![]() |
![]() |
![]() |
Од регионот - Белград |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 7891011> |
Author | ||
N23 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 03-Feb-2011 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2159 |
![]() ![]() |
|
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
Нама французи, а ми већ од 2008. године правимо метро станице у бившем СССР-у
![]()
|
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
Потписани документи за реализацију пројекта београдског метроа
Град Београд и владе Србије и Француске потписали су данас важна документа за реализацију једног од најзначајнијих инфраструктурних пројеката – београдски метро. Градоначелник Београда Драган Ђилас, државни секретар Министарства економије, финансија и индустрије Француске Пјер Лелуш и потпредседник Владе Србије за европске интеграције Божидар Ђелић потписали су изјаву о намерама о Пројекту београдског метроа, а потписан је и меморандум о разумевању између града Београда и француске компаније „Алстом транспорт”. – Већ 40 година грађани Београда сањају о метроу, праве планове и верују да ће једног дана заиста моћи, као и већина грађана Европе, користећи овај вид транспорта да се најбрже и најквалитетније превезу из једног дела града у други. Сањали смо и о једном новом мосту 40 година и тај сан нам се остварио, као и о мосту на Дунаву, па се он сад увелико гради. Још много других снова о развоју Београда успели смо да реализујемо у последњих неколико година. Све је то најбољи доказ да метро у Београду неће остати само сан, већ ће постати јава за све Београђане и госте нашег града – рекао је градоначелник Ђилас, захваливши Влади Републике Француске на учешћу у овом пројекту, не само за студију већ и обезбеђивање великог дела средстава за прву линију београдског метроа. Планирано је да се студија коју ће израдити француска компанија „EGIS Rail” у сарадњи са домаћим подизвршиоцима реализује у две фазе: као свеукупни концепт и као идејни пројекат линије 1 београдског метроа. Ова линија, у виду „Y” структуре, требало би да буде дуга око 15 километара, са 25 станица, возним средствима, са једним возачем на сваком крају, водовима, електричним напајањем, као и електричним и механичким подсистемима. Биће формирана и билатерална радна група чији ће циљ бити надзор израде студије општег концепта и идејног пројекта. Увођење метро система у Београд знатно ће допринети побољшању ефикасности јавног превоза и самим тим унапређењу квалитета живота грађана, пословног и привредног окружења, што су предуслови одрживог економског развоја како Београда тако и читаве Србије. Да подсетимо, Скупштина града Београда је јуна 2010. године донела закључак којим је усвојила Информацију о изради документа „Београдски метро – основа за избор решења”. Република Француска је у октобру исте године изразила заинтересованост за учешће у пројекту и у складу са тим спремност да донира средстава за студију изводљивости београдског метроа, коју би израдила француска компанија „EGIS Rail”. Републички парламент усвојио је 18. октобра ове године Закон о потврђивању Споразума између Владе Републике Србије и Владе Републике Француске о стратешком партнерству и сарадњи. Споразум је закључен у Паризу 8. априла и њиме је предвиђено да по потписивању изјаве о намерама између српске и француске владе и градских власти Београда, која би садржала узајамно прихватљиве и усаглашене модалитете за пројекат метроа, Француска буде стратешки партнер Србије. „Алстом група” је водећа компанија у свету у примени и ширењу иновативних и еколошки пожељних технологија за секторе енергетике, транспорта и преноса енергије. Група послује у око 100 земаља света. „Алстом” држи високо друго место на светској лествици градског транспорта, а његови метро системи у употреби су у Паризу, Лондону, Њујорку, Каракасу, Сингапуру и Шангају. Сваки четврти метро воз светских метроа је „Алстомов”, а компанија је прo.извођач и нове генерације трамваја „citadis”, који су у употреби у 36 земаља у свету. |
||
![]() |
||
mladen_s ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 04-May-2010 Location: Macedonia Online Status: Offline Posts: 407 |
![]() ![]() |
|
![]() Морам да го цитирам Душко Радовиќ: Београѓани со години нестрпливо го очекуваат метрото. Некои веќе отидоа под земја. ![]() Edited by mladen_s - 19-Nov-2011 at 12:29 |
||
![]() |
||
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
|
|
||
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
||
![]() |
||
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
|
Офтопик, сеуште остануваат срушените административни објекти во центарот на Белград или се планира поинаква одлука за нив? Ја разбира поентата зошто се оставени, но со текот на времето овие објекти можат да постанат опасност за околните згради и граѓаните.
Инаку ми се допаѓа новиот трамвај. |
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
![]() |
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
Tender za nabavku 10 ekoloških “Euro 6” autobusa je dobio kragujevački proizvođač autobusa BIK.
![]() ![]() Istodobno ugovor za isporuku 15 zglobnih trolejbusa je sklopljen sa beloruskim proizvođačem "Belkommunmaš", očekuje se da će trolejbusi biti isporučeni naredne godine. ![]() |
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
Tender za kupovina 25 niskopodnih autobusa gradskog tipa za potrebe prevoza putnika od strane preduzeća GSP Beograd je dobio proizvođač Ikarbus a.d. Ponuđeni tip autobusa sa kojim je ovaj proizvođač osvojio tender je IK-218N, dok je vrednost ukupnog projekta 396.763.500,00 dinara, odnosno, nešto manje od 160.000€ po vozilu.
![]() |
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
Juče je GSP Beograd slavio 119. rođendan. Na liniji Kalemegdan-Slavija 14. oktobra 1892. Beogradom je prošao prvi tramvaj na konjsku vuču. Dve godine kasnije, 1984. godine uveden je tramvaj na električni pogon.
![]() |
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
Овако, морамо раздвојити неке ствари, а то је ГСП и приватне превознике. Да кренемо од тролејбуса, на тендер су се јавили БелКоммунМаш (БКМ),ЛАЗ и нека кинеска фирма. БКМ је иначе један од најбољих произвођача тролејбуса у бившем СССР-у, толико да њихови тролејбуси возе и у Украјини, али и Русији и осталим републикама ЗНД, Аргентини итд. Русија и Украјина имају своје произвођаче, па ипак купују троле од БКМ-а, што довољно говори о томе. Београд је већ раније имао БКМ троле, сада је требала већа испорука да замени све старе, па је у све ушла и цена по троли (тако на пример Соларис-Шкода за Софију је скоро 3 пута скупља), уз то Белорусија због добрих односа са Србијом на 80 купљених нам поклони још 3 комада ![]() ![]() Наравно, тролејбус као возило се доста разликује од аутобуса. Проблема има увек у почетку, а исто толико проблема имамо и са КАФ-ом! Ја сам делимично задовољан тролејбусима, није нека удобност претерана, али када бих бирао - купти 30 солариса и возити се у 60 руских ЗиУ, или купити 80 БКМ увек би изабрао ово друго. ![]() Што се тиче набавке аутобуса, у Србији куповина домаћих производа је субвенционисана. То значи, ако превозник купи аутобус домаћег произвођача, 30% ће му платити држава, због тога већина превозника купује домаће аутобусе. ГСП је засад искључиво куповао од Икарбуса, ФАП-а и Мерцедеса, али највише од првог произвођача. Занимљиво је да аутобусе које Икарбус произведе за неке друге превознике, па чак и за италијанско тржиште не доживе стање као у ГСП-у, јер је у том предузећу одржавање очајно, до те мере да немају резервних сијалица у магацину. Е сада, приватници. Ово горе са слике није аутобус ГСП-а, већ приватног превозника Беобус. Оно што је дефинисано правилником јесте да аутобус не сме бити старији од 5 година. Приватном превознику се једноставно не исплати да купи МАН или Мерцедес ако ће га користити тако кратко времена, јер он може изржати и 3 или 4 пута дуже! Зато приватни превозници купују најјефтинија возила која ће служити само пар година и онда опет купити нова и тако стално укруг. Добра страна што су сва возила Евро5 па и овај ЛиАЗ горе, то је услов као и клима. Досад су имали око 100 ЛиАЗ-а, то ће вероватно вратити у Русију за нека сибирска села, а за јефтине паре добију 60 нових Евро5 аутобуса. ЛиАЗ је иначе највећи произвођач у Русији, ја сам разговарао са русима и пожалио се на аутобусе, али су ми рекли ”благо вама ако вам је ЛиАЗ најгори аутобус”, јер за њих ти аутобуси спадају у вишу класу ![]() Ево неке листе возила које су приватници купили ове године, али то је само један део, јер већина није још обновила возни парк Neobus Citta SLF Volvo: 40 Ikarbus IK-103: 19 Cobra GM-290: 18 Kragujevački MAZ-103: 13 Kragujevački MAZ-203: 12 Kragujevački MAZ-203 CNG: 10 Ikarbus IK-206: 10 FAP A.537.5: 6 MegaBus Volvo: 4 MJT-JTD-D02 (dabl-deker): 2 LiAZ 5256: 60 Total: 181
Engine: Cummins ISL G 250 EURO 5 186 kW (250 hp) @ 2,200 rpm Edited by Александар - 12-Oct-2011 at 23:31 |
||
![]() |
||
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
|
Се согласувам, автобусиве на ЛИАЗ се катастрофа, не знам какви перформанси има под надворешноста, но изгледот однадвор е толку лош што јас би забранил да возат низ град. Изгледа како локален шпански производител на автобуси од 70-тите години.
|
||
![]() |
||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|
Александар морам да те прашам зошто Белград постојано ја обновува својата автобуска и тролејбуска флота исклучиво со најлошите можни марки на возила? Зарем нема пари и побуда да се набавува од Мерцедес или МАН, туку мора да се купува или домашното или (бело)руското ѓубре? Веќе читам дека има сериозни недостатоци и проблеми со белоруските тролејбуси на Белкомунмаш, зошто упорно се продолжува? Поготово ЛиАЗ важи за најдолниот производител на автобуси во Русија денес! Добар избор се направи само со КАФ, бидејќи веројатно руските трамваи се под секаква критика...
|
||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
Novi rusi
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
Displej terminala kod vozača u trolejbusu, kao što vidite ispisuje informacije o trenutnom i sledećem stajalištu:
![]() |
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
Mi metro gradimo uvek nekako pred izbore
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
nenad ![]() Senior Member ![]() Joined: 19-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 741 |
![]() ![]() |
|
Prvo skokni pa reci OP!
|
||
![]() |
||
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
|
Београд добија метро 2017.
Прва линија београдског метроа од Устаничке улице до Творничке улице у Земуну биће завршена 2017. године, рекао председник Скупштине Београда Александар Антић. Београђани ће се од 2017. године возити метроом на линији од Устаничке улице до Творничке улице у Земуну, изјавио је председник Скупштине града Александар Антић. Станица подземне железнице код Вуковог споменика Уочи седнице Скупштине града, на којој ће се у четвртак, 6. октобра, расправљати о реализацији пројекта "Београдски метро", Антић је оценио да је то најважнија одлука коју ће градска власт донети у овом мандату. "Метро је вишедеценијски сан урбаниста и Београђана, који ће тако дугорочно решити све саобраћајне проблеме и гужве у престоници", рекао је Антић за РТС. Александар Антић је подсетио да су актуелне градске власти одустале од оспораваног лаког шинског транспорта који је био предвиђен пре неколико година, објашњавајући да ће Београд добити класичан метро који ће бити усмерен на независни шински систем. "Планирано је да метро нема додира са другим саобраћајем, да се креће под земљом и колико год буде могуће надземном трасом", навео је Антић и додао да ће кроз стари део града метро ићи под земљу, а да ће на Новом Београду и Земуну бити вероватно изводљиво да вози на површини. У Меморандуму о разумевању у вези за пројектом "Београдски метро", који ће се наћи пред одборницима, дефинисани су услови сарадње између града Београда и француске компаније "Алстом Транспорт" око изградње метроа, као и могућности финансирања тог пројекта. Антић је подсетио да су у априлу ове године Србија и Француска закључиле Споразум о стратешком партнерству и сарадњи, у коме се између осталог ради о активностима на реализацији пројекта Београдски метро. Након усвајања меморандума почеће се са израдом студије изводљивости пројекта која је поверена француској компанији "Егис Раил", уз супервизију компаније "Алстом Транспорт", а коју финансира држава Француска. Планирано је да израда студије траје око 15 месеци, а да градња метроа почне за две године, док је према проценама стручњака за изградњу прве линије потребно три и по године, навео је Антић. Први пројекат за изградњу београдског метроа направљен је још 1972. године, а годину дана касније формиран је Сектор за метро, који је 1982. године, у сарадњи са пројектантима бечког и минхенског метроа закружио идејна решења за прву етапу градње. Од изградње метроа, међутим, одустало се након само три године, када је лансиран план "Трамвај за 21. век", према коме је градски саобраћај почивао на осовини аутомобили - трамваји градског саобраћаја. О изградњи метро поново је 1997. године проговорио тадашњи градоначелник Зоран ђинђић, а почетком 2000. године у оптицај је ушла идеја о изградњи лаког шинског система, којом се бавио градоначелник Ненад Богдановић. http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/5/%D0%95%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D1%98%D0%B0/966810/%D0%91%D0%B5%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4+%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D1%98%D0%B0+%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE+2017.+.html |
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
Nezvanično tender za isporuku 25 novih zglobnih autobusa za GSP Beograd je dobio Ikarbus.
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
Александар ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Dec-2010 Location: Beograd Online Status: Offline Posts: 205 |
![]() ![]() |
|
Трамвај, шинско возило које обично саобраћа у ужем центру града. Међутим, то није увек тако! Једна од малобројних трамвајских пруга која саобраћа ван града је и београдска тројка. Можда смо ми београђани пристрасни, али за нас је то најлеша трамвајска линија. Линија 3 ”Ташмајдан-Кнежевац” напушта град и од Господарске механе, пре вијадукта где се трамвајске шине одвајају за Баново брдо, улази у познати ”Топчидерски парк”, у којем се између осталих грађевина налази и Милошев конак из 1834.
Мапа трамвајских линија Скоро 2 године ова линија због изградње приступних саобраћајница за нови мост није функционисала, или је функционисала у прекидана. Коначно, почетком овог месеца је пуштена у саобраћај. ![]() ![]() ![]() ![]() Окретница ”Топчидер”, данас се користи у ретким случајевима. Некада је тројка до те окретнице саобраћала. ![]() ![]() ![]() Пруга наставља даље према Раковици и Кнежевцу ![]() Раковица, некадашња индустријска зона. Виде се остаци некадашње окретнице која није у функцији: ![]() ![]() Даље пруга наставља према Кнежевцу. Надам се да вам се допала репортажа. |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 7891011> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |