![]() |
![]() |
![]() |
Коридор 8 |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 4647484950 54> |
Author | ||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
ink ![]() Senior Member ![]() Joined: 01-Dec-2010 Location: Bulgaria Online Status: Offline Posts: 530 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Е,не разбирам как трасето Бургас-Софиja не е екслузивен дел от К8. ![]() Даj некакво образложение зашто сметаш вака и от каj е трасето на К8 па да видиме. Дали Пловдив-Бургас се поврзува со друг коридор? Edited by ink - 13-Feb-2011 at 15:15 |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
polval ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Feb-2009 Online Status: Offline Posts: 177 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Се додека чекаме некој друг да ни ги заврши работите никогаш нема да бидат завршени. Железничките пруги, впрочем како и било кој друг инфраструктурен објект во Македонија, се од најголема важност на прво место за Македонија и соодветно оние пруги кои што се во Бугарија се од најголема важност за Бугарија. До скоро мислев дека парите се проблем а всушност не било до парите, бидејќи се фрлија големи пари за проекти кои што немаат допирни точки со напредокот на земјата. А тука се и разните студии за ова или за она.....До сега ќе изградевме 100 пруги до Бугарија само со парите за „физибилити студии“. Пругата за Бугарија е започната и треба да се заврши. Што побрзо , тоа подобро.
Edited by polval - 13-Feb-2011 at 10:59 |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Кловер малку е несериозно да се префрлува вината на Бугарија за нереализирањето на К8. Прво треба да признаеш дека од сегментот Софија-Бургас, само делот Софија-Пловдив е траса по која минуваат неколку коридори, додека Пловдив-Бургас е исклучиво К8. И токму нему му претстои сериозна реконтрукција. Тука ползите за Македонија би биле индиректни се разбира, заради подобрената достапност на најголемите бугарски градови (Софија, Пловдив и Бургас), како за пренос на патници, така и на стока до големите пристаништа во Варна и Бургас. Побрзи пруги значат полесен и поефтин транспорт, тоа на сите ни е јасно. Но, навистина незнам како мислиш дека Бугарија може да прави било каква сериозна реконструкција на пругата (таа се прави 160 за нормалните возови и 200 за возовите со наклонувачки ивици-што ја прави многу сложна и скапа) во сегментот Радомир-Ѓуешево, кога кај нас нема никаква сериозна најава за завршување на делницата на нашата страна. Бугарија својот дел од задачата го има исполнето пред многу декади, односно пруга до последното село на границата. Не гледам потреба нивната држава д инвестира стотици милиони евра во слепа пруга, која би го поврзувала само малиот Ќустендил со останатиот дел на Бугарија. Постоечката пруга Радомир-Ќустендил-Ѓуешево има слични карактеристики со нашата т.н. нова пруха од Белјаковце до Деве Баир, така што не гледам итна потреба за модернизација. Скопје-Софија е 220 километри, така што доколку се овозможи ова растојание да се зема за 2 часа, тоа би било одлично (е, се разбира дека пристигнувањето од едната до другата столица за еден час би било идеално и би овозможило сосема нови димензии во комуникацијата меѓу овие два центри, но тоа е премногу скапо, а во нашите весници се зборува дека ќе сме добиеле БРЗИ пруги за 20 години, при што се споменуваат брзини од 100-120км/ч).
Трето незнам зошто Бугарија би била задолжена да ни ја врши нашата работа при користењето на различните фондови (кои сум скептичен дека финансираат волкави проекти во земји кандидатки), кога кај нас нема нити волја, а се сомневам и во државниот капацитет за големи инфраструктурни проекти (гледајќи што се случува со останатите низ државата). Да резимирам, ползите за Македонија се големи и при реконструкција и апгрејдување на било кој дел на К8 в Бугарија, а постоечката мрежа на земјата е сосема доволна за да ги задоволи основните потреби во делот Ѓуешево-Софија. Македонија е на потега и само ние сме кочничарите на К8, како на исток, така и на запад. *Една проверка на сајтот на БДЖ покажува го следното времетраење на патување на патничките возови според сегашната инфраструктура: Ќустендил-Софија 2ч 40мин Ќустендил-Пловдив 5ч Ќустендил-Бургас 9ч По реконструкцијата на сегментите Софија-Пловдив-Бургас, ова време ќе биде намалено за додатни 2-3 саати, што кажува дека возовите од Ќустендил до Бургас би стигнувале за смешните 6-7 саати. Понатамошната пак реконтрукција на Софија-Радомир(-Ќустендил), сигурно би го скратило времето за патување за уште час на бугарска територија, т.е. од едниот до другиот крај на земјата возовите би можеле да стигнуваат за 6 саати. Edited by Andrej_LJ - 13-Feb-2011 at 00:15 |
||||||||||||||||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Мислам бев јасен која е мојата забелешка, тоа воопшто не е предлог за некаква нова траса. Забелешката беше дека Бугарија може да изгради и маглев на сегментот Софија-Бургас, но тоа автоматски не мора да значи дека се работи за посветеност на К8, затоа што спомнатиот сегмент воопшто не е ексклузивен за К8. Од друга страна за оној сегмент кој е ексклузивен за К8, допрва треба да ја видиме посветеноста на дело, а тоа го кажувам без да преудицирам ништо и наполно свесен за досегашниот крајно несериозен однос на македонската страна кон железничкиот К8 (за кој однос сесрдно се надевам дека конечно ќе се смени, особено со некаков импулс од ЕУ).
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
ink ![]() Senior Member ![]() Joined: 01-Dec-2010 Location: Bulgaria Online Status: Offline Posts: 530 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Извини,но што предлагаш? Да се изгради ново трасе за К8? Трасето е Деве Баир-Софиja-Пловдив-Бургас. Имаш проект и за модернизациja на Софиja-Гуешево,но финансирането ке стане во наредниот програмен период,заштото не беше вклучено во периода 2007-2013. Коридор 8 во бугарскиот дел се поклопува на 100% со Бургас-Софиja. И трафика Истомбул - Софиja преминува само деловно през Софиja-Бургас(Свиленград-Пловдив-Софиja). Edited by ink - 12-Feb-2011 at 17:53 |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Со Пловдив-Бургас и со Софија-Пловдив, Бугарија единствено покажува дека е наполно заинтересирана за еден свој исклучително важен коридор, кој не мора да има никаква врска со К8. Сегментите што ги спомна го тангираат цел сообраќај од Истанбул кон Европа, а и се очигледно најважни за внатрешниот сообраќај во Бугарија, ама не значи и дека по автоматизам треба да се заклучи дека постои „наполна заинтересираност“ за К8. Свесен сум и за „наполната заинтересираност и посветеност“ на надлежните во Македонија за реализација на овој проект, така да воопшто не ми е целта тука да премерувам кој е повеќе крив, само посочувам дека работата врз Софија-Бургас не може безусловно да се толкува како посветеност на К8. Бугарската посветеност за К8 допрва ќе може вистински да ја измериме, преку интензитетот на лобирање и големината на обезбедени ЕУ финансии за довршување на Бељаковце-К.Паланка и за модернизација на Радомир-Ѓуешево. Се разбира двете земји треба да настапат заеднички, но бидејќи Бугарија е членка на ЕУ, нејзината посветеност или непосветеност ќе има многу поголема улога во контекст на ЕУ финансии. |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
ink ![]() Senior Member ![]() Joined: 01-Dec-2010 Location: Bulgaria Online Status: Offline Posts: 530 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Дали е поизплатливо рускиja петрол да ти оди до Солун или брода ти от Солун да оди за Одеса или Севастопол? Бургас е многу поизплатлив когато се зборува за трговски врзки со црноморските држави-со изклучок на Турциja. |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
ink ![]() Senior Member ![]() Joined: 01-Dec-2010 Location: Bulgaria Online Status: Offline Posts: 530 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Бугариja со последните си проекти покажува,дека е наполно заинтересирана от К8. Реално е останало да се модернизира Софиja-Гуешево. Пруга има, има проект за модернизациja. Преди неколко дни беше тендера за модернизациja на пругата Пловдив - Бургас. Има тендер за модернизациja и рехабилитациja на пругата Пловдив - Софиja. До краja на 2013 година(ако се е по план) ке имаме едно 85-90% модернизирана пруга от К8 во бугарскиот дел. |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Изградбата на пругата кон Бугарија планирано да продолжи во 2012
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Има една стара народна изрека „Подобро врапче во рака него слон на гранка“ или уште една за крајот од твоето размислување „Никој не е незаменлив“. Веќе ќе се повторам по којзнае кој пат. За мене кракот кон Албанија е приоритетен. 1, Драч алтернативно многуууу поевтино пристаниште и за нашиот извоз доволно голем. 2, Извоз на производи со евтин транспорт, нарочно од западниот дел кон Албаниа и понатаму. 3, Врска со нашето наголемо историско и туристичко место Охрид. 4, Доближување на овој крак со постојниот во Сопотница (или Битола) т.е. коридор Xd 5, Македонија конечно да добие прстен во железничкиот сообраќај, т.е. затварање на еден од правците не значи и прекин. 6, Ако добро се препрочитат предходните постови ќе стане јасно зашто не е изграден кракот кон Бугарија и какви се чак и мегународни пречки и сплетки се вплетени. |
||||||||||||||||
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
nenad ![]() Senior Member ![]() Joined: 19-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 741 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Постои и поширока економска исплатливост, односно бенефитот на целата економија. Пругата и коридорот ќе овозможат создавање на значителен обем на дополнителен бруто домашен производ кој уште повеќе ја оправдува оваа стратешка инвестиција. Треба да се земе во предвид и генералниот позитивен општествен ефект од поврзувањето на региони, зголемување на мобилност на населението, еколошки придобивки и редица други. Тоа се сврзани садови и позитивните ефекти се мултиплицираат. Prvo, ne velam deka ne e dobro da se ima povrzanost so Bugarija i Albanija. Mojata teza e deka toa ne e isplatlivo i deka pred se e politicki proekt. I toa na site zainteresirani zemji, bugarija, Makedonija, Albanija. No surov fakt e deka tie dve zemji ne se tolku zainteresirani za K8, posebno zeleznickiot del. Malku e izvikano toa regionalno znacenje, ne veruvam deka golem kvantitet na stoki i patnici bi idele po taa pruga. Drac nema kapacitet za golemi brodovi, Burgas e daleku. Po mene greska ke bide ako nasata zemja SAMA pocne so izgradba, takva greska veke ja napravivme, zatoa stojat nedoizgradenite mostovi i tuneli. mora da se cekaat evropski krediti ili ke vlezeme vo uste edna promasena investicija. tie pari bi mozele da se upotrebat za vnatresni soobrakajnici i da se investiraat vo sektori koi navistina ke go podgnat GDP-to. Blokadata so Grcija ke mora da se resava po politicki pat, za zal, Solun e nezamneliv. |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Plugger, информацијата е точно наведена, всушност кога за ремонт на пругата Битола-Кременица предвидуваат 2-3 години за 20-тина километри, тогаш што останува за овој недограден дел до бугарската граница. Инаку не станува збор само за доградба, состојбата од Куманово до Бељаковце во моментов е таква што би било подобро одново да се почне со градба ![]() |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Plugger ![]() Senior Member ![]() Joined: 15-Sep-2008 Online Status: Offline Posts: 378 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Pa falat 37-8 kilometri do Bugarska Granica, ke im trebaat celi 6 godini da izgradat tolkava pruga? Se nadevam deka e greshka i deka toa ke bide celiot Koridor 8 posto toa e previse sporo da se cheka tolku mnogu za edna zheleznicka pruga. Srbija najavi deka celiot Koridor 10 od nivna strana ke bide gotova do 2012 godina a nie ushte se vlechkame.
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Коридорите треба да се евроспки проекти и освен тамо Македонија и неможе не ни треба со совојата големи на ги спроведува. не се балканските држави германија франција да спроведуваат проекти што кај нас што се државни во овие земји да се регионални на една регионална државна единица. Па така и тие тамо што се државни тука се регионални на повеќе држави. Македонија првенствено треба да и биде задача да ги има покриено овие коридори со добри магистрални правци кои ќе чекаат надоградба до автопат кога ќе се реши европа да ги крена на ниво, и да си ја покрие домашната регионална мрежа без да и недостасуваат ни малку од правците што се предвидени. Тие и не се градат толку за нас колку што се за надворешниот сообраќај. Нормално треба да си имаме зафати да бараме европско инвестирање во овие коридори и регионална соработка.
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Се разбира дека кон секое задолжување треба да се пристапува внимателно. Но дека К8 е неисплатлив и дека е чисто политички проект никако не можам да се сложам. Правени се студии за исплатливост, не дека не се правени. А во политиката треба да ја бараме причината зошто тој досега не е изграден, а не обратно. Нема ништо економски логично во тоа да немаме железничка врска со два од нашите четири соседи. И уште се прогласуваме за крстосница на балканот... Исто така не можам да се сложам дека единствено треба да се насочиме кон постоечката мрежа, а К8 да сме го оставале за „подобри времиња“ (а тие подобри времиња со таков пристап всушност никогаш нема да дојдат). К10 секогаш ќе има поголема тежина од К8, но тоа не значи дека треба да запоставиме се друго за сметка на К10. Тоа во нашиот случај е уште поважно поради константните грчки блокади. Еве разгледај на следниов линк, состојбата е буквално критична и ја гуши нашата економија: http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=967 ![]() Зошто сите средства да ги вложиме таму, а да ја игнорираме алтернативата за излез од таа ситуација? Тоа ми звучи максимално мазохистички. Да се навратам на студиите за железничкиот К8 низ Македонија. Од тоа што имам јас прочитано, неговата финансиската исплатливот не е спектакуларна и зависи од доста фактори, но сепак е реално остварлива, дури и доколку не ги земаме во предвид грчките блокади на К10. Многу поважно од тоа, никако не смееме да се ограничуваме само на бројки како време на поврат на инвестицијата и слично. Приказната не завршува со салдото на субјектот кој ќе оперира со таа пруга. Постои и поширока економска исплатливост, односно бенефитот на целата економија. Пругата и коридорот ќе овозможат создавање на значителен обем на дополнителен бруто домашен производ кој уште повеќе ја оправдува оваа стратешка инвестиција. Треба да се земе во предвид и генералниот позитивен општествен ефект од поврзувањето на региони, зголемување на мобилност на населението, еколошки придобивки и редица други. Тоа се сврзани садови и позитивните ефекти се мултиплицираат. Исто така К8 нема да функционира единствено сам за себе, туку и во пракса ќе се оствари вкрстувањето на коридорите во Македонија, што ќе донесе многу поволности и ќе отвори огромни нови можности. Единствено можам да кажам дека е неодговорност од криминални размери, што толку долги години надлежните не се посветија сериозно на проектот. Устите им се стално полни со прикаски за К8, а реализација нула. Дури и да поверуваме во последната тура ветувања, па дури и се да тече без никакви одолговлекувања, поврзување со Бугарија би имале дури во 2018, а со Албанија сеуште не кажале прецизно. Зарем тоа не е доволно бавно, па да ни треба уште дополнително одлагање за „подобри времиња“ ? А еве баш и една денешна статија околу големите проблеми што ги имаме со К10. Не е преголема случајност што се погоди баш денеска, бидејќи грчките блокади на К10 се практично секојдневна појава:
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Danielbtmk ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Jan-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 693 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
http://novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=13111735475&id=10&prilog=0&setIzdanie=22194
Edited by Cloverstack - 31-Jan-2011 at 20:31 |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
nenad ![]() Senior Member ![]() Joined: 19-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 741 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Треба многу внимателно да се гледа на секое ѕадолѕување, посебно за вака гоелми проекти. Дали навистина ке донесе економски бенефит. НИсто од К8 ако бугарија не биде ѕаинтересирана. А не е бидејки тоа е чист политички прект, без економска оправданост, а сега не е време ѕа градење политички проекти. Мислам дека таа повеке е ѕаинтересирана да го модерниѕира правецот Софија Ниш, тоа и е единствена врска за поврзување со Европа.
Ако веке се најдат некои пари поарно е тие да се вложат во модернизација на постоечките пруги, а К8 ке чека подобри времиња |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Plugger,
И јас сум целосно за тоа разните проекти од К8 да бидат врвни државни приоритети (вистински, а не само декларативно) и на нив навистина да се работи многу посветено, а не само да се верглаат фалби и флоскули. И да, ќе се сложам дека тие проекти треба да се туркаат и по цена на позамашно задолжување (иако е факт дека има прилично домашни средства, само што ужасно лошо се менаџираат и насочуваат)... Но во твојот пост со преголема леснотија нафрлаш работи кои едноставно не се точни. На пример кои се тие пруги што се градат на Косово? Или по кој критериум Словенија е помала од Македонија и каква врска има тој критериум со надворешниот долг? Словенија има БДП многукратно поголем од нашиот и кога правиш споредби за задолженоста, тоа е цифрата која треба да се земе во предвид, бидејќи клучен е процентот на задолженост во однос на БДП. Патем треба да разграничиш дали зборуваш за државен долг или вкупен надворешен долг (кој ги вклучува и приватните субјекти), но и во двата случаи веќе не стоиме воопшто розево, а бидејќи статистичките податоци вообичаено се малку постари, со оглед на темпото на задолжување што го имаме во последните 2 години, не би било ништо чудно веќе да сме таму некаде во словенечко друштво. Edited by Cloverstack - 31-Jan-2011 at 01:00 |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
ink ![]() Senior Member ![]() Joined: 01-Dec-2010 Location: Bulgaria Online Status: Offline Posts: 530 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||
Това што можам да кажам е дека Бугариja има изградена пруго до последното село Гуешево. Границата ке се поминува во тунел и Бугариja има почнато да го копа. Реално от последната пруга до границата има 1-2 км. Има проект за рехабилитациja на самата пруга со европски пари,заштото е стара,но е предвидена во новиот програмен период от 2014-2020. Еве и приоритетите на владата за изградба и рехабилитациja на пругите до 2020 година. Еве А това е целата мрежа на железницата. Еве Вакви големи капитални инвестиции не можат да се случат преди да влезете во ЕУ. Предпристапните фондови нема да финансират един ваков голем обект. Това е работа на оперативна програма "Транспорт",но за членки на ЕУ. Во моментот се дава приоритет на автопатиштата во БГ,като един дел от нив са по коридор 8(автопатот Тракиja) ,а се предвидува за подобруване на трасето на пругата по коридор 8 от Бургас до Софиja. Edited by ink - 29-Jan-2011 at 22:59 |
||||||||||||||||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 4647484950 54> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |