Author |
Topic Search Topic Options
|
Vladimir P
Senior Member
Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
|
Quote Reply
#21 Posted: 05-Sep-2009 at 19:48 |
Незнам дали ја слушнавте изјавата на една од патниците дека се створила таква паника така да имало 100 елека не би помогнало. Секако тука се вмешал и старосниот просек на патниците.
Но за мене е главниот проблем е во капетанијата, прегледите и контролата и секако капетанот (23 години) да го претовари бродот - Money makes the world go around
|
|
 |
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#22 Posted: 05-Sep-2009 at 19:21 |
Originally posted by lslcrew
Најалармантен податок од сите ми изгледаше дека на бродот имало само два елеци за спасување! Како воопшто можел да исплови без стандардна опрема. Па макар и трикратно да бил препополнет, доколку имало елеци за сите којзнае дали воопшто ќе имаше жртви. Единствено времето за ставање на тие елеци може да биде пресудно, но во секој случај да имаше елеци сметам дека ќе имаше помалку жртви!
|
LSL точно, ова е многу битен детал и дефинитивно и за ова треба да се одговара. Иако според кажувањата на очевидците ставање на елек не било опција, ова се случило молскавично.
|
 |
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
|
Quote Reply
#23 Posted: 05-Sep-2009 at 19:04 |
Се изнаслушавме секакви информации... Новинарите повторно се на ниво. Не верувам дури ни во она што изгледа логично и веројатно додека не го слушнам од официјален извор на официјална прес конференција, а камо ли ова со елециве.
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#24 Posted: 05-Sep-2009 at 18:45 |
Најалармантен податок од сите ми изгледаше дека на бродот имало само два елеци за спасување! Како воопшто можел да исплови без стандардна опрема. Па макар и трикратно да бил препополнет, доколку имало елеци за сите којзнае дали воопшто ќе имаше жртви. Единствено времето за ставање на тие елеци може да биде пресудно, но во секој случај да имаше елеци сметам дека ќе имаше помалку жртви!
|
 |
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#25 Posted: 05-Sep-2009 at 18:26 |
Несреќи се случуваат. Со малку среќа можеле многу луѓе да се спасат, не изгледа длабоко, езерото било мирно итн...
Сепак од сите новинарски материјали што ги разгледав едно е сигурно. Бродот бил преоптоварен. Дали бил +10, +20 или +30 луѓе колку што варираат информациите не е ни битно. Такви глупости се случуваат на траекти во Африка или во Југоисточна Азија, не би требало да се случуваат во Македонија. Срамота!
|
 |
vardar
Senior Member
Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
|
Quote Reply
#26 Posted: 05-Sep-2009 at 14:13 |
|
 |
Dragan
Senior Member
Joined: 19-Feb-2009
Location: Tetovo
Online Status: Offline
Posts: 1172
|
Quote Reply
#27 Posted: 05-Sep-2009 at 14:00 |
Isl ovaj e toj brodot sto potona ??
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#28 Posted: 05-Sep-2009 at 13:36 |
|
 |
UrbanFreak
Senior Member
Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
|
Quote Reply
#29 Posted: 05-Sep-2009 at 13:07 |
Ако е точна тогаш оваа информација е уште позагрижувачка:
Според неофицијални информации од Капетенијата во Охрид, бродот „Илинден“ датила од 1920 или 1930 годна и бил дел од воена моранрица во времето на кралството на СХС.
|
Edited by UrbanFreak - 05-Sep-2009 at 13:07
|
 |
Andrej_LJ
Senior Member
Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
|
Quote Reply
#30 Posted: 05-Sep-2009 at 12:56 |
МИНИСТЕРОТ ЗА ТРАНСПОРТ И ВРСКИ СИ ПОДНЕЛ ОСТАВКА ПО МОРАЛНИ ПРИЧИНИ! КОНЕЧНО ПОСЛЕ НЕВИДЕНА ТРАГЕДИЈА!!!
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#31 Posted: 05-Sep-2009 at 12:43 |
Да ја евидентираме и тука веста...
Потона брод со 45 патници, државниот врв во Охрид
Бродот
„Илинден“ што претпладнето потона во Охридското езеро превезувал 45
патници, а спасувачките екипи досега извадија тела на 17 удавени.
Првичните
претпостави за причините за несреќата се дека бродот бил претоварен и
имал значително повеќе патници од дозволеното., соопшти попладнево
македонската Влада.
Според информациите, бродот имал уредна документација за техничка исправност.
Претседателот
на Македонија Ѓорге Иванов и премиерот Никола Груевски, како што е
соопштено, заминаа за Охрид на местото на несреќата.
Кон местото
на несреќата со хеликоптер се упатија и министерката за внатрешни
работи Гордана Јанкуловска, министерот за здравство Бујар Османи и
министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески.
Според првичните информации, патниците на бродот „Илинден“ биле бугарските туристи. Во
време на несреќата, нуркачки екипи на МВР изведувале редовен тренинг во
близина на несреќата и веднаш се вклучиле во спасувањето.
Бродот потонал на околу 200 до 300 метри од брегот, во близина на автокампот Елешец, нешто по 11,00 часот./
Теренот
го обезбедуваат бројни полициски екипи, а на местото на несреќата во
Охридското езеро се неколку полициски глисери. Додека нуркачи ги
пребаруваат водите во близина каде потона бродот. „Го гледав бродот додека пловеше. Одеднаш се прекрши на половина и потона буквално за една минута“, изјави очевидец за Макфакс.
makfax.com.mk |
Прво жалење за загинатите! Нема сеуште официјални истражни наоди и немаме потврда што е причината за несреќата но имаме некој hint дека бродот бил претоварен и дека се скршил на пола и потонал. На еден бугарски медиум прочитав за некои шпекулации и дека бил многу стар бродот. Конечно некој мора да понесе одговорност што све плови и дали плови според прописи! Сите знаеме дека бродовите се претовараат, се возат стари second hand бродови, се регистрираат на одреден број патници, а се возат дупло, на МТВ обајвија дека во случајов бродот бил ргистриран за 42, а превезувал 53 патници! Да не дозволиме да се деси нешто полошо и од ова! Поголем повод за решавање на хаосот неможе да има!
Edited by lslcrew - 05-Sep-2009 at 12:46
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#32 Posted: 12-Aug-2009 at 15:17 |
Потонатите кајчиња држат место за 150 глисери
Пловењето по каналот е
како игра на среќа, бидејќи потребно е мало невнимание за да се
поткачат крнтиите кои се во водата, велат газдите на јахтите и
глисерите и бараат од државата акција за чистење
Каналот
Студенчишта на Билјанини Извори во Охрид стана гробишта на стари
бродови и место каде што скапуваат многу кајчиња, пропаднати во
водата. Ако некој успее да ги тргне овие крнтии, ќе се отвори простор
за закотвување на 150 глисери, тврдат од СРК "Свети Апостол Петар"
од Охрид. Расчистување на потонатите пловни објекти бараат и
сопствениците на луксузните глисери и јахти. Според нив, пловењето
по каналот е како игра на среќа, бидејќи потребно е мало невнимание за
да се поткачат крнтиите кои се во водата. Газдите на скапите пловни
објекти бараат државата да организира акција со која ќе го расчисти
каналот и ќе го направи достојно место за закотвување на глисерите и на
ахтите кои чинат и по неколку десетици илјади евра. Радован
Димитриевски, претседател на "Свети Апостол Петар", вели дека каналот
Студенчишта треба да биде место каде што ќе пловат само копии на
охридски чунови, но ако привремено некој сака да се создаде простор за
закотвување на брзите и скапи пловни објекти, треба од корен да ги
исчисти Билјанини Извори. Хидрокрилниот брод на "Силекс", гордоста на
руските бродоградители, кој никогаш не заплови по Охридското Езеро,
скапува кај каналот и зафаќа огромен простор", вели Димитриевски. Според
него, членовите на "Свети Апостол Петар" пред извесно време до една
невладина организација доставиле проект со кој е предвидено каналот
темелно да се исчисти. Со проектот, кој би чинел околу 200 илјади
евра, предвидено каналот да се чисти со нуркачи, багери и со друга
опрема. Но засега клубот нема добиено одговор дали постои можност да
се реализира. (И.С. -Д. Ч)
Чистење само ако има пречки во пловидбата
Од
Министерството за транспорт и врски, од името на Капетанијата која е
надежна да го спроведува Законот за внатрешна пловидба, не одговараат
дали наскоро ќе има расчистување на потонатите пловни објекти. Тие
само објаснуваат дека расчистување на потонатите чамци и бродови се
прави само кога тие се наоѓаат на пловен пат и се пречка во пловидбата. "Трошоците
за вадењето на потонат пловен објект, како и трошоците за негово
натамошно чување се покриваат од Буџетот на РМ. Ако по вадењето на
потонатиот пловен објект се дознае сопственикот, тој е должен да ги
надомести трошоците, ако, пак, сопственикот не се дознае, пловниот
објект останува во сопственост на државата", велат од Министерството за
транспорт и врски.
http://www.vest.com.mk/?ItemID=6239ED81F7B82944898460BD481498A1 |
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#33 Posted: 04-Aug-2009 at 11:16 |
Ќе платиме закотвување, изградете марина
Има план
сегашното градско пристаниште да се прошири и да се претвори во марина
со прописна бензинска пумпа, но реализацијата зависи од Министерството
за транспорт и вски
Сопствениците,
чии јахти и глисери се закотвени во каналот Студенчишта кај Билјанини
Извори во Охрид, бараат државата и локалните власти итно да најдат
решение за изградба на марина, ако сакаат да го заштитат езерото од
горивото со кое се полнат резервоарите на нивните пловни објекти. Во
недостиг на бензинска пумпа покрај каналот, тие сега на
импровизиран начин, со канти и црева ги полнат со гориво
резервоарите на скапите пловни објекти, па дел од горивото се излева
директно во езерото. "Штом сме дале толку пари за глисери и јахти,
можеме да си платиме и закотвување, но бараме државата да ни
направи марина или да дозволи некој концесионер да ја изгради по
примерот на оние во познатите туристички места. Во овој проект треба
да се вклучи и локалната власт бидејќи тој ќе биде од големо значење и
за развој на туризмот", вели сопственик на глисер. Градоначалникот
на Охрид Александар Петрески изјави дека локалната власт нема никакви
ингеренции во однос на Езерото и крајбрежјето и оти со овој простор
управува државата, односно Министерството за транспорт и врски. "Ние
не можеме да изградиме марина, оти не сме сопственици на земјиштето,
а таква потреба имаме. Имаме инвеститори што ни најавуваат дека можат
да почнат ја градат уште во септември. Во овој момент државата
изработува урбанистички планови со кои се предвидува каде ќе се
градат марини. Една марина е предвидена кај старото игралиште кај
Грашница, а има план сегашното Градско пристаниште да се прошири и да
се претвори во марина. За брзо време сметам дека марина ќе има и во
каналот Билјанини Извори, но сето тоа го работи државата", вели
Петрески. Тој нагласи дека Билјанини Извори навистина станаа
еколошка бомба поради претурувањето со канти на нафтата и бензинот во
пловните објекти. "Тоа е точно, но за тоа е надлежна централната
власт", вели Петрески. Од Министерството за транспорт, чиј
министер Миле Јанакиески уште пред една година најави дека ќе се прави
марина на крајбрежјето во Охрид, велат дека ништо не можат да
направат сe додека локалните власти не донесат детален урбанистички
план во кој е предвиден ваков објект. "Со последните измени на
Генералниот урбанистички план на Охрид не е предвидена изградба на
марина. Откако Советот на Општина Охрид ќе направи измени на ДУП-от,
ние може да почнеме да размислуваме на каков начин ќе се реши
проблемот со марината", вели Драган Симоноски, портпарол на
Министерството за транспорт и врски. Од СРК "Свети Апостол Петар",
кои се најгласни во реагирањето за еколошката бомба кај Билјанини
Извори за која минатата недела пишуваше "Вест", предлагаат две локации
за изградба на марина. Радован Димитриески, претседател на клубот,
вели дека треба да се направи летна марина, која би се формирала со
спојување на двете постојни пристаништа, и една зимска за чување на
скапите пловни објекти преку цела година на просторот кај Подмоље, во
близина на Охридскиот аеродром каде што има и бензинска пумпа.
http://www.vest.com.mk/?ItemID=A42A7C74A3137D42AE54E678DB47B30C |
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#34 Posted: 30-Jul-2009 at 16:45 |
Скутерите непожелни во Охридското езеро
29.07.2009 15:56
Поради
опасност од инциденти и поголема безбедност на капачите во Охридското
Езеро, капетанијата на пристаништата во Охрид сака во времето од 11 до
18 часот, да ја забрани пловидбата на скутерите до крајот на летната
туристичка сезона. „При излегување и влегување на скутерите
од самите плажи се подигаат големи бранови и безбедноста на капачите е
намалена“, вели Љупчо Настоски, капетан на капетанијата на пристаништа
на Р.М. Во Охридската капетанија се регистрирани 170-тина
скутери, од кои најголемиот број се во Охридското Езеро, нив често ги
возат малолетници и тие пловат под дозволените 250 метри од брегот, со
што ги вознемируваат, плашат и ставаат во опасност капачите на плажите. Летово досега имаше два инциденти со скутери, кои беа чести и минатите години. „Лично
мене ми го загрозуваат животов секој ден, бидејќи јас работам во езеро,
а за капачите е ептен опасно. По плажите беснеат“, рече Ѓорѓи Радески,
возач на кајче за туристи. Од капетанијата велат дека секојдневно
изрекувале по пет-шест мандатни казни од 200 евра, а има и прекршочни
пријави против несовесните скутерџии. По давењето на двајцата
охриѓани кај Парк, кои паднаа од педалинка, се уште виси во воздух
прашањето кој ќе ја понесе одговорноста за тоа. Меѓу охриѓани
владее убедување дека во хаосот со пловидбата на околу три илјади
пловни објекти на Охридското Езеро, капачите може да ги дочува само
Господ. http://a1.com.mk/vesti/default.aspx?VestID=112049 |
|
 |
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
|
Quote Reply
#35 Posted: 29-Jul-2009 at 12:24 |
 Како што е забележано во нишкава, беше најавено дека во втората половина на 2009 ќе се распишат огласи за обнова на постоечките пристаништа на езерото, изградба на ново (претпоставувам марина) и изградба на бензинска пумпа за пловни објекти. Останува да видиме колку ќе си додржат на зборот од министерството за транспорт.
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#36 Posted: 29-Jul-2009 at 02:38 |
Бомба на Билјанини Извори
Сопствениците на
јахтите и глисерите што се закотвени во каналот Студенчишта нафтата и
бензинот и ова лето ги точат од канти со обично гумено црево, па дел од
горивото истекува во водата што може да предизвика огромна експлозија
Македонскиот џет-сет не плаќа ни денар за паркирање на пловните
објекти во каналот. Сопствениците се само обврзани еднаш годишно на
Охридската капетанија да и платат за технички преглед на глисерите и
јахтите
И
ова лето јахтите и глисерите кои се закотвени во каналот Студенчишта
кај Билјанини Извори и чиј број е речиси дупло поголем од лани,
резервоарите ги полнат од канти. Охриѓани се плашат дека водата во
каналот е потенцијална бомба оти дел од горивото истекува директно во
каналот. "Само со фрлање на едно догорче од цигара во водата може
да се запали нафтата и бензинот и да се предизвика експлозија со
огромни последици", велат рибарите што секој ден се сведоци на
преточувањето на горивото. Сопствениците на овие брзи и скапи пловни објекти ги полнат резервоарите со обични канти и гумено црево. Вчера,
остро реагираше и Спортското риболовно друштво "Свети Апостол Петар",
кое алармираше дека постојано се уништува флората и фауната во
Билјанини Извори. "По којзнае кој пат апелираме до надлежните
институции под итно, без одлагање, да се преземат мерки со кои ќе се
спречи невидениот масакр над целокупната флора и фауна од страна на
македонскиот џет-сет, затоа што над седумдесет отсто од водата во
каналот е уништена. Последиците од нанесената штета не ќе можеме со
десетици години да ги отстраниме", стои во реакцијата на охридските
риболовци. Тие сметаат дека веќе е доцна за превентивни мерки, туку
треба да се направи проект за спас на каналот Студенчишта, исто како за
Студенчишкото блато. "Наш предлог е во каналот да се забрани да
влегуваат пловни објекти на моторен погон, а наместо нив тука да пловат
само охридски чунови", вели Радован Димитриевски, претседател на СРК
"Свети Апостол Петар". Капетанот на Капетанијата во Охрид Љупчо
Настоски отфрла секаква одговорност за состојбите во каналот,
напоменувајќи дека тамошните проблеми треба да се решаваат во соработка
со Министерството за екологија. "Ние не можеме да се грижиме за сe,
за безбедност на плажите, за езерскиот сообраќај. Знаеме дека кај
Билјанини Извори се полнат резервоарите на пловните објекти со гориво,
но ние тука немаме никаква надлежност. Не постои пропис според кој ние
би можеле да го запреме полнењето на глисерите и јахтите со гориво во
каналот. За тоа треба да побарате одговор од Министерството за
екологија", вели Љупчо Настоски, капетан на Капетанијата во Охрид. Тој
додава дека не знае и не слушнал летово во каналот да истекло гориво. За
закотвување на пловните објекти во каналот на Билјанини Извори не се
наплаќа. Тука пловниот објект може да го остави кој сака. Во каналот се
закотвени и пловните објекти на АРМ и на МВР. Вчера, никој не
сакаше да ја преземе одговорноста за каналот кај Билјанини Извори. Во
охридската полиција упатија на одговор во централата во Скопје, а од
таму ветија одговор за денес. Во Министерството за одбрана одговорните
не беа достапни за изјава. Капетанијата во Охрид врши само технички
преглед за секој пловен објект пред да влезе во Езерото. За кајче се
плаќаат 250 денари, а за глисери до 2.500 денари во зависност од
кубикажата на моторот. (Д.Ч.)
ДРЖАВНИТЕ ЕКОЛОШКИ ИНСПЕКТОРИ ТВРДАТ
Нема опасност од експлозија на каналот во Охрид
Еколошките
инспектори при Министерството за животна средина тврдат дека нема
опасност од експлозија во каналот кај Билјанини извори, бидејќи немало
нафта и бензин во водата. Игор Трајковски, државен инспектор за заштита
на животната средина со седиште во Охрид, вели дека направил увид на
каналот, но дека при увидот не успеал да фати никој што претура нафта.
Тој објаснува дека согласно ингеренциите што ги има може да ги казни
загадувачите само ако ги фати на самото место додека истураат од
нафтата или бензинот. Трајковски тврди дека од направениот увид не
констатирал некое големо загадување на водата, односно дека во водата
нема ниту нафта ниту бензин. "Нема опасност од експлозија, како
што некои тврдат. Не е направена анализа на водата, но од она што е
видливо се гледа дека нема ниту бензин, ниту нафта", вели Тајковски. Еколошките
инспектори ваквите загадувачи можат да ги казнат согласно Законот за
отпад, според кој е одредена парижна казна од 200 евра во денарска
противредност.
http://www.vest.com.mk/?ItemID=B2DF4CC55E6962459A5F3D146E10D36F |
|
 |
гитардемон
Senior Member
Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
|
Quote Reply
#37 Posted: 19-Jun-2009 at 19:41 |
Originally posted by Cloverstack
@ гитардемон Загарантиран профит нема никаде, ниту има област во бизнисот каде што пропаѓање е невозможно. Во секој случај, мислам дека идејава пред се се наметнува ради стратешки причини - олеснување и поефтинување на македонската надворешна трговија, а не за пловење помеѓу сосема други држави.
|
И јас се согласувам дека не мора секогаш да постои профит, но ова е таков бизнис што кога еднаш е вложено не може да пропадне, освен ако мислат да ги чуваат укотвени во Истанбул за украс да 'рѓосаат. И да нема профит секоја година, бродовите имаат долг рок на траење, и гранката нема загубари (во секој момент можат да ја ликвидираат имовината, секогаш има заинтересирани за купување). Ако нема профит оваа година, што ретко се случува, ќе има следните 10, пак ќе речам, ако не стават градинар за менаџер. Но ако вложуваат пола милијарда евра, многу е тешко возможно да го зафркнат сето тоа, ќе си ги извадат парите инаку ќе ги здожежи многу ако не се грижат за инвестицијата. А тоа дека ќе изиграваат шпедитери онака го кажав бидејќи немаме закони па сè e можно, ама по некоја логика го прават ова за да имаат нашите фирми повластени цени, или ако ништо друго да не се маткаат и да се мафтаат со странски фирми.
|
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
 |
mitatos
Senior Member
Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
|
Quote Reply
#38 Posted: 19-Jun-2009 at 19:37 |
eve nekoi podatoci za svetski brodski transport t.e koj poseduva poveke brodovi
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/72/Merchant_marine_by_country.PNG
me mrzi da uploduvam
eve i site vrsti na transport vo megunaroden plan a ne vo baza od edna vo ista drzava :
http://en.wikipedia.org/wiki/Ship_transport
Vo slikite se gledaat brodovite, tie najgolemite brodovi za transport na kontenjeri gi gradi Holandija, i Amerikancite, drugite ne se tolku golemi ,znam deka postojat i drugi drzavi sto gi gradat , na edna emisija kazuvase deka Holandija e br 1 za tie gradbi , mozda si gledal nekogas MEGASTRUCTURES
Edited by mitatos - 19-Jun-2009 at 19:38
|
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
|
 |
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
|
Quote Reply
#39 Posted: 19-Jun-2009 at 19:13 |
@ mitatos Кои се тие бродови што ги граделе само УСА и Холандија? Па големи бродоградилишта има во многу земји... А ионака ние сигурно не циљаме на најголеми бродови.
@ гитардемон Загарантиран профит нема никаде, ниту има област во бизнисот каде што пропаѓање е невозможно. Во секој случај, мислам дека идејава пред се се наметнува ради стратешки причини - олеснување и поефтинување на македонската надворешна трговија, а не за пловење помеѓу сосема други држави.
Edited by Cloverstack - 19-Jun-2009 at 19:13
|
 |
mitatos
Senior Member
Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
|
Quote Reply
#40 Posted: 19-Jun-2009 at 19:11 |
 vo Megunarodnoto pravo pisuva deka sekoja drzava ima pravo 24 milji od kopnoto da upravuva so teritorijata, a vo celototo more ili okeanot mozat da transportiraat ili pominuvaat drugi brodovi toa se vika epikontinentalen pojas na more, znaci treba prvo dogovor so kako sto e navedeno ISTANBUL t.e Turcija, pa posle so drugata drzava od kade do kade ke se transportira, a ako treba nekade da zastane u hitni slucai togas toa e drugo , no sepak toa e slozena rabota , i tesko se naoga kadar za takvi floti no se nadevam oni prvo ke zemat ke procitat sto kako , pa posle ke se nafatat na vakva idea
|
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
|
 |