![]() |
![]() |
![]() |
Јавен автобуски превоз (општо) |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 3839404142 86> |
Author | |
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
http://www.sitel.com.mk/dnevnik/biznis/laz-nudi-sorabotka-za-trolejbusi-i-tramvaj-vo-skopje
ЛАЗ нуди соработка за тролејбуси и трамвај во Скопје
Зошто воопшто се замараат да тераат бизнис со нас, после третманот кој им го пруживме со и околу авансот и плаќањето за новите единечни нископодни градски автобуси кои ги нарачавме од кај нив ? Или уште поинтересно, зошто воопшто се замараат да тераат бизнис со нас, кога повеќе од очигледно е дека некој (О. Камчев ???) ги форсира автобусите од кинески Јутонг за градот Скопје ? Јас лично се надевам дека сето ова ќе останат само обични разговори и ништо повеќе од тоа, подобро воопшто да не тераме бизнис со сериозни компании како украински ЛАЗ, отколку после да се засрамуваме и брукаме со задоцнети плаќања и слични срамови и бруки. |
|
![]() |
|
BOJAN ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
![]() ![]() |
Не би се сложил со тебе, очигледно е дека украинците се задоволни од третманот што го добиле во Скопје. Не би се допаѓа тоа што инсистираат на тролејбус, можеме да дебатираме за и против различни видови на превозни средства, но воведување на тролејбус во Скопје е најголемата лудост што можеме да ја направиме.
|
|
![]() |
|
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
![]() Можеби си во право. Јас сум скептик кога станува збор за скапи бизнис зделки, ако еднаш ме заебе некој потенцијален купувач на производи и/или корисник на услуги така што ќе задоцне со плаќањето или воопшто нема да плати, веднаш би го ставил на црна листа како непожелен и недобредојден купувач/корисник. Па затоа, можеби си во право, можеби украинците се задоволни со третманот на кој наишле во Скопје. |
|
![]() |
|
<Fresno> ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 13-Jun-2010 Online Status: Offline Posts: 1161 |
![]() ![]() |
Декстер веќе во секој пост почна да ја споменуваш таа небулоза. Од македонска страна имаше мало каснење, а од нивна исто имаше каснење (мислам на 2 пати) за што да те потсетам си плаќаа и пенали. Така да муабетот кој е сериозен, а кој не е мислам дека во погрешна насока го тераш. И нормално дека ќе бидат задоволни од третманот во Скопје, во време кога секој купувач и пазар е битен, не може второкласна фирма како ЛАЗ да пребира со кој ќе соработува. Напротив, треба да не молат за уште некој автобус да ни продадат или еве како што е случај сега, да не убедуваат за тролејбуси.
|
|
![]() |
|
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
![]() Ај ќе се согласев со тебе околу тоа дека моите коментари се малку претерани, ама да одиш до тоа дека треба ЛАЗ да не моли нас за да купуваме уште превозни средства од него, мислам дека е претерано. ЛАЗ веќе си има полни раце работа, до неодамна произведуваше, а можеби и сеуште произведува автобуси за превоз на посетителите на Европското Првенство во Фудбал 2012, така да, можеби, ама само можеби би се согласил дека се второкласна фирма, но воопшто не се согласувам околу тоа дека не можат да бираат со кого ќе соработуваат, а кого не, одамна ги баталивме социјалистичката диктатура и командната економија и преминавме кон демократско општествено уредување и кон слободна пазарна економија, така да, верувам дека ЛАЗ сепак имаат право и можат да бираат со кого, кога, каде и како ќе соработуваат. Edited by Dexter26 - 19-Dec-2011 at 18:58 |
|
![]() |
|
mitatos ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1739 |
![]() ![]() |
Јас би рекол само трамвај и тоа 30-50 % од трасата под земја,другите решениа паѓаат во вода,пред да ги купеа автобусиве хммм можевме да ставиме тролејбуси али од кога ги земавме сега веќе не пали да има автобуски превоз + автобуски превоз, едино не правам многу разлика помеѓу тролејбус и градски автобус ,исто име имаат различно се нарекува,а е за ист вид на транспорт,идејата за тролејбус е многу,многу погрешна,ЛРТ трамвајот е едино решени за друг превозен транспорт во Скопје, дури потребни се 2-3 моста на вардар да помине овој трамвај.
|
|
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
|
|
![]() |
|
<Fresno> ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 13-Jun-2010 Online Status: Offline Posts: 1161 |
![]() ![]() |
Нормално дека имаат право да бираат, муабетот ми беше дека нестабилната состојба на светската економија, особено во ситуација кога се очекува намалување на побарувачката, ги стимулира компаниите поагресивно да настапуваат на пазари каде што се присутни. Така да ЛАЗ може сака да произведува за Лондон, ама реалноста е да се бори за евентуални нарачки во Скопје.
Што се однесува до тролејбусите, не знам зошто во старт има таква негативна реакција. Мислам дека добро би функционирале во комбинација со ЛРТ и автобусите. На некои долги и широки траси кои засега и немаат потреба од трамвај (Првомајска, Илинденска, Александар Македонски итн.), економични тролејбуси, со ниско ниво на загадување и голем капацитет би биле далеку поефикасни од автобусите, а веројатно и во целост би замениле неколку линии. ![]() Edited by <Fresno> - 19-Dec-2011 at 21:22 |
|
![]() |
|
OCB ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 03-Feb-2011 Location: 54 Online Status: Offline Posts: 921 |
![]() ![]() |
Новите автобуси потесни, но поискористени
Бројот на патници расте од месец на месец и во ноември бил за осум проценти поголем отколку во октомври ![]() ЈСП капацитетот на возилата го пресметува по бројот на превезени патници Новите автобуси му донесоа зголемен број патници за ЈСП, иако граѓаните реагираат дека двокатните возила се потесни и со помал капацитет. Трендот на пораст на патниците трае веќе неколку месеци и се очекува да продолжи и понатаму, и покрај новите поскапи цени на јавниот превоз. Според податоците на претпријатието, бројот на патници во ноември бил за осум проценти поголем отколку во октомври, додека во октомври имало 11 проценти повеќе патници отколку во септември. Директорот на ЈСП, Мишо Николов, вели дека ситуацијата сега е многу подобра, бидејќи порано не биле сигурни дали возилата ќе излезат на улица затоа што голем дел од нив биле дефектни. - Автобусите секое утро излегуваат на улица, а ни стигнуваат значително помалку поплаки за неизвршен превоз. Подобрената ситуација може да се потврди и затоа што изминатиов период имаме значително зголемен број на патници. Метеж во автобусите се создава само во вторник и во петок, односно во деновите кога за возрасните граѓани е бесплатен превозот. За да го средиме тој проблем заедно со градот правиме анализи на состојбата. Сметам дека наскоро ќе се коригира ваквата ситуација. Како краткорочно решение на проблемот планираме на најфреквентните линии како „2“, „5“, „41“ и „57“ да бидат пуштени дополнителни автобуси, особено во вторник и во петок - објаснува Николов. Од друга страна, математиката, пак, покажува дека новите возила се со помал капацитет од старите. Според нашата анализа*, новите автобуси имаат капацитет да соберат вкупно 24.160 патници, за разлика од старите, кои во истиот број би собрале 56.400 патници. Вкупниот капацитет на ЈСП пред да се набават новите автобуси беше 45.200 патници, а сега собира само половина од поранешната бројка. Директорот Николов потврдува дека новите автобуси имаат помал капацитет на патници, но претпријатието, капацитетот на возилата го пресметува по бројот на превезени патници, а не според тоа колку патници собира во еден автобус. - Иако во старите автобуси имаше место за повеќе патници, ние немавме никаква придобивка од тоа, затоа што тие многу често се расипуваа и се враќаа празни во гаража. Сега имаа помалку место, но сите капацитети се секогаш исполнети. Сметам дека капацитетите на возилата сега се поголеми, затоа што бројот на патниците ни е зголемен, за разлика од порано - нагласува Николов.** И граѓаните се среќни што добиле нови и убави автобуси, иако дел од нив се жалат дека има помалку места за седење и за стоење. Проблемот е најголем во двокатните автобуси, каде во шпицовите може да се забележат патници што стојат на вториот кат, иако тоа е забрането. - Автобусите изгледаат прекрасно, но за да може така да се чувствуваме кога се возиме во нив би требало возилата да доаѓаат во пократок временски период и да не се пуштаат повеќе патници отколку што е дозволената бројка. Иако е забрането стоење во двокатните автобуси, средношколците редовно стојат и не можеме да поминеме од нив, ниту да седнеме, ниту, пак, да се симнеме на првиот кат ако сакаме да излеземе од возилото. Најголем проблем имаме во вторник и во петок - коментираат патници. Поплаки има и за автобуската линија „24“, која сообраќа кон Кисела Вода, бидејќи, како што тврдат жителите, автобусот доаѓа на еден час и се прави огромен метеж. Од ЈСП тврдат дека проблемот со овој автобус е од поодамна и негово решение гледаат во изградбата на Првомајска.*** ![]() http://www.novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=122611650185&id=14&setIzdanie=22465 * „Нивната“ анализа ја постирав во април. Си играле малку весела математика и заклучокот за капацитетот по пристигнување на сите нарачани автобуси го претставиле како веќе постигната ситуација. Но добро, барем форумов им служи на новинарите. ![]() ** Само ти вози Мишко, на форумов никогаш не ни е доста од твоите шашави изјави ![]() *** „24“ воопшто не вози по Првомајска. |
|
![]() |
|
phenomenon ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Oct-2010 Location: Kumanovo Online Status: Offline Posts: 2691 |
![]() ![]() |
Цитирам:
Поплаки има и за автобуската линија „24“, која сообраќа кон Кисела Вода, бидејќи, како што тврдат жителите, автобусот доаѓа на еден час и се прави огромен метеж. Од ЈСП тврдат дека проблемот со овој автобус е од поодамна и негово решение гледаат во изградбата на Првомајска.
Изјава на годината! И не само што не сообраќа 24-ка по Првомајска, туку не сообраќа ни по 11-ти Октомври!
|
|
開始されていないだけの戦いが失われ、
|
|
![]() |
|
tomi_z ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 24-Oct-2010 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 196 |
![]() ![]() |
Небулози! Ова е неверојатно!!
|
|
![]() |
|
kultuzin ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 3811 |
![]() ![]() |
"новите автобуси имаат капацитет да соберат вкупно 24.160 патници, за разлика од старите, кои во истиот број би собрале 56.400 патници"
Овие математики требаше да се направат уште пред да се нарачат автобусите. Јас верувам дека владата инсистирала на враќање на ретро стилот и двокатните автобуси, но исто така верувам дека никој во ЈСП не си земал за одговорност да излезе со калкулации за капацитетот и исплатливоста на инвестицијата. Јас сеуште стојам на мислењето дека 60 двокатни автобуси се сосема доволно за имиџ на јавното сообраќано претпријатие но останатите автобуси треба да бидат или зглобни или едноделни во зависност од потребата. Како и да е со секоја изјава на Директорот на ЈСП се повеќе ми се зацврстува мислењето дека човекот е едноставно не е способен да ја извршува функцијата која му е доверена. |
|
![]() |
|
Suprise ![]() Groupie ![]() Joined: 19-Dec-2011 Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
![]() Да, но порано патниците се возеа како компири, а сега како достоинствени граѓани. Претпоставувам некој ќе ми рече што е достоинствено на немање место и бутање пошто наводно немало доволно место за сите. Дали се сите 302 автобуси стигнати? - Ако не се лажам, не се. Дали покрај 302 ќе се користат и некои од старите ама релативно понови? - Најверојатно ако има потреба. Дали ако капацитетот не ги задоволува потребите, треба да се нарачаат дополнителни автобуси (земајќи во предвид нови автобуси + евентуално дел од старите во подобра состојба)? - Најверојатно ако нема друг превоз предвидено. Дали имаме добра анализа за капацитетот во однос на потребите, особено земајќи во предвид фрекфентност во поедини интервали? - Не сум баш сигурен. Се димензионира дополнителен транспорт, трамвај (тролејбус !?). Како би се одразил на моменталниот капацитет, како дополнителен капацитет и дали интервенции како набавка на дополнителни автобуси е баш неопходна? Да не се заборави динамика по години, раст на потребите со раст на бројноста на население и расположив транспортен капацитет. ДАЛИ НАВИСТИНА НЕКОЈ МИСЛИ ДЕКА СО ЕДНА РЕЧЕНИЦА СЕ КАЖАЛ? (пред се мислам на статијава). Се работи за стратегија, за пристап, не за еднократна набавка и толку. Барем би требало, а и така ми личи, тогаш зашто пред да и се пристапи не се направи една посеопфатна анализа. Дали набавката на новите автобуси заради замена на стариот возен парк е лош чекор? - НИ ПОД РАЗНО. Ако капацитетот е единствен услов тогаш не е проблем да ги извадат сите седишта и превозот да се врши исклучиво во стоечка положба. Така и 100.000 ќе превезат. Можат и системи за греење и ладење да отстранат, така уште подобра зделка ќе направиме. Ќе се намалат трошоците, ама ќе скокне незадоволството (некомерцијалниот елемент, но само ако патниците ги прифатат како такви и не се намали користењето, читај Северна Кореја. Ако се намали и се појави револт и незадоволство, па од тука и намалување на користењето, тогаш ќе се одрази и на приходот.) Се подразбира ако и рампата за инвалиди се тргне, кој ќе е како нас. Сума сумарум, враќајќи се вака наназад, ќе се запрашаме зашто воопшто купивме нови. Тогаш значи можевме истите стари со овие (непостоечки) перформанси да ги користиме и нели ќе бевме среќни. Наместо клима уред, имавме автобус со >> без кров во обид << (почнал да се цепи) и тоа без никакви трошоци за демонтажа на истиот. Инаку не е на одмет да се проанализира чинот со пензионерите. Можно е во добар дел да ја саботираат цела операција. Еве едно прашање: Дали кога би се направил секој ден да биде бесплатен за нив, навистина и тогаш би се возеле секој ден Или само проценетиот сегашен обем со евентуално мало зголемување би се поделил уште на 5 дена (неделно вкупно 7 со сегашните 2) со што би се намалила натрупаноста по ден (конкретно на сегашните 2) што не е лошо. Edited by Suprise - 28-Dec-2011 at 14:57 |
|
![]() |
|
mladen_s ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 04-May-2010 Location: Macedonia Online Status: Offline Posts: 407 |
![]() ![]() |
![]() Мислам дека никој на форумов не се противи на нови автобуси или било какво превозно средство, само се бара стратегија и рационалност - вака ги анализираме само првичните ефекти. А нормално, ново си е ново. Само што долгорочно капацитетот и тоа како ќе игра улога бидејќи целта би требало да биде што повеќе граѓани да користат јавен превоз. Мое мислење е дека порачката што побрзо треба да се пренамени во зглобни автобуси, па ако треба некој да си даде оставка, еве го Мишко.. ![]() |
|
![]() |
|
Suprise ![]() Groupie ![]() Joined: 19-Dec-2011 Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
![]() Па по мене.. Мишко требаше да си даде оставка, не откако се испокршија туку откако, не презеде ништо по однос на скршените дувалки, ишкртани автобуси и слично.. покрај камери во автобус. Така да, целиот овој период наваму му е бонус, без кредибилитет. Во случајов кога очигледно бил контактиран од новинаров (што е за поздравување, пошто можело и без тоа да излезе статијава), требало да ја извади стратегијата на маса и да читаме за неа тука. Пр. 2010-2020 Јавен сообраќаен превоз. А не да се напињаме тука и да погодуваме што можеби ќе биде, што можеби не и на база на претпоставки да цениме дали некој добро работи или не зеза. |
|
![]() |
|
tomi_z ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 24-Oct-2010 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 196 |
![]() ![]() |
@Suprise...
Каква црна стратегија 2012-2020?? ![]() Сега им текна дека двокатните се поспори, повеќе гориво трошат, помалку патници превезуваат! И за каков квалитет на превоз зборуваме, кога основната функција тој превоз не ја врши?? Ако порано патниците се возеа како компири, сега се возат како сардини! Па јас човеку секој ден не се качувам во првата двокатна 50ка која ќе дојде, зашто е невозможно да се влезе во неа. Редовно доцнам секаде каде сум тргнал! И зборуваш за трамвај, тролејбус... па за тоа ќе треба да помине минимум 3, а би рекол 5 години! Да не заборавиме кого ги најавија двокатниве и ЛАЗовите, колку пати тендерот беше поништуван дури не го наместија како што треба, и колку време му требаше да стигне првиот нов автобус! До тогаш што? Да одиме пешки?? (за жал токму тоа го правам се почесто и почесто)... |
|
![]() |
|
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
Со Мишко во нови победи (се извинувам, глупости) и нови успеси (се извинувам, идиотизми).
![]() Edited by Dexter26 - 28-Dec-2011 at 18:03 |
|
![]() |
|
Denko ![]() Senior Member ![]() Joined: 14-Aug-2010 Online Status: Offline Posts: 2271 |
![]() ![]() |
Zarem toa e novo vo RM, deka prvo seceme a duri otposle merime. Na sekomu mu e jasno deka trebase da se kupat 50 dvokatni, 150 ednodelni i uste tolku zglobni. No za toa ne odlucuvase JSP tuku sefot od Ilindenska bb. No toa ne e edinstveniot problemvo javniot prevoz. JSP e zagubar i vo takvi uslovi tesko e da se raboti inventivno. Vladata dava pari i normalno e deka taa gi vlece koncite za krupni odluki. Druga rabota e sto skopjani (pa i nie tuka na forumov) sakaat moderen javen prevoz a za toa i ponatamu da plakaat 30den. Makedonskata logika e "Evtino a ubavo". Ova ne biva. Kartata treba da cini barem
50den. no da vazi barem 1 cas. Mora da se vovedat karti za kratki relacii (npr. 5 stanici), dnevni itn. Penzionerite mora da plakaat karta, sekako poevtina. Poevtini karti za studentite, nevrabotenite i licata so posebni potrebi, a najevtini, sekako, za ucenicite. Kako i da e mora da se kupat barem 50-60 zglobni avtobusi i da se pokaci kartata! |
|
![]() |
|
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
![]() Се што велиш е точно, со сила убавина не бидува. Но цените кои ги спомнуваш се над македонскиот животен стандард, едноставно тоа е неизводливо, исто како што и становите ги поскапија во 2008 кога се очекуваше Македонија да стане полноправна држава членка на НАТО, па демек ќе се зголемел бројот на странски инвестиции, ќе се зголемел интересот за недвижности и други глупави оправданија беа искористени од страна на градежните фирми за да набилдаат нереални и 1000% над македонскиот животен стандард цени на недвижностите, а на Македонската Берза беа воспоставени нови рекорди во тргување со акции. Македонија не стана полноправна држава членка на НАТО, поради што цените на акциите на Македонската Берза експресно паднаа, но не и цените на недвижностите, цените на недвижностите и понатаму се нереално и неоправдано високи. Истото важи и за цените кои ти ги предлагаш за билетите за јавниот превоз, да, во современи превозни средства кои трошат толку колку што трошат, цените на билетите треба да бидат повисоки, ама едноставно не се во согласност со животниот стандард, па уште и 50 ден. за само 60 минути возење или за само 5 или 6 станици, те молам, тоа е тотално нереално и спротивно на македонскиот животен стандард. Сеуште не е воведена загарантирана минимална плата, а и за кога ќе се воведе, најавено е дека ќе изнесува 150 евра, а просечната плата се движи помеѓу 200 и 250 евра, каде гледаш тука логично оправдание за 50 ден. за 60 минути возење или за само 5 или 6 станици ? Тоа е тотално нереално и апсурдно, подобро да ги вратиме старите канти ако ножот навистина стигнал до коска. Edited by Dexter26 - 29-Dec-2011 at 15:48 |
|
![]() |
|
Denko ![]() Senior Member ![]() Joined: 14-Aug-2010 Online Status: Offline Posts: 2271 |
![]() ![]() |
Dexter26, jasno mi e deka nasiot standard e nizok no nie nemame avtomobilska industrija nitu izvori so nafta pa ottuka tempoto doaga odnadvor. I litro benzin od 1,15 evra e skap za nasiot standard no... ili ako sakas golf 6 i za nas i za germancite cini 15.000 evra...
Za kratkite relacii ne si me razbral, kartata za 5-6 stanici bi cenela npr. 20 den. a 50 den. "normalna" koja ke vazi 1 cas ili eve 2 vo site avtobusi na JSP. Taka lugeto ke mozat da vrzuvaat 2-3 patuvanja vo razlicni avtobusi so edna karta. Sekako tuka ke dojde i dnevnata karta koja eve moze da cini npr. 80 den. Taka patnicite mozat da odberat tarifa koja najmnogu bi im odgovarala. Jas samo davam predlozi koi se bazirani na iskustvo od evropskite metropoli. Neka sednat rakovoditelite na JSP i neka napravat izdrzana analiza i neka donesat kompromisno resenie, no edno e jasno, vaka kako sto e rabotata ne odi. JSP e javno pretprijatie na Grad Skopje i nema logika Vladata redovno da intervenira so milionski sumi, t.e. JSP Skopje da bide finansirano od cela Makedonija! |
|
![]() |
|
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
![]() Во целост си во право за се што спомна, особено за тоа дека нема смисла на ЈСП Скопје државата да му подарува автобуси платени со пари од сите граѓани на Република Македонија, а истите тие автобуси да сообраќаат само низ скопските улици. Да е до мене, јас би го оставил ЈСП Скопје да банкротира, па скопјани нека се снаоѓаат сами како знаат и умеат, старите канти не беа стари канти пред 15-20 години кога беше произведен голем број од нив, но скопјани со својата скопска (не)култура ги претворија во стари канти, а како се тргнале работиве, и новите единечни нископодни градски автобуси од украински ЛАЗ и новите двокатни градски автобуси од кинески Јутонг ги чека истата судбина. Скопје е пренатрупан град со речиси 1 милион народ, ако не и повеќе, од кои над половина потекнуваат од останатите градови во Македонија, односно ниту се родени во Скопје, ниту имаат скопски корени од страна на своите родители, јавниот превоз е катастрофален, а државата наместо да го остави ЈСП Скопје да пропадне, го спасува, буквално додавајќи уште масло на огнот, бидејќи вака само ги охрабрува средношколците, студентите и привремените работници кои доаѓаат од надвор, да останат во Скопје откако ќе завршат со своите обврски во градот, а тоа ама ич не му помага на јавниот превоз, напротив, му одмага. Инаку, сега кога подобро објасни за какви билети зборуваш, тоа е веќе прифатливо, особено ако се земе во предвид фактот дека ЈСП Скопје и понатаму бара од своите патници да плаќаат за дополнителен билет доколку автобусот се расипал, па патниците се префрлиле во друг автобус, тоа е чиста кражба, на крајот на краиштата, патниците воопшто не се виновни затоа што ЈСП Скопје не ги одржуваат сопствените возила во исправна и возечка состојба. Edited by Dexter26 - 29-Dec-2011 at 18:35 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 3839404142 86> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |