Author |
Topic Search Topic Options
|
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#161 Posted: 14-Sep-2009 at 13:38 |
|
 |
La Linea
Senior Member
Joined: 07-Nov-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2067
|
Quote Reply
#162 Posted: 14-Sep-2009 at 13:36 |
wow, изгледаат одлично
|
Помогнете во Македонската Википедија - Слободна енциклопедија!
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#163 Posted: 14-Sep-2009 at 13:35 |
Нови шест противпожарни возила...   www.mia.com.mk
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#164 Posted: 20-Aug-2009 at 15:21 |
Пожари се гасат со дваесетгодишни возила
Противпожарната бригада на почетокот на следната година ќе добие две нови возила, велат од Градот
Возило
на Бригадата за противпожарна заштита на Скопје завчера се расипа
среде раскрсница, па пожарникарите мораа сами да го поправаат за да
може да го тргнат од пластичарската улица. Возниот парк на Скопската
противпожарна бригада е со просечна старост од 20 години, па како
што вели командантот Благоја Менковски, често се случува возилата да
се расипат. Тој објаснува дека при поголем дефект, возилата ги носат
во овластен сервис, а помалите дефекти ги санираат во сервисот на
Бригадата. Менковски вели дека Бригадата има 40 возила, од кои 35 се
оперативни, а дека последните две нови возила биле набавени во 2000 и
2001 година, и оти возниот парк мора итно да се обнови. Градските
власти велат дека прават напори да го модернизираат возниот парк и да
ја обноват опремата на Противпожарната бригада, односно оти во тек е
тендер за набавка на две нови модерни противпожарни возила, кои би
требало да стигнат на почетокот на следната година.
http://www.vest.com.mk/?ItemID=9A14D5E3E5BA7C4EAB275E01FEAABF40 |
|
 |
vardar
Senior Member
Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
|
Quote Reply
#165 Posted: 10-Aug-2009 at 02:36 |
Анекс ќе го гаси авиоскандалот

Македонија годинава, наместо три, најверојатно ќе купи само два противпожарни авиона бидејќи Владата нема пари да ги плати сите воздухоплови. Во тек се преговори со фирмата „Ер трактор“ од Шпанија за промена на договорот потпишан во март 2009 година, дознава „Дневник“. Договорот за купување на три авиони најверојатно ќе се измени со потпишување анекс-договор, со цел да се избегне ситуација во која една од страните би презела правни мерки против другата поради неисполнување на обврските. Во анексот би требало да стојат нови рокови, како и кога ќе бидат доставени и платени авионите. Со тоа нашата Влада би добила правна рамка да може да плати дел од парите годинава, а другиот дел во 2010 година.
Во Буџетот и со новиот ребаланс, кој се очекува кон крајот на месецов, нема да има средства за исплата на долгот од околу 8 милиони долари кон шпанската фирма, со што постои опасност зделката да пропадне. Токму затоа, во минатата недела на итен состанок во Македонија бил повикан Хуго Арцео, кој пред шест месеци, заедно со директорот на Дирекцијата за заштита и спасување, Шабан Салиу, ја склучи зделката вредна 10,3 милиони долари за набавка на три авиони „АТ 802А“.
- Ги откажав сите обврски што ги имав во Либија и веднаш дојдов на состанок во Владата со Салиу и со Ставрески. Им ги предложив нашите услови, а тие покажаа интерес да се заврши целата постапка - изјави за „Дневник“, Хуго Арцео.Арцео, Салиу и министерот за финансии Зоран Ставрески предложиле неколку начини како да се реши проблемот. Владата покажала голем интерес авионите да пристигнат годинава, но проблем биле парите. Иако немало дефинитивно решение, дознаваме дека постојат две варијанти како да се заврши зделката. Според првата, Владата годинава би платила за двата авиона што веќе неколку месеци се спремни за испорака, а третиот би пристигнал во 2010 година, кога Владата ќе даде пари за него.
Според втората варијанта, трите авиони би биле испорачани во септември годинава, а Владата би платила само два во 2009 година, а третиот да биде платен в година. Како и да е, паднаа во вода најавите на Владата дека годинава сезоната на пожари ќе ја пречекаме подготвени. Според првичниот договор, два од трите авиони требаше да пристигнат во јуни, а третиот во август. Целата процедура за набавка требаше да заврши најдоцна до 31 декември годинава, но бидејќи во буџетот нема доволно средства за исплата на останатите 80 отсто од парите, исполнувањето на обврските од договорот од страна на Владата било доведено во прашање. Во Буџетот за 2009 година немало одвоено средства за авионите, а ниту пак со првиот ребаланс.
Побаравме одговор од Салиу и од Ставрески во врска со преговорите со шпанската фирма и кое од предложените решенија ќе биде прифатено. Директорот Салиу, кој е на службено патување во Австрија, ни одговори дека преговорите се' уште траат. Одговорот на Ставрески исто така беше кус: „Набавката на авионите ќе се реализира“, рече тој.Арцео на Ставрески и на Салиу им објаснил дека трите авиони се веќе набавени и модифицирани според потребите на Македонија и дека не можат да бидат продадени на друга земја.
- Им објаснив дека набавката не може да се откаже за ниту еден од авионите и оти воздухопловите не може да бидат продадени на трето лице. Ги информирав Салиу и Ставрески дека двата авиона се подготвени за испорака во секое време, а третиот, кој во моментов има тест-летови, ќе биде подготвен за испорака во септември -објаснува претставникот на „Ер трактор“.
Александар Манасиевc
|
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#166 Posted: 07-Aug-2009 at 02:15 |
Пожари на Водно и натаму ќе се гаснат со рачни канистри

Засега нема најави дали ќе се набави мини-цистерна за гаснење оган на отворени површини
Сања Наумовска
Градот Скопје распиша тендер за набавка на едно противпожарно возило
и на делови од лична опрема на пожарникарите, но посебната опрема за
гаснење пожари на Водно ќе почека подобри времиња. Како што информираат
од кабинетот на градоначалникот Коце Трајановски, дел од неговата
програма е и подобрување на уловите за работа на Противпожарната
бригада, која се грижи за Скопје, 131 село во околината, како и за
парк-шумите Водно и Гази Баба.
Сепак, за двете излетнички
места, кои особено во летниот период се дестинација на голем број
граѓани и каде што се случуваат многу пожари, засега нема нова опрема
за заштита. Поради специфичните услови на Водно и на Гази Баба
пристапот при пожар е отежнат, поради што и гаснењето е проблематично.
Јавното
претпријатие „Паркови и зеленило“, кое се грижи за безбедноста на
планината, поседува канистри за вода со кои вработените практично со
раце ги гаснат пожарите. Вработените немаат ниту посебна обука или
специјална облека, така што во борбата со стихиите се потпираат
единствено на своето искуство.
За поефикасна заштита потребни
се мини-цистерни, наменети специјално за гаснење оган на отворени
површини, како и за организирани извори за полнење вода, што ќе бидат
стационирани на Водно. Во плановите на јавното претпријатие одамна има
идеја за изградба на дрвени објекти за посматрање за полесно
забележување на пожарите на поголеми далечини, со што со навремена
реакција евентуалните штети би биле сведени на минимум.
Засега, информираат од Градот, со „Паркови и зеленило“ заеднички вршат само контролата во парк-шумите.
„Превентивното
дејствување го сочинуваат возила на противпожарната бригада, поставени
на двата локалитета, како и прирачната опрема на јавното претпријатие.
Има постојани дежурства на Водно, при што се користи и кулата за
надзор, додека на Гази Баба дежурствата се организирани во две смени“,
велат во Градот.
Во отсуство на ефикасна и модерна опрема за
гаснење пожари во вакви специфични услови, од Градот и од јавното
претпријатие апелираат граѓаните сами да се грижат да не предизвикаат
пожари. Најголем дел од ваквите несреќи се предизвикани од невнимание и
од палење оган на отворени површини. Поради тоа, нагласуваат градските
власти, на повеќе локации на Водно и на Гази Баба има знаци за забрана
за палење оган, а граѓаните многу често добиваат опомени и од дежурните
чувари.
http://utrinski.com.mk/?ItemID=3696C375237AB444BEED2C4C76F06EA1 |
|
 |
mitatos
Senior Member
Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
|
Quote Reply
#167 Posted: 04-Aug-2009 at 23:27 |
Vladata ima pari da kupi 2 helikopteri za MVR a nema da plati 3 avioni koi se pobitni od tie helikopteri koi veke gi imame 20 a site se prizemjeni samo 2 letaat, mislam deka i ova e malku nelogicno ?
|
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#168 Posted: 04-Aug-2009 at 23:09 |
Владата ги сака авионите, но нема пари
Во буџетот за 2009 година не биле обезбедени пари за набавка на
воздухопловите и се очекува пари да се обезбедат со вториот ребаланс
најавен за крајот на месецов

Противпожарните авиони конечно „слетаа“ на седница на Владата на која било одлучено под итно да се обезбедат пари да се исплати шпанската фирма „Ер трактор“ и леталата да се испорачаат пред да заврши сезоната на зголемен ризик од пожари.
Откако
„Дневник“ обелодени дека два од трите авиони се спремни за испорака, но
Владата не дава банкарска гаранција за нив, работите се мрднаа од мртва
точка и покрај Дирекцијата за заштита и спасување, за проблемот јавно
беше прозван и премиерот Никола Груевски. Груевски рече дека докрај ќе
се почитува договорот со шпанската фирма. Владата на фирмата „Ер
трактор“ и' должи околу 8 милиони долари, пари што засега ги нема и
треба да се обезбедат со новиот ребаланс на буџетот.
- Владата
расправаше за набавката на авионите и одлучено беше да се обезбедат
средства за да се исплати шпанската фирма - вели Мартин Мартиновски,
портпарол на Владата. Тој за подетаљни информации не' упати кај
директорот на Дирекцијата за заштита и спасување (ДЗС), кој ја почна
тендерската постапка за набавка на противпожарните авиони и кој во март
годинава го потпиша договорот вреден 10,3 милиони долари. Директорот на
ДЗС, Шабан Салиу, ни објасни дека работи на решавање на проблемот со
авионите.
- Има расположение да се заврши целата работа и во тек
се преговори за обезбедување на средства. Се надеваме дека целата
работа ќе се заврши и авионите ќе бидат испорачани летово - рече
Салиу.Во буџетот за 2009 година не биле обезбедени средства за оваа
намена, а ниту пак со првиот ребаланс на буџетот. Се очекува пари за
авионите да се обезбедат со вториот ребаланс на буџетот.
Дирекцијата
на фирмата „Ер трактор“ во мај годинава и' префрлила околу 2 милиона
долари за да се почне со набавка на трите авиони од моделот „АТ 802А“,
нивна модификација според потребите на Македонија, како и за обука на
пилотите и на техничкиот кадар.
Претходно објавивме дека
Дирекцијата инсистирала авионите да бидат готови пред почетокот на
летото и на тој начин спремни да ја дочекаме сезоната на пожари. Салиу
планираше во почетокот на јуни да бидат доставени два, а третиот во
август годинава.
Фирмата „Ер трактор“ го испочитувала ова
барање и ги подготвила двата авиона, а третиот е во завршна фаза. Од
друга страна, пак, Дирекцијата ниту отворила акредитив за долгот од 80
отсто од парите, а ниту пак извршила избор на пилоти и технички кадар
што требаше да биде обучен во Шпанија. Засега е неизвесно дали авионите
ќе бидат испорачани до септември, ако Владата сега отвори акредитив за
долгот. Упатените велат дека е поверојатно авионите да бидат испорачани
по завршување на летото.
Авионите имаат капацитетот од 3.104
литри вода и потребни се 10 секунди за целосно полнење на резервоарот
за вода. Потрошувачката на гориво чини околу 800 долари за час, а
авионот може да лета во услови на голема надморска височина и
температури до 49 степени. И покрај тоа што се' уште не пристигнале во
Македонија, противпожарните авиони веќе ја пишуваат историјата и првпат
авион со македонски национални ознаки бил изложен на прочуениот
аеромитинг на аеродромот Бурже во Париз, Франција. Во регионот вакви
авиони имаат Хрватска и Црна Гора.
http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=2D0921227055454B9D2348049EB07BC7 |
|
 |
Dragan
Senior Member
Joined: 19-Feb-2009
Location: Tetovo
Online Status: Offline
Posts: 1172
|
Quote Reply
#169 Posted: 29-Jul-2009 at 11:33 |
Hilihopterite se zabraneti za letanje poradi neispravnosti, avion nemame samo gospod moze da ni pomogne so eden dozd 
|
 |
Vladimir P
Senior Member
Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
|
Quote Reply
#170 Posted: 28-Jul-2009 at 23:37 |
Дали почна !!!???
Гори шума над велешкото езеро „Младост“ во близина на село Отовица долж пругата од Велес кон Кочани
Велес, 27 јули (МИА) - На
неколку места над и пред Велешкото езеро „Младост“ долж пругата Велес -
Кочани околу 18 часот избувнаа пожари. Најголем е пожарот над автопатот
кај село Отовица, каде гори ниско стеблеста и борова шума.
Три екипи од Противпожарната Единица од Велес се
упатија кон опожарените места и се обидуваат да ја совладаат огнената
стихија, изјави за МИА Ристе Мицев командир на ППЕ од Велес.
Гаснењето на пожарот им го отежнува силниот ветер
кој непрекинато дува во овој реон, поради што има опасност од ширење на
пожарот на боровата шума на езерото „Младост“. Опасност има и поради
тоа што во близина на Отовица се наоѓа и магацин на АРМ. Пред малку на
терен во гаснењето се вклучи и една Единица на АРМ од велешкиот
гарнизон.
Пожарникарите и припадниците на АРМ прават големи
напори да спречат пожарот да не зафати поголеми пространства од
преостанатата борова шума над велешкото езеро Младост.
Според првичните информации како и во пожарите од
минатите лета, пожарите се појавиле по поминување на возот од Велес за
Кочани. Првичните сомневања на пожарникарите се дека пожарите ги
предизвикале искри од возот кој поминувал во овој реон.
Во изминатите лета на овој простот на велешкото
езеро „Младост“ беа опажарени повеќе стотина хектари борова шума, која
пред триесетина години во многубројни акции ја садеа граѓаните на Велес
и војската. | Извор: МИА
28.07.2009
ДИРЕКЦИЈА ЗА ЗАШТИТА И СПАСУВАЊЕ
ПОЖАРИТЕ БЕСНЕАТ, КАНАДЕРИТЕ ГИ НЕМА
368 пожари и 380
хектари изгорена шума. Ова е епилогот од досегашните пожари во земјава.
Топлиот бран допрва доаѓа. Идната недела се очекува драстично
зголемување на температурите и топло лето кое ќе продолжи во септември.
Опасноста од пожари се зголемува.

Македонија не располага ниту со еден авион специјализиран за
гаснење. Постапката за набавка на трите авиони од типот Р-трактор Т802
е во тек.
Дирекцијата за заштита и спасување како и од противпожарната служба апелираат поголема внимателност со огнот.
Најголема штета од пожари Македонија претрпе во 2007-мата. Избувнаа
512 пожари, уништија 9000 хектари шума зедоа и една жртва. Штетата беше
процената на над 24 милиони евра. |
Извор: СИТЕЛ
Edited by Vladimir P - 28-Jul-2009 at 23:41
|
|
 |
Vladimir P
Senior Member
Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
|
Quote Reply
#171 Posted: 25-Jul-2009 at 17:30 |
Моја грешка, изгледа сум сакал да го видам тој авион како лета.
Се надевам нема да не снајде она што во изминатите години го имавме
|
|
 |
zabegan
Senior Member
Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
|
Quote Reply
#172 Posted: 25-Jul-2009 at 14:12 |
и сега што ми е гајлле што сме биле на аеромитинг кога нема со што да гасиме пожари
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#173 Posted: 25-Jul-2009 at 02:19 |
Туривме пепел на авионите
Два од трите
авиони што ги такса Дирекцијата за заштита и спасување веќе неколку
месеци фаќаат прашина на шпански аеродром бидејќи Владата се' уште не
дала банкарска гаранција за долгот од 8 милиони евра

Македонија и годинава е неподготвена за борба со пожарите бидејќи
авионите што беа купени веќе неколку месеци стојат на аеродром во
Шпанија и нема да бидат испорачани бидејќи Владата не дала банкарска
гаранција за долгот од околу 8 милиони евра. Според договорот што го
потпиша Дирекцијата за заштита и спасување и шпанската фирма „Аир
Трацтор Еуропе“, два од трите авиони вредни 10 милиони евра требаше да
стигнат во јуни, а третиот во август годинава.
Побаравме
одговор зошто се доцни со испораката на воздухопловите и кој си игра со
безбедноста во државава во време кога има зголемен ризик од пожари и
веќе беснеат големи огнени стихии во соседните земји. За две години во
Македонија изгоре шума во вредност од 26 милиони евра, а долгот на
Владата кон фирмата е 8 милиони евра. Десетина дена од Дирекцијата не
ни даваа ниту една конректна информација упатувајќи не' да се јавиме
наредниот ден. За наше чудење, страната што постојано притиска да се
достават авионите, не е таа што треба да ги заштити шумите, туку токму
фирмата „Ер тректор Јуроп“.
Авионите од типот „ Ер тректор
АТ-802А“ биле опремени и потполно подготвени пред да почне летото
бидејќи така инсистирале од Владата, но сега нашите институции молчат и
не бараат да се достават. Дека авионите се таксани за Македонија
покажува само македонското национално знаме, кое е ставено на нив.
„Дневник“ разговараше со Хуго Арцео, кој како претставник на
компанијата во март годинава дојде во Македонија и со директорот на
Дирекцијата, Шабан Салиу, го потпиша договорот за набавка на авионите.
-
Нашата компанија, во согласност со договорот, подготви два од трите
авиони, а последниот ќе биде готов за кратко време. Извршивме набавка
на потребната опрема за авионите, ги модифициравме според барањата на
македонската Дирекција и тие долго се подготвени за достава. Од друга
страна, Дирекцијата не ги исполни своите обврски од договорот. Не е
даден акредитив за другите 80 отсто од парите, ниту е извршен избор на
пилоти, механичари и технички персонал, кои ние требаше да ги обучиме -
вели Арцео.Тој е зачуден од односот на нашите органи, бидејќи, иако
испратил три официјални барања да се спроведе договорот, никој не му
одговарал. Од друга страна, директорот Шабан Салиу два пати немаше
одговор што се случува со авионите. Ни рече да се јавиме по
минатонеделната владина седница, кога требало да се разговара за ова
прашање. Го почитувавме неговото барање и кога му се јавивме по седум
дена повторно ни рече: „Јавете се наредната недела по владината
седница“.Во меѓувреме авионите фаќаат прав во Шпанија.
- И
покрај тоа ние останавме доследни до договорот и ги почитувавме
постојаните инсистирања на Дирекцијата авионите да бидат подготвени
пред летото. Важно е да се напомене дека авионите се направени според
специфичните потреби за гаснење пожари во Македонија и во никој случај
не може да му се продадат на некој друг -објаснува Арцео. Тој бара
надлежните служби во Македонија да се држат до договорот и да достават
банкарска гаранција за парите.
- Имаме разбирање за економската
криза во светот, па и во Македонија. Убедени сме дека Владата, која е
сериозна и ориентирана кон ЕУ, ќе остане доследна на мултимилионскиот
договор - вели претставикот на шпанската фирма. Го прашавме Арцео дали
планираат да поведат судски спор за наплата на парите, но тој одговори
дека засега нема такви планови.
- Предвидено е и двете страни да
имаат право на надомест на штета ако не се почитуваат одредбите од
договорот, но бидејќи крајниот рок е 31 декември годинава, останува
многу време да се исполни договореното, но сепак се доцни со два битни
елемента - акредитивот и изборот на пилотите - вели тој. Авионот е
производ на компанијата „Ер тректор“ со седиште во Олнеј во Тексас, а
овластен претставник за територијата на Европа е шпанската компанија
„Аир Трацтор Еуропе“. Во регионот вакви авиони имаат Хрватска и Црна
Гора.
Се полни за 10 секунди
Македонија во март потпиша договор со шпанската фирма „Ер тректор
Јуроп“ за набавка на три авиони-амфибии за гасење пожари. Владата даде
само 20 отсто од од 10 милиони евра и се' уште не отворила акредитив за
другите 80 отсто. Акредитивот е банкарска гаранција и најсигурен начин
на плаќање во меѓународната трговија. Авионите имаат капацитетот од
3.104 литри вода и потребни се 10 секунди за целосно полнење на
резервоарот за вода. Потрошувачката на гориво е околу 800 долари за
час, а авионот може да лета во услови на голема надморска височина и
температури до 49 степени.
Нема пилоти за авионите
Авионите и да бидат доставени ова лето, нема да може да се
употребуваат од едноставна причина што Дирекцијата не обезбедила
пилоти. Во договорената цена за набавка на авионите вклучена е и обука
за шестмина пилоти, тројца инженери и двајца одржувачи на авионите.
-
Проблем е тренингот на пилотите бидејќи тој не може да се заврши за
неколку дена. Целиот процес на селекција и тренирање на луѓето трае од
два до три месеци - вели Хуго Арцео. Но, шпанската фирма и за овој
проблем нуди помош авионите веднаш да се стават во употреба штом се
испорачаат.
Првиот „лет“ на аеромитинг во Франција
И покрај тоа што се' уште не стигнале во Македонија, противпожарните
авиони веќе ја пишуваат историјата и прв пат авион со македонски
национални ознаки бил изложен на прочуениот аеромитинг на аеродромот
„Бурже“ во Париз, Франција.
На 18 јуни еден од авионите на кој може да се види знамето на Македонија бил изложен пред илјадници посетители на митингот.
http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=DD7E12602E65774088857BA3777115CB |
|
 |
Vladimir P
Senior Member
Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
|
Quote Reply
#174 Posted: 16-Jul-2009 at 14:30 |
Дали има некоја информација дека пристигнале АТ-802А Fire Boss авионите, како да видов еден покрај Водно ???
|
|
 |
Vladimir P
Senior Member
Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
|
Quote Reply
#175 Posted: 25-Jun-2009 at 19:37 |
 Една опаска за називот на тој „саем“ ... the international trade fair for aerospace business... Salon International de l'Aéronautique et de l'Espace, Paris-Le Bourget
|
|
 |
гитардемон
Senior Member
Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
|
Quote Reply
#176 Posted: 25-Jun-2009 at 18:52 |
AIR TRACTOR AT-802A WAVES MACEDONIAN FLAG AT PARIS AIR SHOW 2009
For the first time in the history an aircraft carrying the flag of the
Republic of Macedonia was exposed at the international trade fair for
aerospace business. Seen during Paris Air Show 2009 at Le Bourget
airport, near Paris, on June 18, 2009, was this brand new US-produced
Air Tractor AT-802A "Fire Boss" amphibious fire-fighting aircraft. The
Protection and Rescue Directorate of the Republic of Macedonia has
three of this aircraft on order since March 4, 2009, and they are
scheduled for delivery to Macedonia by the end of the year. The AT-802A
"Fire Boss" is increasingly popular among Mediteranean and Balkan
countries that faced waves of disastrous wildfires over the previous
two years. The aircraft is already operational in Croatia where that
country Air Force operates a fleet of six AT-802A and in Montenegro
where two (out of three on order) have been delivered on June 5, 2009.
In January 2009, Cyprus Department of Forest purchased one land-based
two-seater AT-802 for fire fighting and spraying. Greece,
Bosnia-Herzegovina, Albania, Bulgaria and Serbia are also seriously
interested in purchasing AT-802A fire-fighting turboprops.
COPYRIGHT IGOR BOZINOVSKI
|
 Видете го знамето!
|
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#177 Posted: 23-Jun-2009 at 22:46 |
Хидрантиве се одлично решение за противпожарна заштиа, и ја поздравувам акцијата на Град Скопје да постават вакви хидранти, но малку мислам дека не испланирале баш пропрционално да ги постават хидрантиве. Треба најпрво да се постават во строгиот ценатар како отежнат е пристапот, онаму каде што тешко може да допре пожарна дали поради немање пристапен пат или поради гужви. Која е логиката да првично да ги поставиме хидрантите на раскрница меѓу два булевара?! Не викам дека не треба, нормално е, колку повќе ги има толку подобро, но сепак мислам дека првенствено треба да го решиме ценатарот и тое не само со 17 туку со многу повеќе.
Се надевак дека нем да ги постават блиску до коловозите, па при некоја сообрачајка да видиме и по некој гејзер низ Скопје.
Edited by lslcrew - 23-Jun-2009 at 22:48
|
 |
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#178 Posted: 23-Jun-2009 at 22:42 |
Поставени 46 хидранти на скопските улици
Екипите
на Градот Скопје во изминативе денови поставуваа нови хидранти на
повеќе локации во градот. Според информациите од Градот досега се
поставени пред ОУ Кочо Рацин, на улицата Народен фронт број 8, на
улицата Мито Хаџивасилев Јасмин пред Стара железничка станица, на
улицата Грамос пред 12 Македонска Бригада, на улицата Февруарски поход
наспроти бензинската пумпа, на булеварот Јане Сандански пред Веро, на
крстосницата меѓу булеварот Јане Сандански и Владимир Комаров, на
улицата Манапо кај последната автобуска станица на линијата со број 7,
на крстосницата меѓу улиците Стогово и Братфордска, на улицата Лазар
Трповски пред бензинската пумпа, на улицата Ферид Бајрам пред затворот
во Шуто Оризари и на улицата Натанаил Кучевички пред градинката.
Акцијата за поставување хидранти се одвива во соработка со
Протипожарната бригада на Град Скопје и е во насока на обезбедување
повисоки стандарди и поголема мобилност на екипите на Бригадата при
користењето на хидрантите. Акцијата за поставување хидранти на улиците
е планирано да се одвива континуирано и во наредните години. Во
согласност со изготвениот план на Градот Скопје ќе се постават 17
хидранти во Центар, 5 хидранти во Кисела Вода, 4 хидранти во Аеродром,
7 хидранти во Карпош, 3 хидранти во Ѓорче Петров, 4 хидранти во Гази
Баба, 3 хидранти во Бутел и 3 хидранти во Радишани, или вкупно 46
хидранти. - Понатамошната динамика на поставување ќе се одвива во
согласност со изготвените технички решенија за поставување на
хидрантите, - информираат од Град Скопје.
http://www.vecer.com.mk/default.asp?ItemID=708BB9B0AEED3A42ADF5862FF0F7C128 |
|
 |
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
|
Quote Reply
#179 Posted: 10-Apr-2009 at 23:56 |
ТЕСНИТЕ УЛИЦИ И ПАРКИРАНИТЕ ВОЗИЛА ПРОБЛЕМ ЗА ПОЖАРНИКАРИТЕ
Во Скопје не се стигнува до запалените објекти
Тесни
улички, паркиралишта и тротоари пренатрупани со возила или непрописно
оградени дворови најчесто го попречуваат пристапот на противпожарните
возила и ја забавуваат интервенцијата во итни случаи. Секоја пристапна
уличка, тревник или пешачка патека е узурпирана од автомобили, а
новоникнатите градби покажуваат дека инвеститорите алчно го
приграбуваат и последното парче од парцелата за градење и наместо да го
употребат за итни случаи, му даваат комерцијална намена. Неодамнешниот
случај со пожарот кој ја зафати Македонската опера и балет покажа дека
никој не води сметка за слободен простор за противпожарните возила. -
Иако стигнаа навреме, пожарникарските возила немаа пристап до зградата,
па неколку минути кружеа за да пробаат да влезат од друга страна. За
тоа време командирот се караше со една вработена која со автомобилот го
блокирала влезот во паркингот, додека другите пожарникари мораа да ги
отстрануваат столпчињата поставени на тротоарот како заштита од
непрописно паркирање. Загубија драгоцени минути додека успеаја да се
пробијат и да почнат со гасење на пожарот “ вели очевидец на пожарот
кој минатата недела се случи на покривот на Македонската опера и балет.
Во противпожарната бригада на Скопје се немоќни да се справат со овие
проблеми, кои им пречат речиси при секоја интервенција. - Проблемите
почнуваат уште од тргнувањето, кога по улиците се судруваме со
некултурата на возачите. Но најмал пристап имаме на паркинзите. Таков
беше случај и со Операта, каде што наидовме на буквално блокиран
простор, па наместо да ја ставиме опремата за две-три минути, тоа го
направивме за четири-пет минути. Тоа е губење време, но не можеме да
направиме ништо “ вели Благоја Менковски, командир на Противпожарната
бригада на Скопје. Според него, проблемот го има во сите населби, а
најлош е пристапот во центар, особено делот околу кејот на Вардар каде
што воопшто нема улици. Урбанистите велат дека законите пропишуваат
стандарди со кои се внимава да се остави слободен простор околу
објектот, но од проектираното до изведеното има разлика. - Кога се
прави проект, секогаш се внимава да се направи пристап од сите страни.
Во проектирањето се почитуваат прописите, а после кога ќе се изгради
објектот, настануваат пропустите. Нема добра инспекција, па затоа на
терен добиваме градби со повеќе катови и со поголема површина од
претходно планираното “ велат од Заводот за урбанизам и проектирање и
додаваат дека законот одредува пристапните патеки до објектите да бидат
широки 5,5 метри. |
http://www.vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=9&tabid=1&EditionID=1673&ArticleID=111500
|
 |
mitatos
Senior Member
Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
|
Quote Reply
#180 Posted: 19-Feb-2009 at 16:51 |
 ja mislam deka ne e tolku golem kolku sto nie mislime, ili pak kako sto napomena zabegan @ deka treba podlaboka voda, pa valjda i er-traktorot nema od vardar da zima voda sigurno od mavrovo , ili pak nekoi drugi vestacki ezera ili prirodni  toa e veke jasno , no prvo kako sto uspeav jas da procitam bile planirani canadair, no izgleda se bilo do cenata vladata koga vide deka tie se epten skapi pocnaa da pravat galama demek vo nashi uslovi ne se potrebni takvi avioni i deka ne gi ispolnuvale uslovite, iako sepak makedonija gi ispolnuva uslovite za takvi avioni , no sepak se e do cenata koja oni nemaa pojma kolku se i preminaa na er-traktor, i ja ne sum protiv er-traktor ili pak canadair, i dvata se odlicni avioni i efikasni za gasenje pozhar , bitno ke ni vrshat rabota
|
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
|
 |