build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Јавен автобуски превоз (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 7677787980 86>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #1541 Posted: 08-Dec-2008 at 00:00

сакав ова да го постирам во Tуризам во МК, но бидејќи наидов на едит од кловер за сличен пост го пуштам тука, па ако не му е место фрлете го каде што треба!     

дали некој знае што бидна со лејландот (го вратија во неповрат). ме интересира дали може да се изнајми за забава, реклама или туристичка обиколка, или замина во музеј и единствено за предвремени избори ќе го пуштат во обиколка?!
патем барајќи инфо за недоумицава на нет, налетав на интересни бројки за лејландот...

„Лејланд“ се врати во Скопје
На скопските улици се врати англискиот автобус „Лејланд" стар 39 години.


Автобусот е стар точно 39 години

Автобусот кој има вредност на музејски експонат не вози на редовна градска линија, туку e наменет за туристичко разгледување на главниот град на Македонија.

Возниот парк на Јавното сообраќајно претпријатие - Скопје има над 400 возила со просечна старост од 17 години. Во гаражите на претпријатието се чуваат и стари автобуси кои веќе одамна не се произведуваат.

Но еден од двата англиски автобуси „Лејланд" повторно се врати во сообраќај. Илија Чакаров е технички директор на Јавното сообраќајно претпријатие:

-„Решивме еден од двата автобуси кои ни останаа, да го сочуваме како музејски експонат и да го користиме повремено за туристичко разгледување на Скопје. Мислам дека Скопје е единствен град кој има експонат, што може да биде пуштен во сообраќај."

Карактеристики

Автобусот е произведен во 1969 година. Има поминато 2 милиони и 400 илјади километри и има превезено над шест и пол милиони патници.

„Лејланд" има една специфика по која се разликува од другите автобуси вели Орце Ѓорѓиевски, генерален директор на ЈСП:

-„Од другите возила се разликува по начинот на кој што е дефиниран преносот. Менувачот на овие возила е полуавтоматски и самото менување на брзините повлекува одредено 'тресење', кое ги потсетува скопјани на она возење од пред 40 години."

Часлав Величковиќ е возач со 25 годишно работно искуство:

-„Од другите се разликува по тоа што е многу издржлив. Временските услови не му претставуваат никаков проблем и ние возачите многу сакаме да возиме вакви автобуси."

Спомени

Враќањето на автобусот „Лејланд" кај многумина скопјани побуди спомени:

-„Во автобус од овој тип сум се возел со моите родители пред многу години. Обновувањето на 'Лејланд' побуди спомени кај мене на едно време кога јавниот превоз го користевме многу масовно, и кога имавме помалку грижи и помалку обврски."

Данило Коцевски, хроничар на Скопје се присети и на еден друг тип англиски автобуси:

-„Јас многу добро се сеќавам на возењата во 'Лејланд' автобусите. Имаше два типа еднокатни и двокатни. Ние како деца и како момчиња посебно собиравме пари за да се возиме и тоа за нас беше посебно доживување."
...
BBC - 29.01.2008

Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #1542 Posted: 30-Nov-2008 at 01:42
Полет-Тетово е јавно претпријатие во сопственост на градот, бар така јас знам. Во Битола мислам дека има 5-6 линии во градот плус десетина кон околните села. Можно е и Куманово и други градови да имаат градски линии.
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #1543 Posted: 29-Nov-2008 at 16:56
vo kicevo nema gradski avtobusi samo privatni i tie se skapani kako vo afrika
Back to Top
BlacK View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Joined: 11-Sep-2008
Online Status: Offline
Posts: 95
  Quote BlacK Quote  Post ReplyReply #1544 Posted: 29-Nov-2008 at 16:50
Ne znam za Stip i za Gostivar,znam za Kumanovo deka ima gradski avtobuski prevoz i mislam deka 10 denara e vozenje, a Tetovo ima edna ili dve linii koi mislam deka se vo forma na polukrug od istocnata strana koi vozat sekojdnevno do univerzitetite i do srednite skoli.Porano imase i avtobuska linija do fabrikata Teteks ama ne sum siguren dali uste postoi i mislam deka taa bese od samata fabrika organizirana.Ne e rozova situacijata so avtobusite i vo Tetovo a prevoznikot se vika Polet-Tetovo i mislam deka e privatna firma ne e javno pretprijatie.
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #1545 Posted: 29-Nov-2008 at 16:11
Охрид има само селски автобуски линии исто и Струга, но не и градски, да речеме од Даљан до населба Карпош и слично. Сигурен сум дека Битола има градски автобуски превоз и мислам дека има Велес. Другите градови имаат превоз до блиските села.  
Back to Top
se_manda View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 15-Nov-2007
Online Status: Offline
Posts: 259
  Quote se_manda Quote  Post ReplyReply #1546 Posted: 29-Nov-2008 at 14:16
pa ohrid so ima za nakaj plazite i so struga so e povrzan...struga isto ima za nakaj selata(ako go racunas toa za gradski prevoz) i taa linijata so ohrid so e so ide niz cel grad
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #1547 Posted: 29-Nov-2008 at 02:16
Едно прашање малку надвор од актуелноста. Дали некој знае во кои градови низ Македонија има градски автобуски превоз? Баш ме интересира дали секаде е вака ужасен (не се сомневам), меѓутоа дали освен Скопје и Битола (и мислам Охрид) и другите градови имаат? Имав слушнато за Струмица и Куманово дека сакаат да воведат, но еве, не пишува ништо на гугл. Тетово, Гостивар, Штип, имаат тие?
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #1548 Posted: 20-Nov-2008 at 20:43
pa valjda gi gasificiraat tie najnovite avtobusi (od '45 hahah) a ne onie najstarite nego navistina vidov vo edna prilika na forumot pisese kupile avtobusi '97 ili '98, verojatno niv gi gasificiraat a ne kantite sho kje gi frlat za staro zhelezo
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #1549 Posted: 20-Nov-2008 at 19:18
СО СРЕДСТВА ОД ЕВРОПСКИТЕ ФОНДОВИ
ЈСП"Скопје" ќе гасифицира уште 12 автобуси
Гасификацијата од ЈСП велат дека ја прават за да ги намалат трошоците додека ги чекаат двокатните автобуси

ЈСП"Скопје" до крајот на годината ќе гасифицира уште 12 автобуси, откако пред две години беа пуштени во сообраќај првите 30 возила, кои место нафта користат природен гас. Директорот на ЈСП"Скопје" Александар Бошковиќ вели дека новите 12 екоавтобуси низ скопските улици ќе ги пуштат во јануари, и дека за нивна преадаптација ќе добијат грант од ЕУ фондовите. Тој објасни дека нашата земја заедно со Италија, Англија, Полска, Чешка и Бугарија учествува во проектот на ЕУ "Ренесанс" со кој овие шест држави до 2011 треба да добијат 14 милиони евра за реализација на проекти.
"Македонија преку овој проект ќе добие 700.000 евра, од кои градот Скопје ќе добие 330.000 евра. Нашето претпријатие од овие средства ќе добие 230.000 евра, од кои пак 87.000 ќе ни бидат исплатени до крајот на годината за преадаптација на 12 автобуси на гас, кои сега возат на нафта", вели Бошковиќ.
Тој објаснува дека со гасификацијата на автобусите не само што ќе го намалат загадувањето на животната средина, туку ќе ги намалат и трошоците за работа, додека Владата им ги купи ветените 300 двокатни автобуси.
Остатокот од средствата што ЈСП ќе ги добие преку проектот "Ренесанс", ќе се искористи за уредување на автобуските постојки и за воведување на системот за автоматска локација на возила. (Е.А.)

 
 
Back to Top
Supervisor View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jan-2008
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 1220
  Quote Supervisor Quote  Post ReplyReply #1550 Posted: 20-Nov-2008 at 17:40
Originally posted by BOJAN

Џабе технологија кога се нема свест!


И не е само тоа, во субстандардни автобуси од пред 40 години тешко дека технологијата е добредојдена.
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #1551 Posted: 19-Nov-2008 at 21:16
Апропо на тоа што горе го пишав! Разбирам дека социјалната состојба на населението е лоша, ама тоа не значи дека треба да се нема свест за да се плати карта. Апсолутно се согласувам дека казните се мали, а само за споредба ако ве фатат без карта во метро или во автобус во Виена казната е 400 евра на лице место!
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #1552 Posted: 19-Nov-2008 at 00:30
Казната е премала, па ако некој се шверца секој ден и дури еднаш неделно да го "фатат" пак му се исплати....
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #1553 Posted: 19-Nov-2008 at 00:28

Во автобусите на ЈСП месечно се казнуваат по 500 шверцери

Казната за возење без билет на градски линии изнесува 200 денари

Внатрешната контрола на Јавното сообраќајно претпријатие месечно поднесува 400 до 500 пријави до патници кои влегле во автобус без да платат билет. Исто толку биле казнети на самото место. Ако патникот бил фатен без билет во автобус што сообраќал на градска линија, тогаш мандатната казна, според тарифникот на претпријатието, е 200 денари, а ако станува збор за меѓуградска линија тогаш тој се казнува со 300 денари. Од ЈСП тврдат дека најголем проблем со неплаќачи, односно со патници што сакаат да се шверцуваат имаат на линиите „11“, „55“, „56“, „67“ и „65“, особено во правец на селото Стајковци.

„Многу помобилни сме отколку минатата година и работиме во две смени со повеќе контролори. Се организираме сами, а се' со цел да ги заштитиме возачите и патниците. Освен оние кои се шверцуваат без билети, имаме проблем и со учениците-средношколци во прва и втора година. Министерството не ни ги реши проблемите што се создадоа со гарантираниот бесплатен превоз до училиштата“, вели Ештреф Исеини, раководител на внатрешната контрола на ЈСП.

Од претпријатието додаваат дека годинава, за разлика од лани, имаат помал број патници кои се возат шверц. Но, минатата година имало чести обиди и за физички пресметки со контролорите, па и со возачите, а во таквите физички напади страдале и патници. Сега контролата е засилена и со тоа е зголемена заштитата и на патниците и на возачите. Во ЈСП потенцираат дека поради засилената контрола во нивните автобуси веќе ги нема и џепчиите, за што претпријатието добило и пофалба од Министерството за внатрешни работи. (Сн.К.)

utrinski
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #1554 Posted: 18-Nov-2008 at 22:37
Џабе технологија кога се нема свест!
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #1555 Posted: 18-Nov-2008 at 13:38

па цела работа е што во македонија сам горили се гаранција дека ќе ја куцниш картата, а вака сумљам дека некој ќе ја куца... на пример тука има добра финта, влегуваш и има апарати како во скопје на јсп, ја куцаш картата пише број на автобус линија време и сл. (има по 4 во автобус, плус машина за билети за тие кои не купиле претходно од трафика или сл.) е сега контролор нема во автобусот, туку да речиме се возиш се возиш и си се качува човек на една постојка, културно како сите ја удира картата и тој, и по одредено време (доволно да си чукнат карти тие кои влегле на последната постојка) поминува и ви вади легитимација, карти ве молам. се знае, кој нема карта или ја куцнал два пати истата а притоа истекле повеќе од 70 мин од претходното куцање на картата, или на лице место плаќа (добиваш и сметкопотврда) или казна да се плати во рок од 30 дена (покажуваш и ID) или ако немаш документи И пари те слегуваат и полиција. една позитивна работа во кеш ако платиш е дека смееш да го завршиш патувањето до крајната дестинација во тој автобус, ко да си извадил карта иначе 30 евра е казната, 15 за студенти (глупо е ова за студентите ама ете мислеле и на таков попуст)
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #1556 Posted: 18-Nov-2008 at 03:59
Еве јас малку технички да ви образложам како функционираат картиците кои Андреј ги спомна, оние кои е доволно само да ги приближиш кон читачот.

На тие картици однадвор нема никаква видлива магнетна трака него се комплетно затворени во пластика. Внатре има индукционен калем и мал чип. Што се случува. Во читачот има обичен магнет и кога ќе се приближи картицата кон калемот, се индуцира многу мала струја во калемот. Таа струја е многумала од редот на mA, но поради неколку десетици метри бакарна жица во форма на калем се индуцира напон отприлика колку обичен конвенционален адаптер од пазарче. Струјата го побудува чипот кој препраќа Hash-Code (20-30 цифрен број) кон читачот. Овој број е универзален и е неповторлив во пракса за два корисника. Овој код е единстев број кој што е запишан во картицата. После тоа читачот пристапува кон централна база на податоци каде што се одзема од кредитот или па се констатира дека се работи за месечен билет) Пристапот кон базата се врши преку пос-терминал (сличен апарат на оние за куцање кредитна картичка или за дополнување припејд мобилни броеви, сте ги виделе какви се како поголем дигитрон. Пристапот може да биде преку wireless internet или преку мрежата за мобилни телефони. Исто така контролорите можат со себе да носат такви читачи кои функционираат и на батерии и да ги проеруваат патниците дали куцнале карта. Процесот воопшто не одзема никаво време пошто комуникацијата на пос-терминалот со базата е од големина во ms (милисекунди). Ваквите картици се користат за евиденција на работното време на вработени во фирми, за account-и во интернет кафиња и слично.

Уникатниот број кој што е на картицата се генерира random и е можно да се пофтори 1/трилијарди и повеќе. Хипотетички некој вработен во некоја фирма од другата страна на светот оже да се вози на ваша сметка во градски автобус во Скопје.

Да немате никаква забуна со картиците кои се користат како СИМ или како картици за говорница. Тие картици во себе содржат по неколку броеви и тие картици се независни од база на податоци, односно ако имам соодветен читач* (кој е нелегален и за кој треба лиценца) можам да си убацам кредит. Во случајот со градски автобус е неможно фалсификување на картицата.

*со таков исти читач се пробива iPhone за да функционира на мрежите во Македонија.


Edited by lslcrew - 18-Nov-2008 at 04:02
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #1557 Posted: 18-Nov-2008 at 00:16
Не бе луѓе, НЕМА НИКАКВИ КОНТРОЛОРИ. ЕДИНСТВЕНО ШОФЕРОТ Е НАДЛЕЖЕН. Ех ако не го куцнеш, нема да те пушти во автобусот-многу едноставно. И ке кажете, е да ама кој е шоферот да ме спречи, или дали ќе може секого да го спречи, ама тоа го отвара прашањето "две горили во секој автобус". Ако сме си примитивни, тогаш што ќе ни се модерни технологии. Иначе апаратчето за читање е мало, и само се доближува картата до него, исто како кога покажуваме слободна карта на возачот, не бара повеќе време или напор. Истото важи и за месечните карти-при секое влегување се куца картата.
Иначе има и друг систем. По првата (влезна) врата има две рампи, кои при секое куцање се ослободуваат. Но тоа не е примерно за градски транспорт, затоа што се ствара гужва, но пак шоферот е надлежен за контрола. И камерите де.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #1558 Posted: 17-Nov-2008 at 23:14
е тие што имаат месечна или слично? треба да куцаат насекое месечна карта? нема логика, и ако не куцнеш што, возачот ќе застане да те казни? малку не ми е логично. а контролор има на секој автобус во секое време? додуша за животни како нас така и треба, ама малку претерано е да прати сега тој 100 души влегле дали 100 пати се слушнал звукот. мислам дека некој се имаше возено со картичката, ќе чекаме да ни каже какво беше искуството. а среќен пат... па со таков автобус треба среќно да пише како во рудник да влегуваш, исти ти се шансите да излезеш здрав
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #1559 Posted: 17-Nov-2008 at 22:51
Originally posted by гитардемон

имам едно прашање сега поврзано со тие картите-наша карта и сл. имено, како ќе знае контролорот дека сте 'чукнале' карта? ви дава тој автоматот некое ливче дека сте удриле во колку сатот која линија и слично, или така чукни ти, па никаква потврда немаш? кој се возел ако може да ми каже баш ме интересира
па кога ќе ја куцнеш дава звучен сигнал, кој ако не го слушне и шоферот или контролорот одма знае дека не си ја куцнал, е сега за проверка после некое време, ваљда бидејќи сите картици имаат код, тој код може да провери дали е куцнат пред извесно време (има едно мало тастатурче одма до апаратот за картицата)
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #1560 Posted: 17-Nov-2008 at 22:39
Да, во Љубљана има такви Смарт Картици, но само во делот линии кои возат до предградијата (medkrajevni potniški promet), во тек на воведуваље е и во градските линии. Многу просто функционира- само ја доближува картата до читачот, тој ја одобрува, издава сигнал со зелено светленце Roll%20eyes и тоа е тоа. Нема никакви потврди ниту пак контролори. За контролата е задолжен исклучиво возачот.
Една забелешка- со кој памет напишале на екранот СРЕЌЕН ПАТ?!?! Низ град не се патува, туку се вози. Тотална неписменост. Зарем нема да е правилно Пријатно и удобно возење. Question
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 7677787980 86>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.651 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.