build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Возен парк (ЈСП - двокатни автобуси)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 3637383940 90>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
medlence View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 12-Mar-2011
Location: UK
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote medlence Quote  Post ReplyReply #741 Posted: 22-Apr-2011 at 14:10
Сепак мислам дека превидуваш неколку работи кога ја споредуваш употребата на двокатните автобуси во Англија (Шефилд) и Скопје:
- Автобусите не се единствениот јавенпревоз воШефилд. Постои и т.н. Супертрем, врзија на ЛРТ чија што мрежа покрива 29 километри. Во Скопје единствениот јавен превоз се автобусите


Значи, јас не реков дека градскиот транспорт е идентичен, туку дека би сакал да ги споредам двоспратните автобуси во двата града. Не мислам дека има идентичен пример со Скопје за да може да се направи точна споредба, туку може да се споредуваат делови со различни градови, но како што реков нема смисла да се споредува со метрополи и до 10 пати поголеми од Скопје.

Исто така, ако го прочиташ мојот пост, ќе видиш дека никаде не сум напишал дека автобусите се многу добри или дека се што нудат ми се допаѓа, јас само реков дека за многу од анализите кои ги прават членови на форумот, треба да се почека да пристигнат барем повеќе автобуси и да го следиме искуството на патниците барем 2 месеци за да можеш да правиш заклучоци. Вака се што се зборува е на памет.
Она што го напишав е дека град со приближна големина на Скопје, има двокатни автобуси кои имаат само една врата и само едни скали, па не се забележува поголем застој, иако автобусите повеќето време се доста полни и билетите се купуваат од возачот.

- Скопските улици (иако има огромен напредок со последниве акции на Коце ) се преполни со дупки и нерамнини


За улиците прво ќе се потрудам да направам неколку слики, па после ќе зборуваме.

- Англиските хулигани можеби се најголеми, но колку често има средношколски тепачки во автобусите, каменувања на автобуси? Колку усппешно се спроведува законот и се санкционираат вандализмите и уништувањата на автобусите?
Во Скопје тепачки по автобусите има барем 3-4 пати годишно, каменувања почесто, а и баш ме интересира каква моќ би имал шоферот да санкционира бараби кои би го уништувале ентериерот на автобусот на вториот кат. Би ги легитимирал, затворил, би наплатил драконска казна?


Е тука се согласуваме, значи културата во Македонија е на многу ниско ниво, и народот незнае да го цени тоа што со свои пари го купувал, но би те запрашал, која е разликата меѓу двоспратните и обичните автобуси, ако досега имало тепачки и кршења, значи дека било какви автобуси да има пак ќе се случува (и уште еднаш, кога двоспратните ќе пристигнат и има зголемен број на инциденти на вториот кат можеме да зборуваме за последици, а ако сега го коментираме ќе се базира само на претпоставки)

Потрошувачка гориво л/100км     50     24

Мислам дека потрошувачката на гориво ти е погрешна, затоа што еден од украинците кои коментираат на форумот има спомнато дека потрошувачката на ЛАЗ-от е пресметана без застанувања и без сообраќај, значи од точка А до точка Б и затоа е толку пониска од онаа на двоспратните.
Back to Top
UrbanFreak View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
  Quote UrbanFreak Quote  Post ReplyReply #742 Posted: 22-Apr-2011 at 13:52
Еве ги пресметките за кој говорев Ма. Ок не се 2,5 пати но сепак се за 50% поскапи по набавна цена/патник. Кај потрошувачката пак, она што понатаму и тоа како ќе не засега, пресметките се уште полоши.
Originally posted by UrbanFreak

Еве мала споредба според податоците кои успеав да ги најдам претежно на нашиов форум:

Модел ЈУТОНГ ЛАЗ
Ед Цена 160.000 125.000
Макс бр.патници 80 100
Цена по патник 2.000 1.250
М2 32 27
М2 по патник 0,40 0,27
Потрошувачка гориво л/100км 50 24
Потрошувачка по патник 0,625 0,24
Извори:
 
Доколку имам некои неточни податоци ве молам корегирајте. Од податоците во табелава е евидентно дека двокатниве автобуси во споредба со украинските од ЛАЗ не чинат 60% поскапо по патник, трошат 2,6 пати повеќе гориво по превезен патник, но и дека и имаат далку поголема површина по патник (според податоците на МА) што би одело воприлог дека е возењето е поудобно.
 
Колку и како ова би се однесувало во скопските прилики со јавниот транспорт, мислам имаме доволно членови кои секојдневно се возат со автобуси па ќе ни кажат.
 
 
Офтопик: Ме радува што конечно добивме постручни коментари и податоци од Ма Thumbs%20Up.
אל תסתכל בקנקן, אלא במה שבתוכו
Back to Top
Ma View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 04-Mar-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Ma Quote  Post ReplyReply #743 Posted: 22-Apr-2011 at 12:44
 
Имам и анализа еднаш направено и излегуваше дека цената на чинење на 1 автобус двокатен јутонг по патник беше 2,5 пати повисока од едноподните украински. Сето тоа се плаќа од наш џеб, и при тоа главнината на идната ЈСП флота ќе треба да ја сочинуваат овие автобуси. Колку е тоа рационално и ефикасно, оставам сам да процениш.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Не видов ништо сериозно од коментарот што го потврдува спротивното преку некакви  дадени пресметки и анализи!- освен самопроценување.
Back to Top
UrbanFreak View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
  Quote UrbanFreak Quote  Post ReplyReply #744 Posted: 22-Apr-2011 at 08:54
Добредојде на билд.мк medlence и одличен прв пост, и одлични фотки.
 
Сепак мислам дека превидуваш неколку работи кога ја споредуваш употребата на двокатните автобуси во Англија (Шефилд) и Скопје:
- Автобусите не се единствениот јавенпревоз воШефилд. Постои и т.н. Супертрем, врзија на ЛРТ чија што мрежа покрива 29 километри. Во Скопје единствениот јавен превоз се автобусите
- Скопските автобуси за разлика од шефилдскит имаат височина од 170цм на горниот спрат. Разликата 185-170 иако личи дека е мала (15цм) е клучна, бидејќи верувам дека 90% од популацијата е пониска од 185цм, а вероватно огромен процент е повисока од 170цм.
- Скопските автобуси поради „ретро“ дизајнот губат прилично голем празен простор кај возачот. Поради тоа наместо како кај англиските влезната врата е поместена поназад на сметка на 2 реда седишта и вероватно има капацитет за 5-8 места помал.
- Скопските улици (иако има огромен напредок со последниве акции на Коце Thumbs%20Up) се преполни со дупки и нерамнини
- Англиските хулигани можеби се најголеми, но колку често има средношколски тепачки во автобусите, каменувања на автобуси? Колку усппешно се спроведува законот и се санкционираат вандализмите и уништувањата на автобусите? Во Скопје тепачки по автобусите има барем 3-4 пати годишно, каменувања почесто, а и баш ме интересира каква моќ би имал шоферот да санкционира бараби кои би го уништувале ентериерот на автобусот на вториот кат. Би ги легитимирал, затворил, би наплатил драконска казна?
 
Не дека неможе да се поработи на последниве 2 точки (улиците и санкционирањето) но сепак мислам дека за сиромашна држава како МК, ваквиот луксуз беше непотребен. Имам и анализа еднаш направено и излегуваше дека цената на чинење на 1 автобус двокатен јутонг по патник беше 2,5 пати повисока од едноподните украински. Сето тоа се плаќа од наш џеб, и при тоа главнината на идната ЈСП флота ќе треба да ја сочинуваат овие автобуси. Колку е тоа рационално и ефикасно, оставам сам да процениш.


Edited by UrbanFreak - 22-Apr-2011 at 08:57
אל תסתכל בקנקן, אלא במה שבתוכו
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2691
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #745 Posted: 22-Apr-2011 at 01:35
Можеби Англичаните се најголемите хулигани, но законот таму е немилосрден. Таму и за обид за самоубиство се оди во затвор.
Те молам, ако можеш сликај ги улиците во Шефилд, да го видиме квалитетот на асфалтот и да го споредиме со Скопје.
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
medlence View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 12-Mar-2011
Location: UK
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote medlence Quote  Post ReplyReply #746 Posted: 22-Apr-2011 at 01:05
Да се бара од некој од одговорните за да објасни како со новите автобуси, капацитетот на ЈСП се намалил за 40%, е исто како од Болдрик (Црна Змија) да се бара да ја објасни теоријата на суперструни.
Патем, не е за 40%, туку е и за повеќе, а еве и зошто и како:


Од поодамна го следам форумов и би сакал да ве поздравам сите форумџии за квалитетното покривање на скоро сите проекти во Македонија.
Оваа нишка ми е посебно интересна затоа што во моментов живеам во Англија и сум доста импресиониран од двоспратните автобуси и нивната примена во градскиот сообраќај.

Мене ми е баш интересно како толку брзо некои од вас дојдовте до заклучоци за тоа како би се користеле автобусите, кој ќе се качувал горе кој немало, пред и да бидат воопшто пуштени во сообраќај, и секое напаѓање во таа насока мислам дека воопшто не е издржано туку е само лаичка критика.

Исто така повеќепати прочитав како се споредува Скопје со Лондон (8 милиони жители) или пак Берлин (3.5) и нивните двоспратни автобуси, што нема никаква смисла. Мислам дека е многу порелевантно кога се прави споредба да се споредува со градови кои се приближна големина на Скопје, затоа решив да постирам малку информација за градскиот превоз во Шефилд(650.000 жители).

Значи во Англија воопшто еден од најпознатите модели на двоспратни автобуси е Volvo B7TL и неговиот наследник B9TL. Во Шефилд има две компании за градски превоз: Stagecoach i First. First единствено користи двоспратни автобуси, еве ви слика:

   

Ќе се задржам само на двоспратните, во Англија освен тие во Лондон сите автобуси имаат само по една врата, и само едни скали за вториот кат, овој модел е исто така 10 метарски, има 67 седишта, висината горе му е 185цм. Повеќето патници купуваат билет од возачот, скалите се веднаш позади возачот, а спроти нив е климата, така да во првата половина од автобусот неможе да се седи или пак стои.







Се извинувам за квалитетот на сликите но кога имам можност ќе пуштам подобри слики.


- исто така, поради поголемата тежина, а заради поголема безбедност, возачот е принуден да вози со помала брзина при свртување на кривини, при заобиколување и претекнување на возила


Јас не сум забележал абсолутно никаква разлика во возењето на двоспратните и обичните автобуси, повеќе би рекол дека можеби заради недоволната обученост на возачите и нивната претпазливост да возат побавно, но како што реков уште не видени и непробани не би требало барем за вакви работи да критикуваме.

- неудобна и непривлечна горна платформа (неудобна поради нискиот таван и луѓето со реума,артритис и други здравствени проблеми, кои треба да се качуваат и симнуваат по скалилата; непривлечна поради средношколските банди и останати деликвенти кои ќе се возат горе и ќе прават доста проблеми)
Англичаните се најголеми хулигани, но тоа не ги спречува да имаат двоспратни автобуси и искрено не сум забележал никакви проблеми, каква ни е нас културата е друго прашање, но затоа постојат камери кои возачот треба да ги набљудува и по потреба да реагира.



Edited by medlence - 22-Apr-2011 at 01:45
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2691
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #747 Posted: 21-Apr-2011 at 20:11
Да се бара од некој од одговорните за да објасни како со новите автобуси, капацитетот на ЈСП се намалил за 40%, е исто како од Болдрик (Црна Змија) да се бара да ја објасни теоријата на суперструни.
Патем, не е за 40%, туку е и за повеќе, а еве и зошто и како:
- мал капацитет на долната платформа
- неудобна и непривлечна горна платформа (неудобна поради нискиот таван и луѓето со реума,артритис и други здравствени проблеми, кои треба да се качуваат и симнуваат по скалилата; непривлечна поради средношколските банди и останати деликвенти кои ќе се возат горе и ќе прават доста проблеми)
- излез само на една врата
- поголемо задржување на автобуската постојка, за да може да се симнат и оние од горниот кат
- помала стартна брзина поради поголемата тежина при тргнувањето од автобуските постојки и од семафорите
- исто така, поради поголемата тежина, а заради поголема безбедност, возачот е принуден да вози со помала брзина при свртување на кривини, при заобиколување и претекнување на возила
- подолго време на возење на линиите во однос на постоечките автобуси, поради горенаведените причини.
Сега после ова, наместо промоција на јавниот превоз, следува негова дискредитација.
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
mirakuliks View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Feb-2010
Location: New York
Online Status: Offline
Posts: 831
  Quote mirakuliks Quote  Post ReplyReply #748 Posted: 21-Apr-2011 at 19:44
Prvo moram da naglasam deka vo mojot posleden post kluchniot zbor beshe EFIKASNOST a ne samo kapacitet. Pod efikasnost se podrazbiraat obem na patnici koi mozhe da gi opsluzhi vozilot, potroshuvachkata na gorivo pri standardni uslovi na rabota, cena za popravki, redovno odrzhuvanje, drigu potroshen materijal i rezervni delovi, nabavna cena i sigurno ushte nekoi drigu stavki. Kvalitetot ne go vbrojuvam bidejki kvalitetot ne sekogash mozhe tochno da se proceni, ima i prominentni proizvediteli so loshi serii i ponepoznati proizvoditeli so dobri serii.
Vtora rabota koga venje nekoi se fakjaat za komforot kako za posledna slamka, samo da ve potsetam deka so namaluvanje na kapaciteotot na voziloto koe i ponatamu opsluzhuva ist broj na patnici komforot se namaluva. Ili selsski kazhano shto deka ima povekje sedishto koga site se kako sardini, od tie site patnici napolovinata sigurno pomilo bi im bilo da poamli da se shansite da se najde mesto za sedenje za smetka da mozhe da se stoi pokomforno vo avtobusot.
Inaku bidejki i vednash da pochen da se gradi LRT mrezha vo naredni nekolku godini nema da stane funkcionalna a so dadenata flota na avtobusi na JSP kje mu se namali kapacitetot kje treba definitivno da napravi promena vo vozniot red kade vo shpicovite avtobusite na poprometnite linii kje gi ima vo pokratki intervali.
Back to Top
Ma View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 04-Mar-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Ma Quote  Post ReplyReply #749 Posted: 21-Apr-2011 at 17:58
UrbanFreak View%20Drop%20Down
Senior Member
Ми се чини во тој период беше и разрешен поранешниот директор на ЈСП. Да не искочи политикантски постов но мора институциите да се почитуваат една со друга, без разлика каква и чива власт се. Бројот на патници е број на патници, капацитет е капацитет и тука нема игра со бројки. Сега како работодавец на васта (плаќач на даноци) барам некој од одговорните да објасни како после оволкава инвестиција, капацитетот на ЈСП ќе се намали за 40%?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Од многуте весели математики и изјави  / по вокација правник /, како што велиш на поранешниот директор на ЈСП, затоа истиот со своето директорување завршило како поранешено.Мислам дека човекот не е крив. 
Back to Top
UrbanFreak View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
  Quote UrbanFreak Quote  Post ReplyReply #750 Posted: 21-Apr-2011 at 00:44
Originally posted by Supervisor

"Од ЈСП велат дека старите автобуси барем во наредните три години нема да се исфрлат од употреба бидејќи двокатните возила нема да можат да ги опслужат постојаните корисници на јавниот автобуски превоз."

Чекај овие од ЈСП дали се нормални??? Па кога се купуваше требаше да си прават рачуници колки има треба почнувајќи од автобуси+број на седишта. Стварно не се нормални друга работа е што лажеа дека истите веднаш по пристигањето на новите ќе одеа во продажба на старо железо. Срамота е ова!!!
Во право си но за жал никој не ги праша ЈСП. Уште од почетоков на оваа лудорија „ретро автобуси“ голем дел од членовитена билд ги спомнуваа своите сомнежи околу капацитетот и ефикасноста на идејата. За жал и н почетокот кога требаше само 50 автобуси, и после кога се зголеми бројот на 100 па 200 ретро автобуси, цело време политичарите ја водеа пресметката не ЈСП. Ми се чини во тој период беше и разрешен поранешниот директор на ЈСП. Да не искочи политикантски постов но мора институциите да се почитуваат една со друга, без разлика каква и чива власт се. Бројот на патници е број на патници, капацитет е капацитет и тука нема игра со бројки. Сега како работодавец на васта (плаќач на даноци) барам некој од одговорните да објасни како после оволкава инвестиција, капацитетот на ЈСП ќе се намали за 40%?
אל תסתכל בקנקן, אלא במה שבתוכו
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #751 Posted: 20-Apr-2011 at 23:51

Мојот коментар не беше наменет за твојот, ама очигледно времето ги поклопило, коа пишував твојот не беше постиран. Рекоа дека ќе одат како старо железо, ама додека има овци ќе има и вуна. Дриблање во место. Мајсторот од транспорт и врски очигледно гледал само како да им замачка очи на скопјани, а дефинитивно никој не се водел спрема вистинските потреби. Дефинитивен крах ќе имаме ако се тргнат целосно дуплите крнтии. Во таков случај не би се качил во свежо пристигнатите автобуси за да се гужвам, него би си ги користел нозете повеќе. Џабе сета кампања, кога се непродуктивни!
Back to Top
Supervisor View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jan-2008
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 1220
  Quote Supervisor Quote  Post ReplyReply #752 Posted: 20-Apr-2011 at 23:39

Значи вака прво јас зборувам за прастарите автобуси за кои се пишува во текстот а не за "поновите" Саноси од 1997. За нив беше кажано ама зборот е за оние што се пред распаѓање.
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #753 Posted: 20-Apr-2011 at 23:29
Колку што ме држи памтењето, од ЈСП уште пред нарачката рекоа дека ќе останат на улиците оние поновите саноси, од 97/98, така да постарите крнтии скоро со сигурност ќе се ичистат. Наравно, не е охрабрувачко тоа што постарите автобуси нема да ги гледаме, затоа што и понатаму дел од возниот парк ќе останат и 13-годишните автобуси. Моментот секако е нарачката на само 4 зглобни автобуси и ако се знае дека има само уште еден зглобен од поновите саноси, ондак со 5 зглобни не верувам дека нормално ќе функционира превозот. Единствен спас од овој хаос е да се пуштаа два автобуси напоредно еден позади друг од истата линија и да качуваат патници на секоја втора станица, што би било смешно, ама само така би се избегнале неподносливите гужви.
Back to Top
Supervisor View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jan-2008
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 1220
  Quote Supervisor Quote  Post ReplyReply #754 Posted: 20-Apr-2011 at 23:28
"Од ЈСП велат дека старите автобуси барем во наредните три години нема да се исфрлат од употреба бидејќи двокатните возила нема да можат да ги опслужат постојаните корисници на јавниот автобуски превоз."

Чекај овие од ЈСП дали се нормални??? Па кога се купуваше требаше да си прават рачуници колки има треба почнувајќи од автобуси+број на седишта. Стварно не се нормални друга работа е што лажеа дека истите веднаш по пристигањето на новите ќе одеа во продажба на старо железо. Срамота е ова!!!
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #755 Posted: 20-Apr-2011 at 22:25
Originally posted by Supervisor

Па кај нас е нормално и по 100 луѓе во еден автобус. Овие автобуси се помодерни, и истите се направени за помалку луѓе. Не знам како тоа очекувате да биле "исти со капацитет" како крниите? Каква ви е таа споредба, кога е нормално и самиот патник да се осеќа поудобно се работи за нова генерација на автобуси.
100 луѓе во автобус всушност е нормално за секој 12-метарски класичен градски автобус, а кај нас можеби е „нормално“ 150 луѓе, ама тоа ќе биде случај и за двокатните, само не знам како физички ќе се изведе... истите оние патници кои сега во шпицовите се како сардини напикани во постоечките автобуси, ќе треба да бидат превезени во автобуси со значително помал капацитет. И затоа повеќето седишта (што е изнудено решение заради тежината на возилото, а е на сметка на вкупниот капацитет), нема да придонесат во толкава мерка ни за таа наводна удобност (која не е зависна само од бројот на седиштата, туку и од многу други работи), бидејќи гужвите ќе ескалираат можеби и до мерка на комплетен колапс на системот, па ќе мора да се крпи некое чаре на грбот на сите нас.

И никој овде не се обидува да прави споредба на квалитет на двокатните со крнтиите, туку споредбата многу логично треба да биде другите современи автобуси, пред се оние кои се стандард во Европа. А за квалитетот на јавниот превоз, бројот на седишта во едно возило е прилично занемарлив фактор во однос на редица други, многу побитни параметри. Како што спомнав претходно (а не знам зошто толку лесно си го изигнорирал, не се работи за субјективно гледиште, туку за неоспорни факти), апсолутно доминантни модели на градски автобуси во Европа се и остануваат да бидат:
- 12-метарски едноделни со ~30 седишта и ~100 вкупен капацитет
- 18-метарски зглобни со ~45 седишта и ~170 вкупен капацитет

а во никој случај не се:
- 10-метарски ретро двокатни со 60 седишта и вкупен капацитет за 80 патници
И сега токму ние со толку елементарни проблеми во јавниот превоз и со толку ограничени финансии, се најдовме најпаметни да воведуваме нови стандарди на удобност?!? Мислам стварно... да бидеме малку посериозни.

Ах барем да беше капацитетот единствен проблем на двокатниве ретро кинези... Ама ја немаме ни таа утеха.


Originally posted by Тркало

Во секој случај,како последен логичен обид за спасување на ситуацијата,би требало нашава Влада да побараат промена на договорот во смисла зглобни автобуси на местото на овие чуда.Доволно се 10-тина,чисто онака ради заљубениците во тој ретро стил.
Би ме радувал таков исход, но... Замена на автобусите дури и да имаше воља, не знам како би можела да се изведе. Тендерот си имаше услови, не може сега отпосле да се менуваат. За жал мислам дека секако ќе мора да го исркаме надробеното



@ Fossil
Искрено ти се восхитувам на позитивноста и како можеш на речиси секоја глупост на токмаците кои ги трошат народните пари, да одговориш со добра воља и оптимизам. Сепак, таквиот пристап не води никаде, само го потхранува штетното однесување.

Еве комплетно сум на иста линија со тебе дека јавниот превоз треба да се развива и во нов правец. Апсолутен поборник сум на ЛРТ мрежа. Но што во меѓувреме (а и потоа)? Зарем не е битно дали сме купиле 200 нормални, пред се максимално економични и практични автобуси или 200 ретро-двокатни автобуси за правење шоу?

Капацитетот не бил толку важен?!? Немам коментар...
За важноста на брзината апсолутно ќе се сложам, ама како стојат на тоа поле двокатните?
За наводниот совршен комфор на двокатните (со неадекватен капацитет, со ниски плафони, незгодни скали... или пак совршено комфорно ќе им биде на оне што ќе седат на седиштата на преклоп или тоа напиканото седиште под клима уредот...), нема да коментирам, само ќе потсетам (по 1000-ти пат) дека по обичај кај нас се мешаат приоритетите. Трагикомично е една сиромашна држава, со главен град во кој не се решени најосновните потреби на јавниот превоз, одеднаш да ги прескокне очигледните проблеми и да инвестира во наводен висок комфор, за кој барем на хартија можат да ни позавидат и далеку побогати од нас... ама ете тие побогатите се изгледа „глупави“ па малку потешко се впуштаат во измислување на топла вода. За такви изуми редовни пронаоѓачи станавме ние. Епа за таквиот ум ќе платиме висока цена и нема да се развиваме ни приближно на начин и со темпо какви што ни се потребни


Edited by Cloverstack - 20-Apr-2011 at 22:27
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #756 Posted: 20-Apr-2011 at 20:11
Мислам дека ова е тендерот за 15-те панорамски двокатни автобуси.

http://euroalert.net/en/contracts.aspx?idl=1104340




IV.2.1) Award criteria

Lowest price



Edited by FoSsiL - 20-Apr-2011 at 20:15
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
Тркало View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 31-Dec-2010
Location: Охрид
Online Status: Offline
Posts: 1179
  Quote Тркало Quote  Post ReplyReply #757 Posted: 20-Apr-2011 at 19:31
Да не користам потежок збор за возилово,само ќе речам еден куп железо.По сликите од Кловер ,внатре на изглед делуват и потесно од меѓуградски автобус (можам да замислам како е во најголемите гужви сабајле и попладне).Комбинирано со пензионерите кои оделе на втор спрат(WTF?) ,а порано нели не можеа да се качат и на обичен автобус - прав циркус.
*Капацитетот е мизерен ,со оглед дека е двоспратен,ама па неговата чудна должина е најверојатно одговор на тој феномен.(Стандарден автобус е со 12.00 метри должина,2.50/2.55 метри ширина и се надвор од овие граници е друга категорија).
*Моторот е еден од најнеекономичните,најголем дел од американските фирми ги користат овие мотори и дел од тие кои не се главни во автоиндустријата.
*Исто чудно е немањето официјални податоци од ЈСП(не е ни чудно од нив),ама па и на интернет е страшно тешко да се најдат податоци на оваа 'компанија' која произведувала не знам колку возила годишно    .Додуша можат да се најдат Јутонг со копиран дизајн од МАН,Неоплан,Ирисбус итн.

Во секој случај,како последен логичен обид за спасување на ситуацијата,би требало нашава Влада да побараат промена на договорот во смисла зглобни автобуси на местото на овие чуда.Доволно се 10-тина,чисто онака ради заљубениците во тој ретро стил.
    
Back to Top
OCB View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: 54
Online Status: Offline
Posts: 921
  Quote OCB Quote  Post ReplyReply #758 Posted: 20-Apr-2011 at 19:14
Originally posted by Tuvok


Инаку анализа како таа на Кловер е потребна низ Македонските весници и други медиуми па може тогаш ќе им текне да ја преправата нарачката со нормални автобус. Треба некој медиум да направи ваква убава анализа па да му текне на народот дека вакви автобуси и не ни се баш потребни. Можеби и тие што го нарачаа полека ја увидеа грешката ама немаат храброст да признаат.

Нова Македонија 1.7.2009

Двокатните автобуси ќе го намалат капацитетот на ЈСП за 40 отсто

Новите 302 „даблдекери“ сепак ќе послужат само за надополнување на возниот парк на претпријатието, а не за целосна замена на старите крнтии, кои ќе продолжат да возат низ приградските населби и низ градот ако има потреба



Наместо 45.200 патници, колку што вкупно собира сегашниот возен парк на јавното сообраќајно претпријатие „Скопје“, кога тој ќе се замени со 300 нови двокатни автобуси, ќе има капацитет од 24.764 патници, односно намален за околу 40 отсто. Од ЈСП велат дека крнтиите со кои сега располагаат, со просечна старост од 17 години, нема да може целосно да се исфрлат од употреба и ќе возат заедно со новите „даблдекери“.

Според техничките карактеристики на автобусите што треба да ги изработува кинеската компанија „Џенгџоу Јутонг“, тие ќе може да собираат по најмногу 82 патника. На горниот кат ќе имаат 39 седишта, а на долниот 18 места за седење, 21 место за стоење и три преклопни седишта. Наспроти тоа, 266-те единечни автобуси на ЈСП собираат по 100 патници, а во 93-те зглобни може да се превезуваат и до 200 лица. Тоа значи дека новите автобуси не само што нема да нé спасат од секојдневните турканици во јавниот превоз, туку уште повеќе ќе го зголемат тој проблем поради нивниот мал капацитет. Со тоа се доведува во прашање и можноста тие да ги задоволат сегашните потреби за автобуски транспорт во градот.

Од ЈСП велат дека старите автобуси барем во наредните три години нема да се исфрлат од употреба бидејќи двокатните возила нема да можат да ги опслужат постојаните корисници на јавниот автобуски превоз.


Очигледно во оваа анализа не се земени в предвид украинските автобуси кои се со капацитет од 8,704 патници (80 единечни х 100 + 4 зглобни х 176). Исто така се претпоставувало дека ќе бидат нарачани 300 кинески а не 200 како што е сегашната ситуација. Значи капацитетот на кинеските ќе биде 16,000 (200 х 80). Конечниот капацитет на сите нови автгобуси заедно ќе изнесува 24,704.

Доколку капацитетот на старите единечни е навистина 100 а оној на зглобните 200, се доаѓа до заклучок дека со новите автобуси вкупниот капацитет на ЈСП ќе се намали за 45%. Сепак мора да се напомене дека за оваа анализа да биде прецизна мора да се земе в предвид колку од вкупниот број на автобуси сообраќаат на дневна основа како и вкупен број на патници дневно. Како и да е со 45% (или над 20,000 седишта) помал капацитет ЈСП не може да тврди дека ќе го замени целиот возен парк. Станува повеќе од јасно дека старите автобуси ќе ги гледаме и по 2013.
Back to Top
Tuvok View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 173
  Quote Tuvok Quote  Post ReplyReply #759 Posted: 20-Apr-2011 at 18:26
^
Да проблемот и тоа како е поопширен. Еве за почеток нели би било добро ан булеварите со 3 ленти третата да биде за автобуси. Така многу побрзо ќе се движат автобусите и транспортот ќе биде поефикасен. Но за да функционира тоа треба третата ленат навистина да биде чиста а тоа подразбира и да се забрани паркирање на тротоарите како не би се се случувало колите да пречат во третата лента. Навистина се е поврзано и ваквите работи се решаваат со подолгорочна стратегија која за жал кај нас порано кога требало да ја има ја немало а ја нема ни сега.
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #760 Posted: 20-Apr-2011 at 17:03
Проблемот кај нас е тоа што Скопје има само автобуски превоз кој не е доволен. Проблемот е многу поопширен. Кога би се изградила ЛРТ мрежа, ситуацијата би била многу поинаква.

Сакам да кажам дека ние можеме да имаме и автобуси од по 20 метри кои ќе собираат и по 200-250 патници и да имаме 500 од нив. Нема да се реши проблемот. Напротив би се создала поголема гужва, ако не во самите автобуси, тогаш на сообраќајниците. Ова со бројкиве така ги лупнав, фигуративно.

Значи проблемот е многу голем. И се однесува на организарањето на целупкупниот јавен превоз во Скопје, сегашен и иден.

Двокатните автобуси како такви не се лоши, но сепак се несоодветни и недоволни за јавниот превоз во Скопје. Но верувајте и да се набавеа 200 дупли автобуси дали од ЛАЗ, дали од некој друг производител, проблемот ќе останеше и немаше да се реши.

И по мое мислење, капацитетот не е толку важен, колку што е брзината на патувањето од едно до друго место. А од друга па се е поврзано, капацитетот ќе зависи дали ќе се качам во некој автобус или ќе го чекам следниот. Исто така, гужвата во сообраќајот, менувањето на автобуси, чекање на истите и чекање на станици додека собира патници, итн. итн.... Но пак кога ќе се земе во предвид комфорот на двокатните, тогаш може да се рече дека вредат, но тоа би идело заедно со претходно добро организиран јавен превоз.
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 3637383940 90>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.453 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.