build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Возен парк (ЈСП - двокатни автобуси)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 4849505152 90>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #981 Posted: 05-Mar-2011 at 20:43
Originally posted by mitatos

Зарем овие од ЈСП не чуваат ниеден ваков автобус за реконструкција? навистина тоа ке беше атракција......се велеше дека ги однеле во босна сараево, ваљда не биле сите исправни за таму ?? или можеби таму се наога некој па да го земем од таму  за реконструкција колку да го поседуваме во нашата Скопска историја =)
според мене најприфатлива идеа доколку некој сакал да врати некаков дух
навистина
најдобро ќе беше да се реконструираат два - три лејланди и тие да вртат низ центарот на градот како музејски експонати, а не вака да ни го касапат превозот
и впрочем, што се однесува на сите оние со ставот „па сепак добро ќе си функционираат и двокатниве автобуси, а и подобри се од постарите“, не е работата на градот да му дадеш само нешто што не му штети, туку нешто што најмногу му е потребно и му одговара, за што кај нас воопшто не се размислува, туку се трга од непотребни носталгии и фантазии во нечиј ум

Back to Top
Dave Gahan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Oct-2008
Location: 42°0′N,21°26′E
Online Status: Offline
Posts: 986
  Quote Dave Gahan Quote  Post ReplyReply #982 Posted: 05-Mar-2011 at 19:41
Originally posted by N23


И ти некад ќе бидеш стар па ќе го сакаш тоа скопје во кое ти поминала младоста. Секој си копнее за младоста и нормално дека ова им враќа многу спомени. И ти тоа што го викаш селско Скопје, било многу посредено и почисто него денешново калливо Скопје. Изгледа не ти раскажувале многу приказни за старо Скопје. Гледај ја некад култната серија Досие Скопје.


Мене дечко веќе ме пука носталгија по Скопје од пред 15-20 години...пред да израсне селото над Скопје...не е никаков изговор тоа да се однесувам како мало дете и барам детаљи од Скопје од 80's што е неразумно да се возобновуваат од милијарда други причини...кон општото добро во светот никој се однесува како кон „бунар жеље“, па да си враќа некакви младалачки загуби преку некаков црвен метал....животот тече понатаму - ако ги прашувале претходно оние што се возеле во кочии за носталгијата, кај ќе ни беше крајот!?

Edited by Dave Gahan - 05-Mar-2011 at 19:42
MAKE CAPITALISM HISTORY
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #983 Posted: 05-Mar-2011 at 18:57
Previous
 
Во неодамнешно интервју на премиерот Груевски во дневната емисија на една македонска национална и сателитска телевизија (намерно не ги спомнувам за да не им правам бесплатно рекламирање), Груевски спомна дека за колку автобуси ќе плати владата, толку автобуси и ќе пристигнат.
 
Кинески Јутонг може да ги достави сите останати 200 двокатни градски автобуси уште сега во 2011, но владата не може да си дозволи да потроши толку многу пари истовремено, па затоа, после првиве 2 двокатни градски автобуси кои што пристигнаа, треба да пристигнат уште 65 до крајот на годинава, Груевски спомна најверојатно октомври или ноември, други 67 до крајот на 2012, и последните 68 до крајот на 2013.
 
Во која пратка ќе пристигнат тие двата двокатни градски автобуси со отворен покрив за туристички обиколки, едниот за Скопје, а другиот за Охрид, не знам.
 
Исто така не знам дали сите двокатни градски автобуси од годинешната пратка ќе пристигнат истовремено или во повеќе помали пратки со по неколку автобуси во секоја помала пратка.
 
Моја претпоставка е дека сите двокатни градски автобуси од годинешната пратка за 2011, а најверојатно и за 2012 и за 2013, ќе пристигнат истовремено, бидејќи треба преку брод да бидат транспортирани, а тоа чини и пари и време.


Edited by Dexter26 - 05-Mar-2011 at 18:59
Back to Top
mirakuliks View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Feb-2010
Location: New York
Online Status: Offline
Posts: 831
  Quote mirakuliks Quote  Post ReplyReply #984 Posted: 05-Mar-2011 at 16:33
Ne mi e jasno ushte neshto vo odnos na dostavata na avtobusite, pri krajot na godinata site 60-tina kje dojdat kako eden kontingent ili pak na dva tri pati po 20-30 avtobusi.
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #985 Posted: 05-Mar-2011 at 16:25
Originally posted by Dave Gahan


Може некогаш претерувам, ама стварно, што ни направија неколку „стари“ Скопјани со нивната носталгија за све непрактично и селско што го имало Скопје пред 63та - еве им оддаваме почит со 200 look-alike кинези за да ги поминат интересно пензионерските денови трчајќи се по нивните скали...


И ти некад ќе бидеш стар па ќе го сакаш тоа скопје во кое ти поминала младоста. Секој си копнее за младоста и нормално дека ова им враќа многу спомени. И ти тоа што го викаш селско Скопје, било многу посредено и почисто него денешново калливо Скопје. Изгледа не ти раскажувале многу приказни за старо Скопје. Гледај ја некад култната серија Досие Скопје.
Back to Top
mitatos View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
  Quote mitatos Quote  Post ReplyReply #986 Posted: 05-Mar-2011 at 16:08
Зарем овие од ЈСП не чуваат ниеден ваков автобус за реконструкција? навистина тоа ке беше атракција......се велеше дека ги однеле во босна сараево, ваљда не биле сите исправни за таму ?? или можеби таму се наога некој па да го земем од таму  за реконструкција колку да го поседуваме во нашата Скопска историја =)
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
Back to Top
Sykes View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 23-Feb-2011
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Sykes Quote  Post ReplyReply #987 Posted: 05-Mar-2011 at 16:01
Морам да забележам дека таблите со линијата на стариве двокатни изгледаат далеку подобро од картончињата што се моментално во употреба
Back to Top
Dave Gahan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Oct-2008
Location: 42°0′N,21°26′E
Online Status: Offline
Posts: 986
  Quote Dave Gahan Quote  Post ReplyReply #988 Posted: 05-Mar-2011 at 15:29
....Една
анегдота - Скопјанец го гледа големиот двокатен автобус и го прашува
возачот: "Каде оди овој автобус?" - "За Автокоманда", одговара возачот.
- "А овој вториот?"Друга анегдота - "Не знам што е ова што се
случува во градот", му вели еден граѓанин на својот пријател. "Што им е
на луѓево? Качиле еден автобус врз друг, па така се возат низ градот!"За
пробното возење на кинескиот автобус, се потсекуваа гранките од некои
дрвореди на булеварите. Тоа нe потсети на двокатниот автобус од
педесеттите години, кој нe носеше кон Паркот и Зоолошката градина.
Гранките од дрворедите на Илинденска удираа во горниот кат создавајќи
една необична, весела музика, која до ден-денес ни е останата во
сеќавање...


Посебно овој дел ме восхити...може и сега да не ги сечат гранките па да ги гребат автобусиве - да биде исто како тогаш...
Може некогаш претерувам, ама стварно, што ни направија неколку „стари“ Скопјани со нивната носталгија за све непрактично и селско што го имало Скопје пред 63та - еве им оддаваме почит со 200 look-alike кинези за да ги поминат интересно пензионерските денови трчајќи се по нивните скали...
MAKE CAPITALISM HISTORY
Back to Top
kultuzin View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 3811
  Quote kultuzin Quote  Post ReplyReply #989 Posted: 05-Mar-2011 at 12:55
Ем автобус ем на два ката

Првите двокатни англиски автобуси "лејланди" во Скопје пристигнале 1956 година

Пишува: Данило Коцевски

Деновиве, појавувањето на првиот двокатен автобус во Скопје предизвика сензација. Особено кај младите скопјани, но и кај постарите генерации, кои се потсетија на детството и на младоста од пред земјотресот, кога токму ваквите автобуси му даваа особена убавина на градот.
Првите двокатни автобуси кои крстосуваа низ градот беа набавени во 1953 година. Тие беа од марката АЕЦ, со капацитет од 60 седишта. Малку е познато, а тоа е вистински куриозитет, дека тие автобуси беа - со дрвена конструкција. Дури во 1956 год. беа набавени првите метални англиски "лејланди".
Меѓутоа, тоа не беа првите автобуси во градот. По војната, ситуацијата со јавниот превоз била многу тешка. Според сведоштвата, се започнало со само пет-шест автобуси, меѓу кои биле марките "џемс" и "шкода", возила кои биле запленети во Втората светска војна. Подоцна биле добиени и десет нови автобуси од француската марка "рено", преку воена репарација. Во 1957 год., поради униформирањето на возниот парк, беа укинати двокатните автобуси и во сообраќајот беа воведени нови ФАП-ови еднокатни возила, кои го преживеаја земјотресот и беа во употреба сe до 1964 год. Интересно е кои сe марки на автобуси се споменуваат во Скопје. Тоа се: "клокнер", "шкода", "рено", "штојфер", "берљет", "круп" и "фиат". Градското претпријатие за автотранспорт беше формирано уште во 1947 год., со решение донесено од Градскиот народен одбор.
Сепак, најголема атракција во Скопје беа двокатните англиски "лејланди" во педесеттите години. Најславна беше "двојката" на релација Автокоманда, Плоштад, Парк, Техничко училиште. Во документацијата постои дека таа тогаш била единствена и сообраќала на релација во должина од шест километри. Од Автокоманда минуваше низ улиците Брегалничка, Кеј 13 Ноември, Димитар Влахов, Илинденска, сe до Градскиот парк. Постоеше и линија со бројот 3, од Автокоманда до Водно. Подоцна беа воведени и нови линии на двокатните автобуси, за општо задоволство на граѓаните. Во 1956 год. беа воведени девет нови релации, а вкупно сообраќаа околу педесет возила.
Многу интересни нешта се поврзани со функционирањето на двокатните автобуси.
Постарите возачи и механичари се сеќаваат дека на почетокот немаше обука за нив или дека таа беше многу тешка. Немаше ниту доволно возачи. Дури и трактористите беа оспособувани за управување со автобусите. Освен возач, постоеше и кондуктер за наплата на билети од два до пет динари. Секој возач си носеше торба со алатки со себе. Ако се расипеше автобусот, сам да го поправи. Поради големината, тие не можеа да се репарираат во гаража, туку надвор, на отворено.
Еден од постарите возачи кој од почетокот беше во ЈСП, Бојан Спасовски, вака се сеќава на тие времиња: "Возачите мораа да бидат во униформа, чисти, средени, избричени. Поради специфичните услови во кои работевме, имаше многу необични и интересни случки. Една од нив беше кога поради невнимание на возачот, двокатниот автобус закачи во подвозник. За среќа, немаше патници на горниот кат. И покрај напорната работа, проблемите или несогласувањата, секој ден го завршувавме со чаша пиво во кафеаната што се наоѓаше во близина. Тоа навистина беа убави времиња".
И уште еден податок, кој денес изгледа како куриозитет. Имено, тој зборува за културата која тогаш владеела при возењето и однесувањето во овие автобуси. Еве дел од сеќавањата на Перо Цветковски, механичар: "Она по што тогашната работа се разликуваше од сегашната е тоа што возачите и кондуктерите беа униформирани. Кондуктерите мораа да ја најавуваат секоја станица. На тој начин тие ширеа една култура меѓу патниците, што, од друга страна, предизвикуваше особена почит кон тие професии".
Постоеја толку големи љубов и заинтересираност на граѓаните за овие двокатни автобуси, така што до денешен ден се зачувани повеќе анегдоти. Еве некои од нив.
Една анегдота - Скопјанец го гледа големиот двокатен автобус и го прашува возачот: "Каде оди овој автобус?" - "За Автокоманда", одговара возачот. - "А овој вториот?"
Друга анегдота - "Не знам што е ова што се случува во градот", му вели еден граѓанин на својот пријател. "Што им е на луѓево? Качиле еден автобус врз друг, па така се возат низ градот!"
За пробното возење на кинескиот автобус, се потсекуваа гранките од некои дрвореди на булеварите. Тоа нe потсети на двокатниот автобус од педесеттите години, кој нe носеше кон Паркот и Зоолошката градина. Гранките од дрворедите на Илинденска удираа во горниот кат создавајќи една необична, весела музика, која до ден-денес ни е останата во сеќавање.
Така, се случи еден необичен ден во Скопје - едни се возбудуваа од новата глетка, а други од спомените кои неочекувано оживеаја во нив.

Текстот е прочитан 304 пати.

http://www.time.mk/read/NONE/7b87a2b525/index.html
Back to Top
Buliwyf View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Mar-2010
Online Status: Offline
Posts: 473
  Quote Buliwyf Quote  Post ReplyReply #990 Posted: 04-Mar-2011 at 21:12
@Ma
Ако се однесуваше твојот коментар/реплика на мене би било најпрактично да ја користеше quote опцијата за реплика.

За мојата јанза мислам дека во предходните мои лични и не стручни излагања го соопштив мојот став во врска со овие автобуси и би било само оптоварување на нишкава да се повторувам. Мислам дека бев јасен што ми беше целта. А ако конкретно овај стил, дизајн, концепт како и да сакате лично ве исполнува, сигурно нема да ве обвинувам, впрочем во еден од коментарите и напоменав дека навлегувам и во прашањето на вкус на поединци.
Back to Top
Ma View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 04-Mar-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Ma Quote  Post ReplyReply #991 Posted: 04-Mar-2011 at 18:31
Abe nemoj janza da te jade aj da ja opraime! sto te janzosue?
Pisimi samo po red za sekoj del od tvojata janza!!
Back to Top
Ma View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 04-Mar-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Ma Quote  Post ReplyReply #992 Posted: 04-Mar-2011 at 09:35
Londonskiot proekt na novi dvokatni avtobusi i skopskiot se so razlicen koncept.Londonecot nema cel da go zadrzi stariot lik.Toa e vozilo na hibriden pogon koj e osnova za razvoj na nekoj iden alternativen prevoz.Pred se', toj e istrazuvacki proekt / dva milioni evra cini edno vozilo /. Dizajnot na ovie proekti e limitiracki, psebno na skopskiot i toj sekogas e vo korelacija so domasnite ECE regulativi.Dizajnot vo smisol na proektna zadaca e edno, dodeka ocenka za ubavo e drugo. Toa sto velam 'drugo' - predstavuva promenliva kategorija i prostorot za toa e limitiran kaj vakvi proekti.   
Back to Top
Buliwyf View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Mar-2010
Online Status: Offline
Posts: 473
  Quote Buliwyf Quote  Post ReplyReply #993 Posted: 04-Mar-2011 at 01:08
Originally posted by гитардемон

А од кај испадна дизајнот па сега наш?

Дизајнот на скопските е кинески, додека во Лондон е англиски/британски/комонвелтски (судејќи по Индиецот)
Не знам зошто воопшто почнавте дискусија кога ниту еден Македонец немаше збор во дизајнирањето на автобусот, освен премиерот кога ги постави условите во тендерот.

Не мора да е наш, иако можеше и наши стручни лица да го креираат дизајнот. Туку тежината беше буквално на стилот, без разлика на потеклото на креирање. И ете еден македонец бил пресуден сепак ние сме нарачатели.
Back to Top
Tuvok View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 173
  Quote Tuvok Quote  Post ReplyReply #994 Posted: 04-Mar-2011 at 00:26
Во кратки црти, потребата за нови автобуси е преголема па од тој аспект треба да сме презадоволни. Дека можевеме да поминеме подобро кога веќе сакавме да правиме custom дизајн, можевеме. Дека можеше да бидат пофункционални можеа. А инаку доколку не се споредуваме со Лондон и Берлин во тој случај се потценуавме. Можностите ни се помали но секогаш треба да гледаме со нашите можности да го земем најдброто.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #995 Posted: 04-Mar-2011 at 00:12
А од кај испадна дизајнот па сега наш?

Дизајнот на скопските е кинески, додека во Лондон е англиски/британски/комонвелтски (судејќи по Индиецот)

Не знам зошто воопшто почнавте дискусија кога ниту еден Македонец немаше збор во дизајнирањето на автобусот, освен премиерот кога ги постави условите во тендерот.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Buliwyf View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Mar-2010
Online Status: Offline
Posts: 473
  Quote Buliwyf Quote  Post ReplyReply #996 Posted: 03-Mar-2011 at 23:49
Ајде да не бидам неконвенционална личност Целта ми беше прогрес, токму на тоа конкретно мислев да има некаква промена. Повеќе од јасно е дека овие автобуси се купени за да има ефект од нив и да растеретат од сегашната мизерна ситуација. Но имаше безброј алтернативи на оптимален начин да се донесе одлука за решавање на таа ситуација тоа ми е муабетот кога веќе се определуваме за обновување на флотата, иако тука навлегувам и во прашањето на вкус на поединци.
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #997 Posted: 03-Mar-2011 at 23:29
Во право си. Поефикасен, пофункционален е двокатниот автобус во Берлин отколку во Скопје. Тука се сложувам. Но состојабата и ситуацијата и можностите со јавниот превоз е многу поразлична кај нас за разлика од Берлин или Лондон. Нас ни е повеќе важен, барем во моментов квантитетот, отколку квалитетот. Но може да испадне нашиве и да не бидат толку лоши, вака на прв изглед имаат солиден квалитет, дури и подобри од лазовите. Зашто нашиот јавен превоз не е толку флексибилен па да компензираме за подобар клавитет, помал број на автобуси. Лондон или Берлин со метро, приградски железници, ЛРТ, и многу повеќе автобуси од Скопје, можат и годишно да купуваат и по само 10-20 автобуси (со исклучок на Лондон, кој од руги причини набавува вакви автобуси), како освежување, а од друга страна нивните стари автобуси се неповеќе од 10 години стари, што за нас се нови . И баш поради тоа и квалитетот на нивните автобуси ќе биде поголем. Ние имаме суштински проблем, кој ако не се реши, какви автобуси и да се земат, нека бидат најсовршени, пак нема да се решат сите проблеми.


Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
Buliwyf View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Mar-2010
Online Status: Offline
Posts: 473
  Quote Buliwyf Quote  Post ReplyReply #998 Posted: 03-Mar-2011 at 23:17
Таквиот фонд на превозни средства, во случајов ретро автобусите имаат вредност и тоа голема доколку се употребуваат за туристички цели (како тој што ќе оди за Охрид). Сепак денеска во овие реални околности сметам дека функционалноста треба да биде во прв ред. Пак ќе кажам на модерна и експанзиски настроена метропола дефинитивно и треба свежина и флексибилност. Не сакам да звучам како којзнае колку фрустрирана личност ама го кажувам она што сметам дека би било правилно да се реализира. Немам ништо против овие автобуси, дефинитивно пленат со својата убавина, но целам на промени кога веќе се превземаат чекори.
Back to Top
kultuzin View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 3811
  Quote kultuzin Quote  Post ReplyReply #999 Posted: 03-Mar-2011 at 23:05
Originally posted by Buliwyf

Токму за тоа зборам Фосил, баш дефицитот на фантазија, креативност, уникатност...се недостаток кај нас. Еве јас лично мислам дека е баш жално што одиме на ретро стил кога можностите се буквално неограничени. Зошто да се навраќаме по секоја цена на нешто што поминало? Зарем и ние како млади генерации треба да сме заложници на нечие време и нечиј тогашен уникат и своевремен раритет. Стварно ретро стилот е убав и уникатен, но повеќе за во музеј а не за потребите на едно модерно општество со драстично различен начин на живот и потреби.

Сепак тоа е мој личен став



Ретро дизајнот е полн погодок затоа што не верувам дека в наредните 20 години ќе имамем средства да го менуваме комплетниот возен парк. Она што денес се вика модерен дизајн после 5 годни е дизајнерски ВИЦ додека ретродизајнот има многу подолгорочна вредност. Освен тоа нашите автобуси се правени и дизајнирани по порачка што ќе рече дека се уникати. Е сега убави или не тоа е до вкусот но онаа што е факт е тоа дека никого не остават рамнодушен.
Back to Top
Buliwyf View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Mar-2010
Online Status: Offline
Posts: 473
  Quote Buliwyf Quote  Post ReplyReply #1000 Posted: 03-Mar-2011 at 23:01
Originally posted by FoSsiL

Да се критикуваме да, но не да се потценуваме кога се прави споредба со еве Лондон во случајов.

Апсолутно нема зошто да се потценуваме. Затоа и постои овај форум за да дискутираме и да критикуваме за се што е добро и лошо кај нас, сепак живееме во оваа држава и каква е таква е наша си е и мораме да ја градиме.

Но и не би било лошо да се прави споредба со Лондон, сигурно колку и да е тоа утопија не би ни штетело. Сигурно нема да земаме пример од Зимбабве
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 4849505152 90>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.461 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.