![]() |
![]() |
![]() |
Вардарска Долина |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 910111213 14> |
Author | ||
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
|
Скопје е на запад од трасата.Уште пред Скопје треба да се гради канал како тој на Тиса за да се поврзат овие два слива.Нема потреба од влегување во градот.
Само мислам дека никој нема да се нафати да фрла толку пари кога со 10% од тие пари би се добила двонасочна електрифицирана железница Белград-Скопје,чии превоз би бил многу побрз а со тоа и поевтин од бродскиот |
||
![]() |
||
fichot ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 02-Feb-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2602 |
![]() ![]() |
|
Е ама да можеш со бротче да испловиш накај Егејот... колку романтично тоа звучи.
![]() |
||
![]() |
||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
Побрз да, ама поефтин ни на сон. Инаку проектот секако вклучува и изградба на нова побрза пруга затоа што голем дел од старата пруга извијугана непосредно долж Вардар би требало да биде потопен. Во секој случај ми се чини дека некои работи овде цело време се мешаат. Акцентот на проектов секако не е за поврзување на Белград и Скопје, туку за поврзување на мрежата на пловни патишта од неколку најразвиени европски индустриски региони директно со Медитеранот. Вардар и Морава сами по себе не се ништо, ама споени со Дунав со Рајна и со останатите големи пловни реки и канали, тоа е веќе нешто ептен различно. Железницата во случајот е комплементарна, која може да биде поадекватна за некои видови транспорт, но главната стратешка и друга вредност на проектот е пловниот пат. Edited by Cloverstack - 04-Jun-2013 at 01:09 |
||
![]() |
||
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
|
Mnogu pari se toa,jas sum skeptik
|
||
![]() |
||
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
|
Токму затоа потенцирав дека статијата е напишана од страна на македонски новинари, бидејќи очигледно не обрнуваат внимание на тоа што објавуваат. Ај по форумиве ќе разберам, има секакви неинформирани кои од прва доаѓаат до заклучокот дека каналот Дунав - Морава - Вардар треба да поминува низ Скопје, што е тотално бесмислено и што е уште поважно, воопшто не е ни планирано, но од новинари кои работат за европска, да не речам светска новинарска агенција, да ги објавуваат ставовите на личности кои ги претставуваат како експерти, а воопшто не се ни запознаени со најосновните нацрт планови на проектот, е чисто дезинформирање. Edited by Dexter26 - 04-Jun-2013 at 10:39 |
||
![]() |
||
kire85 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 27-Nov-2007 Location: Düsseldorf Online Status: Offline Posts: 400 |
![]() ![]() |
|
Каналот Дунав-Морава-Вардар се поблиску до Македонија
Претставници на кинеската национална компанија "Чајна гешуба груп корпорејшн" започнаа со собирање на податоците за оправданост на изградба на каналот Дунав-Морава-Вардар-Солун. Како што пренесува српската телевизија Б92, според првичните податоци на терен, изградбата на овој стратешки проект за целиот Балкан станува се пореална. Според телевизијата, претставникот на кинеската компанија Хуан Линг изјавил дека е добра пловноста од Смедерево до Љубичевски Мост кој се наоѓа во близина на Пожаревац во должина од 30 километри. Тие очекуваат во наредните месеци да се пронајдат сите слабости во евентуалната траса како би можеле да се детектираат идните проблеми во градбата. Кинезите во наредниот период ќе продолжат да собираат податоци и за Западна и Јужна Морава, како и за Грделичката Клисура. Според очекувањата, просторниот план на каналот Дунав-Морава-Вардар треба да биде завршен до крајот на јули оваа година. -Каналот од Дунав во близина на Смедерево, Велика Морава и Вардар до Солун ќе биде многу важен за српската економија, бидејќи Србија има нова река коридор на која би се изградиле хидроцентрали и ќе се обезбеди наводнување на земјоделско земјиште во таа област, истакна специјалниот советник на министерот за природни ресурси, рударство и просторно планирање Милан Пунишч. Според најавите една од темите на денешната македонско-српска владина седница која ќе се одржи во Белград помеѓу премиерот Никола Груевски и српскиот колега Ивица Дачиќ ќе биде токму анализата за реализација на овој стратешки проект. Македонската Влада, уште на почетокот на годината кога Србија повторно ја иницираше реализацијата на каналот даде силна поддршка за проектот. Тогаш премиерот Груевски истакна дека каналот има голем економски потенцијал, но треба да се утврди неговата исплатливост. Вечер |
||
Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt.
Albert Einstein |
||
![]() |
||
makonix ![]() Senior Member ![]() Joined: 08-Feb-2010 Online Status: Offline Posts: 520 |
![]() ![]() |
|
Дали некој знае доколку каналов се направи, дали може да се пренасочи дел од централно европската вода да оди кон вардар и излева во Солун. Ова е нарочито актуелно со сегашниве поплави во центрлана европа. Доколку е тоа можно да се регулира, тогаш каналов би имал и поголема смисла, а и би можел да добие екстра интерес и=од централните европски земји а со тоа и потенцијално и пари од европските фондови. МИслам штетите таму се бројат во стотици милионе евра, сума која доколку би се инвестирала кон каналот може да го направи реалност.
Кратко речено ако Грманија има интерес да се спаси од поплави на овој начин, лесно може да го одврзе ќесето |
||
![]() |
||
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
|
Ovie kanali se izveduvaat so kaskadni ezera kade nivoto se regulira so brani.znaci bi se odelo do maksimalna kota vo kraen slucaj.ne e dobro visokot da se pusta na preliv
|
||
![]() |
||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|
Високите води на Дунав кои предизвикуваат поплави низ Централна Европа треба да пристигнат кај Видин околу крајот на неделава. Значи со едноседмично задоцнување спрема сегашната ситуација таму, затоа вакви канали немаат никава моќ да ја спасуваат Германија од поплави. Второ технички незнам дали би било можно да се испуштаат големи количества вода преку ваков канал. И трето ова е една огромна утопија која нема во скоро време да се реализира ниту под разно. |
||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||
![]() |
||
Denko ![]() Senior Member ![]() Joined: 14-Aug-2010 Online Status: Offline Posts: 2271 |
![]() ![]() |
|
"makonix", Dunav vo Germanija ne pravi problemi. Problemite gi pravat, pred se Elba i Odra.
|
||
![]() |
||
XRVOL ![]() Newbiе ![]() Joined: 31-Aug-2009 Location: Melbourne Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
|
http://ekonomski.mk/?p=42645
Делегација на кинеската национална компанија GEZHOUBA чај групација г прави прелиминарни оценки за техничката можност за изградба на каналот Дунав -Морава -Вардар -Солун им соопштила на српските власти дека каналот може да се гради.
Тие во последните две недели во Србија ја собрале цела техничката документација за проектот, посетиле десетици институции, претпријатија, заводи и на 30 локации Кинезите најавиле дека за неколку недели, до српската влада ќе го поднесат предлогот за имплементација на овој голем проект. Министерот за природни ресурси, рударство и просторно планирање Милан Бачевиќ по состанокот со кинеската делегација изјавил дека бил информиран од податоците собрани од теренот и дека сега е поголем оптимист за изградба на каналот отколку пред неколку месеци. |
||
![]() |
||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
Со каналот нема да може да се пренасочи ниту една капка од централно европската вода да се излева кај Солун. |
||
![]() |
||
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
|
Kako su Kinezi ispitivali Moravu
IZVOR: NOVOSTI Beograd -- Naoružani mapama i foto-aparatima kineski inženjeri su snimali tačke na rečnom toku Morave za koje su procenili da bi mogle da budu najproblematičnije. ![]() Delegacija kineske kompanije „Čajna Gezhouba grup korporejšn“ posle dve nedelje ispitivanja ocenila je da je projekat gradnje kanala „Morava“ - „izvodljiv, iako postoje određene infrastrukturne prepreke, koje je moguće rešiti“. Reporteri „Novosti“ pridružili su se kineskim stručnjacima na poslednjoj etapi ispitivanja plovnosti Morave. Od Niša do Bujanovca zajedno smo pratili tok Južne Morave. Kopnom, jer se rekom još ne može. Prva ih je sačekala već na izlazu iz Niša. Sa mosta se pruža pogled na jednu od najvećih znamenitosti ovog kraja - televizor „EI Niš“ potopljen u mulju reke, koja se može pregaziti zavrnutih nogavica da se pantalone ne iskvase. Teško je zamisliti da bi ovuda mogao da plovi brod, ili makar barža. "Južna Morava jeste mala, ali ovaj projekat je veliki, čak i za naše standarde" - spremno odgovara Huan Ling, prvi čovek delegacije kineske kompanije. "Znam da je ideja postojala i pre stotinu godina, ali tehnologija kojom sada raspolažemo, nije. " Tehnički to je svakako izvodljivo, ali osnovno pitanje je - koliko je isplativo. Kada budemo završili detaljne analize i utvrdili isplativost, moći ćemo da donesemo odluku o učešću u ovom projektu. Već za nekoliko nedelja poslaćemo prve nacrte vašoj vladi i na osnovu njihovog odgovora razgovarati o narednim koracima. Dok nastavljamo auto-putem i prolazimo ispod putokaza za Solun, pokušavamo da od kineskih stručnjaka saznamo za koliko vremena bi, u najboljem slučaju mogli da se prema Egeju umesto druma uputimo rekom. Odgovor, lakonski, dobijamo od Linga: "Vreme se u ovom slučaju meri novcem. Ako se proceni da ima interesa i uloži se dovoljno novca, posao se može završiti i za pet godina, ali može da potraje i dvadeset, trideset ..." Dok uzduž i poreko premeravaju Moravu, kineski inženjeri ne propuštaju priliku da se upoznaju sa Srbijom. U Grdeličkoj klisuri zastali su da slikaju železnički most srušen u NATO bombardovanju i spomenik žrtvama. Nešto niže fotografisali su prolazak verovatno najsporijeg voza koji su ikad videli. Bez reči ih je ostavila netaknuta priroda u kojoj su uživali na većem delu puta. "U Kini industrijalizacija sve više uništava prirodu, a ovde je ona još sačuvana" - priča nam inženjer u srpskom delu delegacije poznat kao „mister Li“. "Takođe, kod nas gde god da se okrenete naiđete na stotine i hiljade turista, dok ovde toga nema. Čovek može na miru da uživa." Isplativost projekta Profesor Milan Punišić, savetnik ministra prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja, kaže da prve procene govore da bi izgradnja kanala „Morava“ mogla da bude isplativa i višestruko korisna. "Ne samo što bi bio omogućen jeftiniji transport robe, već bi Srbija dobila i efikasan sistem navodnjavanja, odbrane od poplava, a na toku Morave bilo bi izgrađeno još pet hidrocentrala. Ima nagoveštaja da su za ovaj posao zainteresovani neki od svetskih ekonomskih giganata jer bi izgradnjom kanala bio značajno skraćen put do Soluna" - kaže Punišić. http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2013&mm=06&dd=09&nav_id=721319 |
||
![]() |
||
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
|
SRBIJA | ČETVRTAK 27.06.2013. | 16:34
Studija opravdanosti Kanala u julu IZVOR: TANJUG Kineski stručnajci bi do kraja jula trebalo Vladi Srbije da dostave studiju opravdanosti za Kanal Morava, za koju je prikupljena obimna dokumentacija u Srbiji. Foto: Ilustracija, (sxc.hu) Kineska kompanija potpuno besplatno radi tu studiju i Srbija za to neće platiti ni dinar, najavio je danas vršilac dužnosti direktora Republičke agencije za prostorno planiranje Dragan Dunčić. Posle završetka studije opravdanosti, srpsko ministarstvo prostornog planiranja treba da uradi prostorni plan posebne namene za taj projekat, rekao je on i naglasio da vlada još nije odobrilo potrebnih 70 miliona dinara za izradu tog plana. "Ako ta sredstva budu odobrena, do kraja jula će biti raspisan tender za izradu tog prostornog plana," kazao je Dunčić, na sednici odbora, na kojoj je usvojen izveštaj o radu Ministarstva prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja za period februar-april ove godine. On je podsetio da su kineski stručnjaci dva puta dolazili u Srbiju, obilazili Moravu, prikupili svi potrebnu dokumentaciju i ekosondama premerili Moravu, za šta nisu trošena vanredna sredstva iz republižkog budžeta, rekao je Dunčih i dodao da bez izrade prostorno-planske dokumentacije i odgovarajućih studija nije moguće realizovati ni jednu investiciju u Srbiji. Poslanici opozicionih stranaka su zapitali da li će Srbija da se zadužuje za taj projekat, na šta im je Dunčić odgovorio da izrada prostorne dokumentacije ne mora da znači i da će taj projekat biti i realizovan, kao i da Srbija ne mora uopšte da se zadužuje za kanal, jer država može da ugovori da to bude urađeno kroz koncesiju. On je ukazao da je za izradu kompletne dokumentacije za tako veliki projekat nekad potrebno i nekoliko godina i napomenuo da bez obzira da li će se kanal graditi ili ne, Srbija svakako mora da ima regionalni plan južne i zapadne Morave, kako bi se jedan deo šljunka i peska sa tog područja, usklađivanjem planova, iskoristio za izgradnju autoputa Pojate-Preljina. Dunčić je istakao i da su u proceduri kod resornog ministarstva trenutno 33 prostorna plana, od kojih četiri regionalna i 29 prostornih planova posebne namene i dodao da se radi i na izradi prostornih planova za akumulacije i vodosnabdevanje u Srbiji. Zbog velikog interesovanja članova odbora za pripreme vezane za Kanal Morava, dogovoreno je da se održi posebna sednica tog odbora posvećena samo tom projektu. http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2013&mm=06&dd=27&nav_id=726984 |
||
![]() |
||
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
|
![]() Кинезите ја прават студијата бесплатно оти немет платно, или ... ? Ако добро помнам, токму кинески компании неодамна станаа или допрва треба да станат концесионери на пристаништата во Грција, па малку чудно ми делува ова бесплатно вршење на студија за оправданост на канал кој дефинитивно би бил мегапроект, а не само уште еден инфраструктурен проект во некоја провинција. Не за нешто друго, туку треба да се земе во предвид фактот дека Кинезите на дело имаат покажано и докажано дека не им претставува проблем присилното преселување на милиони граѓани за да се изгради мегапроект како што е браната Три Клисури во Кина, па земајќи ги во предвид Кинезите како концесионери на пристаништата во Грција и како извршувачи на студија за оправданост на потенцијален мегапроект и како потенцијални финансиери и реализатори на истиот тој мегапроект, мислам дека треба да се запрашаме колкава ќе биде исплатливоста на овој проект за Република Македонија, прво на инфраструктурен план, а потоа на финансиски план. Edited by Dexter26 - 27-Jun-2013 at 19:37 |
||
![]() |
||
kultuzin ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 3811 |
![]() ![]() |
|
Уште неможам да разберам со која логика Србија пред да почне со оваа авантура не седне на маса со Македонија и Грција за да формираат заеднички став по оваа прашање.
|
||
![]() |
||
alexsend ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 11-May-2011 Location: Скопје, Центар Online Status: Offline Posts: 2086 |
![]() ![]() |
|
Ова е децки муабет и ништо повеќе од тоа.
Edited by alexsend - 27-Jun-2013 at 19:52 |
||
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
|
||
![]() |
||
Џоле ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15368 |
![]() ![]() |
|
Кој проект ќе го жртвува Владата – Вардарска долина или пругата кај Велес?!
Од ЕЛЕМ предлагаат алтернативен коридор на пругата кај Велес. Од Министерството за транспорт и врски пак, речиси еден месец молчат. Што ќе жрвува Владата, модерна пруга кај Велес или домашно производство на струја од Вардар?! Преку јавна расправа државните електрани наскоро ќе ја бранат идејат за изградба на хидроцентрали по течението на Вардар. Откако Министерството за транспорт и врски минатиот месец најави дека ќе ја анализира можност за Скопје и Велес да се спојат со нова пруга од Драчево до Велес, по која би се возело и до 160 километри на час, со што се доведува во прашање изградбата на поголема хидроцентрала кај Велес, од Државните Електрани за Фактор велат дека наскоро ќе ги презентираат придобивките од реализацијата на проектот Вардарска долина. Дури тогаш Владата ќе мора да пресече- ќе го реализира деценискиот проект Вардарска долина или пак, ќе се поместуваат пругата и автопатот кај Велес?! ЕЛЕМ предлага алтернативен коридор на пругата Од ЕЛЕМ признаваат дека една од основните причини поради која проектот досега не е реализиран е дислокацијата на пругата кај Велес, чија инвестициона вредност е голема и ја оптоварува цената на киловат/час струја, со што Вардарска долина станува неисплатлива. “Факт е дека железничката пруга има големо влијание во однос на евентуалната реализација на проектот „Вардарска Долина“. Од тој аспект сметаме дека треба да се разгледаат можностите за алтернативен коридор во однос на поместувањето на железницата од долината на реката Вардар. На тој начин и овој проект би станал атрактивен за реализација. АД ЕЛЕМ наскоро ќе организира јавна расправа на која ќе бидат презентирани ажурираните економски податоци од Студијата за интегрално уредување на долината на реката Вардар“, објаснуваат за Фактор од ЕЛЕМ. Јанакиески молчи – пругата или поголемо производство на струја?! Речиси еден месец од Министерството за транспорт и врски одбиваат да одговорат за Фактор дали Владата сепак ќе го жртвува проектот Вардарска долина за сметка на развој на железничката пруга. Или во план се други сценарија. Оттаму не одговараат ниту дали имаат финансиски план, ниту кои се можните сценарија за реализација и на двата инфраструктурни проекти. Пред речиси еден месец во јавноста се лансираше идејата за модернизација на железницата од Скопје до Велес. Првото аценарио предвидува 32,6 километарска пруга со два колосеци, од која 10,7 километри ќе бидат подземни тунели, а околу 600 метри ќе бидат мостови. Се проценува дека возовите ќе развиваат брзина до 160 километри на час. Второто сценарио пак, предвидува пруга да го следи постојниот автопат Скопје – Велес, со што брзината на движење на возовите би се ограничила на 120 километри на час. Според ова решение, треба да има единечна пруга со поголема должина, која ќе изнесува 35,5 километри, од кои 10 километри се планирани како подземни тунели. Анализата на австриската компанија „ИЛФ инженеринг“, грчката „АДТ Омега“, бугарската „Еуротранспроект“ и на Министерството за транспорт и врски допрва треба да покаже дали малите и средни хидроцентрали на Вардар нема да се градат поради модернизацијата на железницата кај Велес. Кинески CWE ја стокми студијата за Вардарска долина. Никој не кажува што советуваат?! Кинеската меѓународна корпорација за вода и електрична енергија (CWЕ) ја изработи физибилити студијата за хидроенергетското ползување на Вардар, која треба да покаже колку од водата на Вардар ќе биде за производство на електрична енергија, а колку за наводнување и за вода за пиење на локалното население. Оваа студија всушност треба да прецизира и дали на Вардар ќе се градат 12 мали и средни хидроцентрали или сепак, проектот ќе се скрати само на неколку електрани. Овие 12 хидроцентрали, годишно треба да произведуваат околу 1.400 гигават/часови струја, што е 15% од вкупната потрошувачка на електрична енергија на Македонија. Проeктот Вардарска долина, проценет на околу 1,5 милијарди евра, подразбира изградба на две поголеми хидроцентрали – Градец и Велес, со висина на браните до 59 метри, а останатите 10 хидроцентрали треба да имаат брани високи 8-10 метри. Вкупниот инсталиран капацитет на малите хидроцентрали долж реката Вардар треба да биде до 350 мегавати. Пред три години Владата најави дека како инвеститор на Вардарска долина ќе учествува со 15% од вкупната сума, а за останатите 85% ќе се позајми кај Кинеската развојна банка. Еконосмките министри тогаш изјавија дека ако вардарска долина значи изградба на 12 хидроцентрали тие ќе бидат функционални за 10 до 15 години. http://faktor.mk/archives/70231?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=koj-proekt-kje-go-zhrtvuva-vladata-vardarska-dolina-ili-prugata-kaj-veles |
||
За сè има вторпат
|
||
![]() |
||
+Protagorist ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Nov-2012 Online Status: Offline Posts: 3588 |
![]() ![]() |
|
овие се стварно терсене,зошто просто не ја ретрасираат пругата низ Овчеполие а така и аеродромот би се офајдил [1][2] тоа ќе чини и ќе трае но ако тоа исправи на нозе доста локални феудалци утре посекако брзо ќе се вратат парите назад во буџет заради ваквата ифраструктурна екскурзија со оглед дека прашање е дали и колку ебрд би кредитирала нешто што е во самата траса на К10!? |
||
HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
|
||
![]() |
||
ink ![]() Senior Member ![]() Joined: 01-Dec-2010 Location: Bulgaria Online Status: Offline Posts: 530 |
![]() ![]() |
|
Пренасочуване на каков и дел от водите на Дунав ком един ваков канал, ке предизвика еколожка катастрофа на доста места на Балканот. Па дур да отпуштат вода от един иден канал, то проблемот не е изпуштането на водата,а слеването на самата вода во централна и западна Европа за поплавите. Не знам колко сте запознати,но ЕУ има проект - дунавска стратегиja,коja ке се форсира после 2014-2015 година со европските фондови. Един ваков канал е надвор от целата стратегиja. Edited by ink - 06-Sep-2013 at 16:49 |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 910111213 14> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |