Author |
Topic Search Topic Options
|
Supervisor
Senior Member
Joined: 28-Jan-2008
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 1220
|
Quote Reply
#1441 Posted: 06-Jan-2010 at 11:10 |
Фала му на господ
|
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
|
 |
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
|
Quote Reply
#1442 Posted: 05-Jan-2010 at 17:55 |
ЈСП нема да позајмува стари странски автобуси |
|
|
Мишко Николов, директорот
на ЈСП, ќе чека
украинските
едноподни
автобуси да го
обноват возниот парк на
претпријатието, бидејќи не се
исплати да се
набавуваат
автобуси чија
старост е околу
10 години
|
|
|
|
 |
|
Иако
пред два месеци Мишко Николов, новиот директор на јавното сообраќајно
претпријатие „Скопје“, најави дека ќе позајмува стари автобуси од
странство за да ја истурка зимата во јавниот превоз, тој сепак се
откажа од таа идеја, бидејќи понудените возила за донација биле со
старост од околу 10 години. Тој вели дека нема да можат да ги набават
половните автобуси, зашто соседните земји нуделе многу стари, кои не
соодветствувале на нашите стандарди, а и зимата и онака веќе одминува.
-
Изминатиот период бевме во посета на Загреб и ја разгледаме можноста
оттаму да ни бидат донирани неколку автобуси. Од нивна страна имаше
расположение за договор, но понудените автобуси се стари околу 10
години. Тоа не ни беше прифатливо, бидејќи не се исполнуваат
технолошките и механичките критериуми, кои мора да ги поседуваат
увезените возила. Бараме автобуси што треба да не бидат постари од шест
до седум години. Зимата веќе почна, па затоа е најдобро да ги причекаме
новите 84 еднокатни автобуси - објасни Николов.
Тој додаде
дека пробале да стапат во контакт со сообраќајните претпријатија во
Швајцарија, но сите состаноци биле одложени за по празниците, кога веќе
би било доцна да се започнат преговори.
Новиот директор се
решил да набави 10-15 користени автобуси преку амбасадите во земјава,
откако стапи на чело на ЈСП и го затекна во лоша финансиска состојба.
Дневно
се расипуваат по дваесетина автобуси, а пет-шест возни реда не се
почитуваат, но Николов најави дека со подобрата соработка со приватните
превозници и отстранување на дивите таксисти, претпријатието би можело
подобро да функционира.
Според него, одлична инјекција ќе бидат новите едноподни автобуси, кои треба да стигнат во текот на оваа година. |
|
|
|
|
|
http://www.novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=1510107499&id=14&prilog=0&setIzdanie=21878
|
 |
Vladimir P
Senior Member
Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
|
Quote Reply
#1443 Posted: 04-Jan-2010 at 15:16 |
Originally posted by pbanks
Дали ги видел некој во акција? Баш ме интересира какви се екраните?
|
Далеко се од АКЦИЈА  уште многу стуја ќе протече додека ги пуштат
|
|
 |
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#1444 Posted: 04-Jan-2010 at 14:55 |
Дали ги видел некој во акција? Баш ме интересира какви се екраните?
|
 |
Dave Gahan
Senior Member
Joined: 27-Oct-2008
Location: 42°0′N,21°26′E
Online Status: Offline
Posts: 986
|
Quote Reply
#1445 Posted: 04-Jan-2010 at 14:46 |
Originally posted by Vladimir P
Зар мора овоклку непрофесионално - како деца да си играле со кал
|
Да ти кажам, да беше убаво напраено ќе се чудевме сите, вака - ништо чудно...
...баш да видиме и овие до кога ќе останат читави...
|
MAKE CAPITALISM HISTORY
|
 |
The Man
Senior Member
Joined: 06-Oct-2009
Online Status: Offline
Posts: 135
|
Quote Reply
#1446 Posted: 04-Jan-2010 at 14:19 |
4500 евра?!
|
 |
Vladimir P
Senior Member
Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
|
Quote Reply
#1447 Posted: 29-Dec-2009 at 16:02 |
Зар мора овоклку непрофесионално - како деца да си играле со кал
2009-12-29
|
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#1448 Posted: 29-Dec-2009 at 12:49 |
Електронски табли на десет автобуски постојки

На
информативните табли стојат податоци за тоа кој автобус минува на
стојалиштето, која е крајната станица и за колку време ќе пристигне
следниот
Десет автобуски постојки на линиите „2“ и „5“ деновиве се опремени
со електронски информативни табли. Како што информира Ацо Стојановски,
технички директор на јавното сообраќајно претпријатие „Скопје“,
информативните табли се' уште не се во функција, бидејќи се чека
енергетската согласност од ЕВН.
- На информативните табли ќе
има податоци за тоа кој автобус минува на автобуската постојка, која е
крајната станица и за колку време ќе пристигне следниот автобус од таа
линија - објаснува Стојановски.
Електронските информативни табли
се поставени на автобуските стојалишта кај ресторанот „Три бисери“ во
Аеродром, кај Комплексот банки, кај Соборниот храм „Свети Климент
Охридски“, на улицата Димитрие Чуповски, кај поликлиниката „Букурешт“ и
спроти маркетот „Тинекс“ во Ѓорче Петров.
- Освен поставувањето
на овие табли, новина од ЈСП е и тоа што 30 автобуси што сообраќаат на
линиите „5“ и „2“ се опремени со ЏПС-опрема за автоматско сателитско
следење - вели Стојановски.
Овие активности на ЈСП се дел од
програмата „Ренесанса“, која предвидува и преадаптирање на автобусите
да работат и на нафта и на природен гас.
- Со програмата е
предвидено да се адаптираат 12 автобуси, а од нив четири возила веќе
возат и на природен гас. До крајот на февруари треба да се
преадаптираат и останатите - вели Стојановски.
Тој објаснува
дека е потребен подолг временски период за да се преадаптираат
автобусите, бидејќи во нив се вградуваат нови елементи.
- Уште
кога автобусот е отворен по поставување на инсталацијата и опремата за
преадаптирање на моторот, доаѓа комисија од Машинскиот факултет да
провери дали тие се правилно поставени. Потоа автобусот се затвора, а
следната фаза е добивање на писмената документација за атест -
потенцира Стојановски.
Стојановски вели дека ЏПС-опремата чини
500 евра по автобус, а опремувањето на автобуските постојки со
информативни табли чини 4.500 евра по стојалиште. Поставувањето на
таблите, опремувањето на автобусите со ЏПС и преадаптацијата на
моторите предвидени со проектот „Ренесанса“ се дел од програмата
„Сивитас - од град за град“. Преку овој проект Европската комисија има
цел да ги поддржи амбициите за интегрирање на одржлив урбан транспортен
систем. http://dnevnik.com.mk/?ItemID=8D7B1E22ED59F548BF3E1A0148FD3BC5 |
|
 |
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
|
Quote Reply
#1449 Posted: 24-Dec-2009 at 13:13 |
Skopje's approach to public transport is framed by a combination of
facts and events. Skopje is quite large, (7088ha) and is home to 25% of
all Macedonians. As such, the proportion of car ownership is high, with
202 Passenger cars/1000 inhabitants. In 1963, a major earthquake hit
and devastated the city, which was then rebuilt rapidly.
The majority of inhabitants travel through the city when returning home
(47.2%) and going to work (22.3%). The favoured means of transport are
public transport (34%), walking (33.5%) and passenger vehicles (28.4%).
The average daily mobility of the inhabitants of the City of Skopje is
2,11 travels per inhabitant, broken down as follows: 0,71 travels
accomplished by walking and 1,40 travels by other means of transport.
The current situation of public transport in the city is characterised
by an old organisational concept of transportation, an aging vehicle
fleet, no appropriate or non-existant passenger information in real
time, no existing systems for smart ticketing and intelligent cards and
lacking urban transport policy that is supported by the local
government. However, new concepts are being developed to improve the
quality of service in Skopje's public transport.
These will focus on:
- Creating a strategy for the development of sustainable urban transport system
- Creating a strategy for the development of PT system in Skopje,
including solutions for the problems of PT organisation - market
definition, financing, quality of service, etc.
- Regulating the market with the establishment and implementation of the new organisational concept
- Improving the quality of service through renewal of the vehicle
fleet, introducing real-time passenger information, smart ticketing
based on integrated fare system for all PT service providers, Light
Rail Transit for better service - faster, greater capacity, more
environmentally friendly, greater comfort Introduction of the AVL
system and passenger real time information
- Reducing the pollution from PT vehicles through conversion of
transit diesel vehicles to CNG and the introduction of electric powered
LRT vehicles
- Supporting urban transport policy by the local government
Best practices and the know how of other CIVITAS cities will be used to
implement measures and should be treated as a high priority in the
future traffic development policy, which will be the result of the
RENAISSANCE project . |
http://www.civitas-initiative.org/city_sheet.phtml?lan=en&id=106
|
 |
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#1450 Posted: 23-Dec-2009 at 17:41 |
Браво, одлична вест, добро изгледаат иако сакам да видам и дисплејот во акција. Само уште да не се мета на вандалите и ќе биде одлично.
|
 |
my Macedonia
Senior Member
Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
|
Quote Reply
#1451 Posted: 23-Dec-2009 at 17:21 |
bravo,
me iznenadi koga gi vidov
vednas do nea e cekalnicata sto stvarno grda e
bez klupi, osvetlenije, bez staklo ama zdravje i toa ke se sredi
|
 |
гитардемон
Senior Member
Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
|
Quote Reply
#1452 Posted: 23-Dec-2009 at 15:47 |
Супер се! Само од мое искуство на не многу прометните постојки има вакви со помал дисплеј, додека на постојките каде застануваат и по 15 линии треба да има малку поголеми дисплеи и да се прикажуваат по 4 истовреме. Овде бери 2 линии максимум (колку и што ќе имаат GPS). Инаку ова е многу корисно, честитки!
|
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
 |
ovaj_stariov
Senior Member
Joined: 02-May-2008
Location: Prilep
Online Status: Offline
Posts: 1321
|
Quote Reply
#1453 Posted: 23-Dec-2009 at 15:09 |
еве поопширно
ЈСП ги постави првите електронски табли на станиците
Во возилата на линиите 2 и 5 се вградени „џи-пи-ес“ уреди што ќе емитуваат сигнали до диспечерскиот центар, а потоа до дисплеите на автобуските станици
На десет автобуски станици се постави електронски информативни табли на кои може да се гледа за колку време ќе пристигне некој градски автобус, соопштуваат од јавното сообраќајно претпријатие „Скопје“. Оттаму додаваат дека овој проект засега ќе се спроведува пробно, се тестираат панелите со диспечерскиот центар, а официјално за употреба на граѓаните ќе бидат пуштени кон крајот на јануари следната година.
- Вакви табли веќе се поставени на автобуската станица наспроти маркетот на „Тинекс“ во населбата Ѓорче Петров, на станицата кај трговскиот центар „Лептокарија“, кај Народната банка, кај трговскиот центар „Бисер“ во населбата Аеродром и по две на станиците кај пазарчето „Буњаковец“, на „Рекорд“ во центарот и на Бит-пазар. Засега се опфатени само линиите со броевите 2 и 5, кои сообраќаат од Сарај до Автокоманда, односно од Ново Лисиче до Дексион во Ѓорче Петров. Ќе бараме спонзори кои ќе го финансираат поставувањето на таблите на другите локации - објасни Мишко Николов, директорот на ЈСП.
Тој додаде дека реализацијата на целиот проект траела долго поради тоа што требало да се обезбеди компјутерската опрема со која се следи движењето на автобусите во кои има вградено „џи-пи-ес“ и на тој начин да се знае каде точно е возилото и да се даваат процени за колку време тоа ќе пристигне на одредена станица.
Фирмата „Геонет“ ги поставува панелите, а еден таков со постаментот чини околу четири и пол илјади евра.
Поставувањето на таблите е дел од проектот „Ренесанса“, во рамките на програмата „Цивитас“, за што биле обезбедени три милиони денари.
|
http://www.novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=12239111404&id=14&prilog=0&setIzdanie=21869
|
build.mk, гради форумска историја
|
 |
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
|
Quote Reply
#1454 Posted: 23-Dec-2009 at 06:29 |
 Веројатно новите информативни дисплеи. Еве од вчера кај Бисер еден во понапредна фаза. Многу корисно и практично, само се надевам дека се комплетно блиндирани и максимално отпорни на примитивци.
Edited by Cloverstack - 23-Dec-2009 at 06:30
|
 |
Vladimir P
Senior Member
Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
|
Quote Reply
#1455 Posted: 23-Dec-2009 at 00:28 |
Нова опрема за автобуски постројки
2009-12-22
|
|
 |
zabegan
Senior Member
Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
|
Quote Reply
#1456 Posted: 19-Dec-2009 at 02:04 |
како прво, примитивноста на приватните компании е клучна, и нивните неверојатни „шофери“, како второ, позната напрофесионалност на нашата „полиција“  инаку сообраќајкава за пет секунди направи огромна гужва на „рекорд“ на веќе пренатрупаната улица, и околу 15 минути се користеа само две ленти, а се возеше и рулет во обратна насока пред да дојде полицијата да регулира
|
 |
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
|
Quote Reply
#1457 Posted: 17-Dec-2009 at 21:21 |
Еве на кое ниво сме, сега само уште двокатни ни фалат
Возел приватна „23“ без возачка и направил сообраќајка

Ниту сопственикот на автобусот ниту неговиот син не поседувале дозвола за категорија Д
Снежана Калабакова
Возач возел
приватен автобус во градскиот превоз без да поседува возачка дозвола од
соодветна категорија Д. Измамата ќе останела неоткриена којзнае до
кога, доколку тој завчера случајно не бил дел од сообраќајка. Имено, на
автобуската постојка на „Рекорд“,возејќи го автобусот со број „23“ се
судрил со автобус на ЈСП „Скопје“. Притоа било оштетено возилото на
ЈСП, но за среќа, немало жртви.
За сообраќајката ЈСП вчера
поднесе претставка до МВР, која по службена должност ќе биде
разгледана, а МВР ќе ги преземе неопходните дејства.
Веднаш по
сообраќајката на двата автобуса на местото на настанот пристигнала
внатрешната контрола на ЈСП, а била повикана и сообраќајна полиција. Во
присуство на двајца полицајци и на двајца преставници на внатрешната
контрола на ЈСП, на возачите најпрвин им биле побарани возачите
дозволи, пред да биде пополнет Европскиот записник, што задолжително се
пополнува во вакви случаи. Возачот на ЈСП, Трајче Павловски, поседувал
уредни документи, но 25-годишниот возач на приватната „23“, Газмет
Демири се изјаснил дека не носи возачка дозвола. Откако едниот од
полицајците се јавил во МВР да се информира дали младиот возач поседува
возачка, се испоставило дека таа му била одземена од полицијата, а во
неа не стоело дека е издадена за категоријата Д. Тогаш едниот од
полицајците му рекол на својот колега да запише во извештајот дека има
категорија Д.
„Станува збор за автобус ’Санос‘ на приватното
претпријатие ’Макекспрес‘ со регистарски таблички СК 276 HI. Нашата
внатрешна контрола побара да се пополни Европскиот записник и тогаш се
испостави дека возачот не поседува возачка дозвола, а во неа му биле
забележани само две категории Б и Ц. Полицаецот-Албанец му наредил на
полицаецот-Македонец да напише во записникот дека има категорија Д. И
возачот на приватниот автобусот во извештајот напишал дека има
категорија Д. Нашите референти го пријавија случајот во МВР, од каде
што не' советуваа да поднесеме претставка и ние денеска го направивме
тоа “, вели Ештреф Исеини, раководител на внатрешната контрола на ЈСП.
Од
ЈСП додаваат дека случајот станал уште посложен кога откриле дека и
Раман Демири, таткото на возачот и сопственик на автобусот, всушност,
возел без дозвола за категорија Д. Веројатно поради тоа тој честопати
ангажирал други возачи, но бидејќи не ги плаќал, му бегале.
„Треба
да се сретнеме со претставници на МВР и да видиме за што конкретно
станува збор. Но, јасно е дека без поседување легални документи во
Здружението не смеат да се примаат членови, а уште помалку да добијат
патен налог. Се случува еден да се зачлени, па да го продаде возилото
на друг. Раман Демири е регистриран кај нас од пред неколку години.
Исконтактиравме и со неговиот син и тој тврди дека има возачка дозвола
за категорија Д. Доколку до петок не ја донесе дозволата, тој нема
повеќе да членува во претпријатието“, вели Војо Велевски, еден од
основачите на „Макекспрес“.
Ленин Јовановски, директор на
Здружението „Слобода превоз“ вели дека на позадината на секој нивни
патен налог стои дека Здружението е само координатор и застапник, а
правното лице треба да ги поседува сите потребни документи за учество
во јавниот градски превоз.
„Здружението не сноси никаква
одговорност за неисполнување на законските обврски од страна на
возачите, како што е поседување на потребните документи. Но, доколку
нашите контролори утврдат ваква состојба, тогаш на возачот му се одзема
патниот налог и случајот го пријавуваме во градската сообраќајна
инспекција. Не сакаме да имаме работа со прекршители на законот“, вели
Ленин Јовановски, директор на препријатието „Слобода превоз“.
|
http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=0C20A848E642494D9F5FD0D11BA5A478
|
 |
гитардемон
Senior Member
Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
|
Quote Reply
#1458 Posted: 10-Dec-2009 at 22:45 |
Уште еден чекор до имплементација на АЛВ и поставување на
информационите дисплеи на автобуските постојки
Во поглед на имплементацијата на АЛВ (автоматската локација на
возилата) и поставување на информационите дисплеи на десет автобуски
постојки во Скопје, ЈСП Скопје е речиси во последната фаза од подготовките на
оваа мерка, со што се надева дека многу бргу ќе ја подобри сликата и
атрактивноста на јавниот транспорт, ќе го зголеми бројот на патници и ќе ја
подобри услугата, што всушност е главна цел на оваа мерка.
Според анкетата од web страната на ЈСП Скопје, досега има позитивен
став на мислењето на луѓето околу оваа “иновација” што се планира да се
воведе во јавниот транспорт во Скопје.
Тендерот е завршен, избрана е најповолната компанија и целокупната
процедура е во фаза на потпишување на договорот.
Се очекува веќе во наредните неколку месеци, Скопје да го почувствува
бенефитот од оваа мерка.
Преадаптација на 12 дизел автобуси на ЦНГ
Една од мерките со која Јавното Сообраќајно Претпријатие
учествува во Ренесанса проектот е пренамена на 12 автобуси на
ЦНГ.
ЈСП СКОПЈЕ со стариот возен парк е еден од најголемите
загадувачи во градот Скопје. Поради тоа оваа мерка е од големо
значење како за животната средина така и за намалување на
трошоците за гориво.
Во првата година од проектот по анализа на искуствата и
податоците од другите европски градови за оваа проблематика како
и можностите на постоечкиот возен парк одлучено е овие 12 дизел
автобуси да се пренаменат на двојно гориво дизел/метан.
Тендерот за набавка на опремата е во завршна фаза.Во тек е
потпишувањето на договорите со избраните фирми , па се очекува
наредниот месец да се започне со преадаптацијата на автобусите.
Не постои дилема дека јавниот градски превоз е вид на превоз кој има
најголем потенцијал да помогне во решавањето на проблемите на сообраќајот
во градовите.
Сликата на еден град најдобро се согледува преку добро средениот и
организиран јавен градски превоз, па оттаму и неминовноста да се инвестира и
вложува во истиот, стремејки се да го достигне рангот на високо развиените
светски метрополи, како што впрочем Скопје и го заслужува тоа.
Поставувањето на информационите табли на автобуските постојки, за
информирање на патниците за реалното време на пристигање на автобусите
поврзано со системот за Автоматска Локација на Возилата (АVL), како и
преадаптацијата на моторите на 12-те дизел автобуси да користат природен гас
– CNG, проект кој ЈСП Скопје го спроведува со помош на CIVITAS програмата
(од град за град), финансирано од FP7 (Framework Programe), главна финансиска
алатка на Европската Унија.
GPS технологијата овозможува следење на секое возило, на секоја
линија на јавен градски превоз во реалното време, при што се остваруваат голем
број придобивки како за превозниците, така и за патниците. Превозниците
можат точно да го следат остварувањето на возните редови, да интервенираат во
случај на нивно пореметување, а пак патниците можат да добијат информација
во реално време за наредното возило кое наидува на автобуската станица.
Напредокот на технологијата е толку брз, што денес таа информација се
доставува не само на автобуските стојалишта преку дигиталните информациони
табли, туку и преку интернет, мобилна телефонија, преку интерна и јавна
телевизија итн.
Сите анкети на патниците каде што е воведен ваков систем, покажуваат
исклучително поволна оценка од страна на граѓаните, кои сметаат дека овој
систем придонесува многу во зголемувањето на квалитетот на услугите во
јавниот градски превоз.
Имајќи го предвид фактот дека сообраќајот е најголем загадувач на
животната средина, токму затоа ЈСП Скопје преку преадаптацијата на 12-те
возила на природен гас – метан, значително ќе придонесе во намалување на
емисиите на СО, СО2, NОx и РМ – партикуларни честици, а возилата ќе ги
задоволат европските стандарди за емисија на штетни гасови.
Имплементирањето на овие мерки исто така е од исклучителна важност
за заштита на животната средина во градот Скопје.
До сега опремени се 30 автобуси со GPS уреди, така што веќе се прати
нивното движење и во моментот се работи на поставување на информационите
дисплеи на 10-те автобуски постојки. Од друга страна, набавена е скоро целата
опрема неопходна за инсталација на 12-те возила, се прават сите неопходни
испитувања и тестирања и се очекува да до крајот на годинава се почуствуваат
бенефитите од имлементирањето на меркиве.
|
http://jsp.com.mk/Usteedencekorpr.pdf
|
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
 |
mitatos
Senior Member
Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
|
Quote Reply
#1459 Posted: 24-Nov-2009 at 21:38 |
mora nekoj da go jade kajmakot
|
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
|
 |
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
|
Quote Reply
#1460 Posted: 24-Nov-2009 at 21:31 |
Денеска уште една вест од сферата на јавниот превоз. Додека ние се надеваме на железничко поврзување на аеродромот, некои кругови дрско ја форсираат тезата дека и автобуси би биле нерентабилни. Како што гледам на таксистите им е супер-рентабилно, посебно на дивите, а во меѓувреме Македонија остава впечаток како несредена афричка земја. Наградно прашање: постои ли такси-мафија?
СКОПЈАНИ СКАПО ГИ ЧИНИ ПРЕВОЗОТ ДО „АЛЕКСАНДАР ВЕЛИКИ“
Автобус до аеродромот бил нерентабилен
Elena Ma~evska
Патниците
што треба да патуваат надвор од земјава, за да стигнат до аеродромот
„Александар Велики“ мора да платат од 20 до 30 евра за такси-превоз
бидејќи немаат друга алтернатива поради непостоењето редовна автобуска
линија. Градските власти, претпријатијата за автобуски превоз и
Министерството за транспорт и врски, иако признаваат дека автобуски
превоз до аеродромот е повеќе од потребен, сепак сега засега не
најавуваат решение кое ќе ги намали трошоците на патниците. Овие
институции сметаат дека најверојатно ваквата линија би била
нерентабилна и, според нив, ова е главната причина за долгогодишното
одложување за наоѓање решение на овој проблем. Во моментот во таа
насока сообраќа единствено автобуската линија со број 52, која оди до
селото Петровец, но таа воопшто не е корисна за патниците што одат до
аеродромот бидејќи дотаму има уште неколку километри. - Многу често
патувам во странство и принудена сум месечно да издвојувам голема сума
за да им платам на таксистите за да ме превезат. Живеам во Ѓорче Петров
и за да не платам огромна сума за превоз, најчесто се договараме со
таксистот за која цена ќе ме превезува, а притоа да не го вклучува
таксиметарот - раскажува Лидија од Општина Ѓорче Петров. Бидејќи
станува збор за многу атрактивна и исплатлива релација за таксистите,
пред аеродромот секојдневно има паркирано голем број такси-возила, кои
буквално се борат за секој патник, особено ако се работи за странец.
Сепак, и покрај ваквата состојба, која се провлекува со години,
најверојатно во блиска иднина нема да се најде решение. Директорот на
ЈСП „Скопје“ вели дека во моментот прават внатрешни консултации во
претпријатието за тоа дали треба да побараат да им биде одобрена
дополнителна линија за превоз на патници до скопскиот аеродром. -
Правиме калкулации за тоа колку ќе биде рентабилна таа линија, а со тоа
и дали ние ќе имаме некаква заработка од превозот на патници. Иако
сметам дека ваква автобуска линија е повеќе од потребна за Скопје,
сепак ние свесно во никој случај нема да се впуштиме во дополнителни
загуби за нашето претпријатие - вели Мишо Николов, директор на ЈСП
„Скопје“. Ленин Јовановски, директор на „Слобода превоз“, објаснува
дека тие никогаш не побарале дозвола за воведување на ваква автобуска
линија затоа што тоа спаѓа во вонградски превоз. Од Град Скопје, пак,
сметаат дека тие не се надлежни за воведување автобуска линија до
аеродромот „Александар велики“ и покрај тоа што ЈСП „Скопје“ е во нивна
надлежност. - Организирањето на јавниот превоз кон аеродромот е во
надлежност на Министерството за транспорт и врски и доколку надлежните
се договорат со ЈСП „Скопје“, може да се отвори директна автобуска
линија до аеродромот - велат од Одделението за односи со јавност на
Град Скопје. Од Министерството за транспорт и врски кое, според Законот
за превоз во патниот сообраќај, е надлежно за одобрување меѓуградски
автобуски линии, велат дека досега тие не добиле какво било барање за
воспоставување автобуска линија до аеродромот.
Во соседството е поинаку
Во
земјите во соседството функционираат редовни автобуски линии до
аеродромите. До белградскиот аеродром има автобус на секои 32 минути, а
цената на билетот е 65 динари. Во другите европски центри патниците
имаат можност да одберат различни видови превоз на патници за да
стигнат до саканото место. http://vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=1&tabid=1&EditionID=1874&ArticleID=127305 |

Edited by Cloverstack - 24-Nov-2009 at 22:18
|
 |