build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Од регионот - Белград

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 7891011>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #161 Posted: 21-Nov-2011 at 01:04

Во живо изгледа уште поубаво него на слики.



Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #162 Posted: 20-Nov-2011 at 19:29
Нама французи, а ми већ од 2008. године правимо метро станице у бившем СССР-у

/25.3.2008/
Сербы построят метро в Алма-Ате.

Сербская строительная фирма «Энергопроект» подписала договор о строительстве второй станции метро в Алма-Ате стоимость соглашения 32 миллиона евро,- заявил в интервью «Танюгу» генеральный секретарь фирмы Владан Пириватрич. Напомнив, что Алма-Ата в данный момент строит шесть станций метро, Пириватрич указал, что «Энергопроект» уже успешно завершил строительство одной станции в этом городе, выиграв право на это строительство на международном тендере, успешное завершение первой станции стало залогом подписания соглашения на строительство второй.
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #163 Posted: 20-Nov-2011 at 19:17
Потписани документи за реализацију пројекта београдског метроа


Град Београд и владе Србије и Француске потписали су данас важна документа за реализацију једног од најзначајнијих инфраструктурних пројеката – београдски метро. Градоначелник Београда Драган Ђилас, државни секретар Министарства економије, финансија и индустрије Француске Пјер Лелуш и потпредседник Владе Србије за европске интеграције Божидар Ђелић потписали су изјаву о намерама о Пројекту београдског метроа, а потписан је и меморандум о разумевању између града Београда и француске компаније „Алстом транспорт”.

– Већ 40 година грађани Београда сањају о метроу, праве планове и верују да ће једног дана заиста моћи, као и већина грађана Европе, користећи овај вид транспорта да се најбрже и најквалитетније превезу из једног дела града у други. Сањали смо и о једном новом мосту 40 година и тај сан нам се остварио, као и о мосту на Дунаву, па се он сад увелико гради. Још много других снова о развоју Београда успели смо да реализујемо у последњих неколико година. Све је то најбољи доказ да метро у Београду неће остати само сан, већ ће постати јава за све Београђане и госте нашег града – рекао је градоначелник Ђилас, захваливши Влади Републике Француске на учешћу у овом пројекту, не само за студију већ и обезбеђивање великог дела средстава за прву линију београдског метроа.

Планирано је да се студија коју ће израдити француска компанија „EGIS Rail” у сарадњи са домаћим подизвршиоцима реализује у две фазе: као свеукупни концепт и као идејни пројекат линије 1 београдског метроа. Ова линија, у виду „Y” структуре, требало би да буде дуга око 15 километара, са 25 станица, возним средствима, са једним возачем на сваком крају, водовима, електричним напајањем, као и електричним и механичким подсистемима. Биће формирана и билатерална радна група чији ће циљ бити надзор израде студије општег концепта и идејног пројекта.

Увођење метро система у Београд знатно ће допринети побољшању ефикасности јавног превоза и самим тим унапређењу квалитета живота грађана, пословног и привредног окружења, што су предуслови одрживог економског развоја како Београда тако и читаве Србије.

Да подсетимо, Скупштина града Београда је јуна 2010. године донела закључак којим је усвојила Информацију о изради документа „Београдски метро – основа за избор решења”. Република Француска је у октобру исте године изразила заинтересованост за учешће у пројекту и у складу са тим спремност да донира средстава за студију изводљивости београдског метроа, коју би израдила француска компанија „EGIS Rail”. Републички парламент усвојио је 18. октобра ове године Закон о потврђивању Споразума између Владе Републике Србије и Владе Републике Француске о стратешком партнерству и сарадњи. Споразум је закључен у Паризу 8. априла и њиме је предвиђено да по потписивању изјаве о намерама између српске и француске владе и градских власти Београда, која би садржала узајамно прихватљиве и усаглашене модалитете за пројекат метроа, Француска буде стратешки партнер Србије.

„Алстом група” је водећа компанија у свету у примени и ширењу иновативних и еколошки пожељних технологија за секторе енергетике, транспорта и преноса енергије. Група послује у око 100 земаља света. „Алстом” држи високо друго место на светској лествици градског транспорта, а његови метро системи у употреби су у Паризу, Лондону, Њујорку, Каракасу, Сингапуру и Шангају. Сваки четврти метро воз светских метроа је „Алстомов”, а компанија је прo.извођач и нове генерације трамваја „citadis”, који су у употреби у 36 земаља у свету.
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #164 Posted: 19-Nov-2011 at 12:28


Морам да го цитирам Душко Радовиќ:

Београѓани со години нестрпливо го очекуваат метрото. Некои веќе отидоа под земја.



Edited by mladen_s - 19-Nov-2011 at 12:29
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #165 Posted: 19-Nov-2011 at 10:01
БЕОГРАД

Београд корак ближе метроу

Драган Ђилас, Божидар Ђелић и Пјер Лeлуш пот­пи­са­ли из­ја­ву о на­ме­ра­ма о пројекту „Бе­о­град­ског ме­троа”. – По­че­так оства­ри­ва­ња идеје о ко­јој пре­сто­ни­ца сања 40 го­ди­на


Божидар Ђелић, Преј Лелуш и Драган Ђилас

Драган Ђилас, градоначелник Београда, Божидар Ђелић, потпредседник Владе Србије, и Пјер Лелуш, државни секретар у француском Министарству економије, финансија и индустрије, потписали су јуче у Старом двору изјаву о намерама о пројекту „Београдског метроа”.Потписан је и Меморандум о разумевању између града Београда и француске компаније „Алстом транспорт”. Свечаном чину присуствовали су Мирко Цветковић, председник Владе Србије, функционери Београда и председници већег броја општина из престонице.

Драган Ђилас је нагласио да је потписивање изјаве о намерама о пројекту „Београдског метроа” велики дан за Београд и Србију јер представља почетак остваривања пројекта о коме житељи престонице већ 40 година сањају.

– Сањали смо о једном новом мосту 40 година и тај сан нам се остварио. Маштали смо и о мосту на Дунаву, и он се сад увелико гради. Још много других снова о развоју Београда успели смо да реализујемо у последњих неколико година. Све је то доказ да метро у Београду неће остати само сан, већ ће постати јава за све Београђане и госте нашег града – рекао је градоначелник Ђилас, захваливши влади Републике Француске на учешћу у овом пројекту.

Пјер Лелуш је најавио да ће влада Француске финансирати студију изводљивости за изградњу „Београдског метроа” и прву фазу реализације тог пројекта. Намера Француске је да финансира готово целокупну прву фазу пројекта, што је најбољи доказ да види Србију као део Европе.

– Метро је више него средство јавног превоза у једном граду и представља нову страницу у историји Србије. То није само одраз новог времена, него је и доказ сарадње са Француском и Европом. После свих ових тешких година за Србију сада вам од срца и отворено нудимо значајну финансијску подршку која ће да омогући реализацију значајног пројекта – истакао је Лелуш.

Он очекује да ће реализација овог пројекта привући већи број француских предузећа да раде у Србији. Главна идеја је да што више компанија из ове државе отвори представништва у нашој земљи и да ће се развити економска сарадња Француске и Србије.

– Тренутно смо на осмом месту страних инвеститора у Србији. Овде послују компаније „Мишлен” и „Лафарж”, а надамо се ускоро и „Ербас”. Уз економску сарадњу коју смо доказали финансијском подршком овом пројекту, наставићемо нашу политичку сарадњу. То значи да ћемо подржати Србију на путу ка Европској унији. За 15 дана влада Француске треба да ратификује споразум о придруживању и стабилизацији са Србијом – рекао је Лелуш.

– За равномерни развој земље потребни су мотори, а Београд ће с пројектом метроа бити један од тих мотора. Нема успешне земље без динамичне и моћне престонице. Због тога је Влада Србије одлучила да подржи тај пројекат тако што ће дати гаранције граду Београду. Ово је велика шанса за фирме из целе Србије и грађевинску оперативу, све оне који ће моћи да раде на највишем технолошком нивоу – рекао је Ђелић.

Он је подсетио да је пројекат „Београдски метро” део стратешког партнерства који су у априлу договорили председници Србије и Француске Борис Тадић и Никола Саркози у Паризу.

– Француска ће дати 3,8 милиона евра за нужне студије и обезбедиће државне гаранције које ће омогућити изузетно повољне финансијске услове за реализацију тог пројекта – закључио је Ђелић и истакао да потписивање представља нову еру снажније сарадње Србије и Француске.

----------------------------------------------

Трасе одређују Французи

Планирано је да се студија коју ће израдити француска компанија „Eжис” у сарадњи са домаћим подизвршиоцима реализује у две фазе: као свеукупни концепт и као идејни пројекат линије 1 – „Београдског метроа”. Ова линија требало би да буде дуга око 15 километара, са 25 станица, возним средствима, са једним возачем на сваком крају, водовима, електричним напајањем, као и електричним и механичким подсистемима. Биће формирана и билатерална радна група чији ће циљ бити надзор израде студије општег концепта и идејног пројекта.

Компанија „Алстом” послује у 100 држава

Компанија „Алстом група” је водећа у свету у области примене и ширења нових и еколошки пожељних технологија за секторе енергетике, транспорта и преноса енергије. Група послује у око 100 земаља света. „Алстом” држи високо друго место на светској лествици градског транспорта, а његови метро системи у употреби су у Паризу, Лондону, Њујорку, Каракасу, Сингапуру и Шангају. Сваки четврти метро воз светских метроа је „Алстомов”, а компанија је прoизвођач и нове генерације трамваја.

Д. Спаловић
објављено: 19.11.2011
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #166 Posted: 21-Oct-2011 at 09:42
Офтопик, сеуште остануваат срушените административни објекти во центарот на Белград или се планира поинаква одлука за нив? Ја разбира поентата зошто се оставени, но со текот на времето овие објекти можат да постанат опасност за околните згради и граѓаните.

Инаку ми се допаѓа новиот трамвај.
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #167 Posted: 20-Oct-2011 at 20:24
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #168 Posted: 18-Oct-2011 at 20:49
Tender za nabavku 10 ekoloških “Euro 6” autobusa je dobio kragujevački proizvođač autobusa BIK.





Istodobno ugovor za isporuku 15 zglobnih trolejbusa je sklopljen sa beloruskim proizvođačem "Belkommunmaš", očekuje se da će trolejbusi biti isporučeni naredne godine.

Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #169 Posted: 18-Oct-2011 at 08:41
Tender za kupovina 25 niskopodnih autobusa gradskog tipa za potrebe prevoza putnika od strane preduzeća GSP Beograd je dobio proizvođač Ikarbus a.d. Ponuđeni tip autobusa sa kojim je ovaj proizvođač osvojio tender je IK-218N, dok je vrednost ukupnog projekta 396.763.500,00 dinara, odnosno, nešto manje od 160.000€ po vozilu.
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #170 Posted: 15-Oct-2011 at 09:50
Juče je GSP Beograd slavio 119. rođendan. Na liniji Kalemegdan-Slavija 14. oktobra 1892. Beogradom je prošao prvi tramvaj na konjsku vuču. Dve godine kasnije, 1984. godine uveden je tramvaj na električni pogon.

Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #171 Posted: 12-Oct-2011 at 23:13
Originally posted by Andrej_LJ

Александар морам да те прашам зошто Белград постојано ја обновува својата автобуска и тролејбуска флота исклучиво со најлошите можни марки на возила? Зарем нема пари и побуда да се набавува од Мерцедес или МАН, туку мора да се купува или домашното или (бело)руското ѓубре? Веќе читам дека има сериозни недостатоци и проблеми со белоруските тролејбуси на Белкомунмаш, зошто упорно се продолжува? Поготово ЛиАЗ важи за најдолниот производител на автобуси во Русија денес! Добар избор се направи само со КАФ, бидејќи веројатно руските трамваи се под секаква критика...



Овако, морамо раздвојити неке ствари, а то је ГСП и приватне превознике. Да кренемо од тролејбуса, на тендер су се јавили БелКоммунМаш (БКМ),ЛАЗ и нека кинеска фирма. БКМ је иначе један од најбољих произвођача тролејбуса у бившем СССР-у, толико да њихови тролејбуси возе и у Украјини, али и Русији и осталим републикама ЗНД, Аргентини итд. Русија и Украјина имају своје произвођаче, па ипак купују троле од БКМ-а, што довољно говори о томе. Београд је већ раније имао БКМ троле, сада је требала већа испорука да замени све старе, па је у све ушла и цена по троли (тако на пример Соларис-Шкода за Софију је скоро 3 пута скупља), уз то Белорусија због добрих односа са Србијом на 80 купљених нам поклони још 3 комада Треће, белоруси су нам рекли, не узимајте кредит од лопова са запада, ево вам троле, а кад имате платиће те

Наравно, тролејбус као возило се доста разликује од аутобуса. Проблема има увек у почетку, а исто толико проблема имамо и са КАФ-ом! Ја сам делимично задовољан тролејбусима, није нека удобност претерана, али када бих бирао - купти 30 солариса и возити се у 60 руских ЗиУ, или купити 80 БКМ увек би изабрао ово друго.


Што се тиче набавке аутобуса, у Србији куповина домаћих производа је субвенционисана. То значи, ако превозник купи аутобус домаћег произвођача, 30% ће му платити држава, због тога већина превозника купује домаће аутобусе. ГСП је засад искључиво куповао од Икарбуса, ФАП-а и Мерцедеса, али највише од првог произвођача. Занимљиво је да аутобусе које Икарбус произведе за неке друге превознике, па чак и за италијанско тржиште не доживе стање као у ГСП-у, јер је у том предузећу одржавање очајно, до те мере да немају резервних сијалица у магацину.

Е сада, приватници. Ово горе са слике није аутобус ГСП-а, већ приватног превозника Беобус. Оно што је дефинисано правилником јесте да аутобус не сме бити старији од 5 година. Приватном превознику се једноставно не исплати да купи МАН или Мерцедес ако ће га користити тако кратко времена, јер он може изржати и 3 или 4 пута дуже! Зато приватни превозници купују најјефтинија возила која ће служити само пар година и онда опет купити нова и тако стално укруг.

Добра страна што су сва возила Евро5 па и овај ЛиАЗ горе, то је услов као и клима. Досад су имали око 100 ЛиАЗ-а, то ће вероватно вратити у Русију за нека сибирска села, а за јефтине паре добију 60 нових Евро5 аутобуса. ЛиАЗ је иначе највећи произвођач у Русији, ја сам разговарао са русима и пожалио се на аутобусе, али су ми рекли ”благо вама ако вам је ЛиАЗ најгори аутобус”, јер за њих ти аутобуси спадају у вишу класу Истакнућу још само нешто, прошли аутобуси су имали америчке Cat Евро 3 моторе, то су мотори који се уграђују у булдожере и остале машине, јако слабо су се кварили, неки превозници ни после 5 година (око 600.000км) нису ни динар уложили у њих.

Ево неке листе возила које су приватници купили ове године, али то је само један део, јер већина није још обновила возни парк

Neobus Citta SLF Volvo: 40
Ikarbus IK-103: 19
Cobra GM-290: 18
Kragujevački MAZ-103: 13
Kragujevački MAZ-203: 12
Kragujevački MAZ-203 CNG: 10
Ikarbus IK-206: 10
FAP A.537.5: 6
MegaBus Volvo: 4
MJT-JTD-D02 (dabl-deker): 2
LiAZ 5256: 60
Total: 181

Originally posted by BOJAN

не знам какви перформанси има под надворешноста

Engine: Cummins ISL G 250 EURO 5 186 kW (250 hp) @ 2,200 rpm


Edited by Александар - 12-Oct-2011 at 23:31
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #172 Posted: 12-Oct-2011 at 21:52
Се согласувам, автобусиве на ЛИАЗ се катастрофа, не знам какви перформанси има под надворешноста, но изгледот однадвор е толку лош што јас би забранил да возат низ град. Изгледа како локален шпански производител на автобуси од 70-тите години.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #173 Posted: 12-Oct-2011 at 20:56
Александар морам да те прашам зошто Белград постојано ја обновува својата автобуска и тролејбуска флота исклучиво со најлошите можни марки на возила? Зарем нема пари и побуда да се набавува од Мерцедес или МАН, туку мора да се купува или домашното или (бело)руското ѓубре? Веќе читам дека има сериозни недостатоци и проблеми со белоруските тролејбуси на Белкомунмаш, зошто упорно се продолжува? Поготово ЛиАЗ важи за најдолниот производител на автобуси во Русија денес! Добар избор се направи само со КАФ, бидејќи веројатно руските трамваи се под секаква критика...
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #174 Posted: 12-Oct-2011 at 20:41
Novi rusi


Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #175 Posted: 12-Oct-2011 at 20:39
Displej terminala kod vozača u trolejbusu, kao što vidite ispisuje informacije o trenutnom i sledećem stajalištu:
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #176 Posted: 08-Oct-2011 at 10:19
Mi metro gradimo uvek nekako pred izbore
Back to Top
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 741
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #177 Posted: 05-Oct-2011 at 10:14
Prvo skokni pa reci OP!
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #178 Posted: 05-Oct-2011 at 09:08

Београд добија метро 2017.

Прва линија београдског метроа од Устаничке улице до Творничке улице у Земуну биће завршена 2017. године, рекао председник Скупштине Београда Александар Антић.

Београђани ће се од 2017. године возити метроом на линији од Устаничке улице до Творничке улице у Земуну, изјавио је председник Скупштине града Александар Антић.

Станица подземне железнице код Вуковог споменика

Уочи седнице Скупштине града, на којој ће се у четвртак, 6. октобра, расправљати о реализацији пројекта "Београдски метро", Антић је оценио да је то најважнија одлука коју ће градска власт донети у овом мандату.

"Метро је вишедеценијски сан урбаниста и Београђана, који ће тако дугорочно решити све саобраћајне проблеме и гужве у престоници", рекао је Антић за РТС.

Александар Антић је подсетио да су актуелне градске власти одустале од оспораваног лаког шинског транспорта који је био предвиђен пре неколико година, објашњавајући да ће Београд добити класичан метро који ће бити усмерен на независни шински систем.

"Планирано је да метро нема додира са другим саобраћајем, да се креће под земљом и колико год буде могуће надземном трасом", навео је Антић и додао да ће кроз стари део града метро ићи под земљу, а да ће на Новом Београду и Земуну бити вероватно изводљиво да вози на површини.

У Меморандуму о разумевању у вези за пројектом "Београдски метро", који ће се наћи пред одборницима, дефинисани су услови сарадње између града Београда и француске компаније "Алстом Транспорт" око изградње метроа, као и могућности финансирања тог пројекта.

Антић је подсетио да су у априлу ове године Србија и Француска закључиле Споразум о стратешком партнерству и сарадњи, у коме се између осталог ради о активностима на реализацији пројекта Београдски метро.

Након усвајања меморандума почеће се са израдом студије изводљивости пројекта која је поверена француској компанији "Егис Раил", уз супервизију компаније "Алстом Транспорт", а коју финансира држава Француска.

Планирано је да израда студије траје око 15 месеци, а да градња метроа почне за две године, док је према проценама стручњака за изградњу прве линије потребно три и по године, навео је Антић.

Први пројекат за изградњу београдског метроа направљен је још 1972. године, а годину дана касније формиран је Сектор за метро, који је 1982. године, у сарадњи са пројектантима бечког и минхенског метроа закружио идејна решења за прву етапу градње.

Од изградње метроа, међутим, одустало се након само три године, када је лансиран план "Трамвај за 21. век", према коме је градски саобраћај почивао на осовини аутомобили - трамваји градског саобраћаја.

О изградњи метро поново је 1997. године проговорио тадашњи градоначелник Зоран ђинђић, а почетком 2000. године у оптицај је ушла идеја о изградњи лаког шинског система, којом се бавио градоначелник Ненад Богдановић.

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/5/%D0%95%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D1%98%D0%B0/966810/%D0%91%D0%B5%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4+%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D1%98%D0%B0+%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE+2017.+.html
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #179 Posted: 21-Sep-2011 at 13:08
Nezvanično tender za isporuku 25 novih zglobnih autobusa za GSP Beograd je dobio Ikarbus.


Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #180 Posted: 10-Sep-2011 at 15:11
Трамвај, шинско возило које обично саобраћа у ужем центру града. Међутим, то није увек тако! Једна од малобројних трамвајских пруга која саобраћа ван града је и београдска тројка. Можда смо ми београђани пристрасни, али за нас је то најлеша трамвајска линија. Линија 3 ”Ташмајдан-Кнежевац” напушта град и од Господарске механе, пре вијадукта где се трамвајске шине одвајају за Баново брдо, улази у познати ”Топчидерски парк”, у којем се између осталих грађевина налази и Милошев конак из 1834.

Мапа трамвајских линија


Скоро 2 године ова линија због изградње приступних саобраћајница за нови мост није функционисала, или је функционисала у прекидана. Коначно, почетком овог месеца је пуштена у саобраћај.









Окретница ”Топчидер”, данас се користи у ретким случајевима. Некада је тројка до те окретнице саобраћала.







Пруга наставља даље према Раковици и Кнежевцу


Раковица, некадашња индустријска зона. Виде се остаци некадашње окретнице која није у функцији:




Даље пруга наставља према Кнежевцу.

Надам се да вам се допала репортажа.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 7891011>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.164 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.