Author |
Topic Search Topic Options
|
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#621 Posted: 31-Oct-2007 at 23:22 |
АНГЕЛ НАКОВ, ИЗВРШЕН ДИРЕКТОР НА КОМПАНИЈАТА СКИ-ЦЕНТАР КОЖУФ
Џет-сетот на скијање со хеликоптери
Хелиодромот ќе биде прв од ваков вид во Југоисточна Европа, а ќе се користи за транспорт на патници, панорамски разгледувања и што е најважно за спасувачки активности, гаснење на пожари и брз транспорт на евентуално повредени туристи
На 8 декември и официјално ќе биде отворен ски-центарот Кожуф за љубителите на зимските спортови. До отворањето на долго најавуваниот туристички комплекс потребно е да се заврши со фините подесувања на шестоседната жичарница, која во моментот се монтира. Во првата седмица од ноември се очекува во употреба да се пушти и 20-киловолтниот подземен далновод во вкупна должина од 14 километри и да се довршат уште три километри од асфалтниот пат од Смрдлива Вода до ски-центарот. За значењето на овој проект за развој на туризмот во Македонија и за бенефитите што ќе и ги донесе на земјава на економски план зборувавме со Ангел Наков, извршен директор на компанијата ски-центар Кожуф и еден од четворицата акционери.
Центарот, според најавите, требаше да почне со работа во сезоната 2006/2007 година. Дали имавте некакви проблеми поради кои се одложуваше стартот? - Нашата најава за отворање на центарот за промотивно скијање во сезоната 2006/2007 година се реализираа и изминатата сезона имавме над 2.000 посетители од нашата земја и од странство. Целта беше голем број спортисти, новинари, туристички работници и инвеститори да дојдат на Кожуф и промотивно да се запознаат со нашиот проект и да дадат оценка и забелешки за работите кои ги правиме и кои планираме да ги реализираме. Морам да напомнам дека овој проект од самиот почеток го водиме на високо професионално ниво и секогаш во консултации со огромен број експерти од сите области. Промотивното скијање во изминатата сезона ни беше последна проверка дека ќе има голем интерес за центарот пред почетокот на изградбата на големите инфраструктурни објекти.
При промоцијата на проектот најавувавте дека грчки туристи со хеликоптери ќе доаѓаат на скијање во центарот. Ги добивте ли потребните дозволи за хелиодромот? - Изградбата на меѓународниот хелиодром е составен дел на Генералниот урабанистички план на ски-центарот Кожуф. Неговата изградба е планирана во две фази. До 2008 година тој треба да се изгради и да се пушти во употреба само за домашни потреби, а до 2009 година да се опреми за да се користи и како меѓународен хелидром. Во меѓувреме е подготвена и Физибилити студија за неговата изградба и за начинот на кој ќе работи, а во моментов треба да почнеме со подготовка на проектната документација согласно законската регулатива во нашата земја. Овој хелиодром ќе биде прв од ваков вид во Југоисточна Европа, а ќе се користи за транспорт на патници, панорамски разгледувања и што е најважно за спасувачки активности, гаснење на пожари и брз транспорт на евентуално повредени туристи. Очекуваме џет-сетот од соседните земји на скијање да пристигнува со сопствени хеликоптери на хелиодромот. Наутро ќе доаѓаат и по завршувањето на скијањето ќе си заминуваат.
Има ли најави од инвеститори за изградба на хотели во центарот, како што најавувавте?
- Во овој момент во завршна фаза се разговорите со две компании кои се носители на франшизи на големите светски ланци на хотели. Ние се надеваме дека разговорите ќе завршат успешно и во наредната година ќе се изградат овие хотели од висока класа со вкупно 400 легла. Покрај овие големи хотели во наредната година ќе се изградат уште четири помали со вкупен капацитет од 200 легла. Во нив инвестираат домашни компании.
Зошто се откажавте од идејата за продажба на земјиштето во ски-центарот за изградба на викендички. Мислите ли дека ќе има поголем интерес за купување ако куќарките ги градите сами, а потоа ги продавате? - Кампањата за продажба на одреден број локации за изградба на викенд куќи се реализираше во периодот од декември 2006 до март 2007 година за граѓаните од земјава, за да направиме едно македонско јадро кое ќе биде иден носител на развојот на туристичката населба од аспект на сите инфраструктурни и туристички содржини. Несомнено е дека во наредната година најголем број купувачи на готови викенд куќи ќе бидат Грците и Англичаните, за што уште сега постои голем интерес. Ски- центарот Кожуф има свои посредници за продажба на недвижнини во Грција и во Велика Британија и тие веќе се подготвуваат за почетокот на продажбата што ќе почне во март в година.
Беше најавено дека Фондот за регионални патишта ќе го гради патот од локалитетот Смрдлива Вода до ски-терените на Кожуф, за што Владата одвои и 4 милиони евра. Завршен ли е патот? - Фондот за патишта минатата година не почна со изградба на регионалниот пат од месноста Смрдлива Вода до ски-центарот Кожуф и во продолжение до Кавадарци и Демир Капија бидејќи го завршуваше идејниот проект за овој патен правец и го вклучи во програмата за изградба за 2007/2008 година. Годинава се изработи главниот проект што го финансираше нашата компанија, а Фондот за патишта го распиша меѓународниот тендер за негова изградба. Тендерската документација ќе се отвори на 23 ноември годинава и очекуваме неговата изградба да почне во декември во понискиот дел на месноста Смрдлива Вода. Овој пат во должина од 17 километри треба да биде завршен до крајот на октомври в година.
Што е со инфраструктурното поврзување на центарот со околните населени места за полесно и побрзо пристигнување до комплексот. Патот не беше направен, а чинам дека тоа е една од најважните работи за да ги привлечете посетителите.
- Годинава сами го правиме асфалтниот технички пат од Смрдлива Вода до ски-центарот. Патот, годинава, ќе биде во употреба за туристите, а наредната додека се гради регионалниот пат, ќе го користиме за транспорт на градежните материјали. Во 2008 година е предвидено да се заврши проектот за патниот правец од ски-центарот до Кавадарци и до Демир Капија, а нивната изградба да се реализира во 2009 година. Овој пат ќе биде долг 50 километри и е од огромна важност за развој на целиот кавадаречки, неготински и демиркаписки регион. Со него ќе се овозможи интензивен развој на преку дваесетина села од регионот и на винскиот туризам со преку 60 мали винарии, како и развој на производството на здрава храна и прометот со недвижности. Од овие причини сметам дека Владата ќе му даде приоритет и на овој патен правец во наредната година, како што тоа го стори годинава со патот од страна на Гевгелија.
За љубителите на скијањето најважни се цените на ски-картите. Дали тие ќе бидат скапи за македонските граѓани, со оглед на фактот дека најмногу гости очекувате од соседните земји. - Цените на ски-картите годинава со сигурност ќе бидат прифатливи за македонските скијачи. Тие кај нас ќе ја добијат најдобрата вредност за своите пари. Тие се уште не се дефинирани, но наскоро ќе ги објавиме. На денот на отворањето, симболично, скијањето ќе биде бесплатно. Во употреба за нив ќе бидат два ски-лифта и една шестоседна жичарница, што се последен збор на техниката на австриската компанија Допелмаер. Со три нови машини за подготовка на скијачките патеки секојдневно ќе се средуваат околу 20 километри скијачки патеки со ширина од 50 метри. Скијачите на располагање ќе имаат и околу 300 места за седење внатре и 1.000 места за седење надвор во планинските ресторани.
Вкупната инвестиција во ски-центарот Кожуф беше најавено дека ќе изнесува 72 милиони евра. За колку време очекувате да Ви се поврати инвестицијата. - Нашиот проект е прв од ваков вид во нашата држава. Ние успеавме во изминатите седум години да ги пробиеме сите административни и биркратски бариери со целосно почитување на законската регулатива и да дојдеме во позиција да го реализираме проектот. Морам да Ви кажам дека единствено во периодот на таа борба, по некој пат се запрашував за можноста да доживееме финансиски неуспех. Но, сега можам со сигурност да кажам дека вложениот капитал ќе се врати во период од три години и уште многу години ќе носи профит на нашата компанија и на нашите акционери.
Сакам да им порачам на сите потенцијални инвеститори дека планинскиот туризам е профитабилна работа и дека на Македонија Господ и подарил уште многу места погодни за изградба на врвни планински комплекси. Ние ја поддржуваме Владата во нејзините напори за изработка на основна стратегија за развој на туризмот и ја убедуваме дека планинскиот, езерскиот и бањскиот туризам се економската иднина на Македонија.
Стопанска банка застана зад проектот
Колку досега е вложено во неговата изградба и какво е учеството на Стопанска банка во овој проект?
- Досега во овој проект се вложени околу 12 милиони евра, како финансиски капитал, кноњ хоњ и работа. Учеството на Стопанска банка во овој проект е од огромно значење. Во овие тешки економски услови и големи напори за нови инвестиции, таа беше единствената банка која веруваше во иднината на овој проект и го обезбеди буџетот за 2007 година. Таа верува во иднината на ваков вид проект за развој на туризмот и заедно со нас се убедени дека покрај Охрид, Македонија ќе добие и врвен планински комплекс со туристичка понуда во текот на целата година. Од страна на менаџерите на банката постојано ни потенцираат дека ако Владата покаже конкретни чекори во развојот на инфраструктурата, тие се спремни да ги финансираат и следните фази на нашиот проект, но и други проекти во земјата. Позитивниот пример на овој проект со сигурност ќе го следат и други финансиски институции. Ние заедно со Стопанска банка имаме единствен став дека нашиот проект ќе придонесе за сериозен регионален развој, нови вработувања и зголемување на бруто националниот доход.
Радмила Ј. НИКОЛОВСКА
|
|
 |
gotsomekicks
Senior Member
Joined: 01-Sep-2007
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 305
|
Quote Reply
#622 Posted: 28-Oct-2007 at 15:33 |
Едно  и од мене за UrbanFreak и AKADEMIK
|
 |
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#623 Posted: 28-Oct-2007 at 15:17 |
UrbanFreak dobredojde
|
 |
UrbanFreak
Senior Member
Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
|
Quote Reply
#624 Posted: 28-Oct-2007 at 15:05 |
Знам, така го идентификуваф 6то седот но не сум сигурен за скилифтите. Има и доста недоследности на сајтот околу висинксите разлики на почетните и крајните точки, должинините на трасите и слично.
|
 |
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
|
Quote Reply
#625 Posted: 28-Oct-2007 at 14:58 |
Добредојде UrbanFreak  Инаку таа мапа на сајтот на СкиКожуф е интерактивна
|
 |
UrbanFreak
Senior Member
Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
|
Quote Reply
#626 Posted: 28-Oct-2007 at 14:48 |
Здраво на сите, јас сум нов на форумов. Прво честитки за ентузијазнот и убавите постови на сите теми.  Се надевам дека ќе заживее форумов а и целиот сајт воопшто.
Посебно ме интереира оваа тема за Кожув, бидејќи освен Urban сум и SkiFreak  .
Во продолжение еве ја мапата на ски стазите, жичарниците и ски-лифотвите во Ски Центар Кожуф.
Пробав да ги идентификувам шестоседот и скилифтите па ме интересира доколку некој знае (веројатно АКАДЕМИК) дали успешно сум ги идентификувал.
|
 |
AKADEMIK
Newbiе
Joined: 27-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
|
Quote Reply
#627 Posted: 27-Oct-2007 at 14:10 |
Токму така. Кога доаѓа корпата во станицата има една рачка што ја држи и во тој момент се пушта од сајлата и таа продолжува слободно да се движи се со цел да успори бидејќи сајлата се движи со 5 метри во секунда и тоа е пребрзо време за да се наместат толку луѓе. Кога ќе се наместат корпата повторно се фаќа за сајлата и шибаат нагоре.
Ова е многу деликатен процес при изградба на жичари, самите монтери кои се од самата фабрика од Австрија признаваат и се специјалисти токму за овој тип. И самото проектирање е поделикатно, има додатни машинерии, треба да се погоди моментот "фати пушти"со хируршка прецизност. Имено, возењето од доле до горе ќе трае некојси 3-4 минути.
Поздрав
|
 |
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#628 Posted: 27-Oct-2007 at 03:43 |

да разгледав. Detachable се ваљда оние кои за прием на скијачи успоруваат додека а иначе идат брзо, а fixed оние што идат со стандардна брзина, како оние што ги имаме по Македонија. Како иде тој систем воопшто има шалтање од сајла на сајла за да успори?
|
 |
AKADEMIK
Newbiе
Joined: 27-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
|
Quote Reply
#629 Posted: 27-Oct-2007 at 03:28 |
Кога ќе ја завршат монтажата и со оваа жичара и нас ќе не има во списокот. , се надевам, бидејќи само оваа година оваа фирма има изградено 100 инсталации (жичари, гондоли, ски лифтови, возови и што ти уште не).
Еве еден интересен податок: Во светот постојат само 2 компании за изградба на жичари. Едната е Австриска (оваа што ние ја користиме) и другата е Италијанска. Тие се закон во светот, нема други.
П.С. На овој список станува збор за Detachable Chairlifts односно фати пушти жичари, додека ако одиш на Fixed Grip ropeways ќе ги најдеш балканските локации како Словенија, Србија.
|
 |
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#630 Posted: 27-Oct-2007 at 03:18 |
еве кај се има вакви жичари испорачано Doppelmayr, од 4 до 8моседи. Не е лошо друштво.
8-CLD-B-S "Schnee-Express", Austria |
8-CLD-B-S "Steinplatte", Austria |
8-CLD-B "Prodalp-Prodkamm", Switzerland |
8-CLD "Sallent", Spain |
8-CLD "Tommeuses", Tignes, France |
8-CLD "Grands Vans", Flaine, France |
8-CLD "Höllboden", Ischgl, Austria |
8-CLD "Europa 8", Hundfjället, Sweden |
6-CLD-B-S "Malbun - Täli", Liechtenstein |
6-CLD-B-S "Gernkogel", Austria |
6-CLD-B "Hochmoosexpress", Austria |
6-CLD-B "Rifugio Graffer", Madonna di Campiglio, Italy |
6-CLD-B "Gamsjet", Lermoos, Austria |
6-CLD-B "Nachtweide", Ischgl, Austria |
6-CLD-B "Kriegerhorn", Lech, Austria |
6-CLD-B "Bettmeralp-Schönbiel", Bettmeralp, Switzerland |
6-CLD-B "Spacejet 2", Flachau, Austria |
6-CLD-B "Hasensprung", Lech, Austria |
6-CLD-B "Zwerenalpbahn", Riezlern, Austria |
6-CLD-B "Val Federia - Salin", Livigno, Italy |
6-CLD-B "Sonnenkar", Garmisch-Partenkirchen, Germany |
6-CLD-B "Gerent" |
6-CLD-B "Ruka Express", Finland |
6-CLD "Espelunciecha", Spain |
6-CLD "Kotelnica V", Poland |
6-CLD "Les Fonts", Andorra |
6-CLD "Tichots", France |
4-CLD-B "Suttenbahn", Spitzingsee, Germany |
4-CLD-B "Gora Belaya", Russia |
4-CLD-B "Passo San Pellegrino", Moena |
4-CLD "Symphony Express", Canada |
4-CLD "Schoolyard Express", Mammoth Mountain, USA |
4-CLD "Hidden Lake", USA |
4-CLD "Kazan 1", Kazan, Russia |
4-CLD "Palenica", Rytro, Poland |
4-CLD "Wildwood", ID, USA |
|
|
 |
AKADEMIK
Newbiе
Joined: 27-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
|
Quote Reply
#631 Posted: 27-Oct-2007 at 03:16 |
Работев на изградба на жичарницата и на новиот ски лифт.
|
 |
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#632 Posted: 27-Oct-2007 at 03:13 |
Originally posted by AKADEMIK
Урбанистичко решение има. Малце сајтот им е шашав. Оди на главна страна - МАПИ -ПЛАН1 и ПЛАН 2 кликни ги, тоа е урбанистичкото решение за комплексите |
фала ги најдов, и од коа ги најдов ми текна дека веќе ги имам видено 
|
 |
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#633 Posted: 27-Oct-2007 at 03:12 |
Академик ако не е тајна ти работиш нешто на проектов, или чисто си добро информиран во врска со него?
|
 |
AKADEMIK
Newbiе
Joined: 27-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
|
Quote Reply
#634 Posted: 27-Oct-2007 at 02:54 |
Токму така ќе изгледа.
Е тоа ние го имаме први на Балканов а и пошироко, и батали друго него е гланц ново директно испорачано, направено и проектирано од Австрија.
|
 |
AKADEMIK
Newbiе
Joined: 27-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
|
Quote Reply
#635 Posted: 27-Oct-2007 at 02:51 |
Урбанистичко решение има. Малце сајтот им е шашав. Оди на главна страна - МАПИ -ПЛАН1 и ПЛАН 2 кликни ги, тоа е урбанистичкото решение за комплексите
|
 |
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
|
Quote Reply
#636 Posted: 27-Oct-2007 at 02:50 |
|
 |
AKADEMIK
Newbiе
Joined: 27-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
|
Quote Reply
#637 Posted: 27-Oct-2007 at 02:38 |
Не сум ни јас скијач и не звучи глупо.
Шестосед значи 6 луѓе се редат во линија и одеднаш се дигаат нагоре во една корпа, што значи исто толку и се спуштаат во исто време.
Имено, интересно за оваа жичара е што таа е многу брза, има најнова технологија за транспорт од ваков тип и е една од поскапите модели на жичари.
можеш да одиш на сајтот www.doppelmayr.com и барај products-ropeways-detachable chailifts има сликичка
|
 |
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#638 Posted: 27-Oct-2007 at 02:19 |
еве уште еден подетален текст од утрешен Утрински Весник
Скијачкиот центар „Кожуф“ ќе стартува на 8 декември
Монтирањето на жичницата е при крај, а се гради и пристапниот пат од гевгелиска страна
 Само годинава во ски-центарот „Кожуф“ ќе се инвестираат девет милиони евра во три крупни инфраструктурни објекти: далновод, шестоседечка жичница и пристапен пат
АНГЕЛ ДАНОВ
КОЖУФ ПЛАНИНА – Годинава Македонија ќе го добие новиот скијачки центар на Кожуф Планина, кој се наоѓа на над 1.900 метри надморска височина. Само годинава во него се инвестирани девет милиони евра во три крупни инфраструктурни објекти: далновод, шестоседечка жичница и пристапен пат од гевгелиската страна. Инвеститорите се задоволни од динамиката со која се реализираат предвидените проекти и се оптимисти дека годинава од 8 декември ќе започне промотивно скијање на патеките. За почеток скијачкиот центар „Кожуф“ ќе работи како дневен центар.

Од гевгелиска страна со пари од државата ќе се изгради пристапниот пат со вкупна должина од 13 км и широчина од 4,5м. Тендерот завршува на 23 ноември и се очекува со асфалтирање да се почне во декември годинава. Според најавите на менаџерскиот тим на ски-центарот „Кожуф“, во програмата за 2009 година е влезена и изградбата на пат од четериесетина километри, што треба центарот да го поврзе со Кавадарци и Демир Капија. Овие два патни правца ќе се сврзуваат кај селото Крњево, а ќе го направат скијачкиот центар достапен за граѓаните на Македонија, додека патот од гевгелиска страна е повеќе наменет за гостите од Грција.
Извршниот директор на ски-центарот „Кожуф“, Ангел Наков, информира дека привршуваат работите околу изградбата на подземен далновод со две линии, кој треба во целост да ги покрие потребите за струја на центарот. Изградбата целосно е финансирана од нивната компанија, а работите ги изведува ЕСМ и МЕПСО-оператива. Наков најави дека во втората фаза ќе се градел уште еден крак од Демир Капија. До крајот на октомври или почетокот на ноември скијачкиот центар комплетно ќе добие електрична енергија. Во моментов се изведуваат завршните работи на двете трафостаници.

При нашата посета се монтираа 12 столба за шестоседечка жичница, која била единствена од таков тип на Балканот. Нејзината изградба ќе чини 4,2 милиони евра. “Жичницата веќе ја завршуваме. Изградена е почетната и крајната станица, а сега се поставуваат и столбовите. Работите ги извршува швајцарската компанија ’Хелок хели свис‘ која е лидер во светот за овој тип работи. Работи тим од 6 луѓе од Швајцарија, 2 супервизори од Австрија од компанијата ’Допел Маер‘ и 14 луѓе од нашата компанија и ’Метал инвест‘ од Кавадарци”, вели Наков. Тој додава дека вкупно годинава на скијачкиот центар ќе бидат инвестирани девет милиони евра, главно сопствени средства и дел кредити од Стопанска банка.
Селото во скијачкиот центар опфаќа 55 ха, а на дваесетина од нив ќе бидат изградени хотели со вкупен капацитет од 3.000 легла. Наков нагласува дека наредната сезона ќе бидат пуштени во работа два поголеми објекта, чија изградба ќе започне во април 2008 година. „Имаше доста шпекулации околу основачите и партнерите на компанијата на самиот старт во 2000 година. Само 15-16 отсто имаше учество грчки партнер, но поради административни пречки, во 2002 го напушти проектот и од 2003 година компанијата е сто отсто македонска, во целост работите се изведуваат со македонски капитал“, вели Наков.

За наредната година планирана е изградба на уште три жичници, хотел во сопственост на компанијата „Ски Кожуф“ со капацитет од 150 легла и околу 3.000 м2 деловен простор, а наредната сезона ќе се изграделе околу 60 викенд- куќи. Центарот ќе има вкупно околу 1.000 легла.
„Одлично место за скијање. Гледам многу потенцијал овде. Се' е на едно место. Ќе биде добро за скијачи-почетници, но и за искусни скијачи. Ќе дојдам овде на скијање, а ќе донесам и професионални скијачи”, ни рече Енгелхарт Пергаци, менаџер на компанијата што ја монтира жичницата. Пергаци бил неколкугодишен член на швајцарската ски- репрезентација и долги години бил на првото место во спуст и велеслалом.
|
|
 |
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#639 Posted: 27-Oct-2007 at 02:16 |
@Академик
хм, сајтот го имам поминато доста пати но на урбанистичко решение немам налетано. Единствено има слики од куќите (претпоставувам дека се тоа веќе изградени примероци на куќи бидејќи не е наведено).
Edited by pbanks - 27-Oct-2007 at 02:17
|
 |
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
|
Quote Reply
#640 Posted: 27-Oct-2007 at 02:13 |
Академик, фала на исцрпните информации
И јас акам да те прашам нешто (не сум скијач и можеби ќе звучи глупо) - Каква е точно таа жичара шестосед. Во еден хрватски напис на друг форум прочитав дека ќе имала некаква „хауба“, па помислив дека се работи за кабина, ама од дискусијата сватив дека не е така. За што точно се работи?
И ако знаеш било што околу брендовите на хотелите, колку и да е неофицијално.
|
 |