го повторам мојот приоритет, прво би ги усмерил ресурсите кон Блаце а потоа би „играл“ како Андреј, односно има прилично лесни делници по должината на коридорот 8 кои може да се нафатиме да ги градиме. Ако не друго, таквата изградба макар и симболично би почнала да го придвижува развојот на овој коридор.

Што се однесува до ПГДС и сличните анализи. Јасно е дека Македонија има мизерен ПГДС и релативно мизерни проекции што е една од клучните причини зошто концесииве пропаднаа. Но изградба на автопатшта генерира ПГДС а мислам дека последната бројка која ја дознавме за скопската обиколница укажува на тоа.

Мора похрабро да се загази на ова поле, секако не со хрватско темпо каде математиката е сосема друга но мора да се мрдне од мртва точка.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #31 Posted: 14-Oct-2011 at 08:57
Не, туку кога веќе водиме сериозни дискусии сметам дека е нужно таквата промена да се обоснови со факти. Јас за жал не чув конкретни издржани мотиви за ваквата промена, а би сакал. Никој тука не говори или се застапива за изградба на автопати заради престиж, комплекс или севернокореиштина, туку потреба и нужност.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #32 Posted: 14-Oct-2011 at 08:29
Андреј, зарем промената на нечиј став по некое прашање, е автоматски лоша работа? Што е алтернативата, секој да си ги зацементира своите ставови и овде сите да си водиме паралелни монолози?


Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #33 Posted: 14-Oct-2011 at 08:06
ISL, ја прифатив поканата од Кловер да ја прелистам целата нишка, еве прочитај ја и ти. Фрапантна е промената на мислење кај тебе за 180 степени! Слепо ги браниш сите одлуки и чекори на владата,  но по исклучително лоша цена за својот кредибилитет на форумов. Затоа незнам зошто мене и дел од другите софорумци ги нарекуваш Севернокореици (демек крајни во своите ставови) или пусти сонувачи за премостување.
Навистина е досадно цело време да вадиш економски теории и политики кои во светот се одамна напуштени. Веруваш во краен либерализам и тргнување на државата од сите сфери каде е тоа можно. Според актуелната економска политика (така се вика посегот на државата во економските активности вклучително и автопатите), државата воопшто не е исклучена од овие дејности, напротив се окуражува што поголемо нејзино вмешување и конторла кои овозможуваат огромни социални бенефити.
Јас пар се не сум против концесијата, но сметам дека К10 и К8 мора да се изградат и останат во државни раце бидејќи се рбетот на Македонија и државата без нив не би смеела да остане. Потоа, за на нпр. 10 години кога за тоа ќе се создадат поволни услови (под тоа мислам поволни критериуми за заинтересираност на концесионерите, без притоа да се направи штета на граѓаните, како според актуелниот план на владата, која дава во пакетите веќе изградени правци и субвенции), нека се дадат на концесија правците како Битола-Прилеп-Велес-Штип...



Edited by Andrej_LJ - 14-Oct-2011 at 08:07
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 741
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #34 Posted: 14-Oct-2011 at 08:01
Originally posted by lslcrew

Абе луѓе за што има државата инетрес да ги гради со сопствени пари такви скапи проекти? За да се премостиме ли, за да имаме со што да се фалиме на ссц ли? Физибилноста е под прагот на долгорочна исплатливост. Факт е дека не се градат патишта, ама тоа е друго прашање. Да ги поставиме вистинските прашања, зашто немаме основна студија каде колку пгдс имаме и нивна проекција за наредни години, зашто не се градат регионални патишта кои фигурираат во евиденцијата, а на терен се шуми, зашто не пробиваме нови магистрални и прошируваме постојни со трета и четврта лента? Каде треба да има автопат, ама зашто стврано треба да има. Зашто регионалниот Скопје Велес е пренаменет да служи за автопат како премостување на Македонија и директен залог од Македонија во континенталните коридори, а институциите се изиграваат со нас. Тоа се прашањата, а автопатите пакетот голем зависи од континенталнити политики во кои Македонија нема ама баш никаков ефект. Концесионирањето е само една неуспешна етапа и непотреба и така.





Потполно се согласувам!
Власта не смее да си игра и да влегува во авантура со мегаломански задолжувања или влечење средства од буџетот кои се наменети за индустријата за изградба на автопати. Да не ја доживеме судбината на Хрватска (која кога тогаш ќе ги извади парите од туризмот - ако дотогаш не банкротира). Ако ние се доведеме пред банкрот, никој нема да не вади.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #35 Posted: 14-Oct-2011 at 02:16
Па не е ништо особено радикално, само што тогаш може и не сум се посветувал толку за проблематикава и бев оптимист како и за секоја нова опција, ете пробавме со концесионирање не се случи ништо, идеме понатаму не е крај на свет. Може и тогаш и јас да сум бил дел од тие што така романтично фантазирале за комплетирана автопатна мрежа коклку за да ја имаме, нешто што го приметувам кај многу од тие што дебатираат за оваа тематика, практично од исти мотиви од кои Северна Кореја има стотици километри права линија автопат, односно не дека стварно треба, или од престиж како сакаш кажи го. Една неколку пати моја кажана теза е дека бадијала ја градевме источната делница на Скопската обиколница и сеуште тврдам дека е така од кога сум сватил, инаку заедно сите тогаш навивавме за градењето. Тоа е тоа, ништо посебно.


Edited by lslcrew - 14-Oct-2011 at 02:18
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #36 Posted: 14-Oct-2011 at 01:28
Концесијата, таква каква што беше понудена, од повеќе аспекти беше доста неповолна за граѓаните на државава. Реално со нивото на сообраќај на повеќето понудени делници, тешко и дека можеше којзнае колку подобра концесија да добиеме, а еве и оваа не помина.

Со оглед на тоа дека понудениот модел го сметав за неповолен, не сум разочаран од исходот во моментов, но ме плашат две работи:
- Дали со сопствени сили (под ова не подразбирам само сопствени средства, туку и правилно лобирање за грантови и меки кредити) ќе излеземе од моменталната зачмаеност на полето на изградба на автопати, и малку по малку да продолжиме да ги градиме клучните правци?
- Што правиме сега со патарините? Во текот на минатите две децении се докажа дека државата не само што не е способна да се справи со патаринската мафија, туку покажа и дека во голем дел е инволвирана во целата таа работа!

И се разбира, скраја да е да направат уште еден обид со концесионирање, кој обид јасно дека ќе мора да биде уште понеповолен модел за нас, за да има шанси да се најде некој заинтересиран.

Во секој случај, топло препорачувам нишкава да се прочита од почеток до крај. Исклучително индикативно е да се види како многумина форумаши размислуваа многу потрезвено од државните институции и како прецизно ги предвидуваа случувањата во текот на целата постапка, за разлика од оние кои се платени да го прават тоа и располагаат со многу повеќе информации.




Originally posted by lslcrew

Абе луѓе за што има државата инетрес да ги гради со сопствени пари такви скапи проекти? За да се премостиме ли, за да имаме со што да се фалиме на ссц ли? Физибилноста е под прагот на долгорочна исплатливост. Факт е дека не се градат патишта, ама тоа е друго прашање. Да ги поставиме вистинските прашања, зашто немаме основна студија каде колку пгдс имаме и нивна проекција за наредни години, зашто не се градат регионални патишта кои фигурираат во евиденцијата, а на терен се шуми, зашто не пробиваме нови магистрални и прошируваме постојни со трета и четврта лента? Каде треба да има автопат, ама зашто стврано треба да има
lsl, уште од почетокот беше приврзаник на тоа по секоја цена и на било каков начин да се изградат сите можни (и неможни) автопати, вклучувајќи ги и оние од првата мегаломанска најава за концесија (која после ја скратија)... а беше и оптимист дека ќе биде исплатливо. Каков е сега овој радикален пресврт?  Big%20smile
Се шегувам...
Но навистина ме интересира дали пресвртов е поради неуспехот на обидот за концесионирање, или се должи на нешто друго?




Originally posted by OCB

Постапката за доделување концесија започна во јули 2009 и првичниот рок за доставување на понуди беше октомври 2009. Следеше измена на патните правци (нивно редуцирање) кои се нудеа на концесија и многубројни одложувања на првичниот рок кој беше пролонгиран за 2 години. Идејата официјално пропадна.
Повикот за пројавување интерес беше уште во 2008. Еве подетално:
http://www.build.mk/?p=10089
...
На иницијалниот повик за пројавување на интерес кој заврши во август 2008 година се јавија 48 компании. Потоа, после повеќемесечно одлагање, во средината на ноември 2009 година Министерството за транспорт и врски го објави повикот за учество во постапката, а рокот за доставување на потребната документација беше 15.01.2010. Во меѓувреме беа драстично редуцирани првичните пакети и беа исфрлени повеќе предвидени автопатски делници. Следеа уште неколку одлагања на рокот за доставување на барања за учество, со што процесот беше одолговлечен за дополнителни 5 месеци. Конечно во мај 2010 година, осум конзорциуми доставија барања за учество, а во ноември пет од нив ја поминаа претквалификационата фаза. Иако и првичниот рок за доставување на понуди од страна на претквалификуваните конзорциуми (26.04.2011), беше три пати пролонгиран, сепак тоа не помогна да се најде концесионер.
...





Останувам должен за коментар во врска со претходната дискусија што ја покренаа Ненад и Андреј.


Edited by Cloverstack - 14-Oct-2011 at 03:11
Back to Top
OCB View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: 54
Online Status: Offline
Posts: 921
  Quote OCB Quote  Post ReplyReply #37 Posted: 14-Oct-2011 at 00:12
Originally posted by tonikostov

мене ми смрди како да ќе изгубиме доста време барајќи концесионери... на крај самите ние ќе се решиме да ги изградиме коридорите, ама веќе ќе бидеме слепо црево, бидејќи околните земји веќе не премостуваат...

Веќе е изгубено времето за наоѓање на концесионери. Постапката за доделување концесија започна во јули 2009 и првичниот рок за доставување на понуди беше октомври 2009. Следеше измена на патните правци (нивно редуцирање) кои се нудеа на концесија и многубројни одложувања на првичниот рок кој беше пролонгиран за 2 години. Идејата официјално пропадна.

Во Програмата за работа на владата за 2011-2015 стои дека „доколку не се добијат прифатливи услови за концесија, ќе се користат други начини за финансирање на постапна изградба со нова динамика.“ Тоа значи дека или ќе се гради од средства од буџетот, или ќе се бараат позајмици, или комбинирано. Подготовката на буџетот за 2012 е во тек. Наскоро ќе дознаеме колку средства ќе бидат одвоени за патишта.

Edited by OCB - 14-Oct-2011 at 00:16
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #38 Posted: 14-Oct-2011 at 00:01
Абе луѓе за што има државата инетрес да ги гради со сопствени пари такви скапи проекти? За да се премостиме ли, за да имаме со што да се фалиме на ссц ли? Физибилноста е под прагот на долгорочна исплатливост. Факт е дека не се градат патишта, ама тоа е друго прашање. Да ги поставиме вистинските прашања, зашто немаме основна студија каде колку пгдс имаме и нивна проекција за наредни години, зашто не се градат регионални патишта кои фигурираат во евиденцијата, а на терен се шуми, зашто не пробиваме нови магистрални и прошируваме постојни со трета и четврта лента? Каде треба да има автопат, ама зашто стврано треба да има. Зашто регионалниот Скопје Велес е пренаменет да служи за автопат како премостување на Македонија и директен залог од Македонија во континенталните коридори, а институциите се изиграваат со нас. Тоа се прашањата, а автопатите пакетот голем зависи од континенталнити политики во кои Македонија нема ама баш никаков ефект. Концесионирањето е само една неуспешна етапа и непотреба и така.
Back to Top
tonikostov View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Oct-2009
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 127
  Quote tonikostov Quote  Post ReplyReply #39 Posted: 13-Oct-2011 at 22:16
мене ми смрди како да ќе изгубиме доста време барајќи концесионери... на крај самите ние ќе се решиме да ги изградиме коридорите, ама веќе ќе бидеме слепо црево, бидејќи околните земји веќе не премостуваат...
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #40 Posted: 13-Oct-2011 at 20:19
drzavata nema ama bas ic volja sama da realizira ovakov golem proekt ve raduva ili ne ovaa vest toa everuvajte mi deka narednive nekolku godini nema da se pocne ovoj proekt isto taka smetam deka se gluposti tvrdenjata deka ne ni treba k8 ne bil od nas interes pojasni andrej i apsolutno se slozuvam so nego
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 14>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.160 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.