![]() |
![]() |
![]() |
Возен парк (ЈСП - двокатни автобуси) |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 4849505152 90> |
Author | |
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
навистина најдобро ќе беше да се реконструираат два - три лејланди и тие да вртат низ центарот на градот како музејски експонати, а не вака да ни го касапат превозот и впрочем, што се однесува на сите оние со ставот „па сепак добро ќе си функционираат и двокатниве автобуси, а и подобри се од постарите“, не е работата на градот да му дадеш само нешто што не му штети, туку нешто што најмногу му е потребно и му одговара, за што кај нас воопшто не се размислува, туку се трга од непотребни носталгии и фантазии во нечиј ум |
|
![]() |
|
Dave Gahan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 27-Oct-2008 Location: 42°0′N,21°26′E Online Status: Offline Posts: 986 |
![]() ![]() |
Мене дечко веќе ме пука носталгија по Скопје од пред 15-20 години...пред да израсне селото над Скопје...не е никаков изговор тоа да се однесувам како мало дете и барам детаљи од Скопје од 80's што е неразумно да се возобновуваат од милијарда други причини...кон општото добро во светот никој се однесува како кон „бунар жеље“, па да си враќа некакви младалачки загуби преку некаков црвен метал....животот тече понатаму - ако ги прашувале претходно оние што се возеле во кочии за носталгијата, кај ќе ни беше крајот!? Edited by Dave Gahan - 05-Mar-2011 at 19:42 |
|
MAKE CAPITALISM HISTORY
|
|
![]() |
|
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
![]() Во неодамнешно интервју на премиерот Груевски во дневната емисија на една македонска национална и сателитска телевизија (намерно не ги спомнувам за да не им правам бесплатно рекламирање), Груевски спомна дека за колку автобуси ќе плати владата, толку автобуси и ќе пристигнат. Кинески Јутонг може да ги достави сите останати 200 двокатни градски автобуси уште сега во 2011, но владата не може да си дозволи да потроши толку многу пари истовремено, па затоа, после првиве 2 двокатни градски автобуси кои што пристигнаа, треба да пристигнат уште 65 до крајот на годинава, Груевски спомна најверојатно октомври или ноември, други 67 до крајот на 2012, и последните 68 до крајот на 2013. Во која пратка ќе пристигнат тие двата двокатни градски автобуси со отворен покрив за туристички обиколки, едниот за Скопје, а другиот за Охрид, не знам. Исто така не знам дали сите двокатни градски автобуси од годинешната пратка ќе пристигнат истовремено или во повеќе помали пратки со по неколку автобуси во секоја помала пратка. Моја претпоставка е дека сите двокатни градски автобуси од годинешната пратка за 2011, а најверојатно и за 2012 и за 2013, ќе пристигнат истовремено, бидејќи треба преку брод да бидат транспортирани, а тоа чини и пари и време. Edited by Dexter26 - 05-Mar-2011 at 18:59 |
|
![]() |
|
mirakuliks ![]() Senior Member ![]() Joined: 06-Feb-2010 Location: New York Online Status: Offline Posts: 831 |
![]() ![]() |
Ne mi e jasno ushte neshto vo odnos na dostavata na avtobusite, pri krajot na godinata site 60-tina kje dojdat kako eden kontingent ili pak na dva tri pati po 20-30 avtobusi.
|
|
![]() |
|
N23 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 03-Feb-2011 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2159 |
![]() ![]() |
И ти некад ќе бидеш стар па ќе го сакаш тоа скопје во кое ти поминала младоста. Секој си копнее за младоста и нормално дека ова им враќа многу спомени. И ти тоа што го викаш селско Скопје, било многу посредено и почисто него денешново калливо Скопје. Изгледа не ти раскажувале многу приказни за старо Скопје. Гледај ја некад култната серија Досие Скопје. |
|
![]() |
|
mitatos ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1739 |
![]() ![]() |
Зарем овие од ЈСП не чуваат ниеден ваков автобус за реконструкција? навистина тоа ке беше атракција......се велеше дека ги однеле во босна сараево, ваљда не биле сите исправни за таму ?? или можеби таму се наога некој па да го земем од таму за реконструкција колку да го поседуваме во нашата Скопска историја =)
|
|
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
|
|
![]() |
|
Sykes ![]() Newbiе ![]() ![]() Joined: 23-Feb-2011 Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
Морам да забележам дека таблите со линијата на стариве двокатни изгледаат далеку подобро од картончињата што се моментално во употреба
![]() |
|
![]() |
|
Dave Gahan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 27-Oct-2008 Location: 42°0′N,21°26′E Online Status: Offline Posts: 986 |
![]() ![]() |
Посебно овој дел ме восхити...може и сега да не ги сечат гранките па да ги гребат автобусиве - да биде исто како тогаш... Може некогаш претерувам, ама стварно, што ни направија неколку „стари“ Скопјани со нивната носталгија за све непрактично и селско што го имало Скопје пред 63та - еве им оддаваме почит со 200 look-alike кинези за да ги поминат интересно пензионерските денови трчајќи се по нивните скали... |
|
MAKE CAPITALISM HISTORY
|
|
![]() |
|
kultuzin ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 3811 |
![]() ![]() |
Ем автобус ем на два ката
Првите двокатни англиски автобуси "лејланди" во Скопје пристигнале 1956 година ![]() Деновиве, појавувањето на првиот двокатен автобус во Скопје предизвика сензација. Особено кај младите скопјани, но и кај постарите генерации, кои се потсетија на детството и на младоста од пред земјотресот, кога токму ваквите автобуси му даваа особена убавина на градот. Првите двокатни автобуси кои крстосуваа низ градот беа набавени во 1953 година. Тие беа од марката АЕЦ, со капацитет од 60 седишта. Малку е познато, а тоа е вистински куриозитет, дека тие автобуси беа - со дрвена конструкција. Дури во 1956 год. беа набавени првите метални англиски "лејланди". Меѓутоа, тоа не беа првите автобуси во градот. По војната, ситуацијата со јавниот превоз била многу тешка. Според сведоштвата, се започнало со само пет-шест автобуси, меѓу кои биле марките "џемс" и "шкода", возила кои биле запленети во Втората светска војна. Подоцна биле добиени и десет нови автобуси од француската марка "рено", преку воена репарација. Во 1957 год., поради униформирањето на возниот парк, беа укинати двокатните автобуси и во сообраќајот беа воведени нови ФАП-ови еднокатни возила, кои го преживеаја земјотресот и беа во употреба сe до 1964 год. Интересно е кои сe марки на автобуси се споменуваат во Скопје. Тоа се: "клокнер", "шкода", "рено", ![]() Сепак, најголема атракција во Скопје беа двокатните англиски "лејланди" во педесеттите години. Најславна беше "двојката" на релација Автокоманда, Плоштад, Парк, Техничко училиште. Во документацијата постои дека таа тогаш била единствена и сообраќала на релација во должина од шест километри. Од Автокоманда минуваше низ улиците Брегалничка, Кеј 13 Ноември, Димитар Влахов, Илинденска, сe до Градскиот парк. Постоеше и линија со бројот 3, од Автокоманда до Водно. Подоцна беа воведени и нови линии на двокатните автобуси, за општо задоволство на граѓаните. Во 1956 год. беа воведени девет нови релации, а вкупно сообраќаа околу педесет возила. Многу интересни нешта се поврзани со функционирањето на двокатните автобуси. Постарите возачи и механичари се сеќаваат дека на почетокот немаше обука за нив или дека таа беше многу тешка. Немаше ниту доволно возачи. Дури и трактористите беа оспособувани за ![]() Еден од постарите возачи кој од почетокот беше во ЈСП, Бојан Спасовски, вака се сеќава на тие времиња: "Возачите мораа да бидат во униформа, чисти, средени, избричени. Поради специфичните услови во кои работевме, имаше многу необични и интересни случки. Една од нив беше кога поради невнимание на возачот, двокатниот автобус закачи во подвозник. За среќа, немаше патници на горниот кат. И покрај напорната работа, проблемите или несогласувањата, секој ден го завршувавме со чаша пиво во кафеаната што се наоѓаше во близина. Тоа навистина беа убави времиња". И уште еден податок, кој денес изгледа како куриозитет. Имено, тој зборува за културата која тогаш владеела при возењето и однесувањето во овие автобуси. Еве дел од сеќавањата на Перо Цветковски, механичар: "Она по што тогашната работа се разликуваше ![]() Постоеја толку големи љубов и заинтересираност на граѓаните за овие двокатни автобуси, така што до денешен ден се зачувани повеќе анегдоти. Еве некои од нив. Една анегдота - Скопјанец го гледа големиот двокатен автобус и го прашува возачот: "Каде оди овој автобус?" - "За Автокоманда", одговара возачот. - "А овој вториот?" Друга анегдота - "Не знам што е ова што се случува во градот", му вели еден граѓанин на својот пријател. "Што им е на луѓево? Качиле еден автобус врз друг, па така се возат низ градот!" За пробното возење на кинескиот автобус, се потсекуваа гранките од некои дрвореди на булеварите. Тоа нe потсети на двокатниот автобус од педесеттите години, кој нe носеше кон Паркот и Зоолошката градина. Гранките од дрворедите на Илинденска удираа во горниот кат создавајќи една необична, весела музика, која до ден-денес ни е останата во сеќавање. Така, се случи еден необичен ден во Скопје - едни се возбудуваа од новата глетка, а други од спомените кои неочекувано оживеаја во нив. Текстот е прочитан 304 пати. http://www.time.mk/read/NONE/7b87a2b525/index.html |
|
![]() |
|
Buliwyf ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 27-Mar-2010 Online Status: Offline Posts: 473 |
![]() ![]() |
@Ma
Ако се однесуваше твојот коментар/реплика на мене би било најпрактично да ја користеше quote опцијата за реплика. За мојата јанза мислам дека во предходните мои лични и не стручни излагања го соопштив мојот став во врска со овие автобуси и би било само оптоварување на нишкава да се повторувам. Мислам дека бев јасен што ми беше целта. А ако конкретно овај стил, дизајн, концепт како и да сакате лично ве исполнува, сигурно нема да ве обвинувам, впрочем во еден од коментарите и напоменав дека навлегувам и во прашањето на вкус на поединци. |
|
![]() |
|
Ma ![]() Groupie ![]() Joined: 04-Mar-2011 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
Abe nemoj janza da te jade aj da ja opraime! sto te janzosue?
Pisimi samo po red za sekoj del od tvojata janza!!
|
|
![]() |
|
Ma ![]() Groupie ![]() Joined: 04-Mar-2011 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
Londonskiot proekt na novi dvokatni avtobusi i skopskiot se so razlicen koncept.Londonecot nema cel da go zadrzi stariot lik.Toa e vozilo na hibriden pogon koj e osnova za razvoj na nekoj iden alternativen prevoz.Pred se', toj e istrazuvacki proekt / dva milioni evra cini edno vozilo /. Dizajnot na ovie proekti e limitiracki, psebno na skopskiot i toj sekogas e vo korelacija so domasnite ECE regulativi.Dizajnot vo smisol na proektna zadaca e edno, dodeka ocenka za ubavo e drugo. Toa sto velam 'drugo' - predstavuva promenliva kategorija i prostorot za toa e limitiran kaj vakvi proekti.
|
|
![]() |
|
Buliwyf ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 27-Mar-2010 Online Status: Offline Posts: 473 |
![]() ![]() |
Не мора да е наш, иако можеше и наши стручни лица да го креираат дизајнот. Туку тежината беше буквално на стилот, без разлика на потеклото на креирање. И ете еден македонец бил пресуден ![]() |
|
![]() |
|
Tuvok ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Aug-2010 Online Status: Offline Posts: 173 |
![]() ![]() |
Во кратки црти, потребата за нови автобуси е преголема па од тој аспект треба да сме презадоволни. Дека можевеме да поминеме подобро кога веќе сакавме да правиме custom дизајн, можевеме. Дека можеше да бидат пофункционални можеа. А инаку доколку не се споредуваме со Лондон и Берлин во тој случај се потценуавме. Можностите ни се помали но секогаш треба да гледаме со нашите можности да го земем најдброто.
|
|
![]() |
|
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
А од кај испадна дизајнот па сега наш?
Дизајнот на скопските е кинески, додека во Лондон е англиски/британски/комонвелтски (судејќи по Индиецот) ![]() Не знам зошто воопшто почнавте дискусија кога ниту еден Македонец немаше збор во дизајнирањето на автобусот, освен премиерот кога ги постави условите во тендерот. |
|
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
|
![]() |
|
Buliwyf ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 27-Mar-2010 Online Status: Offline Posts: 473 |
![]() ![]() |
Ајде да не бидам неконвенционална личност
![]() |
|
![]() |
|
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
Во право си. Поефикасен, пофункционален е двокатниот автобус во Берлин отколку во Скопје. Тука се сложувам. Но состојабата и ситуацијата и можностите со јавниот превоз е многу поразлична кај нас за разлика од Берлин или Лондон. Нас ни е повеќе важен, барем во моментов квантитетот, отколку квалитетот. Но може да испадне нашиве и да не бидат толку лоши, вака на прв изглед имаат солиден квалитет, дури и подобри од лазовите. Зашто нашиот јавен превоз не е толку флексибилен па да компензираме за подобар клавитет, помал број на автобуси. Лондон или Берлин со метро, приградски железници, ЛРТ, и многу повеќе автобуси од Скопје, можат и годишно да купуваат и по само 10-20 автобуси (со исклучок на Лондон, кој од руги причини набавува вакви автобуси), како освежување, а од друга страна нивните стари автобуси се неповеќе од 10 години стари, што за нас се нови
![]() |
|
Македонија - Земја на чудата!
|
|
![]() |
|
Buliwyf ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 27-Mar-2010 Online Status: Offline Posts: 473 |
![]() ![]() |
Таквиот фонд на превозни средства, во случајов ретро автобусите имаат вредност и тоа голема доколку се употребуваат за туристички цели (како тој што ќе оди за Охрид). Сепак денеска во овие реални околности сметам дека функционалноста треба да биде во прв ред. Пак ќе кажам на модерна и експанзиски настроена метропола дефинитивно и треба свежина и флексибилност. Не сакам да звучам како којзнае колку фрустрирана личност ама го кажувам она што сметам дека би било правилно да се реализира. Немам ништо против овие автобуси, дефинитивно пленат со својата убавина, но целам на промени кога веќе се превземаат чекори.
|
|
![]() |
|
kultuzin ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 3811 |
![]() ![]() |
Ретро дизајнот е полн погодок затоа што не верувам дека в наредните 20 години ќе имамем средства да го менуваме комплетниот возен парк. Она што денес се вика модерен дизајн после 5 годни е дизајнерски ВИЦ додека ретродизајнот има многу подолгорочна вредност. Освен тоа нашите автобуси се правени и дизајнирани по порачка што ќе рече дека се уникати. Е сега убави или не тоа е до вкусот но онаа што е факт е тоа дека никого не остават рамнодушен. |
|
![]() |
|
Buliwyf ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 27-Mar-2010 Online Status: Offline Posts: 473 |
![]() ![]() |
Апсолутно нема зошто да се потценуваме. Затоа и постои овај форум за да дискутираме и да критикуваме за се што е добро и лошо кај нас, сепак живееме во оваа држава и каква е таква е наша си е и мораме да ја градиме. Но и не би било лошо да се прави споредба со Лондон, сигурно колку и да е тоа утопија не би ни штетело. Сигурно нема да земаме пример од Зимбабве ![]() |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 4849505152 90> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |