![]() |
![]() |
![]() |
Oд регионот |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123 5> |
Author | |
pavche ![]() Senior Member ![]() Joined: 17-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 431 |
![]() ![]() Posted: 11-Dec-2011 at 19:12 |
Ви представам кинескиот завод за автомобили на Great Wall, близо до Ловеч, во Северна Бугариjа:
|
|
![]() |
|
Galileo ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 25-May-2010 Location: Wien Online Status: Offline Posts: 1549 |
![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
Galileo ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 25-May-2010 Location: Wien Online Status: Offline Posts: 1549 |
![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Рафинеријата Лукоил Нефтохим Бургас го шири производството и отвора нови 3000 работни места. Инаку ова е најголемата рафинерија на Балканскиот полуостров и една од најголемите во цела Јужна и Централна Европа.
"Лукойл" изгражда нова инсталация, открива 3000 нови работни места Източник: http://burgasnews.com Днес /т.е. 25.01.2012/ в София изпълнителният директор на Лукойл Нефтохим Бургас Сергей Андронов и изпълнителният директор на Технип-Итали Марко Вила подписаха договор за изграждане на Комплекс за преработка на тежки отпадъци – един от най-големите инвестиционни проекти в България. На церемонията присъстваха вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков, министърът на икономиката Трайчо Трайков, Владимир Некрасов – първи вицепрезидент на Нефтена компания ЛУКОЙЛ, кметът на Бургас Димитър Николов. Комплексът за преработка на тежки остатъци в ЛУКОЙЛ-Нефтохим Бургас ще бъде най-голямата каталитична инсталация за хидрокрекинг в Източна Европа. Стойността на първата фаза на проекта надвишава 1,5 милиарда долара. С реализирането му се цели повишаване ефективността на рафинерията чрез прилагане на най-модерните процеси за дълбочинна преработка, с които се увеличава производството на светли горива и се подобрява качеството на котелното гориво до нивата, дефинирани от европейското законодателство. Комплексът е с огромна екологична стойност, тъй като с неговото пускане се извеждат от експлоатация остарели инсталации като Термичен крекинг, Газова сяра-2 и др. Този уникален по мащабите си проект е от значителна полза за българската икономика. По време на строителството ще бъдат разкрити до 3000 работни места, а редица дейности, свързани с проектирането, транспорта, логистиката и производството на части и оборудване ще бъдат поверени на български фирми-подизпълнители. В по-дългосрочен план, по-високата ефективност и дълбочинност на нефтопреработката ще увеличат количеството и качеството на произвежданите светли горива, което, от своя страна, ще доведе до повече приходи в хазната. В света има само 9 действащи подобни инсталации – в Мексико, САЩ, Канада, Полша, Япония и Кувейт. При изготвянето на проекта за ЛНХБ е използван целият опит и всички нововъведения, дали положителен резултат в предходните инсталации. Проектът за изграждането на КПТО е по лиценз на френската компания AXENS - международен лидер в областта на лицензираните технологии за нефтопреработката, нефтохимията и газопреработката, подкрепен от почти 50 години успехи в научноизследователската и индустриална област. Първият етап от изграждането на комплекса включващ строителството на първа основна инсталация – H-Oil-инсталация за хидрокрекинг на гудрон в реактори с кипящ слой H-Oil с проектна мощност по суровина 2,5 милиона т/г. и спомагателните инсталации Секция за регенерация на амини, Секция за отпарване на кисели води, първа Водородна инсталация, Газова сяра 4 и Воден блок, се поверява на италианското подразделение на компанията TECHNIP – световен лидер в проектирането, инженеринга и строителството на инсталации в нефтената индустрия. С подписването на договора компанията поема задължението да приключи строителството за срок от 37 месеца. Общата стойност на договора е 910 милиона евро. През втория етап на изграждане с прогноза за реализиране през 2016-2017 г. ще бъде построена втората основна инсталация – VGOHCK – инсталация за хидрокрекинг на вакуум газьол в реактори с неподвижен слой, с мощност по суровина 1,8 милиона т/г, и втора Водородна инсталация. Така комплексът в Бургас ще стане първият от този род, в който се прилага висока степен на интегриране на две основни технологии - H-Oil и VGOHCK. Това съществено различие от всички други подобни проекти ще превърне бургаската рафинерия в международен лидер по енергийна и производствена ефективност. |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Great Wall Motor to Inaugurate Bulgaria Plant on February 21
January 30, 2012 ![]() A Steed model pick-up, which is part of the test produce of the Litex and Great Wall Co plant in Bulgaria's Lovech displayed before journalists inside the factory. Photo by Litex Motors Chinese automaker Great Wall Motor will inaugurate its first plant in Bulgaria and Europe on February 21, it has been announced. The brand new car factory is a a joint project with Bulgarian company Litex Motors that aims at selling 2 000 vehicles in 2012. On November 14 2011, Litex Motors and Great Wall Motors unveiled their first vehicle assembled in the plant near the northern Bulgarian city of Lovech, 16 years after Bulgaria's last failed attempt at car manufacturing. Litex and Great Wall plant to expand their annual output to 50 000 cars, with the total employment figure at the Lovech plant planned to reach 2 000 people. After the formal opening of the factory, Litex and Great Wall are to start their production for export markets. Great Wall Motor has already launched its official advertising campaign in Bulgaria for the three models to be built in the EU-member country: the Hover H5 SUV, the Steed 5 pick-up and the Voleex C10 city car. According to Renault-Nissan's Bulgaria CEO Bernard Neuviale, Great Wall cars will not directly threaten the sales of Renault's Romania-made Dacia. "Great Wall will first have to prove many things, in the first place that it can produce here a car of good quality and then we'll see. Their prices are also not so good," Neuviale said, as cited by inautonews.com. The Voleex C10 is priced from BGN 16,000 (EUR 8,200), with the Steed 5 pick-up and the Hover H5 SUV at BGN 24,500 and BGN 28,700 respectively. Source: http://novinite.com/view_news.php?id=136203 |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
ink ![]() Senior Member ![]() Joined: 01-Dec-2010 Location: Bulgaria Online Status: Offline Posts: 530 |
![]() ![]() |
Лукоjл ке инвестира 1,5 милиарда долара во своjaта рафинериja во Бургас. Инвестициjaта мора да заврши во 2016. Со таа инвестициja ке се отворат нови 3000 работни места, а рафинеритaта ке повиши своиот капацитет.
http://www.dnes.bg/business/2012/01/25/lukoil-investira-1-5-mlrd-dolara-v-nov-zavod-krai-burgas.149723 Edited by ink - 01-Feb-2012 at 01:06 |
|
![]() |
|
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
http://industryinfo.bg/statiadetails.aspx?id=501 |
|
![]() |
|
pavche ![]() Senior Member ![]() Joined: 17-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 431 |
![]() ![]() |
Извор: http://www.plusinfo.mk/vest/34213/Kineski-avtomobili-pochnaa-da-se-proizveduvaat-vo-Bugarija-kje-gi-ima-i-vo-Makedonija Edited by pavche - 22-Feb-2012 at 12:20 |
|
![]() |
|
FoSsiL ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
![]() ![]() |
Вака на изглед не е лоша... а има и добра гаранција.
|
|
![]() |
|
pavche ![]() Senior Member ![]() Joined: 17-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 431 |
![]() ![]() |
Toyota Yaris ... 1:1
![]() За сега кинезите прават copy/paste. Great Wall Steed, па е со мотор Mitsubishi, окачване Nissan и купе на Toyota Hilux... базовиот модел е на цена 11 000 евро. ![]() Edited by pavche - 22-Feb-2012 at 14:37 |
|
![]() |
|
pavche ![]() Senior Member ![]() Joined: 17-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 431 |
![]() ![]() |
http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2012/02/24/1773900_chastica_bmw_ot_musachevo/?sp=0#storystart |
|
![]() |
|
Galileo ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 25-May-2010 Location: Wien Online Status: Offline Posts: 1549 |
![]() ![]() |
Сгъваемите колела Dahon ще се произвеждат и в България
Световният лидер в производството на сгъваеми велосипеди Dahon ще произвежда в България. Първите колела, на които ще бъде изписано Маde in Bulgaria, ще излязат от фабриката за производство на велосипеди МАКСКОМ в Пловдив през януари, а целта на американският инвеститор е в края на 2012 година у нас да са произведени около 100 хил. сгъваеми велосипеда, предназначени за европейския пазар. Това съобщи в предаването ИконоМикс по Дарик радио Еди Еклестън, директор продажби и маркетинг на Дахон Груп. Той каза още, че централата на компанията за Европа ще бъде базирана именно в България. Стъпването на Dahon в България е възможно благодарение на партньорство с българската фирма, специализирана в производството на велосипеди, Макском ЕООД. Еди Еклестън похвали фабриката им в Пловдив като най-добрата, която е виждал в Европа. Каква е историята на компанията, която произвежда колелата DAHON? Това е дълга история, но нашия основател и президент Том Дахон е работел като лазерен специалист в една американска кооперация. Той остава разочарован от това, че тази индустрия започва да се използва за военни цели и напуска. Дахон е бил човек, който е искал да остави нещо на света след себе си, а не да отнема нещо от света. Избрал е велосипедите като средство за подобряване на мобилността на хората. Обърнете внимание, че това е било преди 30 години и още тогава той вече е предвиждал проблемите с петрола и автомобилните задръствания. В крайна сметка Дахон избира да приложи научните си познания във физиката в производството на сгъваеми велосипеди. Преди това сгъваемите колела са били в най-добрия случай „доста крехки”. Натискате педалите, а рамката започва да се движи повече наляво и надясно, отколкото напред. Благодарение на познанията му по физика, Дахон изобретява специален шарнир, който движи колелото напред, когато натискаш педалите. И от тогава този бизнес се развива с всяка изминала година, така че в днешно време Дахон е най-големият производител на сгъваеми колела в света. Какъв е пазарният успех на тези велосипеди? Зависи как го измервате. Ние сме най-популярните и това е по независими оценки. Освен това ние сме най-големите и предлагаме и най-широката гама от продукти на пазара. А къде продавате най-много – в САЩ, в Европа или в Китай? Най-много продажби имаме в Европа, следвано от Китай. Япония също е много добър пазар за нас, дали заради липсата на пространства или заради осъзнатите ползи от по-зеления транспорт, но там имаме голям успех. По колко колела продавате на годишно? Приблизително половин милион колела. Значи това е доста доходоносен бизнес? Да, така е и това е така от много години. И това е бизнес, който продължава да нараства. Можете ли да ни кажете защо очаквате да нарасне този бизнес? Загрижеността за околна среда се увеличава все повече. Ще бъде трудно да спрем хората в Индия или от Далечния изток, които имат желание да притежават коли. Но ние, хората от Европа и САЩ, вече се наситихме на превозните средства, които използват бензин. Ако погледнете емисиите вредни газове, които се излъчват в атмосферата, ще видите, че във всеки сектор те вече намаляват. Правителствата също се наместват все по-активно в тази насока. Така че това са предпоставките, поради които предвиждам растежът на този бизнес да продължи. Смятате ли, че българското правителство следва да ви помогне в тази мисия? Аз смятам, че както всички европейски правителства, така и ние всички трябва да обърнем внимание на този проблем. И това го казвам не с комерсиална цел, а като гражданин на света. Светът днес се задъхва и ние трябва да направим нещо. Да ние сме компания с цел печалба, но ние също така сме загрижени за околната среда и без да звучи помпозно, искаме да знаете, че сме етична и социално отговорна компания. Смятате ли, че България може да ви помогне да завладеете тотално Европа? Вече казахте, че тук е най-големия ви пазар? Да, така е. Ако имате предвид печалбите, България определено ще ни помогне. Тук имаме невероятна производствена база в Пловдив, а сътрудничеството ни с Макском е особено важен елемент от нашата стратегия. Ние искаме да правим колела за Европа в Европа. Вярно ли е, че ще преместите производството от Китай в България? Не, това не е вярно. Ние имаме огромна база в Китай. Там е и един от големите ни пазари. Той не е с такава висока стойност в парично изражение, какъвто е европейският например, но имайки предвид нуждите от велосипеди за Далечният изток, си остава важен за нас. Колко колела ще произвеждате в България? Малко под 100 000 на година. А колко средства ще инвестирате тук? Това е най-хубавото нещо за нас, защото инвестициите всъщност вече са направени от нашия партньор - Макском. Тяхната фабрика е може би най-модерната, която съм виждал в Европа. Ние ще допринесем за управлението и печалбите на фабриката. Нашата инвестиция е във време и в ноу-хау. Ние ще купуваме от тях. Ще наемете ли нови служители? Да разбира се. Ние ще отворим офис в България, защото искаме Dahon Europe да бъде базиран в България. Но имайте предвид, че това ще е административен капацитет, не говорим за много на брой служители. Но при всички положения производството на планираните 100 000 колела годишно ще доведе и до разкриването на нови работни места. Как избрахте България? На първо място заради фабриката. Тя една от най-модерните фабрики в света. Аз не съм ги виждал всичките, но съм виждал много и компанията ни е горда, че има отношения с тази фабрика. Управителят Максим Митков е човек, който обръща особено внимание на детайлите, а нашите продукти изискват отношение към детайлите. Ние не сме сред най-евтините, но сме сред най-успешните, защото обръщаме внимание на всеки елемент. В България вашите колела се продават в по-високия ценови сегмент... Наскоро на среща на борда на директорите обсъждахме, че България не е сред най-приятелско настроените към велосипедистите страна, но се надяваме България да признае нуждата от алтернативен начин на придвижване. Ще ви дам пример. В Европа маршрути, които са по-къси от 5 км. , са почти 60%. Тези пет километра може да ги изминете пеша или на колело. Ако го направите с кола, това ще е възможно най-неефективния начин за придвижване. В България хората използват колата за всичко и би било прекрасно, ако промените това отношение. Колелата, произведени в България, ще бъдат ли по-скъпи? Отговарям ви директно: Да. Самият продукт е с висока стойност, защото трябва да бъде надежден, което значи да имате добра производствена база, добро ноу-хау и добър продукт, който да ви гарантира, че ще ви служи вярно поне няколко години. Не знам каква е цената на градския транспорт в България, но ако вземете предвид разходите за гориво, съм сигурен, че на годишна база едно дори по-скъпо колело, ще се окаже не толкова скъпо в крайна сметка. Ще ви върна отново на въпроса за цената. Колелата, произведени в България ще бъдат по-скъпи от тези, направени в Китай, нали? Да, разбира се. Но имайте предвид, че разходът за труд, калкулиран в цената на едно колело Dahon, всъщност е доста малък и в крайна сметка общото повишаване на цената не е чак толкова голямо. Но тогава много хора биха предпочели да си поръчат колело от Китай? Не мисля, защото ако си го поръчате от Китай, най-вероятно ще платите повече. Най-малкото ще трябва да платите мито, а ако си го поръчате в България, няма да е необходимо да плащате такова. Как се намерихте с вашия партньор от Пловдив? Свързва ни лично познанство от повече от 10 години. Тяхната репутация е много добра. Качеството на техните колела, макар и да не са сгъваеми, е страхотно и ние не избрахме България просто така, а избрахме фабриката, която може да ни свърши работа. Какво знаете в САЩ за правенето на бизнес в България? Чували ли сте истории, които се надявате да не ви се случат на вас? Ние сме международен играч, имаме фабрики в Макао, Тайван, Китай. Централата ни е в Калифорния, но имаме производство и в Самоа и общо взето сме наясно с всичко, което би могло да ни се случи. Личният ми опит с България е единствено и само позитивен. Чувам слухове, като за всяко едно място, но мога да ви кажа, че такива слухове има навсякъде. Вие сте чуждестранен инвеститор, а ние имаме много облекчения за чуждестранни инвеститори, смятате ли, че те са достатъчни. Ние не сме тук заради облекченията, не търсим държавни инвестиции. И накрая, кога ще имаме първото колело Dahon, made in Bulgaria? От януари. Работим по него от известно време, но реалните продажби започват от януари. ![]() Edited by Galileo - 11-Apr-2012 at 09:50 |
|
![]() |
|
VirginAtlantic ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jun-2009 Location: Софиjа Online Status: Offline Posts: 254 |
![]() ![]() |
Малко познато и сред самите Бугари е тоа што во Бугариjа има неколку добри компании за производство на велосипеди. Мисла около 80 % отива за извоз.
Веке стана сбор за Макском. Другите 2 големи компании са Drag и Vivelo. Drag са лидер во самата Бугариjа, а Vivelo се развива наjвеке во однос на велосипеди за спорт. Веке неколку професионални тимови карат со нивни велосипеди. Тази година ке ги има на La Vuelta. До 1-2 години ке има тим коj ке кара со Vivelo на Tour de France. |
|
![]() |
|
Galileo ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 25-May-2010 Location: Wien Online Status: Offline Posts: 1549 |
![]() ![]() |
Една много добра новина от последните часове
IT гигант открива 200 работни места Най-големият технологичен дистрибутор в света "Инграм микро" стъпва у нас IT гигант открива 200 работни места Най-големият технологичен дистрибутор в света "Инграм микро" стъпва у нас IT гигант прехвърля част от дейностите си в България. Най-големият технологичен дистрибутор в световната IT индустрия "Инграм микро" отваря офис в България, научи "Стандарт". Очаква се от влизането на американската компания в България откритите нови работни места да бъдат над 200. "Инграм микро" е избрала да развива дейност в страната ни още през октомври миналата година. Това, че отварянето на офис у нас е обвързано със затваряне на нейни поделения във Франция и Белгия, е причината информацията все още да не е обявена официално. "Инграм микро" вече са наели и оборудвали свой офис, като за целта са използвали услугите на редица родни фирми. "Инграм микро" е създадена през 1979 г. в Санта Ана, Калифорния, като към днешна дата има офиси в над 25 страни по света. Служители й възлизат на близо 15 хил. души. Компанията заема 75-то място в класацията за най-големи американски корпорации "Форчън 500" със своите приходи от 34,5 млрд. долара за 2010 г. Активите на IT гиганта са на стойност 9 млрд. долара. За сравнение зад "Инграм микро" в класацията "Форчън 500" (подреждане по приходи), са компании като Амазон.ком, Гугъл, Джонсън контролс, Нюз корпорейшън, Американ Експрес, Филип морис интернешънъл и др. Очаква се през този или следващия месец, компанията официално да оповести присъствието си в България. http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2012-05-02&article=408397 Edited by Galileo - 02-May-2012 at 23:26 |
|
![]() |
|
Galileo ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 25-May-2010 Location: Wien Online Status: Offline Posts: 1549 |
![]() ![]() |
Вдигат Hi-Tech парк за 300 милиона лева в София
На терените на БАН на 4-ти километър си дават среща университети, учени и бизнес Иновационен хъб ще бъде изграден в София. Той ще се намира на терените на БАН на 4-ти километър. Това съобщи Евгени Ангелов, икономически съветник на Президента на Република България. Хъб-ът ще се превърне в място, където си дават среща специалисти от ТОП –университетите на България, учени от институти на Българската академия на науките и представители на международни мултинационални и местни компании. За реализацията на проекта са предвидени 300 милиона лева, допълни той. Съветникът на президента Росен Плевнелиев бе гост на конференция на тема „Свързване на бизнеса и образованието в България с международната предприемаческа еко-система”, организирана от Висшето училище по застраховане и финанси и Институт за предприемачи на Сиско. През 2011 г. 400 милиона предприемачи са започнали бизнес, като 40% от тях са на възраст до 35 години. Ръстът на новите бизнес начинания в Европа е 22 процента, а в САЩ- 60 процента, бе съобщено на форума, на който бе представена магистърска програма по предприемачество и финанси. http://economymagazine.bg/news/1171/...-v-Sofiya.html |
|
![]() |
|
Galileo ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 25-May-2010 Location: Wien Online Status: Offline Posts: 1549 |
![]() ![]() |
Amer Sports to Make Bulgaria World's Largest Ski Producer in 2013
May 11, 2012 Bulgaria will become the largest producer of ski in the world by 2013, the industrial manager of Amer Sports Bulgaria Yordan Lambrev announced at the Bulgaria: Business UP investment conference in Sofia. Finnish company Amer Sports bought the ski manufacturing plant in the southern Bulgarian town of Chepelare four years ago, and has invested more than EUR 30 M in it since, Lambrev stressed. In his words, Amer Sports Bulgaria was hoping to reach the production figure of 1 million pairs of ski but the belated winter in Western Europe foiled these plans, with Amer Sports Bulgaria producing 860 000 pairs of ski in its plant in Chepelare last year; the factory employs 700 people. "We hope that next season the winter will be favorable to us, and we will reach the figure 1 million pairs of ski," stated the Amer Sports manager. The First International Investment Conference "Bulgaria: Business Up" started in the Bulgarian capital Sofia on Friday. "Bulgaria: Business UP" is a new initiative designed to analyze and promote Bulgaria's advantages as a foreign investment destination. The goal of the "Bulgaria: Business UP" investment conference is to present to the international business community the highly favorable investment climate in Bulgaria as well as the variety of opportunities for successful and sustainable business that the country has to offer. "Bulgaria: Business UP" is organized by Novinite.com (Sofia News Agency), the largest Bularian English-language media, and Novinite.bg, a Bulgarian-language news website, together with the InvestBulgaria Agency. novinite.com/view_news.php?id=139270 Edited by Galileo - 12-May-2012 at 14:09 |
|
![]() |
|
Galileo ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 25-May-2010 Location: Wien Online Status: Offline Posts: 1549 |
![]() ![]() |
Bulgarian Holding Starts Regional Expansion with Solar Park in Macedonia Bulgarian company Solarpro Holding has signed its first contract for setting up a photovoltaic park in Macedonia, the company announced. The 1 MW solar park will be built near the southern Macedonian city of Bitola. Solarpro's Macedonian branch will be in charge of the complete EPC (Engineering, procurement and construction) servicing of the project. "The signing of this contract sets the start of the regional expansion of Solarpro Holding. The company's strategy is, after assuming a leadership position in Bulgaria's solar power sector, to taget the regional markets, with neighboring countries being the utmost priority," Solarpro said in a statement. Solapro Holding notes that it has become the largest system integrator of photovoltaic parks in Bulgaria with a total of 32 solar power facilities at different stages of competition, and a total capacity of almost 100 MWp novinite.com/view_news.php?id=139340 |
|
![]() |
|
ink ![]() Senior Member ![]() Joined: 01-Dec-2010 Location: Bulgaria Online Status: Offline Posts: 530 |
![]() ![]() |
Тоа навистина е интересен проект, коj мислам се реализира за прв пат пошироко. Само да те изправам,дека теренот ке е на старите воени казарми на 4-ти километар. Точно срешту комплексот на БАН. Еве точното место http://wikimapia.org/#lat=42.6691154&lon=23.3778818&z=16&l=0&m=b На местото каде беше замислен на нов владин центар. Отприлика овде ![]() ![]() ![]() Доколкото разбирам, Бразилиja исто е поканета да очествува и во "Софиja тех парк" и во септември ке доjде делегациja да разговарат. |
|
![]() |
|
Galileo ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 25-May-2010 Location: Wien Online Status: Offline Posts: 1549 |
![]() ![]() |
Строителни машини на германската Atlas ще се произвеждат в Пловдив
![]() В Пловдив ще се произвеждат немски фадроми и багери Тридесет процента по-ниска себестойност в производството на багери и челни повдигачи с марката "Атлас" и "Каелбле" е икономическата причина тяхното производство да бъде преместено от Германия в България. Това заяви на пресконференция Фил Филипов - собственик на немската компания Atlas Mashinen GmbH. "В Пловдив имаме добри инженерни кадри, които вече специализират в Германия, имаме опит в поддържането на стандартно високо качество в производството и това са нашите конкурентни предимства при привличането на тази инвестиция", каза Димо Зафиров - съсобственик и управител на Българска индустриална група АД, в чийто състав влиза новия завод. Двеста гости присъстваха на старта на новия завод. Сред тях бяха български и немски партньори, както и работещите във фирмата. Традицията да се пререже лентата при откриването на нов завод бе спазена. А официалните лица пожелаха: Менда Стоянова - председател на бюджетната комисия на Народното събрание: "Стискам палци да успеят да управляват добре толкова много кооперирани доставки. И да се наложат бързо на пазара". Арх. Илко Николов: "Новото предприятие е от значение не само за регионалната икономика, защото чрез него намира бизнес реализация много фирми от цялата страна. Пожелавам им добър съвместен бизнес." ![]() (C) Plovdiv24.bg http://news.plovdiv24.bg/361928.html#ixzz1yp2EnH4S |
|
![]() |
|
Galileo ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 25-May-2010 Location: Wien Online Status: Offline Posts: 1549 |
![]() ![]() |
Румъния или България????
Този въпрос виси като дамоклев меч последните 2 години. След като Гърция е вън от играта и се чуди как да осъщесви своето съществуване следващите месеци , след като Словения наверно ще иска международна помощ , а за Хърватия е ясно че има проблеми с дълга , този въпрос привлича все повече внмание. Румъния има всички качества до бъде в предни позиций -икономически растеж , нарастване на средната заплата , голям брой инвестиций. Но нещо не е в ред . Вместо да здържи своите капитали в страната , румънските предпремачи предпочтат да инвестират своите средства в съседна България , подобно на своите гръцки колеги. Над 1200 румънски и 600 гръцки фирми са регистрирани последнте 2 месеца в България. Над 1 милион румънски туристи се очаква да посетят България тази година и за куриоз над 200 000 гърци са се орентирали към нея. За справка българите нямат никакъв туристически интерес към Румъния и впредвид събтиятя в Гърця , избягват да ходят там. В резултат - за пръв път нрез последите 15 години българите предпочитат да летуват на собственото черноморие , което е положителен знак за българските туроператори. Впочем последната година гърците масово се орентират да жвеят в южната част на България . Ще успеят ли българите да извлекат полза от създалата се ситуация? По всичко личи че да. |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123 5> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |