build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Возен парк (ЈСП - двокатни автобуси)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 8586878889 90>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1721 Posted: 21-Aug-2008 at 18:50
Originally posted by lslcrew

Џабе ќе отидат финансии, ама школа се плаќа, а верувам дека школата ќе вроди со ефект кај надлежните.


Со преголема леснотија го кажуваш ова, како да е ситна работа.

Џабе ќе отидат и финансии и време, а школата нема да вроди со ефект (мада за оваа работа не гледам зошто воопшто треба школа, кога однапред се е кристално јасно). А последиците нема да завршат кога евентуално би се укинале двоспратните автобуси, туку ќе бидат пошироки и подалекусежни.

И кај кои надлежни очекуваш дека ќе вроди со плод таа школа??? Владата пред се не е надлежна за ова, ама кога веќе реши да си го бутне носот, колку години ќе ја чекаме за да изучи нешто што во суштина е основна школа???
Дур некој сељаци со „оргинални“ идеи ги изучат сите школи што им недостасуваат, за многу работи ќе ни биде касно. Со вакво однесување, на добар пат сме во не така далечна иднина да ни припадне титулата најзаостаната држава во Европа.

Туку ај забегав, поентата ми беше дека не е работата во некаква си школа, туку во неодговорност, ароганција, инает, горделивост и нарцизоидност на неколку луѓе, кои очигледно мислат дека се генијалци, а у суштина се обични дебили што тотално се преценуваат себе си.
Изгледа дека тоа е само мала неформална група, која ги измисли сите „брилијантни“ идеи што во последно време не снајдоа: двоспратни автобуси, 500 метарски облакодери, куполи насекаде, 80 тонски лавови на мостот Гоце Делчев, новиот мост до „Камени“, градба на неокласични објекти во 21 век, црква пред Лумикс...
Визиите и желбите очигледно им се на ниво на мало дете... Па дајте им нека си играат SimCity побогу, поголема одговорност од тоа навистина не смее да им биде доверена...


Edited by Cloverstack - 21-Aug-2008 at 18:50
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #1722 Posted: 21-Aug-2008 at 18:14
Муабетот ми беше дека Скопје го тресат поголеми глупости од автобусиве. Има простор за паника делумна но не толкава. Двокатните ќе се покажат како неуспешни и ќе се повлечат. Џабе ќе отидат финансии, ама школа се плаќа, а верувам дека школата ќе вроди со ефект кај надлежните.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1723 Posted: 21-Aug-2008 at 17:38
Originally posted by lslcrew

Некако се успаничивме за автобусиве. Автобусите ако се покажат како неуспешни, а ќе се покажат, тогаш ќе ги бапнат на некој паркинг (пошто у гаража не ги собира) и така ќе си седат, или па ќе ги шитнат некаде за ефтина пара. Ова не е случај како со црквата кајшто ефектот е долгогодишен. За автобусиве немора до толку да се паничиме.


Богами, работата е дефинитивно за паничење.
Немаме ние пари за вакви скапи експерименти (кои секако се знае дека лошо ќе завршат), за после тоа да заклучиме дека било утка, па да ги паркираме автобусите да скапуваат или да ги продадеме за ефтини пари како што викаш. А во меѓувреме сме морале да ја прилагодиме цела инфраструктура и сепак сме имале понефункционален градски превоз... И после толку потрошено време и пари да се вратиме на денешнава ситуација...

Тоа споредување со црквата е само потсетување дека има и од лошо полошо, а никако не ги ублажува последиците што би ги чуствувале од двоспратните автобуси.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #1724 Posted: 21-Aug-2008 at 17:06
Некако се успаничивме за автобусиве. Автобусите ако се покажат како неуспешни, а ќе се покажат, тогаш ќе ги бапнат на некој паркинг (пошто у гаража не ги собира) и така ќе си седат, или па ќе ги шитнат некаде за ефтина пара. Ова не е случај како со црквата кајшто ефектот е долгогодишен. За автобусиве немора до толку да се паничиме.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1725 Posted: 21-Aug-2008 at 14:10
Истажував малку по интернет и се потврди фактот дека на горната платформа на двоспратните автобуси не е дозволено стоење (претпоставувам ради проблемот што го имаат со стабилноста).
Ова директно се одразува и на нивниот капацитет. Артикулираните автобуси кои го немаат ова ограничување, а плус имаат континуирана платформа, имаат нормален капацитет (без тискање ко сардини) од над 140 патници. Двоспратниве имале до 90.
И тоа ова е оптимистички податок, зашто горната платформа кај нас ќе се користи во многу помал обем, од причините кои ги спомна пбанкс, а има и дополнителни причини зошто луѓето би ја избегнувале... Значи во суштина во Скопје двоспратните автобуси нема да донесат ниту една единствена предност, а ќе ги донесат сите свои недостатоци.

Кога веќе го спомнав проблемот со стабилноста, морам да кажам дека од пребарувањето што го направив по интернет, навистина се изненадив до која мерка било изразено тоа. 3-4 идиоти на горната платформа би можеле да превртат таков автобус во кривина! Па дури и да не земаме такви екстремни сценарија (иако со ншето ниво на едуцираност и култура се можни)... Останува можноста една единствена будала да ти го лула цел автобус чисто за „забава“.
Тука дополнително треба да се земе во предвид и квалитетот на нашите улици каде цели ендеци и бранови во асфалтот се нормална појава, што воопшто не оди во прилог на изразената нестабилност на двоспратните автобуси.

Понатаму, артикулираните автобуси се карактеризираат со поголема брзина на движење и поголема брзина на влегување и излегување на патници (повеќе и поголеми врати), што резултира со осетлива поголема брзина во оперирањето (поголема комерцијална брзина).

Континуираната платформа на артикулираните автобуси е предност и сама по себе, а не само во однос на капацитетот.

И конечно уште една компликација на која наидов додека пребарував (а која до сега ни промакна во дискусијава) е напојувањето за идниот трамвај... Напојувањето во Скопје ќе биде со висечки кабли, а двоспратни автобуси би значеле дека каблите ќе треба да бидат поставени повисоко. То ќе резултира со поскапа а понефункционална изведба на напојувањето за трамвајот.


Значи кажано во кратки црти, двоспратните во однос на артикулираните имаат бројни недостатоци кои се однесуваат на:

- капацитетот
- функционалноста
- безбедноста
- бараат опсежно прилагодување на инфраструктурата кон нивниот габарит
- бараат дополнителна обука на возачи
- други „помали“ компликации

Ама постои вистинска опасност дека сепак ќе ги воведеме масовно...  Без никаква потреба, само поради нечии каприц...  Bash Bash Bash Bash Bash


Ме копка и нешто друго. Боцевски ете ги опишал компликациите како технички проблеми кои можеле лесно да се решат. Уште бил и категоричен (можам да го замислам Roll%20eyes). Само што Боцевски ете не кажал кој ќе биде надлежен за „лесното“ решавање на тие технички проблеми... Дали „великодушната“ влада на пример ја превзема одговорноста да ја прилагоди инфраструктурата во градов за двоспратните автобуси???




Edited by Cloverstack - 21-Aug-2008 at 14:11
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #1726 Posted: 21-Aug-2008 at 11:52

На ссц најдов неколку фотки од новите даблдекери Big%20smile на Дубај

 
 
 
 
 
Ваљда сите идни автобуси ќе имаат вакви рампи
 
 
 
И на крај горе Big%20smile
 
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #1727 Posted: 21-Aug-2008 at 11:24


Хмм... можеби си во право може ова беше лондонски филм... нели и они се малку оптеретени со таа традиција иако кај нив и камерите станаа прилично традиционални LOL
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #1728 Posted: 21-Aug-2008 at 11:21
Originally posted by pbanks


Инаку во ваквите автобуси шоферите го контролираат горниот кат со систем на огледала (шоферот погледнува над него и го гледа целиот кат). Е сега во нормални земји и да се случува нешто веројатно со довикнување на шоферот фрката би се расчистила..... Кај нас.......

Само по себе таквиот концепт не ми се свиѓа безбедносно. Шоферот да гледа нагоре на секои 30на секунди додека вози?
 
Не сум знаел, мислев дека се целосно оделени и со камери итн.....
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #1729 Posted: 21-Aug-2008 at 11:13
Па поентата ми беше дека за тие што стојат во гужвата изборот ќе биде или сардина доле, или малце повеќе место на скалите или горе......верувам одговорот ти е познат. 
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #1730 Posted: 21-Aug-2008 at 11:03
Originally posted by vardar

Пбанкс викаш дека никој нема да сака да оди горе, можеби навечер али кога е гужва знаеме што се случува во обичните автобуси, кој ќе го регулира ова, шоферот???


Па повторно земи ги во предвид навиките. Секогаш најголемата гужва е напред. Во задниот дел ќе се најде чат пат мест. Луѓето имаат навика да се стационираат блиску до влезот.

Ако на ова надоврзеш клаустрофобични кружни скалички (кој се возел во ваков автобус ги знае), обзирноста на нашите  возачи (кои со потезите комотно може да напраат еден домино ефект по скалите и да осакатат 4-5 луѓе).....................

Не е така едноставно.

Инаку во ваквите автобуси шоферите го контролираат горниот кат со систем на огледала (шоферот погледнува над него и го гледа целиот кат). Е сега во нормални земји и да се случува нешто веројатно со довикнување на шоферот фрката би се расчистила..... Кај нас.......

Само по себе таквиот концепт не ми се свиѓа безбедносно. Шоферот да гледа нагоре на секои 30на секунди додека вози?
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #1731 Posted: 21-Aug-2008 at 10:55
Originally posted by lslcrew

Ова со автобусиве како дете кога ќе запне: САКАМ ..........., и на крај добива шамар!!!
 
Ова можеби важи за нормални "семејства" ама во овој случај изгледа детето ќе си добие што сака  а не она што заслужува Wink 
 
 
 
 
Него мене ова ме секира, можеби човекот малце претерува но доколку е вистинито ова е страшно
 
"Најмногу се плашам од некултурата на граѓаните, дека со непристојното однесување може да го превртат автобусот, особено треба да бидат внимателни оние што ќе бидат на вториот кат, бидејќи таму може да се пуштат само онолку патници колку што има столчиња. Да има двајца повеќе коишто ќе стојат веќе е ризично, а да не зборувам ако се шетаат или скокаат по автобусот. Таква одговорност не би можеле да преземеме, бидејќи најважна ни е безбедноста на патниците", вели Бошковиќ.
 
 
Пбанкс викаш дека никој нема да сака да оди горе, можеби навечер али кога е гужва знаеме што се случува во обичните автобуси, кој ќе го регулира ова, шоферот???
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1732 Posted: 21-Aug-2008 at 10:55
Originally posted by pbanks


Па доволно е да го земеме во предвид менталитетот кај нас за тезата со капацитетот падне во воде. Двоспратните имаат поголем капацитет само доколку тој се користи. Кој кај нас ќе го користи? Како прво луѓето реално ќе ги мрзи. Како второ многу е веројатно дека тоа ќе биде делот кај што ќе се собираат они кои прават глупости по автобуси а сите други патници ќе го избегнуваат.


Да, држи ова што го кажуваш, а особено ме плаши болдираниот дел.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #1733 Posted: 21-Aug-2008 at 10:32


Па доволно е да го земеме во предвид менталитетот кај нас за тезата со капацитетот падне во воде. Двоспратните имаат поголем капацитет само доколку тој се користи. Кој кај нас ќе го користи? Како прво луѓето реално ќе ги мрзи. Како второ многу е веројатно дека тоа ќе биде делот кај што ќе се собираат они кои прават глупости по автобуси а сите други патници ќе го избегнуваат.

Друго се двоспратните автобуси кои одат на долги релации (да речеме туристички автобуси) таму начинот на експлоатација е сосема различен. За градски кратки релации навиките се сосема различни.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1734 Posted: 21-Aug-2008 at 02:43
Originally posted by ovaj_stariov


Инаку сосема се сложувам дека двоспратните се далеку поскапи.


Во овој дел мора да бидеме реални, за поголемата цена обезбедуваат поголем капацитет. Но (ова е големо но) прашање е како на ова и на други полиња се носат компаративно со артикулираните автобуси на пример. Мислам дека не е случајно што низ светот артикулираните автобуси преовладуваат неспоредливо повеќе отколку двоспратните... Едноставно двоспратните имаат многу повеќе слабости (од кои голем дел беа спомнати и во оваа нишка)
Во одредени специфични услови сигурно дека и двоспратните можат да бидат попрактични, како на пример Лондон, кој е хаотичен град со кратки и криви улични сегменти, па обезбедување на поголем капацитет со одење во висина е логична варијанта.
Но тоа во Скопје не е случај. Скопје е град на булевари (и уште повеќе ќе биде со дореализација на ГУП-от). Ако има потреба од автобуси со поголем капацитет, тогаш артикулираните автобуси за Скопје се далеку поприкладни. А ако упорно сакаат традиција, факт е дека артикулираните автобуси во Скопје се многу поголема традиција отколку двоспратните...

Во секој случај, ваков тип на одлуки се со многу далекусежни последици... Во нормални држави се носат одговорно и врз база на објективни критериуми како што се функционалност, економичност, практичност... Се прават студии, пресметки, анализи... Сето тоа од стручни луѓе на сите тие полиња.
Кај нас критериумот е некаква наводна традиција, а за него одлучила за нас непозната мала група на нестручни и неодговорни лица... Ама кој рече дека ние сме нормална држава?

Wallbash
Back to Top
ovaj_stariov View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-May-2008
Location: Prilep
Online Status: Offline
Posts: 1321
  Quote ovaj_stariov Quote  Post ReplyReply #1735 Posted: 21-Aug-2008 at 00:48
За тие два-три автобуса мислев на парите што ќе ги потрошат за прилагодување на семафори,обуки и слично.

Инаку сосема се сложувам дека двоспратните се далеку поскапи.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #1736 Posted: 20-Aug-2008 at 23:54
Originally posted by ovaj_stariov

Јас навистина не знам што е ова запнување од владава да бидат двоспратни!Question

Зошто да прават излишно прилагодување на целиот град,обука на шоферите,смена на гаражите на ЈСП,смена на свеста на граѓаните да седат мирни и уште многу други работи кои значат влегување во нови проблеми и што е најлошо трошење на пари со кои пример би можело да се купат уште два-три автобуси.

Ако навистина на некој толку му е кеф за двоспратен автобус,тогаш првата идеја беше најдобра кога се планираше да се купат 4 двоспратни(за традиција или атракција) и еден отворен за туристи.


Токму така... првата идеја си беше сосема на место... Непотребно се забега.

Инаку сигурен сум дека разликата помеѓу двоспратни и стандардни автобуси е повеќе од 2-3 автобуса екстра.
Back to Top
ovaj_stariov View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-May-2008
Location: Prilep
Online Status: Offline
Posts: 1321
  Quote ovaj_stariov Quote  Post ReplyReply #1737 Posted: 20-Aug-2008 at 23:52
Јас навистина не знам што е ова запнување од владава да бидат двоспратни!Question

Зошто да прават излишно прилагодување на целиот град,обука на шоферите,смена на гаражите на ЈСП,смена на свеста на граѓаните да седат мирни и уште многу други работи кои значат влегување во нови проблеми и што е најлошо трошење на пари со кои пример би можело да се купат уште два-три автобуси.

Ако навистина на некој толку му е кеф за двоспратен автобус,тогаш првата идеја беше најдобра кога се планираше да се купат 4 двоспратни(за традиција или атракција) и еден отворен за туристи.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1738 Posted: 20-Aug-2008 at 20:30
Од каде овој податок?

Ако е точен, тогаш нема да имаат баш толкаво големо влијание врз идната инфраструктура, но сепак ефектот нема да е ни за потценување, а сите други аргументи против си остануваат...
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #1739 Posted: 20-Aug-2008 at 19:59
Само ко дополнување

Висина на двојните аутобуси се од 3.96 до 4.42 m во зависност од моделот
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #1740 Posted: 20-Aug-2008 at 16:11
И уште нешто. Сакам малце подетално да се осврнам на инфраструктурата што е физичка пречка за овие автобуси.

Моменталната инфраструктура, не дозволува овие автобуси да поминуваат скоро никаде низ градов. Еве да речеме дека ќе ги искорнат сите метални конструкции за семафори и табли (што ги има во голем број и се поставени на скоро сите клучни сообраќајници и крстосници), ама што ќе прават со неколкуте надвозници и пешачки мостови кои се изградени за максимална висина на возило од 4m и не дозволуваат поминување на такви високи возила како класични двоспратни автобуси? И нив ли ќе ги рушат???


Никако не смее да се заборава и долгорочниот ефект од прилагодувањето на инфраструктурата. Тоа би значело дека во иднина надвозниците треба да ги градиме повисоки, подвозниците подлабоки, тунелите со поголем напречен пресек, влезовите/излезите од денивелирани сообраќајници подолги...
Ова не само што е многу поскапо, туку во одредени случаи принудува и на полоши технички решенија од сообраќаен аспект. Поготово кај нас, ако ги земеме примерите со зградата Тифани или со скратениот излезен крак на Јужен Булевар кај Рамстор (кои поради неодговорно планирање веќе значат непоправлива штета за стандардите според кои би се граделе овие сообраќајници), веднаш се наметнува прашањето колку дополнително ќе се нарушат стандардите, само за да можат да поминуваат двоспратни автобуси. Зборувам конкретно за фактот дека нагибот на овие две места ќе треба да биде дополнително зголемен, што не би значело само полоши карактеристики, туку дури можеби е и надвор од прифатливото.
Сличен проблем и за тунелот на Илинденска (Влада-Фонтана Лотос). Тука просторно веќе е кнап работата, ама уште ако двоспратниве влезат во математиката, ќе може да се направи само лошо и крајно субстандардно решение...
Овие примери се само оние кои на прв поглед ми упаѓаат во очи. Сигурно има уште еден куп вакви.

Сите пешачки мостови преку сообраќајници исто така ќе треба да се повисоки. Значи повеќе скали за искачување и директна дестимулација на нивното користење, а стимулација на правење на диви премини.

Исто така, рамките за сообраќајна сигнализација треба да бидат повисоко, па на крстосница на пример ќе треба да застанеш малку поназад, за да можеш да го гледаш семафорот... Единствено решение за ова би било да се преместат рамките од другата страна на крстосницата, што исто така не е добро ако не е применето како правило на сите крстосници, затоа што внесува забуни и сигурно ќе предизвика сообраќајни несреќи (ми се има случено и мене лично во Америка, ненавикнат на вака поставени семафори, за малку избегнав да направам голема сообраќајка).


Ботом лајн, ова би значело дека ќе треба да дадеме многу повеќе пари, а да добиеме многу полоши решениа. Сето тоа затоа што по секоја цена треба да сме врателе некаква наводна наша традиција...

Bash Bash Bash Bash Bash

Bash Bash Bash Bash Bash


Edited by Cloverstack - 03-Dec-2008 at 21:13
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 8586878889 90>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.422 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.