![]() |
![]() |
![]() |
Араста Џамија |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Author | |
axel ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
![]() ![]() Posted: 22-Apr-2010 at 14:35 |
ИВЗ почна да гради нов верски објект врз петвековната Араста џамија![]()
Со
молитва, читање на делови од Куранот претставници на ИВЗ фрлија лопати
бетон – го одбележаа стартот на изградбата на Араста џамија.
И покрај скандалот дали овде требало да се урнат вековните ѕидови останати од земјотресот од 63-та, џамијата ќе се гради. Сулејмани Реџепи потврди дека местото добило градежна дозвола, новата градба била легална. Џамијата била во сопственост на ИВЗ и тие сами ќе ја финансираат градбата. „Од општината Чаир добивме поздрав за изградбата, сега чекаме да добиеме писмено дозвола“, вели Сулејмани Реџепи, од ИВЗ. На стартот на изградбата на новата џамија не присуствуваа од националниот конзерваторски центар оваа институција со став дека ИВЗ немале градежна дозвола. Од центарот подготвен прокет како старите петвековни остатоците од Араста џамија да се заштитат со новата градба. И Турците од Бурса финансиерите на проектот останале збунети, за уривањето на вековните ѕидови во отсуство на археолози. „Општината Чаир даде дозвола да направиме истражување за остатоците од ѕидовите и како да ги заштитиме“, изјави Бехаџудин Шехапи, националниот конзерваторски центар. Изјава не даде само градоначалникот на општина Чаир Изет Меџити, не кажа дали општината дала градежна дозвола. Неговиот став ќе го дал во наредните денови. А двете страни завршија дека и едните и другите проектите им ги финансирале радикални структури.
22.04.2010, 15:23
http://www.kanal5.com.mk/default.aspx?mId=37&eventId=59744 Hmmmmmmm ???? |
|
![]() |
|
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() А знае ли некој која е точната локација? |
|
![]() |
|
mitatos ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1739 |
![]() ![]() |
pred suli han kaj sto e vratata od muzejot odma od leva ti e Arasta dzamija,od zemjotresot ne e cepnata, postoese samo portata, malku iznabutale informacii bezveze ,imaat dozvola od opstinata za gradba, i nema da se urivaat delovite sto ostanale kako sto navele pogore istoriskite tuli ,kako sto imam slusnato imaat i nekoi majstori od turska koi se specijalizirani za starite osmanliski spomenici taka imam slusnato ne znam kolku e vistina eve 2 sliki posto ova odamna go imam sliknato ali ete nacekav moment da vi pustam fotki.
Vaka ke izgleda spored renderot sto e prikazan, a i takva vsusnost bila dzamijata od vremeto, ke najdam i edna stara slika za da analizirame. ![]() eve i portata ![]() |
|
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
|
|
![]() |
|
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
Интересно минаре, не сум видел досега кај нас вакви, а ги има во Грција на две три места. Интересно исто така бидејќи нема куполи. Ми смета само што ја туркаат со вакви валкани игри од ИВЗ, и со глупави оправдувања. Инаку повеќе би сакал да ја видам како музеј бидејќи е навистина интересна наизглед.
|
|
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
|
![]() |
|
SkyBoy ![]() Senior Member ![]() ![]() Suspended Joined: 24-Feb-2010 Online Status: Offline Posts: 738 |
![]() ![]() |
Араста-џамијата имала високо минаре Најстариот податок за овој споменик е пронајден во скопскиот Сиџил од 1699 година Катерина Богоева „Називот ’араста‘ во минатото го добивале големите и важни чаршии во градовите низ османлиската држава, формирани покрај исто така големи и значајни џамии. Арасати претставувале трговски институции, формирани во чаршијата, во кои се изработувала и продавала една иста стока. Тоа биле покриени пазари или покриени чаршии подигнати покрај големите џамии. Всушност, араста е стариот назив за чаршиите кај кои биле покриени улиците во кои се наоѓале редици дуќани, или пак, тоа се чаршии со откриени улици на кои пред дуќаните се наоѓале стреи. Имало арасти кои биле составени од еден или два реда дуќани. Понекогаш, араста чаршијата, која била создадена покрај самиот ѕид на некоја голема џамија, претставувала и дел од архитектонскиот комплекс на џамијата“ - пишува во својата книга „Османлиски споменици во Скопје“, историчарката на уметност Лидија Кубараџи -Богоевиќ, во текстот посветен на деновиве, мошне актуелната Араста џамија. Таа претпоставува дека џамијата името го добила по некогашната Араста чаршија што се наоѓала во Старата скопска чаршија, но и дека била изградена во првата половина 15 век, кога биле градени и останатите најстари џамии во Скопје. Била и една од првите позначајни џамии околу кои и се формирала чаршијата. Edited by SkyBoy - 23-Apr-2010 at 23:24 |
|
![]() |
|
SkyBoy ![]() Senior Member ![]() ![]() Suspended Joined: 24-Feb-2010 Online Status: Offline Posts: 738 |
![]() ![]() |
ПОЧНА РЕКОНТСРУКЦИЈАТА НА АРАСТА-ЏАМИЈА ВО СТАРАТА СКОПСКА ЧАРШИЈА
ДУИ против џамијата на ИВЗ Тони Ангеловски Мислам дека е време за нова нишка Араста џамија.
|
|
![]() |
|
SkyBoy ![]() Senior Member ![]() ![]() Suspended Joined: 24-Feb-2010 Online Status: Offline Posts: 738 |
![]() ![]() |
ИВЗ не се откажува од нелегалната џамија На Бехаџудин Шехапи, директор на Националниот конзерваторски центар, му порачаа „да не го пика носот во скопските џамии“ Билјана Јовановска Исламската верска заедница нема намера да се откаже од возобновувањето на Араста-џамијата во Старата скопска чаршија. По жестоките напади на Владата, сега најавува и други конкретни чекори кои можат да ги зголемат меѓуетничките тензии. На прес-конференција ја информираа јавноста и своите верници „дека се премногу горди што го поставија камен-темелникот на џамијата“ наспроти оспорувањата што доаѓаат од Националниот конзерваторски центар, кој тврди дека станува збор за дивоградба. Покрај тоа, порачаа дека Скопското муфтиство „ќе го стори максимумот не само за возобновување на Араста-џамијата, туку и за другите објекти и имоти што гравитираат на негова територија за побрзо да се вратат во сопственост на ИВЗ“. Ова, всушност, е своевиден одговор на владиниот закон со кој Старата чаршија доби третман на заштитена зона, со кој Заедницата се почувствува оштетена за своите имоти – Капан-ан, Сули-ан, Безистен, Детскиот театар и десетина дуќани што ќе останат во сопственост на државата. |
|
![]() |
|
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
|
![]() |
|
SkyBoy ![]() Senior Member ![]() ![]() Suspended Joined: 24-Feb-2010 Online Status: Offline Posts: 738 |
![]() ![]() |
Чаир нема да ја стопира Араста-џамијата Општина Чаир нема да ги стопира градежните активности за обнова на Араста-џамијата. Единствено ќе инсистира Исламската верска заедница да ја институционализира постапката за обнова на културниот споменик, реагираше вчера градоначалникот на Чаир, Изет Меџити. |
|
![]() |
|
SkyBoy ![]() Senior Member ![]() ![]() Suspended Joined: 24-Feb-2010 Online Status: Offline Posts: 738 |
![]() ![]() |
БЕХИЏУДИН ШЕХАПИ, ДИРЕКТОР НА НАЦИОНАЛНИОТ КОНЗЕРВАТОРСКИ ЦЕНТАР Самоволието урива споменици Араста џамијата во Скопската стара чаршија треба да се обнови според оригиналниот изглед, гласи непопустливиот став на Бехиџудин Шехапи, директор на Националниот конзерваторски центар. Тој е на удар на Исламската верска заедница поради изјавите дека со неодамнешниот почеток на градбата ИВЗ грубо го прекршила законот. Плагијат Џамија Ве обвинуваат и за тоа дека повеќе се грижите за православни, отколку за исламски објекти? - ИВЗ не била сигурна, има такви индиции, дека нема да има контрола врз џамијата и таа, како споменик на културата, нема да има активен верски живот, ако ние го изградиме објектот на автентичните темели. Тоа воопшто не е точно, бидејќи нема никакви елементи за таков исход, односно објектот на крајот да не биде во функција на верниците, односно да не биде менаџиран од страна на ИВЗ. Едно е што актуелното раководство на ИВЗ имало сомнеж за атак, а второ револтот од другите настани што се случуваат. Тоа не ја оправдува постапката и односот кон спомениците на културата и кон институцијата што сепак нуди соработка. Ме изненадува тоа што моите поранешни колеги манипулираат со чувствата на верниците, во смисла дека јас сум против џамијата, дека повеќе работам за други и слично. Тоа е ниско. Но, имајќи ги предвид настаните во ИВЗ подолго време, тоа и го очекував од одредени луѓе. Не знам зошто ми порачуваат да не се занимавам со џамии и кој е мотивот за тоа. Можеби е политички или се работи за лична аверзија кон Центарот и кон мене лично. Но, тоа не треба да се меша со обновата на овој објект на чијашто идеја за обновување сум бил многу ангажиран уште од 1990 година. Не знам зошто таков гнев кон мене. Дали пораката на ИВЗ ќе Ве обесхрабри да се занимавате со скопските џамии, а тие да и' се препуштат само нејзе? - Јас, како директор на Центарот, кој работи на секуларистички принцип, дејствувам врз основа на одобрена програма од Министерството за култура, врз основа на законот и надлежностите што ги имаме. Имам своја програма и ги имам сите претпоставки да се занимавам со заштита на спомениците, со нивните архитектонски и естетски вредности. А, што се однесува до изградба на објекти за верски живот, тоа е право на ИВЗ и не го оспорувам. Вашиот проект за Араста џамијата не е прифатен од ИВЗ и е сменет со нов. Дали е тоа со намера да се смени карактерот на спомениците од османлискиот период. - Евидентно е дека се тоа споменици од османлискиот период и не би сакал тие вредности да се уништат. Безрезервно ќе ја поддржувам ИВЗ ако е искрена во настојувањата да се зачуваат автентичните исламски вредности. Османлискиот период на овие простори, заедно со византискиот, со средновековниот, претхристијанскиот и со античкиот период, е дел на една универзална култура. Османлискиот период мора да се третира врз основа на сите стандарди, како цивилизациски вредносни дострели. Тука се сите наши настојувања и ИВЗ не треба да има страв од Турција, која секаде во светот поддржува вакви проекти. Изјавивте дека новиот објект е кич. Гледате ли во него отстапување од изворните елементи на османлиската култура и дали има архитектонски елементи од земјите од Блискиот Исток? - Направивме проект врз основа на зачуваните документи за изгледот на Араста џамијата до 1963 година. Тој несомнено кореспондира со автентичниот амбиент на Старата чаршија и секој друг проект навистина е кич. Тоа е плагијат од многу проекти, воопшто не се вклопува со Скопската чаршија и затоа инсистираме на нашиот проект. Како историчар на уметноста мислам дека на овие простори градителството има своја култура, односно дека има специфични карактеристики во сакралната и во профаната архитектура. Тие елементи може да добијат модерен или постмодерен изглед, но во секој случај не треба да се отстапува од изворното. Изворното е многу присутно во нашите простори. Исламската архитектура од османлискиот период е многу отворена. Знаете дека и кога Османлиите дошле на овие простори биле мошне толерантни кон постојната архитектонска традиција и земале многу елементи и карактеристики од градителството што го затекнале. И денеска не не гледам причина да се отстапува од архитектурата која на овие простори има свој стил. Лично не сум против модерната архитектура но таа треба да биде како продолжување на една традиција која постои со векови. Ова време на информации и интернет придонесе лаиците да пренесуваат некои елементи во архитектурата тоа го девалвира нашиот архитектонски простор. Политичко влијание Пред извесно време ИВЗ беше во фокусот на јавноста со информацијата дека во неа има наплив на радикални елементи. Дали тоа има врска со архитектурата и со градбата на џамии? - ИВЗ мора да биде заедница на сите муслимани во земјава и тоа не е спорно. Значи, не треба да екскомуницира некои верници. Неприкосновена е нејзината улога во задржувањето на мирот во земјата и благосостојбата кај верниците. За наплив на некакви групи навистина не би сакал да зборувам, зашто не ја познавам таа проблематика. Во секој случај, ИВЗ треба да покаже малку поголема волја да се надминат проблемите со одредени џамии, ако ги има. Лично, не верувам дека е така. Таму има капацитет и конструктивни теолози, кои во културолошка смисла може да се справат со такви девијации и кои може со аргументи да придонесат за надминување на проблемите. Тоа е единствена можност за одбрана од сите девијации кои, како што велите, се присутни во Македонија. Имате ли впечаток дека врвот на ИВЗ е изложен на политички влијанија? - Додека сум работел во ИВЗ сум имал преголема желба таа да не биде подложна на влијанијата на ниту една политичка партија. За состојбите денес, не можам со сигурност да тврдам, но некои постапки го индицираат токму тоа. Тоа воопшто не е корисно за ИВЗ, каде би требало да надвладее духовното. Може ли самоволното поставување темелник за Араста џамијата да биде порака до премиерот Никола Груевски дека ќе ја градат ако не се дозволи градбата на Бурмали џамија? - Не би сакал да коментирам работи што не се во моја надлежност. Можам да зборувам како верник пред се'. Секогаш со разговор може да се остварат значајни резултати. Впрочем, на дијалог обврзува и верата и не би сакал да влегувам во такви коментари што би можеле погрешно да бидат протолкувани. Ниедна причина не може да биде оправдување за ваков потег со Араста џамијата. Револтот не треба на ваков начин да се искаже, особено не во Старата скопска чаршија. Се надевам и убеден сум дека државата ќе најде решение и за Бурмали џамија, за Чарши џамија во Прилеп, Хусамедин-пашината џамија во Штип и Јен џамијата во Битола. Мислам дека има капацитети, опции и решенија во оваа држава. Имаме проблеми со верските заедници за одржувањето на значајните верски објекти, но во исто време имаме и извонредна соработка за одржувањето на спомениците кои се верски активни. Верските заедници и свештениците си земаат за право да прават интервенции за да се зачува нешто, без оглед на тоа што ние инсистираме на увид, на превенција, на подготвување проекти... Очигледно ова е рефлексија на финансиската состојба. Тоа што не можеме да стасаме секаде, не значи дека нема интервенции. Бранко Ѓорѓевски |
|
![]() |
|
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
mitatos ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1739 |
![]() ![]() |
Вратата на џамијата пред да се сруши ја имам постирано али ај еве уште една фотка.
![]() Еве и тука да видиме до кај е работата: ![]() ![]() ![]() Мене лично ме радува фактот дека темелите и конструкцијата се од бетон,али другото ке биде со тули, и камен може да се види низ фотките. |
|
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
|
|
![]() |
|
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
Добро нели воопшто можеа било каков да ги конзервираат старите делови. Не е прв пат да се случува вакво нешто, ама па и немораше па баш комплет да срамна.т И незнам како ќе изгледа ова, ама ако биде во оној Ирнаски стил воопшто нема да личи. Барем за вакви објекти има традиција овој простор, нека ивлечат некоја идеја од локалното творештво. Или кој дава пари тој кажува како ќе биде.
Edited by lslcrew - 29-Dec-2010 at 21:59 |
|
![]() |
|
mitatos ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1739 |
![]() ![]() |
Нема да биде на ирански стил, сигурно ке биде турски, иначе проектот е истиот како што успеав да дознам, тој што е на рендерот кој сум го постирал кој алудира на поранешната Араста џамија, но мислам дека овде има и стручнаци од турска,нешто ме влече во стилот на реконструкцијата на Џамијата во Дуќанџик ,која извонредно беше реконструирана и доизградена пошто беше срушена од земјотресот а останато беше само минарето.
|
|
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
|
|
![]() |
|
spaceman091 ![]() Senior Member ![]() Joined: 26-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 516 |
![]() ![]() |
mene ne mi e jasno zosto morase da se gradi pak dzamija koga na radius od 100m ima poveke dzamii vo toj del na skopje
podobro ke bese ova da stanese kulturen centar ili nekoj vid muzej
|
|
![]() |
|
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
Колку џамии и цркви плачат да бидат претворени во музеи... ах, религија.
|
|
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
|
![]() |
|
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
|
my Macedonia ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Oct-2008 Location: 🇲🇰🇨🇭 Online Status: Offline Posts: 4094 |
![]() ![]() |
@Isl, procitaj gore dobro, pisuva deka IVZ ja restaurira a ne nekoj politicar!
Ako sakas da kazes nesto ubavo za crkvite dobro, no te molam ne gi ucenuvaj dzamiite kako politicki nereligiosni i nekulturni! |
|
![]() |
|
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
ММ ај малку олади до гитар се обратив. Додов одговор дека не активни цркви живи верски објекти нема што да се пренаменуваат во културни институции. Башка многу подобор се зачувува активна жива црква него некоја затворена што целиот книжен фонд ќе се запусти по некои подруми демек дс се заштити а само се дорасиува. Ако не живее неој во некој манастир и да го чисти и средува никоја институција неможе такви внимание да посвети. И најбитно беше што луќе што неколку пати се изјасниле тука дека верки ѓивот не ги интересира нека не оштедат однивните искривени идеи како цркви ќе ги пренаменеле во галерии во културни институции или незнам што. Се е тоа маска за да се дозапусти верскиот живот на тие што сакаат. Ако некој не го занима религија нека не с меша воопшто, само така може да се покаже како толерантен и либерален. Се друго се граничи со фашизам и стаљинизам.
И мм не се убацувај зашто и сам знаеш како стојат некои работи. Немам јас проблем со верници што се собрале и изградиле џамја зашто им требало, немале во близина, немале во селото или незнам каде. Проблем е кога низ македонија хараат саудиски пари за финансисрање радикални идеи, проблем е кога се спорад археолошки истражувања за објекти што предходно биле цркви, да не збориме за пренаменување назад, проблем е кога се користат како демаркациони виртуелни камења, проблем е кога се градат со основна цел да бидат трња а не верски објекти. |
|
![]() |
|
my Macedonia ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Oct-2008 Location: 🇲🇰🇨🇭 Online Status: Offline Posts: 4094 |
![]() ![]() |
Za finansiranjeto na dzamii so saudiskite pari, ima spekulacii pa neka se zanimava policijata so tie raboti ![]() Zar tolku siguren si deka recisi site dzamii bea izgradeni vo temelite na crkvite?Interesno sto turcite vo ovie 500 godini ne gradele novi dzamii tuku gradile samo tamu kade imalo crkva? ![]() _______ Kolku za proektot: Steta sto bese celosno urnato!Trebase da se restaurira pa duri da se ostavase eden star del i da bese kako muzej! Kako pocnale so celosno urivanje i pocnato so materiali sto voopsto nemaat vrski so minatoto vreme.. ne znam ![]() |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |