build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT )

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 4546474849 60>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #921 Posted: 09-Nov-2008 at 21:33

Добредојде JL

најверојатно како провокација требало да оди постот на pbanks за дискутабилноста на проектантите, но сега имаме друга екипа за проектот ангажирано...

Градските власти за дваесетина дена ќе потпишат договор за изработка на проект за трамвајски сообраќај во Скопје. Завчера во Градот беа отворени пристигнатите понуди за најповолен понудувач за изработка на основен проект за трамвајски систем и пруга во Град Скопје. На тендерот, како што информираат од Градот, пристигнале четири понуди. Првата од фирмата Planungsburo - Dreker од Ботроп, Германија, втората од VCE Consult ZT од Виена, Австрија, третата од Idom Ingenieria y Conslutoria S.A. од Билбао, Шпанија, и последната е од група понудувачи „Мак 2000“, Скопје, Македонија, Dott.ing. Giancarlo Bono Dolzago, Италија, Axioma Design – Leko, Италија и Project Building of transport Systems, Софија, Бугарија.

Дневник - 17.09.2008

но мислам дека горекажаното ќе важи и за кој било проектант од спомнативе, а уште повеќе за веќе избраниот проектантски тим...



Edited by beTon - 09-Nov-2008 at 21:35
Back to Top
Jas Licno View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 09-Nov-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Jas Licno Quote  Post ReplyReply #922 Posted: 09-Nov-2008 at 20:56
Здраво на сите.

Добив едно барање од "Pero Bravarot" за да Ви пренесам едно искуство.
Неговото прашање беше дали имам некое искуство со фирмите кои конкурираа на тендерот за проектирање на трамвајската линија. Да, имам со некои од нив. Еве го цитатот на мојот одговор кој му го испратив на "Pero Bravarot"

Имам "мало" искуство со IDOM ENGINEERING. Моментално тие проектираат "во од" еден енергетски објект во Македонија, каде што една странска фирма е изведувач на работите (читај: наша фирма е подизведувач за градежните работи). Бидејќи да работам за странската фирма на едно од раководните работни места, ја вршам "во од" и ревизијата на проектите кои пристигаат од IDOM.
Воглавно, цртежите се со толку многу грешки, да вообичаено им треба 5-6 пеглања (читај 5-6 пати корекции и дописи) како би заличиле на "нешто по кое би можело да се гради".
Дури на три пати ми се случи да добијам цртежи со ознака на ревизија "B" или "C" а да не е искорегирано ништо освен насловот на цртежот (а десетината суштествени забелешки од ревизијата "A" не се отстранети).
Мене ми изгледа дека се многу заглавени со работа и дека едноставно не се во состојба да одговорат на обемот на работа; пред се на кратките рокови.
Но воопшто не ги жалам, бидејќи да јас не ги терав да го потпишат договорот со толку кратки рокови и да ги прифатат пеналите кои произлегуваат од нив.
Со тек на време работата драстично се подобри, откако проектантите дирекно ги нападнав со неколкукратна преписка со нивната дирекција, а на тема: Вие сте несериозни, ќе ги применам пеналите итн.
Сега цртежите стигаат со многу подобар квалитет, многу се подобро обмислени и имаат помалку грешки и недоречености.

Но, сепак имаат грешки и покрај нивната внатрешна ревизија.

Сега, замисли на што ќе личи проектот за трамвајот, бидејќи да од повеќегодишната пракса знам дека во градот нема никој ни да ги погледне. Ќе ги разгледаат само ревидентите (го знам капацитетот на луѓето кои ја вршат ревизијата за градот) и ќе дадат мислење дека "проектот е мошне добро, квалитетно и уредно изработен и дека немаат никакви суштествени забелешки". По приемот на проектот, а бидејќи да нема доволно пари, трасата нема веднаш да се гради.
Е, ај' после, ако си мангуп, земи да jа изведуваш трасата.
Проектантот си ја завршил работата и си ги наплатил парите. Чао.
Ти си потпишал договор за изведба, а не можеш да изведуваш бидејќи да:
1. Некој од тоа проектантите заборавил дека тука имало подземна траса (канализација, енергетски кабел ... не е битно што), па треба прво линијата да ја дислоцираш (читај: водовод се изместува за максимум два дена, па не знам каков да е, ама канализација за 8 дена).
2. Во проектот ти е наведено дека типот на капаците за сливниците ќе ги избере добавувачот (божеее, пазиии, во Шпанија се купуваат по стандард, а кај нас ги бира добавувачот),
3, Мајсторе, а бе онде на ќошено од куќата координатите не одговараат, шините ќе му отидат на газдата во дневна соба,
4. Итн.

Оди па гради.

Па знаат ли луѓево колку коштаат 60 часа чекање на машина?

Таа работа се зема со обмислена намалена вкупна пресметка и намалена крајна сума (најевтин понудувач), ама со вииисоки саатнини на чекање на механизацијата и луѓето, а кои нашиве комисии не ги есапат многу (уосталом ако Светска Банка и EBRD работат по таму некои нивни правила во кои голема тежина имаат додатните единечни цени и саатнини, па мораме ли и ние да работиме така?). Ајде бе, ќе се мачиме да ги пресметуваме табелите за единечни цени на чекање и за употреба на машини, кога чо'екот е најефтин!!!

И, после, трамвајот бил скап. Ајде де.

Поздрав.
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #923 Posted: 08-Nov-2008 at 19:53
Во тој случај трамвајот нека оди по главниот булевар, а 4 јули нека се догради веќе еднаш, па така оваа улица да биде алтернатива на возачите низ Ѓорче ПетровBig%20smile.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #924 Posted: 06-Nov-2008 at 16:29


Ул. 4 Јули

Но таа улица има 4 ленти само до вкрстувањето со ул. Арсениј Јовков, а понатаму е обично маалско уличе кое не ни има можност да се проширува со оглед на поставеноста на објектите околу.
Друга работа е што физиономијата на тој дел од градот е таква што булеварот Ѓорче Петров е центар на активноста во тој реон, па и трасата би била поатрактивна доколку би се движела по таа оска.
Сепак не викам дека не може да се реши поинаку, на пример со некои елементи од ова што го кажуваш... Зборот прееска ми беше дека во иднина со изградба на Јужен Булевар и бул. Црна Гора, речиси целиот транзит (па и други видови сообраќај) ќе ги „снема“ од булеварот Ѓорче Петров, па тој иако е 2х2 без можност за проширување, сепак ќе може да се справи со ЛРТ траса.
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #925 Posted: 06-Nov-2008 at 16:08
Cloverstack, а зошто трамвајот во Ѓорче Петров да не поминува по улицата покрај сегашното депо на ЈСП и да продолжи по улицата што оди паралелно со главната улица во Ѓорче Петров. Не знам како е именувана, но оваа улица има по две ленти од двете страна, има многу малку сообраќај на неа и денес се користи пред се за непрописно паркирање!!! Во овој случај трамвајот би одел до населбата Дексион, би вртел по патот кон Кондово би излегувал на последна 5-ка и пак би се враќал по истата улица назад.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #926 Posted: 04-Nov-2008 at 15:36
@ Vladimir

Мислам дека просторот може многу поефикасно да се распореди и искористи (стојалишта, столбови, луфта... евентуално пругите можат да одат и одвоено, а стојалиштата да бидат заеднички во средина) за ~9m да бидат повеќе од доволни. За разминување на два најшироки стандардни трамваи се потребни 5,2m на правец (на кривина повеќе, но стојалишта на кривина ионака не би требало да има, па би имало место да се поодалечат пругите и повторно да нема проблеми).

Инаку не стоиме така лошо со ширината на коридорите. Средишниот простор на постоечките булевари веќе обезбедува прилично добар дел од потребната ширина. На Јане Сандански има повеќе од доволно, На Александар Македонски има ~8m, На Партизанска, Кочо Рацин, Цветан Димов, Х.Т. Карпош, К.Ј.Питу по ~6m. Каде што на средината недостасува малку, би можело да се одземе од коловозната лента, а тоа би можело да се надокнади со поширување на булеварот странично, за што вообичаено имаме сосема доволно простор.
Единствен вистински проблем би бил во Ѓорче Петров, но таа улица (2х2) ионака според ГУП-от треба да го изгуби најголемиот дел од своето значење, па во иднина со дооформувањето на примарната сообраќајна мрежа не би имале проблем. Кога веќе го спомнав овој факт, треба да се нагласи дека и другите решенија според ГУП-от јасно налагаат дека трамвајот треба да го планираме по средина (Јужен Булевар, Крушевска Република...), каде што и е најефикасен.







Edited by Cloverstack - 04-Nov-2008 at 15:56
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #927 Posted: 04-Nov-2008 at 15:12
Видете, доколку ова биде главен столб на транспортот во Скопје (ако им е цел да биде брз и со голем капацитет) не е ни голем грев да се земе една цела лента од коловозите во деловите на булеварите каде што стварно нема место. Секаде се дава апсолутна предност на градскиот транспорт. Дури во Холандија (каде што имам живеено) стеснуваат булевари ако на пример од 2+2 на ТРАМ+1 || 1+ТРАМ. Во примерот на Партизанска (но само во деловите каде што навистина нема место) би можело да биде 2 || ТРАМ + TРАМ || 2 . Тоа е масовна практика. Мене ми е желба ова да биде навистина функционално и корисно. 
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #928 Posted: 04-Nov-2008 at 14:15
се се прави доколку се сака, на овој клип може да се види комбинација која функционира во хонг конг каде ама баш на смешно мал простор успеале да најдат место и за двоспратни трамови и за двоспратни автобуси а и за коли, колку ќе можеме ние вакво нешто да изведеме незнам но друго решение е далеку од изводливо ако сакаме да одат трамовите по среде... .  
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #929 Posted: 04-Nov-2008 at 14:01
Би го сакал предлогот на Андреј да може да се реализира, но мислам е неизводлив

Една проста математика
Просторот за трасата е по сликава отприлика ~ 9 м. + стојалиштето од ~ 2 м. значи ќе ни требаат ~ 11 м.
Мислам на ни еден булевар тоа го немаме



Можда може средишниот дел да го намалиме со тоа што контактната мрежа да е растегната низ цел булевар и да добиеме некој 2-2,5 м ?
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #930 Posted: 04-Nov-2008 at 11:31
ApplauseБраво за Андреј, токму така и јас го замислувам трамвајот, ама за жал градските власти поинаку го објаснија проектот и за Јане Сандански и за Партизанска. Доколку го изградат по средишниот дел единствен проблем ќе остане строгиот центар се додека не се изгради подземен премин.
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #931 Posted: 04-Nov-2008 at 01:05
Од Трифка ако добиеме само проект ќе е „добро“
не рачунајте на ништо повеќе, крај
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
blejdsk View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 05-Feb-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 320
  Quote blejdsk Quote  Post ReplyReply #932 Posted: 03-Nov-2008 at 23:01
Kaj da e ke pocnat da go pravat , stom Trifka naumil da ja sprovede prvata faza toa i ke go stori.

A poslem toa drugata garnitura ili ke go prodolzi proektot, ili ke imame tramvaj od Novo lisice do Jugo drvo

Edited by blejdsk - 03-Nov-2008 at 23:04



Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #933 Posted: 03-Nov-2008 at 22:59
Еве како јас го замислувам трамвајот во Скопје. Шини стриктно одделени од останатиот дел од улиците на големите булевари. Најубаво решение е на средината на булеварот, каде што според мене има доволно место. Комфликт смее да има само на раскрсници или вртења. И важно е НЕКАКО (веројатно дивјачко решение на високи огради) или пак висока жива ограда да го попречат преминувањето на шините од страна на луѓе, точаци, кучиња па дури и возила, за да постигнеме брзина од 50-70 км на саат каде што има можности-а има затоа што и двата булевара се прави авении. На пример на Партизанска и Јане Сандански се урива жардињерата и се одзима крајниот десен дел на улицата, односно стазата за точаци. Т.е. 3те ленти за возила се поместуваат кон десно за да добиеме нешто вакво:



 
Со обезбедување на паркинг места кај Буњаковец, Лептокарија, НБМ, Транспортен Центар и Бисер, би се ослободила третата лента како и тротоари+патеки за точаци, кои сега и покрај својата ширина се нефункционални поради препреки (паркирани возила, реклами, распостелени трафики итн). Ова е значаен проект за градот и мислам дека треба темелно да се испланира и изведе, за да биде проточен и функционален.
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #934 Posted: 03-Nov-2008 at 19:19
Originally posted by my Macedonia

lele ovie diskuziBig%20smile sto se slucuva so tramvajot se raboti ili ne??

Секако

не се работи, и нема Big%20smile
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #935 Posted: 03-Nov-2008 at 17:39
lele ovie diskuziBig%20smile sto se slucuva so tramvajot se raboti ili ne??
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #936 Posted: 03-Nov-2008 at 16:33
Мое мислење е преку улицата кај Блу кафе со кружно вртење на плоштадот и продолжување по улицата кај Еуростандард банка со директно излегување на Партизански одреди би било најдобро решение за почеток. Улиците кај Еуростандард банка би ги направил пешачка зона, така што автомобилите нема да прават проблеми на трамвајот. Подоцна, би се изградила и подземната станица низ строгиот центар.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #937 Posted: 02-Nov-2008 at 22:42
Originally posted by Andrej_LJ

А што станува со подземниот паркинг под ГТЦ? Не ли може дел од него да се одземе и да се направи трамвајна станица И таму. Би било супер функционално. И на 2те станици би имало огромен проток на луѓе. Иначе каков формат  треба да биде тунелот под Пл? 2+2 и трамвај во средина или од страна.

Би сакал да имам одговор на овие прашања. Но во атмосфера на сплетки, нетранспарентни институции и неспособни новинари, не може да се дојде до одговорите.
Мислам за станица секако би требало да има место и без да се одзема од паркингот (кој исто не е сигурен изгледа),  а со каков профил ќе биде тунелот за тоа има пласирано триста шпекулации, но дефинитивно се добива впечаток дека некои си поигруваат со тој коридор.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #938 Posted: 02-Nov-2008 at 22:38
АПСОЛУТНО! Станица под Пл. Македонија би било идеално, строгит центар ке се транзитира бесконфликтно и за 2 минути. А што станува со подземниот паркинг под ГТЦ? Не ли може дел од него да се одземе и да се направи трамвајна станица И таму. Би било супер функционално. И на 2те станици би имало огромен проток на луѓе. Иначе каков формат  треба да биде тунелот под Пл? 2+2 и трамвај во средина или од страна. Како и да е копањето ке трае најмалку 3 години во наши услови според мене.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #939 Posted: 02-Nov-2008 at 22:30
Сега гледам во право си за уличката покрај Арапска Куќа, погрешно сум видел.

Но мислам другите проблеми остануваат. Инаку дефинитивно е пожелно по пешачките зони да нема ниту трамвај, а особено не вистински ЛРТ. Се разбира дека има такви примери по светот, но тоа не значи дека е добро решение. Сигурно е многу подобро да имаме станица под плоштад, отколку над плоштад.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #940 Posted: 02-Nov-2008 at 22:23
Мислам дека оваа варијанта е полесна и поелегантна од копање и уништување на кејот. Раскрсницата кај Пела е лесно изводлива а и засега проодна (гужвата не се создава на неа туку доле кај Палома Бјанка). Жалам што незнам како се вика таа уличка кај Арапска куќа па импровизирано ќе ти објаснам. Од кај статуата Музиканти не по Максим Горки туку накај Арапска куќа, покрај руглото на Македонска Банка. Грешиш, токму таа улица излегува кај Тифани  директно на Партизанска. Доколку се направи таа улица пешачка зона (како Илица во Загреб, а доволно е широка колку што памтам) би можеле да добиеме права урбана улица. Никаде во светот во центар не е одвоен трамвајот од пешачките зони (има мали исклучоци). На таква варианта мислев.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 4546474849 60>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.367 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.