![]() |
![]() |
![]() |
Концесија на автопатишта |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 45678 14> |
Author | |
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
Се сложувам Ненад дека Бугарија во моментов има поприоритетни правци, но не би се сложил дека коридорот 8 е битен само за Македонија. Јас не би го гледал тоа само како транзитна паневропска артерија, туку за едно природно поврзување на градови/земји со кои комуникацијата била нарушена во последниов век од вакви или онакви причини.
За приоритети мислам дека скоро зборувавме, и дефинитивно треба да се заврши коридор 10 пред да се фати било што друго (остануваат само уште 30на км). Следен би го приоретизирал Скопје-Блаце а веќе потоа би се зафатил со реализација на еден нов сегмент од коридор 8. Како што некои форумаши предлагаа, згодно би било да се почне можеби од Охрид со оглед на тоа што тамошниот терен е лесен и би била една "брза победа". А да, заборавив мора веднаш да се инвестира и во реконструкција на Скопје-Куманово и Скопје-Велес кои се во ужасна состојба. Другите автопатски делници кои ги имаме се во ред. |
|
![]() |
|
nenad ![]() Senior Member ![]() Joined: 19-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 741 |
![]() ![]() |
Целата идеја за давање на патните правци под концесија мене ми се допага. Доро е што владата признава дека како држава немаме сила да изградиме автопат, не ја пика главата во песок. А кога веке дозволуваме други да градат, тогаш треба и да им се оствви профитот, а не да се жалиме отпосле колку само малку пари ке сотанале во државната каса. И така тој профит нема да биде голем. Немаме доволно проток на возила за изградбата да биде профитабилна, така да инвеститорот ке мора да се задоволи со мали профит маргини. Затоа и мислам дека нема да има голем одзив, и дека државата сепак ке мора да помогне со инвестиции барем за некои правци. А тоа ке се отегне.... Овде би кажал и неколку збора за коридорите. МОјата теза е дека тие се пренагласени, посебно коридорот 8. Без сомнение тој е многу важен за Македонија, но не е важен за Бугарија. Затоа тоа е политичка одлука дали и со која динамика ке се гради. А ке се гради уште неколку децении, тука мислам на автопатско и железничко решение по целата должина. Без Бугарија коридорот 8 е само празно слово на хартија. а немам впечаток дека тие го ставиле како приоритет, тоа им е правецот Истанбул Софија НИш Белград Западна европа. Турција освен преку Бугарија преку Виа Егнација е поврзана со Италија и Европа. Така да не гледам логика за толку врева околу коридорот 8. Да нема недоразбирање, тој е важен за наше внатрешно поврзување, но исто така а можеби и поважно е да се поврзат Струмица и Скопје, преку Радовиш и Штип. Тој правец е битен за да се овозможи населениоето кое гравитира на пр околу Св НИколе да патува на работа во Скопје. Со еден збор треба да повторно да се разгледаат нашите приоритети и ако трба да се изменат, но без мешање на политиката. |
|
![]() |
|
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
МакедонијаТендерот за патиштата ќе се отвори на 20 мајсреда, 05
мај 2010, 17:13Реализацијата на проектот за
изградба на нови 380 километри автопат низ земјава ќе започне најрано
на средината на наредната година. По неколку одложувања на 20 овој месец
властите ќе ги отворат понудите на заинтересираните компании кои во
замена за инвестицијата ќе ги добијат автопатиштата на концесија од 35
години. Премиерот Груевски изјави дека станува збор за проект вреден
околу 1,2 милијарди евра. Според него, станува збор за макотрпен процес,
а имало доста заинтересирани компании.
За да успее да привлече повеќе компании владата е подготвена и да ги
субвенционира заинтересираните концесионери со 200 милиони евра, а во
пакетот ќе ја додели и веќе изградената скопска обиколница и автопатот
Скопје-Гостивар. Според првичните анализи потенцијалниот концесионер ќе
треба да потроши околу една милијарда евра за изградба на источната и
западната траса патишта, а од патарините и другите приливи ќе заработи
2,3 милијарди евра. Државната каза за целиот период ќе се збогати само
за 260 милиони евра.http://vesti.alfa.mk/default.aspx?mid=36&eventid=21885 Edited by lslcrew - 06-May-2010 at 19:37 |
|
![]() |
|
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
Има интерес за концесија на патиштата
Скопје, 5 мај - За првиот пакет патишта кои треба да се дадат под концесија, а за што е објавен тендер, има интерес и се очекува изградбата на предвидените делници да почне во средината на наредната година.
- Засега има добар интерес и се надевам дека тој интерес ќе биде изразен и на денот кога ќе се доставуваат понудите. Потоа ќе следува евалуација, па преговори за потпишување на договори, па изнаоѓање финансиска конструкција. Тоа е еден макотрпен процес, бидејќи се работи за крупна инвестиција и доколку успееме на средината на следната година да почне физичка градба на дел од овие автопатишта ќе бидеме презадоволни, истакна премиерот. (МИА)лни, истакна премиерот. ( http://www.porta3.com.mk/index.php?option=com_content&task=view&id=2026&Itemid=106 |
|
![]() |
|
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
На оваа страна ја има тендерската документација за концесионирање на патишта. Има некои детални информации, а и некои мапи видов од трасите, па може да ни разјаснат многу.
http://www.mtc.gov.mk/new_site/mk/storija.asp?id=1340 |
|
![]() |
|
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
EVE I MALKU POOPSIRNO........
Патиштата (пре)крупен залак и за големите странски компании?Што се случува со тендерот за концесии за изградба, реконструкција и наплата на патарина на дел од патната мрежа во земјава по должина на транспортниот Коридор 8, односно Исток-Запад? Неодамнешното најново одложување на рокот до кога заинтересираните компании треба да ги достават своите понуди ги покрена гласините дека не му оди и на овој мега проект, чија вкупна вредност е околу милијарда евра. Поточно, последното трето пролонгирање на крајниот рок за доставување на понудите за 30 дена, односно за 4 мај, на овој меѓународен тендер, со кој практично треба да се воведе концесионерството во изградбата на патната мрежа во Македонија ги подгреа сомневањата и претпоставките во крајниот позитивен исход на овој зафат. Притоа, некои првични експертски мислења се дека тендерот нема да успее зашто станува збор за неатрактивни патни делници, а за други вкупната цена на проектот од една милијарда евра е прекрупен залак и за странските, а не само за домашните компании. Сето тоа, нормално, се врзува нетрактивноста на земјава за поголеми инвестициски вложувања, како последица на се уште нерешените стратешки политички прашања околу нејзините европските интеграции, потоа традиционалната болка – малиот пазар, односно недоволната сообраќајна фреквенција во текот на годината по патните делници кои се нудат за концесија, како и неможноста за пораст на транспортните движења , како резултат на се уште присутните транспортни, гранични и царински ограничувања во регионот. И се така во недоглед, велат, е дел од причините за статус кво состојбата со овој тендер, кој се уште чека на официјалниот старт. Деновиве песимизмот во врска со овој зафат го искажаа и од Стопанската комора на северозападна Македонија, од каде што во повеќе наврати го истакнаа значењето и потребата од развој на сообраќајната инфраструктура во населените места, кои лежат на трасата на транспортниот коридор Исток - Запад. Имено, според Шефки Алити, иако има заинтересирани за овој тендер, и тоа од големите европски фирми, тој нема да успее зашто патните правци што се даваат на концесија имаат мал проток на возила. Ваквото мислење е составен дел и на проценките и на стручната и на обичната јавност во земјава и според многумина тоа е и најголемата недоумица, која ги колеба инвеститорите да влезат во еден ваков проект. Наспроти овие песимистички гледања и црни прогнози, во Министерството за транспорт и врски ја смируваат топката и велат дека засега се е в ред. Односно, дека, како што при последното прологирање на крајниот рок за добивање на понудите беше соопштено од овој ресор, а тоа потоа го потврди и ресорниот министер за транспорт и врски Миле Јанакиески – одлагањето го побарале повторно заинтересираните компании. А, Министерството го прифатило нивното барање со цел да им се излезе во пресрет на заинтересираните понудувачи навреме и квалитетно да ја комплетираат потребната документација за добивање на патна концесија во државава. Поради тоа се промени документацијата за доставување барања за учество во првата фаза од постапката (претквалификација). Министерот Јанакиески истакна дека е убеден дека проектот за воведување на концесионерството во изградабата и модернизацијата на патната мрежа во земјава ќе биде успешен. Зашто, како што посочува, постои голем интерес од реномирани големи компании кои можат да се јават на тендерот за избор на концесионер за изградба на патиштата во Македонија и веќе имаат локални претставници и работат на потребната документација. Од Министерството, исто така, укажуваат дека за интересот на компаниите зборува и податокот дека на преклани распишаниот јавен повик со цел да се види првичниот интерес на заинтересираност, се јавија дури 48 компании, финансиски институции и конзорциуми. И тоа од Европа, односно од Германија, Франција, Шпанија, Португалија, Турција и Грција, но и од Северна Америка, Кина и Индија. А, меѓу заинтересираните беа и австриски “Шрабаг” и “Рајфаизен инвестментс”, хрватска “Ингрa”, американската “Бехтел”, грчката “Tерна” ... Со оглед на респектабилните имиња на овие компании и така големата првична заинтересираност, од Агенцијата за патишта веќе посочија дека очекуваат на претстојниот тендер да се јават четири-пет сериозни компании, кои во конзорциум ќе можат да ги исполнат строгите тендерски услови за ваков тип проекти. Сепак, иако со најновото одлагање, наместо 143 дена, колку што имаа досега, заинтересираните компании сега добиваат вкупно 173 дена да се вклучат во овој проект. Во исто време, тоа ќе повлече и продолжување на рокот за доставување понуди во втората квалификациона фаза. А, тоа ќе значи и временско прологирање и на целокупната постапка за воведување на концесионерството во изградбата, реконструкцијата и наплатата на патарина на дел од патната мрежа во земјава, што првобитно се проценуваше на најмалку една година. Инаку, како што е познато, Министерството за транспорт и врски во средината на ноември минатата година го објави јавниот повик за прибирање понуди од заинтересирани компании, или конзорциуми, за давање под концесија на два пакета веќе изградени, но и нови патни правци, по трасата на Коридор 8, во вкупна вредност од околу една милијарда евра . И тоа, Источен, во должина од 177,5 километри и Западен, со вкупно 196 километри. Притоа, за источната концесија беа понудени патните правци: Крива Паланка-Романовце, Кочани-Штип, Миладиновци-Штип, Миладиновци-Скопје и обиколницата на Скопје, во вкупна вредност од 434 милиони евра, додека за западната концесија: Стенковец-Блаце, Гостивар-Ќафасан, Требениште-Охрид, Струга-Подмолје и Гостивар-Тетово-Скопје, во вредност од 558 милиони евра. Концесионерите ќе имаат обврска да ги (до)изградат и реконструираат овие патни правци за најмногу осум години, а потоа со нив да стопанисуваат 35 години. Но, истовремено и да ги одржуваат и да наплатуваат патарина. Меѓу условите за квалификација на фирмата или водечкиот партнер во конзорциумот на овој тендер се да има вкупен годишен промет од најмалку 500 милиони евра, искуство во проектирање и изградба на автопат од најмалку 100 километри, во последните пет години и искуство во реализација на договор за концесија, која вклучува изградба, одржување и користење на автопат од најмалку 100 километри во последните 10 години. Покрај ова, за првиот пакет патишта се бара и банкарска гаранција од 14 милиони евра, а за вториот - 17 милиони евра. http://www.biznis24.com.mk/node/7064 Edited by Cloverstack - 06-Apr-2010 at 15:03 |
|
![]() |
|
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
ИНВЕСТИТОРИТЕ
ИЗБЕГНУВААТ ДА БИДАТ КОНЦЕСИОНЕРИ
Нема јунак за нашите патишта
Елена Костовска |
|
![]() |
|
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
Ќе пропадне ли тендерот за концесија на патиштата?![]()
Ќе добие
ли земјава модерни европски патишта. Се уште е статус кво проектот за
изградба на неколку патни правци на ниво на автопат, од старана на
концесионер. Иако тендерот е објавен, по трети пат се одлага рокот до
кој заинтересираните компании треба да ги достават понудите.. Под
концесија се даваат веќе изградени патишта во источна и западна
Македонија, но и нови патни правци долж коридорот 8. Претпоставките на
експертите се дека тендерот нема да успее оти овие патни правци не се
атрактивни за концесионерите.
„ Нема да успее тој тендер иако има заинтересирани. Има интерес од големите фирми во Европа ама сум песимист дека може нешто да се направи оти тие патишта имаат мал проток на дневни возила и тешко ќе поминат концесиите„-Изјави Шефки Алити, Стопанска Комора На Северозападна Македонија Наспроти прогнозите на експертите, Министерот Јанакиески е убеден дека проектот за концесионерство ќе биде успешен. „самите заинтересирани компании побараа повеќе време за подготвување на документацијата, постои голем интерес од сите реномирани големи компании кои можат да се јават на тендерот за избор на концесионер за изградба на патиштата во Македонија, веќе имаат локални претставници и работат на документацијата“- Изјави Миле Јанакиески, Министер За Транспорт 31.03.2010 Доколку се избере концесионер ќе има обврска да ги изгради и реконструира патните правци во рок од осум години. Со нив ќе стопанисува 35 години - период во кој и ќе наплаќа патарини. Во меѓувреме виси и проектот за модернизација на петте патарини долж Коридорот 10. Иако интерес имаше од страна на многу компании, тендер не се објавува и нема одговор дали министерството за Транспорт се откажува од овој проект..
01.04.2010, 13:23
http://www.kanal5.com.mk/default.aspx?mId=44&eventId=58972 |
|
![]() |
|
SkyBoy ![]() Senior Member ![]() ![]() Suspended Joined: 24-Feb-2010 Online Status: Offline Posts: 738 |
![]() ![]() |
ПОСТАПКАТА ЗА КОНЦЕСИОНЕРСТВО НА ПАТИШТАТА ПОВТОРНО ПРОЛОНГИРАНА
Токму поради тоа, се врши измена и на документацијата за доставување барања за учество во првата фаза од постапката (претквалификација на кандидатите), а која може да се подигне во ресорното Министерство. Со тоа, заинтересираните компании, потенцијални патни концесионери во земјава, наместо 143 дена, колку што имаа досега, сега имаат вкупно 173 дена да се вклучат во овој мегапроект, тежок околу една милијарда евра. Истовремено, тоа ќе повлече и продолжување и на рокот за доставување понуди во втората фаза на постапката за воведување на концесионерството во изградбата, реконструкцијата и наплатата на патарина на дел од патната мрежа во земјава, а ќе се пролонгира и рокот за спроведување на целокупната постапка за доделување на патните концесии, што досега се проценуваше на најмалку една година. Министерството за транспорт и врски во средината на ноември 2009 година, објави јавен повик за прибирање понуди од заинтересирани компании или конзорциуми за давање под концесија на два пакета веќе изградени, но и нови патни правци по трасата на Коридор 8. И тоа, Источен, во должина од 177,5 километри и Западен со вкупно 196 километри. За источната концесија беа понудени патните правци: Крива Паланка-Романовце, Кочани-Штип, Миладиновци-Штип, Миладиновци-Скопје и обиколницата на Скопје, во вкупна вредност од 434 милиони евра, а за западната концесија: Стенковец-Блаце, Гостивар-Ќафасан, Требениште-Охрид, Струга-Подмолје и Гостивар-Тетово-Скопје, во вредност од 558 милиони евра. Според јавниот повик идните концесионери ќе имаат обврска да ги (до)изградат и реконструираат предвидените патни правци за најмногу осум години, а потоа со нив да стопанисуваат 35 години, но и истовремено и да ги одржуваат и да наплатуваат патарина. На иницијалниот повик за пројавување интерес за овој голем инфраструктурен зафат, дури 48 странски и домашни компании првично пројавија интерес. Светлана БЛАЖЕВСКА |
|
![]() |
|
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
![]() Море доколку се оствари (иако треба многу да објаснуваат, и за оправданоста на Миладиновци-Штип и за оправданоста на Штип-Кочани), навистина ќе биде машала работава, дури и со таков неразбирливо долг рок. Само што како поминува времето, овие големи (рециклирани) најави се повеќе звучат вака: ![]() А можеби и најдобро баш така - да пропадне целата работа комплетно. Комбинација од неразбирлив избор на приоритети со неразбирливо долги рокови ионака нема да ни донесе ништо добро. Нека пропаднат што побргу овие диверзии, за да се создадат предуслови вистински да се посветиме на приоритетите и нивна што побрза реализација. |
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
![]() Машала море, 70 километри автопат низ рамници ќе граделе 7 години... |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
![]()
|
|
![]() |
|
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
polko ![]() Newbiе ![]() Joined: 14-Dec-2009 Location: skopje Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
А бре прво акциза од бензинот,потоа регистрација,па патарини и на крај кредити.Сето тоа треба да оди за изградба и одржување на патишта.Ако 20% од акцизите за бензин кај нас треба да се трошат за патишта,едвај 7% се трошат за таа намена,а остатокот се враќа во буџет-најверојатно за плати!?!
А патиштата се исплатлива инвестиција.Србија и Хрватска-од патарини вратија добар дел од кредитите.За Грција се знае-друг и ги плати новите делници. Ама проблем е што кај нас сите се жалат немало пари-а и тие што ги има т.н менаџери не ги искористуваат. Авионските карти се прескапи,железницата се распаѓа,море немаме.А на крај всушност и немаме вистински автопати!!!
|
|
![]() |
|
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
vladata trosi milioni evra i moli za investicii a ustvari voopsto i ne se interesira za niv.ostava da cekaat odgovor a se spremni da investiraat ogromni pari.ako prodolzi nasava vlada so ovaa politika i turcive kje investiraat na drugo mesto.a nie kje si ostaneme slepo crevo vo evropa.< = < =
|
|
![]() |
|
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
http://www.time.mk/read/NONE/040d184a6f/index.html< = < =
|
|
![]() |
|
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
Турска компанија сака да инвестира, но нема одговор од македонската влада
published - 13/12/2009 15:17:00
![]() Големата турска градежна компанија „Енка Холдинг“ планираат да инвестира 1 милијарда евра во патната инфраструктура на Македонија. Меѓутоа првите луѓе на оваа компанија сé уште не добиле одговор од премиерот Никола Груевски со кого се сретнаа пред една година. Според министерот без ресор во владата на Македонија, Хади Незир, сопственикот на „Енка Холдинг“, Тарек Шара, побарал брз одговор од премиерот Груевски со цел градежната машинерија по завршувањето на изградбата на тунелот во Албанија да ја пренесе во Македонија. „Првите луѓе на „Енка Холдинг“ се подготвени да ги изградат коридорите 8 и 10, да го изградат патот Скопје – Косово и да изградат 6 излези околу Скопје. И турскиот премиер Таип Ердоган даде зелено светло оваа компанија да инвестира во Македонија, но сепак се надевам дека нашата Влада ќе дојде до договор и „Енка Холдинг“ да дојде во Македонија. Сопственикот на оваа компанија вели дека се родил и живеел во Македонија и затоа смета дека е неопходно да инвестира кај нас“ вели Незири. Инаку во турско- македонскиот бизнис форум кој минатата недела се одржа во Турција неколку турски компании потпишаа спогодби за инвестирање во Македонија чија вредност би можела да достигне до неколку милиони евра и над 1000 нови вработувања. „Турската компанија „Улак“ покажа интерес за купување на компанијата за амбалажа „Белена“ од Берово додека компаниите „ХБЏ“ од Македонија и турската компанија „Мотус“ потпишаа спогодба според која турската компанија во текот на 2010-та година ќе произведе 500,000 филтри за возила. Компанијата „Дамла Диализ“ сака да влезе во пазарот на дијализите во Македонија со цел да изгради неколку центри за дијализа во повеќе градови на Македонија. Една компанија за автобуси од градот Бурса ќе учествува во вториот тендер за двокатни автобуси во Скопје“ рече Незири. Министерот Незир уште еднаш го повтори ставот на премиерот Ердоган дека турската компанија ТАВ во март месец 2010-та сигурно започнува со работа на скопскиот аеродром. < = < = |
|
![]() |
|
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
Само мал ремарк за постовите - шлепери, камиони, патишта
Швајцарија има закон од 1994 година - Alpine Protection Act, во една реченица заштита од шлепери со нивното загадување и уништување
|
|
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
|
![]() |
|
UrbanFreak ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 28-Oct-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1732 |
![]() ![]() |
Од економски аспект мислам дека можеби е попаментно да се турка трасата преку Штип-Кочани-Делчево отколку северозападата траса која и од двете страни граничи со многу сиромашни и слабонаселени региони, без некој поголем потенцијал. Уште повее што Благоевград е одлично поврзан со Софија, ако не се лажам во голе дел автопат.
А за линијата Скопје-Софија, незнам кој воопшто ја лета таа релација, и мислам дека одамна е укината. Edited by UrbanFreak - 09-Dec-2009 at 14:19 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 45678 14> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |