![]() |
![]() |
![]() |
Од регионот (општо) |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 4041424344 69> |
Author | ||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|
Автопат Марица (Оризово - Димитровград - Харманли - Свиленград - Турција) А3 Е80
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||
![]() |
||
Galileo ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 25-May-2010 Location: Wien Online Status: Offline Posts: 1549 |
![]() ![]() |
|
Анрей, секогаш се възхищавам на твоята обективност , прагматичност и родолюбие.Смятям че ти имаш павече индиректен принос за Македония от всички квазипатриоти , събрани накуп.
Но времето на романтизма отдавна е отминало , и МК. не е вече ,,най-романтичната страна ,, от българската история. Вече е въпрос на прагматизъм. А всички отговорни хора , с които съм говорил последнте 5 години изказват мненето , че след паданито на гръцката блокада от 90 години МК. не е интересна от икономически аспикт за БГ. Причините за това са в самата МК. и колкото иска да избяга Павче- няма как - политика и икономика са тясно свързани. България е построила своя дел от коридор 8 , не поради МК. а заради икономическите връзки с Русия ,Азия , Турция , Гърция , Румъния и западна Европа. Звучи грубо , но в сегашния момент МК. не е в интерес на нито една сила. Остава саму да разбереме цркусът со Южен тек . И пак повтарам - политика и икономика одат рака за рака. |
||
![]() |
||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||
![]() |
||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|
И додека ние тука дискутираме и заклучуваме дека на Македонија всушност како земја уникум на светов не и требаат автопати, а во тоа не убедува и Премиерот со сета своја умност, од сите страни не заобиколија. Еве слики од интензивната изградба на Лот 1 на автопатот Струма, од Долна Диканја до Дупница. Едно потсетување дека изградбата почна пред неполни 8 месци и помина една лута зима во која многу отежнато се работеше, па видете како напредуваат:
ЛОТ 1 (Долна Диканја - Дупница-север), автопат Струма А6 Е79 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||
![]() |
||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|
Галилео, тоа е погледот на Бугарија, но не и на Македонија.
Прво во Македонија минуваат само 2 коридора, додека во Бугарија минуваат цели 5 коридора. Македонија е многу позависна од коридорот 8 отколку е Бугарија зависна од него. Затоа токму Макеоднија, која е земја централно поставена спремо коридорот 8 најмногу би добила од неговата изградба бидејќи ќе бенефицира и од транзитот помеѓу Бугарија и Албанија. Македонија за Бугарија е можеби 10та+ трговска партнерка, додека Бугарија за Македонија е помеѓу Топ5те ако не и Топ3. Како помала земја, со помалку ресурси и полоша географскиа положба, Македонија е далеку позависна од Бугарија отколку обратно и затоа не треба да се изедначува бугарскиот со македонскиот поглед на К8. Бугарија наскоро ќе биде поврзана со автопат кон сите (до еден 5 соседи освен со Македонија, каде автопатот Струма ќе минува на 15 километри од нашата граница), додека Македонија останува сврзана со никого! Грција е во тешка состојба, а политичките односи се катастрофални, а во Србија или Централна Европа колку што знам јас последното море било пред милјарди години во Панонија! Втора работа е фактот што Софија е најблизок голем град за Скопје, што не важи и обратно. Во Софија има многу големи светски компании каде што работат не малку Македонци. Последниве години има многу директни или индиректни (преку лиценци) инвестиции во Македонија (нпр. менаџерот на Скопје Сити Мол е Бугарин колку што разбрав-Ивајло Иванов), така што Софија станува се поважна за Македонија и покрај политичките опструкции. А колку наши студенти има во Бугарија и колку наши државјани работат во Бугарија, особено во Софија? Илјадници, ако не и десетици илјади! Трет фактор е што Коридорот 10 е далеку понепредвидлив кон Грција отколку паралелниот Коридор 4. Станавме сведоци на блокади на грчката граница, но само спрема Македонија, но тоа не беше случај и на границата со Бугарија. Поради политички причини Македонија не може и не смее да се наслони на Грција и да си дозволи да и биде единствена врата за стоката кон светот. Јасно е дека требаат алтернативи и тоа нашиот бизнис јасно го кажува (дури моли и апелира) секои неколку месеци, континуирано! Не би се сложил дека К8 за Бугарија не е важен. Па од 500 километри автопати, на бугарска територија се изградени 400, што е веќе 80% од вкупната должина на коридорот. Пругата пак во Бугарија е изградена 100%, до самата македонска граница. Наспроти ова, во Македонија се изградени само околу 33% од автопатиштата долж К8 (околу 100 километри од околу 300), додека железницата не бележи многу поголеми резултати. Многу битна работа е фактот што долж К8 во Македонија се наоѓа и нашиот најголем туристички центар-Охрид, што без изграден автопат до Скопје, јас навистина незнам како мисли да развива туризам, макар и на најниското сегашно ниво. Со изградба на автопатот до Охрид, значајно се скратува и олеснува патувањето и кон Кичево и Струга бидејќи се елеиминираат планинските превои Стража и Пресека (кои за Македонија се важни како Шипка или Хаинбоаз за Бугарија)! Баш Кловер напомена пред некој месец колку значајно би се скратил патот доколку се изгради делницата Гостивар-Кичево. Па мајку му стара, Македонија навистина не е Зимбабве па да не може да си дозволи да гради и пушта по 50км автопат годишно, тоа се само некакви 150 милиони евра, кои сега одат за златни статуи, огради, фасади и централини банки брцнати на сред плоштад. Аргументот дека пари нема едноставно неважи, а и дококу би важел задолжување со намена изградба на толку важна инфраструктура е тотално оправдано! Да сумирам, вака ги гледам приоритетите во Македонија, патни правци без кои не би смееле да останеме и тоа би требало да ги започнеме сите наеднаш, час поскоро: Долж Коридорот 8 тоа се следниве делници: Гостивар-Кичево (околу 30kм/под 100 милиони евра) Охрид-Мешеишта (околу 20км/под 50 милиони евра) Куманово-Страцин (околу 30 км/под 70 милиони евра) ВКУПНО 80 км/околу 200 милиони евра за период од 3 години се по 70 милиона годишно, што е смешна цифра! Остануваат само потешките делници како Кичево - Мешеишта и Страцин-Кр. Паланка-Бугарска граница, која особено втората не ја гледам како потребна во следниве 10 години за разлика од првата. Останатите приоритетни делници се: Скопје-Блаце (15 км/под 50 милиони евра) Миладиновци-Штип (околу 45 км/под 130 милиони евра) Сепак доколку морам да бидам од овие делници, според приоритетност, одма би почнал со градба на Гостивар-Кичево, Охрид-Мешеишта, Миладиновци-Штип и Скопје-Блаце. Делницата Куманово-Страцин разбирам дека во моментов нема доволно сообраќај за автопатско решение, но треба да се гледа подолгорочно. Најзапустените региони и градчиња како Кр. Паланка и Кратово ќе бидат многу подобро поврзани. Но, има уште еден можеби позначаен фактор. Имено со тоа би се пратил сигнал кон Бугарија дека Македонија конечно работи на поврзување преку автопат, па зошто да не и колективно паралелно градење барем на дел од автопатот Скопје-Софија. Ние до Страцин, тие до Радомир или Ќустендил за почеток. Барем да се изградат уште по 30 км автопат од секоја страна и веќе патот помеѓу овие два града ќе биде скратен за еден час. Навистина незнам од каде доаѓа оваа фобија кон автопати кај нас и толкав страв пред нивното градење. Да не се лажеме изградба на автопати денес не е никаков голем или рискантен проект, а за среќа кај нас таа потреба сеуште чини многу ефтино. Во една Романија веќе цените за изградба на километар автопат се движат околу 8 и 10 милиони евра! Треба да се фати последниот воз! Да не се лажеме дека Македонија може воопшто да просперира доколку не ги изгради сите овие од мене горе-споменати делници, развој без основна инфраструктура е невозможен! И да не се заблудуваме-Македонија има капацитет (и умствен и технички и финансиски) за изградба на автопати и тоа со брзи темпови, недостасува само политичка волја, одговорност и далекувидност! Иначе штом можевме во 90тите години да пуштиме околу 100 километри автопат, зошто да не можеме сега?! Бидејќи темата кој колку и кога изградил е многу актуелна деновиве (без притоа да фаќам политички страни), треба да се признае дека буџетот на Македонија пред 15 години беше најмалку 5 пати помал отоколку што е сега! Значи тогаш многу поголем дел од стредствата се наменувале за изградба на голема инфраструктура, а сега таа бројка клони кон 0 евра, кога станува збор за автопатишта. Замислете како ќе изгледаше патувањето до Гостивар, доколку така мислеле и пред 15 години кога се градеше овој дел!? Кошмарно! Јавноста наместо да се плаши, треба активно да притиска и да захтева од власта изградба на крупна и неопходна инфраструктура! Edited by Andrej_LJ - 04-Jul-2012 at 22:27 |
||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||
![]() |
||
pavche ![]() Senior Member ![]() Joined: 17-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 431 |
![]() ![]() |
|
![]() Наj силен е аргументот за липсата на царина и секои други проверки, кога стоката патува во границите на ЕУ и сите други проблеми, кога това става преку држави, като Македониjа, кои не са во униjата. А лично мое мислене е дека сегашната влада на Македониjа намерно работи за тоа државата да НЕ биде во ЕУ во близките поне 15-20 години. Уште по-лошо е дека наместо да напредува во компаниjата на држави, како Хрватска , во последните 6-7 години Македониjа бе настигната и задмината од држави како Монтенегро и Србиja во евроинтеграциjaта си и дори веке е наj-близко до Косово и БиХ... а да бидеш во една канта со последните две т.н. "држави" не е никак добро нешто - секоj да се сети зашто. Но да спрем до тук, за да не влизаме по длбоко во политиката. Edited by pavche - 04-Jul-2012 at 22:23 |
||
![]() |
||
Galileo ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 25-May-2010 Location: Wien Online Status: Offline Posts: 1549 |
![]() ![]() |
|
Е , аз преди година писах че коридор 8 няма никакво значение ,поне за България. Дълги години македонските власти не бяха заинтересовани по политически причини. Сега българскте власти не са заинтересовани по икономически причини.Няма никаква логика да влагаш няколкостотин милиони евро в проект с държави ,които поне за близките 20 години са извън европейската интеграция.Коридор 8 се появявя предимно в МК. и то когато наближат избори или има някакво вътрешно напрежение . С магистралата до Игуменица , от която на всеки половин час тръгват фериботи към Италия при които стоките патуват без да бъдат обмитявани , няма никаква нужда да си строи пътен и жп. транспорт през Мк. и Албания. С открването на Дунав мост 2 при Видин , с пускането на магистрала Струма от София към Гърция , целият транспорт от Северна към Южна Европа ще минава по тоз път.Да не говорим че в момента с Катар и Турция се водят преговори за два нови скоростни пътя. Предполагам Белград е по-важен за Скопие отколкото София , но при положение че в единия град се срещат 2 коридора , а в другия -4 ,всеки сам може да си направи изводите. Доколко София е периферен за Скопие е въпрос на политка , при положение ,че оттук ще мнават основните ауто и жп. коридори изток-запад и север-юг. А и връзката на Мк. с Русия , Южен поток ,бившите съветски републики и цяла Азия минава през България , не през Сърбия. Въпрос на прагмтично мислене. Edited by Galileo - 04-Jul-2012 at 20:45 |
||
![]() |
||
Denko ![]() Senior Member ![]() Joined: 14-Aug-2010 Online Status: Offline Posts: 2271 |
![]() ![]() |
|
Sto se odnesuva do K8 izgleda ke pocekame uste najmalku edna decenija. Zeleznicata trebase dosega da bide zavrsena. Namesto toa rabotite zastanaa i kako sto mozam da vidam i procitam otidoa milionski sumi badijala. Golem del od izgradenoto se raspaga a dosta gradezen materijal e ukraden. K10 mora veke ednas da se zavrsi. Ne e samo neizgradenata delnica D.Kapija-Smokvica, tuku i na veke postoeckiot avtopat ima delovi koi odamna placat za nov asfalt. |
||
![]() |
||
nenad ![]() Senior Member ![]() Joined: 19-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 741 |
![]() ![]() |
|
@Денко: Мостот (БГ-Нови Сад) е готов, сега е затворен стариот (НОви Сад-БГ)заради реновиранје, така да сообраќајот се одвива целосно-во двата правци по новоизградениот. Прочитав дека до крај на годината треба да биде завршен. Кога јас поминав немаше мн гужва, но сепак е тесно грло.
@Block: Во врска е коридорите - не дека не е потребен коридор 8, но тука се јавува факторот време и кризата во Европа. Супер би било кога би имало автоапт од ОХ до бугарска граница. Но тој коридор веќе нема економска тежина, и поважно, тешко се најдуваат ефтини кредити за изведување. ЈАс верувам дека во наредните можеби 2 децении не ќе можат да се најдат. А нерационално е државата да почне да го гради. ПО мене можеби треба да се изведе железничко поврзување со Бугарија, не знам колку остана неизградено во времето на Бранко и уште колку пари треба. Македонија треба да има алтернатива за К10, а тоа е поврзување со К4, кога тој ќе биде комплетен, и К8. Србија стана непредвидлива. кракот према Албанија... тешко дека ќе биде изведен. Албанија избра приоритет поврзување со КОсово и понатака преку К10 преку Србија, како и преку Јонско-ЈАдранскиот коридор, се разбира кога ќе почне да биде оперативен. МОра да се има во предвид и демографијата, во Македонија, КОсово нема раст на население, а во Албанија дури и се намали заради иселување (сега ги има 2,7 милиони а пред 10 години беа 3,5 мил). Да се предвиди раст на економија дури и да биде 5%, колку што вели Груески за неколку години, сепак нема да има толкав обем за изградба на целиот К8. Значи да заклучам, довршување на к10 кај Демир капија, и поврзување со Бугарија како опција. И ништо повеќе. Освен регенерација на постоечката внатрешна патна мрежа |
||
![]() |
||
Denko ![]() Senior Member ![]() Joined: 14-Aug-2010 Online Status: Offline Posts: 2271 |
![]() ![]() |
|
|
||
![]() |
||
Block ![]() Senior Member ![]() БАНИРАН Joined: 18-Dec-2011 Location: Карпошово Online Status: Offline Posts: 377 |
![]() ![]() |
|
И што ако е во центар на балканот?
ПС Ниш е географски центарот на балканот но како и да е. Ние да гледаме со Солун и Белград да се поврземе-патот кон Европа а Азија и Софија ќе причекаат,тоа апсолутно не е приоритет и не треба ни да биде бар не додека не се усоврши коридор 10. |
||
![]() |
||
Block ![]() Senior Member ![]() БАНИРАН Joined: 18-Dec-2011 Location: Карпошово Online Status: Offline Posts: 377 |
![]() ![]() |
|
Затоа што Македонија нема да има никакви реални придобивки.
А Македонија уште се нема зафатено со коридор 10 камоли да се замараме со друго. секогаш повеќе се преферира Солун наместо еден град во периферијата како Софија. |
||
![]() |
||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|
Ај те молам објасни ми зошто е тоа така!?
|
||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||
![]() |
||
Block ![]() Senior Member ![]() БАНИРАН Joined: 18-Dec-2011 Location: Карпошово Online Status: Offline Posts: 377 |
![]() ![]() |
|
Коридор 8 е мртов
незнам како уште не ви е јасно тоа |
||
![]() |
||
nenad ![]() Senior Member ![]() Joined: 19-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 741 |
![]() ![]() |
|
Да, јас бев пред неколку дена таму. Готов е (конечно). Остана само едно делче околу НОви Сад кое не е во автопатско решение, каде не е готова едната лента, а ни исклучувањето за НОви Сад. Исто така се реноваира едниот мост кај Бешка.
Треба да се знае, дека се градеше едно 10-15 години едниот смер, тој има солиден квалитет, со малку бранест асфалт на места, додека стариот пат, спрема Белград е многу полош, испукан асфалт, понекоја дупка, треба да се внимава. Жално е што обиколницата околу БГ не е готова, отворија две делници, се уште незавршени, се уште е подобро да се оди низ градот (освен ако не се оди со камион, тогаш мора околу). НО на две места се реновира авотпатот, мислам дека се менува асфалтот, околу Бубањ ПОток, и во самиот град, се прават невидени гужви, така да мојот совет е да се темпира транзит низ градот, или навечер или во раните утрински часови, пред 7. Во споротивно, треба 1 па можеби и 2 сати |
||
![]() |
||
Denko ![]() Senior Member ![]() Joined: 14-Aug-2010 Online Status: Offline Posts: 2271 |
![]() ![]() |
|
Znae li nekoj do kade e gradbata na avtopatot Horgos-Belgrad?
|
||
![]() |
||
nenad ![]() Senior Member ![]() Joined: 19-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 741 |
![]() ![]() |
|
Eden den....
dali ke gi docekame site tie denovi? |
||
![]() |
||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|
Не верувам дека коридор 8 може да се изгуби бидејќи самиот факт дека тој поврзува повеќе големи балкански градови значи многу. Не може вечно политиките и односите на Балканот да бидат вакви какви што се, еден ден ќе мора да се нормализираат. Дали тоа ќе биде во нашиот животен век незнам, но во секој случај за мене тоа е природен процес. Виа Егнација од друга страна е подобра врска за транзитот од Турција кон запад, но тука завршува предноста. |
||
![]() |
||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|
@Delyno, о не пристаништата на Варна се многу поголеми од тие на Бургас.
2011 ВАРНА Варна Запад + Варна Изток = обработени 9,15 милиони тони товари БУРГАС Пристаништен комплекс Бургас = обработени 3,5 милиони тони товари Нафтен пристаништен терминал Росенец (за потребите на рафинеријата Нефтохим Бургас) = над 9 милиони тони обработен товар (предимно нафта и деривати) @ненад Нема проблем, со задоволство одговарам. Бугарија е доста далеку (една декада) од искористување на добар процент од потенциалот кој го има во смисла на транспортен и логистички великан. Според мене ова се плусовите и минусите во однос на перспективите: + -Енормниот раст на Турција, Азија, Блискиот и Средниот Исток. Бугарија е непремостлива врата особено кон Турција, а се повеќе и кон Русија, Азербејџан, Иран итн. -Гоелмиот раст на великан како што е Романија. Заедничката граница помеѓу овие две земји дава добра подлога за сериозен развој на транспортот, а со тоа и на инфраструктурата. -Релативно високите и брзи инвестиции во сите сфери на транспортната инфраструктура: пристаништа, автопати, железници, мостови, гранични премини, нафто и гасоводи. - -Застарената и непостоечка инфраструктура, која бара континуирано влагање на огромни средства за одржување или нова изградба. -Многу лошата состојба во Грција, која несомнено има негативна улога врз сите економии во регионот, особено на Бугарија затоа што пред кризата Грција им беше главниот трговски партнер и инвеститор. Состојбата таму нема да се среди ни за 10 години. -Лошата состојба на Македонија и Србија го уназадуваат и развојот на Бугарија -Пренасочување на стредтсвата на ЕУ за програмскиот период 2014-2020 од инфраструктура кон наука, траен развој, екологија и зелена енергетика/технологии. Наплатата на патиштата во Бугарија не се врши преку патарини, туку со системот на Винетки. За разлика од во Словенија на пример, винетките во Бугарија се обавезни не само за автопатиштата, туку и за сите национални и магистрални патишта. Патиштата за чие користење е потребна винетка се обележани вака: ![]() Цените се многу ефтини: 1 недела - 5€ 1 месец - 13€ 1 година - 34€ Edited by Andrej_LJ - 02-Jul-2012 at 16:06 |
||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||
![]() |
||
nenad ![]() Senior Member ![]() Joined: 19-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 741 |
![]() ![]() |
|
Благодарам Андреј, многу исцрпно и информативно, како и секогаш!
Сега уште повеќе ја согледувам Бугарија како транспорна велесила. НО сепак, би укажал на гоелма внимателност околу финасирањето, иако верувам дека Бугарската влада е доволна препазливост. Тие автопатишта треба и дасе одржуваат после, веќе ја спомнав Шпанија која сега подига кредити за одржување на брзите пруги и своите (доста непотребни на места) автопатишта, кои исто така ги изгради со ефтини пари од ЕУ. Дали знаеш дали ќе се наплаќа патарина во БГ, и колку изнесува таа? И уште еднаш, можеби задолжувањето сега е 16 %, Толку беше и во Србија пред 3-4 години, а сега е веќе над 50%. А не направија ниту еден автопат! |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 4041424344 69> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |