build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Од регионот (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 222324
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 21563
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #461 Posted: 30-Nov-2024 at 15:36
ПО 22 ГОДИНИ ИЗГРАДБА ОТВОРЕНО МЕТРОТО ВО СОЛУН, БИЛЕТ ЌЕ ЧИНИ 60 ЦЕНТИ





Во присуство на претседателката Катерина Сакеларопуло и премиерот Кирјакос Мицотакис, денеска и официјално беше отворена подземната железница во Солун, која се градеше 22 години.

Патниците ќе можат да се возат бесплатно до 3 декември, а од следниот ден билет ќе чини 60 центи, додека за месечен билет ќе се плаќа 16 евра. Метрото е целосно автоматизирано и нема да има возачи, со што е прво од таков тип во Грција. Се очекува да опслужува 250.000 патници дневно и да го намали сообраќајниот метеж за 60.000 возила.

Главната линија, долга 9,6 километри, се протега од новата железничка станица до Неа Елветија и вклучува два тунела и 13 станици. Патувањето ќе трае 17 минути. Продолжението до Каламарија треба да биде отворено кон крајот на следната година, а има планови мрежата да се прошири и на западните и северните области на Солун. До 2040 година, метрото треба да оди и до меѓународниот аеродром.

„Од археолошка гледна точка, ова беше сложен и тежок потфат. За време на изградбата се пронајдени 300.000 артефакти“, кажа министерката за култура Лина Мендони.

Голем дел од ова богатство е изложено на станиците, па метрото ветува модерно возење низ повеќеслојната историја на градот, низ кој за 2.300 години поминале и Римјаните и Византијците и Отоманците. Во рамките на отворањето на метрото, на централната станица Венизелу денеска за првпат беше откриен и цел археолошки локалитет.

Откопувањето на толку многу артефакти ги принуди инженерите и археолозите тесно да соработуваат. Тунелите требаше да се копаат на длабочина од најмалку 20 метри за да се зачуваат наодите што се поблиску до површината, а архитектите беа принудени да ги редизајнираат станиците бидејќи се откриваа богатства. Доцнењата и дополнителните финансиски барања придонесоа изградбата на метрото да чини најмалку три милијарди евра.

https://sdk.mk/index.php/svet/po-22-godini-izgradba-otvoreno-metroto-vo-solun-bilet-ke-chini-60-tsenti/
Carpe diem
Back to Top
Vire View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 17-Aug-2021
Online Status: Offline
Posts: 416
  Quote Vire Quote  Post ReplyReply #462 Posted: 30-Nov-2024 at 17:43
Опааа браво
И во Скопјелоники да си дочекаме
Back to Top
FT View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 22-Jun-2010
Location: Kocani
Online Status: Offline
Posts: 574
  Quote FT Quote  Post ReplyReply #463 Posted: 30-Nov-2024 at 20:32
Конечно Македонија има метро. Браво
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 21563
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #464 Posted: 18-Dec-2024 at 19:19
БЕЛГРАД ВОВЕДУВА БЕСПЛАТЕН ЈАВЕН ПРЕВОЗ НА 1 ЈАНУАРИ 2025

Градоначалникот на Белград Александар Шапиќ објави дека јавниот превоз во градот ќе биде бесплатен за сите од 1 јануари 2025.

„Од 1 јануари, целиот јавен превоз во Белград ќе биде бесплатен. Значи, веќе никој нема да мора да плаќа карта. Нема веќе ни месечни, ни годишни карти, ни попусти“, кажа Шапиќ на прес-конференција.

Тој додаде дека Белград со оваа социјална мерка станува лидер во јавниот превоз и дека ќе биде единствен град во Европа со повеќе од пола милион жители во кој јавниот превоз е бесплатен.

Шапиќ најави дека до 2027 година ќе биде обновен комплетниот возен парк во јавниот превоз, сите автобуси, трамваи и тролејбуси.

„До крајот на 2025 на улиците нема да има автобус постар од две години. Следната година ни доаѓаат првите од 25-те трамваи купени од Турција“, истакна Шапиќ.

Тој кажа дека и приватните превозници, кои низ Белград возат повеќе од 30 години, се обврзани да купат нови возила.

Српската влада, Град Белград и кинеската компанија „Пауер Чајна“ неодамна потпишаа договор за изградба на првата фаза од линијата 1 на белградското метро, вреден 720 милиони евра. Властите притоа најавија дека белграѓани ќе почнат да се возат со метро од 2030 година.

https://sdk.mk/index.php/svet/belgrad-voveduva-besplaten-javen-prevoz-na-1-januari-2025/
Carpe diem
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 222324

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.195 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.