![]() |
![]() |
![]() |
Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT ) |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 2223242526 60> |
Author | |
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
Бидејќи најверојатно никогаш нема да се нафатиме на некој поскап и покомплициран зафат... Дали се размислувале за Линија 1 да може да оди во зеленилото помеѓу велосипедските и пешачките патеки по булеварите во Аеродром, Карпош и Влае... Единствена мана е што можеби ќе треба да се припази со дрвјата и со пристапот до автобуските станици.... Или пак не?
Edited by FoSsiL - 10-Feb-2012 at 02:08 |
|
![]() |
|
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
Еве како изгледаат неколку ЛРТ/трам системи во градови на кои може и треба да се угледаме.
(нека не ве буни називот "Metro de Porto", сепак се работи за класичен ЛРТ систем) 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() 6 ![]() 7 ![]() 8 ![]() 9 ![]() 10 ![]() 11 ![]() 12 ![]() 13 ![]() 14 ![]() |
|
![]() |
|
IN_MOTION ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 11-Jul-2009 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 204 |
![]() ![]() |
Интересна слика од БиХ Преземено од: http://kajgana.com/novi-trojca-pochinati-vo-bih-od-studot |
|
![]() |
|
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
![]() Се согласувам за ЛРТ исто како што се согласувам за метро, доколку е со ако не целосно, тогаш барем со делумно денивелирани траси. Причината поради која вака бурно изреагирав беше ова со снегот и вонредната состојба во Босна и Херцеговина, кога видов што се случува во Сараево и се сетив дека нешто слично планираат нашинциве за Скопје, ми зовре крвта и затоа така бурно изреагирав, бидејќи сум свесен дека си имаме работа со луѓе кои кога еднаш ќе кажат нешто, го зацртуваат така како што го испланирале и го затвораат прашањето кое тие самите го поставиле со одговорот кој тие самите го дале, без да имаат слух за алтернативни решенија. Новата фасада на владата, избрана на наместена Интернет анкета, новата зграда на Факултетот за Драмски Уметности во која нема само Факултетот за Драмски Уметности да биде сместен, туку и дури 14 државни институции и ред други глупости и на крајот ова со трамвајот се пример за предлози кои станале решенија без да се земе во предвид мислењето на граѓаните, а тоа во целост ме револтира. Edited by Dexter26 - 06-Feb-2012 at 21:24 |
|
![]() |
|
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
![]() Нормално дека трамвај во класична смисла не прави никаква логика, но тоа не е поради снегот. ЛРТ систем со делумно денивелирани траси се сосема коректно решение за Скопје. |
|
![]() |
|
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
Да, за разлика од Босна и Херцеговина каде што е прогласена вонредна состојба, во Македонија не е прогласена вонредна состојба, но воопшто не ми беше тоа поентата. Поентата ми беше: Бидејќи овие нашинциве толку запнале да градат трамвајска мрежа, а не ЛРТ или метро, ова со Сараево е пример за тоа што може да не снајде и нас. Јас не помнам 1 метар снег во Скопјево барем изминативе 10 години, но лично не ни очекував снег ова време, цел ноември 2011 и декември 2011 немаше снег, цела прва половина на јануари 2012 немаше снег и сега еве, втора недела по ред засилено паѓа снег, иако почна да паѓа пред 3 недели, а тоа говори дека природата секогаш ќе има изненадувања за нас. Трамвајот е непрактичен за Скопје, а за ЛРТ и за метро нашинциве не сакаат ни да слушнат, иако Сплит кој е помал од Скопје и по територија и по број на жители планира до крајот на 2012 да има функционално мини-метро, а единствената предност во однос на Скопје е во тоа што Сплит излегува на море, што на мене лично не ми делува како предуслов за ЛРТ или за метро. Со парите изнададени за белиот слон наречен Скопје 2014 досега целиот град ќе имаше метро барем од едната страна на Вардар. Edited by Dexter26 - 06-Feb-2012 at 20:45 |
|
![]() |
|
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
![]() Сосема вон контекст Декстер, во Сараево падна преку 1 метар снег овие денови и има вонредна состојба не само во Сараево туку во цела Босна. Таму е малтене "The Day After Tomorrow" и тоа нема никаква врска со ефикасноста на трамвајот. Од друга страна, јас не паметам вакви врнежи на снег во Скопје барем 20 години и не гледам како да речеме 10на дена на вонредни состојби во тек на 20 години би значеле дека надземни траси на ЛРТ би биле несоодветни. |
|
![]() |
|
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
Еве уште една причина зошто на Скопје не му треба трамвај.
http://www.sarajevo-x.com/bih/sarajevo/tramvaji-nisu-radili-zbog-snijeznih-nanosa-po-sinama/120203096 Saobraćajni kolaps u Sarajevu Tramvaji nisu radili zbog sniježnih nanosa po šinamaUsljed obilnog snijega, koji ne prestaje padati, bio je obustavljen tramvajski saobraćaj u bh. prijestolnici.
Од чиста случајност, додека вртев низ ТВ каналите со далечинскиот управувач, наидов на една босанска телевизија на која зборуваа за ова и покажуваа како луѓето ги чистат шините обидувајќи се да овозможат успешно функционирање на трамвајот во Сараево. Па со скопскиов снег, можеме само да си замислиме во каква ситуација би се нашле кога би имале трамвај. Затоа велам, ако шинскиот превоз е решение за скопскиот сообраќаен метеж, единствено решение е подземната железница, односно метро, а не трамвај или не знам кои други надземни решенија. Подобро воопшто да не градиме било каква надземна мрежа за шински сообраќај отколку да си имаме вакви маки. |
|
![]() |
|
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
http://www.zdravo.com.mk/najmladoto-metro-vo-svetot-foto/
„Најмладото“ метро во светот (фото)
Казахстанците од Алмати чекале 23 години, ама дочекале. Ние скопјани повеќе од 30 години се плукаме едни со други околу тоа дали ни треба или не ни треба подземна железница, или метро, сеедно. |
|
![]() |
|
mladen_s ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 04-May-2010 Location: Macedonia Online Status: Offline Posts: 407 |
![]() ![]() |
Се согласувам, дури и да се претпостават одвоени траси за тролејбуси, сепак би претпочитал шинско решение, особено ако делови од трасата се водат подземно или независно од постојната улична мрежа. Со добра употреба на материјали би се намалила бучавата, а не треба да се занемари компатибилноста со постојните трамваи изработени за други градови.. @ kultuzin Тоа со батериите звучи интересно, ме интересира колку е отпорно на дефекти и дали менува многу во дизајн, но во секој случај може да спаси ситуација.. И ме интересира во кој град живееш, сигурно има и добри искуства ![]() |
|
![]() |
|
mladen_s ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 04-May-2010 Location: Macedonia Online Status: Offline Posts: 407 |
![]() ![]() |
Фино што дечково само што (Јануари 2012!) магистрирал на политички науки со нагласок на макроекономија (го има тоа во воведот), и што сака да стане политичар и работи на самопромоција. Веројатно сака да биде директор на ЈСП или уште подобро државен фонд кој ќе ја гради неговата идеја.. Меѓутоа целава работа е крајно несериозна и ова го кажувам откако ја прочитав тезата и покрај многуте неверојатни референци (врв е изборниот манифест кој треба да ги илустрира инвестициите во инфраструктура). Еве кој дел ми ги потврди очекувањата:
3.1.Technology A more detailed research should be done for the technology used from the rapid rail. Applying the most advanced up to date applicable technology, introducing a fast; comfortable and economical transport. Значи, типов нема идеја како ова да се направи, што и не е за изненадување, со оглед на видот на образование што го има. Тоа што загрижува е што предлогот добива медиумско внимание, го краси и сајтот на Матицата на иселеници. Како тргнале многу работи, не би се изненадил да го видиме во владината програма, а него за министер.. Тоа што го презентира со доста политички осет е следново: 1. ги истакнува сите лоши страни на трамвајот (без да спомене одвоени траси и ЛРТ, секако); 2. ја промовира реката како идеално решение (без да објасне како ќе помине низ централното подрачје и што со евентуална поплава) и тука гради малку симболика со Вардар, брзи пруги и слично ; 3. го промовира автобускиот сегмент од превозот како ефикасен (за да не навреди никого) при што ова би бил чист бонус; 4. дава нереално ниска цена (освен ако тука нема кинеска математика што ние не ја знаеме, а ќе не изненади наскоро). Инаку ликов го забележав во Нова Македонија уште пред недела-две, коментираше за добри и лоши работи во Скопје и уште таму прогласи дека трамвајот бил лоша идеја. Со оглед на позициите што ги држи (СМК, ова-она), не би ме изненадило да си го истурка проектов (ако може така да се нарече). Само, би било многу подобро да направи тим со сообраќајни инженери и урбанисти кои би му помогнале да понуди подобро решение и политички да влијае за негово остварување. Вака, може само да се надеваме да не успее.. ![]() Edited by mladen_s - 21-Jan-2012 at 22:00 |
|
![]() |
|
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
Кога веќе зборуваме за автономни траси и слично. Погледнете го ова чудо кое се наоѓа во Алабама
![]() ![]() |
|
![]() |
|
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
Јас лично не сум за вакви решенија. Шинските решенија иако со повисока цена пред се на изведба но често и на експлоатација се најсоодветен модел ако ги зимам во предвид сите ПРО и КОН аргументи. Од функционален аспект, би го издвоил фактот за јасната автономност на трасите во модерен ЛРТ систем која неможе да се добие со тролејбуски систем. Мислам дека во случајот на Скопје тоа треба да биде еден од клучните аргументи бидејќи било каков конфликт на трасите би значело само влошување на состојбите а не подобрување. |
|
![]() |
|
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
Малку се информирав околу овој дел од „истражувањево“. Првата трамвајска линија во Казабланка се гради во моментов и ќе биде готова во Декември 2012 доколку се оди според планот. Оваа информација сама по себе доволно говори за кредибилитетот на информациите од погоре. Се работи за типичен модерен ЛРТ систем каде што во најголемиот дел трасите се автономни, освен на неколку вкрстувања со големи кружни текови во погустиот дел од градот. Кон центарот на градот цели улици се пренаменуваат исклучиво за ЛРТ каде тоа е потребно но конфликтни точки нема. Дополнително, Казабланка се спрема и за класичен метро систем кој секако нема да се дуплира со ЛРТто туку ќе биде комплементарен. Сепак на овој проект колку што може да се прочита во моментот се работи колку на скопското ЛРТ иако има оптимистички датуми за првата линија до 2017 година. За крај, погледнете го сајтот за трамвајот во Казабланка кој иако е на француски е прегледен и лесно разбирлив со малку Google Translate. Пример за како во една африканска земја (независно што е една од најразвиените во Африка) транспарентно се турка еден јавен и капитален проект. http://www.casatramway.ma/ |
|
![]() |
|
antigona ![]() Groupie ![]() ![]() Joined: 16-Jan-2012 Online Status: Offline Posts: 86 |
![]() ![]() |
eve ja kinesko-makedonskabva studija
http://www.maticanaiselenici.com/images/spisanie/Vardarska%20brza%20pruga.pdf |
|
![]() |
|
phenomenon ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Oct-2010 Location: Kumanovo Online Status: Offline Posts: 2691 |
![]() ![]() |
![]() Погледни му го само звањето:
Ова се клучните поенти од истражувањето на Константин Петрески како дел од неговите магистерски студии на отсекот владини политики на универзитетот „Пекинг“ во НР Кина.
Кога ќе магистрира на технички науки, отсек сообраќај, тогаш ќе можеш да дискутираш со него. За мене неговото мислење е крајно нестручно и ирелевантно.
|
|
開始されていないだけの戦いが失われ、
|
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Дечки прочитајте му ја неговата работа-проект која е прикачена под текстот на Нова Македонија. СРАМОТА! Преполна со грешки, погрешни и неточни манипулации и претпоставки, мешање на концепти, тотално неписмено напишана со десетици грешки... Мислам дека навистина не треба никакво значење или важност да му се придава на авторот бидејќи едноставно незнае за што пишува. Знаењето кое го имаме ние на форумов (како лично, така и генерирано, заедничко) е дааалеку поголемо од она на авторов.
Многу би сакал некако да не исконтактира на форумов, па тука да подобјасни дел од своите концепти. |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Самата идеа и текстот преку кого е пренесена истата се во многу погледи прблематични, што во голема мера ја нарушува кредибилноста на авторот и неговата идеа.
Прво авторот меша помеѓу внатрешно-градски и вонградски типови на шински превоз. Магистранд на *најпрестижниот универзитет во НР Кина* неможе да си дозволи да рече дека цел свет гради луксузни и екстра брзи пруги и тоа да го пренесува во својата идеа за Скопје. Излегува дека се залага да се направи TGV во рамките на градот Скопје и таа да служи за транспорт напатници во самиот град. Всушност на меѓустанично растојание од 500-700 метри (какво што мислам дека сите ќе се согласиме дека му е потребно на Скопје) самите технички карактеристики на пругата во смисла на можности за развивање на големи брзини е тотално непотребна. Доволно е пругата да овозможува движење на шинските возила помеѓу 50 и 70 километри на саат, додека најважно е пругата да биде автономна и да нема вкрстувања со било кој друг вид на сообраќај (вклучително и пешаци). Втор сериозен пропуст е неегзактноста на авторот кога зборува за техничките термини. Архитектурата и урбанизмот се прецизни науки и несмее да се користат апсолутно неадекватни термини како брза пруга во склоп на идеа за внатрешно-градски превоз. Може да се користи шински коридор со висок капацитет! Третата недоследност е оценката на цената на ваков проект. Во секој случај таа е тотално несериозно направена и не соодејствува со реалноста во никој поглед (инфраструктура, депо, премостувања, станици, возен парк). Има три вида брзи пруги: подземна наречена метро, надземна и надземно поткачена. НЕ! Има шински транспортни коридор со висок капацитет и автономност на трасата. Подземната се вика метро во повеќето случаи, но и ЛРТ, па и обичните трамваи нередко имаат подземни делови. Така што доколку трасата во делови или целост е подземна, тоа никако не значи дека со сигурност се работи за метро. Надземна траса пак значи издигнување на истата над нивото на земјата со помош на столбови и ескади. Нема нешто како надземно поткачена, бидејќи зборот поткачен значи маргинално да те закачи нешто (при судар на автомобили велиме дека другиот малку те поткачил). НАземна траса пак подразбира траса која оди на нивото на земјата, како што се најчесто организирани обичните трамвајски мрежи. Примерот со Минхен е тотално погрешен, изваден од контекст и манипулиран. Минхен е град со над 2 милиони жители и трамвајот има подредена улога на довоз на патници кон развиениот шински систем со висок капацитет во градот. Минхен има цели 6 метро линии и 100 километри должина на системот, има 10 линии на приградска железница (С-Бан) со должина од над 100 километри... така што релативната неразвиеност на трамвајската мрежа е директно поврзана со развиеноста на останатиот дел од шинскиот транспорт. Велам релативно мала развиеност на трамваите во Минхен, затоа што и покрај се градот располага со 9 линии со вкупна должина на мрежата од 75 километри. Трасата покрај Вардар е детално коментирана и мислам дека сите се согласивем дека е тотално непримерна да биде основната, главната транспортна оска на Скопје. Неколку факти влиајат на нејзината нефункционалност, при што главниот е дека долж трасата нема ниту населби ниту административни објекти кои секојдневно генерираат сообраќај. Техничката изведба на физичката траса е исто така многу тешка особено во центарот на градот (НБМ-Влада), каде што веројатно повторно ќе треба да се оди подземни, ако сакаме да добиеме независен шински коридор. Тоа се разбира би можело да се изгради само со десеткратно повеќе средства од посочените 16 милиони евра. Всушност авторот заборава дека *брзите пруги* треба да се независни од сите други учесници во сообраќајот, вклучително и од пешаците. Токму пешаците се исклушително недисциплинирани кај нас. Фактот дека трасата поминува покрај кејот кој е место за опуштање и релаксација, дополнително ја става под прашалник независноста на шинскиот коридор од пешаците. На крај мислам дека авторот сериозно треба да ги доучи концептите за јавен превоз кои се користат во светот. Тука ни предлага систем за меѓуградски или крајградски/приградски превоз на патници како решение за внатрешно-градски сообраќај. Доколку станува збор за градска железница, како што е истакнато во многу наврати, Скопје ја има потребната траса и инфраструктура во 3 главни насоки: Ѓ. Петров, Драчево и Хиподром. Нејзиното оспособување ќе биде попродуктивно, полесно и побрзо бидејќи не го оптоварува центарот на градот со шини покрај кејот, а опфаќа многу повеќе и поголеми населби долж својата мрежа. Тотално несериозна, недоучена, непрактична и погрешна идеа. ![]() Штета што медиумите кај нас даваат гласност на вакви квази-размислувања, наместо да проучат и истакнат барем дел од идеите што се генерираат и циркулираат на форумов. Но, најверојатно новинарите кои се задолжени за ваквите текстови и самите немаат нити приближно познавање на тематиката. Затоа сме ние тука! ![]() Edited by Andrej_LJ - 21-Jan-2012 at 16:29 |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
kultuzin ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 3811 |
![]() ![]() |
Незнам до каде е стигнат развојот на Батериите но би било добро на пример напојни станици да има само на дел од трасата и на крајните станици.
Со тоа ќе се избегне и скапото испреплетување со жици на целиот град. |
|
![]() |
|
kultuzin ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 3811 |
![]() ![]() |
pbanks@ Се согласувам дека аргументите се на твоја страна, сепак мислам дека освен за трамвајско треба да се размислува и на друго решение.
Што мислиш за тролејбуси со две оски, слични на трамваи но не се на шини. Шините според мене се многу непрактични, скапи и тешки за одржување. Живеам во град кој има една од најразвиените комби трамвај мрежа (LRT) во Европа и знам што значи одржување и што значи Дефект, што значи чистење на шини , што значи електронско управување. Конкретно мислам на вакво Хибридно Решение: ![]() |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 2223242526 60> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |