build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Инфраструктура (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 678910 11>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #141 Posted: 22-May-2010 at 03:59

Пругата кон Бугарија чека европски кредити

Изградбата на уште 90 километри од делницата што е
дел од Коридорот 8 тапка в место десетина години

Маја Томиќ

Дали европските банки ЕБОР и ЕИБ наскоро ќе ја спасат нашата катастрофална патна инфраструктура и ќе придонесат земјава, конечно, да добие сообраќаен лик како повеќето земји од соседството? Има ли шанси наскоро од Македонија да се патува со воз за соседна Бугарија, со која земјава никогаш немала железничка врска, ниту, пак автопат, и покрај фактот што Софија е најблиска престолнина на земја-членка на ЕУ и е оддалечена само околу 200 километри. Според последната најава на ЕБОР и на ЕИБ, овие две значајни финансиски институции имаат намера да инвестираат околу половина милијарди евра во повеќе инфраструктурни проекти во земјава наредните неколку години.

Нерешената инфраструктура, секако, имала и има последици врз политичката, туристичката, а посебно врз трговската соработка и релациите меѓу двете земји.

Според некои пресметки, земјите од регионот годишно губат најмалку една милијарда евра поради се' уште неизградената транспортна мрежа од Коридор 8, што треба да ги поврзе Црното и Јадранското Море, а која оди од Бургас, преку Скопје до Валона во Албанија. Приоритет за македонските власти беше и е довршувањето на железничката пруга кон Бугарија, односно изградба на уште 90 километри пруга.

Бугарските, македонските и албанските власти во изминатите десетина години потпишаа повеќе меѓународни договори за изградба на Коридорот 8, најавуваа странска помош од повеќе фондови и институции. Но, како што стојат работите со досегашната динамика, уште неколку години коридорот сигурно нема да биде изграден. Се проценува дека неговото комплетирање ќе чини вкупно 2,7 милијарди евра.

Бугарија во последниве години го интензивираше довршувањето на нејзиниот дел од патната и од железничката мрежа од Коридорот 8, а кај нас работите тапкаат в место. Македонија досега успеа да го истрасира земјениот дел кој стасува пред Крива Паланка, да изгради неколку железнички мостови и да пробие неколку тунели. За довршувањето на железничката пруга треба да се потрошат уште најмалку 150 милиони евра. Од бугарската страна, од Ѓуешево до македонската граница останаа уште 2,5 километри без железничка линија, што не се смета за клучна пречка за реализација на проектот Коридор 8.

Од Министерството за транспорт и врски информираат дека се во тек повеќе активности за подобрување на железничката инфраструктура, пред се', на изградбата на железничкиот дел од Коридорот 8. Се очекува ЕБОР да финансира околу 18 милиони евра и за реконструкција на железничката пруга од Коридорот 10. За таа цел, оваа банка веќе обезбедила средства за изработка на физибилити студија. Според Министерството, во тек е изработка и на идеен проект и студија за изградба на железничка пруга од Кичево до Лин - граница со Албанија.

Покрај тоа, со средства од ЦЕИ е предвидена и изработка на физибилити-студија за делницата Куманово – Деве Баир. Се очекува договорот со избраната консултантска куќа да се склучи во втората половина од 2010 година, а ангажманот ќе биде 8 месеци. Во фаза на изработка е и основен проект за траса на делницата од Крива Паланка до Деве Баир.

ЕБОР досега во Македонија има финансирано повеќе од 510 милиони евра во над 40 проекти од инфраструктурата и корпоративните дејности, како и во финансискиот и енергетскиот сектор.

Во земјава со години нема никакви инвестициски активности и за сообраќајници од повисок ранг, како што се автопатишта, вклучувајќи ги и тука и патните артерии, Коридорите 8 и 10. Се' што се работи во земјава досега се само реконструкции или изградба на регионални патишта. Моментално се работи само на седум километри автопат од Табановце до Куманово.

„За изградба на делницата Демир Капија – Смоквица, во должина од 28 километри, е изработен главниот проект и следува обезбедување на финансиските средства, при што делумно ќе се искористат и средства од ИПА-фондовите“, велат од Министерството за транспорт и врски.

Токму за овој недоизграден дел од Коридорот 10, владина делегација деновиве разговараше со претставниците на ЕИБ. Беше посочено дека се потребни од 200 до 250 милиони евра за довршување на овој проект.

Кога ќе почне да се гради некоја делница и од Коридорот 8 на ниво на автопат, се' уште е непознато, затоа што се' уште се во тек многуте постапки за експропријација на земјиштето по должината на оваа траса.

http://utrinski.com.mk/?ItemID=64DE66A6F14ADC439A43B369BA361C3E
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #142 Posted: 14-May-2010 at 12:58

ЕБОР заинтересирана да финансира проекти во Македонија вредни околу 450 милиони евра

Македонија се очекува да добие околу 450 милиони евра од Европската бнака за обнова и развој (ЕБОР) за пакет проекти од патната инфрструктура, железницата и енергетиката.

Ова е најавено на средбите што вицепремиерот и министер за финансии Зоран Ставрески ги имаше во Загреб со претставници на ЕБОР.

Како што јави известувачот на МИА, Банката е заинтересирана за проектот за ревитализација на железничките пруги од Коридорот 10 и Кордорот 8, како и за проектот за изградба на гасоводниот систем.

Се очекува банката да го потврди и грантот од половина милион евра за изградба на физибилити студија за железничката пруга од Коридорот 8, а до крајот на јуни Бордот на директори на ЕбОР да донесе одлуката за заем од 17,6 милиони евра за реконструкција на железничката пруга долж Коридорот 10.

На средбите одржани на маргините на Годишното собрание на ЕБОР, станало збор и за тековниот проект за ревитализација на регионалните и локалните патишта во кои ЕБОР има инвестирано околу 50 милиони евра.

Начелен интерес ЕБОР пројавила и за финансирање на проектот за изградба на гасоводниот систем за кој конечната одлука се очекува Бордот на директори да ја донесе до крајот на годината по разгледување на веќе изготвената физибилити студија.

Во енергетскиот сектор ќе се разговара за проектот ХЕЦ „Бошков мост“ вреден 80 милиони евра.

Вцепремиерот Ставревски попладне заедно со директорот на Агенцијата за привлекување странски инвестиции Виктор Мизо ќе ги презентираат можностите за инвестирање во Македонија пред заинтересирани инвеститори и меѓународни финансиски институции.

На маргините на Годишното собрание на ЕБОР ќе биде потпишан и договор за заем меѓу ЕБОР и Охридска банка во висина од 10 милиони евра што ќе биде искористен за кредитирање на мали и средни бизниси.

Од почетокот на своето работење ЕБОР во Македонија има финансирано повеќе од 510 милиони евра во над 40 проекти од финансискиот и енергетскиот сектор, инфраструктурата и корпоративните дејности.

На Форумот во Загреб учествуваат над 2000 високи владини претставници, банкари и експерти кои дебатираат како да се зајакнат финансиските пазари за да се постигне одржлив економски раст и да се забрза темпото на закрепнување на економиите по минатогодишната финансиска криза.
 

http://sitel.com.mk/dnevnik/biznis/ebor-zainteresirana-da-finansira-proekti-vo-makedonija-vredni-okolu-450-milioni-evra

Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #143 Posted: 04-May-2010 at 18:30
Во Битола утврдена програмата за уредување на градежното земјиште Битола http://www.porta3.com.mk/images/stories/dnevni_vesti/bitola-072.jpg4 мај - Советот на општина Битола ја утврди новата програма за уредување на градежното земјиште на подрачјето на општината.

- Главен акцент ќе биде ставен на изградба на улици и капацитети за водоснабдување, но со несмален интензитет ќе се врши изработка на проектна документација за која се планирани околу 12 милиони денари, како и изградба на капацитети за енергетиката, пречистителна станица и изградба на мостови, информираат од општинската администрација во Битола.

http://www.porta3.com.mk/images/stories/dnevni_vesti/bitolapicture-060.jpgВо зависност од приходите во општинската каса, како и од инвеститорите, програмата овозможува во Битола да бидат изградени нови бензински пумпи за што се определени соодветни локации, довршување на градскиот парк и изградба на топлана.

Со средства од Владата и со општинско кофинансирање во Битола се гради булеварски влез и автопатско решение од страната на Прилеп, инфраструктура во индустриската зона „Жабени“ и се уредува големиот кружен тек кај местото викано Дулие. Минатата година програмата за уредување на градежното земјиште во општина Битола била реализирана со 88,83 насто и притоа бил остварен приход од 237 милиони денари, информираат од битолската локална самоуправа. (МИА)

http://www.porta3.com.mk/index.php?option=com_content&task=view&id=2015&Itemid=106
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #144 Posted: 03-May-2010 at 18:30
Интервју на Министерот Јанакиески за Капитал - 3.5.2010

 

 

Интервју со Миле Јанакиески, министер за транспорт и врски

Оваа година ќе биде клучна за инфраструктурата

Концесионирањето на аеродромите и патиштата и патарините, почетокот на гасификацијата и изградбата на 1.753 социјални станови се проектите на кои годинава активно работи Министерството за транспорт и врски. Министерот Миле Јанакиески вели дека интензивно се работи на изградбата на Коридор 10, за што е изработен главниот проект за последната делница за што треба да се обезбедат финансиски средства за изградбата.
За реновирањето на скопскиот и охридскиот аеродром минитстерот Јанакиески вели дека
е историски проект од исклучително значење. Тврди дека државата ќе добие аеродроми со модерен изглед кои функционираат по сите светски стандарди.

 

 

Капитал: Минатата година беше распишан јавен повик за прибирање на понуди од компании заинтересирани за давање на патиштата под концесија, но роковите неколку пати беа пролонгирани. До каде е постапката за издавање на патиштата под концесија? Кога се очекува овој тендер за заврши и да се знаат првите концесионери?
- Проектот за концесија на патиштата има за цел понатамошно унапредување на целокупната патна мрежа во Македонија, што директно ќе влијае на подобрување на сувоземните врски и пораст на економијата. Ние објавивме повик за учество во постапката за доделување на концесија за вршење на работите на изградба, реконструкција, одржување, наплата на патарина и користење на дел од државните патишта во Република Македонија, поделена во два пакети. На барање на дел од заинтересираните компании, но и поради измените во Законот за концесии и други видови на јавно приватно партнерство, Владата на Република Македонија донесе одлука со која рокот за доставување на барањата за учество во постапката е продолжен до 19 мај 2010 година, со што се овозможува заинтересираните компании да ја комплетираат потребната документација која е потребно да ја достават до Министерството за транспорт и врски согласно објавениот јавен повик.

Капитал: Колку и кои компании досега покажале интерес за концесија и кои од делниците кои се нудат се најатрактивни за нив?
- Министерството за транспорт и врски заедно со Агенцијата за државни патишта го спроведе повикот за покажување иницијален интерес за концесии на патиштата во земјава и на истиот вкупно 48 компании, финансиски институции и конзорциуми од целиот свет доставија писма за изразување интерес за учество во овој проект.
Како што споменав, предметот на концесија опфаќа вршење на работите за изградба, реконструкција, одржување, наплата на патарина и користење на патните правциво два пакети. Во првиот пакет станува збор за патните правци Крива Паланка– Романовце, Крива Паланка – Страцин, Страцин – Романовце, Кочани – Штип, Миладиновци – Штип и Миладиновци – Штип преку Свети Николе, како и вршење на работите на одржување, реконструкција, наплата на патарина и користење на патните правци Миладиновци – Скопје и обиколницата на Скопје. Во вториот пакет, се патните правци Стенковец – Блаце, Гостивар – Ќафасан, Гостивар – Букојчани – Кичево, Кичево – Требениште, Требениште – Охрид, Требеништа – Струга, Струга– Ќафасан, Струга – Подмоље, и правецот Гостивар - Тетово -Скопје.
Вредноста на концесискиот проект за двата пакета е проценета на приближно една милијарда евра, а предвидено е концесијата да биде со времетраење од 35 години, со тоа што предвидениот период за изградба на патните правци на ниво на автопат е 8 години од денот на склучување на договорот за концесија.

Капитал: Беше распишан и јавниот повик за давање на патарините под концесија. До каде е таа постапка, дали има заинтересирани компании кои би ги земале патарините под концесија?
- Станува збор за проект чии очекувани придобивки се зголемување на ефикасноста во системот на наплатата, намалување на времето на чекање и воведување современи решенија за вршење на наплатата. На јавно распишаното барање за изразување на интерес до соодветни компании и конзорциуми за доделување на концесија и управување со нов систем за наплата на патарина на пет постојни наплатни станици во Република Македонија, се јавија 26 заинтересирани страни. Следен чекор за реализација на овој проект е објавување на јавен повик за доделување на концесијата.

Капитал: Регионот, посебно Србија, интензивно работи на обезбеудвање финансии за доизградба на Коридорот 10, кој е стратешки економски приоритет за поврзување на регионот. До каде е изградбата на овој важен Коридор во Македонија и кога ќе биде завршен? Како стојат работите со другиот важен Коридор, Коридорот 8?
- Владата на Република Македонија интензивно вложува во изградба, рехабилитација и модернизација на патната инфраструктура во сите сегменти. Токму во оваа насока во тек е реализацијата на неколку капитални конкретни проекти, како што се проектот за рехабилитација и реконструкција на регионалните и локалните патишта со средства во висина од 120 милиони евра кој се спроведува со Светската Банка и Европската банка за обнова и развој, а дополнително на ова, се работи на комплетирање на изградбата на Коридорот 10 и Коридорот 8 во Република Македонија на ниво на автопат.
За комплетирање на патниот дел од Коридорот 10 во тек е изградбата на автопатот Табановце – Куманово во должина од приближно 8 km, и предвидено е истата да биде завршена до крајот на оваа година, а исто такасе работи на изградбата на делницата Демир Капија – Смоквица која е со должина од 28 километри. За оваа делница изработен е главниот проект и следува обезбедување на финансиските средства при што делумно ќе се искористат и средства од ИПА фондовите.
Во рамките на проектот за концесија на патиштата се очекува и изградбата на делници од патниот коридор 8 на ниво на автопат.

Капитал: За десет години беше одложен стартот на изградбата на карго аеродромот во Штип, бидејќи како што потенцираше турскиот концесионер ТАВ, кога го склучиле договорот за концесија немале потполна документација во однос на метеоролошките податоци за местото каде што треба да се гради. Дали Министерството за транспорт и врски знаеше дека документацијата не е потполна и дека за такво испитување потребни се десет години?
- Не станува збор за непотполна документација, туку за меѓународни безбедностни стандарди кои важат кога се градат нови аеродроми. Затоа, е потребно на предвидената локација да се извршат сите потребни мерења и да се направат потребните метеоролошки студии што само по себе претставува дел од процесот за реализација на проектот за изградба за аеродромот во Штип.
Во делот на реализацијата на градежните инвестиции во воздухопловната инфраструктура, при модернизацијата на аеродромите, многу е важно што ќе биде активирана македонската градежна оператива. Тоа го вети и главниот оперативен директор на компанијата која е концесионер на чинот на преземањето на аеродромите под концесија, а за заокружувањето на овој проект своја поддршка даде и турскиот премиер.
Станува збор за капитални инвестиции кои треба да се завршат во кратки рокови - согласно временската динамика предвидена во Договорот за концесија, потребно е во рок 20 месеци на „Александар Велики“ – Скопје, да се изгради нова терминална зграда, да се продолжи полетно-слетната патека, да се изврши доградба на административната зграда, нов карго терминал, нова противпожарна станица и нов паркинг за воздухоплови, како и да се изгради пристапен пат, заедно со нова клучка и паркинг за автомобили, да се изгради потребната комунална инфраструктура и да се изврши инсталирање на системите за навигација. На аеродормот „Св. Апостол Павле“ во Охрид, во рок од12 месеци е предвидено да се изврши реконструкција на постоечката административна зграда и на постојниот паркинг, реновирање на објектите во карго центарот, изградба на ВИП објект, пречистителна станица, набавка на нови патролни и противпожарни возила, како и набавка на нова потребна опрема за аеродромот да функционира согласно меѓународните стандарди. За изградба на новиот карго-аеродром во Штип рокот е 36 месеци по изготвувањето на соодветните неопходни метеоролошки студии. На карго-аеродромот се предвидува изградба на полетно-слетна патека, нова терминална зграда, два хангари за увоз и извоз, два хангари за гаражирање на воздухоплови, изградба на административни објекти, паркинг за возила, изградба на потребната комунална инфраструктура, набавка на патролни и противпожарни возила со цел оптимално функционирање, како и набавка на целокупната потребна опрема за работа според меѓународните стандарди.

Капитал:Според последната изјава на министерот за финансии Зоран Ставревски, македонските граѓани до 2012 година ќе добијат гас во своите домови. Во буџетот на Министерството за транспорт и врски, за оваа година предвидени се пари само за изработка на физибилити студија, а според експертите за изградба на гасоводниот систем потребни се најмалку четири години. Кога најрано можеме да очекуваме гас во домаќинствата?
- Ние презедовме активности кои претставуваат конечна реализација на овој капитален проект кој беше најавуван многу долго време. Имено, во насока на решавање на долгогодишното прашање за гасификација на Република Македонија, Министерството за транспорт и врски спроведе постапка со која беше избран консултантски тим за изработка на Физибилити студија за гасоводен систем во Република Македонија со идеен проект.

Исто така, беше формиран Меѓуминистерски комитет со цел следење на изработката на физибилити студијата и истиот донесе заклучок приоритетни магистрални правци за изградба на гасната инфраструктура во Република Македонија да бидат правецот Клечовце - Битола со крак до Струмица и правецот Скопје – Тетово - Гостивар. Врз основа на ова, Министерството за транспорт и врски распиша оглас за набавка на услуга за изработка на техничка документација на ниво на основен и изведбен проект за магистрална линија на гасоводен систем во Република Македонија, која е поделена во четири пакети – за делниците од Клечовце до Неготино, од Неготино до Битола од јазолот Штип до јазолот кај Хамзали и од чвор Хамзали до Стојаково кај границата со Грција и истите треба да бидат изготвени во рок од 12 месеци.
Сакам да потенцирам дека станува збор за еден сложен инфраструктурен проект за кој претходно немало ниту основна студија за начинот на кој би се реализирал, а кој Владата на Република Македонија сега го реализира во согласност со својата Програма. Ние континуирано иинтензивно вложуваме во изградбата на енергетски ефикасна инфраструктура, која освен што придонесува кон намалување на загубите на индустриските капацитети и домаќинството во снабдувањето со потребната енергија, претставува и начин за воведување на соодветни стандарди за одржување на животната средина..

http://mtc.gov.mk/new_site/mk/storija.asp?id=2500
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #145 Posted: 29-Apr-2010 at 13:15
Министерот Јанакиески оствари билатерални средби на конференцијата за Коридор 8 - 29.4.2010

 

 

Почитувани,

 

Ве информираме дека на Министерската конференција со наслов „Коридор 8: мост меѓу Јадранско и Црно Море“ која се одржува во Тирана, Република Албанија денес беше потпишана заедничка декларација меѓу министрите за транспорт на Македонија, Албанија, Бугарија и Италија, посветена на Коридорот 8.

 

На конференцијата, Министерот за транспорт и врски, Миле Јанакиески одржа билатерални средби со своите колеги – Министерот за инфраструктура и транспорт на Италија – Алтеро Матеоли, Министерот за транспорт на Бугарија – Александар Цветков и Министерот за транспорт и врски на Албанија – Сокол Олдаши.

 

Со своите колеги министри од земјите низ кој поминува Коридорот 8, министерот Јанакиески разговараше за можностите за доизградба и подобрување на патниот и железничкиот дел од Коридорот 8 кој поминува во Република Македонија, за чија реализација министрите за транспорт ја изразија својата поддршка.

http://mtc.gov.mk/new_site/mk/storija.asp?id=2493
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #146 Posted: 17-Mar-2010 at 15:56
Од 8-те милијарди искористени само 240 милиони евра



 
Ако се анализира првичниот план на Владата, може да се забележи дека таа тргна со реализација на најлесните проекти. Инвестицискиот циклус го почна токму со проекти за изградба на водоводи, канализации, спортски сали и објекти од културата  
 
%20  

Точно една година помина од амбициозната најава на Владата дека во периодот 2009-2016 година ќе има инвестициски бум од 8 милијарди евра, меѓутоа во овој период за капитални инвестиции биле потрошени само околу 240 милиони евра. Во изминативе 12 месеци, претставниците на власта многу често можеа да се забележат на свечености по повод пуштање во употреба на нови водоводи, канализациски системи и спортски сали и игралишта, но досега не се појавија во почетокот на изградба на некоја голема хидроцентрала, нов автопат или нова железничка пруга. Поништувањето на тендерите е главната причина за одолжувањето на изградбата на капиталните енергетски проекти, а големите инвестиции во патната и железничката инфраструктура по должината на коридорите 8 и 10 сé уште се во фаза на изработка на студии и изведбени проекти.

Доколку продолжи со ова темпо, Владата тешко ќе успее да потроши по една милијарда евра годишно, колку што во просек е потребно за да се реализира амбициозниот план.


Напролет Македонија ќе стане градилиште?


Владата неодамна најави дека оваа пролет Македонија ќе се претвори во едно големо градилиште. На прашањето кои проекти се во тек, во Министерството за транспорт и врски даваат скромен одговор, дека веќе и официјално стапил во сила договорот за концесија на македонскиот аеродромски систем со кој се предвидува реализација на капитални проекти за модернизација на аеродромите „Александар Велики“ – Скопје и „Свети Апостол Павле“ во Охрид...

- Турскиот концесионер ТАВ ќе инвестира околу 200 милиони евра за модернизација на двата аеродрома, за што е предвидено ангажирање градежни компании од Република Македонија - велат во Министерството.

Оттаму додаваат дека по пат на јавно наддавање се отуѓува градежно неизградено земјиште, сопственост на Република Македонија, со што се овозможува реализација на објектите предвидени во согласност со деталните урбанистички планови, и ангажирање на градежните компании. Во Министерството велат дека во тек се и повеќе градежни активности за реконструкција и изградба на локални и регионални патишта што ги води Агенцијата за државни патишта.

Наташа Валканоска, директорка на Агенцијата за државни патишта, информира дека во тек е реализацијата на проектот за изградба и реконструкција на регионални патишта во кој се опфатени 11 делници. Постепено се реализирал и проектот за реконструкција и градба на 200 локални патишта.

- Од нив, проектите за 61 локален пат се веќе во фаза на реализација. Имаме склучено договори во вредност од 12 милиони евра. На секои два месеци распишуваме тендери, бидејќи се работи за голем проект за кој е потребно време да се спроведат сите потребни постапки. Од вкупниот број локални патишта, за една третина веќе имаме склучено договори - вели Валканоска.

Таа информира дека во однос на повеќегодишните проекти што се финансираат со пари од буџетот, со почетокот на градежната сезона ќе продолжи реализацијата на патот Радовиш - Струмица, патот до Кожув и обиколницата во Охрид.

- Патот Куклиш - Банско е веќе пуштен во употреба, а до крајот на годината се планира да се заврши изградбата на патот кон Поречието и на делницата Табановце - Куманово. Дополнително, се реализира и санацијата на свлечиштето кај Сопиште - вели Валканоска.


Тендерите се горчлив проблем


Ако се анализира првичниот план на Владата, може да се забележи дека таа тргна со реализација на најлесните проекти. Имено, од вкупните 8 милијарди евра, се предвидуваше 3,8 милијарди евра да се потрошат за реализација на 30 проекти во енергетиката, а исто така 3,8 милијарди евра се предвидени за изградба и модернизација на регионални, локални патишта и железнички пруги. За изградба на водоводи и канализации во над 400 населени места се предвидени 100 милиони евра. Другите средства се предвидени за проекти за заштита на животната средина, станбена изградба, спортски, образовни и културни објекти. Владата го почна инвестицискиот циклус токму со проекти за изградба на водоводи, канализации, спортски сали и објекти од културата. Капиталните проекти како изградба на хидроелектрични централи или автопати се покажа дека во тендерските процедури и понатаму се најгорливиот проблем за брза реализација. Така, неодамна Министерството за транспорт и врски вторпат го одложи рокот за доставување барања за концесии за изградба, реконструкција и наплата на патарина на дел од патната мрежа во земјава. Наместо 18 февруари, Министерството го одложи рокот за доставување понуди за доделување концесии за патната мрежа по должината на транспортниот Коридор 8 за 45 дена. Владата по четири неуспешни тендери неодамна побара помош од консултант за да ги спроведе тендерите за изградба на хидроцентралите “Чебрен“ и “Галиште“, инвестиција вредна околу 600 милиони евра. Реализацијата на овие и другите големи проекти, како што се изградба на пругите, нема никаква можност да почне до крајот на оваа година.


Коридорите заглавија во студии


За планираната доизградба на делниците од патната и железничката инфраструктура по должината на коридорите 8 и 10, кои имаат стратегиско значење за нашата земја, сé уште се прават проекти и студии. Во Министерството за транспорт и врски информираат дека за изградба на делницата Демир Капија – Смоквица, која е дел од Коридорот 10, во тек е изработка на основен и изведбен проект, кој се очекува да биде завршен во текот на овој месец.

- Должината на оваа делница изнесува 27 километри, потребни средства за нејзина изградба на ниво на автопат се 175 милиони евра, а финансирањето на изградбата е предвидено да биде со средства од буџетот на Република Македонија, претпристапните фондови на Европската Унија (ИПА) и Европската инвестициска банка - велат во Министерството.

Во однос на железницата, во Министерството велат дека делот од Коридорот 8 во Република Македонија е со должина од 309 километри, а од него досега се изградени 155 километри.

- Активностите за изградба, поточно делницата Куманово – Крива Паланка – граница со Република Бугарија, се почнати во 1994 година, кога државата склучи договори со петте најголеми градежни компании, кои беа задолжени за изградба на железницата на споменатата делница. Меѓутоа, во 2004 година поради финансиски проблеми и недостиг од средства во буџетот на Република Македонија за дозавршување на работите е направен застој во работењето на овој проект. Сепак, Министерството за транспорт и врски во соработка со Министерството за финансии работи на наоѓање најсоодветни решенија, за што побрзо почнување со работите на оваа делница од паневропскиот Коридор 8 - велат во Министерството.

Оттаму додаваат дека во текот на 2009 година е изработен основниот проект за трасата на делницата од Крива Паланка до границата со Република Бугарија, а за 2010 година е предвидено за оваа делница да се изработат главни проекти за мостови и главни проекти за тунели.

- Исто така, во 2010 година е предвидена изработка на студија за оцена на влијанието врз животната средина на целата делница од Куманово до границата со Република Бугарија - велат во Министерството.

Оттаму информираат дека изградбата на делот од Кичево до Лин – граница со Република Албанија, која е во должина од 70 км, во моментот во тек е изработка на идеен проект и студија за изградба на железничка пруга од Кичево до Лин, во согласност со спроведената постапка за јавна набавка од страна на ЈП „МЖ–инфраструктура“.

- По завршувањето на оваа активност, во текот на 2010 година ќе следува распишување на тендерска постапка за избор на консултантска куќа што ќе треба да почне со изработка на студија за оцена на влијанието врз животната средина со средства од претпристапните фондови на Европската Унија, по што ќе следува изработка на главните проекти и за оваа делница - велат во Министерството.

%20



 

Буџетски проекции и реализација на капиталните инвестиции/во милиони евра
буџет 2009 475
прв ребаланс 386
втор ребаланс 313
реализирани во 2009 218


Проекции и реализација на капитални инвестиции во 2010/во милиони евра
предвидени во буџетот 2010 318
реализирани во јануари 21,4
 
   
Автор: Владимир Николоски   Фотографија: Маја Јаневска-Илиева
http://www.novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=31710955418&id=9&prilog=0&setIzdanie=21936

Edited by Cloverstack - 17-Mar-2010 at 15:56
Back to Top
Makedonij View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Apr-2009
Location: Celje - Виница
Online Status: Offline
Posts: 2190
  Quote Makedonij Quote  Post ReplyReply #147 Posted: 02-Mar-2010 at 20:43
ВИНЕАМ: Има ли општината средства за подобрување на инфраструктурата, колку во 2010г. се планирани средства за капитални проекти, кои се тие и се очекува ли реализација на истите?

ЕМИЛ ДОНЧЕВ:Секако дека општината има планирано средства за подобрување на инфраструктурата, во делот на изградба или реконструкција на патишта, водоводи, канализации, и она што веќе го преземавме како прв чекор е составување на листа на приоритетни проекти за оваа година, кои ги имаме како техничка документација, меѓутоа согласно измените и дополните во Законот за градба, во моментот тече јавна набавка за избор на проектантска куќа која ќе изврши ревизија на овие проекти. Овде сакам да истакнам дека поголема ставка во Буџетот е предвидена за изработка на проектна документација што е прв услов за аплицирање на јавни повици, било на ниво на држава, било меѓугранични. Во врска со вториот дел од вашето прашање, ова нека биде и официјална најава, како капитален проект планираме изградба на мини акумулација на Виничка Река. Водата од оваа акумулација би се користела во периодот јули-август, кога на Виничко Поле најмногу му недостасува вода. Исто така планираме и реконструкција на мрежата за наводнување на полето покрај Градечка Река и ја испитуваме можноста за изградба на мини зафат таму. Ова се приоритети во мојата програма и се надевам дека ќе ги реализирам.

http://www.opstinavinica.gov.mk
ЈАС ГО РАЗБИРАМ СВЕТОТ КАКО ПОЛЕ НА КУЛТУРЕН НАТПРЕВАР...ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ
Back to Top
VirginAtlantic View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jun-2009
Location: Софиjа
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote VirginAtlantic Quote  Post ReplyReply #148 Posted: 23-Jan-2010 at 19:19
Место карго-аеродром Груевски ќе гради патишта

ШТИП - Оваа 2010 година ќе биде година на бавно, но сигурно закрепнување на светската, но и на нашата економија. Карго-аеродром сигурно ќе се гради, но не сега, туку за пет-десет години. Владата имала стратегија за инвестициски бум во Македонија, со изградба на патишта, железници, затвори, водоводни и канализациони мрежи. Ова се главните поенти на кои се фокусира премиерот и лидер на ВМРО-ДПМНЕ, Никола Груевски, чија партија прексиноќа од Штип ги почна „трибините од граѓански карактер“. Но, Груевски избегна да одговори дали трибината на која беше половина владин кабинет е во функција на можноста за предвремени избори годинава.

Изградбата на карго-аеродромот била обврска од меѓународно потпишан договор и ќе се реализира, но ќе била пролонгирана. „Тој аеродром е влезен во програмата и таа состојба никој нема да може да ја промени. Веќе во март или во април ќе се почне со изградбата на Скопскиот и со реконструкцијата на Охридскиот аеродром“, појасни премиерот.

Пред околу илјада штипјани што ја преполнија големата сала на Домот на културата „Ацо Шопов“, Груевски вети големи инвестиции во патната и во комуналната инфраструктура. „Еден од поголемите и позначајните проекти е конечната изградба на железницата која ќе не' поврзе со Бугарија, а почна да се гради во деведесеттите години. Владата е во преговори со компаниите што работеа на овој проект. Од меѓународните банкарски институции ни беше речено дека ако сакаме финансиска поддршка прво ќе мора да расчистиме со должничко-доверителните односи со компаниите што работеа на проектот. Ние тоа веќе го направивме и сега сме фокусирани на изработката на физибилити-студија што ќе биде завршена до крајот на годинава, а од 2011 година да почнеме со изградба“, рече премиерот. Тој потенцира дека ќе следува и модернизација на другата железничка инфраструктура. Груевски најави изградба на повеќе значајни патни насоки низ државата како Скопје - Блаце, Куманово - Крива Паланка, Гостивар - Кичево - Охрид - Струга -граница со Албанија и автопатот Скопје - Свети Николе - Штип - Кочани. Исто така, вети изградба на водоводни и на канализациони системи во сите наши градови без исклучок, за што веќе биле обезбедени 70 милиони евра. (И.Б.)

http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=C4704B056D4F5846AB303E045B94AAE1



Edited by VirginAtlantic - 23-Jan-2010 at 19:20
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #149 Posted: 14-Nov-2009 at 13:08

ЕБОР ќе финансира проекти до 150 милиони евра

Европската банка за обнова и развој (ЕБОР) во наредната година планира да инвестира 150 милиони евра во Македонија, соопшти вчера министерот за финансии Зоран Ставрески.

Според Ставрески, делегацијата на ЕБОР најавила дека се подготвени да инвестираат претежно во инфраструктурата, енергетскиот сектор и во гасификацијата.

- Веќе искажаа подготвеност да дадат 18 милиони евра за ремонт на пругата од Коридорот 10. Го отворивме и прашањето за кредитирање на изградба на пруга на Коридорот 8 - рече Ставрески.

http://dnevnik.com.mk/?ItemID=FA0A81258636BA479CBB1CE9DEE838E3
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #150 Posted: 14-Oct-2009 at 20:00

Германија и додели заем на Македонија од 99 милиони евра


Коментари (2)   
14.10.2009 15:52
Улрике Кноц

 

Министерот за финансии Зоран Ставрески и германската амбасадорка во Македонија Улрике Кноц денеска потпишаа Спогодба за заем за Проектот „Водовод и канализација на општините фаза 1“ и Протокол за финансиска и техничка соработка помеѓу Владата на Република Македонија и Владата на СР Германија.

Со двата документа Германија и доделува заем на Македонија во износ од 98.635 милиони евра со рок на враќање од 30 години со вклучени 10 години грејс период и два отсто годишна камата.

Со Протоколот се дефинира развојната соработка меѓу двете земји во областите водоснабдување, одведување и третирање на отпадните води, одржлив економски развој и енергетска ефикасност и обновлива енергија, додека со Спогодбата и се доделува заем на Владата на Република Македонија во износ од 8.635.000 евра за обезбедување одржливо снабдување со вода за пиење на населението во Битола, Гевгелија, Гостивар, Кавадарци, Кочани, Неготино, Радовиш и Тетово, како и донација од 1,5 милиони евра за придружните мерки.

Министерот Ставрески, искажувајќи благодарност за континуираната соработка и поддршка што и ја дава Сојузна Република Германија на Република Македонија, рече дека денешното потпишување на Спогодбата за развојна соработка покажува дека Германија и натаму останува еден од главните политички и економски партнери на Македонија.

- Спогодбата се однесува на развојна соработка што Германија ќе ја обезбеди за Македонија во износ од вкупно 90 милиони евра од кои 60 милиони евра за проекти во енергетиката, пред се за ревитализација на македонските хидроелектрани и за ветерни паркови, значи за чисти и обновливи извори на енергија, а 30 милиони евра ќе бидат искористени за проекти за водоснабдување и канализации во осум македонски општини, рече Ставрески.

Тој посочи дека од претходната Спогодба со СР Германија за првиот дел од проектот за водоснабдување на општините се одвоени 8.635.000 евра и додаде дека истите услови за заем важат за сите 90 милиони евра.

- Тоа значи дека вкупно за водоснабдување ќе бидат обезбедени 38.635 милиони евра. Во првата фаза од проектот се 8.635 милиони евра, а потоа уште 30 милиони евра. Се работи за голема и значајна помош не само финансиска, туку и помош која покажува дека Германија има голема доверба во нашите перспективи за интеграции во ЕУ и НАТО, рече Ставрески.

Министерот за финансии појасни дека реализацијата на заемот ќе се одвива неколку години зависно од подготвеноста на проектите од кои некои се во напредна фаза како што се проектите за ревитализација на хидроелектраните во износ од 27 милиони евра и за ветерни паркови.

- Кај водоснабдувањето некои од општините се понапред, а на некои ќе им треба подолго време така што очекуваме во наредните две-три години да се реализираат проектите, рече Ставрески.

Германската амбасадорка во Македонија Кноц повтори дека денеска потпишаната Спогодба и Протокол се доказ за германско-македонската соработка и поддршката што Германија и ја дава на Македонија на патот кон евроатлантските интеграции.

- Се надеваме дека проектите кои се дел од Протоколот ќе помогнат за подобрување на животот и животните услови во Република Македонија, рече Кноц.

Прашана како очекува да се насочи Македонија доколку добие позитивна оценка во Извештајот на ЕК, Кноц рече дека позитивната оценка за Македонија ќе значи мотивација и позитивна насока на земјата.



http://www.a1.com.mk/vesti/default.aspx?VestID=114963
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #151 Posted: 13-Oct-2009 at 15:41
Два текста од денешно „Време“, насочени кон состојбите околу стратешките сообраќајни коридори:

ПОВРЗУВАЊЕТО СО СОСЕДИТЕ СО ГОДИНИ ПРОЕКТ НА ХАРТИЈА
Коридорот 8 во ќор-сокак

Трошоците за транспорт на големите извозници неколкукратно би се намалиле кога за излез на море би ги користеле најблиските пристаништа во Драч и во Корча како и евтините пристаништата во Бугарија. Но, транспортното поврзувањето со овие држави се уште е тесно грло, велат стопанствениците и стручњаците. Излезот од ваквата состојба, според нив, е изградба на Коридорот Исток- Запад. Со ваквото решение, велат, државава би имала излез на три мориња, постабилен и поквалитетен транспорт и, што е најважно, би избегнала зависност од политичкото или социјалното однесување на јужниот или на северниот сосед.
- Повеќе од една половина од нашиот извоз оди за Италија. За транспорт ги користиме патиштата и железниците на поранешните југословенски републики и Албанија. Едниот пат е многу скап, а другиот е отежнат поради лошото поврзување со Албанија - вели Ѕвонко Стојановски од „Силмак“.
За увоз на суровините, вели Стојановски, „Силмак“ ја користи железницата преку Бугарија и Јужна Србија за што компанијата има непотребни трошоци, кои би се отстраниле кога би била изградена пругата од Куманово до Бугарија. -Трошоците за транспорт би ни биле многу пониски, ако се изградат железницата и патот кон Албанија и Бугарија. Довршувањето на Коридорот 8 би го забрзал и олеснил транспортот и би ги намалил трошоците - вели Стојановски.
Слични проблеми имаат и другите извозно- увозни компании, кои, пак, се принудени стоката да ја транспортираат преку солунското пристаниште, кое е поскапо и многу често е блокирано поради штрајкови. Тоа им прави дополнителни проблеми, па дури и големи загуби на овие компании, велат нивните претставници.
- Извозот на рудата од рудникот „Бучим“ и од Радовиш, главно, го вршиме преку Бугарија. Месечно 140 камиони го минуваат патниот правец Радовиш- Струмица- Софија до пристаништата. Поблиското поврзување со Бугарија значително би ни ги намалило трошоците, без разлика кој превоз би го користеле, патниот или железница - вели Николајчо Николов од „Бучим“.
Од фирмите што се занимаваат со меѓународен превоз на стока велат дека секоја инвестиција во подобрување на сообраќајната инфраструктура за нив е добра, бидејќи добрите патишта се основа за побрз и поудобен транспорт и во исто време ги штити нивните средства за работа.
-Изградбата на патната инфраструктура кон Албанија и Бугарија многу би ни го скратила времетраењето на транспортот и би ни ги намалила трошоците - вели Билјана Муратовска од „Макамтранс“.
Муратовска објаснува дека најголемиот дел од стоката што ја превезуваат сега се врши преку пристаништето во Драч бидејќи солунското е скапо и често е во застој поради штрајкови. Мирко Трипуновски, професор на Универзитетот ФОН смета дека со изградбата на Коридорот 8 државата ќе добие уште една поволност за зголемување на странското инвестирање бидејќи еден од факторите за нивно привлекување е и добрата инфраструктура, ќе се обезбеди и побрз развој на регионите низ кои поминува и ќе ја избегне непријатноста да биде зависна од расположението на северниот и на јужниот сосед. - Македонија треба да го искористи интересот на Европа и на соседите за изградба на Коридорот 8 и да го поттикне процесот на негова изградба - вели Трипуновски.
Иако скап, проектот може да се реализира на подолг период, смета Трипуновски. Уште повеќе што во моментов државата троши повеќе пари за заштита на одржување на веќе изграденото, отколку да продолжи со градба на железничкиот и на патниот дел. Тој објаснува дека во практиката на изградба на вакви значајни објекти државите, обично, се задолжуваат кај светските финансиски организации или ги даваат под концесија.
- Буџетот не е основа за градба на овој капитален објект, но затоа Владата има реални шанси тоа да го направи со концесија за да привлече една или повеќе големи странски компании што градат вакви објекти. Финансирањето може да се реализира и со кофинансирање со заинтересирани држави, но и преку донации и кредити од финансиски институции. - вели Трипуновски.
Од задолжените во Владата не добивме информација какви се шансите Коридорот 8 да се реализира и покрај тоа што е владин приоритет. Во планот се изградба се делот од патниот коридор - Куманово - Крива Паланка до границата со Бугарија, Кичево - Ќафасан, Велес - Штип - Делчево- граница и Велес- Прилеп- Битола - Охрид до граница со Албанија, како и Миладиновце - Свети Николе - Штип. Сите патни правци се во подготовка или до степен на експропријација и треба да бидат завршени до 2012 година. Во власта нема политичка волја да се гради овој транспортен коридор иако редовно го става во изборните програми, вели потпретседателот на ЛДП Андреј Жерновски. - Од политички причини моравме да се откажеме од изградба на Коридорот 10, со што Владата сега нема алтернатива со изградбата на Коридорот 8, кој е од суштинско економско и уште поголемо политичко значење за државава - вели Жерновски.
Томе Чинговски од СДСМ смета дека и со давањето под концесија на веќе изградените патни правци нема да се соберат многу пари што би се вложиле во изградба на другата патна инфраструктура.

Изградени само 84 километри

На Македонија, според процените, и се потребни една милијарда евра за изградба на Коридорот 8. Од повеќе од 300 километри што треба да поминуваат низ државава, досега се изградени 84 километри автопат и една третина од железничката линија кон Бугарија. Кон Албанија се уште ништо не е направено. Вложени се околу 100 милиони евра.
Според планираното, овој Коридор треба да овозможи железничка, енергетска, патна и телекомуникациска комуникација за земјите низ кои поминува.

Македонија чека пари, другите градат

Коридорот што државава треба да ја поврзе и со Јадранско Море и со Црно Море, е актуелен веќе 18 години. Македонските власти потпишаа низа декларации и студии за реализирање и за финансирање со земјите низ кои треба да поминува Италија, Албанија и Бугарија. Во него е вклучена и Турција, како земја што би имала поволности во реализирањето на транспортот. Во овој период заинтересираните држави не најдоа решение за можните извори на финансирање и за процентуалната застапеност на државите во финансирањето на проектот. Не е дефинирана ни рамката во кој период треба да се изгради. Како европски проектот во еден период беше поддржан и од Европската комисија и од Пактот за стабилност.
Во меѓувреме и Албанија и Бугарија вложија во сопствени проекти на подобрување на транспортната инфраструктура. Албанија патно се поврза со Косово и планира поголема инвестиција во проширување и модернизација на пристаништето во Драч, како и на патиштата до границата со Македонија.


http://vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=0&tabid=1&EditionID=1837&ArticleID=123825



Чекаме да не заобиколат

Елена Костовска

Иако има централна положба на Балканскиот Полуостров и е простор низ кој поминувал најважниот пат во Римската Империја - Виа игнација, Македонија е земја со ретко лоша внатрешна и надворешна сообраќајна поврзаност. Патните и железничките линии на коридорите 8 и 10 од осамостојувањето чекаат на ред да бидат изградени, а редовно се наоѓаат во предизборните програми на политичките партии. Никако да мрдне од место проектот за Коридор 8, кој претставува мост меѓу Блискиот Исток и западот на Европа. Тој индиректно треба да и овозможи на земјата излез на три мориња, Црно Море во Бугарија и Јадранско Море и Јонско море во Албанија. На домашните стопанственици Коридор 8 им е важен поради намалување на транспортните трошоци, заштеда на време и избегнување на блокадите и на застојот, кои настануваат од честите социјални немири во Грција. Добрата патна инфраструктура значи и поттикнување на економскиот развој и зголемување на странските инвестиции.
Сите земји во регионот не престигнаа во изградбата на патната и на железничката инфраструктура, а само пред неколку години состојбата во Албанија беше многу полоша од нашата. Ова создаде обиколница околу нашата држава зашто на странските превозници им е многу поисплатливо од Турција да возат преку Бугарија, а од Албанија преку Косово кон земјите од Западна Европа. Додека другите земји со државни пари и странски фондови си ги изградија патните и железничките линии, ние чекаме некој од страна да ни ја заврши таа работа. На секој меѓународен состанок, министерот Миле Јанакиески бара пари за изградба на железничката линија на Коридорот 8 бидејќи, како што велат од Министерството за транспорт и врски, тоа не е само од национален интерес, туку се работи за транснационална делница, која е важна за цела Европа. Патните правци, пак, цела година се даваат под концесија, а веќе пропадна и еден јавен оглас. На заинтересираните стопанственици ќе им одговара да ги лапнат парите од новите патарини што ќе се отворат, но рокот на изградба ќе биде шест години, а дотогаш странските превозници ќе продолжат да ја обиколуваат Македонија.
Важноста на коридорите ја согледува и директорот на Светска банка, Сајмон Греј, кој вели: „Коридорите 8 и 10 претставуваат погонска сила за развојот на целиот регион во Источна Европа. Со изградбата на овие проекти ќе се постигне голема конкурентска предност во однос на земји во регионот“. Но, ние, сепак, си чекаме и гледаме како не заобиколуваат.


http://vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=1&tabid=1&EditionID=1837&ArticleID=123824
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #152 Posted: 16-Sep-2009 at 12:06
Приметив на GE и на maps.live точно на крајок од Бунарџик од другата страна на автопатот започнува нешто што личи на прекинат локален пат. Истито крак завршува некаде пред Окта исто така прекинат од автопатот, но најчудно е што од другата страна на автопатот продолжува како пруга, а нема подвозник, барем не се приметува. Односно доаѓа како крак опд пат слеп од двете страни. Дали знае некој што е работата со ова, дали порано тоа било дел од некој регионален или магистрален пат па да се прекинал со автопатот или што е работата?! А дали може би треба да е некаква конекција со железница на зоната Бунарџик?! На поголем зум на maps.live се приметува дека потегот е оран и дека е крајно запуште што го вори дека ова е нешто што останало исклучива за пристап за механизација за нивите.


Edited by lslcrew - 16-Sep-2009 at 12:13
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #153 Posted: 15-Sep-2009 at 17:51

Од ИПА-фондовите ќе добиеме уште 40 милиони евра





 

Македонија обезбеди 40 милиони евра од европските фондови, а Владата ќе вложи уште 38 милиони евра, со што ќе се зголемат ефектите и резултатите од планираните проекти

 

 
%20  
Средствата ќе бидат искористени за завршување на делницата Демир Капија - Смоквица, во рамките на Коридорот 10 и за доизградба на прочистителна станица за отпадни води во Прилеп.

За ова вчера вицепремиерот задолжен за европски прашања, Васко Наумовски, и шефот на делегацијата на Европската комисија, Ерван Фуере, потпишаа спогодба за финансирање за третата ИПА-компонента за регионален развој 2007-2009 година. Оваа компонента се смета како подготовка на земјата за искористување на структурните и кохезионите фондови на ЕУ, по стапувањето во членство.

- Потпишувањето на спогодбата е потврда дека Македонија има знаење, искуство и капацитет за управување со европските фондови - рече Наумовски.

За евроамбасадорот Фуере со потпишувањето на спогодбата, Македонија направила важен и голем чекор кон исполнувањето на политиката на Европската Унија за постигнување кохезија.


http://novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=91591022239&id=10&prilog=0&setIzdanie=21788
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #154 Posted: 15-Sep-2009 at 10:27
 

Урнатиот мост го парализира Радовиш

Освен 16.000 граѓани, кои се принудени да кружат по неколку километри за да стигнат до саканата дестинација, штети трпат и земјоделците од околните села и стопанските капацитети во тој реон

Таксистите во Радовиш дневно поминуваат по 40 километри во непотребно кружење поради ненаправениот мост кој беше урнат во невремето што се случи лани. Повеќето од последиците и од штетите од големото невреме што го зафати Радовиш на 4 декември, и направи штета од четири милиони евра, се санирани, но на радовишани и понатаму големи маки им создава урнатиот мост на реката Сушица. Преку него минува еден од двата влеза во градот, оној откај Штип, па сега целиот сообраќај се одвива преку другиот влез откај Струмица, кој е булеварски решен. Но, според многумина граѓани, и двата моста на булеварот биле оштетени од невремето.

Освен граѓаните на 16-илјадниот град, кои често се принудени поради урнатиот мост да кружат по неколку километри за да стигнат до саканата дестинација, штети трпат и земјоделците од околните села и стопанските капацитети сместени во тој реон. Нивните сопственици успеаја да ги санираат штетите во производствените погони. Нешто со свои средства, нешто со помош од Владата или, пак, од осигурителните компании, за оние чиј имот бил осигуран.

- Ги оспособивме капацитетите, но сега сме отсечени од градот. Радовиш е мала општина и веројатно нема пари за да го изгради паднатиот мост. Но, при вакви елементарни непогоди треба да помогне Владата - вели Љупчо Андонов, сопственик на кланицата „Снабдител“.

Меѓу најпогодените се радовишките таксисти, кои тврдат дека поради урнатиот мост трпат големи загуби.

- Секое такси-возило дневно поминува 30 до 40 километри повеќе, непотребно кружејќи поради ненаправениот мост. Имаме фиксни цени за клиентите, па сето тоа оди на товар на компанијата. Оштетени се и двата моста на булеварот. Ако фати уште едно големо невреме, во Радовиш ќе може да се влегува само со хеликоптер - се жали Зоран Костадинов, возач во такси-компанијата „Аполон“.

При неодамнешната посета на Радовиш, премиерот Никола Груевски изјави дека мостот е во надлежност на локалната самоуправа. Но, бидејќи таа немала доволно пари, и' било посочено да аплицира до Агенцијата за патишта. Сепак, бидејќи сега се подготвувале буџетите, премиерот рече дека пари веројатно ќе може да се издвојат следната година. Општината веќе аплицирала до Агенцијата за патишта со проект за мостот, чија изградба треба да чини околу 100.000 евра.

- Како локална самоуправа можеме да обезбедиме и помал дел од потребните пари за изградба на мостот, кој во ланското невреме беше 90 отсто уништен. Го урнавме и преостанатиот дел и го подготвивме теренот за изградба. Ако бараните пари ни бидат одобрени, мостот брзо ќе го изградиме, со што ќе се решат и проблемите. Стручни екипи констатираа дека конструкциите на двата моста на булеварот не се оштетени, туку само оградите, кои се веќе санирани, како и дел од асфалтот, но и тоа ќе биде санирано - вели градоначалникот на Радовиш, Роберт Велков.

Љупчо Шатевски

 

Dnevnik

Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #155 Posted: 29-Jul-2009 at 08:57
 

Македонија ќе управува со парите од ИПА за инфраструктура

Најпрво реализација на проектот за Коридорот 10 и изградба на пречистителна станица за вода во Прилеп

Миркица Поповиќ
Тамара Грнчароска


Европската комисија донесе одлука со која Македонија ќе може самостојно да управува со средствата од европските фондови за регионален развој предвидени со претпристапната помош ИПА. Со одлуката донесена во петокот, Македонија ќе може да користи над 110 милиони евра од третата компонента, за развој на инфраструктурата и за животна средина, информира вчера вицепремиерот задолжен за европски прашања, Васко Наумовски.

Наумовски вчера, заедно со министерот за финансии, Зоран Ставрески, и за транспорт и врски, Миле Јанакиески, информира дека 40 милиони од тие средства се наменети за веќе изготвени проекти од периодот 2007-2009, додека за останатите 70 милиони за периодот 2010-2011 допрва ќе треба да се определат приоритетите и врз основа на нив да се изготват соодветни проекти. Според Наумовски, оваа одлука на ЕК укажува дека „расте угледот на Македонија во ЕУ“ и оти зајакнуваат капацитетите на македонските институции, процес што ќе се одвива паралелно со пристапувањето на Македонија во Унијата. „Процесот на јакнење на капацитетите нема да заврши за две недели, туку ќе трае цело време со приближувањето кон ЕУ“, рече Наумовски. Со зајакнувањето на институциите се очекува дека ќе се забрза и процесот на добивање акредитација за останатите компоненти, односно развој на човечки ресурси, институционална надградба, рурален развој и прекугранична соработка.

Ставрески, пак, потенцира дека во рамките на 40 милиони евра од ИПА-фондовите и 38 милиони евра алоцирани за кофинансирање најпрво ќе се почне реализација на изготвениот проект за Коридорот 10, на делницата Демир Капија - Смоквица. Доизградбата на Коридорот 10 веќе подолг период е во застој поради проблемите со јужниот сосед. Грција ги повлече 50 милиони евра одредени за работа на паневропскиот коридор откако Македонија го именуваше автопатот во „Александар Македонски“. Вториот планиран проект за реализација е изградба на пречистителна станица во Прилеп. Проектот чини 16 милиони евра и со негова имплементација значајно ќе се придонесе за заштита на животната средина во овој регион.

Ставрески очекува дека во септември ќе се склучи спогодбата со ЕК, по што ќе може да се почне аплицирањето за проекти кои ќе се финансираат од ИПА-средствата, што ќе се врши преку Министерството за финансии.

Јанакиески информира дека со дадените средства ќе се изработи и студија за изводливост и модернизација на железничката инфраструктура, со цел да се отворат можностите за понатамошно финансирање проекти за железничката мрежа.

СДСМ вчера реагираше дека државата ги добива овие средства благодарение на кандидатскиот статус од 2005 година и оти на средствата се чека веќе четири години, бидејќи се зависни од степенот на реализација на владините проекти. СДСМ апелира државните институции да ја забрзаат подготовката на проектите за да не се случи губење на ИПА-средствата поради недоволен ангажман на Македонија.

 
 
Utrinski
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #156 Posted: 08-Jul-2009 at 13:54
МИЛИОНСКИТЕ ИНВЕСТИЦИИ САМО НА ХАРТИЈА
Осум милијарди евра останаа на лопата

Елена Костовска

Само дваесет проценти од планираните капитални инвестиции на Владата се реализирани во првите пет месеци од годинава. Според извештајот на Министерството за финансии, од планираните 386,2 милиони евра со последните податоци од мај се реализирани 79,1 милиони евра. Сегашното учество на капиталните трошоци во вкупните буџетски трошоци е три проценти, а до крајот на годинава процените се тие да достигнат до 15 проценти. Од Министерството за финансии велат дека не можат да кажат колку од планираните капитални инвестиции во буџетот ќе се остварат. Експертите предупредуваат дека во капиталните буџетски инвестиции спаѓаат корисни и неопходни проекти што носат идна вредност, но и извозни расходи кои ги трошат девизните резерви. - Тоа што во целина реализираните капитални расходи во првите пет месеци се 20 проценти од вкупно планираните покажува дека фискалната политика не е во функција на стимулација на стопанството. Државата троши буџетски средства за набавка на кинески автобуси кои не придонесуваат за економска вредност. Со оглед на влијанието на економската криза, многу малку капитални инвестиции беа планирани во буџетот “ вели Ден Дончев, економски аналитичар. Досега од патната инфраструктура се почнати изградби на пет и реконструкција на 11 регионални патишта планирани за годинава. Се работи за 334 километри пат во вредност од 75,7 милиони евра. - Во тек се подготовките за големи реконструкции на уште осум регионални патишта главно во југот на Македонија и се спрема предлог за давање под концесија на седумте патни правци, со кои ќе се заврши патната инфраструктура во Македонија и ќе се комплетираат коридорите 8 и 10. Реализација на споменатите проекти треба да почне во текот на наредната година “ вели Наташа Волкановска, директорка на Агенцијата за патишта. Од железничката инфраструктура годинава треба да почне реализацијата на пругата од Крива Паланка до бугарска граница, а пред два месеци почна изведбата на главниот проект за поврзувањето со Албанија, дел од Коридор 8.
Владата најави инвестициска програма вредна 8 милијарди евра во периодот од 2009 до 2016 година. Во рамки на програмата во енергетиката се предвидени околу 30 проекти во вредност од 3,8 милијарди евра, додека во транспортот се планирани изградба и модернизација на регионални и локални патишта и железнички пруги во вредност од 3,8 милијарди евра. За изградба на водоводи и канализации во над 400 населени места се пресметани 100 милиони евра, а другите средства ќе бидат наменети за проекти за заштита на животната средина, станбена изградба, спортски, образовни и културни проекти.



http://vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=2&tabid=1&EditionID=1751&ArticleID=117297
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #157 Posted: 30-May-2009 at 22:02
Verojatno, EU ke odobri koridorot N8 da se prodolzi do Konstanca (RO), mesto dosegasnata krajna destinacija, Varna. Toa otvara novi povolnosti za Makedonija, dolkolku go dokompletira koridorot  na svojata teritorija.

Опъваме магистрала до Констанца

Магистрала „Черно море“, която ще свърже Южното и Северното Черноморие, ще бъде продължена до румънското пристанище Констанца, като за това ще бъдат използвани пари от ЕС, съобщи кметът на Варна Кирил Йорданов. Засега за реализацията на проекта няма окончателно решение, но той е получи официално одобрение на Черноморския и Адриатическия еврорегион по време на общото заседание на ръководствата им в Рим миналата седмица. Двете регионални структури, включващи и страни извън ЕС, са отправили искане към Европейската комисия за удължаване на маршрута на транспортния коридор № 8 да най-голямото румънско пристанище. „Изцяло подкрепяме тази позиция, защото тя увеличи възможностите на Варна като транспортен център“, обясни шефът на дирекция „Международно сътрудничество, проекти и програми“ Петър Радушев. Той подчерта, че няма определен срок, в който магистралата трябва да бъде построена, защото решението за удължаването на транспортния коридор е в ръцете на Европейската комисия.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #158 Posted: 06-May-2009 at 19:08
Фуере пристигна со воз. Талески очекува пругата Битола – Лерин наскоро да се стави во употреба
Среда, 06 Мај 2009 17:16

CVETANK%20fuere%20vo%20bt%20sl%20001

Евроамбасадорот Фуере и Градоначалникот Талески денеска официјално го пуштија во употреба реконструираниот дел на патот М-5, проект поддржан со средства од европската унија и десет проценти учество на општината. 850 000 евра се од програмата Интерект 3, а останатите вклучувајќи ги и дополнителните првично непредвидени ангажмани ги финансираше општината. Инфраструктурно се делуваше на се што беше потребно за да не биде неопходно дополнително интервенирање.

CVETANK%20fuere%20vo%20bt%20sl%20003

 Денеска сме горди на еден проект со што се покажа дека Општина Битола има капацитет и знае да ги исполнува условите што ги поставуваат европските фондови:навреме аплициравме, имавме добри проекти, комисиите ни ги прифатија и навистина на наша голема заедничка радост сведоци сме денеска на официјалното пуштање на овој проект М5. Нашите граѓани знаат дека тој функционира веќе подолго време меѓутоа баравме еден добар термин каде што амбасадорот ќе биде присутен и затоа досега всушност и не го официјализиравме овој проект, вели Владимир Талески, Градоначалник на Општина Битола.


Обновата на патот е важна за поврзување на пограичните општини.

CVETANK%20fuere%20vo%20bt%20sl%20004

 Обновата на овој пат е поддржана како дел од програмата за прекугранична соработка и целта беше да се олесне транзитниот сообраќај кон Грција. Овој пат е навистина од особена важност во овој пограничен дел затоа што е единствен начин на комуницирање во недостиг на железница, вели евроамбасадорот Ерван Фуере.
 Ваквата комуникација треба да придонесе за промоција на претприемништвото, развој на локалните човечки ресурси, туризмот, како и други проекти поврзани со природата и културното наследство:

 Како што веќе знаете денеска јас со моите колеги допатувавме од Скопје со воз, стигнавме на време и се беше навистина одлично. Јас се надевам дека наскоро ќе го имаме и делот кој што ќе не поврзува и со Грција затоа што на овој начин ќе се испрати една многу позитивна порака како на политички и економски план, вели Ерван Фуере, амбасадор на ЕУ во РМ.
 Успешното реализирање на овој проект за локалната самоуправа е предуслов за реализација и на други предвидени проекти:

CVETANK%20fuere%20vo%20bt%20sl%20002

 Веќе отворивме една голема врата, имаме два прекрасни проекти: овој е инфраструктурен М-5 и уште еден кој што успешно се реализира тоа е во делот на туризмот меѓу Битола и соседниот Лерин, значи прекугранична соработка. Убедени сме дека иднината е токму во меѓуграничната соработка со соседна Грција и во соработка со администрациите на двете држави ќе направиме прекрасни проекти. Се надевам дека ќе има интерес и за индустриската зона, се надевам дека во идно време ќе можеме да ја ставиме во функција и железничката пруга и се разбира многу, многу проекти за кои што сега можеби и самите нема да се сетиме, вели Владимир Талески, Градоначалник на Општина Битола.
  

За добивање европски пари за други проекти општината веќе се подготвувала, општинската администрација се обучувала, а се следеле и сите инструкции на оние кои бараат посебен концепт во аплицирањето.


Цветанка Ристевска
< ="" ="text/"> \n aktuel@tera.com.mk



http://tera.mk/index.php?option=com_content&task=view&id=7468&Itemid=106
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #159 Posted: 15-Apr-2009 at 00:30

Ќе се гради брана на Оризарска Река

Изградбата на брана на Оризарска Река е најзначајниот проект во источна Македонија, особено за општините Кочани, Виница, Зрновци и Чешиново-Облешево, општини што не беа опфатени со хидросистемот „Злетовица“, смета градоначалникот на Кочани, Ратко Димитриовски.

- Инвестицијата тешка 50-ина милиони евра од корен ќе ги промени стопанските и финансиските текови во Кочани. Ако се проценува според интензитетот на почнатите активности и договорената динамика за реализација на истражните и подготвителните работи, може да се очекува акумулацијата Речани како дел од хидросистемот Оризарска Река за три-четири години да стане реалност - изјави Димитровски.

Тој појасни дека Владата предвидува пари од буџетот за истражно-подготвителните работи и тоа за 2009 година - 10 милиони денари, за 2010 - 100 милиони и за 2011 година - 200 милиони денари.

Водите од акумулацијата на Оризарска Река ќе се користат за водоснабдување на 80.000 жители од Кочанскиот и Виничкиот регион, за наводнување нови 240 хектари обработливи површини од Оризарско и Прибачевско Поле, како и за производство на електрична енергија преку три мини хидроцентрали.

http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=6D37ECCC712D7C429377F4B1485E5ACF

Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #160 Posted: 10-Apr-2009 at 15:59
Министрите за транспорт и врски на Македонија и на Албанија, Миле Јанакиески и Сокол Олдаши, денеска во Охрид потпишаа Спогодба за соработка во полето на поштенските и електронските комуникации, како дел од европската агенда на двете држави.

А, за жителите од двете страни на границата од денес транспортот на поштенски услуги и пратки ќе биде олеснет. Со договорот кој Јанакиески и Олдаши го потпишаа се предвидува целосна либерализација и зголемување на поштенскиот сообраќај помеѓу Македонија и Албанија.

„Ќе се дискутира и во делот на соработката на мобилната телефонија, сателитскиот систем, но и поставување на фибер оптички линии и фрекфенции за радио услуги. Ова ќе придонесе за поголем обем на транспорт на пошта од Македонија за Албанија и во обратна насока“ вели Јанакиевски.

Министрите разговаа и за реконструкција на патниот правец Скопје - Дебар -Тирана, како и за предвидената железничка линија меѓу двете земји.

http://alsat-m.tv/mk/index.php/vesti/zemja/12235.html


Edited by lslcrew - 10-Apr-2009 at 16:01
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 678910 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.180 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.