build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Останати теми > Фото/Видео > Патеписи
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Софија, Бугарија | София | Sofia

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 7891011 17>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #161 Posted: 28-May-2013 at 12:17
И уште нешто што уште повеќе ми е несфатливо...

Нели скорешниве протести во Бугарија беа главно поради покачувањето на сметките... колку тогаш ви биле претходно?

Па добро, а што да речеме тогаш ние...
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #162 Posted: 28-May-2013 at 12:25
Мојата карта е постара, пред неколку месеци ги променија последните две станици на М3 во Овча Купел (ОК или Оринџ Каунти како што го викаат во Софија). МС 18 и МС 19 требаше во ОК да одат северно, некаде до каде пишува кв. Баирите на мапава.
Но, на иницијатива на Спаси Меторто ги сменија и сега последните две станици ќе бидат подземни, при што последната ќе биде под Обиколницата, каде ќе има буферен паркинг за барем 1000 возила и нова железничка станица за луѓето од Перник, Благоевград, т.е. југозападна Бугарија.

Линијата е следната: Обиколницата - Овча Купел (50 000 жители) - Красно село (85 000 жит. и ќе има врска со трамвај број 5 кој е најоптоварениот трамвај во Софија со 14 поаѓања во шпицозите или на 4 минути) - бул. Бугарија (каде ќе има врска на трамвајската линија 7 втора најоптоварена во Софија со интервал на движење под 5 минути. Таа почнува со целосна реконструкција скоро ќе се изградат неколку раскрсници на различни нива со што од кв. Борово до центарот ќе стигнува многу брзо и ќе има транфер на М3 (МС бул. Бугарија) и М2 (МС НДК). Потоа трасата оди до клиничкиот центар, па потоа кај НДК, низ цетарот ќе има уште една станица на пл. Патриарх Евтимиј и СУ Св. Климент Охридски. Потоа трасата оди на север во северните квартови Хаджи Димитар, Левски и Враждебна (каде има врска со најважните трамваи во овој дел на градот и тоа 20, 22 и 23).

Интересното е што М3 ќе има и станица во центарот помеѓу двете трансферни станици од типичниот Советски триаголник. Иако во ген. планот за метрото на Софија во комунизмот биле предвидени и станици на М2 кај ул. Витоша и Солунска (помеѓу Сердика и НДК), а на М1 на бул. Дондуков, но потоа трасата на М1 се изместува да оди директно кон СУ Св. Кл. Охридски.



Edited by Andrej_LJ - 28-May-2013 at 12:30
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #163 Posted: 28-May-2013 at 12:54
Специјално за Супервајзор оти сакаш да чепкаш и проучуваш, еве ти три интересни линка:

1) Детална географска мапа на сите линии на градскиот транспорт во Софија во прегледна резолуција:

http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=243.0;attach=87207;image

2) Детална географска мапа на сите линии на градскиот транспорт во Софија во прегледна резолуција, со многуте планирани продолжувања на трамвајната и тролејбуска инфраструктура. Иако не е сосема актуелна во поглед на постоечки линии (некои се изместија со отворањето на М2 и изградбата на М1), сепак ги содржи сите птоширувања на мрежата на електричен градски транспорт.

http://postimg.org/image/4l37zr62v/full/

3) ГУП на Софија, стискаш ”транспорт - регулация” и ти ги дава сите патни проекти во Софија. Ако убаво зумираш ќе видиш колку многу има за градење во следниве неколку години, особено бесконфликтни тангенти и дел од вториот ринг (најголем проект ќе биде јужниот булевар Тодор Каблешков).

http://maps.sofproect.com/googlemaps/


Што се однесува до М3, таа ќе има прекрасна врска со другите форми на јавен транспорт. Ќе ги бројам само линиите на електричниот гт и тоа по станици од Овча Купел кон Враждебна.

МС - метро станица и ќе ги пишувам со бројки затоа што немаат финални имиња:
ТМ - трамвајна линија
ТБ - тролејбусна линија


МС 17 - нов трамвај кој ќе оди до северниот дел на Овча Купел и ќе истура патници на оваа станица
МС 15 - трансфер на ТМ 11 и 19
МС 14 - трансфер на ТМ 4 и 5
МС 13 - трансфер на ТБ 2 и 9
МС 12 - трамсфер на ТМ 7 и ТБ 2, 8 и 9
МС 11 - трансфер на ТМ 1, 6 и 7 и на ТБ 1, 2, 5, 8 и 9
МС 10 - трасфер на метро линијата М2, ТМ 1, 6 и 7 и на ТБ 1, 2, 5, 8 и 9
МС 9 - трансфер на ТМ 10, 12, 18 и ТБ 1, 2, 5 и 8
МС 8 - трансфер на метро линијата М1 и ТБ 1, 2, 4, 5, 8 и 11
МС 6 - трансфер на ТМ 20, 22 и 23
МС 5 - трансфер на ТБ 1, 2 и 4
МС 4-2 - трансфер на ТБ 1
МС 1 -трансфер на ТМ 22

Така што ќе има многу фиидери оваа линија и затоа се очекува да вози околу 200 000 патници на ден.
Инаку веќе е решено дека линијата М3 ќе има и автоматски стаклени ѕидови и врати на станиците. Опремувањето на секоја станица со ваква технологија ќе чини по 3 милиона лева или скоро 60 милиони лева за целата линија.

Edited by Andrej_LJ - 28-May-2013 at 12:57
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 530
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #164 Posted: 28-May-2013 at 13:19
Originally posted by FoSsiL

И уште нешто што уште повеќе ми е несфатливо...

Нели скорешниве протести во Бугарија беа главно поради покачувањето на сметките... колку тогаш ви биле претходно?

Па добро, а што да речеме тогаш ние...

Па нормално, ние произведуваме струja и извезуваме-например каj вас,каj Грциja,Турциja,Србиja,Албаниja.
Каj нас преди струjaта беше речи си 100% поевтина. Тоа некаде 2004 година. Проблемите настанаха после вклучуване на зелена енергиja во системот, кои веке надминуват близо 1000 MW. Тоа е струja от сонце и ветер, биомаса. Таа струja е многу поскапа например от нуклеарката. Некаде от прилика 10-15 пати поскапа.
Повеке от 100 евро на струja за 70 квадрати апартман во провинциjaва, никога моето семеjство не беше платило. Таа зима за истиот апартман стасахме на 150 евро.

Originally posted by FoSsiL

Евтино...

Еве на пример за парното тука во Скопје...

60 квадрати стан плаќаме 42 000 денари за цела година, и пази...

топлат само од 5 сабајле до 10-11 вечер... и плус ич не добро греат... слабо е... не се мрзнеме... ама слабо е...

За струја...

36 000 денари годишно, или 3000 месечно (што е мала потрошувачка)

За вода и ѓубретарина

9600 годишно, или 800 месечно (ама добро, реално не штедиме на вода)

За интернет (обичен, но стига) и телефон заедно 1800 денари месечно...

Jaс винаги сум се чудил како вака имате парно во некои часови, во некои немате. Тоа го видов прв пат во Битола, но не знаев дека вака и за топлата вода. Овде парно и топла вода е 24/7.


Edited by ink - 28-May-2013 at 13:23
Back to Top
Supervisor View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jan-2008
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 1220
  Quote Supervisor Quote  Post ReplyReply #165 Posted: 28-May-2013 at 13:34
Окулу метро добри ти се линковите од плановите што си ги поставил. Добра поента е фатена што прво ги поврзаа најголемите населби па после што пресечни точки се главните тргови, Сердика, Свети Климент Охридски и НДК. Исто добра стратегија гледам дека е направена со изградбата на катни гаражи према крајот на М1 и М3 со што луѓето што доаѓаат од надвор од Софија место да се пикат со коли во центарот ги оставаат колите во периферија и со метрото за 10 минути се во центар. Овој проект е многу значаен за град од 1.3 милиони жители а имајќи предвид и дека имаат веќе одлично развиена трамвајска и тролејбуска мрежа освен паркинго и хаосот со коли сигурно дека е загадувањето ќе го намалат. Еден од ретките проекти во регионот што може да се каже дека е полн погодок.
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 530
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #166 Posted: 28-May-2013 at 13:44
Originally posted by Supervisor

Окулу метро добри ти се линковите од плановите што си ги поставил. Добра поента е фатена што прво ги поврзаа најголемите населби па после што пресечни точки се главните тргови, Сердика, Свети Климент Охридски и НДК. Исто добра стратегија гледам дека е направена со изградбата на катни гаражи према крајот на М1 и М3 со што луѓето што доаѓаат од надвор од Софија место да се пикат со коли во центарот ги оставаат колите во периферија и со метрото за 10 минути се во центар. Овој проект е многу значаен за град од 1.3 милиони жители а имајќи предвид и дека имаат веќе одлично развиена трамвајска и тролејбуска мрежа освен паркинго и хаосот со коли сигурно дека е загадувањето ќе го намалат. Еден од ретките проекти во регионот што може да се каже дека е полн погодок.

Се уште користенето на буферните паркинзи е слабо,но предпоставувам обштината ке ги научи лугето,кои идат сека сутрин на работа от соседните градови во Софиja да остават колите си на тези паркинзи.
Затоа и обштината направи 2 вида зони.
-Плава-тамо не можете да седите повеке от 2 саати. За секи саат по 60 денари
-Зелена зона-не можете да седите тамо повеке от 4 саати, тамо цената е по 30 денари на саат.
Реално Софиja е 1,3 милиона луге според регистрираните во Софиja,но сека сутрин идат многу луге на работа во Софиja,чеси си от едно 50 км. Во работни дни Софиja може би стигнува 1,8-2 милиона. Има и многу,кои си живеат во Софиja, но никога не са регистрирани. Еве ме мене. Живам во Софиja,но не влегувам во тиja 1,3 милиона.
Многу луге от Перник, Ихтиман,Елин Пелин идат во Софиja за работа. Ужас настанува кога сите треба да излезат от Софиja-да речам едно - 18-19 часот. От автобуска до излез от Софиja по Цариградско со автобус за провинциjaта-сум имал случаеви 1 саат да излегуваме. Нема да ви зборувам,кога се рече Петок или Недела или празници,кога цела Софиja излегува или се вракja наново. Ваква гужва сум видел само во Истамбул за мостот на Босфора.

Edited by ink - 28-May-2013 at 13:47
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #167 Posted: 28-May-2013 at 13:52
Од каде си родум?
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 530
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #168 Posted: 28-May-2013 at 13:55
Originally posted by Andrej_LJ

Од каде си родум?


Хасково
http://goo.gl/maps/XS82G
Град приближно колкото Битола,на интересна локациja - во близина на Грциja и Турциja, на границата на мешаните региони и на неколко автопати
Доста прилично среден, един от градови на леката промишленост во Бугариja-предимно текстилна.

Edited by ink - 28-May-2013 at 14:02
Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 530
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #169 Posted: 28-May-2013 at 14:36
Аjде гледам дека никоj до този момент не ви е запознал малце со Народното Собрание,па еве пак е во Софиja.

Како цело Народното Собрание има 2 сгради. Едната е от наjстарата,каде е само салата за гласане, а другата е градена во 50-те години и се чека реновиране за да се премести изцело Народното Собрание внатре.

Еве ja старата,каде днес е само салата и дел от комисиите

Тоа е на официалната сесиja на собранието со шпалир


Новата

Страни погледнато


Еве какво е внатре на старата.

Овде сите излегуват на говорница. Нема микрофони от место. Зборуване от место е забрането
Вкупниот броj на депутатите во обичното народно собрание е 240. Ако се свика Велико народно собрание (тоа е многу специфично народно собрание,кое се свикува за промена на устав или нов устав-такво не е свикувано от 1991 година и како цело е имало само 7 вакви во целава историja) тогава депутатите са 400.

Еве от местото на председателот на собранието


Тоа е официалното место на председателот на државава-горе на балканот


Еве до председателот на балконот има место за подпредседателот,коj во моментот го е немало,а зад тоа са религиозните обшности.Гледа се главниот муфтиja.


Ова на балконот са местата за амбасадорите,представниците на религиозните обшности,бугарската академиja на науки и гостите,кои нема да зборуват.


От лево на председателот на седи целата влада

Еве


От десно на председателот на собрание седат гости или председателот кога ке зборува от трибината.


Еве кави са местата на депутатите со нивните пултови за гласане електронски со прастов отпечаток и карта.

Понекога се гласа поимено,кога секи един става прав и извикува -За/Против. Тоа е редко и само кога е многу битно гласането или церемониално.

Местото за журналисти е на долниот спрат зад сите депутати на две поделени. Овде се гледа само единиот дел


След северниот влез и фоаето


Еве во новата фоаето на новата сала(коja се чека един ден да започне да функционира)

Еве и салата,коja никога не е правена да е за собрание,затоа е потребна реконструкциja.Проекти мислам сум постирал во некои нишки, но се уште е започната реконструкциja на таа сала.


Edited by ink - 28-May-2013 at 15:27
Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 530
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #170 Posted: 28-May-2013 at 21:42
За сите,кои ке посетат Софиja и сакат да разгледат со водич.
http://www.freesofiatour.com
Абсолутно безплатно, 2 пати во денот тргнуват групи со доброолци(волунтери),кои разведуват гостите на Софиja из основните места во строгиот центар.
Back to Top
Supervisor View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jan-2008
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 1220
  Quote Supervisor Quote  Post ReplyReply #171 Posted: 28-May-2013 at 22:57
Андреј еве ме интересира што имаш да кажеш по оваја моја анализа. Бугарите ги следам на ссц ама не им се вклучувам во дискусија па неможам да дознаам што можат да ми кажат.

Значи окулу метрото се работи за едно мое видување за централното градско подрачје.
Слика 1


Значи тука се гледат сите три линии како и каде ќе се пресекуваат. Точноста е некаде 90% но геометријата е таа. Е сега ме интересира следно. Пошто одамна ја следам Софија отприлика знам по реони што како и мислам дека не грешам во коментарот за тезата оставам простор на други да се дискутира.
Прво ќе почнам со М1. М1 како линија според мене непотребно се развојува од Климент Охридски према стадион пред да продолжи кон Стадион па Борисова Градина и Младост. Ме интересира зошто тука на околу 450 метри се земени две станици Климент Охридски и Стадион кога пресекот може да се прави во една точка/станица.
Втората линија М2 знам дека по стариот план од комунизмот оваа линија требало од НДК да има станица на Витоша па Сердика значи во тој триаголник уште една линија. Дали тоа што оваа станица е изгрдена во 1980 и излезот е на почеток на Витоша не дозволува платформата да била појужно со тоа да се раздвојат околу 700 метри НДК-Витоша-Сердика. Тука се работи повеќе за логичност на трасата можеби и не за некоја поголема функционалност.
И околу М3 најбитното е што логично е да се сече оваа линија со Климент Охридски ама дали е исплатлива и функционална уште една станица во среде од НДК до Климент Охридски и повторно на само 350-400 метри од Стадион станицата на М1.
Мојата теза е дека доколу Климент Охридски и Стадион биле една споена платформа односно станица макар да може по стил да има една станица со излези и кај стадион и кај универзитет па тука со една станица ќе се избегне потребата да се гради таа Патријарх Евтимиј. И што е битно на овој начин логично мапата е различна и станиците имат поголема раздалина што ги прави пофункционални а линиите помалку оптеретени. Еве за што зборувам во втората скица. Чекам одговори.

NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #172 Posted: 28-May-2013 at 23:14
ПС.јас кога спуштам слика од гугл `рт прво ги отчекирувам да не ги покажува икончината за сликите.попрегледно е така
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #173 Posted: 29-May-2013 at 00:18
Имаш одговор во нишката за јавниот транспорт во Софија, тука веќе ептен излеговме вон темата и на модовите им отворивме многу работа.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #174 Posted: 29-May-2013 at 04:42
Туку луѓе... Озбилно планираат да се сели собранието... мислам дека тоа би било грешка...

Мене многу повеќе ми се допаѓа старото... а и многу повеќе одговара на демократскиот концепт, кој во Бугарија според мене е пример за останатите околни држави...

Ова новово ми е некако премногу комунистичко, или дури империјалистичко...
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 530
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #175 Posted: 29-May-2013 at 10:28
Originally posted by FoSsiL

Туку луѓе... Озбилно планираат да се сели собранието... мислам дека тоа би било грешка...

Мене многу повеќе ми се допаѓа старото... а и многу повеќе одговара на демократскиот концепт, кој во Бугарија според мене е пример за останатите околни држави...

Ова новово ми е некако премногу комунистичко, или дури империјалистичко...

Реално е собранието во двете, но проблемот во момента е салата.
Кабинетите на депутатите и голем дел от комисиите е веке во новото. Само салата и кабинетот на председателот на собранието е во старата со дел от библиотеката на собранието.

Новото е градено како дом на бугарската комунистическа партиja,но не е било предвидено за собрание,затоа треба и реконструкциja на салата. Проекти имаше многу и некаде от 1992 година се зборува за целостното премествуне, но винаги има отпор,зашто да се трошат пари за собрание,кога има други побитни проблеми во државава и така до ден денес не е реконстроирана новата сала.
Еве тука бев ставил едни от проектите и како беа класирани.
http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=1114&PN=2
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #176 Posted: 29-May-2013 at 11:54
Да пази Бог од ова! 
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 530
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #177 Posted: 03-Jun-2013 at 12:17
Еве собранието отзаде, во десно е централата на бугарската академиja на науките (БАН), преди години тоа е била сграда на министерството за надворешни работи. Во позадина се гледа планината Витоша со снег.


Еве и мал дел от внатрешниот двор мегу владата и ЦУМ.


Edited by ink - 03-Jun-2013 at 12:18
Back to Top
kiriOK View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-Apr-2012
Location: Tamworth,UK
Online Status: Offline
Posts: 1023
  Quote kiriOK Quote  Post ReplyReply #178 Posted: 03-Jun-2013 at 15:44
Originally posted by Supervisor


Сега немој да ми кажуваш на пример центарот на Софија и на Букурешт ја лично не можам да ги споредам со тие грди комунистички зданија во Букурешт. За мене Софија е многу поубав град и е постар град. Кружната геометрија на Софија е голема предност на пример пред други градови како Скопје. А Тоа што е поголем Букурешт не го прави дефакто по атрактивен според мене, во Софија се буквално се што може човек да замисли во еден голем град го имаш од аква паркови, Икеа итн... Во регионот Софија според мене предничи и пред Белград и тоа допрва доаѓа времето кога ќе се развива многу повеќе.

Центарот на Букурешт веќе помина сериозна обнова,цели квартови се обновија.
Софија во однос на тоа многу заостанува,има да работи уште бајаги на изгледот.
Според мене,Атина изгледа најстегнато а Белград најпрефинето.
Но што се однесува до развој,тука Софија кине,нема збор.

Edited by kiriOK - 03-Jun-2013 at 15:46
Back to Top
kiriOK View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-Apr-2012
Location: Tamworth,UK
Online Status: Offline
Posts: 1023
  Quote kiriOK Quote  Post ReplyReply #179 Posted: 03-Jun-2013 at 15:56
Originally posted by ink

Еве собранието отзаде, во десно е централата на бугарската академиja на науките (БАН), преди години тоа е била сграда на министерството за надворешни работи. Во позадина се гледа планината Витоша со снег.

На сајтот Стара Софија го најдов овој плоштад,на времето како изгледал.
Секогаш кога ќе го погледнам во денешно време ми изгледа недооформен,мислам на делот на зградите позади споменикот,не се вклопуваат,го прават нецелосен амбиентот.

Гледам дека порано имало куќи со стара архитектура наоколу.
Може да ми кажеш каква им е судбината,срушени поради сегашните згради или нешто друго?







Edited by kiriOK - 03-Jun-2013 at 16:03
Back to Top
asparuh88 View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 02-Jun-2013
Location: Пловидв - Рим
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote asparuh88 Quote  Post ReplyReply #180 Posted: 06-Jun-2013 at 23:04
Бомбардировките по време на втората светска война,предполагам. София е била много тежко бомбардирана. Ако намеря снимки, ще ги пусна тука
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 7891011 17>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.195 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.