![]() |
![]() |
![]() |
Од регионот (општо) |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 34567 17> |
Author | |
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
сичко хубаво
![]() |
|
![]() |
|
ovaj_stariov ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 02-May-2008 Location: Prilep Online Status: Offline Posts: 1321 |
![]() ![]() |
Od posldnive sliki imam malku podobro mislenje za Serdika,no kako i da e mozese da bide daleku poubav
|
|
build.mk, гради форумска историја
|
|
![]() |
|
S.P.Q.R. ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Jan-2010 Location: Prilep Online Status: Offline Posts: 212 |
![]() ![]() |
woooow
![]() кога ќе има и кај нас вакво чудо? |
|
![]() |
|
VirginAtlantic ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jun-2009 Location: Софиjа Online Status: Offline Posts: 254 |
![]() ![]() |
2 дел од сликите од Сердика
Еден популарен во Србија синџир дрогерии /не знам дали го нема и во Македониjа/ - една од продавниците кои сé уште не се подготвени ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Edited by VirginAtlantic - 20-Mar-2010 at 10:11 |
|
![]() |
|
VirginAtlantic ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jun-2009 Location: Софиjа Online Status: Offline Posts: 254 |
![]() ![]() |
Продавницата на Peek & Clopenburg - на 2 нива, огромна, добар квалитет и
разновидност на производите, одлични услуги. Веке ми е омилена
![]() ![]() ![]() ![]() И неколку слики од локалите за јадење. Многу подобро направени од оние на досегашните трговски центри ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
VirginAtlantic ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jun-2009 Location: Софиjа Online Status: Offline Posts: 254 |
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() Последната слика е пред обектот на KFC. Интересно, мисла дека за Бугарите тоа е омилениот ланец от овоj тип. Редиците пред него са големи. Тоа бе сичко от мене. Коj има пат кон Софиjа мора да го посети - ке биде задоволен от тарговскиот центар. Има се за секого. Само кино нема ![]() |
|
![]() |
|
mirakuliks ![]() Senior Member ![]() Joined: 06-Feb-2010 Location: New York Online Status: Offline Posts: 831 |
![]() ![]() |
Ова според концептото и голем дел од фирмите кои имаат дуќани изгледа како уште еден клон трговски центар од германија, каде корпорација држи најголем дел од трговските и истите фирми можа да се најдат во секој нивни трговски.
|
|
![]() |
|
pavche ![]() Senior Member ![]() Joined: 17-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 431 |
![]() ![]() |
Френскиот Carrefour идат стабилно во Бугариjа годинава. После првиот супермаркет, коj откриха во Бургас минатата есен, сега наред се и Пловдив, Варна и Софиjа
Galeria - Plovdiv ![]() ![]() ![]() ![]() Grand Mall - Varna ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
pavche ![]() Senior Member ![]() Joined: 17-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 431 |
![]() ![]() |
... и Carrefour во THE MALL(Hermes park) - Софиjа, еден месец по откриването
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
VirginAtlantic ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jun-2009 Location: Софиjа Online Status: Offline Posts: 254 |
![]() ![]() |
Во градеж са исто пректите на Carrеfour во Стара Загора и Русе: Стара Загора:
![]() ![]() Русе:
![]() ![]() Edited by VirginAtlantic - 25-Mar-2010 at 16:13 |
|
![]() |
|
Korsis ![]() Senior Member ![]() ![]() БАНИРАН Joined: 09-Feb-2010 Location: Бугарија Online Status: Offline Posts: 102 |
![]() ![]() |
Планови за развоj на трговските ланци во Бугариjа во 2010 година:
"Билла" планира да отвори 20 нови магазина до края на годината От Деница Ватева Последна промяна в 18:07 на 28 мар 2010 Веригата за бързооборотни стоки "Билла" планира да открие около 20 нови супермаркета в България през тази година, съобщиха от компанията. В края на март ще бъде отворен 13-и магазин в София, който ще се намира на бул. "Владимир Вазов". Той ще е върху площ от 800 кв.м и ще разполага с 42 паркоместа. До момента "Билла", която е собственост на немския концерн "РЕВЕ груп", има 65 обекта в България. Само през миналата година компанията отвори 25 нови магазина. Тогава от компанията съобщиха, че кризата не е спряла плановете им за развитие в страната, но ще се съсредоточат върху по-големите градове, като целта е да бъдат покрити с магазини от по-малък формат. Допреди 2009 г. "Билла" влизаше и в градове с около 15-20 хил. население. През миналата седмица говорител на "РЕВЕ" съобщи, цитиран от "Ройтерс", че България, Русия и Украйна са били пазарите, на които компанията е регистрирала най-голям ръст през 2009 г. Той обаче отказа повече подробности за резултатите в тези и други страни, както и за стратегията на дружеството в следващите години. Освен "Билла" през тази година ще бъдат отворени нови обекти и на редица други вериги. През април в София ще заработи първият хипермаркет на френската компания "Карфур". Той ще бъде разположен върху търговска площ от около 10 хил. кв.м и ще се намира в комплекса The mall. Досега "Карфур" има един обект в Бургас, а от компанията съобщиха, че плановете им са в следващите три години да бъдат отворени 10-12 магазина в страната. Преди дни в София започна строителството на първи хипермаркет от веригата "Темпо", собственост на сръбския холдинг "Делта макси". Компанията притежава и магазините "Пикадили" в България, като също планира увеличение на броя им през тази година. Очаква се нови обекти да отвори и словенската верига "Меркатор", която стъпи на българския пазар през есента на 2009 г. с отварянето на хипермаркет в Стара Загора. Тогава от дружеството съобщиха, че планират да увеличат обектите си до 7 през 2010 г. Те трябва да бъдат в шестте най-големи града. През тази година ще бъдат отворени и нови обекти от веригите за стоки с намаления (т.нар. дискаунтъри). През февруари стана ясно, че германската компания "Тенгелман" е взела решение да продаде магазините си "Плюс" в България и Румъния на дружеството "Лидл", като сделката предстои да се одобри от регулаторните органи. Досега "Лидл" няма магазини в България, макар от няколко години да се готви за навлизането си на пазара. До края на годината и компанията "Пени маркет" трябва да увеличи магазинната си мрежа в страната. Тя стъпи на българския пазар през ноември 2009 г. Тогава от дружеството съобщиха, че очакват да отворят 50 магазина до края на настоящата година. http://www.dnevnik.bg/pazari/2010/03/28/879969_billa_planira_da_otvori_20_novi_magazina_do_kraia_na/ |
|
![]() |
|
YuGa ![]() Newbie ![]() ![]() Joined: 25-Sep-2009 Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
Eве нешто и од мене набрзина од мобилен сликано од Сердика Центарот
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
Немаштијата ги затвори градилиштата
Криза и за шопинг центрите Изградбата на нови трговски центри во Европа, лани значително се намалила, па малку е веројатно, дека до поголем развој ќе дојде пред 2012 година. Во најновиот извештај на реномираната англиска консултантска куќа за недвижности „Кушман енд Вејкфилд“, Турција, Бугарија и Романија се на листата на десетте земји со најголем број трговски центри во изградба, кои би требало да бидат готови или годинава или идната година. Според податоците на агенцијата, во 2009 година е забележан најостар пад кај изградбата на нови трговски центри во изминативе 15 години. Или, околу 7,4 милиони метри квадрати завршен деловен простор. Годинава се очекува да бидат завршени околу 6,1 милион квадрати деловен простор, а во 2011 година, според предвидувањата, развојот на шопинг центрите би требало да го достигне најниското ниво во изминатите седум години. Со само пет милиони метри квадратни. Ова ќе значи пад од цели 46 проценти во споредба со изградените 9,3 милиони квадрати во 2008 година. Но, како што се зајакнува европската економија, така се очекува добар дел од стопираните проекти за изградба на трговски центри - да продолжат со работа. Откако се симна од првата позиција, Турција минатата година се најде на второто место од листата, веднаш зад Русија, со трговски центри во изградба со вкупна површина од 1,3 милиони метри кадратни. Нашиот источен сосед – Бугарија, е на петтото место, што претставува скок во однос на 2008-та за четири места. Во Бугарија, во тек е изградба на трговски центри со вкупна површина од 609.000 метри квадратни. Романија го зазема последното место на топ-10 листата, со 418.000 метри квадратни трговски центри во изградба. Минатата година, пак, оваа држава го заземаше седмото место на таа листа. Ранг листата на деловен простор во делот на Западна Европа ја држат Италија, Франција и Шпанија. Посебно добар бил италијанскиот пазар на недвижности, со пораст од 20 проценти. Експертите за недвижности сугерираат дека новите трговски центри ќе „никнуваат“ во сооднос со брзината на заздравувањето од кризата ширум Европа, а ќе зависат и од апетитите и желбата за ризик на инвеститорите. Пазарите во развој, како Русија, Турција и Полска, најверојатно и годинава ќе бидат атрактивни за трговците, кои се во потрага по атрактивен простор за нивните производи. Но, според експертите, на пазарот и натаму ќе се води жестока битка по локации на ударни места. Во Европа, во моментот, има многу стопирани градилишта. Поради кризата, инвеститорите си заминаа, но тие лесно можат да се вратат. Кризата со несигурните работни места во 2009 година, како и владините мерки, во многу земји не помогнаа да се решат проблемите со достапност до свеж капитал и тоа се рефлектираше врз изградбата на нови трговски центри. Во Македонија има вкупно 23 илјади продавници, покажа пописот на продажни капацитети во трговијата на мало, спроведен во 2008 година. Ако се споредат бројките од сегашниот и од трговскиот попис реализиран во 2003 година, излегува дека во изминатите шест години згаснале 2.000 продавници. Во 2003 година, во Македонија имаше над 25.000 продажни објекти. Од нив 35 беа стоковни куќи, кои во овие шест години згаснаа. Нивното место го заземаа трговските центри. „Рамстор“, „Меркатор“, „Енерготуш“, „Веро“... – се само дел од реномираните странски трговски брендови, од кои дел се веќе тука и изградија, или преговараа за да градат трговски центри. Но, според европските параметри, Македонија не влегува во трговските статистики, според кои, речиси половина од прометот во малопродажбата се остварува во трговски центри. Според проценките, ваквите трговски центри чинат од 25 до 30 милиони евра. С.К. http://www.biznis24.com.mk/node/6969 Edited by Cloverstack - 31-Mar-2010 at 16:56 |
|
![]() |
|
VirginAtlantic ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jun-2009 Location: Софиjа Online Status: Offline Posts: 254 |
![]() ![]() |
На 21 април во Софиjа ќе биде
откриен најголемиот трговски центар во Бугарија - The Mall /порано
проектот носеше името Хермес Парк /. GLA - 66 000 кв.м. Не, не е најголем на
Балканот. Во Истанбул има 2
поголеми трговски центри. Во Букурешт има 2, а во
северозападниот дел на Загреб има 1 поголем од овој во Софија / West
Gate /, но формално не се наоѓаат на Балканот. Значи реално ќе биде на
3-то место на полуостровот.
Еве денешни слики од внатре: http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2010/04/19/889559_razhodka_iz_the_mall_-_chasove_predi_otkrivaneto_na/ |
|
![]() |
|
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
![]() Неможе глава да дигнете од нови трговски ![]() Честитки. Ги разгледав сликите, одлични брендови во трговскиот. |
|
![]() |
|
pavche ![]() Senior Member ![]() Joined: 17-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 431 |
![]() ![]() |
Еве некои слики од вчера и денес:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Edited by pavche - 21-Apr-2010 at 13:52 |
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
На 3 юни е първата копка на ИКЕА в България
На 3 юни ще бъде тържествената церемония по първата копка на първия магазин ИКЕА в България. Това се казва в покана до медиите, изпратена от Василис Фурлис, председател на Борда на директорите на "Фурлис Груп", която държи франчайз правата за региона на веригата. На церемонията ще присъства и министър-председателят Бойко Борисов. Припомняме, по време на посещението си в Гърция през ноември миналата година министърът на регионално развитие Росен Плевнелиев се срещна с екипа на компанията "Фурлис", по време на която стана ясно, че магазинът на шведската верига ще бъде открит в средата на 2011 г. Първият магазин на ИКЕА в България ще се намира на кръстовището на Околовръстния път и Бистришко шосе и ще бъде на площ от 28 000 кв.м. Вече има издадено разрешително за строеж. В проекта за магазина на ИКЕА в София ще бъдат създадени около 800 работни места. На срещата в Гърция компанията "Фурлис" е обявила, че има намерение да направи три магазина ИКЕА в България - вторият се обсъжда да бъде във Варна, а третият ще бъде в зоната на Пловдив - Стара Загора. Историята на IKEA започва в Швеция през 1943 г. Днес IKEA е най-големият търговец на обзавеждане за дома с 134 000 сътрудници в 37 държави, който генерира годишни продажби на стойност над 22.7 милиарда евро. В края на финансовата 2009 година, IKEAGroup разполага с 301 магазина в 37 държави, които предлагат всичко за дома под един покрив. През 2009 г. магазините IKEA посрещат 660 милиона посетители. http://www.stroitelstvo.info/property/2010/05/15/901171_na_3_juni_e_purvata_kopka_na_ikea_v_bulgariia/ |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
Korsis ![]() Senior Member ![]() ![]() БАНИРАН Joined: 09-Feb-2010 Location: Бугарија Online Status: Offline Posts: 102 |
![]() ![]() |
Први работи на локациjата: ![]() ![]() Извор: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=988547&page=36 |
|
![]() |
|
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
Така ще изглежда магазина на IKEA в София, който трябва да е готов през втората половина на следващата година.
![]() Тате, ти какво ще правиш вече в Солун, след като и тук ще си имаме IKEA? Шведската верига за мебели и всевъзможни домашни аксесоари беше сред основните стимули (освен морето), които караха българите да пътуват до гръцкия град. Скоро няма да им се налага. След дълго чакане, спорадичните съобщения, че IKEA има терен в София и някога ще построи магазина си тук, дойде времето и за първата копка. Магазинът ще започне да се строи през следващата седмица. Той ще се намира на Околовръстното шосе на София, много близо до долната станция на Симеоновския лифт. Очаква се от първата копка до първия клиент да има около година и половина. Това означава, че IKEA ще е готова през втората половина на 2011 г. Малко числа Магазинът ще е на терен от 30 хил. кв.м. В него ще се предлагат общо 7500 различни артикула. Общата инвестиция ще е 50 млн. евро, съобщи за "Капитал" Василис Фурлис, който е председател на борда на директорите на гръцката Fourlis - компанията, която държи франчайз правата на веригата за България. "Портфолиото на IKEA предлага всичко, от което човек се нуждае за дома - от растения до дивани, от вилица до завършена кухня", коментира той. Очакванията са през първата година през магазина да преминат 1.6 млн. клиенти. Има няколко въпроса, които интересуват клиентите в България. Първият е защо отне толкова време на компанията, за да започне строежа на магазина. Теренът под Витоша беше купен още през 2008 г. Причината е свързана със странични фактори и най-вече с изграждането на инфраструктурата. Компанията беше зависима от сроковете за строежа на околовръстния път. Имаше забавяне и при даването на строителното разрешително. "Проектът се движи по график. Предвидили сме една-две години за завършването му, след като получим разрешението за строеж", каза Фурлис. Какво ще предлага IKEA е вторият въпрос, който е важен за клиентите. От Fourlis съобщават, че магазинът ще е стандартен. В него ще има това, което има в останалите IKEA обекти и в техните каталози. Още при купуването на първия терен, от гръцката Fourlis бяха казали, че ще правят и други магазини в България. Василис Фурлис потвърди сега, че следващата стъпка би била Варна. Засега обаче няма конкретика. И цените Третият ключов фактор, който ще предопредели успеха на шведската верига, е ценовата политика, която тя ще предприеме. В България голяма част от чуждите магазини и марки влизат през посредник, който държи франчайз правата. Така е и с IKEA. При подобен подход обаче често се получава така, че цените в България са по-високи дори и от съседните държави. От една страна, това е така, защото между марката и пазара има посредник. От друга - България е малък пазар и веригите тръгват с по-високи цени и с намерението да ги свалят с разрастването на дейността си. Затова е интересно какъв подход ще избере IKEA. Засега от Fourlis официално казват, че не са готови с маркетинговата си политика. Неофициално се очаква цените да са по-ниски, макар и с малко, от тези в Солун. Подобно беше твърдението и преди години на друг представител на гръцката компания, с когото "Капитал" тогава разговаря. Ценовата конкуренция е задължителна, за да може IKEA да постигне желания успех в България. Пазарът показа, че е чувствителен към цената, особено в период на криза. Все пак покупателната способност на българите е на едно от последните места в Европа и всеки, който подценява този факт, може да сбърка с плановете си. Не на последно място - планира се да има IKEA и в Ниш. Ако това стане, тя ще е истински конкурент на българската, тъй като ще може да се връща ДДС от покупките. Треската IKEA Имаше една шега от рода "Преходът в Източна Европа започва с McDonald's и завършва с IKEA". С тази разлика, че шегата не е характерна само за страните като България. Навсякъде, където IKEA отвори магазин, създава търсене и нов вид пазаруване. И в западните пазари компанията кара цели семейства да пропътуват стотици километри, за да отидат до най-близкия град с магазин на шведската верига. Цели къщи, апартаменти и офиси се обзавеждат до най-малкия детайл с асортимент на IKEA. Златната формула е, че марката предлага на клиентите си дизайнерски мебели и аксесоари, но на приемливи цени. Подобен еквивалент може да се намери и в модата. Първата верига, която прие стратегията на модерните дрехи на конкурентни цени, беше H&M. И тя създаваше търсенето, което караше семейства да пътуват дълго до магазините й. Сега и ZARA има подобно поведение на пазара, което очевидно е успешно. Средата в България Но да се върнем на IKEA. Интересното е, че веригата отваря магазина си в момент на криза. Ако го беше сторила преди две или три години, тя щеше да завари бум на продажбите на имоти, а оттам и всичко, което е свързано с обзавеждането. В същото време веригата намира конкуренция, която трудно може да се нарече ожесточена. Има редица компании за мебели и обзавеждане в България, но с не толкова гъвкави цени. Самите Fourlis коментират пазара така: "Ние знаем, че когато IKEA стъпи на нов пазар, той се разраства. Интересът към обзавеждане на дома се покачва и така цялата индустрия расте. Това са нашите очаквания и за България. Прогнозите ни са консервативно оптимистични. Ние вярваме, че България ще даде знак за възстановяване в следващите години." Още година и половина българските потребители ще имат един мотив в повече, който ще ги води към Солун. След това - ще видим. http://www.capital.bg/biznes/stoki_i...6_purva_kopka/ |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
![]() |
|
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() |
Австриска фирма ќе гради мол во Загреб вреден 250 милиони
евра
![]()
Градителот, според EuProperti, вели дека комплексот разместен на површина од 110.000 квадратни метри, ќе биде најмодерен и енергетски најефикасен мол во Хрватска. Вкупните трошоци за проектот ќе бидат над 250 милиони евра.
Директотрот на Супернова, Гргур Јолиќ вели дека градежните работи ќе почнат веднаш, а отварањето на молот би било есента 2011 година. Во комплексот ќе има 200 продавници сместени на површина од 80.000 квадратни метри, од кои 70 проценти веќе се издадени и паркинг за 3.600 возила. Меѓу најголемите изнајмувачи на простор се хипермаркетите Inter Spar, Peek & Cloppenburg, дрогериитеMüller, продавниците за електроапарати Elipso, за чевли Humanic, и компанијата Esprit. Освен тоа предвидена е зона за забава и користење на слободното време со кино, куглана, казино и ресторани. Во втората фаза проектантот предвидува изградба на хотел на површина од 30.000 квадратни метри.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 34567 17> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |