build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Возен парк (ЈСП - двокатни автобуси)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 6667686970 90>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #1341 Posted: 13-Jul-2009 at 00:41
zabegan да ти кажам и во право си донекаде. Ова повеќе ми изгледа барање "влакно во јајце" на понудите на компаниите, пошто уствари сега министерството направи еден така благо речено нелогичен потег.

Министерството ја одби понудатата на Јутонг поради тоа што наместо да ги испорача првите автобуси најкасно за 12 месеци, тие понудиле дека ќе ги испорачаат најрано за 12, најкасно за 18 месци. Значи нема некоја голема разлика, за македонски услови 6 месеци воопшто не е некој проблем да почекаме, ние сме чекале толку години, па проблемот бил во 6-те месеци. За македонски услови 6 месци се уствари 6 дена. Па кај нас една тендерска постапка трае 6 месеци. Додека да пројде уште еден тендер ете ги тие 6 месеци.

А инаку ако уште при првиот тендер на Трифун за 50-те нископодни изберевме компанија, сега веќе ќе возеа по скопските улици!

Муабетот ми е дека ако стварно сакаме да купиме автобуси ќе ги купевме до сега сто пати. Ако ако се заебаваме, барем уопште да не трошиме пари за тендери и да ја заклучиме нишкава.

А може би некој озбилно се обидува да намлати голема пари под превезот дека купува автобуси, барем има тврдења за вакви малверзации, а и симптоматично е што постапкава мора да и преку министерството, а не преку градот кога ионака еве сега трифун не е проблем власта има свој човек во град Скопје. Јеби га поголемите риби се у министерство, во град Скопје се помалите. Уствари постои сомнение дека првиве сакаат да напраат пари на грбот на државата, а другиве ги обвинуваат првиве за малверзации, ама воедно и они сакаат ако може да ги напраат истите тие пари како и првите, само што под превезот "300 работни места". И така ние си се заебаваме во овој loop еве веќе две години!

И сега во ваква деликатна ситуација кај што има многу крокодили во барата, некој од министерството може би и оправдано бара "во јајцето да нема влакна" за да не може утре да му ја оспорат набавката пред суд и "да наебе" поради смешни 6 месеци.


Edited by lslcrew - 13-Jul-2009 at 00:54
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #1342 Posted: 13-Jul-2009 at 00:25
Originally posted by zabegan

негокаш си помислувам дека работава со двокатните автобуси ја измислија за воопшто да не добиеме автобуси
колку пати ли ќе треба да се повторувам Ohno
Back to Top
Alex View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 17-Jun-2009
Location: Paris / Ohrid
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Alex Quote  Post ReplyReply #1343 Posted: 12-Jul-2009 at 21:27
Izgleda starite avtobusi ke vozaat uste nekolku godini vaka ako produlzi Big%20smile
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1344 Posted: 12-Jul-2009 at 18:47
Циркусов продолжува...   Crazy
Back to Top
Dragan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2009
Location: Tetovo
Online Status: Offline
Posts: 1172
  Quote Dragan Quote  Post ReplyReply #1345 Posted: 12-Jul-2009 at 15:52
a be mislite samo skopje ima losi avtobusi, vo tetovo ima 10 privatni avtobusi(Bashkimi) 2-3 drugi koj se isto taka privatni, a polet totalno se raspadna moze se bara nekoj da ja kupi firmata i da gi modernizira zasega nema konkretna informacija,a avtobusite ne traktor konbajn na lozata tamu kade sto e motorot ne se sedese 
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #1346 Posted: 12-Jul-2009 at 15:42
Originally posted by maestro


Порадосна вест не можев да слушнам.
И сега конечно нека распишат тендер за НОРМАЛНИ двокатни автобуси, а не некои кинески играчки кои ќе имаа двапати помал капацитет од старите трактори на ЈСП.


Се сложувам иако нема гаранција дека ќе се бараат нормални автобуси.

Но... Нишкава сме ја зачнале на 15 Јуни 2008 година кога Трифун го распишал првиот тендер во кој имаше 50на нископодни нормални автобуси и само 4 двокатни.

Од тогаш сме изгубиле повеќе од година дена, поништени се 3 тендери, потрошени се еден куп пари, нашата и онака никаква репутација и дополнително срозана (мислите дека некоја нормална компанија ќе си го губи времето на тендер во МК после сите глупости?), изгубивме еден тон живци.... И повторно сме на самиот почеток, тракторите си бркаат работа по скопските улици а ние немаме абер од модернизација на јавниот сообраќај.
Back to Top
maestro View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 02-Aug-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 505
  Quote maestro Quote  Post ReplyReply #1347 Posted: 12-Jul-2009 at 15:08

Порадосна вест не можев да слушнам.
И сега конечно нека распишат тендер за НОРМАЛНИ двокатни автобуси, а не некои кинески играчки кои ќе имаа двапати помал капацитет од старите трактори на ЈСП.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #1348 Posted: 12-Jul-2009 at 15:02
LOL Nuts Ohno Suicide
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #1349 Posted: 12-Jul-2009 at 14:26
Поништен тендерот за двокатните автобуси

Поништен е тендерот за двокатните автобуси на кој минатиот месец за најповолен понудувач беше избрана кинеската компанија „Џенџоу Јутон Групација“.

Ова денеска го соопшти Министерството за транспорт и врски, наведувајќи дека јавната набавка за купување на автобуси за јавниот превоз на Скопје, е поништена од страна на Државната комисија за жалби по јавните набавки, пренесува Макфакс.

Министерството наведе дека единствената причина за поништување на тендерот, е рокот кој кинеската компанија го понудила за испорака на првите 100 од вкупно 302 автобуса.

Според тендерската документација, беше предвидено првите 100 автобуси да бидат испорачани за период од една година по склучувањето на договорот, додека од „Џенџоу Јутон Групација“, понудиле првата пратка автобуси да биде испорачана најрано за 12, а најдоцна за 18 месеци.

Министерството за транспорт и врски, соопшти дека повторно ќе распише тендер за набавка на двокатните автобуси.

http://www.makfax.com.mk/mk-mk/Details.aspx?itemID=6781
Back to Top
ArchiTechTone View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2009
Online Status: Offline
Posts: 280
  Quote ArchiTechTone Quote  Post ReplyReply #1350 Posted: 07-Jul-2009 at 00:02
Знам дека Трифун го пушти дуплиот Мерцедес, само заради тоа што се играа политички игри, меѓутоа ќе беше навистина добро да се пуштат кинескиве ретро-срања одреден тест период, .... бар 1 автобус да вози пробно, пред да купат 300 од нив. Чисто онака, пробно да сондираат: траси, капацитети, економичност, па и култура на патниците...

Па мајку му сирење да купуваш на пазар, ќе го пробаш, не па автобуси кои повлекуваат миљонски суми и огромни последици.

Несеризоност од епски пропорции Wallbash


Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1351 Posted: 06-Jul-2009 at 19:53
Добро, значи со помалиов капацитет донекаде се ублажува она што се плашев дали „ќе ги собере“ сите 300 само на градските линии. Мада не верувам дека било што се димензионирало според објективни и разумни критериуми... понекогаш нешто и случајно ќе се погоди.

Но ќе ни објасни ли некој дали се направени барем груби пресметки колку поголеми ќе бидат тековните трошоци за да се превезе ист број патници во споредба со нови единечни и артикулирани автобуси? Дали било каков параметар е земан во предвид кога е носена одлуката, или едноставно на некого така му текнало, од којзнае какви причини и мотиви?
Back to Top
La Linea View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Nov-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2067
  Quote La Linea Quote  Post ReplyReply #1352 Posted: 06-Jul-2009 at 00:47
Па добро, кој рече дека цел стар возен парк ќе биде исфрлен од употреба?

Даблдекерите со двојно помал капацитет од старите автобуси на ЈСП

Постојниот возен парк превезува 40.000 патници, a новите автобуси само 24.600

Снежана Калабакова

Новите 300 двокатни автобуси, што ќе ги набави Владата за да го обнови возниот парк на Јавното сообраќајно претпријатие, ќе имаат помал капацитет отколку сегашниве стари возила. Од ЈСП „Скопје“ информираат дека еден даблдекер ќе има 82 места, од кои 21 место ќе бидат за стоење. Наспроти новите, сегашниве стари единечни автобуси, со просечна старост од 17 години, имаат капацитет да примат по 100 патници и 30 места за стоење. Во зглобните автобуси има место за двојно повеќе патници, односно 200 места. Математиките говорат дека ЈСП со возен парк од 400 автобуси кои, како што велат од претпријатието, постојано се подготвени да бидат на линија, сега превезува 40.000 патници, а со новите 300 даблдекери ќе можат да се опслужат 24.600 патници. Ова доволно зборува дека јавниот превоз во Скопје и натаму ќе колабира, а згора на се', се нема визија ниту за зголемувањето на бројот на жители.

Од претпријатието коментираат дека, и покрај староста на возилата, од вкупно 400 возила, колку што има во нивниот возен парк, 260 возила постојано се на трасите низ градските улици од понеделник до петок, а со летниот возен ред, кога ги нема учениците, сега во саботите и во неделите, нивниот број е редуциран и активно се вклучуваат само 150 возила. Пред пристигнувањето на новите возила за претпријатието ќе биде важно да ги направи сите подготовки околу подигнувањето на височината на гаражите, пералните за возилата и, најбитно, нивните возачи навреме да ја поминат обуката за управување на двокатните автобуси.

„Според техничките карактеристики на автобусите, кои треба да ги изработува кинеската компанија ’Џенгџоу Јутонг‘, тие ќе примаат најмногу 82 патника. На горниот кат овие возила ќе имаат 39 седишта. На долниот кат има 18 места за седење и 21 место за стоење. Тука се предвидени и три седишта на преклопување. Наспроти тоа, 260 единечни автобуси на ЈСП собираат по 100 патници, а во 93 зглобни автобуси можат да се превезат и по 200 лица. Тоа доволно кажува дека новите двокатни автобуси, не само што нема да не' спасат од секојдневните турканици во јавниот превоз, туку уште повеќе ќе го зголемат проблемот. Условно речено, за да се избегнат турканиците, наместо на десет минути, веројатно двокатните автобуси ќе мора да поминуваат кај постојките на пет минути за да можат да соберат поголем број патници“, објаснува Александар Бошковиќ, генерален директор на ЈСП „Скопје“.

Од претпријатието додаваат дека дневно 220 автобуси сообраќаат на 70 линии и потенцираат дека првите 100 автобуси, кои ќе пристигнат во септември наредната година, ќе бидат вклучени на пофреквентните градски и приградски линии. Еден даблдекер чини 180.000 евра, без вклучен данок и царински давачки.

http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=2B35674DB1C2184AA58A84DAF9EE94B4



Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1353 Posted: 30-Jun-2009 at 11:08

Две жалби на тендерот за автобусите

Македонската компанија „Санос“ и бугарската „Кинг лонг“ доставиле жалби на тендерот за набавка на 302 двокатни автобуса. На тендерот Министерството за транспорт и врски ја избра кинеската компанија „Џенгџоу јутонг групацијата“ која за набавка на автобусите побара 51 милион евра, без царина и ДДВ. Од Министерството вчера речиси и не одговорија на прашањето кој и со кое образложение се пожалил на тендерот и дали има рок за конечно решавање по жалбите.

„Во согласност со информациите кои ги има Министерството за транспорт и врски, до Државната комисија за жалби по јавни набавки се пристигнати две жалби, за кои е во тек процесот на одлучување“, штуро одговорија надлежните.

За „Утрински весник“ и од двете компании вчера накусо потврдија дека поднеле забелешки по конечната одлука на тендерот и посочија оти, според нивни сознанија, надлежната Комисија нема ограничен термин до кога треба да се изјасни по доставените жалби. Инаку, од турската компанија „Ѓиларус кобра“, веднаш по изборот на најповолниот понудувач на тендерот, рекоа дека нема да се жалат. За нив одлуката била конечна, а тендерот бил спроведен во транспарентна постапка. Тој се одржа трет пат и понуди доставија четири компании. (Дс.Т.)



http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=03E398AC996E2D449C999450CBED8C7E
Back to Top
Dave Gahan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Oct-2008
Location: 42°0′N,21°26′E
Online Status: Offline
Posts: 986
  Quote Dave Gahan Quote  Post ReplyReply #1354 Posted: 26-Jun-2009 at 13:01
Кое фајде ако има 300 нови (какви и да се, антички) и уште толку канти!?
MAKE CAPITALISM HISTORY
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1355 Posted: 26-Jun-2009 at 12:30
1. Најверојатно ќе продолжат со оплеменување. Години наназад слушам дека само што не почнале да набавуваат нови автобуси и пак си тераат со старите лепотани. Не дај боже да се најдеш во близина на ауспухот на некој од нив...
Главната вина сепак ја гледам во институциите кои можат многу лесно да го решат проблемот со старото железо што се тркала по нашите улици. Не мора дури ни регулатива да носат, само да се осигураат техничките прегледи за овие возила да не се обична фарса.
Мада при моменталнава констелација не би исклучил конечно ваков развој на настаните, ама единствено доколку решат да ги притиснат да набават двокатни Crazy

2. Визуелно уште нема ништо сигурно, но дефинитивно се инсистираше на ретро-дизајн. Претходниот тендер наводно пропадна меѓудругото поради недоволно изразен ретро изглед во понудите и баш би ме изненадило доколку нешто во меѓувреме се сменило. Не дека им поверував дека навистина затоа пропаднал тендерот, ама сепак не очекувам дека се повлекле од тој дебилен услов. Тој им е сржта на целата малоумна филозофија и на сите приказни што ги продаваа до сега. Плус тоа знаеме колку тешко се откажуваат од будалаштините. Колку е побудалска работата, толку пофанатично работат на нејзе. Така да мислам џабе е да се надеваме дека ќе го избегнеме макар ретро филмот.


Edited by Cloverstack - 26-Jun-2009 at 13:02
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #1356 Posted: 26-Jun-2009 at 12:12
Originally posted by Dave Gahan


2. Кој е конечниот дизајн на автобусите што ќе ги донесат? Гледам погоре во темава нешто „ретро-дизајн“, па почна да ме фаќа вртоглавица...на сајтот на фирмата има по некоја слика, ама дали се работи за нашите идни автобуси или има специјален пакет за нас, да не речам антички!?


Пакетот е специјален и антички. Веројатно оној на сликата 2 поста поназад.
Back to Top
Dave Gahan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Oct-2008
Location: 42°0′N,21°26′E
Online Status: Offline
Posts: 986
  Quote Dave Gahan Quote  Post ReplyReply #1357 Posted: 26-Jun-2009 at 11:25
2 прашања, ако сте позапознаени:

1. Дали лепотаните на „Слобода-превоз“ или подобро познати како „приватњаците“(кој идиотизам од збор) уште ќе го оплеменуваат нашиот најубав град?
2. Кој е конечниот дизајн на автобусите што ќе ги донесат? Гледам погоре во темава нешто „ретро-дизајн“, па почна да ме фаќа вртоглавица...на сајтот на фирмата има по некоја слика, ама дали се работи за нашите идни автобуси или има специјален пакет за нас, да не речам антички!?

Малку офф-топик (може и не баш)...вчера влегов во градски превоз после некое време и морам да кажам дека некои искуства не се менуваат. Шоферот на сите ни покажа колку се во форма старудииве и го цепаше на Партизанска како луд, за среќа не прегази полн пешачки кај Буњаковец (значи и добри кочници имаат)....и на забелешките од патниците дека „не вози компири“, заедно со колегата, со кој цел пат си праеа муабет, изреагираа како хиени, па можеше некој и модар дома да си оди....
Значи уште 300 нови двокатни автобуси и 300 неоткриени Ф1 таленти ќе гледаме по улициве....може и тоа да биде дополнителна досега неоткриена туристичка атракција...
MAKE CAPITALISM HISTORY
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #1358 Posted: 22-Jun-2009 at 10:06

Кој ќе заработи од двокатните автобуси

Ден Дончев тврди дека автобусите чинат 28, а не 51 млн. евра

Деспина Трајковска

Скопски бизнисмен зад кого стојат низа афери и е близок на владејачката фамилија ќе ќари 23 милиони евра од тендерот за набавка на 302 двокатни автобуса, обвини вчера Ден Дончев, потпретседател на партијата Обединети за Македонија.

Според него, одлуката на Владата, односно на Министерството за транспорт и врски 302 двокатни автобуса да се набават од кинеската компанија „Џенгџоу јутонг групација“ била класичен пример на корупциски мегаскандал, за кој, најави Дончев, од партијата ќе побараат поведување кривична одговорност од одредени лица.

Дончев вчера не сакаше јавно да го посочи бизнисменот вмешан во зделката ниту, пак, да ја презентира наводната документација со која се потврдува оти максималната цена на 302 автобуса произведени во Кина според спецификациите побарани во тендерот изнесува 28 милиони евра, а на тендерот избраната кинеска компанија побара 51 милион евра, и тоа без царина и ДДВ. Неофицијално, уште од почетокот на проектот во јавноста се шпекулира дека во зделката е вмешан Орце Камчев.

„Ова е наш првичен апел и обид за евентуално поништување на тендерот. Нема да дозволиме грабеж на сметка на осиромашениот македонски народ. Доколку надлежните останат неми на нашите апелирања, ќе ги опоменеме со доставување на документацијата што ја поседуваме и со која се потврдува скандалот“, порача вчера Дончев. За него истовремено во случајов е симптоматично, како што истакна, тоа што тендерот за автобусите веќе еднаш беше поништен на кој, исто како и на последниот тендер, македонскиот производител „Санос“ имаше најповолна понуда.

Сомнителна, посочи Дончев, е и намерата за побараната севкупна банкарска гаранција од 15-ина милиони евра во тендерската документација. „Ваква сума речиси е невозможно да се издаде преку македонскиот банкарски систем. Дали овој критериум требало да го спречи ‘Санос‘ да ги исполни условите на тендерот? Очигледно е дека оваа Влада, наместо да ја поддржи македонската компанија, направи се' што е можно да го елиминира ‘Санос‘ од тендерот“, истакна Дончев.

На обвинувањата од Обединети за Македонија вчера експресно реагираа од Министерството за транспорт, посочувајќи дека обвинувањата се невистинити. „Од четирите компании што доставија тендерска документација, само една компанија достави банкарска гаранција, што претставува законски услов за учество на тендерот. Оттука нема никаква правна, ниту бизнис-логика за каква било провизија“, рекоа во писмената изјава од Транспорт, повикувајќи го Дончев доколку навистина има одредени сознанија и располага со некакви докази за наводен скандал, да ги достави до Јавното обвинителство.


http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=A12E5E5608BAE549A30DEEC5159D4ADD
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #1359 Posted: 18-Jun-2009 at 21:39
Не знам дали го имавме постирано сајтот, ама видете во вестите, не се баш за жалење. Испорачуваат автобуси на многу места.

www.yutong.com
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #1360 Posted: 18-Jun-2009 at 21:27
... По темава е коментирано повеќе од доволно, а и лично сметам дека глупости ала Црква на Плоштад, Уставен Суд и автобусиве, се под нивото за коментар. СТАНА ТОА, ШТО НА СИТЕ НИ БЕШЕ ЈАСНО ДЕКА ЌЕ СТАНЕ, НО СЕ НАДЕВАВМЕ ДЕКА ЌЕ СЕ ИЗЈАЛОВИ! НЕЈСЕ, ГО ПРОТУРКАА. Факти:
-Кинеските автобуси имаат страшно ниска цена. 50 милиони делено на 300 автобуси, дава 166 000 евра на автобус. Цената е смешна во однос на европските двојни. Како за споредба можам да кажам од прва рака (сум зборел со шоферите македонци, во ЛПП Љубљана). Мерцедес Конекто зглобен со ЕУРО5 чини 330 000 евра, а новите хибридни, кои се белгијско производство чинат ненормални 440 000 евра. Значи ние добиваме  3 пати поефтини автобуси од врвните европски производители. Но, тоа сепак немора да значи и 3 пати послаб квалитет.
-Дизајнот и надворешниот старовтремски лик, најмногу ме плашат. Еве пример на двокатен, градски автобус од истата кинеска компанија, кој изгледа  барем надворешно како врвно возило:



-Мислам дека  НЕКАКО (да не збориме што тие издатоци се сосема непотребни и  вештачки, нус-продукт на  лудничавата желба да се протурка овој ништо-полезен проект) може да се приспособат на Скопје (семафори, дрвореди, обука, сервис...). Еве пример од Пловдив и Варна, каде што двокатните автобуси на некои линии возат доста долго време:


Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 6667686970 90>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.429 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.