build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT )

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 5354555657 60>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #1081 Posted: 10-Jun-2008 at 16:33
Originally posted by lslcrew

Може сите жардињери ќе бидат во една секвенца како едно долго корито, и така булеварот ќе биде пловен. Секако ваквиот проект значи многу за економскиот напредок и привлекувањето инвестиции во овој дел од градот.


LOL

богами со тој профил може сериозно да се мисли на инсталирање бродски јавен превоз


Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #1082 Posted: 10-Jun-2008 at 15:42
Може сите жардињери ќе бидат во една секвенца како едно долго корито, и така булеварот ќе биде пловен. Секако ваквиот проект значи многу за економскиот напредок и привлекувањето инвестиции во овој дел од градот.
Back to Top
se_manda View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 15-Nov-2007
Online Status: Offline
Posts: 259
  Quote se_manda Quote  Post ReplyReply #1083 Posted: 10-Jun-2008 at 15:05
pa filmot e so gi neam.iam rodnini so rabotat vo parkovi i zelenilo i imav moznost samo na pola saat da gi vidam tie.oni neso na sostanok bea za zeleniloto niz aer,i im gi dale doma na razgleduvanje.ali toa odamna bese....sea ke cekame nekoj da uspee da doe do niv
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1084 Posted: 10-Jun-2008 at 15:03
Дај сподели ги тие ДУП-ови некако, знаеш колку се насушни  Smile
Back to Top
se_manda View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 15-Nov-2007
Online Status: Offline
Posts: 259
  Quote se_manda Quote  Post ReplyReply #1085 Posted: 10-Jun-2008 at 15:01
na dupovite nigde nema zardinjeri,tuku prugi postojat....izglea i ova ke bide ilegala nekoja...
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #1086 Posted: 10-Jun-2008 at 15:00
Originally posted by Cloverstack

Originally posted by lslcrew

Ти си го испланира тој простор за трамвај и гајле немаш?!


Според ширината на тој простор, ја би рекол дека е испланиран тачно во случај да се гради трамвај. Ама тоа било во некои дамнешни времиња кога се гледало многу понапред. Сега не само што не гледаме ниту две-три години понапред, туку и тоа што ни е оставено го упропастуваме.
А ова со жардињериве како запнале веќе станува перверзија.


барем да беа нешто... на некои пошироките булевари изгледаат комплетно без врска (на Партизанска на пример). Единствено на водњанска ми се до некаде логични. Јане Сандански ќе се унакази, тоа нема да биде жардинерија туку корито (2+ сообраќајни траки ширина)
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1087 Posted: 10-Jun-2008 at 14:57
Originally posted by lslcrew

Ти си го испланира тој простор за трамвај и гајле немаш?!


Според ширината на тој простор, ја би рекол дека е испланиран тачно во случај да се гради трамвај. Ама тоа било во некои дамнешни времиња кога се гледало многу понапред. Сега не само што не гледаме ниту две-три години понапред, туку и тоа што ни е оставено го упропастуваме.
А ова со жардињериве како запнале веќе станува перверзија.


Edited by Cloverstack - 10-Jun-2008 at 14:58
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #1088 Posted: 10-Jun-2008 at 09:39
Originally posted by lslcrew

pbanks што бара текстов у трамвај?! Ти си го испланира тој простор за трамвај и гајле немаш?!


тој простор го имаат испланирано многу постручни и попаметни луѓе од мене... само што години наназад некои дибеци сето тоа интензивно го деградираат (без акцент на некого посебно)
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #1089 Posted: 10-Jun-2008 at 09:24
pbanks што бара текстов у трамвај?! Ти си го испланира тој простор за трамвај и гајле немаш?!
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #1090 Posted: 10-Jun-2008 at 08:17
И после ние дискутираме дали ќе имало траси и станици во средина. А заборавивме дека тој простор е за жардинерии BashBashBash

Оградите на булеварите во Аеродром ќе се заменат со жардиниери
Бетонски жардиниери, освен на булеварите во Општина Аеродром, Град Скопје ќе постави и на булеварите Октомвриска револуција, Партизански одреди, Христијан Тодоровски - Карпош и Гоце Делчев

Бетонска жардиниера Град Скопје ќе постави на местото на заштитната ограда поставена во средишниот зелен појас на булеварите Кузман Ј. Питу и Јане Сандански во Општина Аеродром. Од одделението за односи со јавност на Град Скопје информираат дека тендерската постапка за избор на најповолен изведувач на бетонските жардиниери е во тек и, по нејзиното завршување, ќе се пристапи кон нивно поставување.
"Средствата за изградба и хортикултурно уредување на жардиниерите се предвидени во буџетот на Град Скопје. Во моментот се поставува жардиниера на булеварот Александар Македонски, веднаш потоа жардиниера ќе се постави и на булеварите Јане Сандански и Кузман Ј. Питу во Општина Аеродром, како и на булеварите Октомвриска револуција, Партизански одреди, Христијан Тодоровски - Карпош и Гоце Делчев", велат од Градот.
За разлика од градоначалникот на Општина Аеродром Кирил Тодоровски, кој неколку недели пред да биде притворен од полицијата поради примање поткуп од 100.000 евра, без одобрение од градските власти, оградата од бела ја пребојадиса во црвена и жолта боја, неговиот заменик Југослав Зиберовски рече дека ќе соработува со Градот и ќе помогне во поставувањето на жардиниерите.
"Оградата е во надлежност на Градот и Општината може само да помогне и ништо друго. Без разлика што градоначалникот Тодорвски на своја рака си ја пребојадиса оградата, јас ќе се вклучам во активностите на Градот", вели Зиберовски. (М.Ѓ.)



http://www.vest.com.mk/default.asp?id=152366&idg=8&idb=2390&rubrika=Skopje
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1091 Posted: 31-May-2008 at 14:39
Уште на времето рекоа дека мрежата ќе ја поврзеле со постоечката железничка мрежа, така да 1,435m е сигурна работа. Е сега ширината на пругата не гарантира дека ќе се набават широки трамваи (мислам дека денеска преовладуваат 2,6m), ама мислам дека со споредба на цени ионака не можеме да дојдеме до некаков посигурен заклучок околу ова.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #1092 Posted: 31-May-2008 at 11:18
Originally posted by Cloverstack

@ pbanks

Во врска со дилемата што ја имаш дали се планира ЛРТ или класичен трамвај, границата не е многу оштра, а плус тоа повеќе се однесува на инфраструктурата отколку на самите возила. Немам познавања околу цените, ама не би бил загрижен многу околу тоа... Мислам дека е повеќе од сигурно дека пругите ќе бидат 1,435m и тоа е далеку најпресудно според мене.


Знам дека разликата е пред се во инфраструктурата но бидејќи никаде не спомнува колку ќе бидат пругите (и не ми е јасно зошто е повеќе од сигурно дека ќе бидат 1.435м после сите глупирања што ги прочитавме деновиве) мислев дека можеби тоа може да го добиеме преку споредби на цените на сетовите (доколку значајна разлика воопшто постои во цената помеѓу ЛРТ сет и класичен трамвај).
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1093 Posted: 31-May-2008 at 01:00
Да додадам за Партизанска. Би можело без просторни проблеми да иде у средина доколку целиот потег од Рузвелтова до центар иде под земја, а за премостувањето на Вардар кај Влае се дадат прилично големи пари...
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1094 Posted: 31-May-2008 at 00:33
@ pbanks

Во врска со дилемата што ја имаш дали се планира ЛРТ или класичен трамвај, границата не е многу оштра, а плус тоа повеќе се однесува на инфраструктурата отколку на самите возила. Немам познавања околу цените, ама не би бил загрижен многу околу тоа... Мислам дека е повеќе од сигурно дека пругите ќе бидат 1,435m и тоа е далеку најпресудно според мене.

На Партизанска за средишно поставување проблемот сепак лежи во немањето простор на делот што гравитира накај центар. Веќе спомнав дека со странично поставување се заштедува простор бидејќи станиците се поставуваат на постоечки тротоар. За средишно поставување не е потребен простор само за пруга, туку и дополнителен простор за станици, кој на Партизанска го нема доволно.

Што се однесува до привременоста на решението во центар, би било добро да е така, но би било нормално да нагласат кога би било така. Сигурно тоа не е некоја воена тајна... Во секој случај поставување на пруги на постоечки ленти не оди во прилог на такво темелно и долгорочно планирање, туку зборува за импровизаторски однос кој има за цел набрзина да се направи некоја крпеница. Кога нормален човек би го земал тунелот во предвид, би испланирал средишно поставување во аеродром, од каде трасата ќе понира во еден тунел. Доколку е странично, макар и на дополнителна лента, ќе мора да се води преку коловози за да се спои или да се прават два влезни тунели.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #1095 Posted: 30-May-2008 at 23:37
Уште нешто. Чисто гласно размислување. Дали е можно ова да биде некои "привремено решение" по скопски рецепт? Создавање на некој кружен тек кој би проаѓал блиску до центарот со оглед на тоа дека подземниот коридор не постои? Дали можеби делот Холидеј Ин-Градска Болница-Црвен Крст-Народна Банка понатаму би се отстранил при евентуалната конструкција на подземниот коридор?

Знам дека е фрлање на пари и дека не е едноставно трасава што ја спомнувам да се изгради па да се размонтира.... Но сепак...  
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #1096 Posted: 30-May-2008 at 23:28
@Clover и јас така од прилике размислував за разликите помеѓу траса по средина или од страна. Но сепак сакав да прочитам што имаш да кажеш со оглед на тоа дека си најчесто доста постудиозен за овие прашања.

Инаку кога зборуваме за ова. Зошто и на Партизанска не се планирани во средина трасите (доколку заклучивме дека е тоа најдобра варијанта)?? Наместо да се гради трасата на сметка на тротоарот може да се гради во третата лента од двете страни а првата лента да се догради на сметка на тротоарот. Поскапо е но поентата ми е дека и таму има решение да се изведе средишна траса.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #1097 Posted: 30-May-2008 at 23:24
Текстот спомнува една ОК вест... Дека сигурно ќе се купувале нови трамваи. Иако онаква провизорна реченица дека "германските и чешките трамваи биле најдобри" одма ми фрла сенка врз квалитетот и на останатите информации воопшто... Ме интересира за вас што повеќе се разбирате во сето ова (Кловер, Владимир П можеби?). Колку чини еден ЛРТ сет а колку еден сет за класичен трамвај? Ме интересира дали може да оцениме од бројкине кои ги има во текстот за цената на еден сет дали планираат ЛРТ или класичен трамвај т.е. дали е дебаклот комплетен или не е.

Првите трамваи ќе почнат да возат до 2010 година

Стручњаците го посочуваа трамвајот како неопходен алтеративен превоз со поголем капацитет

Деспина Трајковска

Проектот за трамвај во Скопје, кој како идеја потекна уште пред дваесетина години, но пропадна поради негативниот глас на скопјани на референдумот по тоа прашање, дефинитивно ќе стане јаве до 2010 година. Актуелната постава на градската власт, свесна дека на главниот град му е неопходен алтернативен превоз, од почетокот на мандатот системски работеше на проектот и сега оптимистички најавува дека изградбата на првата делница од трамвајската траса ќе почне да се гради кон крајот на годинава.

Трасата, којашто е предвидено да се изгради за една година, ќе биде долга девет километри и ќе почнува кај последната автобуска постојка на „5“ и „15“ во Ново Лисиче и ќе се движи до центарот. Од Ново Лисиче, трамваите, секој составен од два вагона, ќе продолжат да возат по булеварот АСНОМ паралелно со реката Вардар до семафорите кај мостот „Близнак“, од каде што ќе свртуваат лево и по булеварот „Србија“ ќе се движат до следната раскрсница, а од таму возејќи десно ќе се приклучат на булеварот „Јане Сандански“. По овој и по булеварот „Кузман Јосифовски-Питу“ трасата ќе води до Народна банка. Потоа таа ќе продолжува покрај кејот „13 Ноември“ се' до хотелот „Холидеј ин“, каде што ќе прави еден вид кружно движење. Потоа движејќи се лево од „Холидеј ин“ кон Градската болница, па кон зградата на Црвен крст, преку булеварот „Кочо Рацин“ трамваите ќе се враќаат назад кон Ново Лисиче по речиси истата траса која води кон центар. Единствено движејќи се кон Ново Лисиче кај приклучокот со булевар „Србија“ трамваите нема да вртат лево, туку до крајната станица ќе продолжат право по „Видое Смилевски-Бато“ и по „Февруарски поход“ до депото.

Според проектот, трамвајските шини ќе се градат на десните страни од коловозите и со заштитна метална ограда ќе бидат одвоени од остатокот од коловозот. На трасата ќе има 2,9 километри единечни и 6,1 километар двојни шини. Трамвајските станици ќе се наоѓаат на тротоарите и на првата траса ќе има вкупно 22 стојалишта. Градските власти процениле дека трасата ќе има капацитет за 45-50 возила, а во првата фаза по неа ќе сообраќаат од шест до осум возни единици. Засега е сигурно дека трамваите ќе бидат нови, но од кој производител и колку ќе чинат ќе зависи од јавната набавка. Од Градот информираа дека просечно една возна единица составена од два вагона чини од 1,8 до 3 милиони евра, а како најдобри, според упатените, се трамваите од чешко и од германско производство. Покрај градежните активности потребни за трасата, како и набавката на трамваите, за функционирање на трамвајскиот сообраќај ќе биде неопходно да се изгради главното депо во Ново Лисиче, кај почетната, односно последна станица од првата траса. Тоа, според надлежните, практично е приоритетниот дел од проектот, бидејќи во него освен простор за сервисирање и гаражирање на трамваите, ќе се наоѓа и контролна соба за сигнализација и нивно управување. Проектот ќе треба да опфати и сигнализација на една раскрсница, набавка на соодветни светлосни семафорски уреди, а неопходна ќе биде и доизградба на булеварот „Видое Смилевски-Бато“ во должина од околу 600 метри, како и реконструкција на една раскрсница.

Сето замислено ќе го чини Градот меѓу 45 до 50 милиони евра. Засега е сигурно дека од градската каса за таа намена со ребаланс на буџетот ќе бидат издвоени 1,5 милиони евра. Градоначалникот Трифун Костовски не е обесхрабрен во намерите за обезбедување на целосната финансиска конструкција. Според него, Градот нема долгови и има стабилна финансиска позиција, што е позитивно во обезбедување на кредитниот рејтинг и аплицирање до европските фондови.

Заради полесен пристап до фондовите на ЕУ, Градот за проектот го ангажира и германскиот консултант Френк Веиндорф. Според него, во Брисел постојат многу европски фондови и кредитни програми кои финансираат инфраструктурни проекти, особено во земјите од Источна Европа и Западен Балкан. Според Веиндорф, пресудно е проектот што аплицира за парични средства да е усогласен со стандардите на Европската унија и на програмите на фондовите. Од тие причини, консултантот Веиндорф започна да работи со тимот од Град Скопје на усогласување на физибилити студијата за трамвај со барањата на европските фондови. Истовремено, тој ќе врши надзор врз изработката на проектот, а по добивањето на кредитниот рејтинг на Градот, кој се очекува да биде готов до септември, заедно со градоначалникот Костовски ќе имаат неколку средби со претставници на европските фондовите во Брисел.

Инаку, воведувањето трамвај во Скопје, иако многумина го оспоруваат како скап и неоправдан проект, според стручни анализи е неопходно за главниот град. Неодамна, кога Костовски го актуализираше проектот, од Институтот за просторно планирање (ИНПУМА) посочија дека неговата реализација ќе го спаси јавниот градски превоз од колабирање. Стручните анализи покажале дека поради зголемениот сообраќај се заканува опасност главните градски сообраќајници тотално да бидат блокирани. Како пример експертите ги посочија булеварите „Партизански одреди“, „Кочо Рацин“, „Јане Сандански“ каде што во ударните термини за еден час поминувале по повеќе од 200 автобуси, а според сообраќајните стандарди, оптимална бројка е проток од 60 автобуси на час. Трамвајот треба да биде основа на јавниот превоз, а автобускиот да го надополнува на најфреквентните правци. Инаку, целиот проект за трамвај во Скопје предвидува изведба во четири фази од Ново Лисиче до Ѓорче Петров.



http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=021187AF3B3273429FDB73D95D3305FC
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1098 Posted: 30-May-2008 at 23:05
Согласно генералниот урбанистички план трамвајската линија број 1 се протега од Ѓорче Петров и завршува во населбата Ново Лисиче. Трамвајската траса треба да се одвива по булеварите „Асном“, „Србија“, „Јане Сандански“, „Кузман Јосифовски Питу“, продолжува по „Кочо Рацин“ и „11 Октомври“. Предложена е изведба на трамвајска траса т.н. кружна траса која треба да поминува покрај хотелот „Холидеј Ин“ да заврти лево кон Градска болница по булеварот „11 Октомври“ и да се врати кон Аеродром.


Еве го делот од ГУП-от што се однесува на јавниот превоз, па оценете сами колку е вистинит горниот цитат.


Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1099 Posted: 30-May-2008 at 16:06
Originally posted by pbanks

Originally posted by Cloverstack


Тоа би имало минимални недостатоци и минимални предности во однос на средишно поставување.


можеш ли ова подетално да го елаборираш


Па тие работи што ми паѓаат на ум се прилично неважни во споредба со катастрофалните грешки што се токмат да ги направат и затоа не сакав да разглабам премногу околу тоа.

Еве на пример тоа што би се градело средина би било на „купче“ што очигледно значи побрза и поефтина изградба, а исто така полесно и поефтино одржување. Би значело и полесна изведба на денивелација (и сега, и доколку некогаш се прави дополнителна). Исто така пругите лесно би можеле да се поврзат на одредени интервали со што би се овозможило привремено да се помине на другата страна за да се заобиколи некој непрооден сегмент (расипан трамвај, незгода, оштетена пруга или електрична мрежа...). Од сообраќаен аспект има една точка на вкрстување наместо две што би било случај доколку е странично. И физичкото одвојување на средишно поставена траса од околниот простор и сообраќај е полесно изводливо и поубаво би изгледало. Плус тоа средишно поставување директно ќе не стимулира да изградиме повеќе подземни и надземни пешачки премини.

Странично поставување пак е пофлексибилно каде што мора малку да се импровизира за да се заштеди простор (станиците едноставно ги поставуваш на постоечки тротоар). Плус тоа не се замараш да преминуваш улица ако си на вистинската страна. Доколку мрежата воопшто би немала средишни сегменти и се би било поставено странично, би можеле да нарачаме трамваи со врати само од една страна (што има извесни предности)... Но и трамваи со врати од двете страни (гледам дека преовладуваат во огромен процент) би имале голема предност на средишна траса, со тоа што патниците би се качувале само од лева страна а би се симнувале само од десна страна, што е многу побрзо и застанувањата на станици би биле пократки.

Нормално зборам за дополнителен простор странично, не за поставување на веќе постоечка сообраќајна лента што е надвор од памет!

Кога се ќе се собере, дефинитивно преферирам средишна траса да се спроведе секаде каде што тоа е можно да се направи без воопшто или без големи импровизации. Но како што реков, сепак тоа е маргинално прашање во однос на самите траси, или одземањето на постоечки сообраќајни ленти.


Сепак дури и да се изградат трасите на третата лента тоа не е крај на светот (како што рековме постојат решенија да се компензираа таа грешка).


На Јане Сандански како што заклучивме може да се поправи, но таа „поправка“ како што објасни би не чинела доста повеќе него тоа да биде од почеток правилно испланирано и изградено.
Ама на Партизанска на пример доколку узурпираат постоечка лента,  нема простор за поправка затоа што просторот на средина е мал. На партизанска единствена поправка би било комплетно уништување на веќе изграденото и градење на ново... :(
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #1100 Posted: 30-May-2008 at 11:21
Originally posted by pbanks

Незнам зошто толку фрка дигате. АКо почне било што да се гради ќе почне Н.Лисиче-Народна банка. Таму скоро да нема простор да се згреши.


Извини пбанкс али....  RollinRollinRollin
 
 
Има многу верзии али во принцип ова кај нас важи 102.5%.....
 
If anything can go wrong it will
 
Whatever can go wrong, will go wrong
 
Whatever can go wrong will go wrong, and at the worst possible time, in the worst possible way
 
 
Ова последново е my favorite Thumbs%20Up
 
If there's more than one possible outcome of a job or task, and one of those outcomes will result in disaster or an undesirable consequence, then somebody will do it that way.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 5354555657 60>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.332 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.