build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT )

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 1920212223 60>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #401 Posted: 26-Feb-2012 at 21:38

Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #402 Posted: 24-Feb-2012 at 11:00
Originally posted by mirakuliks

Првата е дека студиите за надземен класичен трамвај кој реално нема да превезува патници ништо поефикасно од автобуси покажуваат ТЕОРЕТСКА гранична исплатливост со теоретска почетна инвестиција од 180 милиони евра.


Би било добро доколку некој експерт од оваа проблематика (планирање, економика на јавен превоз и сл) понуди алтернативна варијанта. Јасно ми е дека Vialto одат со доста сигурна конструкција, но Градот мора да направи похрабри претпоставки и да се посвети на промоција на јавен превоз (инвазија на автомобили е посочен ризик во студијата). Исто така, почетната инвестиција може и треба да биде многу поголема, нека се вклучи и државата, па ако треба нека се чека и влез во пристапни фондови на ЕУ (какви што сега користи Хрватска). Не можам а да не потсетам на што се даваат многу, многу повеќе пари во моментов. Еве што, според мене, може да се земе како дополнителен фактор:

1. Зголемување на бројот на патници во следните години - под претпоставка на зголемен економски раст, населението станува повеќе мобилно. Градот мора да се посвети на тоа јавниот превоз да го превземе приматот. Ширум светот, во последните десет години, разните системи го зголемија обемот на патници и до два пати (пред кризата, а сега гледаме уште повеќе инвестиции во инфраструктура). Значи, напредокот не треба да значи повеќе возила - знам дека тука има прашање на менталитет, но и за тоа постои пропаганда, а не само за препукувања.

2. Во принцип, трамвајот е и еколошко решение и во таа област има големи придобивки. Градот мора да го стави ова како свој приоритет и да оди кон поголемо покривање на мрежата со него. Според тоа, стратегијата треба да биде замена на автобусите, а не дополна. Е сега, некој љуби да гледа двокатни..

3. ЛРТ како супериорен превоз со автономни и делумно подземни траси би превзело уште повеќе патници и би ја зголемил ефикасноста, а со тоа и исплатливоста. Најголемите трошоци во иднина ќе доаѓаат од работната сила, а поголемите композиции и пократките патувања ќе го овозможат тоа.

4. Понатамошно вложување во делови како крак до Маџари, Сарај, па и К.Вода и Автокоманда само би помогнале за ова. Како и плановите за втора линија. Како што и кажа mirakuliks, јавниот превоз секогаш и секогаш ќе биде субвенциониран, но тоа не значи дека треба само да се постигне една линија и тука да се застане. Така, трамвајот сигурно ќе пропадне.

Originally posted by mirakuliks

преку одновото планирање на автобуските линии и скратувањето на најфрекфентните најверојатно уште повеќе ќе треба да го субвенционира ЈСП). Јавниот сообраќај, без разлика колку и да е ефикасен секаде има потреба од субвенции за цената по возење да биде далеку поисплатлива од користење на автомобил.


Ова е многу добра забелешка. Не ми е јасно зошто секогаш го избираме најлошиот можен модел во секоја област. Апсолутно не смее да се внесе уште еден субјект во јавниот превоз, па потоа да се субвенционираат и двата. А понатамошни проблеми се јавуваат при ширење на мрежата, кога ЈСП би морало уште повеќе да се крати. Не сакам ни да помислам дека се способни да воведат различни билети.

Ме интересира дали некој има идеја за друг модел? Јас би предложил приватизација на ЈСП (АД или..), со тоа што инвеститорот би се обрзал на изградба и ширење на мрежата преку одредени рокови и критериуми, а Градот + државата би се обврзале на соодветни субвенции, регулирање на пазарот (дозволување на т.н. природен монопол) и политики за потикнување на користењето на јавниот превоз, како и формирање на независно регулативно тело (и покрај лошите искуства, сепак ова е најдобар начин).

Втро модел би бил Градот да се јави како инвеститор во инфрсатруктурата, но не знам дали ова е можно. Но, мислам дека во моментов е најпотребна кампања за пренамена на тунелот во центарот!
Back to Top
mirakuliks View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Feb-2010
Location: New York
Online Status: Offline
Posts: 831
  Quote mirakuliks Quote  Post ReplyReply #403 Posted: 24-Feb-2012 at 02:10
Како и маногу работи кај нас и оваа изгледа премногу импровизирана, каде што човек почнува да се сомнева дека некој сака да профитира од целито процес на избирање и планирање отколку што има интерес да профитира од реализирање. Едноставната логика кој јас ја следам е дека овде имаме неколку информации кои се битни. Првата е дека студиите за надземен класичен трамвај кој реално нема да превезува патници ништо поефикасно од автобуси покажуваат ТЕОРЕТСКА гранична исплатливост со теоретска почетна инвестиција од 180 милиони евра. Втората е информција е дека градот едноставно ќе отвори тендер за концесија каде во случај на реализација би учестуввал со минимално количество на средства (иако преку одновото планирање на автобуските линии и скратувањето на најфрекфентните најверојатно уште повеќе ќе треба да го субвенционира ЈСП). Јавниот сообраќај, без разлика колку и да е ефикасен секаде има потреба од субвенции за цената по возење да биде далеку поисплатлива од користење на автомобил.
Во планот дека приватната фирма ќе треба да го има монополот на трамвајскиот систем каде треба таа ќе треба цената на билетите да ги поскапе ради рентабилност и со тоа ќе ги стимулира граѓаните да користата автомобили, нешто ми кажува дека ниедна сериозна компанија нема да се нафати за овој проект со кој ако градот не и дава пари таа нема да има никаков профит. Во основа тоа е и причината зошто сите јавни железнички транспортни системи се државни и субвенционирани....за да се одржуваат цените на патувањата поевтини од автомобискиот транспорт.
Сума сумарум шансите за реализација на сево ова се реалтивно мали.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #404 Posted: 24-Feb-2012 at 01:02
CheersОК што се однесува до мене, нема да се дадам без борба на сите фронтови. Добро е што во следниов период имам повеќе време и можам посериозно да се зафатам со ова прашање почнувајќи од утре!
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
mr bombastic View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 10-Jun-2011
Online Status: Offline
Posts: 420
  Quote mr bombastic Quote  Post ReplyReply #405 Posted: 23-Feb-2012 at 22:59
Незнам зошто ама мислам дека нема ни да се одбере концесионер летово сигурен сум дека ќе се пролонгира ова, а и да се избере и да почне со градежни активности таа линија 1 мислам дека ќе ни остане единствена линија долги години.....
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #406 Posted: 23-Feb-2012 at 20:41
Мора да кажам дека со ваков концепт за трамвај - ќе станам негов најголем противник. Еве некои моменти што би сакал Градот да ги објасни подобро (а нема, зошто нели политичарите се избрани и тоа е тоа).

1. Бидејќи споменуваат конкуренција, дали тоа значи дека ќе имаме уште еден оператор во јавниот превоз? Дали ова нема да значи тотален хаос? Зарем не тежнее секој град кон интеграција на различните видови превоз? И зошто упорно се турка трамвајот како „дополна“ на автобускиот превоз?

2. Што со следните линии, како ќе ги вклучат во концесијата или мислат дека ова се мобилни оператори, па кој има даде провизија - нему линија? Ако навистина таа една линија е на работ на исплатливост, тогаш нека не ја ни градат. Системот мора да се шири и притоа да биде унифициран, инаку сигурно ќе пропадне.

3. Со 8-10 минути чекање во шпиц и немање алтернативен превоз на тие траси, сето ова ми изгледа како реклама за кредит за кола. А Градот веќе отворено покажува дека најважни им се возачите (односно нивните гласови). Колку време ќе помине додека да им се стапне на врат за ваквиот однос, што треба да се случи?

Или не гледаат подалеку од носот - читај 4 годишниот мандат, или навистина сеуште веруваат во двокатните автобуси како семоќно решение. Би сакал да чујам и други мислења во врска со овие аспекти на проблемот. Од моја гледна точка, вака важен проект се води како да се работи за пионерско вовче до Сарај - нека го има, да се знае дека ние го направивме..

Edited by mladen_s - 23-Feb-2012 at 20:43
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #407 Posted: 23-Feb-2012 at 20:05
http://www.vesti.alfa.mk/default.aspx?mId=36&eventId=46538
 

Тендер за трамвај на лето

 

четврток, 23 февруари 2012, 18:25

 
Скопскиот градоначалник Трајановски на тендер ќе бара концесионер за трамвај во главниот град. Денеска тој и официјално соопшти дека јавниот повик ќе биде објавен кон крајот на мај или почетокот на јуни. Повикувајќи се на последната студија која ја изработи унгарско-англиски консултантски тим, Трајановски објасни дека ќе се понуди само една траса, од Ново Лисиче до Ѓорче Петров.
 
- „ Концесијата подразбира да концесионерот ја направи трамвајската линија, го набави трамвајот и стопанисува со трамвајот во текот на 35 години колку што трае концесијата... Вредноста на целокупната инвестиција која треба да ја има концесионерот ќе биде некаде околу 170 до 180 милиони евра.“- изјави градоначалникот на Скопје, Коце Трајановски
 
Но студијата, признава градоначалникот, покажала и дека трамвајот во Скопје е на граница на исплатливост ако нема субвенции. Така, наместо да го надополни автобускиот превоз, на идниот инвеститор ќе му се гарантира монопол по улиците каде ќе се движи трамвајот. Дополнително концесионерот или ќе добива субвенции или Градот ќе учествува во дел од инвестицијата.
 
- „ Ќе треба исто така да склучиме договор со кој нема да го конкурира јавното претпријатие, или останатите значи и приватните автобуски претпријатија, нема да го конкурираат на трасата која тие ќе ја добијат бидејќи тие треба да си ја заштитат ивестицијата“- дополни градоначалникот на Скопје, Коце Трајановски.
 
Изградбата на скопскиот трамвај според Трајановски би можела да почне кон крајот на годинава, доколу се оди според роковите предвидени во тендерската постапка. Интерес за проектот имало од фирми од Франција, Германија, Полска, Чешка и од Хрватска. Според студијата, на скопските улици ќе има 22 трамвајски композиции, најкраткото време на чекање на станица ќе биде од 8 до 10 минути.На старт билетот би чинел од 35 до 40 денари, а со време ќе поскапе.
 
Александар Димитриевски

 
А каде ќе бидат пренасочени автобусите кои сообраќаат на линиите како 50, 57 и 59, кои поминуваат покрај Рекорд, но станиците на кои застануваат од другата страна на Вардар нема да бидат опфатени со трамвајот ?
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #408 Posted: 23-Feb-2012 at 19:52

Ама јас не разбирам... дали навистина незнаат, или намерно прават од градов турлитава... Едноставно ги уништуваат можностите за негов правилен развој... 

Рабирам дека трамвај е некој развој и дека луѓето подржуваат се што се гради... ама зошто не се разбере дека не е проблемот во тоа што се гради.... Ако, никој нема ништо против, сите сме за развој на градот... ама тоа што нас не засега е како се развива... правилно или неправилно... на нас ни треба правилен развој, додека сеуште имаме можност за тоа... но како што минува време и нови измислици, таа можност станува се помала и помала.... додека еден ден не се освестиме и се видиме како живееме во град кој е како растурена соба.... 

Навистина не разбирам... Како можеа од сите начини да ги одбираат само погрешните.... дали чиста коенциденција... дали баксуз, малер работа... дали намерно... незнам... ама како и да е не го бива... иако изгледа на несвесно намерно постапување... или пак можеби свесно?

Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #409 Posted: 23-Feb-2012 at 19:45
не знам зошто, ама ми останува барем надеж дека ова е само уште едно галамење по весници што нема да се оствари
како и да е, ако се оствари, ќе биде катастрофално погубно за овој град и неговиот развој, и тоа мислам дека и малите деца во градинка го знаат...

инаку ние ќе бидеме единствена хипстер земја што во 21 век гради таков трамвај, буквално единствена... because building an LRT i too mainstream LOL


Edited by zabegan - 23-Feb-2012 at 20:04
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #410 Posted: 23-Feb-2012 at 19:42

На крајната десна лента од двете страни. Ако веќе го ставаат од страните нека го стават во зеленилото измеѓу коловозот и пешачките патеки... кај што е секако можно....

Ама во средина е во секој случај подобро, иако за жал нема да биде така...

Back to Top
Sylvester View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 09-Jun-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Sylvester Quote  Post ReplyReply #411 Posted: 23-Feb-2012 at 19:41
А дали ќе оди по средина на булевари или од крајна десна страна? Никаде не се споменува што направила консалтинг фирмата во студијата ?!
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #412 Posted: 23-Feb-2012 at 19:40

хмм...

Сигурно? Имајќи во предвид дека ќе се движи по главните артерии на градот, каде што има најголем проток и концентрација на автомобили, најголем број на автобуски линии... и значајни, густо населени и висока секојдневна активност и движење на население...

И кај ќе се движат сите овие автобуси.... ќе летаат?

Ај автобуси...

останати автомобили, таксисти....

премногу несериозно тргнавме со трамвајов.... колку само да го биде, да го има..



Edited by FoSsiL - 23-Feb-2012 at 19:40
Back to Top
Macedonicus View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar
Google Maps: Regional Expert

Joined: 29-May-2011
Location: Czech Republic
Online Status: Offline
Posts: 398
  Quote Macedonicus Quote  Post ReplyReply #413 Posted: 23-Feb-2012 at 19:18
Нема да се движи по иста траса со автобусите т.е ќе му биде овозможен монопол на трамвајот (по трасите кај што ќе се движи нема да поминуваат автобуси). Така е напишано во текстот
ಠ_ಠ
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 2086
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #414 Posted: 23-Feb-2012 at 16:45
Ова за мене е чиста глупост. Иако во минатото навистина сакав да има трамвај во Скопје сега верувам дека тоа нема да смени ништо, напротив ќе го искомплицира сообраќајот уште толку.

Која е поентата да се гради трамвај кој ќе се движи по истите сообраќајници и со кој ќе се патува исто долго како и со автобусите?

Ова ми личи на бизнис како и речиси се друго што се прави во градов!
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #415 Posted: 23-Feb-2012 at 16:21
Previous
 
Типичен македонски идиотизам.
 
Неофицијално, Коце Трајановски спомнал дека единствено решение за скопскиот сообраќаен метеж е изградбата на подземна железница, односно метро, но поради партиските и деловните интереси на одредени личности, се форсира идејата за трамвај.
 
Останува да се надеваме дека нема да успеат да одберат концесионер во 2012, бидејќи 2013, 2014 и 2015 и онака се изборни години, поради што јавните набавки од ваков тип ќе мораат да бидат замрзнати или одложени за после изборите, по што благодарејќи на масовната македонска бирократија, ваквите јавни набавки нема да завршат успешно.
 
Нема смисла да форсираме сообраќајно решение за кое и самиот актуелен градоначалник на Скопје неофицијално спомнал дека е неприфатливо за градот.
 
http://www.24vesti.com.mk/index.php/makedonija/293-makedonija/4645-2012-02-23-14-54-02
 
Конечно трамвај и нов луна парк во Скопје
 
Скопје конечно ќе добие трамвај – најавува градоначалникот Коце Трајановски. Тендерот ќе се објави кон крајот на месец  мај, а концесионерот ќе се избере при крајот на годината кога и ќе се почне со градежните работи.
 

 
Според Трајановски изградбата на трамвајската линија би била готова за 2-3 години.  Во првиот период ќе се започне со една линија која ќе се сообраќа од Ново Лисиче до Ѓорче Петров  во должина од 15 километри , а вредноста на проектот  е од  170 -180 милиони евра.
 
Неколку странски фирми од Франција, Хрватска , Полска, Чешка  и Германија се  веќе заинтересирани. Студијата покажала дека заработката ќе биде на границата на доходовност па затоа од градот предлагаат одреден процент на субвенционирање на дел од троштоците.
 
Со концесионерот ќе се склучи и договор дека нема да го конкурира јавното претпријатие па онаму каде има трамвај нема да вози автобус.  Освен трамвај тој за следната пролет го најавува и новиот луна парк.
 
Просторот предвиден за новиот луна парк од 25 илјади м2 ќе се прошири до 40 илјади и ќе чини од 10 до 12 милиони евра.
 
Фросина Трајковска

Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #416 Posted: 23-Feb-2012 at 16:13

Не. Концесионерот ќе постапува по веќе изготвената студија на Виалто. Веќе е одлучено!

Логично и да ја имал таа слобода, секоја бизнис компанија има цел со помалку трошоци да има повеќе приходи, па според тоа шансите да се одлучи за изградба на ЛРТ со подземни делови се многу мали, кога веќе градот посочува и одобрува, подржува проект кој е поефтин од ЛРТ систем.

Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #417 Posted: 23-Feb-2012 at 16:03
Previous
 
Пишува дека концесионерот ќе мора да се погрижи за изградбата на трасата и за набавката на трамвајот.
 
Претпоставувам дека тоа значи дека концесионерот ќе одлучува дали да гради класична траса за класичен трамвај или денивелирана траса за лесна железница, односно LRT.
 
Ако е тоа случајот, можеби концесионерот ќе има повеќе слух за да ги слушне поплаките и предлозите на скопјани, дај Боже.
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #418 Posted: 23-Feb-2012 at 16:00

И што правиме ако навистина ова влезе во фаза на реализација? Ќе се чудиме... џабе правиме и други алтернативни решенија..... 

Ај тоа што ќе биде од страните на булеварите... ама, што ќе правиме со тоа што низ центар не е подземен, туку поминува на Рекорд.

Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #419 Posted: 23-Feb-2012 at 15:46
http://www.sitel.com.mk/dnevnik/makedonija/tramvaj-ke-soobraka-od-lisiche-do-gjorche
 

Трамвај ќе сообраќа од Лисиче до Ѓорче

 
Во јуни ќе се знае концесионерот, а до крајот на годинава ќе почне да се гради.
 

 
Деценискиот трамвајски проект конечно ќе види бел ден. Неколку странски фирми се заинтересирани за добивање на проектот години наназад не успева да се реализира.
 
Првата линија ќе биде на потегот од Лисиче до Ѓорче Петров. Таму каде што ќе сообраќа трамвајот, ќе нема автобуска линија.
 
Концесионерот ќе мора да се погрижи за изградба на трасата и за набавка на трамвајот.
 
Според првичните информации, за изградба на трамвајската линија ќе бидат потребни околу 180 милиони евра и временски период од 3 години.
 
Антонио Крстевски

Back to Top
mirakuliks View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Feb-2010
Location: New York
Online Status: Offline
Posts: 831
  Quote mirakuliks Quote  Post ReplyReply #420 Posted: 23-Feb-2012 at 10:25
Со електронскиот начин на наплата се средува проблемот со прекачување. Тука во Бризбејн функционира таков систем на електронска наплата каде што треба да се допре картичката до сензорот при влегување и при излегување, и ако се влезе во друго возило во орк од половина час од излегување од другото се смета како да го продолжуваш патувањето и само се додава додаток за евентуалното преминување во друга зона, бидејќи тука е поделен просторот на концентрични зони и во зависнот во која зона си од тоа зависи колку плаќаш по патување.

http://translink.com.au/tickets-and-fares/go-card

Инаку во Берлин системот е или карта за кратки патувања (до 4 S-Bahn станици или до 6 автобуски) и најчесто регуларна карта која ваќи два часа од нејзиното откуцување и можеш да смениш се што ти треба за транспорт, но не е дозволено во тие два часа да отидеш од А до Б и пак да се вратиш до А.





Edited by mirakuliks - 23-Feb-2012 at 10:35
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1920212223 60>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.355 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.