build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Железнички станици

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 2021222324 41>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #421 Posted: 08-Feb-2014 at 15:57
Многу...
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
Danielbtmk View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Jan-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 693
  Quote Danielbtmk Quote  Post ReplyReply #422 Posted: 08-Feb-2014 at 15:51

Наскоро ќе се реконструира Скопската железничка станица 


zeleznickastanica-38

Темелната реконструкција на Скопската железничка станица ќе почне кон крајот на март или почетокот на април годинава. Ќе се инвестираат 2,6 милиони евра со што ќе се обноват сите нејзини витални делови, најави денеска премиерот Никола Груевски.

- Подготовките за нејзино реконструирање се во завршна фаза, се работи на евалуација на доставените понуди која би требало да заврши до крајот на месецов. Кон крајот на март или во април треба да започне темелната реконструкција која е прва откако е направена станица, рече премиерот Груевски во одговор на прашање по пуштањето во употреба на повеќенаменско игралиште во општина Бутел.

Тој истакна дека за реконструкција ќе се инвестира 2,6 милиони евра со кои,како што нагласи, ќе се oпфатат билетарниците, тоалетите, ќе се направат пристапни рампи за инвалидизирани лица, чекални…

- Со тоа ќе се подобри се она што е потребно за еден патник кој пристигнува или заминува од оваа железничка станица, како и за самите вработени што работат во неа.

извор

Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15368
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #423 Posted: 23-Jan-2014 at 22:01
Демир Капија









За сè има вторпат
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15368
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #424 Posted: 12-Jan-2014 at 15:16
Железничката станица „Бакарно Гумно“



Фотографија на Марио Шаревски
За сè има вторпат
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #425 Posted: 27-Dec-2013 at 19:17
Originally posted by N23

У Скопје, конечно ужасно минимален напредок, али редно беше


 
Срам да им е, ги смениле телевизорите. Не се фер, јас не знам кој друг дел од станицава е покултен од старите телевизори со Титов Велес и Косово Поле на нив. Можеа за нешто друго да се фатат...ТОАЛЕТИТЕ на пример!
Back to Top
Teglarot View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 15-Nov-2012
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 569
  Quote Teglarot Quote  Post ReplyReply #426 Posted: 27-Dec-2013 at 17:57
Originally posted by N23

У Скопје, конечно ужасно минимален напредок, али редно беше


Се надевам дека повеќе не пишува ТИТОВ Велес

Edited by Џоле - 27-Dec-2013 at 19:01
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2691
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #427 Posted: 27-Dec-2013 at 13:05
Originally posted by one1

Траснпортен центар срамот за Скопје.


Да е само Транспортниот центар срам за Скопје добро би било.
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
one1 View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 13-Mar-2013
Online Status: Offline
Posts: 416
  Quote one1 Quote  Post ReplyReply #428 Posted: 27-Dec-2013 at 13:03
Траснпортен центар срамот за Скопје.
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #429 Posted: 27-Dec-2013 at 11:28
У Скопје, конечно ужасно минимален напредок, али редно беше


23ka.wordpress.com
Back to Top
gorco View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Google Maps: Regional Expert

Joined: 22-Oct-2009
Online Status: Offline
Posts: 642
  Quote gorco Quote  Post ReplyReply #430 Posted: 23-Sep-2013 at 09:53
Originally posted by Џоле

Ако не се лажам, ЖС „Рајко Жинзифов“



Не се лажеш
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15368
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #431 Posted: 23-Sep-2013 at 08:17
Ако не се лажам, ЖС „Рајко Жинзифов“

За сè има вторпат
Back to Top
Makedonij View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Apr-2009
Location: Celje - Виница
Online Status: Offline
Posts: 2190
  Quote Makedonij Quote  Post ReplyReply #432 Posted: 27-Jul-2013 at 14:39

Следната година Скопје ќе има целосно реновирана Железничка станица

Скопје по повеќе од 30 години ќе добие нова реновирана железничка станица која е изградена во 80-тите години по уривањето на старата во катастрофалниот земјотрес од 1963 година.


Реновираната железничка станица, за која Министерството за транспорт и врски веќе распиша тендер за избор на градежна компанија, се очекува да биде готова до крајот на идната година.

Реконструкцијата ќе го опфати ентериерното уредување на станицата, со подигнување на нивото на перонската платформа, поставување на нови лифтови, реновирање на чекалните, поставување на нови информативни табли и модерни пристапи за инвалидизираните лица.

- Проектот го правевме со здружението Полио плус и им излеговме во пресрет за сите нивни барања. Ќе има пристапни рампи, платформата ќе се крева повисоко, ќе има нови огласни табли, ке се менуваат ескалаторите и ке има нови лифтови. Значи целосно ентериерно уредување, истакнува во изјава за МИА министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески.Инвестицијата ќе чини околу 2,5 милиони евра од кои 85 проценти се обезбедени од ИПА фондовите, а 15 проценти од домашно финансирање. Тендерот за избор на градежна компанија трае до 3 септември, а од ресорното Министерство очекуваат изборот на да заврши најдоцна до почетокот на следната година.

Постоечката железничка станица во Скопје е вториот објект којшто е конструиран од јапонскиот архитект Кензо Танге по земјотресот во 1963 година.

Оваа железничка станица минатата година опслужила 653.868 патници, а во 2011 година 947.119 патници.

http://regioni.mk

ЈАС ГО РАЗБИРАМ СВЕТОТ КАКО ПОЛЕ НА КУЛТУРЕН НАТПРЕВАР...ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ
Back to Top
MIKI1 View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Jan-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 313
  Quote MIKI1 Quote  Post ReplyReply #433 Posted: 22-Jul-2013 at 17:22
Бакарно гумно:



Битола:


Back to Top
mon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Dec-2009
Location: Europa
Online Status: Offline
Posts: 763
  Quote mon Quote  Post ReplyReply #434 Posted: 15-Jul-2013 at 04:09
A vazese za najmoderna zeleznicka stanica na Balkanskite prostori!
Pa posle vikaat deka ne unustile "nekoi odnadvor"...
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se
https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/

exYU: http://malezeljeznice.net
Back to Top
OCB View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: 54
Online Status: Offline
Posts: 921
  Quote OCB Quote  Post ReplyReply #435 Posted: 15-Jul-2013 at 01:10
Одличен текст Бојан! Еве уште една одлична репортажа, од друг Бојан

Железничката станица во Скопје како паланечка постојка



Железничката станица живее и дење и ноќе, а ентериерот раскажува уникатна приказна за разни социо-општествени струења, но и целосно пропаѓање на модернистичкиот објект на Кензо Танге

БОЈАН ШАШЕВСКИ


Не треба да си редовен патник во возовите на „Македонски железници“ за да увидиш дека Железничката станица бара итно освежување на сивиот, ’рѓосан и езотеричен ентериер. Ликот Илко на Мето Јовановски од филмот „Тетовирање“ од 1991 година сигурно нема да забележи разлика доколку повторно реши да застане на пероните. Илко нема да има ништо против современи решенија и функционални машинерии. Но, како вечен патник низ сопствената доба најмногу ќе потенцира континуирана негрижа и неодржување на модернистичкиот репрезентативен објект на Кензо Танге. Оттаму, позитивни се сигналите што Министерството за транспорт и врски по повеќе од три децении, конечно, реши да тргне во акција за реконструкција на студенилото на Железничката. Тендерот за изведувач е на пат. Иако, од друга страна, приврзаниците на локомотивите и пругите веќе со години наназад „изгореа“ од слични ветувања.

„Утрински весник“ во улога на турист прошета низ содржините на

сообраќајниот објект. Не' поттикна и малиот јубилеј, 140 години железнички сообраќај. Првата скопска станица за возови е изградена во 1873 година во Османлиското царство, кога, всушност, почнало и железничкото живеење. Со пруги биле поврзани Скопје и Солун. Наредната е подигната во 1938, а по катастрофалниот земјотрес, на 27 јули 1981 е изграден и Транспортниот центар преку кој лани се превезени над 650.000 граѓани, а во 2011 година околу 950.000. Во осумдесеттите и деведесеттите, пак, дневно циркулирале по 7.000 патници низ 70 воза.



За да се доловат моментите и да се објасни денешниот амбиент во Железничката, потребно е повеќе од суров и мрачен реализам. Уште потешко е да се најде позитивен агол и да се ублажи текстот. При влезот на објектот ќе добиете студен туш. И тоа буквално! Млазеви вода паѓаат од покривот пред аптеката „Зегин“, кај сендвичарницата и продавачот на ѓевречиња. Се гледаат автомати за пари од неколку банки, се слуша и струење од ветер. Некој ја истурил лутината врз стаклото до централниот влез.

Ентериерот е поинаква приказна. Како компарација - во надворешниот дел кај булеварот „Кузман Јосифовски-Питу“ реки од луѓе брзаат со своите ранци, патнички торби, скопјани што чекаат автобус на ЈСП... Има и минувачи упатени кон слаткарницата „Шехерезада“. Објектот во голема мера е експлоатиран и со помош на обложувалницата, клубовите, неколку локали со брза храна. Железничката живее и дење и ноќе. Но, внатре е се' потивко. Времето е запрено. Тоа најубаво се чувствува со малите телевизорчиња што ги „заменуваат“ информативните панели. Ги има по две и на приземјето и на првиот кат. „Македонски железници“ како да хибернирале во 1996 година кога со Законот за територијална поделба и одредување на единиците на локалната самоуправа беше сменето името на Титов Велес. Градот низ вековите познат и како Вила Зора и Ќупурли, само ќе ги збуни туристите што не прочитале за бившите регионални претседатели.

Пред да се качите на скалите за пероните, или да отидете до билетарницата, може да забележите и продавничка, информативно биро, но и бербер. Спроти него има станична благајна, целосно руинирана, па служи како остава за искршени работи. Ретко кој ѕид е празен без имиња од маркери и спрејови. Подвижните ескалатори не се движат. Железничарите не знаат од кога. Тешко на авантуристите со по 3-4 „накрцани“ торби без тркалца.

„Ескалаторите не функционираат којзнае од кога. И не само тие. Тука е потребно реновирање од корен. Зборувам за шалтери, чекалници, тоалети, патеки за слепи, потоа варосување на ѕидовите... Да не зборуваме за трафиките кај пероните. Во нив може да се сретне по некоја змиичка, гуштер, лебарки...“, вели стариот железничар Мите.



Негова колешка е ангажирана да наплаќа по 10 денари за тоалетите на првиот кат. Тука посетителот може да ѕирка кон булеварот од искршениот прозорец. Пукнати се и огледалата, а водоводните и канализациските цевки комплетно мувлосани и ’рѓосани. Со зелено-кафеав колорит. Прва асоцијација се санитарните јазли од култниот филм „Треинспотинг“. Исчкртаните врати од тоалетите се заковани и затворени со клинци, па дури сега сфаќате зошто на наплатната масичка ве прашуваат „По голема или по мала?“.

На првиот кат има и дежурна полициска служба, а отспротива нефункционален простор - некогаш угостителски објект. Лани млади ентузијасти се обидуваа да го заживеат овој локал. Направија неколку целовечерни журки. Но, предноста на приземните кафеани е што посетителите не мораат да минуваат низ ентериерот на Железничка за да стигнат до шанк.

Часовниците покрај пероните работат и се точни! Но, затоа пак, нема електронска сигнализација, а за да „фатиш“ воз треба да протрчаш покрај испокршени плочки, ’рѓосани разгласи и мувлосани ѕидови. Некои од клупите имаат исчкртани, избледени, но за среќа функционални седишта.

„Сликај, да види народот што се случува!“, викаат дел од железничарите.

Настрана од ’рѓосаната и изедена околна платформа, возовите чуваат урбан шмек. Секако, ова важи за екстериерот. Бликаат со уметничка креација со радикален политички пулс. Имаат досетливи пораки-графити кои умешно ја интерпретираат уличната култура и социо-политичките моментуми на повеќе генерации активисти и локални момци. Наместо да оставаат парички на самите пруги, на оригинален начин врежале белег на возовите. На железничкиот живот воопшто.

„Возот е моето омилено и единствено превозно средство. Низ земјава постојат само 10-ина возови. Ќерка ми живее во Скопје, па доаѓам да ја посетам секоја недела. Со години. Внатре мириса на мочка, нема абер од музика, но има некој посебен шмек, не е како автобус. Додека сум качен на воз се чувствувам најслободен. Можам да станам на цигарче, да направам муабет со разни луѓе... Сите ја знаат состојбата со возовите, а најстрашно е што никому не му е чудно зошто нема зафати, нема подобрување. Видете, меѓу вагоните бодат очи знаци со ’за’ и ’против’ пушење. Ставени се еден до друг. Идеална слика за нашето општество“, вели пензионерот Коста Трајков чекајќи да тргне возот за родниот Велес.

http://www.utrinski.com.mk/default.asp?ItemID=ECD1D95EF9106842A2A160135AD9AB07
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #436 Posted: 14-Jul-2013 at 23:25
ТЕМА: Ужасот и срамот се „сопственици“ на железничките станици во Македонија


Повеќе од три децении во Македонија не е изградена ниту една нова железничка станица. Транспортниот центар во Скопје е најново отворениот објект на 27 јули 1981 година. До вакви резултати може да се дојде ако се направи истражување на историјатот на овој вид инфраструктура во земјава. Наместо објекти со билетара и простор за чекање на патниците, во Македонија многу често помалите железнички станици се составени единствено од рушевини и купиште градежен смет. Некои од поголемите станици, како што се Велес и Битола, изградени се во периодот на отворањето на пругите кон крајот на XIX век. Темелна реконструкција на постоечките зданија воопшто не е направена, а некогашните трафики и бифеа во рамките на постоечките објекти се затворени поради малиот број патници. Разглас и телевизори за најава на возовите, интернет врска и оддел за информирање на патниците постои единствено во рамките на железничката станица во Скопје.

 

 

* Помала железничка станица во еден од градовите во Романија

 

 

Како изгледа една просечна железничка станица во Македонија? Доколку станува збор за некој од поголемите градови, тогаш билет може да се купи единствено на благајните, кои најчесто работат со ограничено работно време. Автомати за издавање билети не постојат во ниту еден објект. Во просторот наменет за патници, нема елементарни услови за чекање на возовите. Ако постои систем за греење, тогаш тој не работи. Ниту една станица во земјава го нема решено проблемот со климатизација. Санитарни јазли во објектите не постојат, или доколку ги има, тие се наоѓаат во незавидна состојба. Бидејќи не е воведен никаков систем за најава на возовите, станиците се неупотребливи и патниците се приморани да ги чекаат возовите надвор од објектот.

 

 

* Битола

 

* Браилово

 

* Даме Груев

 

 

Некои од железничките станици во Македонија се наоѓаат во исклучително лоша состојба. Особено е загрижувачка состојбата на овие објекти во Велес, Кичево, Скопје, Тетово и во неколку други градови. Во овие места тие можат да се препознаат по излупените фасади, искршени прозорци, паднати плафони и нагрдени ѕидови од графити. За разлика од нив, стојалиштата и железничките станици во помалите градови и селските средини речиси и да не постојат. Најголем дел од нив се затворени за патниците, а некои се и целосно разрушени. Од некогашните станици во Радуша, Жеровјане, Лакавица и Длапкин дол на пругата кон Кичево денес се останати единствено бетонските столбови, а идентична е состојбата и на голем број од помалите објекти на пругите Велес – Кочани и Велес – Битола.

 

 

Објектите подигнати во периодот на завршување на пругите

 

За разлика од европските земји, во Македонија изградбата на нови железнички станици или темелната реконструкција на постоечките се вршела единствено за време на реализацијата на градителските проекти во железницата. Покрај главната станица во Скопје, во периодот по Втората светска војна се изградени станиците во Зелениково, Кичево, Гостивар, Скопје – Север, како и дел од нив на потегот помеѓу Скопје и Куманово. Со изведбата на пругата од Солун до Скопје во 1873 година, подигнати се голем дел од постоечките станици на потегот од главниот град до Гевгелија. Сите железнички објекти од Велес до Штип се изградени заедно со завршувањето на пругата во 1926 година, идентично како и станиците кои се наоѓаат помеѓу Велес и Битола, завршени до 1936 година.

 

 

* Гостиражни

 

* Лакавица

 

* Радуша

 

 

Некои од зданијата, како што се оние во Штип и Кочани, претставуваат извонредни архитектонски дела и се вистински споменици на културата кои се распаѓаат поради негрижа на надлежните власти. Дел од овие репрезентативни објекти, заедно со железничката опрема што ја поседуваат, можат да бидат примамливи музеи во однос на тоа како железницата функционирала низ историјата.  Македонски железници – Инфраструктура нема сопствени финансиски средства за да ги реконструира станиците, а ниту една општина во земјава досега не изрази интерес да учествува во нивна санација, со пари од локалните буџети. Пред неколку години, дел од овие објекти беа предадени на железничарите, кои во голема мера придонеа да не дојде до нивно целосно уништување.

 

 

Развиените градови се натпреваруваат со проекти за нови станици

 

И додека во Македонија времето застанало во 60 – тите години на XX век, поголемите европски градови се натпреваруваат во изборот на познати архитекти за изработка на проекти за нови железнички станици и во нивната иновативна изведба. Во моментов е актуелна изградбата на главната железничка станица во Виена, која треба да биде пуштена во употреба на крајот од 2015 година. Од соседните земји, Србија годинава треба да ја продолжи изградбата на белградската главна станица „Прокоп“, додека во Софија ќе се реконструира и надгради постоечката централна железничка станица. Во околните балкански земји помалите станици се реконструираат со финансиски средства на самите државни железнички компании, но и со помош од општините.

 

 

* Градежни работи на новата главна железничка станица во Виена

 

 

Започнува реконструкцијата на железничките станици во земјава

 

Тендерот за реконструкција на скопската железничка станица е објавен, а прибирањето на понудите од градежните компании ќе трае до 3 септември. На почетокот од наредната година треба да стартува реконструкцијата на зданијата на кои поаѓаат и пристигнуваат македонските возови. Приоритет ќе биде даден на железничката станица во Скопје, која со финансиски средства во износ од 2,5 милиони евра треба да биде завршена до 2015 година. Изготвени се и проектите за останатите 10 железнички станици низ Македонија, кои во текот на јули ќе се достават до Европската комисија. Со проектот е планирано да се санираат железничките станици во Прилеп, Битола, Гевгелија, Богомила, Чашка, Табановце, Демир Капија, Градско и Неготино.

 

 

Бојан Блажевски



#
Објавено на 14.07.2013 во категорија Вести. 

Тагови: Битола, Богомила, Велес, Гевгелија, Гостивар, Градско, Демир Капија, Длапкин дол, Железница, Железнички станици, Жеровјане, Зелениково, Инфраструктура, Кичево,Лакавица, Неготино, Прилеп, Радуша, Реновирање и реконструкција, Скопје,Табановце, Тетово, Транспортен Центар Скопје, Чашка


http://www.build.mk/?p=26248
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #437 Posted: 07-Jul-2013 at 11:26
Originally posted by Шпер

Знаете ли на која железничка станица се снимени сцените од филмот Трето полувреме?
Мислам дека е во Овчеполијата некаде, како имитација за старата скопска железничка...






Се работи за железничката станица Овче Поле. Ако некогаш одиш за Свети Николе со воз, ќе треба да се симнеш на таа станица. Извонредно архитектонско дело, НЕЗАЧУВАНО!
Back to Top
Шпер View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Jun-2009
Location: Струмица
Online Status: Offline
Posts: 310
  Quote Шпер Quote  Post ReplyReply #438 Posted: 07-Jul-2013 at 11:12
Знаете ли на која железничка станица се снимени сцените од филмот Трето полувреме?
Мислам дека е во Овчеполијата некаде, како имитација за старата скопска железничка...






Edited by Шпер - 07-Jul-2013 at 11:24
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2691
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #439 Posted: 07-Jul-2013 at 10:09
< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332/netdefender/hui/ndhui.js?0=0&0=0&0=0">
Originally posted by Supervisor

Ајде доста со глупости. Што споредуваш стил од советскиот сојуз со нашиов транспортен центар како стил? Ако се реновира како што треба и доликува железничката и те како ќе остане еден монумент за Скопје.


Потполно си во право. Ќе се реновира како што треба и доликува со 2.5 милиони евра. Извини што не ти поверував.
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
Supervisor View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jan-2008
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 1220
  Quote Supervisor Quote  Post ReplyReply #440 Posted: 07-Jul-2013 at 01:04
Ајде доста со глупости. Што споредуваш стил од советскиот сојуз со нашиов транспортен центар како стил? Ако се реновира како што треба и доликува железничката и те како ќе остане еден монумент за Скопје.
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2021222324 41>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.273 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.