build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT )

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 2627282930 60>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #541 Posted: 19-Nov-2011 at 23:10
Originally posted by mladen_s

Сепак, мислам дека и подземна траса само низ центарот на градот би била доволна за почеток и би помогнала трамвајот да добие мноштво корисници. Моја проценка е дека би требал да понира или пред Симпо или околу Универзална, а на другата страна помеѓу Тобако 2 и Скопјанка. Периферните делови на трасата би биле доволно брзи и доколку се водат надземно, па постепено да се симнуваат
Целосно се согласувам. Дури и само строгиот центар да се реши со тунел (како во ГУП-от) пак би била разлика како ден и ноќ, во однос на варијантите што циркулираат моментално. Цврсто стојам на ставот дека доколку кон ЛРТ/трамвајот не се пристапи поодговорно, со долгорочна визија и похрабри решенија, подобро воопшто да не го почнуваме. Нека стои на стенд бај додека ние се занимаваме со врби & колонади, па макар тоа било уште 10 години. Реализација на шински градски превоз е премногу сериозна работа за да се пристапи со „дај шта даш“ менталитет, а да се корегираат крпениците и импровизациите кои се најавуваат, од око се гледа дека ќе биде многу тешко и ужасно скапо.

Да се навратам на приоритетноста на подземните делови на линијата бр1. Според мене работите стојат вака:
1. Убедливо најголем приоритет треба да има сегментот НБРМ - Соборен Храм
2. Потоа сегментот Скопјанка - НБРМ (пред се поради ситуацијата кај Транспортен центар)
3. Следува сегментот Соборен Храм - Рузвелтова
4. Остатокот од трасата во моментов не е проблем и би требало да се остави на времето да покаже дали и кога би се јавила потреба за спуштање под земја

Потенцијален проблем може да биде и Мостот Обединети Нации, каде можеби ќе има потреба од засебно премостување за шинскиот коридор.


Originally posted by mladen_s

Јас лично би го употребил предложениот тунел под кејот за трамвај
И за ова сум целосно на иста линија. Кога веќе не се прави интегрирано тунелско решение кое ќе ги опфати и „патниот“ и шинскиот сообраќај, туку се цепкаат, во нашава ситуација би било најразумно прво да се изгради коридор за брз јавен шински превоз. Уште повеќе навивам за ЛРТ/трам тунел, затоа што онаа подземна улица што ја најавија грубо отстапува од планираното и од логиката, и е вистинска катаклизма од концепт. Дали има простор да се надеваме на некаков пресврт поради преовладување на здрав разум или посочување на очигледни факти, не верувам... властодршците докажаа дека се слепи ем глуви, и не се сомневам во нивниот капацитет да нанесат огромна штета без око да им трепне. Мислам дека единствено ни останува да навиваме да пропаднат плановите (од било какви причини), а во меѓувреме да созреат услови и свест, за реализација на навистина добро и долгорочно решение. Се разбира сите ние постојано треба да придонесуваме за развојот на таа свест, вклучително и преку вакви дискусии.



Originally posted by OCB




Оваа проекција (која се однесува на траса која е заплеткана во хаосот на „Рекорд“ и останатите површински сообраќајници во центарот) многу јасно укажува дека неинвестирање во тунел е максимално глупаво.
140 милионска инвестиција, за да добиеме трамвај колку да се рече?!? А колкава би била инвестицијата доколку се прави тунел под центарот? Веројатно околу 10%-15% поскапа ако ги одбиеме трошоците за површинската траса која тунелот би ја субституирал, бидејќи и површинската траса не е баш ефтина. А и за отстранување на на таа површинска траса ќе има сериозни трошоци (откако ќе сфатиме дека е комплетно фијаско и дека тунел сепак мора да се гради). Во меѓувреме се што сме постигнале ќе биде дополнителен метеж во центарот, за време на градежните работи, како и за време на „функционирањето“ на оваа крпеница.

Мислам навистина, колку ли сме глупави што како шеици се расфрламе на најбанални работи, а за најбитните и најисплатливите инвестиции никогаш немаме пари...

Wallbash





Edited by Cloverstack - 19-Nov-2011 at 23:14
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #542 Posted: 10-Nov-2011 at 01:10


И јас би сакал да ја видам целата траса под земја, но во тој случај би било добро да се проектираат поблаги кривини, односно да се добие метротрам систем - пре-метро.

Сепак, мислам дека и подземна траса само низ центарот на градот би била доволна за почеток и би помогнала трамвајот да добие мноштво корисници. Моја проценка е дека би требал да понира или пред Симпо или околу Универзална, а на другата страна помеѓу Тобако 2 и Скопјанка. Периферните делови на трасата би биле доволно брзи и доколку се водат надземно, па постепено да се симнуваат. Антверпен со околината е добар пример за споредба (и тоа таму малку ја претераа, па сега имаат празни тунели)..

Би сакал да најдам време и да го изложам ова подетално.

А во врска со проектот на Андреј, не знам дали е коректно од оваа нишка да го коментирам, меѓутоа мислам дека трамвајот т.е. првата линија ќе мора да се реши сама за себе, а неговата замисла вклучува и многу други работи. Но, многу негови предлози се реално остварливи!
Back to Top
Superman View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 154
  Quote Superman Quote  Post ReplyReply #543 Posted: 10-Nov-2011 at 00:49
Originally posted by nylon

Дали некој помислил дека може да се направи цела линија од Ново Лисиче до Ѓорче да биде подземна само со површински коп. Сакам да кажам дека доколку би се правел некој подземен тип на јавен транспорт (некоја форма на метро со помал капацитет, а зошто да не и подземно ЛРТ) целата траса би било возможно да се изведе со површински коп без да се прават ни најмали компромиси во споредба со "идеалната" траса низ која би поминувал занемарувајќи ги трошоците.
Поентата е дека нема потреба да се носи (прави) онаа ТБМ (бушилка за тунел) за која што мислам дека има големи фиксни трошоци и која не би се исплатела на кратки траси.
Површински коп би се извел низ тревата покрај Јане Сандански, по пешачката патека на Кузман Ј. - Питу, под коловозот под железничка се до раскрсницата кај Народна Банка од каде би продолжила по кејот, поминувајќи до Холидеј Ин се до плоштадот, каде би свртела кон лево во превец на Максим Горки и под нејзиниот коловоз ќе стигне до почетокот на партизанска каде би се изведувала под коловозот, а на некои места е возможно и по страничното зеленило се до Ѓорче Петров, премостувајќи го Вардар со најобичен мост.
Вака мислам дека инвестицијата не би била преголема за финансиските можности на Скопје, секако со помош од централниот буџет. Според моите претпоставки сигурно 2-3 пати поевтино од подземно бушење.


И јас истото сум го размислувал, целосно се согласувам, само проблем би биле подземните инсталации (немаме подземен катастар, никој не знае што се има долу, ќе има милион прекини на струја, вода, телефон додека се копа).
The One Whose Name Cannot Be Spoken...
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #544 Posted: 09-Nov-2011 at 18:34
Во голема мерка предложено од страна на Андреј во овој негов мега проект, со многу детална разработка

http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=794

Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #545 Posted: 09-Nov-2011 at 18:32


Потполно сум на линија со тебе
Back to Top
nylon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 23-Oct-2010
Online Status: Offline
Posts: 168
  Quote nylon Quote  Post ReplyReply #546 Posted: 09-Nov-2011 at 18:29
Дали некој помислил дека може да се направи цела линија од Ново Лисиче до Ѓорче да биде подземна само со површински коп. Сакам да кажам дека доколку би се правел некој подземен тип на јавен транспорт (некоја форма на метро со помал капацитет, а зошто да не и подземно ЛРТ) целата траса би било возможно да се изведе со површински коп без да се прават ни најмали компромиси во споредба со "идеалната" траса низ која би поминувал занемарувајќи ги трошоците.
Поентата е дека нема потреба да се носи (прави) онаа ТБМ (бушилка за тунел) за која што мислам дека има големи фиксни трошоци и која не би се исплатела на кратки траси.
Површински коп би се извел низ тревата покрај Јане Сандански, по пешачката патека на Кузман Ј. - Питу, под коловозот под железничка се до раскрсницата кај Народна Банка од каде би продолжила по кејот, поминувајќи до Холидеј Ин се до плоштадот, каде би свртела кон лево во превец на Максим Горки и под нејзиниот коловоз ќе стигне до почетокот на партизанска каде би се изведувала под коловозот, а на некои места е возможно и по страничното зеленило се до Ѓорче Петров, премостувајќи го Вардар со најобичен мост.
Вака мислам дека инвестицијата не би била преголема за финансиските можности на Скопје, секако со помош од централниот буџет. Според моите претпоставки сигурно 2-3 пати поевтино од подземно бушење.
Back to Top
Macedonicus View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar
Google Maps: Regional Expert

Joined: 29-May-2011
Location: Czech Republic
Online Status: Offline
Posts: 398
  Quote Macedonicus Quote  Post ReplyReply #547 Posted: 08-Nov-2011 at 20:43
Од лаичка перспектива трамвајот е убав за очи и ќе му даде убав шмек на градот. Но функционалноста е под знак прашање затоа што немаме широки булевари како што имаат во останатите метрополи па самиот трамвај само ќе го отежни сообраќајот (освен ако не се планира кратење на некои линии на ЈСП или изградба на посебни ленти каде би се движел само трамвајот)
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #548 Posted: 06-Nov-2011 at 17:44
Originally posted by lslcrew

Во Париз голем дел од RER приградските линии кои се надоврзување на метрото се со двокатни метроа.


RER е регионална железница. Ниту е метро, ниту пак трамвај. Тоа се „комутерски“ возови кои во секоја конурбација се на два ката.

А трамвај на кат би било чисто претерување: дополнително би го успорило трамвајот и веројатно би служело единствено за маскирање на фактот што наместо да се добие нов, побрз јавен превоз, ќе се добие нешто „интересно“ и „единствено на Балканот“, а сигурно ќе се истакне и дека „трамвајот се надоврзува на традицијата на двокатните автобуси“.

А дури депоата или евентуалните тунели? Е дури тука почнува бахато исмевање.

И пред некој да каже дека двокатниот трамвај штеди простор (неверојатниот аргумент за двокатните автобуси), да го потсетам дека истиот е планиран во одвоена лента.

Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #549 Posted: 06-Nov-2011 at 15:17
Originally posted by lslcrew

Во Париз голем дел од RER приградските линии кои се надоврзување на метрото се со двокатни метроа. Така да тоа не е никакво чудо да биде двокатен.

Пак ќе кажам кај нас се што дискутираме е така низ некоја чудна призма и кај некои луѓе нагтивен веќе емотивен став кон Скопје 2014 ги всмукал и сега бегаат како ѓавол од крст од двокатен превоз, од кружен тек, од реновирање фасада, а се се тоа супер легитимни проекти кои да не беше Скопје 2014, можеше воопшто и да не бидат забележани дека се случиле во градов. Затао сега вака бахато исмевање читаме по нишкиве.
нема потреба од тоа да се прават психички анализи на генералното јавно мислење на народот
милион пати се дискутираше зошто двокатниот превоз во Скопје, ваков каков што е, е катастрофален по многу стандардии тоа треба да ни е јасно, а тоа што во јавноста главна тема на дискусија беа споредни работи како наведнувањето на вториот кат, не треба да го земаме во предвид, битно е да ги гледаме техничките факти од реалноста, се друго е раскажување приказни и чаршиски муабет

и по 10000000 пат ќе кажам, смачено ми е од тоа по некое клише за репер да земаме одредени градови од светот и да применуваме решенија само затоа што и тие ги примениле
особено јавниот превоз е засебен за секој град и се планира според условите, тоа е основна појдовна точка, навистина мене ништо не ми значи тоа што имало двокатен трамвај во Париз, тоа ни од далеку не го прави оправдано и добро решение за Скопје
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #550 Posted: 06-Nov-2011 at 14:52
Во Париз голем дел од RER приградските линии кои се надоврзување на метрото се со двокатни метроа. Така да тоа не е никакво чудо да биде двокатен.

Пак ќе кажам кај нас се што дискутираме е така низ некоја чудна призма и кај некои луѓе нагтивен веќе емотивен став кон Скопје 2014 ги всмукал и сега бегаат како ѓавол од крст од двокатен превоз, од кружен тек, од реновирање фасада, а се се тоа супер легитимни проекти кои да не беше Скопје 2014, можеше воопшто и да не бидат забележани дека се случиле во градов. Затао сега вака бахато исмевање читаме по нишкиве.
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2691
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #551 Posted: 06-Nov-2011 at 09:28
  A еве ти и двокатен трамвај:
 

double-decker%20tramway%20system

開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2691
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #552 Posted: 06-Nov-2011 at 09:21
Previous
Еве ти горен кат и ретро-стил:
 
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #553 Posted: 05-Nov-2011 at 23:48
А што му недостига на ова решение ?
 
http://www.laz.ua/en/prod/5/21/galary/
 

 

 
О да, ми текна што му недостига.
 
Му недостигаат горен кат и ретро стил.
 
Но вистинскиот проблем е во производителот.
 
Производителот е украински ЛАЗ, кој покажа и докажа дека не е заинтересиран да тера бизнис со купувачи кои не си ги подмируваат навремено обврските кон продавачот, а нашинциве очигледно не се расположени за да тераат бизнис со такви производители и продавачи.


Edited by Dexter26 - 05-Nov-2011 at 23:51
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #554 Posted: 04-Nov-2011 at 21:49
Roll%20eyes А знаев дека ја имав видено претходно.
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #555 Posted: 04-Nov-2011 at 21:14
Originally posted by axel

<h2>Децениски старата идеја конечно ќе се реализира. Скопје ќе добие трамвај, а скопјани можност да се возат со него.</h2>

Tramvaj500


http://kurir.mk/republika/skopje/48374-Skopje-definitivno-ke-dobie-tramvaj


I moja slika Da su je bar potpisali!
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #556 Posted: 04-Nov-2011 at 18:03
Previous
 
Па и за тоа ќе најдат решение, по уште 2 сообраќајни ленти и крај на приказната.
 
А пешаците сами нека си бркаат чаре, а да не правиме муабет па за истоварување на роба, со оглед на тоа дека баш таму има и станбени и деловни објекти, нека се снаоѓаат како знаат и умеат.
 
Добро сега, јас не размислувам вака, но доколку воопшто се доведе во прашање сообраќајот кај Рекорд, повеќе од сигурно е дека ова е една од варијантите кои нашинциве би ги разгледувале.
Back to Top
kire85 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2007
Location: Düsseldorf
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote kire85 Quote  Post ReplyReply #557 Posted: 04-Nov-2011 at 16:24
Originally posted by alexsend

Иако со години сакав во Скопје да има трамвај од денешна перспектива сум ПРОТИВ. Зошто? Па вака:

*Го обновивме целиот возен парк на ЈСП зошто би требало уште едно превозно средство кое ќе се движи по истите улици?
*Зарем неможе со автобус да се стигне од Влае или Центар до Бисер?
*Зарем со трамвајот овој пат ќе се скрати?
*Како? Кога ќе се движи по истите улици и ќе запира на истата лента на која запираат сите градски автобуси?
*Зарем нема да смета на останатите учесници восообраќајот па потоа тие да се успорат?

На Скопје му требаат само булевари, градскиот превоз е обновен.
Му треба метро, а затоа што немаме услови за тоа, тоа не значи дека мора да градиме трамвај по секоја цена. Дали вреди за парите?

Ова е само уште една од оние вмровски причи за мали деца, они се ќе направат што немало макар и обелиск... ОК е луѓе добра работа вршите со булеварите и паркинзите!

Само ќе ни го искомплицира животот ништо повеќе.
 
Не е проблемот во тоа што би се движеле трамваите по истите улици како и автобусите, тоа речиси секаде го има, проблемот е во центарот односно кај рекорд, каде што надземна трамвајска линија би створила хаос.
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #558 Posted: 04-Nov-2011 at 15:01


Добро, треба некој да стои и зад таа опција, бидејќи си има предности. Јас лично сум за „брз“ трамвај кој е што повеќе одвоен од останатиот сообраќај.

Решенијата што ги предлагаш се полесно остварливи, но во принцип го ставват трамвајот во ист коридор со автобусите. Јас пак стојам на тоа дека новиот вид транспорт треба да биде значително побрз од постојните и тоа за почеток: да помине низ Малиот ринг +/- 5 минути и во никој случај да не заглавува на големите булевари поради застој во страничните улици (а тоа не е воопшто регулирано) и/или пак заради преоптеретена лента за вртење во десно. Истото ќе го снајде и твоето решение на „среден рок“ - со тоа што возачите ќе бидат донекаде задоволни, а трамвајот нема да добие нови корисници..

Не би сакал да дебатираме за тоа кое решение е подобро колку да се помине трамвај некако и скопјани да имаат можност да се возат во него.. Исклучиво ме интересира како трамвајот треба да биде изведен за да биде најдобриот превоз во градот!

Edited by mladen_s - 04-Nov-2011 at 15:04
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #559 Posted: 04-Nov-2011 at 14:28
Младен какаво "справување" со околните улиц икои се приклучуваат на Партизанска како собрина. Прилично е тоа регулирано, нема што да се "справуваат", јас упорно стојам на тоа дека треба крајната десна да е за јавен превоз, за трамвај, вклучително и автобуси.

Се што ќе се направи низ центар е само неефикасна импровизација, единствено нешто што може да се протне на среден рок е во пакет со она едно доста предложувано решение тука да се пробие Даме Груев и во пакет со Димитрие Чуповски (Рекорд) да функционираат како еден булевар виртуелен со по 4 ленти по правец, е така на крајната десна ќе има трамвај и автобуси и тоа може да биде единствено ефикасно решение за префлрување голема количина возила од едната страна на центарот, на другата.
Back to Top
UrbanFreak View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
  Quote UrbanFreak Quote  Post ReplyReply #560 Posted: 04-Nov-2011 at 13:28

Мене цената на прв поглед не ми изгледа прескапа, и доколку е реална, може град како Скопје со поддршка од владата да го истурка проектов. После за развој на уште една линија (Север-Југ, Бутел-Водно) која би била значително пократка претпоставувам не би линела ни половина од оваа, со оглед на тоа дека најголемиот дел одат токму на изградба на пругата (48 милиона за 12 километри) и 22 возила.

אל תסתכל בקנקן, אלא במה שבתוכו
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2627282930 60>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.719 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.