![]() |
![]() |
![]() |
Градско-приградска железница во Скопје |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 3456> |
Author | |||
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
||
![]() И јас му го наведов сето ова што ти го наведе на пријателот мој за кој спомнав дека им се восхитува на ЕВН уште пред неколку месеци кога правевме муабет за ова, а тој ми одговори: " За профит или за било што друго, важно е тоа дека тоа е функционален систем, додека кога ЕСМ беше во државна сопственост немавме таков функционален систем за наплата ". Во целост се согласувам со тебе околу тоа дека сето ова што се случува околу концесијата и приватизацијата е чисто за профит, а не за подобрување на стандардот на живеење. Но јас не познавам некое подобро решение, во случај кога станува збор за јавно претпријатие (како ЈСП Скопје и неговите возила), нашинциве ќе го упропастат и тоа нешто што го имаме под изговорот "ова делумно ми припаѓа и на мене" или "и мои пари се дадени за ова", додека кај приватните фирми за било каква штета се плаќа обештетување и надоместок, а за нередовно плаќање на сметките следува исклучување. Од друга страна, кај јавните претпријатија, штетата и нередовното плаќање на сметките многу ретко наидуваат на ригорозни казни од типот обештетување и надоместок, како и исклучување поради нередовно плаќање на сметките. Дека сите се занимаваат исклучиво со профит и крадење, тоа е факт, профитери и крадци ни ги водат и државата и фирмите (и државните и приватните). И од ова следува фактот дека можеме да бираме помеѓу поголемото и помалото зло. Можеби грешам, но за мене помалото зло се приватњаците, иако се поголеми крадци од државата, сепак инвестираат повеќе во нивните фирми. Ќе повторам, можеби грешам, ова е мое мислење, не значи дека и другите мислат исто како мене. Edited by Dexter26 - 01-Mar-2011 at 14:51 |
|||
![]() |
|||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
||
Воопшто не би се сложил со тебе. Многу често странски инвеститор/концесионер излегол како лоша солуција кај нас од причина што најчесто не знаеме да си ги заштитиме нашите интереси при договарањето на концесија. Воедно, и јас сум задоволен од начинот на кој ЕВН се справува со неплаќачите, но е жално е што главниот аргумент за концесионер е фактот дека сме неспособни да извршиме основни задачи како наплата поради дневна политика или корупција (патарините??)
Ова е одличен пример дека концесијата/приватизацијата не се солуција доколку претходно нема строги регулативи кои се спроведуваат. Имено приватните градски превозници се синоним за хаос. Влегувањето само од предна врата е случајно работа на место водено од нивната трка за профит, но во иста категорија спаѓаат и застанувањата каде ќе стигнат, излегувањето на патници каде ќе стигнат итн итн... Приватниците се прави каубојци по скопските улици.
Македонски телеком под капата на Т-Хоум беше синоним за пљачкаш во привте 4-5 години од приватизацијата. Мислам дека во копродукција со неколкуте владеачли гарнитури неговата монополска позиција свесно се одржуваше за што ние плативме огромни суми пари. Дополнително мислам дека свесно се одложуваше влезот на некои технологии во Македонија (стартот и перформансите на АДСЛ на пример) долги години додека навистна не се создаде колку толку конкурентен пазар на тоа поле. Да потсетам дека претходно МТ под државна капа работеше одлично, дигитализацијата веќе беше во тек, интернет имавме уште од 1995 итн итн... Сето тоа по доста подостапни цени. На пример основната претплата за телефон во тоа време беше 50 денари, додека денеска без 400 денари + ДДВ нема муабет со нив. |
|||
![]() |
|||
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
||
Одлична ти е идејата. Всушност, приватен инвеститор, по можност странски, се има докажано како најдобар пример за инвестирање во општествената инфраструктура во Македонија. Еден пријател мој вели дека им се восхитува на ЕВН, бидејќи од кога го купија ЕСМ, ако не плаќаш ќе те исклучат, ако не им дозволиш да те исклучат, ќе ја исклучат целата зграда, или целата улица, или можеби дури и целата населба или целото село, додека кога ЕСМ беше во државна сопственост никој не се осмелуваше на вакви потези. Кај приватните градски превозници, нема мавање по врата за да некој влезе од средна или од задна врата, туку само од предна може да се влезе, додека кај ЈСП Скопје секој си влегува во автобусот од каде сака, иако со слободен билет, сепак спротивно е на кодексот, треба да му го покажеш билетот на возачот, а нашинциве кои влегуваат од средна или задна врата, не се баш толку многу по кодексот. Во 2001 јас воопшто не ни верував дека тогашен Македонски Телекомуникации, денешен Т-Хоум, 10 години подоцна, во 2011 ќе нуди Интернет телевизија, оптички Интернет, бесплатен безжичен Интернет на одредени места итн. Можеби во сето ова ќе уживавме и ако Македонски Телекомуникации останеше во државна сопственост, можеби не, но сепак многу повеќе им верувам на приватните странски инвеститори отколку на приватните домашни инвеститори. Edited by Dexter26 - 01-Mar-2011 at 13:40 |
|||
![]() |
|||
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
||
Иако е off-topic, сепак за да ти одговорам, ќе ти кажам дека и на мене ми беше прилично тешко за да поверувам, но до овие информации дојдов од некој од нашинците кој директно учествувал во разговорите помеѓу нашинциве и виенските градски советници. За да не ја оптеретувам темава со off-topic муабет, слободно прашај ме на соодветната тема Возен парк (ЈСП - ЛАЗ), за дополнителни информации, доколку те интересира. Edited by Dexter26 - 01-Mar-2011 at 13:10 |
|||
![]() |
|||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
||
Би сакал во овој контекст да ја излинкувам студијата на Андреј која е неприкосновено најобемното нешто што е некогаш постирано на овој форум
http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=794 |
|||
![]() |
|||
my Macedonia ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Oct-2008 Location: 🇲🇰🇨🇭 Online Status: Offline Posts: 4094 |
![]() ![]() |
||
Супер е текстот!Браво!!
Зар не е можно да се појави некаде по весниците барем кај еден весник!Навистина штета ако останува текстот и идејата меѓу нас овде во буилд! Кога и да е кје им падне на политичариве овај текст во око! |
|||
![]() |
|||
Goran ![]() Senior Member ![]() Joined: 09-Jul-2009 Online Status: Offline Posts: 195 |
![]() ![]() |
||
A zasto ne se napravi proekt za gradska zeleznica i tender i da go dadat na koncisioner.
A isto i cela zeleznica vo Makedonija da se napravi proekt za brz voz i da se dade pod koncesija pa ina 30 godini.Na toj nacin drzavata ne ke mora da se zaborcuva. Zosto ne se podeli Skopje na poveke reoni i da se napravi vozen red da se dade pod koncesija na privatnici i drzavata da subsidira po km a i da ima odnapred napraven pravilinik za frekfrentonst i tocnost i kavalitet na vozen park sto ke go kontrolira ispekcija a isto i graganite vo slucaj na ne pridurzuvajne po pravilnikot da se kaznuva pod odnapred opredelna kazna vo kraen slucaj da se odzeme licenca. Na ovoj nacin e organiziran javniot sobrakaj vo poveke zapani drzavi. Na ovaj nacin ke mu se stavi kraj na bolkata so javni preprijatia i javni nabavki.Drzavata ke bidi vo kontrola a drugi ke se sekira za vozniot park mnogu e polesno da konrtoliras i da sakconiras ako ne si toj sto go sproveduva servisot. |
|||
![]() |
|||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
||
Кај нас вакви муабети се шират премногу лесно. Македонската бирократија ми е одлично позната и често сум ги чуствувал нејзините способности на свој грб... Но дека Виена се отарасува од автобуси стари помеѓу 2 и 4 години и тоа не ги продава туку сакале да ги подарат на Скопје, а дека нашиве со доза бирократија успеале да упропастат дури и таква зделка, прилично е тешко да се поверува. Мене ми звучи како мит. Edited by Cloverstack - 01-Mar-2011 at 02:51 |
|||
![]() |
|||
Goran ![]() Senior Member ![]() Joined: 09-Jul-2009 Online Status: Offline Posts: 195 |
![]() ![]() |
||
Decki ovaa super ideja na nekoj da mu tekni da go iskoristi toa sto postoi.
Na cela drzava i treba brza zeleznica kaj i da zivees vo Makedonija ne podaleku od 150KM od Skopje da se napravi brza zeleznica. Da se povrzi Ohrid so Kicevo i Bitola Krak kon Albanija i isto vo istocna Makedonija Krak do Bugarija ako ima brz voz so proescna brzina od 150KM na cas kaj i da si za okolu eden cas ke si vo Skopje taka graganite ke mozat da ziveat vo pomali gradovi a da rabotat duri i 150Km od svoeto zivaliste a vo isto ke se namli potrebata od patuvajne so avtobus ili avtomobil sto znaci pomalku uvoz na avtomoboli i gorivo i poevtin transport ekonomijata ke zazivee. Samo ova treba da stigne do usi od politicari so vizija. Bravo na idejata samo treba lobirajne kaj politicari prostirajte na facebook na nivnite strani. |
|||
![]() |
|||
nylon ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 23-Oct-2010 Online Status: Offline Posts: 168 |
![]() ![]() |
||
Одличен текст Бојан.
Би сакал да нафрлам некои точки кои го подржуваат овој проект, пред се од економски гледано (макроеконоски): 1. Намалување на бројот на автомобили и автобуси во градот - намалување на количините на увезена нафта (трговски дефицит), намалување на бројката на новокупени автомобили (трговски дефицит), намалување на потребата од прошурување и унапредување на улиците и сообраќајните решенија; 2. Зголемување на продуктивноста на работната сила - зголемување на квалитетот на живеење, побрзо и поудобно патување од домот кон работно место; (според актуелните светски економски гуруа, зголемувањето на продуктивноста е еден од најважните, а според некои и еденствен фактор за зголемување на БДП-то; 3. Зголемување на атрактивноста на скопскиот аеродром; 4. Стимулирање на ширење на градот преку изградба на нови населби - иницирање на инвестициски циклус и вклучување на 20-тина индустрии поврзани со градежништвото; 5. Искористување на постојната железничка инфраструктура, која сега не е доволно искористувана; Гледано од бизниснис перспектива (микроекономски): 1. Релативно мали инвестиции; 2. Голем број на потенцијални патници; 3. Ексклузивно поврзување на аеродромот, користење на бенефиции од ТАВ; |
|||
![]() |
|||
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
||
![]() Се надевам дека си во право и посакувам оваа дебата да стане уште помасовна во јавноста, а не да остане само на форумов. |
|||
![]() |
|||
ovaj_stariov ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 02-May-2008 Location: Prilep Online Status: Offline Posts: 1321 |
![]() ![]() |
||
Dexter i jas ne ocekuvam kojznae sto od gradonacalnikot,no mislam deka so edna dobro razrabotena prezentacija,ke se podigne edna tema za koj ke se izjasnat i eksperti i lica sto direktno mozat da vlijaat na predlogov,a vo isto vreme ke ja zgolemime i tezinata na forumov kako faktor koga se raboti za infrastrukturni prasanja.
I konecno ke dokazeme deka ne sekoj vo ovaa drzava se zanimava so toa koj ke pobedi na izbori so toa koj od kade e,deka ima luge sto mislat prakticno za da si go podobrat svojot zivot a so toa i na site gragani. Edited by ovaj_stariov - 28-Feb-2011 at 01:13 |
|||
build.mk, гради форумска историја
|
|||
![]() |
|||
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
||
![]() И во 2009 требаше да се започне со градење на трамвајска мрежа додека Трифун сеуште беше градоначалник, но поради редовните локални и претседателски избори 2009, сите јавни набавки од средна и висока категорија беа прекинати. Па потоа Коце и неговите го повторија истото што Трифун веќе го имаше направено, наместо да го продолжат тоа што Трифун го започна, го започнаа повторно од почеток и затоа, наместо сега во 2011 да ја имаме првата активна трамвајска превозна линија во Скопје, ни продаваат приказни за мали деца. Edited by Dexter26 - 28-Feb-2011 at 01:07 |
|||
![]() |
|||
StreetStruck ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 18-Nov-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 415 |
![]() ![]() |
||
![]() ![]() Иначе добра е идејава. Има моја поддршка. |
|||
"Поробените треба да тежнеат кон слободата, а слободните кон совршенство"- Јане Сандански
|
|||
![]() |
|||
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
||
![]() А бе сите се отворени за секакви предлози. И Трифун беше отворен за предлози, но го одби подарокот на автобуси од Санос. А од неодамна дознав дека во Виена на секои 2 години го обновувале возниот парк со нови автобуси, па пред неколку години градот одлучил да ги подари, наместо да ги продаде, 2 до 4 години старите градски автобуси на градот Скопје. Но кога дошле, нашинциве ги почастиле типична доза на македонска бирократија и на крајот ништо не биднало од планираниот подарок на автобуси од Виена. Но кога конкретно би отишле кај Коце да зборуваме за нешто вакво, Коце веднаш ќе ни се испофали со нископодните градски автобуси од украински ЛАЗ кои почнаа да пристигнуваат, двокатните градски автобуси од кинески Јутонг, од кои првиот прототип веќе е пристигнат на пристаништето Пиреја во Атина, Грција, а исто така ќе не потсети и на тоа дека во 2010 градот Скопје одбра фирма консултант за распишување на тендер за градење на трамвајска мрежа во градот. Тендерот треба да биде распишан оваа година, а изведувачот да биде одбран и со истиот да се потпише договор во 2012, а треба да се почне со градење на трамвајската мрежа во 2013 по што, најверојатно на почетокот на 2014 ќе ја имаме веќе првата активна трамвајска превозна линија во Скопје. Јас немам ништо против тоа да излеземе пред Коце со ваков предлог, но скептик сум, поради примерите кои претходно ги наведов. Edited by Dexter26 - 28-Feb-2011 at 01:30 |
|||
![]() |
|||
ovaj_stariov ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 02-May-2008 Location: Prilep Online Status: Offline Posts: 1321 |
![]() ![]() |
||
Super zamisla,so dobro sklopen tekst,bravo!
Ste razmisluvale li za edno oficialno baranje za priem kaj gradonacalnikot i pretstavuvanje na idejava. Smetam deka Koce e kolku-tolku otvoren kon graganite,pa moze da se zainteresira. |
|||
build.mk, гради форумска историја
|
|||
![]() |
|||
N23 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 03-Feb-2011 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2159 |
![]() ![]() |
||
Феноменална идеја. Ваков проект е дефинитивно исплатлив со купување на 2-3 моторни гарнитури, било да се електрични или дизел, токму поради кратење на трошоците кои сега се дел од стариот возен парк. Предлог би дал на ваква идеја да има и еден крак од Лисиче низ Аеродром па до Транс центар, а од таму до некаде зградана кај пошта и од таму подземно да се прклучи на Скопје север. Сигурно е скапа инвестиција, но е далеку најеколошки а и веројатно поисплатлива од сите останати превозни средства.
|
|||
![]() |
|||
UrbanFreak ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 28-Oct-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1732 |
![]() ![]() |
||
Одличен текст Бојан.
![]() |
|||
![]() |
|||
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
||
Секоја ти чест, nylon.
![]() Ах, да имаа барем 1% од политичариве наши визии како твоиве, ова немаше да го има само на слики. Edited by Dexter26 - 27-Feb-2011 at 23:54 |
|||
![]() |
|||
build.mk ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-May-2010 Online Status: Offline Posts: 216 |
![]() ![]() |
||
Бојан Блажевски Edited by build.mk - 27-Feb-2011 at 23:56 |
|||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 3456> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |