![]() |
![]() |
![]() |
Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT ) |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 4546474849 60> |
Author | |
beTon ![]() Senior Member ![]() Joined: 25-Jun-2008 Online Status: Offline Posts: 3893 |
![]() ![]() |
Добредојде JL најверојатно како провокација требало да оди постот на pbanks за дискутабилноста на проектантите, но сега имаме друга екипа за проектот ангажирано...
но мислам дека горекажаното ќе важи и за кој било проектант од спомнативе, а уште повеќе за веќе избраниот проектантски тим... Edited by beTon - 09-Nov-2008 at 21:35 |
|
![]() |
|
Jas Licno ![]() Newbiе ![]() Joined: 09-Nov-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
Здраво на сите.
Добив едно барање од "Pero Bravarot" за да Ви пренесам едно искуство. Неговото прашање беше дали имам некое искуство со фирмите кои конкурираа на тендерот за проектирање на трамвајската линија. Да, имам со некои од нив. Еве го цитатот на мојот одговор кој му го испратив на "Pero Bravarot" Имам "мало" искуство со IDOM ENGINEERING. Моментално тие проектираат "во од" еден енергетски објект во Македонија, каде што една странска фирма е изведувач на работите (читај: наша фирма е подизведувач за градежните работи). Бидејќи да работам за странската фирма на едно од раководните работни места, ја вршам "во од" и ревизијата на проектите кои пристигаат од IDOM. Воглавно, цртежите се со толку многу грешки, да вообичаено им треба 5-6 пеглања (читај 5-6 пати корекции и дописи) како би заличиле на "нешто по кое би можело да се гради". Дури на три пати ми се случи да добијам цртежи со ознака на ревизија "B" или "C" а да не е искорегирано ништо освен насловот на цртежот (а десетината суштествени забелешки од ревизијата "A" не се отстранети). Мене ми изгледа дека се многу заглавени со работа и дека едноставно не се во состојба да одговорат на обемот на работа; пред се на кратките рокови. Но воопшто не ги жалам, бидејќи да јас не ги терав да го потпишат договорот со толку кратки рокови и да ги прифатат пеналите кои произлегуваат од нив. Со тек на време работата драстично се подобри, откако проектантите дирекно ги нападнав со неколкукратна преписка со нивната дирекција, а на тема: Вие сте несериозни, ќе ги применам пеналите итн. Сега цртежите стигаат со многу подобар квалитет, многу се подобро обмислени и имаат помалку грешки и недоречености. Но, сепак имаат грешки и покрај нивната внатрешна ревизија. Сега, замисли на што ќе личи проектот за трамвајот, бидејќи да од повеќегодишната пракса знам дека во градот нема никој ни да ги погледне. Ќе ги разгледаат само ревидентите (го знам капацитетот на луѓето кои ја вршат ревизијата за градот) и ќе дадат мислење дека "проектот е мошне добро, квалитетно и уредно изработен и дека немаат никакви суштествени забелешки". По приемот на проектот, а бидејќи да нема доволно пари, трасата нема веднаш да се гради. Е, ај' после, ако си мангуп, земи да jа изведуваш трасата. Проектантот си ја завршил работата и си ги наплатил парите. Чао. Ти си потпишал договор за изведба, а не можеш да изведуваш бидејќи да: 1. Некој од тоа проектантите заборавил дека тука имало подземна траса (канализација, енергетски кабел ... не е битно што), па треба прво линијата да ја дислоцираш (читај: водовод се изместува за максимум два дена, па не знам каков да е, ама канализација за 8 дена). 2. Во проектот ти е наведено дека типот на капаците за сливниците ќе ги избере добавувачот (божеее, пазиии, во Шпанија се купуваат по стандард, а кај нас ги бира добавувачот), 3, Мајсторе, а бе онде на ќошено од куќата координатите не одговараат, шините ќе му отидат на газдата во дневна соба, 4. Итн. Оди па гради. Па знаат ли луѓево колку коштаат 60 часа чекање на машина? Таа работа се зема со обмислена намалена вкупна пресметка и намалена крајна сума (најевтин понудувач), ама со вииисоки саатнини на чекање на механизацијата и луѓето, а кои нашиве комисии не ги есапат многу (уосталом ако Светска Банка и EBRD работат по таму некои нивни правила во кои голема тежина имаат додатните единечни цени и саатнини, па мораме ли и ние да работиме така?). Ајде бе, ќе се мачиме да ги пресметуваме табелите за единечни цени на чекање и за употреба на машини, кога чо'екот е најефтин!!! И, после, трамвајот бил скап. Ајде де. Поздрав. |
|
![]() |
|
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
Во тој случај трамвајот нека оди по главниот булевар, а 4 јули нека се догради веќе еднаш, па така оваа улица да биде алтернатива на возачите низ Ѓорче Петров
![]() |
|
![]() |
|
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
![]() Ул. 4 Јули Но таа улица има 4 ленти само до вкрстувањето со ул. Арсениј Јовков, а понатаму е обично маалско уличе кое не ни има можност да се проширува со оглед на поставеноста на објектите околу. Друга работа е што физиономијата на тој дел од градот е таква што булеварот Ѓорче Петров е центар на активноста во тој реон, па и трасата би била поатрактивна доколку би се движела по таа оска. Сепак не викам дека не може да се реши поинаку, на пример со некои елементи од ова што го кажуваш... Зборот прееска ми беше дека во иднина со изградба на Јужен Булевар и бул. Црна Гора, речиси целиот транзит (па и други видови сообраќај) ќе ги „снема“ од булеварот Ѓорче Петров, па тој иако е 2х2 без можност за проширување, сепак ќе може да се справи со ЛРТ траса. |
|
![]() |
|
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
Cloverstack, а зошто трамвајот во Ѓорче Петров да не поминува по улицата покрај сегашното депо на ЈСП и да продолжи по улицата што оди паралелно со главната улица во Ѓорче Петров. Не знам како е именувана, но оваа улица има по две ленти од двете страна, има многу малку сообраќај на неа и денес се користи пред се за непрописно паркирање!!! Во овој случај трамвајот би одел до населбата Дексион, би вртел по патот кон Кондово би излегувал на последна 5-ка и пак би се враќал по истата улица назад.
|
|
![]() |
|
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
@ Vladimir
Мислам дека просторот може многу поефикасно да се распореди и искористи (стојалишта, столбови, луфта... евентуално пругите можат да одат и одвоено, а стојалиштата да бидат заеднички во средина) за ~9m да бидат повеќе од доволни. За разминување на два најшироки стандардни трамваи се потребни 5,2m на правец (на кривина повеќе, но стојалишта на кривина ионака не би требало да има, па би имало место да се поодалечат пругите и повторно да нема проблеми). Инаку не стоиме така лошо со ширината на коридорите. Средишниот простор на постоечките булевари веќе обезбедува прилично добар дел од потребната ширина. На Јане Сандански има повеќе од доволно, На Александар Македонски има ~8m, На Партизанска, Кочо Рацин, Цветан Димов, Х.Т. Карпош, К.Ј.Питу по ~6m. Каде што на средината недостасува малку, би можело да се одземе од коловозната лента, а тоа би можело да се надокнади со поширување на булеварот странично, за што вообичаено имаме сосема доволно простор. Единствен вистински проблем би бил во Ѓорче Петров, но таа улица (2х2) ионака според ГУП-от треба да го изгуби најголемиот дел од своето значење, па во иднина со дооформувањето на примарната сообраќајна мрежа не би имале проблем. Кога веќе го спомнав овој факт, треба да се нагласи дека и другите решенија според ГУП-от јасно налагаат дека трамвајот треба да го планираме по средина (Јужен Булевар, Крушевска Република...), каде што и е најефикасен. Edited by Cloverstack - 04-Nov-2008 at 15:56 |
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Видете, доколку ова биде главен столб на транспортот во Скопје (ако им е цел да биде брз и со голем капацитет) не е ни голем грев да се земе една цела лента од коловозите во деловите на булеварите каде што стварно нема место. Секаде се дава апсолутна предност на градскиот транспорт. Дури во Холандија (каде што имам живеено) стеснуваат булевари ако на пример од 2+2 на ТРАМ+1 || 1+ТРАМ. Во примерот на Партизанска (но само во деловите каде што навистина нема место) би можело да биде 2 || ТРАМ + TРАМ || 2 . Тоа е масовна практика. Мене ми е желба ова да биде навистина функционално и корисно.
|
|
![]() |
|
beTon ![]() Senior Member ![]() Joined: 25-Jun-2008 Online Status: Offline Posts: 3893 |
![]() ![]() |
се се прави доколку се сака, на овој клип може да се види комбинација која функционира во хонг конг каде ама баш на смешно мал простор успеале да најдат место и за двоспратни трамови и за двоспратни автобуси а и за коли, колку ќе можеме ние вакво нешто да изведеме незнам но друго решение е далеку од изводливо ако сакаме да одат трамовите по среде... .
|
|
![]() |
|
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
Би го сакал предлогот на Андреј да може да се реализира, но мислам е неизводлив
Една проста математика Просторот за трасата е по сликава отприлика ~ 9 м. + стојалиштето од ~ 2 м. значи ќе ни требаат ~ 11 м. Мислам на ни еден булевар тоа го немаме ![]() Можда може средишниот дел да го намалиме со тоа што контактната мрежа да е растегната низ цел булевар и да добиеме некој 2-2,5 м ? |
|
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
|
![]() |
|
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
|
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
Од Трифка ако добиеме само проект ќе е „добро“
не рачунајте на ништо повеќе, крај |
|
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
|
![]() |
|
blejdsk ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 05-Feb-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 320 |
![]() ![]() |
Kaj da e ke pocnat da go pravat , stom Trifka naumil da ja sprovede prvata faza toa i ke go stori.
A poslem toa drugata garnitura ili ke go prodolzi proektot, ili ke imame tramvaj od Novo lisice do Jugo drvo Edited by blejdsk - 03-Nov-2008 at 23:04 |
|
![]() |
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Еве како јас го замислувам трамвајот во Скопје. Шини стриктно одделени од останатиот дел од улиците на големите булевари. Најубаво решение е на средината на булеварот, каде што според мене има доволно место. Комфликт смее да има само на раскрсници или вртења. И важно е НЕКАКО (веројатно дивјачко решение на високи огради) или пак висока жива ограда да го попречат преминувањето на шините од страна на луѓе, точаци, кучиња па дури и возила, за да постигнеме брзина од 50-70 км на саат каде што има можности-а има затоа што и двата булевара се прави авении. На пример на Партизанска и Јане Сандански се урива жардињерата и се одзима крајниот десен дел на улицата, односно стазата за точаци. Т.е. 3те ленти за возила се поместуваат кон десно за да добиеме нешто вакво:
![]() ![]() Со обезбедување на паркинг места кај Буњаковец, Лептокарија, НБМ, Транспортен Центар и Бисер, би се ослободила третата лента како и тротоари+патеки за точаци, кои сега и покрај својата ширина се нефункционални поради препреки (паркирани возила, реклами, распостелени трафики итн). Ова е значаен проект за градот и мислам дека треба темелно да се испланира и изведе, за да биде проточен и функционален. |
|
![]() |
|
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
Секако не се работи, и нема ![]() |
|
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
|
![]() |
|
my Macedonia ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Oct-2008 Location: 🇲🇰🇨🇭 Online Status: Offline Posts: 4094 |
![]() ![]() |
lele ovie diskuzi
![]() |
|
![]() |
|
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
Мое мислење е преку улицата кај Блу кафе со кружно вртење на плоштадот и продолжување по улицата кај Еуростандард банка со директно излегување на Партизански одреди би било најдобро решение за почеток. Улиците кај Еуростандард банка би ги направил пешачка зона, така што автомобилите нема да прават проблеми на трамвајот. Подоцна, би се изградила и подземната станица низ строгиот центар.
|
|
![]() |
|
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
Би сакал да имам одговор на овие прашања. Но во атмосфера на сплетки, нетранспарентни институции и неспособни новинари, не може да се дојде до одговорите. Мислам за станица секако би требало да има место и без да се одзема од паркингот (кој исто не е сигурен изгледа), а со каков профил ќе биде тунелот за тоа има пласирано триста шпекулации, но дефинитивно се добива впечаток дека некои си поигруваат со тој коридор. |
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
АПСОЛУТНО! Станица под Пл. Македонија би било идеално, строгит центар ке се транзитира бесконфликтно и за 2 минути. А што станува со подземниот паркинг под ГТЦ? Не ли може дел од него да се одземе и да се направи трамвајна станица И таму. Би било супер функционално. И на 2те станици би имало огромен проток на луѓе. Иначе каков формат треба да биде тунелот под Пл? 2+2 и трамвај во средина или од страна. Како и да е копањето ке трае најмалку 3 години во наши услови според мене.
|
|
![]() |
|
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
Сега гледам во право си за уличката покрај Арапска Куќа, погрешно сум видел.
Но мислам другите проблеми остануваат. Инаку дефинитивно е пожелно по пешачките зони да нема ниту трамвај, а особено не вистински ЛРТ. Се разбира дека има такви примери по светот, но тоа не значи дека е добро решение. Сигурно е многу подобро да имаме станица под плоштад, отколку над плоштад. |
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Мислам дека оваа варијанта е полесна и поелегантна од копање и уништување на кејот. Раскрсницата кај Пела е лесно изводлива а и засега проодна (гужвата не се создава на неа туку доле кај Палома Бјанка). Жалам што незнам како се вика таа уличка кај Арапска куќа па импровизирано ќе ти објаснам. Од кај статуата Музиканти не по Максим Горки туку накај Арапска куќа, покрај руглото на Македонска Банка. Грешиш, токму таа улица излегува кај Тифани директно на Партизанска. Доколку се направи таа улица пешачка зона (како Илица во Загреб, а доволно е широка колку што памтам) би можеле да добиеме права урбана улица. Никаде во светот во центар не е одвоен трамвајот од пешачките зони (има мали исклучоци). На таква варианта мислев.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 4546474849 60> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |