build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Патишта
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Скопска обиколница [A2/A4]

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 2021222324>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #421 Posted: 21-Mar-2008 at 09:04
Незнам на што се должи оптимизмов кога на 3 месеци до наводното отварање сеуште се зборува за експроприација макар останале уште само 10% од првата делница.

Северната обиколница готова во јуни

На автопатот ќе се преселат возилата што сега транзитираат низ Скопје, па се очекува значително да се намали метежот, бучавата и загадувањето во главниот град

Капиталниот државен проект, северната обиколница околу Скопје, е речиси готова. Свеченото пуштање на автопатот, како што најавуваат од Фондот за патишта, се очекува кон крајот на јуни. Ова значајно сообраќајно решение, чија изградба почна во 2002 година, се очекува значително да влијае врз намалувањето на сообраќајниот метеж, бучавата и загадувањето во главниот град. Се работи за класичен автопат долг 26 километри, со четири ленти, односно по две во обете насоки. Крајниот рок за завршување на двете фази на обиколницата и нејзино пуштање во употреба е 30 јуни. Изградбата на овој автопат значително ќе го намали транзитниот сообраќај низ градот Скопје во правец исток-запад и обратно - вели Катерина Панова-Илиевска, шеф на кабинетот на директорот на Фондот за патишта. Обиколницата е дел од европскиот Коридор 8 исток - запад, што треба да минува низ Албанија, Македонија и Бугарија како и од Коридорот 10 север -југ.

- Првата фаза од изградбата на обиколницата почна во 2002 година. За нејзината изградба, од клучката кај Хиподром до Шуто Оризари, беа предвидени 36,5 милиони евра, пари обезбедени со кредит од Европската инвестицска банка (ЕИБ). На оваа делница завршени се околу 80 отсто од работите, како и над 90 отсто од експропријацијата на приватен имот. За изградбата на втората фаза, од Оризари до Сарај се издвоени 48,8 милиони евра. Дел од овие пари, односно 28 отсто се обезбедени со кредит од ЕИБ, а 72 отсто се од Европската банка за обнова и развој (ЕБРД). Досега во оваа фаза се завршени околу 70 отсто од предвидените работи како и над 97 отсто од експропријацијата - велат во Фондот.  Парите за експропријација на приватното земјиште низ кое минува обиколницата и за надзорниот орган на изградбата се обезбедени од државниот буџет.  Наскоро треба да биде завршена и изградбата на приклучните патишта, по кои жителите на повеќе скопски населби ќе може да се приклучат на обиколницата. Предвидени се девет пристапни патишта, од кои два се готови. Вакви клучки ќе има во Хиподром, Синѓелиќ, Стајковци, Оризари, Бутел, Стенковец, Орман, Волково и Сарај. Досега се комплетно завршени клучките кај Бутел и Оризари. Оние кај Стенковец, Илинденска и Волково се готови, но во крајната фаза треба да се постави уште еден завршен слој асфалт. Градежните работи за пристапниот пат кај Сарај и кај Хиподром се при крај, останува уште асфалтирањето. Клучките кај Синѓелиќ и Стајковци не се готови - рече Панова-Илиевска.Со пуштањето во употреба на обиколницата се очекува сообраќајот од центарот да се пренасочи кон автопатот, затоа што транзитните товарни возила и автомобили, кои одат, на пример, од Куманово кон Тетово веќе нема да мора да минуваат низ Скопје. Со оваа сообраќајница бучавата и загадувањето ќе се намалат до 30 отсто. Сепак, се очекува обиколницата да ја зголеми бучавата во Ѓорче Петров, Кондово и Волково. За заштита на населението, ќе се градат високи ѕидови покрај патот.

Јорданка Ивановска



http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=E1C806F3FE9D74439F8219E9AC5C96F0
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #422 Posted: 13-Mar-2008 at 18:00
Cheers
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #423 Posted: 13-Mar-2008 at 17:50
Денеска пројдов од кај бутел и веќе се работи на поместување на улица бутелска, она парчето што е обечежано со бела линија на слика 5. Истампониран е и делот од 100-200 метри што ги спојува двете делници. Вчера не беше тампонирано. Се работи прилично брзо одкако пред месец дена се започна овдека. Веќе е трасиран новиот дел од бутелска.
Back to Top
La Linea View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Nov-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2067
  Quote La Linea Quote  Post ReplyReply #424 Posted: 03-Mar-2008 at 15:45
Па не би требало, тој вијадукт во Торонто што ти го збориш, исто како во Бостон, биле градени во 60-тите и биле највероватно со послаб квалитет, а згора не се биле 40 години стари и се многу пофреквентни. А нивната должина е во километри, додека вијадуктот Орман кој е најдолг е 627 м не би бил проблем да се одржува. 
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!
Back to Top
dejan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Australia
Online Status: Offline
Posts: 672
  Quote dejan Quote  Post ReplyReply #425 Posted: 03-Mar-2008 at 09:04
Taman
Back to Top
ProMKD View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-Feb-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 244
  Quote ProMKD Quote  Post ReplyReply #426 Posted: 03-Mar-2008 at 05:42
Одлични вести! Останува да чекаме до крајот.
А сега ги гледам вијадуктиве и ме потсети на нешто.. во Торонто има еден вијадукт што минува во центарот на градот крај сите висококатници. Тој е во голема корист (неколку стотици илјади возила на ден минимум, од мали коли до големи камиони) и е во очајна состојба. Се ронат големи бетонски делови итн, а градот најавува дека е можно да го срушат целиот вијадукт бидејќи било прескапо за нив да се оддржува. не знам колку им држи тоа води, зашто политичар е политичар дали во МКД или Канада сите лажат, па се надевам нема да имаме ние такви проблеми со оддржување!
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #427 Posted: 03-Mar-2008 at 00:06
Да се надеваме дека оптимизмов е издржан Cheers

Привршува изградбата на обиколницата на Скопје


На трасата има неколку вијадукти од кои најдолгиот е 630 метри

Доколку се' се одвива според зацртаната динамика, автопатот треба да биде завршен до јули годинава

Билјана Ангеловска

Се наѕира крајот на изградбата на обиколницата на Скопје. Автопатот речиси комплетно ја има финализирано својата траса, која веќе е асфалтирана во над 90 проценти. Низ Скопската Котлина змијулесто се протегаат 26,5 километри сообраќајница со вкупна широчина од 22 метра, со девет приклучувања кон градот, три големи објекти - вијадукти и многу натпатници што ќе им го олеснат движењето на жителите од бројните скопски села.

Ако се' се одвива според планот и не се појават некои непредвидени проблеми, има реални шанси обиколницата да биде комплетно завршена уште во јули годинава. Оперативите на двете градежни компании кои работат на изградбата, скопски „Гранит“ и грчка „Терна“, се подготвени да финишираат секој во својот дел од автопатот. Нашата компанија работи на првата фаза од обиколницата, на делницата од Хиподром до Оризари, во вкупна должина од 14,7 километри, додека „Терна“ ја гради втората фаза, 11,8 километри долга делница од Оризари до Сарај.

Засега, единствено мали проблеми се' уште има на одредени делови од првата фаза каде што работи „Гранит“. Поради нерешена експропријација и натаму не се работи на околу 500 метри кај земјоделското стопанство „Сингелиќ“. На дел кај селото Стајковци, исто така, има неколку помали неекспроприрани парцели каде што оперативата не може да влезе во работа, како и кај Инџиково. Не може да се работи и кај Кучевишка Бара, поради високонапонскиот далновод Скопје - Вруток, бидејќи се чека тој да биде исклучен од страна на МЕПСО. Но, поради имотноправни проблеми, неговата дислокација и натаму се пролонгира.

Во „Гранит“ велат дека последниве денови е направен чекор напред во преговорите, во надминување на проблемите се вклучило и Министерството за транспорт и врски, па се очекува сите пречки конечно да бидат надминати. Доколку Фондот за магистрални и регионални патишта на Македонија го исполни својот дел од обврските и конечно ја заврши експропријацијата, „Гранит“ е подготвен до крајот на јуни да го комплетира објектот, што значи првата фаза од обиколницата да биде целосно завршена.

На оваа делница има вкупно пет клучки: Хиподром, Сингелиќ, Бутел, Оризари и Стајковци. На клучката Сингелиќ моментално се монтираат носачите, по што ќе се бетонира коловозната плоча. Клучките Бутел, Оризари и Хиподром веќе се готови, преостанува уште да се бојосаат и да се постават сообраќајните знаци. Другиот дел од трасата е комплетно завршен, електрифициран и треба само да се обележи, да се постави сигнализацијата и да се пушти во сообраќај.

Втората фаза од обиколницата, од Оризари до Сарај, е изградена повеќе од 90 проценти. Тука преостанува да се постави последниот, завршен слој асфалт, и да се изведат завршните работи, како што е поставување огради, хоризонтална и вертикална сигнализација, да се доврши оградата во средина и да се посипе хумус. Деновиве почна да се затревува средишниот дел.

На оваа делница има три вијадукти што ги градеше оперативата на „Бетон“ од Скопје, која учествуваше како подизведувач на „Терна“. Најголем е вијадуктот кај селото Орман, кој е долг 630 метри со најголема височина на столбовите од 19 метри. Вијадуктот Кондово е со должина од 435 метри, а оној кај Волково 368 метри. И двата објекта имаат висина од 12 метри.

Главниот надзор на изведбата на втората фаза од обиколницата, Бранко Стефановски, од Градежниот институт „Македонија“ потенцира дека изградбата на оваа делница се одвивала без проблеми и на задоволство на главниот изведувач - грчка „Терна“, која нема никакви забелешки ниту на работата на подизведувачот - скопски „Бетон“, ниту пак на Фондот за патишта.

Обиколницата на Скопје ќе биде долга вкупно 26,5 километри. Има автопатско решение со широчина од 10,75 метри во секој правец, со по две возни ленти и плус една за застанување. Ќе има вкупно девет клучки и нема да се плаќа патарина. Се гради со кредит од Европска инвестициона банка и ќе чини повеќе од 85 милиони евра.



Извор: Утрински весник
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #428 Posted: 29-Feb-2008 at 14:39
Originally posted by Cloverstack


Кога брев пред ~ месец чепкаа нешто и кај Сингелиќ, ама ми изгледаше доста заостанато (слики 6 и 7). Кај фармата уште немаа ништо пипнато. Исто и делот Сингелиќ-Стајковци не ме импресионираше со напредокот, но барем се имаше почнато со работа. Да дадам прогноза за овој дел навистина не можам... Ама за остатокот мислам неоправдано си песимист - нема зошто остатокот да не биде готов уште во април. Нормално тоа многу малку ќе вреди во пракса ако не е цела обиколница готова :(


абе април е за месец дена... на многу места видов по некои недостатоци кои некако не ми личат дека ќе се завршат до април, барем не според македонската динамика на градба. Но далеку од тоа дека би ми сметало каснење од неколку месеца. Проблемот лежи во последната реченица, без Сингелич ништо не правиме. Ohno
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #429 Posted: 29-Feb-2008 at 14:33
Originally posted by pbanks


Него една работа не сконтав од твоите постови. Кај Сингелич се гради или не се гради?? Рокот и за другите делови веројатно ќе биде пробиен, барем така личи од тоа што го имаме на сликите. Но ако не тргнала работата кај Сингелич се е џабе.


Кога брев пред ~ месец чепкаа нешто и кај Сингелиќ, ама ми изгледаше доста заостанато (слики 6 и 7). Кај фармата уште немаа ништо пипнато. Исто и делот Сингелиќ-Стајковци не ме импресионираше со напредокот, но барем се имаше почнато со работа. Да дадам прогноза за овој дел навистина не можам... Ама за остатокот мислам неоправдано си песимист - нема зошто остатокот да не биде готов уште во април. Нормално тоа многу малку ќе вреди во пракса ако не е цела обиколница готова :(
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #430 Posted: 29-Feb-2008 at 11:11
Добро е што цела е осветлена. Навечер од водно ќе се гледа како прстен околу Скопје.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #431 Posted: 29-Feb-2008 at 09:27
Топ слики Thumbs%20Up

Обиколницава изгледа одлично и покрај сите неповолни модификации во однос на трасата и клучките. Стварно ќе биде милина да се вози на неа.

Него една работа не сконтав од твоите постови. Кај Сингелич се гради или не се гради?? Рокот и за другите делови веројатно ќе биде пробиен, барем така личи од тоа што го имаме на сликите. Но ако не тргнала работата кај Сингелич се е џабе.
Back to Top
ProMKD View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-Feb-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 244
  Quote ProMKD Quote  Post ReplyReply #432 Posted: 28-Feb-2008 at 22:41
Cloverstack сликиве ти се ТОП, 5 ѕвезди! Многу ме израдуваа, прв пат толку добро ја согледувам обиколницава. Од своја рака сум возел само на едно мало делче во 2006 година, кај бутел, тука имаше клучка но не сум доволно запознаен да кажам поточно каде. 
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #433 Posted: 28-Feb-2008 at 20:31
Во оваа колекција недостасуваат слики од пределот помеѓу клучката Стајковци и клучката Стенковец, затоа што тој дел беше скоро готов уште лани и нема некои побитни измени од претходната репортажа.

Сликиве од 1 до 11 се сликани пред еден месец (помеѓу Хиподром и Стајковци). Останатите се од вчера (од западниот сегмент).

1


2


3


4


5


6


7


8


9


10


11


12


13


14


15


16


17


18


19
Овие прскаа во многу тенок слој некаква смрдлива зелена течност врз конопести мрежи (како на сл.30). Дали некој знае каква е оваа постапка?


20


21


22


23


24


25


26


27


28


29


30


31


32


33


34

Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #434 Posted: 28-Feb-2008 at 20:30
Северната скопска обиколница е дел од Пан-Европскиот Коридор 8 и од Македонскиот М-4. Западниот дел на обиколницата исто така се поклопува и со Е65. Вкупната должина изнесува приближно 26km. Главна задача на обиколницата е да го превземе транзитниот сообраќај во правец исток-запад, а и транзитниот сообраќај накај Косово.

Профил: 2x10,75m, медиан 4,00m и „рамења“ 2x1,00m

Клучки - 9
- Хиподром - голем „кловерстак“, но за жал некомплетен во оваа фаза
- Сингелиќ - дијамант
- Стајковци - минијатурна парцијална детелинка („паркло“)
- Бутел - дијамант
- Оризари - парцијална детелинка („паркло“)
- Стенковец - требаше да биде цела детелинка, ама во оваа фаза ќе биде само парцијална
- Волково? (Орман/Лепенец) - требаше да биде труба, ама колку што можев да видам ја направиле дијамант
- Стопански Двор - дијамант
- Ѓорче Петров (Кондово) - требаше да биде да биде класичен „semi directional T“, но го модифицираа

Дополнително на клучките има околу 30 денивелирани сообраќајни премини.

Има 3 големи вијадукти:
- Орман 627m
- Волково 368m
- Кондово 435m
и бројни други помали премостувања

Рокот на изградбата е Јуни 2008


Инаку од градежен аспект обиколницата е поделена на два сегменти:

1. Источниот сегмент Хиподром-Оризари кој почна да се гради уште во август 2002 и беше оптоварен со хронични проблеми околу експропријација, па на големо ги проби роковите. Во главно поминува низ рамничарски предел, со неколку мали ридчиња. Проектот е на Мавровопроект и Балкан Консалтинг. Изведувач е Гранит.

2. Западниот сегмент Оризари-Сарај(во суштина Кондово) кој почна да се гради во октомври 2005 и нема посериозни имотно-правни проблеми, па се гради според планираната динамика. Добар дел од овој сегмент поминува низ тежок терен, па е поспектакуларен од источниот. Проектот е на Балкан Консалтинг а главен изведувач е Терна. Голем подизведувач е Бетон.


На времето располагав со доста податоци за обиколницава (иако во нашата институционална нетранспарентност и интернет мрак беше тешко да се дојде до нив), но проектот има претрпено толку многу измени, што нема никаков резон да се спомнуваат тие податоци. Најлошо е што во целата турли-тава и за некои понови информации на кои сум наишол не знам дали се веродостојни и се уште актуелни. Поради ова не би сакал да изнесам дури ни податок за цената. Само ќе кажам дека оргиналната проекција изнесуваше 120 милиони евра.


Инаку вреди да се спомне дека обиколницата се гради по високи еколошки стандарди. Ќе има и неколку километри акустични бариери.



1. Оргиналната и конечната траса на обиколницата.



2. Тука е одбележан опфатот на петте детални мапи кои следуваат подолу.



3. Мапа бр.1
Клучка Хиподром - источната крајна точка на обиколницата. Тука се вкрстуваат М-3 и М-4. Под клучката поминува локален пат и пругата спрема Куманово. Како што беше веќе спомнато, клучката сега за сега ќе биде некомплетна - и недостасува една „петелка“.



4. Мапа бр.2
Тука се најпроблематичните делови - имотноправни спорови и други опструкции.



5. Мапа бр.3
Најголем дел од оваа секција е одамна завршен.



6. Мапа бр.4
Тука има доста измени. Со црвено ги имам одбележано промените во трасата. Исто така има една дополнителна клучка - Стопански Двор (која е несиметричен дијамант). Клучката Волково колку што можев да видам според веќе извршените земјени работи нема да биде труба како на планот, туку повторно дијамант. А на клучката Стенковец сега за сега ќе и недостасуваат сегментите 1 и 3, така да ќе биде доста проблематично на патот кон Косово (М-3).



7. Мапа бр.5
Клучка Кондово - западната крајна точка на обиколницата. И оваа клучка беше значително редизајнирана, а крајниот впечаток е дека се запоставени некои стандарди. Под клучката поминува Р-403 и пругата кон Тетово.



Edited by Cloverstack - 31-Jul-2008 at 03:18
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #435 Posted: 28-Feb-2008 at 18:56
Требаше да биде одавна готова (мислам 2005), ама по обичај касниме и тоа многу... По деблокирањето пред околу две и пол години, рокот се постави за јуни годинава. Се најавуваше и пуштање порано - во април. Но ме плаши застојот особено кај фармата во Сингелич. Академик ти спомна некаква огромна сума што ја барал газдата. Ако го прочиташ ова ај сподели го тоа што го знаеш околу таа работа.
Останува да видиме дали ќе има нешто од најавите за порано отварање и дали воопшто ќе се запази рокот...


BTW, еве неколку дополнителни стари фотки, од почетокот на декември 2005:
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=10834223&postcount=156
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #436 Posted: 28-Feb-2008 at 17:57
Bravо кловер. Ова уствари кога треба да биде готова цела?!
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #437 Posted: 28-Feb-2008 at 12:54
51


52


53


54


55


56


57


58


59


60


61


62


63


64


65


66


67


68


69


70


71


72


73


74


75


76


77


78


79


80


81


82


83


84


85


86


87


88


89
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #438 Posted: 28-Feb-2008 at 12:54
Овие фотки се од првата половина на март 2007

Опфатена е целата обиколница, во правец од исток кон запад.


1


2


3


4


5


6


7


8


9


10


11


12


13


14


15


16


17


18


19


20


21


22


23


24


25


26


27


28


29


30


31


32


33


34


35


36


37


38


39


40


41


42


43


44


45


46


47


48


49


50



Продолжение во наредниот пост

Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #439 Posted: 28-Feb-2008 at 12:41
Вчера бев да го извидам западниот дел од обиколницата. Додека ги спремам сликите и мапите, си викам не е лошо да ги префрлам сликите од старата репортажа на ССЦ тука. Нека бидат и овде документирани.

Smile
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #440 Posted: 20-Jan-2008 at 03:50
@ pbanks

Да, си ја погодил, тоа е клучката кондово Smile
Ама не си го сликал баш делот што највеќе ме интересираше Bash Big%20smile


@ lslecrew

Тоа е најверојатно таканаречена „девијација“, то ест поместување на кратка делница. Најверојатно нема да има никаков нов пат и оваа кратка делница ќе се вклучува на стариот пат многу блиску.



Јас имам многу коментари околу обиколницава, ама нема сега да навлегувам, затоа што се надевам дека наскоро ќе направам една опсежна репортажа (последна пред нејзиното отварање), па тогаш ќе кажам се што имам.

Во меѓувреме кој сака нека ја разгледа мојата репортажа од пред скоро година. Има доста информации, неколку скици и стотина слики:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=454153





Edited by Cloverstack - 20-Jan-2008 at 03:56
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2021222324>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.188 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.