![]() |
![]() |
![]() |
Инфраструктура (општо) |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 34567 11> |
Author | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MGS ![]() Senior Member ![]() Joined: 10-May-2011 Location: Охрид,МКД Online Status: Offline Posts: 307 |
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Срамота е што во овие 20 г не успеавме инфраструктурно да се поврзиме со Бугарија и Албанија.Ако до 91-ва тоа не бешпе можно заради затвореноста на овие земји,за овие 20 г мораше да се пронајде начин.Па Албанија е сега членка на НАТО,а Бугарија на НАТО и ЕУ.
Без инфраструктура нема развој.Џабе се спотови за најниски даноци во Европа бла бла бла,ако инфраструктурно сме заостанати тотално.Оваа влада во скоро 6 г. изгради едвај 8 км автопат.Железницата кон Албанија и Бугарија ќе се завршела до 2020.Тешко нас.... |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
build.mk ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-May-2010 Online Status: Offline Posts: 216 |
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Збунет сум како сеуште се неретки оние кои велат дека К8 би бил пропадната инвестиција, особено железничкиот, кој всушност е баш најургентен. Еве ајде да ги баталиме нормалните позитивни ефекти од К8, доволни се финансиските ефекти од континуираните грчки блокади, за да немаме никакви дилеми дали ќе биде исплатлив.
До толку отрпнавме на блокадите и се навикнавме на загубите, што е потрбна ваква ескалација за да ни ги подотвори очите. Немаме време да ја чекаме 2020 или којзнае кога за да се реализира коридорот или некој сегмент од него. Алармот треба конечно да се вклучи и К8 да стане врвен државен приоритет, а не да остане обична флоскула со која политичарите се пенават секој трет ден во последниве 20 години.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://daily.mk/cluster3/341f72ec8a3aafed8a76cdab6de7c449/919671
Нема бизнис без инфраструктураДомашните бизнисмени апелираат на изградба на пруга кон Бугарија и Албанија и спроведување на гасификацијата, со што македонските производи би станале поконкурентни на странските пазари. Пруга
кон Бугарија и кон Албанија и гасификација што поскоро, бараат
домашните бизнисмени и познавачи со кои разговаравме. Инвестирањето во
патна и железничка инфраструктура ќе ги направи македонските производи
значително поконкурентни на странските пазари и ќе му помогне на
македонскиот бизнис, потенцираат тие.
Побитно е според мене да се поврзе Скопје, Македонија со Албанија,
побрза е комуникацијата со морскиот транспорт, иако исто така е важно да
имаме и према Бугарија.
Александар Панов, директор на „Макстил“.
Директорот на најголемиот македонски извозник, Макстил, Александар Панов, вели дека солунското пристаниште засега е најдобриот избор за македонскиот бизнис, но за во иднина мора да се бараат и други алтернативи. Тој сугерира, што е можно побрзо Македонија железнички да се поврзе со Албанија и со Бугарија, односно што поскоро да се доврши Коридорот 8. ![]() „Дистанцата Солун-Скопје, Скопје-Драч, практично тука некаде е километражата. Побитно е според мене да се поврзе Скопје, Македонија со Албанија, побрза е комуникацијата со морскиот транспорт, иако исто така е важно да имаме и према Бугарија, но во секој случај поврзувањето Црно Море-Јадранско Море е исклучително важно за Македонија.“ Македонија е релативно-добро инфраструктурно поврзана на реалција север-југ, но патните и железничките врски на релација исток-запад, односно кон Бугарија и кон Албанија се многу лоши.
Имајќи ја во предвид неможноста да се снабдуваме од регионалниот и
европскиот пазар за енергетика, на пример за гас, ние денеска локално
плаќаме цена на чинење на гас 20-25% поскапа цена во импутот, што значи
нашите производи директно се 25% поскапи и со тоа не се конкурентни на
европскиот пазар.
Абдулменаф Беџети, поранешен министер за транспорт и врски.
Коридорот 10, односно трасата север-југ, од разни причини, не функционира околу 90 дена годишно. Ако се инвестира во Коридорот 8, што ќе биде алтернатива на Коридорот 10, многу ќе се олесни и поефтини и увозот и извозот. Бизнисот многу зависи и од рокот на испорака на производот, а ако има застој на коридорот 10, ние не можеме да ги испочитуваме роковите, објаснува Панов. „Ако настанува проблем во Солун, ние имаме домино ефект низ цел Коридор 10, значи не се примаат вагоните во кои главно се пренесува нашиот производ, и во тој случај слепо црево станува Ниш, Белград, и тука настанува хаос и да сакаш да го смениш патот, начинот на транспорт до Европа, до Италија, да одиме со воз, практично многу тешко во таква една состојба можеш да го истуркаш тој воз преку Србија.“ Поранешниот министер за транспорт и врски, професор Абдулменаф Беџети вели дека под инфраструктура не се подразбираат само патишта и железници. Македонија мора да инвестира во енергетска инфраструктура, дециден е тој. „Имајќи ја предвид неможноста да се снабдуваме од регионалниот и европскиот пазар за енергетика, на пример за гас, ние денеска локално плаќаме цена на чинење на гас 20-25% поскапа цена во импутот, што значи нашите производи директно се 25% поскапи и со тоа не се конкурентни на европскиот пазар. Ова е само еден конкретен пример.“ Владејачката ВМРО-ДПМНЕ во предизборниот Манифест вети дека ќе го доврши Коридорот 10 до 2018 година. Догодина треба да почне изградбата на делницата Демир Капија-Смоквица во должина од 28 километри. Проектот предвидува изградба на 6 мостови и 2 тунели и ќе чини 270 милиони евра. Според владејачката партија, најдоцна до 2018 година, магистралниот пат Куманово-Крива Паланка, што води кон Бугарија, ќе прерасне во автопат. Владејачката партија ветува дека за две години ќе заврши ремонтот на 54 километри пруга од Коридорот 10, како и дека догодина ќе почне да ја доградува пругата кон Бугарија, која треба да биде готова до 2020 година. За две години, според власта, треба да почне изградбата на пруга од Кичево кон Албанија, што треба да заврши истата 2020 година. До 2014 година, пак, пруга треба да стигне до Индустриската зона Жабени во Битола, а до 2016 железница треба да добие и Кавадарци. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
РЕАКТИВИРАНА ИДЕЈАТА ЗА ИЗГРАДБА НА АКУМУЛАЦИЈА ВО РАДОВИШКО Турци сакаат да градат езеро на Плаваја Претставници на конзорциумот од Анкара, кој го гради и аеродромот кај Приштина, деновиве извршија увид и анализа на теренот на кој е планирана изградба на голема акумулација на реката Плаваја, хидроцентрала и фабрика за пакувана вода Иницијативата за изградба на голема хидроакумулација на реката
Плаваја, која потекнува од пред три децении, пред неколку години беше
повторно реактивирана, а деновиве надежите на радовишани дополнително ги
подгреа присуството на претставници на турски конзорциум, кој го градел
и аеродромот кај Приштина. Турците не кријат дека се заинтересирани да
учествуваат во реализацијата на тој капитален проект, кој, според
првичните сознанија, би чинел најмалку 100 милиони евра, а веќе
потпишале и меморандум за соработка со радовишката локална самоуправа. Градоначалникот Велков е оптимист Градоначалникот на Радовиш, Роберт Велков, истакнува дека уште пред
неколку години со поранешната студија одел во Министерството за
земјоделство со барање да се најде начин за изградба на браната. Сега,
откако турскиот конзорциум покажал интерес, неговиот оптимизам се
зголемил. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
krale ![]() Senior Member ![]() БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Контролираната инфлација е во прилог на раст на економијата - не го заборавајте тоа.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Пуштањето на повеќе пари во оптек влијае врз инфлацијата, а врз економскиот раст, тоа зависи, ама најчесто не. Прилив на пари е друга работа, ама пуштање од државата на уште пари е знак на слабост. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
krale ![]() Senior Member ![]() БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Се разбира дека е битно да се потршат приоритетно, бидејќи тогаш се стимулира растот на БДП уште повеќе. Но дури и да не се потрошат паметно, самото задолжување е добра работа. Дури и нивното обично пуштање во оптек (преку плати, и слично), значително влијае на пазарната моќ, која влијае врз потрошувачката, која влијае врз инвестициите (како странски, така и локални). Едноставно пара се лепи на пара. ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
StreetStruck ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 18-Nov-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 415 |
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
"Поробените треба да тежнеат кон слободата, а слободните кон совршенство"- Јане Сандански
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
krale ![]() Senior Member ![]() БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Задолжување треба да има секоја година, и тоа за процент повисок од растот на БДП. ОСОБЕНО ако се нуди по ниски камати (како ова од ММФ) треба да се зима одма и да не се прашува 2 пати.
Не е ни битно толку за што се троши кредитот - освен се разбира да не е за криминал и корупција. Битно е дека парите се пуштаат во оптек во државата. Многу сум против инвестиции на државата во „развој“. Државата треба единствено да инвестира во две работи: 1. Инфраструктура за економијата (од интернет, до транспорт) 2. Квалитет на животот (здравство, образование, капитални проекти, одбрана, итн.) НИКАКО во фабрики, погони, рудници и слично. Застапувам екстремна приватизација на сите овие сектори, а државата да биде сервис и регулатор. Дури и инфраструктурата кога е можно, треба да се препушти во приватни раце (под концесии и слично). Ако следната година растот на БДП е околу 3% (или околу 250 милиони евра), задолжувањето треба да биде најмалку на 400-500 милиони. Со тоа можеби и ќе се качи БДП-то уште повеќе, а планот треба да биде во следните 10 години долгот на државата да порасне до некаде 50% од БДП. Со тоа позајмување на уште 8-9 милијарди во следните 10 години, ќе се овозможи завршување на битни проекти, а долгот ќе биде се уште во рамките на прифатливото (околу 10 милијарди евра - за споредба Словенија има долг од 23 милијарди, а БДП од 40). Во 2020 МК би можела да има БДП од околу 20, а долг од околу 10 милијарди). Edited by krale - 20-May-2011 at 20:08 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OCB ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 03-Feb-2011 Location: 54 Online Status: Offline Posts: 921 |
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Според последниот извештај на Министерството за финансии, јавниот долг на РМ заклучно со 31 март 2011 изнесува 1,7 милијарди евра или 23,5% од БДП. Нејасно е дали во оваа сума е вклучен последниот кредит од ММФ од 220 милиони евра кој според информациите во македонските медиуми е префрлен токму на 31 март. Доколку не е, долгот изнесува 26,5%. Процентуално, помал јавен долг од земјите членки на ЕУ имаат само 3 држави (Естонија 8% и Бугарија и Луксембург со по 16%). Овие податоци и дозволуваат на владата понатамошни задолжувања кои треба да бидат за инвестиции кои ќе ја развиваат економијата, но не и за трошоци кои нема да генерираат профит како што се плати за администрацијата или пак проектот „Скопје 2014.“ Беглото известување од владата дека последниот кредит од ММФ ќе се користи за „она што е предвидено со буџетот“ отвара сомнеж дека дел од кредитот е подигнат за текновни трошоци кои нема да генерираат профит.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
krale ![]() Senior Member ![]() БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Не те сфатив. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Добро, крале веројатноп нема сега и обејктивен факт како бројки да го преправиш.
Македонија има задолженост пола од таа алфа што ја прикажува. Ќе си најдат некоја погодна бројка и ќе и дадат друг наслов за медиумски потреби. Кловер незнам дали го прочита мојот пост убаво пишува дека државата не е дете со касичка, односно нема држава што прво собира пари па после наеднаш ги пушта. Тековен процес е тоа на негативна нула се оддржува преку дефицитот во буџетот кој што има разни начини на финансирање. А инаку Македонија имаше едно раздолжување пред неколку години кога комплетно се раздолживме и кон Парискиот клуб кој беше од сукцесијата на Југославија, и други долгови, па потоа се задолжи со нови. Македонија е ниско задолжена земја со тенденција да стане среднозадолжена, но растот на бдп за истата сума задолженост ќе ја смести во нискозадолжена како процент кога се мери, така да тука се оддржува некаде границата. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
krale ![]() Senior Member ![]() БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Се работи за македонски правопис, во кој билион значи 1000 милијарди.
Еве едно линкче за ова.http://makedonskijazikiliteratura.blogspot.com/2010/11/blog-post_4142.html |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
UrbanFreak ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 28-Oct-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1732 |
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
И јас мислам дека не е штетно во оваа фаза државата да се задолжува, но исклучиво за инфраструктурни и развојни проекти. Никако за купување социјален мир, градење музеи и културни институции, споменици, спортски објекти. Не дека сум против нив, но сепак тие премалку или воопшто не придонесуваат кон идниот економски развој, па затоа можат и да се финансираат од тековниот буџет. Околу дискусијата милиарда или билион, се работи за различлни меѓународни системи за класификација на големите броеви:
Повеќе на: Edited by UrbanFreak - 20-May-2011 at 09:44 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
אל תסתכל בקנקן, אלא במה שבתוכו
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
krale ![]() Senior Member ![]() БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Се слагам за дефицититот, па и за долгот не е сјајно што расте приватниот долг. Особено што приватниот сектор е тој којшто (преку даноци) мора да го исплати и државниот долг. Затоа е посебно опасно кога приватниот сектор е многу задолжен и не може да го плати државниот долг. А за билион - да така е на англиски: million, billion, trillion. На македонски е милион, милијарда, билион, трилијарда. Кој го смислил алал да му е, ама така е. Билион на македонски е трилијарда на англиски. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
N23 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 03-Feb-2011 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2159 |
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Македонија де факто е сеуште ниско задолжена земја. Особено ако го земеме фактот дека претходната влада успеа најголем дел од долгот на Македонија да го врати. И овие прво враќаа, па тек после извесен период почнаа да се задолжуваат. Факт е дека секоја земја мора да се задолжува, видете ги само Србија, Хрватска и Словенија колку се задолжени. Жално е што кај нас се задолжуваме за непрофитабилни проекти. Единствено реконструкцијата на градски колку толку може да се каже дека е профитабилна. Во разговор со еден професор, го прашав дали е добар хрватскиот модел и на мое изненадување ми рече дека е сосема ок да се задолжи земјата ако гради автопатишта кои ќе донесат свежи пари од граѓаните и од туристите но и потенцијал за нови инвеститори. Така да дај боже да се задолжиме за уште 300 милиони, но само ако се гради инфраструктура. Ирците тој просперитет го доживеаа преку средување на земјата и носење на инвеститори. Проблемот со земјите што банкротираат е што не знаат за граници, како Грците, каде не се знае кој пие кој плаќа. А ако се задолжиш, разумно трошиш и не му даваш премногу бенефиции на народот, ондак можеш добро да функционираш и под долгови. А и она што малце ме изнервира од вестите на алфа е дека не можат они заедно и јавен и приватен долг. Си се знае ако државата е многу задолжена ќе се види колкав е јавниот долг, па дури после тоа се заедно. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Оваа вест од Алфа што ја постираше ти е многу појасна. Добро, не треба процентите да нè залажуваат. Буџетите се веќе неколку години наназад проектирани со ~200.000.000€ задолжување, ама за што одат тие пари, и што ќе генерираат... Ова е неколку пати поназад сублимирано на форумов. Ќе покаже времето.
_______ Offtopic: Милион, билион, па следи трилион, па квадрилион. Милијарда не ми е погоден збор, не се вклопува во низата. Десет на трета милијарди (девет нули плус три нули) се трилион инаку. 1.000.000.000.000 Edited by гитардемон - 20-May-2011 at 00:10 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
krale ![]() Senior Member ![]() БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Не сум помешал. Податокот е изнесуван јавно повеќе пати, дури и на алфа... фигурира и во циа фактбукот, а и во теодора, што превзема од циа и други извори: http://www.theodora.com/wfbcurrent/macedonia/macedonia_economy.html Алфа п.с. Билиони во македонскиот јазик се 10на3та милијарди, и не може како ќе ни текне да ги вметнуваме таму кајшто на МК треба да стои милијарди. Извини, ама веќе смачено ми е да гледам и медиумиве како грешат. Edited by krale - 19-May-2011 at 23:59 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
А кај слушна дека целата сума од 4,25 билиони се однесува и на приватни индивидуи и фирми, а не само на државниот сектор? Во анализата на Алфа? Туку од кај ти е податокот дека долгот е 1,4 милијарди, да не се смеша со буџетот?
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 34567 11> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |