build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Транспортен Центар/Железничка Скопје

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 21563
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #21 Posted: 23-Sep-2022 at 11:01
Деновиве ги фарбаат клупите на Транспортен



Carpe diem
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2041
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #22 Posted: 23-Sep-2022 at 19:37
^ Грандиоозни зафати, одамна не сме имале нешто во таа тема!
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 21563
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #23 Posted: 15-Aug-2023 at 17:23
(Фото) Околината на Меѓународната автобуска станица во Скопје претрупана со отпад



На паркингот на Меѓуградската автобуска станица во Скопје се забележува отпад, пластични остатоци од испиени пијалоци, како и конзерви. На места се видливи и мали депонии. Ова фреквентно место во центарот на Скопје е претрупано со отпад.

Еве што забележа камерата на Телма



https://telma.com.mk/2023/08/15/foto-okolinata-na-megjugradskata-avtobuska-stanica-vo-skopje-pretrupana-so-otpad/
Carpe diem
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 21563
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #24 Posted: 14-Jan-2025 at 19:24
Ревитализација на Транспортниот центар во Скопје / Ѓорѓиев





Aвтор: Филип Ѓоргиев
Предмет: магистерски труд
Година на изработка: 2023/2024
Ментор: Михаел Дешман, Влатка Љубановиќ
Универзитет: Факултет за архитектура, Универзитет во Љубљана

Ако архитектурата е огледало на едно општество, тогаш огледалото кое го отсликува македонското општество е доста извалкано! Транспортниот центар во Скопје е еден од постоечките приказни за ново и модерно Скопје, кое никого не остава рамнодушен. Како причина за тоа би ги издвоил самата структура, локацијата и габаритот. Овој објект отсекогаш ми бил интересен, но никогаш не го разбрав целосно. Како дете ми се чинеше огромен, на некој начин страшен и напуштен. Во средно училиште почнав да го гледам како енигма којашто не можев целосно да ја дешифрирам. Денес, се восхитувам на неговата просторна и конструкциска заснова, како и модернистичката идеја, која нуди одлично решение за железничкиот и автобускиот сообраќај во градот. Денес зградата сè уште го преживува својот транзициски период, без стратегија или долгорочен план за тоа како ќе функционира во иднина и е на половина напуштена. Можеби друг голем проблем и причина за лошото функционирање на целата структура е нефункционирањето на железничката станица, поради нефункционирањето на железничкиот сообраќај во државата. Потоа, тука е и (не)работењето на поштата, односно користење само на дел од наменетите простори за пошта. Проблем претставува и деградацијата на објектот поради огромните паркинг површини под целата платформа за возови, булеварите и изразените визуелни и физички пречки.Ова многу зборува за општеството, за вредностите и односот кон архитектурата и културното наследството.

Како да се пристапи кон таков објект за мене беше предизвик. Најпрво започнав со разбирање на градот. Го проучував зошто градот е таков каков што е, вклучувајќи студии за сеизмичкиот развој на градот и архитектонските бисери на модернистичката архитектура, меѓу кои се наоѓа и Транспортниот центар (ТЦ). Размислував за тоа каков град е денес Скопје и како транзицијата влијаела врз него. Тука ги анализирам сите проблематики со кои градот денес се соочува. Потоа, преку анализа на ТЦ, од првата идеја до реализација, ја истражив целата приказна и најдов одговори на прашања како: зошто е изграден така како што е и дали навистина била потребна таква структура за железнички релативно неразвиена држава. Овој дел беше клучен за просторната и програмската валоризација, која потоа доведе до развој на нова концептуална замисла.

Темата за ревитализација не значи само обновување на постоечката работа на железничката, автобуската станица и поштата, туку и размислување за иднината, искористување на потенцијалите и нова програма во истата. Новата програма произлегува од деталната анализа на постоечките програми и она што недостасува во градот. Сфатив, дека за зградата да се врати во живот, ќе биде неопходно да се понудат различни програми за различни луѓе и возрасти. Еден од новите предлог програми е „Саем“. Саемот е место каде се среќаваат нови идеи, и е спој на традицијата, наука и култура. Во периодот кога саемот не е во функција просторот е флексибилен и овозможува развој на нови програми, како co-working простори, работилници. Заради дневните миграции на студенти и ученици, во објекот на поштата се развива нов програм на библиотека и читална, каде би можеле младите попродуктивно да го поминуваат времето чекајќи превоз. Исто така се зачувуваат постоечките програми како што се поштата, железничката и автобуската станица, но со нови идеи и нови начини на користење со еколошки интервенции. Голем акцент ставам и на надворешното уредување, и преку пренасочувањето на постoечките улици и булевари добивам голем зелен остров пополнет со паркови и плоштади на кои се развиваат и шират програмите во ТЦ. Платформата пак станува огромен парк, кој претставува партер на градот и развива простори за урбана агрокултура, железнички музеј, амфитеатар, спортски игралишта и сончева и ветерна електрана.

https://marh.mk/revitalizacija-na-transportniot-centar-vo-skopje-gjorgjiev/
Carpe diem
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 21563
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #25 Posted: 27-Feb-2025 at 14:21
ВИДЕО+ФОТО | Автобус под Железничка се чека на сопствен ризик, се дише прашина во полутемница



Поради местоположбата на оваа постојка на главниот булевар, кој е под надлежност на Градот Скопје, за неговата хигиена е задолжено јавното градско претпријатие „Комунална хигиена“. Оттаму тврдат дека нивните служби редовно го чистат овој простор, иако сликата на терен го покажува спротивното.

Дебели слоеви прашина „натапкани“ над тротоарот, разлетани брошури од поминати културни настани во Скопје, расфрлени отпушоци од цигари, празни лименки и искршени стакла – вака изгледа просторот на преминот под Железничката станица на булеварот Кузман Јосифовски – Питу. Оттука минуваат пешаци и во вакви услови граѓани чекаат автобус на постојката која е лоцирана таму.

Од Инфраструктура при Македонски железници на прашањето дали тие се одговорни за чистење на ѓубрето од овој простор и зошто тука долго време нема никакво осветлување, оттаму ни одговорија дека овие активности се дел од надлежностите на Општина Аеродром.

На прашањето до Општина Аеродром, пак, дали се надлежни за одржување на хигиената под Железничката станица, оттаму ни одговорија дека надлежноста за просторот кој е при главниот булевар е на Градот, додека пак тие, заедно со општина Центар се со поделена надлежност за одржување на просторот кај последните постојки на приградските автобуски линии. Поделбата на одговорностите е географска, односно едната страна припаѓа на Аеродром, а другата на Центар.

Автобуска постојка за приградските автобуси, за разлика од овој премин, која исто така се наоѓа под Железничката станица, поредовно се чисти и санира од комуналната служба, вели минувач кој е жител на општина Аеродром. Тој тврди дека неколку пати забележал како општинските комуналци ги чистат овие дваесетина постојки, кои служат како почетни и крајни станици за приградските автобуси.

-Живеам кај „Скопјанка“ и често поминувам под Железничка. Делот од каде тргнуваат автобусите е чист и уреден, не е сјаен, ама сепак нема прашини и е осветлен. Неколку пати гледам дека комуналци од Општина Аеродром ги чистат постојките и го собираат ѓубрето, не знам дали тие се надлежни ама сепак некогаш ги чистат постојките – вели тој за „Слободен печат“.







Но, како што тврди нашиот соговорник, на преминот кај станиците на булеварот Кузман Јосифовски Питу, навечер не би поминал ни со придружба, а не му паѓа напамет да оди сам.

-Од тротоарот кај главниот булевар преферирам да поминувам само преку ден, а навечер постојано го избегнувам. Кога одам оттаму дишам прашина, премногу е мрачно, дури и во текот на денот, а навечер нема ни соодветно осветлување, местото е вистински „гоуст таун“ за пешаците и за оние кои таму треба да чекаат автобус.

Според него, станицата близу влезот за на железничката станица е пофреквентна поради присуството на неколку угостителски објекти и аптека, а таму почесто има и паркирани таксисти, правејќи го овој премин пораздвижен за пешаците, кои според него се чувствуваат посигурни минувајќи оттаму.

Екипата на „Слободен печат“ отиде на терен кај оваа постојка на булеварот Кузман Јосифовски Питу под Железничката станица. Освен прашина, отпадоци и разлетани брошури, забележливо е и навистина слабото осветлување како на самата постојка, така и низ целиот премин, поточно на ова место не пречека вистински мрак на пладне.

Евидентен беше и малиот број луѓе кои стојат на автобуската постојка, безмалку ниту еден човек овде не го чекаше својот автобус, но минуваа бројни пешаци. Поради местоположбата на оваа постојка на главниот булевар, кој е под надлежност на Градот Скопје, за неговата хигиена е задолжено јавното градско претпријатие „Комунална хигиена“.

Оттаму тврдат дека нивните служби редовно го чистат овој простор, иако сликата на терен го покажува спротивното.

-ЈП „Комунална хигиена“ има надлежност за одржување на хигиената на булевар Кузман Јосифовски-Питу, каде што се наоѓаат автобуските постројки под Железничката станица. Во овој реон редовно се врши рачно и машинско метење, како и празнење на корпите за ситни отпадоци- велат од градското комунално претпријатие и додаваат дека за последната постојка на приградските автобуси не се надлежни.

Постојаната негрижа за оваа постојка и просторот околу неа под Железничката станица од страна на градското претпријатие, не им дава голем избор на граѓаните. Тие или ќе пешачат до следната станица или ќе останат да го чекаат својот автобус среде прашина и отпадоци.

https://www.slobodenpecat.mk/videofoto-avtobus-pod-zheleznichka-se-cheka-na-sopstven-rizik-se-dishe-prashina-vo-polutemnica/
Carpe diem
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.512 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.