build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Градско-приградска железница во Скопје

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 3456>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #81 Posted: 01-Mar-2011 at 14:46
Previous
И јас му го наведов сето ова што ти го наведе на пријателот мој за кој спомнав дека им се восхитува на ЕВН уште пред неколку месеци кога правевме муабет за ова, а тој ми одговори:

" За профит или за било што друго, важно е тоа дека тоа е функционален систем, додека кога ЕСМ беше во државна сопственост немавме таков функционален систем за наплата ".
 
Во целост се согласувам со тебе околу тоа дека сето ова што се случува околу концесијата и приватизацијата е чисто за профит, а не за подобрување на стандардот на живеење.
Но јас не познавам некое подобро решение, во случај кога станува збор за јавно претпријатие (како ЈСП Скопје и неговите возила), нашинциве ќе го упропастат и тоа нешто што го имаме под изговорот "ова делумно ми припаѓа и на мене" или "и мои пари се дадени за ова", додека кај приватните фирми за било каква штета се плаќа обештетување и надоместок, а за нередовно плаќање на сметките следува исклучување.
Од друга страна, кај јавните претпријатија, штетата и нередовното плаќање на сметките многу ретко наидуваат на ригорозни казни од типот обештетување и надоместок, како и исклучување поради нередовно плаќање на сметките.
 
Дека сите се занимаваат исклучиво со профит и крадење, тоа е факт, профитери и крадци ни ги водат и државата и фирмите (и државните и приватните).
И од ова следува фактот дека можеме да бираме помеѓу поголемото и помалото зло.
Можеби грешам, но за мене помалото зло се приватњаците, иако се поголеми крадци од државата, сепак инвестираат повеќе во нивните фирми.
 
Ќе повторам, можеби грешам, ова е мое мислење, не значи дека и другите мислат исто како мене.


Edited by Dexter26 - 01-Mar-2011 at 14:51
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #82 Posted: 01-Mar-2011 at 14:30
Originally posted by Dexter26


 
Одлична ти е идејата.
Всушност, приватен инвеститор, по можност странски, се има докажано како најдобар пример за инвестирање во општествената инфраструктура во Македонија.
Еден пријател мој вели дека им се восхитува на ЕВН, бидејќи од кога го купија ЕСМ, ако не плаќаш ќе те исклучат, ако не им дозволиш да те исклучат, ќе ја исклучат целата зграда, или целата улица, или можеби дури и целата населба или целото село, додека кога ЕСМ беше во државна сопственост никој не се осмелуваше на вакви потези.


Воопшто не би се сложил со тебе.

Многу често странски инвеститор/концесионер излегол како лоша солуција кај нас од причина што најчесто не знаеме да си ги заштитиме нашите интереси при договарањето на концесија.

Воедно, и јас сум задоволен од начинот на кој ЕВН се справува со неплаќачите, но е жално е што главниот аргумент за концесионер е фактот дека сме неспособни да извршиме основни задачи како наплата поради дневна политика или корупција (патарините??)


Кај приватните градски превозници, нема мавање по врата за да некој влезе од средна или од задна врата, туку само од предна може да се влезе, додека кај ЈСП Скопје секој си влегува во автобусот од каде сака, иако со слободен билет, сепак спротивно е на кодексот, треба да му го покажеш билетот на возачот, а нашинциве кои влегуваат од средна или задна врата, не се баш толку многу по кодексот.


Ова е одличен пример дека концесијата/приватизацијата не се солуција доколку претходно нема строги регулативи кои се спроведуваат.

Имено приватните градски превозници се синоним за хаос. Влегувањето само од предна врата е случајно работа на место водено од нивната трка за профит, но во иста категорија спаѓаат и застанувањата каде ќе стигнат, излегувањето на патници каде ќе стигнат итн итн... Приватниците се прави каубојци по скопските улици.


Во 2001 јас воопшто не ни верував дека тогашен Македонски Телекомуникации, денешен Т-Хоум, 10 години подоцна, во 2011 ќе нуди Интернет телевизија, оптички Интернет, бесплатен безжичен Интернет на одредени места итн.
Можеби во сето ова ќе уживавме и ако Македонски Телекомуникации останеше во државна сопственост, можеби не, но сепак многу повеќе им верувам на приватните странски инвеститори отколку на приватните домашни инвеститори.


Македонски телеком под капата на Т-Хоум беше синоним за пљачкаш во привте 4-5 години од приватизацијата. Мислам дека во копродукција со неколкуте владеачли гарнитури неговата монополска позиција свесно се одржуваше за што ние плативме огромни суми пари. Дополнително мислам дека свесно се одложуваше влезот на некои технологии во Македонија (стартот и перформансите на АДСЛ на пример) долги години додека навистна не се создаде колку толку конкурентен пазар на тоа поле.

Да потсетам дека претходно МТ под државна капа работеше одлично, дигитализацијата веќе беше во тек, интернет имавме уште од 1995 итн итн... Сето тоа по доста подостапни цени.

На пример основната претплата за телефон во тоа време беше 50 денари, додека денеска без 400 денари + ДДВ нема муабет со нив.
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #83 Posted: 01-Mar-2011 at 13:25
Originally posted by Goran

A zasto ne se napravi proekt za gradska zeleznica i tender i da go dadat na koncisioner.
A isto i cela zeleznica vo Makedonija da se napravi proekt za brz voz i da se dade pod koncesija pa ina 30 godini.Na toj nacin drzavata ne ke mora da se zaborcuva.
Zosto ne se podeli Skopje na poveke reoni i da se napravi vozen red da se dade pod koncesija na privatnici i drzavata da subsidira po km a i da ima odnapred napraven pravilinik za frekfrentonst i tocnost i kavalitet na vozen park sto ke go kontrolira ispekcija a isto i graganite vo slucaj na ne pridurzuvajne po pravilnikot da se kaznuva pod odnapred opredelna kazna vo kraen slucaj da se odzeme licenca. Na ovoj nacin e organiziran javniot sobrakaj vo poveke zapani drzavi.

Na ovaj nacin ke mu se stavi kraj na bolkata so javni preprijatia i javni nabavki.Drzavata ke bidi vo kontrola a drugi ke se sekira za vozniot park mnogu e polesno da konrtoliras i da sakconiras ako ne si toj sto go sproveduva servisot.

 
Одлична ти е идејата.
Всушност, приватен инвеститор, по можност странски, се има докажано како најдобар пример за инвестирање во општествената инфраструктура во Македонија.
Еден пријател мој вели дека им се восхитува на ЕВН, бидејќи од кога го купија ЕСМ, ако не плаќаш ќе те исклучат, ако не им дозволиш да те исклучат, ќе ја исклучат целата зграда, или целата улица, или можеби дури и целата населба или целото село, додека кога ЕСМ беше во државна сопственост никој не се осмелуваше на вакви потези.
 
Кај приватните градски превозници, нема мавање по врата за да некој влезе од средна или од задна врата, туку само од предна може да се влезе, додека кај ЈСП Скопје секој си влегува во автобусот од каде сака, иако со слободен билет, сепак спротивно е на кодексот, треба да му го покажеш билетот на возачот, а нашинциве кои влегуваат од средна или задна врата, не се баш толку многу по кодексот.
 
Во 2001 јас воопшто не ни верував дека тогашен Македонски Телекомуникации, денешен Т-Хоум, 10 години подоцна, во 2011 ќе нуди Интернет телевизија, оптички Интернет, бесплатен безжичен Интернет на одредени места итн.
Можеби во сето ова ќе уживавме и ако Македонски Телекомуникации останеше во државна сопственост, можеби не, но сепак многу повеќе им верувам на приватните странски инвеститори отколку на приватните домашни инвеститори.


Edited by Dexter26 - 01-Mar-2011 at 13:40
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #84 Posted: 01-Mar-2011 at 13:10
Originally posted by Cloverstack

Кај нас вакви муабети се шират премногу лесно. Македонската бирократија ми е одлично позната и често сум ги чуствувал нејзините способности на свој грб... Но дека Виена се отарасува од автобуси стари помеѓу 2 и 4 години и тоа не ги продава туку сакале да ги подарат на Скопје, а дека нашиве со доза бирократија успеале да упропастат дури и таква зделка, прилично е тешко да се поверува. Мене ми звучи како мит.

 
Иако е off-topic, сепак за да ти одговорам, ќе ти кажам дека и на мене ми беше прилично тешко за да поверувам, но до овие информации дојдов од некој од нашинците кој директно учествувал во разговорите помеѓу нашинциве и виенските градски советници.
За да не ја оптеретувам темава со off-topic муабет, слободно прашај ме на соодветната тема Возен парк (ЈСП - ЛАЗ), за дополнителни информации, доколку те интересира.


Edited by Dexter26 - 01-Mar-2011 at 13:10
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #85 Posted: 01-Mar-2011 at 12:01
Би сакал во овој контекст да ја излинкувам студијата на Андреј која е неприкосновено најобемното нешто што е некогаш постирано на овој форум

http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=794

Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #86 Posted: 01-Mar-2011 at 11:53
Супер е текстот!Браво!!
Зар не е можно да се појави некаде по весниците барем кај еден весник!Навистина штета ако останува текстот и идејата меѓу нас овде во буилд!
Кога и да е кје им падне на политичариве овај текст во око!
Back to Top
Goran View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 195
  Quote Goran Quote  Post ReplyReply #87 Posted: 01-Mar-2011 at 06:06
A zasto ne se napravi proekt za gradska zeleznica i tender i da go dadat na koncisioner.
A isto i cela zeleznica vo Makedonija da se napravi proekt za brz voz i da se dade pod koncesija pa ina 30 godini.Na toj nacin drzavata ne ke mora da se zaborcuva.
Zosto ne se podeli Skopje na poveke reoni i da se napravi vozen red da se dade pod koncesija na privatnici i drzavata da subsidira po km a i da ima odnapred napraven pravilinik za frekfrentonst i tocnost i kavalitet na vozen park sto ke go kontrolira ispekcija a isto i graganite vo slucaj na ne pridurzuvajne po pravilnikot da se kaznuva pod odnapred opredelna kazna vo kraen slucaj da se odzeme licenca. Na ovoj nacin e organiziran javniot sobrakaj vo poveke zapani drzavi.

Na ovaj nacin ke mu se stavi kraj na bolkata so javni preprijatia i javni nabavki.Drzavata ke bidi vo kontrola a drugi ke se sekira za vozniot park mnogu e polesno da konrtoliras i da sakconiras ako ne si toj sto go sproveduva servisot.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #88 Posted: 01-Mar-2011 at 02:51
Originally posted by Dexter26

А од неодамна дознав дека во Виена на секои 2 години го обновувале возниот парк со нови автобуси, па пред неколку години градот одлучил да ги подари, наместо да ги продаде, 2 до 4 години старите градски автобуси на градот Скопје.
Но кога дошле, нашинциве ги почастиле типична доза на македонска бирократија и на крајот ништо не биднало од планираниот подарок на автобуси од Виена.

Кај нас вакви муабети се шират премногу лесно. Македонската бирократија ми е одлично позната и често сум ги чуствувал нејзините способности на свој грб... Но дека Виена се отарасува од автобуси стари помеѓу 2 и 4 години и тоа не ги продава туку сакале да ги подарат на Скопје, а дека нашиве со доза бирократија успеале да упропастат дури и таква зделка, прилично е тешко да се поверува. Мене ми звучи како мит.


Edited by Cloverstack - 01-Mar-2011 at 02:51
Back to Top
Goran View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 195
  Quote Goran Quote  Post ReplyReply #89 Posted: 28-Feb-2011 at 05:48
Decki ovaa super ideja na nekoj da mu tekni da go iskoristi toa sto postoi.
Na cela drzava i treba brza zeleznica kaj i da zivees vo Makedonija ne podaleku od 150KM od Skopje da se napravi brza zeleznica.
Da se povrzi Ohrid so Kicevo i Bitola Krak kon Albanija i isto vo istocna Makedonija Krak do Bugarija ako ima brz voz so proescna brzina od 150KM na cas kaj i da si za okolu eden cas ke si vo Skopje taka graganite ke mozat da ziveat vo pomali gradovi a da rabotat duri i 150Km od svoeto zivaliste a vo isto ke se namli potrebata od patuvajne so avtobus ili avtomobil sto znaci pomalku uvoz na avtomoboli i gorivo i poevtin transport ekonomijata ke zazivee.
Samo ova treba da stigne do usi od politicari so vizija.
Bravo na idejata samo treba lobirajne kaj politicari prostirajte na facebook na nivnite strani.
Back to Top
nylon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 23-Oct-2010
Online Status: Offline
Posts: 168
  Quote nylon Quote  Post ReplyReply #90 Posted: 28-Feb-2011 at 01:52
Одличен текст Бојан.
Би сакал да нафрлам некои точки кои го подржуваат овој проект, пред се од економски гледано (макроеконоски):
1. Намалување на бројот на автомобили и автобуси во градот - намалување на количините на увезена нафта (трговски дефицит), намалување на бројката на новокупени автомобили (трговски дефицит), намалување на потребата од прошурување и унапредување на улиците и сообраќајните решенија;

2. Зголемување на продуктивноста на работната сила - зголемување на квалитетот на живеење, побрзо и поудобно патување од домот кон работно место; (според актуелните светски економски гуруа, зголемувањето на продуктивноста е еден од најважните, а според некои и еденствен фактор за зголемување на БДП-то;

3. Зголемување на атрактивноста на скопскиот аеродром;

4. Стимулирање на ширење на градот преку изградба на нови населби - иницирање на инвестициски циклус и вклучување на 20-тина индустрии поврзани со градежништвото;

5. Искористување на постојната железничка инфраструктура, која сега не е доволно искористувана;

Гледано од бизниснис перспектива (микроекономски):

1. Релативно мали инвестиции;

2. Голем број на потенцијални патници;

3. Ексклузивно поврзување на аеродромот, користење на бенефиции од ТАВ;
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #91 Posted: 28-Feb-2011 at 01:16
Previous
Се надевам дека си во право и посакувам оваа дебата да стане уште помасовна во јавноста, а не да остане само на форумов.
Back to Top
ovaj_stariov View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-May-2008
Location: Prilep
Online Status: Offline
Posts: 1321
  Quote ovaj_stariov Quote  Post ReplyReply #92 Posted: 28-Feb-2011 at 01:12
Dexter i jas ne ocekuvam kojznae sto od gradonacalnikot,no mislam deka so edna dobro razrabotena prezentacija,ke se podigne edna tema za koj ke se izjasnat i eksperti i lica sto direktno mozat da vlijaat na predlogov,a vo isto vreme ke ja zgolemime i tezinata na forumov kako faktor koga se raboti za infrastrukturni prasanja.
I konecno ke dokazeme deka ne sekoj vo ovaa drzava se zanimava so toa koj ke pobedi na izbori so toa koj od kade e,deka ima luge sto mislat prakticno za da si go podobrat svojot zivot a so toa i na site gragani.

Edited by ovaj_stariov - 28-Feb-2011 at 01:13
build.mk, гради форумска историја
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #93 Posted: 28-Feb-2011 at 01:05
Previous
И во 2009 требаше да се започне со градење на трамвајска мрежа додека Трифун сеуште беше градоначалник,
но поради редовните локални и претседателски избори 2009, сите јавни набавки од средна и висока категорија беа прекинати.
 
Па потоа Коце и неговите го повторија истото што Трифун веќе го имаше направено, наместо да го продолжат тоа што Трифун го започна,
го започнаа повторно од почеток и затоа, наместо сега во 2011 да ја имаме првата активна трамвајска превозна линија во Скопје, ни продаваат
приказни за мали деца.


Edited by Dexter26 - 28-Feb-2011 at 01:07
Back to Top
StreetStruck View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-Nov-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 415
  Quote StreetStruck Quote  Post ReplyReply #94 Posted: 28-Feb-2011 at 01:01
PreviousСеа како што е пред избори може и ќе се даде амин, колку да има со што да се мавта пред народ.LOL
Иначе добра е идејава. Има моја поддршка.
"Поробените треба да тежнеат кон слободата, а слободните кон совршенство"- Јане Сандански
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #95 Posted: 28-Feb-2011 at 00:57
Previous
А бе сите се отворени за секакви предлози.
 
И Трифун беше отворен за предлози, но го одби подарокот на автобуси од Санос.
 
А од неодамна дознав дека во Виена на секои 2 години го обновувале возниот парк со нови автобуси, па пред неколку години градот одлучил да ги подари, наместо да ги продаде, 2 до 4 години старите градски автобуси на градот Скопје.
Но кога дошле, нашинциве ги почастиле типична доза на македонска бирократија и на крајот ништо не биднало од планираниот подарок на автобуси од Виена.
 
Но кога конкретно би отишле кај Коце да зборуваме за нешто вакво, Коце веднаш ќе ни се испофали со нископодните градски автобуси од украински ЛАЗ кои почнаа да пристигнуваат, двокатните градски автобуси од кинески Јутонг, од кои првиот прототип веќе е пристигнат на пристаништето Пиреја во Атина, Грција, а исто така ќе не потсети и на тоа дека во 2010 градот Скопје одбра фирма консултант за распишување на тендер за градење на трамвајска мрежа во градот.
Тендерот треба да биде распишан оваа година, а изведувачот да биде одбран и со истиот да се потпише договор во 2012, а треба да се почне со градење на трамвајската мрежа во 2013 по што, најверојатно на почетокот на 2014 ќе ја имаме веќе првата активна трамвајска превозна линија во Скопје.
 
Јас немам ништо против тоа да излеземе пред Коце со ваков предлог, но скептик сум, поради примерите кои претходно ги наведов.


Edited by Dexter26 - 28-Feb-2011 at 01:30
Back to Top
ovaj_stariov View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-May-2008
Location: Prilep
Online Status: Offline
Posts: 1321
  Quote ovaj_stariov Quote  Post ReplyReply #96 Posted: 28-Feb-2011 at 00:47
Super zamisla,so dobro sklopen tekst,bravo!
Ste razmisluvale li za edno oficialno baranje za priem kaj gradonacalnikot i pretstavuvanje na idejava.
Smetam deka Koce e kolku-tolku otvoren kon graganite,pa moze da se zainteresira.
build.mk, гради форумска историја
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #97 Posted: 28-Feb-2011 at 00:24
Феноменална идеја. Ваков проект е дефинитивно исплатлив со купување на 2-3 моторни гарнитури, било да се електрични или дизел, токму поради кратење на трошоците кои сега се дел од стариот возен парк. Предлог би дал на ваква идеја да има и еден крак од Лисиче низ Аеродром па до Транс центар, а од таму до некаде зградана кај пошта и од таму подземно да се прклучи на Скопје север. Сигурно е скапа инвестиција, но е далеку најеколошки а и веројатно поисплатлива од сите останати превозни средства.
Back to Top
UrbanFreak View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
  Quote UrbanFreak Quote  Post ReplyReply #98 Posted: 28-Feb-2011 at 00:18
Одличен текст Бојан. Applause
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #99 Posted: 27-Feb-2011 at 23:52
Секоја ти чест, nylon. Big%20smile
Ах, да имаа барем 1% од политичариве наши визии како твоиве, ова немаше да го има само на слики.


Edited by Dexter26 - 27-Feb-2011 at 23:54
Back to Top
build.mk View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-May-2010
Online Status: Offline
Posts: 216
  Quote build.mk Quote  Post ReplyReply #100 Posted: 27-Feb-2011 at 23:49
ОСВРТ: Градска железница во Скопје?

Една од најпопуларните идеи за намалување на сообраќајниот метеж и растоварување на јавниот превоз е основање на градска железница. Скопје заедно со изградениот железничкиот јазол има идеални услови за формирање на градска железница во склоп на јавниот градски превоз.

Градската железница во Скопје би ги поврзала Транспортниот центар со околните градски и приградски населби. Сегашниот развој на скопскиот железнички јазол дозволува формирање на барем две градски железнички линии кои би се вклопиле во постојниот превоз на ЈСП. Првата и главна железничка линија со почеток од Зелениково преку Орешани, Долно Лисиче, Драчево, Лисиче, Кисела Вода и Транспортен центар кон Маџари, Хиподром, Аеродром Петровец, Петровец и Миладиновци. Втората железничка линија би поаѓала од Транспортен центар кон Железара, Скопје Север, Визбегово, Злокуќани, Даме Груев, Ѓорче Петров кон Волково или кон Сарај, Кондово и Радуша и обратно.

Двете градски железнички линии постигнуваат должина од преку 30 километри на појас во кој живеат десетици илјади жители. Огромен дел од инфраструктурата на градската железница е веќе изграден, освен поврзувањето со скопскиот аеродром, па така потребна е единствено надградба и реконструкција на сегашната железничка мрежа и зголемување на бројот на стојалиштата.

Главната идеја на градската железница е да се поврзе со јавниот превоз на ЈСП. Имено, постоечките приградски автобуски линии кон кои паралелно постои пруга би се укинале и би се замениле со градската железница. Наместо автобусите да поаѓаат од Транспортниот центар, истите би поаѓале од сегашните железнички станици и стојалишта кон околните населби и села. Со ова би се растоварило централното градско подрачје од автобуси и автомобили, а би се ангажирал скопскиот железнички јазол кој не е искористен со целиот свој капацитет.

Фактите говорат дека железницата во Скопје моментно не е доволно искористена, за разлика од јавниот превоз и градскиот патнички сообраќај. На Железничката станица во Скопје се останати како недоградени 5 колосеци кои би можеле да се искористат за приградската железница, а вкупниот број на возови кои поаѓаат и пристигнуваат на истата во моментов е сведен на само 44 возови дневно.


Како би функционирала градската железница во Скопје?

1. Градската железница би влегла под капата на Град Скопје во сопственост на ЈСП Скопје или како посебно јавно претпријатие. Градот Скопје заедно со владини средства и европските развојни фондови би го финансирал главниот проект, целокупната документација и средствата за изградба;

2. Долж потегот на градската железница би се реконструирале и изградиле нови стојалишта и станици на растојание од 700 метри до 2 и пол километри, по примерот на градската железница во Загреб. Секое стојалиште би добило свои перони во должина од 160 метри со компјутеризирани билетарници, електрични табли за најавување на возовите, како и комплетна урбана опрема;

3. Градската железница би ги користела постоечките пруги од Скопскиот железнички јазол, како и дел од пругата кон Волково или кон Кичево. На дел од постоечката инфраструктура би се изградил и втор колосек за непречено функционирање на целокупниот систем;

4. Би се изградила железничката врска со Аеродром Петровец, кој би се поврзал со сегашната пруга од Коридор 10. Оваа делница би можела да се изгради и на основа на јавно-приватно партнерство со компанијата ТАВ. Скопскиот аеродром би добил модерна железничка станица, која ќе овозможи наголемувачкиот број на патници преку градската железница да се поврзе директно со центарот на градот и скопските населби;

5. Возниот парк на градската железница претставува еден од главните сегменти за инвестиција. За функционирање на скопската градска железница би биле потребни 10-тина гарнитури, а за пуштање во употреба на првата линија би биле потребни од 4 до 6 електромоторни гарнитури слични на оние што се во сопственост на Македонски железници – Транспорт;

6. Двете линии на градската железница во дневните шпицови би сообраќале на 15 минути, а во остатокот од денот на секои 20 до 60 минути во согласност со постоечките примери од Загреб и Белград.


Балканските градови и градската железница

1. Белградската градска железница (БГ воз) се пушти во употреба на 1 септември 2010 година. Првата линија пробно функционира на потегот од Нови Београд до Панчевачки мост, при што се планира да се прошири до Батајница. Во текот на 2011 година е планирано пуштање во употреба на втората линија од Раковица до Прокоп Центар, а до 2014 година ќе се пуштат во употреба линиите  Рипањ – Прокоп Центар, Батајница – Крњача, Лазаревац – Ресник, Младеновац – Ресник и Умчари – Раковица. Капацитетот на белградската градска железница е 2700 превезени патници на 1 час, а за првичните потреби ќе се користат 9 електромоторни гарнитури;

2. Загребската градско-приградска железница дневно превезува 70.000 патници. Главната градска линија е на потегот Савски Мароф – Загреб Главни колодвор – Дуго Село, односно на релациите Загреб Гл.к – стојалиште Подсусед, Загреб Гл.к – Сесветски Краљевец, Загреб Гл.к – Одра и Загреб Гл.к – Маврачиќи во вкупна должина од 58 километри. За потребите на градско-приградската железница се користат 16 електромоторни гарнитури, а во периодот до 2012 година е планирано да се набават нови 18 електромоторни гарнитури. Во делот на градската железница во Загреб, важи единствениот тарифен систем за јавен превоз заедно со автобускиот и трамвајскиот транспорт;

3. Градската железница во Софија е планирано да се воспостави како дополнение на постоечкиот автобуски, трамвајски и метро транспорт. Главната причина за воспоставување на градската железница лежи во преоптеретеноста на постоечкиот јавен превоз, но и на софиските улици и булевари. „Важно за овој проект е тоа што ќе се користи постоечката железничка инфраструктура на Софија, која има неискористен капацитет и за неа не се потребни големи инвестиции, истакнува директорот на „Железнопатната администрација“ Симеон Ананиев за агенцијата „Фокус“.  Покрај во Софија, во градска железница ќе добијат и градовите Пловдив и Бургас, за што во моментална изработка е проектот „Супер Бургас“.



Тип на електромоторна гарнитура која се користи за потребите на градските железници во повеќе германски градови


Стандардна внатрешност



БГ Воз


Софија





Бојан Блажевски

http://www.build.mk/?p=5814



Edited by build.mk - 27-Feb-2011 at 23:56
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 3456>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.094 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.