build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Јавен автобуски превоз (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 7778798081 86>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #1561 Posted: 17-Nov-2008 at 21:06
па неможе да биде побрзо од само едно фрлање поглед... барем за во гужвите големи... ама сепак во гужвата мислам дека не проверват карти, или? кога се сите како сардини напикани не вервам дека ќе се осмели контролорот да влези да го опцујат сите во гужвата да вадат картите да ги покажат ама не знам како е во скопје сепак
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1562 Posted: 17-Nov-2008 at 21:03
Па не гледам зошто не би било брзо со читач Dunno
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #1563 Posted: 17-Nov-2008 at 20:56
и јас така мислев, ама дури да ги провери сите во гужва... вака со ливче само гледа датум и време и број на автобус (да не си чукнал на друг автобус па со истата се возиш)... а ако е брзо, е друго. зато реков, некој шо се возел да ни кажи
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1564 Posted: 17-Nov-2008 at 20:55


Па не знам како е ама логично би било кога ќе поминеш со картичката низ апаратот тој да „запише“ точно време во нејзината меморија. Контролорите ваљда ќе идат со читачи и ќе може да направат проверка... Само претпоставка, ама зборот ми е дека начини секако постојат и без ливчиња и сл.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #1565 Posted: 17-Nov-2008 at 20:49
имам едно прашање сега поврзано со тие картите-наша карта и сл. имено, како ќе знае контролорот дека сте 'чукнале' карта? ви дава тој автоматот некое ливче дека сте удриле во колку сатот која линија и слично, или така чукни ти, па никаква потврда немаш? кој се возел ако може да ми каже баш ме интересира
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #1566 Posted: 17-Nov-2008 at 02:07
ДО КРАЈОТ НА ГОДИНАТА И ЕЛЕКТРОНСКИ МЕСЕЧНИ БИЛЕТИ ВО ПРИВАТНИТЕ АВТОБУСИ


Превоз со Моја карта 23 денари


Возењето со електронскиот билет Моја карта, во приватните автобуси на "Слобода превоз", од денеска ќе чини 23 денари. Според директорот на ова автобуско претпријатие, Ленин Јовановски, промотивниот период и промотивната цена од 15 денари за едно возење, која траеше од воведувањето на безготовинското плаќање, односно изминатите два месеца, завршува денеска.
-Сите сегашни и идни корисници на Моја карта сега ќе се возат по бенефицирана цена од 22 денара, односно 3 денари помалку од готовинското плаќање кое изнесува 25 денари. Во моментот се подготвува и софтвер за оние што ќе го надополнат билетот најмалку со 300 денари. Тие ќе се возат уште со еден денар помалку, објаснува Јовановски.

Најдоцна до крајот на годината од "Слобода превоз" најавуваат и поволни пакети за студенти, ученици, пензионери, вработени, невработени, како и други категории на патници.
-До крајот на годината кога се очекува и целосно покривање на сите 140 наши автобуси со читачи за електронска наплата, ќе понудиме месечни билети кои ќе бидат многу поповолни и од оние кои сега се користат во автобусите на ЈСП. Во нашиот диспечерски центар, кој се наоѓа спроти "Рекорд", ќе можат да се набават овие електронски картички, кои ќе се разликуваат од Моја карта и на кои ќе стои слика и лични податоци за сопственикот. Поволноста кај овој слободен билет е во тоа што доколку во тековниот месец не се потрошат сите ставени пари, тие ќе важат и во наредниот месец, додава Јовановски.

Од јануари, пак и приватниците и ЈСП планираат да го укинат готовинското плаќање во автобусите.


еве конечно европско нешто... во африкански автобуси, секако ама ете не сме биле само ние, дојдоја некој деца од молдавија вчера во автобус со куфери тука, и одат со 10 евра на возачот дај карта тој ги гледа да се крсти ете... и то го има
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #1567 Posted: 13-Nov-2008 at 13:51
Наскоро „интелигентни билети“ во автобусите на ЈСП
Автор:  Р.З.

До крајот на неделава ќе биде избран најповолниот понудувач за набавка на опремата за електронска наплата со „интелигентни билети“ во градските автобуси, соопштуваат од јавното сообраќајно претпријатие „Скопје“. Оттаму додаваат дека меѓународниот оглас е завршен, дека на него се пријавиле три компании и градот треба да ја избере онаа понуда што е најповолна и со најниска цена.

- Тендерот е отворен, на него е пријавена турската фирма „Ксмет карт“, која веќе стартуваше со електронската наплата во приватните автобуси на „Слобода превоз“, а една од пријавените понуди е на фирма од Холандија. Сега се разгледуваат понудите и до крајот на неделата градот треба да ја избере најповолната понуда, која во рок од 100 дена ќе треба да го вгради системот во 250 автобуси на ЈСП. Планираме процесот на поставувањето на читачите на картите да се направи во најкус рок, за да нема забуни и недоразбирања кај граѓаните. Ќе се покриваат по 10 автобуси дневно - објасни Александар Бошковиќ, в.д. директорот на јавното сообраќајно претпријатие „Скопје“.

Тој истакна дека кога ќе пристигнат двокатните автобуси, веднаш ќе може да се префрли системот за и во нив да се овозможат електронска наплата и автоматско следење на возилата. Според Бошковоќ, првите двокатни автобуси ќе пристигнат во март, ќе се набавуваат постепено, па затоа нема да биде проблем одеднаш да се опремат со читачи околу 60 автобуси. Овој систем ќе му овозможи на ЈСП да ја следи фреквенцијата на патниците, како и да се намалат фалсификувањата на билетите, што е најголем проблем на претпријатието, а ќе се има и претстава за потрошувачката на горивото.

http://novamakedonija.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=4&tabid=2&fCat=1&top=1&EditionID=230&ArticleID=11093
Back to Top
Supervisor View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jan-2008
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 1220
  Quote Supervisor Quote  Post ReplyReply #1568 Posted: 11-Nov-2008 at 22:31
Директорот на ЈСП имаше телевизиско гостување. Човекот образложи и повеќе од потребното во врска со ситуацијата во ЈСП. Посебно обврна внимание на двокатните автобуси и проектот за трамвај.
Изнесе зачудувачки податоци и испитувања кои се правени од ЈСП и кои покажуваат дека двокатните автобуси се катастрофално решение за Скопје.
Од тоа дека двокатните автобуси се поскапи за одржување пред се во однос на тоа дека се потребни и нови сервисни центри (перални, сервис, гаражи) бидејќи постоечките се пристапни за еднокатни или нископодни автобуси до 3.20 цм. Исто така фактот дека дури и самиот застој е поголем односно времето на чекање пред автобусот за влез и се создава дополнителна гужва внатре и надвор. Контролата на вториот кат и многу важно пристапот за инвалидизирани лица кој кај нископодните автобуси кои се тестираа се покажа одличен. Тој напомена дека има информации кои говорат дека дел од автобусите биле над 4.50цм што значи дека на повеќе од 6 важни локации низ градот тие би биле непристапни. Исто така неквалитетните патишта кои безмалку наликуваат на "шини" би значеле и несигурен транспорт. Возилата се сосема различни и се потребни усовршувања на возачите. Не сакам да зборувам за културата на граѓаните. Дрворедите, канделабрите посебен проблем... Дури и фактот што доколку се набават нископодни автобуси на природен гас би трошеле литар за 25ден, додека двокатните би останале на цените од 70ден литар Bash  Значи дури сега ми е јасно каква катастрофална грешка се прави со тендерот за 302 двокатни автобуси. Bash
BashЧовекот истакна навистина коректни и наместо работи во врска со двокатните автобуси.
Исто така се задржа на фактот што проблемот со финансирањето лежи дел и до Владата бидејќи пред се немаат никаква помош и сите приходи ги обезбедуваат од билетите.
Приватниците узурпираат бидејќи не плаќаат ддв и не издаваат билети, што само му наштетуваат на ЈСП.....


Edited by Junkie - 11-Nov-2008 at 22:34
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #1569 Posted: 10-Nov-2008 at 21:00

a за jсп шо праjме или не се во игра тие, не ги рачунаме



Edited by Cloverstack - 17-May-2010 at 00:33
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1570 Posted: 10-Nov-2008 at 20:25

Ќе се воведе електронска наплата и во автобусите на „Мак-експрес“

До Нова година ќе бидат опремени две третини од вкупно 95 автобуси

Електронската наплата ќе стане практика и во автобусите на приватното превозничко претпријатие „Мак-експрес“. До Нова година ќе бидат опремени две третини од вкупно 95 автобуси на претпријатието, колку што учествуваат во јавниот градски превоз на патници. Другите, веројатно, ќе се опремуваат во текот на јануари идната година.

Од претпријатието велат дека и тие, заедно со „Слобода превоз“, го потпишале Меморандумот со кој се обврзале пред Градот дека до Нова година ќе воведат електронска наплата. Но, додаваат дека се независни во изборот на фирма која ќе им го инсталира електронскиот систем за наплата. Објаснуваат дека побарале понуди од повеќе фирми од Италија, Белгија, Хрватска и Чешка и деновиве ќе ја изберат најповолната, а за две до три недели ќе потпишат и договор. Од она што го имаат досега, неофицијално велат еден валидатор ќе чини малку повеќе од две илјади евра. Бидејќи тоа ќе претставува финансиско оптоварување за нивните членови, тие веќе направиле преговори со неколку банки за отплата на кредит, или лизинг на од две до три години.

„Одборот на кооперанти во претпријатието брои десет члена и тие ќе донесат заклучок, а потоа ќе ги свикаме и другите за да се договориме околу начинот на отплата на валидаторите. Сите автобуси ќе мора да бидат опремени, а се' со цел да се овозможи побрз и полесен начин на наплата“, вели Милорад Димитровски, еден од основачите на „Мак-експрес“.

Од претпријатието велат дека нивните електронски карти веројатно ќе се разликуваат од оние на другото приватно претпријатие само според дизајнот, но секако ќе важат и во автобусите на „Слобода превоз“, за што двете претпријатија ќе потпишат договор. (Сн.К.)



Статијата е прочитана 239 пати.


http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=CC3B80418DDB994C8A486C03D94F7843
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #1571 Posted: 06-Nov-2008 at 14:29
ЗА ЈСП „СКОПЈЕ“
Одобрени субвенции од 50 милиони денари

Советот на град Скопје одобри 50 милиони денари како субвенции за Јавното сообраќајно претпријатие „Скопје“. Во образложението стои дека финансиската помош е потребна поради тоа што претпријатието врши превоз по бенефицирани цени на патници кои се социјални категории, како студентите, учениците, пензионерите и корисниците на годишни билети од буџетските институции. На тој начин ЈСП не може да ги покрие реалните трошоци од редовното работење и затоа постојано бележи загуби, се вели во образложението. Градоначалникот Трифун Костовски смета дека во субвенционирањето на ЈСП треба да се вклучи и централната власт. - Наместо ветувања за 300 или за 100 автобуси, треба системски да се реши прашањето со јавните претпријатија - нагласи Костовски.

http://www.vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=2&tabid=1&EditionID=1544&ArticleID=101726


Ама и овој Трифун заебава сега. Сега е иницијатор на идеја на која највеќе се противеше он, а и ние тука се противиме. Зашто бара централната власт да се вклучи во финансирање на локалната. Како мисли да покаже дека на владата не и е место во град Скопје. Вака само и дава аргументи на владата да ги набави тие 300 автобуси.

Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1572 Posted: 01-Nov-2008 at 19:50
Originally posted by lslcrew


Шала на страна, стварно си во право околу ова, но пак се враќаме на проблемот со финансиската децентрализација, каде што секој град ќе си купи она што смета дека е најдобро за него и нема никој од владата да му попува што да купи.


Погоди многу битен момент. Дури и кога би раздавала владата автобуси на сите градови, тоа би било многу лошо. У суштина владата се заебава со финансии што треба да ги децентрализира, а ваму уште ќе се најдат којзнае колку луѓе што ќе бидат пресреќни за „подарокот“. А на подарен коњ нормално забите не му се гледаат, ниту на подарен автобус катноста.

Crazy
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #1573 Posted: 01-Nov-2008 at 19:47
Тотално те поддржувам. Во Македонија се мисли само за Скопје НО повеќе од 1/3 од населението живее во престолнината, така што помошта на владата е добредојдена во секој случај. Само што парите можат поефикасно да се потрошат. И уште едно нешто- намената на двокатните автобуси (а и на сите други градски автобуси) не е да се заштеди на простор. Секаде во светот се дава предност на јавниот транспорт независно од нивниот габарит затоа што еден автобус заменува повеќе од 50 коли (или собира 180 луѓе). Аргументот дека со двокатни автобуси се заштедува на простор а со дуплите (хармоники) не, е едноставно  безсмислен.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #1574 Posted: 01-Nov-2008 at 19:41
Прилеп нема земјотрес, а со тоа нема ни "Стар Прилип" кој хипотетички би му се враќал духот! Crazy

Шала на страна, стварно си во право околу ова, но пак се враќаме на проблемот со финансиската децентрализација, каде што секој град ќе си купи она што смета дека е најдобро за него и нема никој од владата да му попува што да купи.
Back to Top
ovaj_stariov View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-May-2008
Location: Prilep
Online Status: Offline
Posts: 1321
  Quote ovaj_stariov Quote  Post ReplyReply #1575 Posted: 01-Nov-2008 at 19:18
Досега се стегав,се стегав,се стегав,ебаго се прежилив од стегање,морам да кажам!Big%20smile

Кој и даде мандат на владата да троши државни пари за потребите на Скопје,зошто јас да плаќам данок,а скопјани се возат со нови автобуси.

Шалата на страна,мислам дека стварно не е правилно.

P.S.сакам пет двокатно автобуси во Прилеп,на битолчани пратетете му кабриолет и така се фалат дека имаат што да покажат
build.mk, гради форумска историја
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #1576 Posted: 30-Oct-2008 at 12:14
а да купат прво нови автобуси па после да поскапат може? барем да имам за што да плаќам
на крај пешки ќе идам, може поскапувањево не е голем терет за некој друг, ама јас секој ден најмалку два пати се возам со автобус
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #1577 Posted: 30-Oct-2008 at 00:22

ЈСП ќе побара повисока цена за 28 отсто

Барањето за поскапување на превозот идната недела ќе се најде пред УО на претпријатието

Јавното сообраќајно претпријатие „Скопје“ ќе побара зголемување на цената на јавниот градски превоз за 28 отсто и тоа линеарно на сите билети. Барањето уште идната недела ќе се најде пред Управниот одбор на претпријатието, кој ќе треба да го разгледа и да одлучи дали да побара поскапување од Советот на Скопје. По ова прашање, УО еднаш веќе одлучувал, кога го одбил барањето за зголемување на цената за 31 отсто. Сегашното барање, кое е за 3 проценти помало од претходното, се појаснува со последното поевтинување на нафтата.

Александар Бошковиќ, првиот човек на ЈСП, вели дека, независно од актуелниот пад на вредноста на нафтата, претпријатието цели две години не е променета цената на билетите. Последното поскапување се случило кога цената на нафтата изнесувала 38 денари за литар, што значи дека со сегашните 74 денари за литар за нив нафтата е поскапена за 100 проценти.

„Цената на нафтата влегува со 38 отсто во цената на билетот, а од вкупниот приход што го остварува ЈСП, 97 проценти се од билетите. Од нив, 40 отсто оди на плати. На колективните билети отпаѓаат 70 проценти, а токму од нив како од привилегирани билети годишно губиме од 250 до 300 милиони денари. Таа разлика треба некој да ја плати, а во светот практика е тоа да го прави државата. Така би требало да биде и кај нас, бидејќи ЈСП не може да биде носител на социјална политика. Како претпријатие кое работи врз принцип на самофинансирање, ние сме единствени во светот“, објаснува Бошковиќ.

Тој додава дека благодарение на субвенциите од Градот во висина од 60 милиони денари навреме биле обезбедени и платите на вработените кои засега се редовни и не доцнат. Но, со стар возен парк се потребни средства и за многу други намени, како за резервни делови, за средства за подмачкување, а сега во зимски услови и за антифриз.

http://utrinski.com.mk/?ItemID=CF0608EAE2B0D841AD385CFE6FB5673E


Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #1578 Posted: 29-Oct-2008 at 11:37


Јас сум скептик за ова... гарант ќе има разни кавги, може ќе направат посебно ЈП за трамваи, ќе тврдат дека Трамвај и автобус не чини исто и мора да има различни цени на карта, дека неможе Трамвајот да тоне ради нерентабилност на автобусите или vice versa..... Абе имаат нашите цел ареснал методи како една прилично стандардна работа во нормалниот свет да ја искомплицираат до бесвест. Па не смислија заеднички систем за автобускиот превоз сите овие години па што останува за за останатото.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1579 Posted: 29-Oct-2008 at 00:08


Ако толку многу се брзаш, а ете се немаш унапред обезбедено, ќе се возиш „посолено“. Друга логика не гледам... Не е ни толку трагично еднаш да платиш малку повеќе (збориме сепак за мали безначајни суми доколку тоа не е прејдено во навика, а на кого му е навика тој и заслужува да биде удрен по џебот). На крајот на краиштата кој се вози редовно сигурно дека ќе си го има регулирано ова прашање.
Ако се цените исти, која е стимулацијата луѓето да купуваат билети унапред и да не прават гужва и застој со нивно купување во автобус???

А за трамвајот, дај не зезај... Мислиш дека некој од сега сериозно размислува по тоа прашање? Ете ние го изградивме па и ќе воведуваме заеднички билети Roll%20eyes
Најнормално е да има еден единствен систем на билети со разни опции, кој ќе ги опфаќа и ЈСП и приватните и трамвајот во иднина. Но кога точно ќе се имплементира такво „чудо“ останува да видиме.


Edited by Cloverstack - 29-Oct-2008 at 00:09
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #1580 Posted: 28-Oct-2008 at 23:54
Добро пример ако се брзаш и мораш да стигниш навреме за автобусот нема причина да биди поскапо ТОЛКУ многу како шо викаш... Тука фино и културно си има билет да си извајш во автобусот со важност од 70 минути и 24-часовен, на автоматчиња со дугмиња (на мерцедесите со тач скрин) и софтвер на 4 јазици. Инаку цените се (ако има врска со темата) 25c за студенти, ученици, пензионери и луѓе со повеќе од 3 деца (не во автобусот туку во фамилијата), 50c за сите останати ако ги вадиш од трафика 'бакалче' или нивен продажен центар, додека внатре во автобусот коштаат 30c со 60c соодветно. 24-часовните се 1eur со 2eur... Цените само за споредба во што се возат тие и колку плаќаат, а во што ние! Како и да е, не е субвенциониран превозот од градот и државата, сами си успеале. И да, само една фирма е и фала богу шо нема глупости со приватници-државни пошто е то најглупата работа во скопје мислам. Се знае, една фирма, сè унифицирано.

едит: п.с. скопје ќе има и трамвај (ваљда) па дали картичките ќе важат и за трамвајот, или тие ќе немаат врска. тука јсп се знае што значи - јавно претпријатие за превоз, опфаќа и трамвај и метро и автобуси (атина, а и солун набрзо).

п.п.с. не ми замервајте шо ја земам грција за пример ама некако најцивилизирана е (да видиш да не верваш) од сите соседни земји шо ги имаме во овај поглед.

и уште нешто, тука странците некако ми изгледа дека иако со некои тешкотии секогаш стигнуваат на саканата дестинација со автобусот, возачите знаат да гукнат барем 2 збора англиски и дисплеите имаат сите англиски. како е тоа кај нас, сте виделе ли туристи во градски РЕЈЗ?

Edited by гитардемон - 29-Oct-2008 at 00:01
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 7778798081 86>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.672 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.