Од светот
Printed From: build.mk
Category: Главни теми
Forum Name: Градска инфраструктура
Forum Discription: Улици, булевари, сигнализација, јавен превоз...
URL: http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=659
Printed Date: 02-May-2025 at 00:29
Topic: Од светот
Posted By: Andrej_LJ
Subject: Од светот
Date Posted: 08-Jun-2009 at 22:36
Wiener Linien Јавен транспорт во Виена, Австрија:
Минатата седмица имав прекрасна можност да појдам до Виена. Поради фактот што бев импресиониран од нивната организација на јавниот превоз, се скинав од сликање на метростаници што резултираше со повеќе слики за Билд, отколку за лична утпотреба... Нејсе 
Виена релативно мал град со околу 1,6 односно 2,2 милиони жители во урбаната, односно метор зоната на градот. Тоа би му дошло малку помал од Белград или Софија. Скоро целиот јавен транспорт во градот (или по моја слободна проценка повеќе од 90%) е шински. Тоа е многу видно забележливо. Јас не видов 3 цифрена бројка на автобус во град каков штто е Виена. Но, шинскиот ситем е неверојатно богат и раширен. Се состои од У-Бан (МЕТРО), С-Бан (ЛРТ), Штадбан (класичен трамвај). Сето тоа е поврзано со ОBB (Остерајше Бундест Бан или националната железничка компанија на Австија), LokalZug (или регионалниот ситем на возови), CAT City Airport Train (или возот кој го поврзува центарот на Виена со Аеродромот ВИА и WLB (возот кој ја поврзува Виена со St. Ploten-најголем град до Виена).
U-BAHN Подземна Железница:
Системот има 5 линии со 84 станици кои постојано се шири. Секоја линија е во различна боја, притоа линијата U6 е градена уште кон крајот на 19тиот век и е скоро целосно надземна. Токму староста на оваа линија налага користење на некласичен тип на возови со различна од стандардната широчина и повеќе потсеќа на ЛРТ. Јас бев токму сместен на едниот крај на линијата, станицата Floridsdorf која е голем транспортен јазол. Тоа подразбира голем Парк енд Рајд паркинг, метро, класична железница, С-Бан, Штрасбан, автобуси (Региобус и градски) и приградска железница:







|
Replies:
Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 08-Jun-2009 at 22:41
Еве и како изгледаат тие возови, кои возат само по линијата 6: Надворешно:

Внатрешно:


|
Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 08-Jun-2009 at 22:46
Потоа, скоро целата линија, која инаку е доста долга и се протега во правец север-југ, е надземна, освен во деловите под центарот, јужно од Вестбанхоф (Западна Жел. Ст.).
Ној Донау (Нов Дунав, бизнисцентарот на Виена):


Таму се наоѓа централата на ОББ:

И еден многу интересен начин, како да направиш уметничко дело од ругло како градска топлана:

|
Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 08-Jun-2009 at 22:48
Поглед од станица Шпителау (У6) кон највисоката зграда во Виена:

|
Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 08-Jun-2009 at 22:50
Еве и некои други слики, од рандом станици низ системот на Виена:




Интересно е што огромен дел од системот е граден надземно, или најмалку сосема плитко под земјата. Дури голем дел од мрежата не е ни покриена. Еве едно интересно решение на линијата 4, на станицата Шонбрун.



|
Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 08-Jun-2009 at 22:57
Ознаките во Виена се апсолутно фантастични! Нема човек што би можел да се загуби во овој инаку многу густ и комплициран систем. Секоја линија си има своја боја. Станиците по кој минува сооднетната линија исто така се офарбани во соодветната боја.


Со бело на црно се означени различните влезови/излези на соодветната станица. Дури на Карлсплац (најголемата станица каде што се сечат 3 линии и ред други чуда) јас изброив дури 12 излези.

Многу ми се допаѓа следниот начин на означување на линјата. Големо табло е поставено карши платформата за патниците, на страната на колосекот:


Еве и како изгледа табелата која го означува името на станицата, поставена пероните. Ги има на секои 10 метри на станицата:
|
Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 08-Jun-2009 at 22:59
И јас нормално направив нешто слично за Скопје, поточно станицата под пл. Македонија (малку на криво е сликано, така што паралелност неможев да постигнам со Паинт):

|
Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 08-Jun-2009 at 23:07
Потоа доаѓаме до нивниот С-Бан, кој искрено многу не го користев затоа што бев сместен одма до метростаницата на 6 линија. Полу-подземна станица под еден плоштад (мислам дека е Фолкстеатер):

Друга подземна станица:

Зудбанхоф (Јужна Жел. Ст.), е најголемата Жел. Станица во Виена, која моментално е под тешка реконструкција. Еве како изгледа делот каде се движи ЛРТ-то:

Токму тој дел се реконстуира сега. Во Виена не им пречи да се реновираат со години станиците по методот на отворен коп, затоа што знаат какви бенефиции и олеснувања би им донело тоа подоцна. Така што јас не гледам причина нашите сељачини да не ја градат станицата под плоштад Македонија на овој, најефтин начин. Синки ќе им го уништи погледот кон упропастениот и темен Камен Мост или пак залимениот Кеј 13 Ноември!

Инаку станицата внатре е благо кажано во комунистички стил, но тоа не смета да биде функционална:



|
Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 08-Jun-2009 at 23:10
Навистина не само што се надевам но и ОЧЕКУВАМ И ИНСИСТИРАМ да видам нешто вакво во Скопје. Сега нормално јас импровизирав, но мислам дека е најпаметно да се ископира овој систем на сигнализација од Виена. Тоа е наш огромен проблем-сигнализацијата. Дури читам на ССЦ како впечатокот на странците за скопската обиколница е нарушен единствено од лошата сигнализација. Нема потреба ние сега на ново да измислуваме топла вода, доволно е паметно да се примени стратегијата што се покажала како функционална на други места. Инаку тоа знакчето, до знакчето на МЖ е мој предлога за логото на МетроСкопје (всушност ЛРТ, но во голем дел подземно, барем според моите замисли):

|
Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 08-Jun-2009 at 23:13
За крај, Виена Сити Бајк и дел од Рингот на градот:



|
Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 08-Jun-2009 at 23:15
Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 08-Jun-2009 at 23:17
СТРАШНО! Замислете си ја следнава слика на во Скопје, на пред клучката Хиподром, во правец од Куманово, кно Скопје (моја импровизација, бројките на патиштата може да не се точни):
ВИЕНА:

СКОПЈЕ:


|
Posted By: pbanks
Date Posted: 08-Jun-2009 at 23:25
Ова е сосема друга лига од тоа што сме научени да го гледаме
Најблиску до ова што јас го имам видено во живо е Минхен со малтене идентична структура на превоз, веројатно погуста мрежа (треба да се потсетам), многу слични ознаки (обоеност, мапи на станици итн) па дури и онакви рент-а-точаци. Светлосни години пред нас.
Велиш првата линија е правена уште во 19от век. Кај нас во 20те години почнале да ја градат првата канализација, до тогаш имало отворени канали.
BTW на следнава слика има убав пример за подземни исклучувања какви и ние еден убав сончев ден би требало да имаме под плоштад.

|
Posted By: Cloverstack
Date Posted: 08-Jun-2009 at 23:35
Андреј, репортажава е за уживање 
Покрај импресивната транспортна инфраструктура, добро инфо/означување и сигнализација, мислам дефинитивно треба да се потрудиме да прекопираме и маскирање на топлани, поготово што топланата Скопје Исток ни е безмалку во центар.
|
Posted By: Andrej_LJ
Date Posted: 08-Jun-2009 at 23:51
Да Пбенкс, се согласувам дека е друга планета ова се, НО живееме во 21 век. КРАЈНО време е ние да почнеме да се угледуваме на таквите како нив, а не репер да ни бидат мизерните Балкани. Сигурно си имал доста гости странци и сите сме имале. Во такви ситуации сме буквално принудени да си ја зариваме главата во земја, како ноеви, ОД СРАМ од нашиот град, народ, менталитет, тоа што сме. А мислам дека имаме сила, волја и капацитет за кратко време Македонија да стане Словенија 2. Јас незнам што толку се чудат околу изградба на едно ЛРТ и тунел под Плоштад, како и за сите урбани автопати во Скопје, како да е незнам што! Додуша нашиве локални шерифи-селлјаци доколку мрднале до Виена или Минхен на пример, веројатно би знаеле што е добро а што не! Околу линијата 6, таа е градена некаде 1880 години, и уште тогаш Виена била 2 милионска. Делот од север кон центар, вози по прекрасен класицистички мост, кој сеуште си функционира по дел од трасата:


Еве како изгледало тоа пред околу 100 години:

А делот од трасата кој сега не е во функција е па посебно интересен. Над него се изградени цел куп елитни бизнис згради, кафулиња, премини.... Поурбано неможе да биде:

|
Posted By: Forensic
Date Posted: 09-Jun-2009 at 03:08
I see you visited Wirtschafts Universitet! I spent one summer there. Vienna is great and we can only learn from it.
|
Posted By: Vladimir P
Date Posted: 14-Jun-2009 at 17:37
Нешто интересантно за гледање од Лисабон
[TUBE]50CCPY3m_CA[/TUBE]
------------- Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ - https://www.facebook.com/767277056651521/
|
Posted By: Iggy_K
Date Posted: 15-Apr-2012 at 00:07
Ова е интересно да се види. Не е точно од регионов. Се работи за југозападниот кинески град Ченгду. Градот е со доста сообраќај и се бара решение во изградба на градски автопат врз веќе постоечки, односно за 2-риот ринг во градот. Инаку, во градот на повеќето места има fly-overs, не знам како се викаат на македонски. Но се практично решение за возачите кои продолжуваат право така што искачуваат мост над раскрсница. Во наредна прилика ќе направам солидна слика.
http://www.gochengdoo.com/en/blog/item/2662/chengdu_to_restrict_car_traffic
|
Posted By: phenomenon
Date Posted: 17-Feb-2014 at 20:17
Хамбург планира во следните 20 години целосно да се ослободи од автомобилите. А нивниот автомобилски отпад ќе заврши најверојатно во Македонија.
http://www.autoblog.com/2014/01/16/hamburg-germany-car-ban/ - Hamburg working to eliminate cars within city limits by 2034 [w/poll] http://www.independent.co.uk/news/world/europe/auto-ban-how-hamburg-is-taking-cars-off-the-road-9062461.html"> By http://www.autoblog.com/bloggers/brandon-turkus/ - Brandon Turkus http://www.autoblog.com/bloggers/brandon-turkus/rss.xml - RSS feed https://plus.google.com/u/0/107420220896551554438/posts?rel=author - Google+ Posted Jan 16th 2014 7:00PM http://www.facebook.com/sharer.php?u=http%3A%2F%2Fwww.autoblog.com%2F2014%2F01%2F16%2Fhamburg-germany-car-ban%2F%3Fa_dgi%3Daolshare_facebook&t=Hamburg%20working%20to%20eliminate%20cars%20within%20city%20limits%20by%202034%20%5Bw%2Fpoll%5D - Comments http://www.autoblog.com/2014/01/16/hamburg-germany-car-ban/#aol-comments - reports that the Green Network is a plan to remove all cars from the city by 2034, and to then cover 40 percent of the city's 292-square-mile area in an intertwining network that will connect parks and gardens. According to city spokeswoman Angelika Fritsch, it will allow citizens to "explore the city exclusively by bike or on foot," within the next two decades.
While the move to ban cars is ostensibly to improve the quality of life for the city's 1.8 million residents (larger than Philadelphia, but smaller than Houston), who are crammed into an area roughly the size of Lexington, KY, there's also an environmental goal. Banning cars and encouraging residents to use more sustainable means of transport will help the city offset and absorb some of its CO2 emissions. Hamburg has been ravaged by severe weather, and it's status as a major North Sea port means it's equally susceptible to rising sea levels.
What do you think? Would you accept a ban on cars in your city? Even if it were over a geographically small area? Let us know what you think about the Green Network by taking part in our informal poll below.
Is it acceptable to ban cars in tightly packed city centers?Yes, definitely. | 8390 (55.1%) |
---|
No, definitely not. | 3041 (20.0%) |
---|
It depends... | 3384 (22.2%) |
---|
I'm not sure. | 412 (2.7%) |
---|
News Source: http://www.independent.co.uk/news/world/europe/auto-ban-how-hamburg-is-taking-cars-off-the-road-9062461.html - The Independent
------------- 開始されていないだけの戦いが失われ、
|
Posted By: Џоле
Date Posted: 23-Apr-2014 at 19:14
Откако ќе го изгледате видеово, сообраќајот во Скопје ќе ви се чини „европски“ Адис Абеба, Етиопија
[tube]UEIn8GJIg0E#t=14[/tube]
------------- За сè има вторпат
|
Posted By: Teglarot
Date Posted: 23-Apr-2014 at 21:03
Originally posted by Џоле
Откако ќе го изгледате видеово, сообраќајот во Скопје ќе ви се чини „европски“ Адис Абеба, Етиопија
[tube]UEIn8GJIg0E#t=14[/tube] |
Замисли каков хаос би се створил, ако им бапнеш еден кружен тек
|
Posted By: daci92
Date Posted: 23-Apr-2014 at 22:05
Ама греота немаат семафори ....
|
Posted By: one1
Date Posted: 23-Apr-2014 at 23:53
Во Адис Абеба нема жртви во сообраќај за разлика од простачкиот менталитет на Балканот каде и семафори и кружни текови се џабе...
|
Posted By: Џоле
Date Posted: 15-May-2014 at 16:15
Возење низ Минеаполис, САД. Јас лично се запрепастив во колку лоша состојба се улиците на овој американски град.
[tube]51-iRrukvkw[/tube]
------------- За сè има вторпат
|
Posted By: zdravozivo
Date Posted: 02-Jun-2014 at 16:39
Само во Детроит (a.k.a Motor City) е возможно еден импозантен објект како The Michigan Theatre да биде пренаменет во паркинг гаража...
|
Posted By: I.M.
Date Posted: 04-Jun-2014 at 14:40
Originally posted by one1
Во Адис Абеба нема жртви во сообраќај за разлика од простачкиот менталитет на Балканот каде и семафори и кружни текови се џабе... |
Од кај знаеш дека нема жртви.. Или матичар си им таму ги попишуваш?
|
Posted By: daci92
Date Posted: 05-Jun-2014 at 00:03
Според некоја логика на таблицава се водев дека е Италија ,а неможев да најдам темата за инфраструктурни промашувања па еве овде 

|
Posted By: Џоле
Date Posted: 05-Jun-2014 at 06:34
Мислам дека е Албанија, ако не се лажам... Сум видел слични регистерски таблички (од Албанија) во Македонија што почнуваат со АА.
------------- За сè има вторпат
|
Posted By: Danndy
Date Posted: 05-Jun-2014 at 16:30
Албанија е
А дрвото што избегало? ахахаххаха
------------- Traveling.
|
Posted By: Џоле
Date Posted: 08-Jun-2021 at 17:04
Изгледајте го документарецов. После гужвите и хаосот во скопскиот сообраќај ќе ви се чинат како мачкина кашлица
[tube]AnYsa_c4GxU[/tube]
------------- За сè има вторпат
|
|