![]() |
![]() |
![]() |
Велосипедски патеки и пунктови |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 3435363738 49> |
Author | |||
stef4o ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2015 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 21563 |
![]() ![]() |
||
СЕ ПРАВИ НОВА ПЛАНИНСКА ВЕЛОСИПЕДСКА ПАТЕКА НА ВОДНО
За развој на велосипедскиот туризам и љубителите на планинарскиот велосипедизам, како дел од проектот „Велосипедски парк Водно“, неодамна започна уредивањето на нова планинска велосипедска патека на Водно. Новата планинска велосипедска патека со вкупна должина од 3.432 метри ќе се протега од полициската станица па се до Средно Водно. Таа е со променлива широчина (најмногу до 3 метри) и што е важно ќе биде посебна патека наменета исклучиво за велосипедистите, односно целосно одвоена од патеките на Водно што се наменети за пешаци и планинари. Ова доаѓа како одговор на потребата за зголемување на безбедноста на сите посетители на Водно, преку физичко одвојување на велосипедистите од пешаците и планинарите. ![]() ![]() ![]() https://www.facebook.com/CityofSkopje/ |
|||
![]() |
|||
Џоле ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15368 |
![]() ![]() |
||
Ех, фала богу што ќе има вакво нешто, деновиве имаше еден случај кога велосипедист, спуштајќи се по асфалтот, удрил девојче што пешачело. Љубителите на екстремни спустови (или како и да се нарекува тоа) знаат да бидат доста безобразни и невнимателни кога јурат надолу по козјите патеки на Водно.
|
|||
За сè има вторпат
|
|||
![]() |
|||
stef4o ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2015 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 21563 |
![]() ![]() |
||
ЗАВРШЕНА ВЕЛОПАТЕКАТА НА УЛИЦА СВЕТИ КИРИЛ И МЕТОДИЈ
Деновиве заврши изградбата на новата велосипедска патека на улицата „Свети Кирил и Методиј“ и со тоа Големиот Ринг во Скопје е целосно поврзан и заокружен за велосипедистите. Новата велосипедска патека е поставена на коловозот за сметка на стеснетите коловозни ленти, односно постојните три коловозни ленти се стеснуваат од 3,5 на 3 метри. Стеснувањето на коловозните ленти ќе придонесе за намалување на бризината со која се движат моторните возила, а со тоа се зголемува безбедноста за сите учесници во сообраќајот. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() https://www.facebook.com/CityofSkopje/ Незнам колку ова ќе трае на бул.Кочо Рацин веќе чинам искорнале неколку столбчиња,се додека има кисоци и продавнички по тротоарите ќе бидат проблем комби возилата за достава,автомобили кои се пикаат меѓу столбчињата за нешто набрзинка да купат и голем број други проблеми...конретно тротоарот десно и за пешачење е тежок има многу расфрлани жардиниери,несмасно поставени контејнери инаку патекава би можело да се изведе и горе без да се стеснува булеварот.Многу често и пешаци ги користат овие патеки поради узурпираност на околните тротоари а некаде и покрај патекиве велосипедистите возат рандом како ќе им дојде без некоја оправдана причина. |
|||
![]() |
|||
stef4o ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2015 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 21563 |
![]() ![]() |
||
Да се намали широчината на коловозните ленти
Групата скопски велосипедисти „На точак“ бара промена во Правилникот на Министерството за транспорт и врски во однос на широчината на коловозните ленти. Тие настојуваат широчината на коловозната лента кај транзитна магистрална улица да се намали од сегашните 3,50 – 3,75 метри на 3.25 метри, додека за градска магистрална улица од 3,25 – 3,50 метри, предлагаат 3 метри исто како и за собирна улица. За сервисна улица наместо 3 – 3,25 метри, предлагаат 2,75 – 3 метри. – Надвор и од постоечките пропишани широчини, во релноста низ градот имаме и улици чии коловозни ленти се широки и 4.5 метри. Широчината на лентите на улицата „4 Јули“ (Борис Сарафов) во Ѓорче Петров, на која за неполн месец прегазија две деца, во одредени делови е 4.5 метри – реагираат од „На точак“, потенцирајќи дека има повеќе студии кои ја утврдуваат врската помеѓу широчината на коловозните ленти и бројот на жртви во сообраќајот. Тие прават споредба со Холандија, каде за автопатите се користи широчината од 3,35 – 3,5 метри. – Холандија е една од државите со најбезбеден сообраќај во светот и најмалку жртви по глава на жител (3,4 на 100 илјади жители годишно, што е 3 пати помала стапка од Македонија). Во Холандија широчината од 3.25 метри се користи за патишта со ограничување од 90 километри на час, а кај нас ретко се среќава во урбана средина (доминираат ленти од 3,5 метри), иако ограничувањето е 50 километри на час – велат од „На точак“. Според нив, во минатото се сметало дека колку е поширока лентата, толку поголем е просторот за маневрирање и поголема е безбедноста, но денес поголемата широчина на лентата на возачот му создава психолошко чувство на сигурност и потсвесно го наведува да се движи со поголема брзина. – На тој начин погрешно испроектираната широчина на коловозната лента директно го наведува возачот на висок ризик од сообраќаен судир со тешки последици – објаснуваат од „На точак“. Тие додаваат дека во моментот кога ќе се случи судир, единствено се казнува за индивидуалната одговорност на возачот, но не се бара и институционална одговорност за лошо испроектирана улица, како и за непреземање дејствија таа да се промени. (А.П.) https://www.vecer.press/да-се-намали-широчината-на-коловознит/ |
|||
![]() |
|||
Théoden ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 31-May-2018 Location: Р. Македонија Online Status: Offline Posts: 580 |
![]() ![]() |
||
Кога ќе се комплетира зацртаната сообраќајна мрежа на Скопје, ќе можат да се прават вакви измени, па и многу повеќе, ако има простор за стеснување за една цела лента на некои булевари. Но прво треба да се растеретат постоечките улици, а тоа најдобро ќе се постигне со нови улици. Возачите можат да се демотивираат и да одберат јавен превоз, велосипед или пешачење наместо автомобил до одредена мера, но возилата секогаш ќе имаат одреден удел во сообраќајот под кој никогаш нема да паднат. Споредбите со Холандија, една од земјите со најразвиена сообраќајна инфраструктура во светот, се смешни. А и воопшто студиите за позитивните ефекти од стеснувањето на лентите се засновани на истражувања во мегалополиси со впечатливи сообраќајни мрежи, во функционални држави каде не се толерира дивјаштвото, така да и за нив сум скептичен дека би имале некој учинок за едно Скопје. Согледување на различни искуства е едно, нивното слепо следење е друго.
|
|||
![]() |
|||
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
||
![]() алелуја... жими све се поиритантни се барањава... не се велосипедистите богови на моралот и урбаниот живот, ниту ние сме Холанадија, аман... вози ли некој автомобил од велосипедистиве, за малце да се спуштат во реалност? ко прво, нека се бунат што не е отстранет бетонот на тротоарот што го истурале рандом локали на булеваров |
|||
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
|||
![]() |
|||
<Fresno> ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 13-Jun-2010 Online Status: Offline Posts: 1161 |
![]() ![]() |
||
Добри идеи имаат, но често знаат непотребно да се замешаат каде нема потреба, како автомобилски и јавен превоз. Премногу простор и можности има за доформирање на велосипедската инфраструктура во градов, без да се напаѓаат други форми на превоз или да се инсистира на истиснување на автомобилот. Самото по себе ќе си дојде (а веќе и се случува) кога ќе има добра вело инфраструктура и јавен превоз.
|
|||
![]() |
|||
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
||
Значи потесни ленти значат помала брзина. Не се до толку надвор од реалноста. Кој возел на ленти широки 3 метри ќе знае какво е чувството. Нема возење 80 на час.
|
|||
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
|||
![]() |
|||
<Fresno> ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 13-Jun-2010 Online Status: Offline Posts: 1161 |
![]() ![]() |
||
Многу добро знам бидејќи возам на Кочо Рацин секој ден. Разберете дека поневешти возачи тотално се губат. Денес еден буквално застана на свиокот. На западната страна има толку простор што можеа и двонасочна велопатека да направат наместо ова квази решение. Има места каде има логика да се оди со стеснување ленти, но главен булевар како овој не е едно од нив.
|
|||
![]() |
|||
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
||
![]() Не мислам да се стеснат за бенефит на велосипедски ленти на коловозот, туку генерално да има потесни ленти (и на новите булевари кои допрва ќе се градат) за да се вози побавно, за да се прошират тротоарите, и за да има место да се смести лента за БРТ/ЛРТ или што и да се планира. Од автоцентрични градови, во држава која увезува 100% од горивото (и со тоа врши притисок на курсот на денарот), аир нема, освен за акцизата на гориво (што теоретски ја полни државната каса, но парите за одржување на фиксен курс на денарот се излеваат од истата таа државна каса). |
|||
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
|||
![]() |
|||
<Fresno> ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 13-Jun-2010 Online Status: Offline Posts: 1161 |
![]() ![]() |
||
Ок, но растот на потрошувачката на гориво нема да се намали без добар јавен превоз и други алтернативи. Освен ако економијава не стагнира како сега.
За контрола на брзина и останати прекршоци најубаво решение се камери и честитки во писмо. |
|||
![]() |
|||
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
||
![]() мислам дека големите брзини со кои се вози низ градов се од причина на несовесно возење, а се знае кои се брзинските ограничувања по закон меѓудругото... законската брзина е 50, реалната од друга страна некаде 60 поентата на булеварите е да бидат брзи поврзувања меѓу оддалечени точки во градот, ако ти ја ограничуваш таа брзина со милион фактори, џабе ти е булеварот сфаќам и дека штедење на просторот во поглед на урбанизам е полезно, ама па од друга страна, ако има можност сите нивоа, коловоз, велосипедска патека и пешачка патека, како и зеленило, да бидат со поголема ширина, мислам дека не е проблем |
|||
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
|||
![]() |
|||
FiLo ![]() Senior Member ![]() Joined: 26-Apr-2015 Online Status: Offline Posts: 148 |
![]() ![]() |
||
Тие од таа група "На точак" со тие такви барања навистина се антипатични.
Немам ништо против велосипедизам и користење на велосипед како средство за транспорт, но меѓутоа цело време се ставаат како они да се епицентарот во сообраќајот притоа зборувајќи за непочитување на сообраќајни правила од страна на возилата. А колку само има нафурани велосипедисти што не почитуваат правила, возат по средина на коловоз на места каде што има велосипедска патека под изговор они биле пребрзи, на велосипедската имало некои што возеле пополека, они вежбале како за тур д франс. Успат и кога возат по коловоз, наместо да возат по крајниот раб, тие возат по средина, небаре се возило, па ако на таквите им свирнеш, веднаш се нафураат, не се тргаат па на следен семафор ќе застане до тебе и ќе ти мрси муда. Да не спомнувам дека и многу од нив не почитуваат црвено светло, а како што кажав, возат по коловоз, се однесуваат како возило и сакаат да бидат третирани како возило. |
|||
![]() |
|||
skopskodete ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 17-Feb-2017 Online Status: Offline Posts: 926 |
![]() ![]() |
||
Тие што ги спомнуваш се мала група. Тие се всушност што се облечени како велосипедисти и мислат дека возат на Тур де Франс. Не се само по булевари и на кеј ги има. |
|||
![]() |
|||
ehrlich ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 31-May-2012 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 1365 |
![]() ![]() |
||
Општество во развој
![]() Еве јас сум точкарот кој оди на работа со точак и вози по велосипедски патеки притоа и застанува на сите семафори попатно, свири со ѕвончето на пешаци/коли/точаци во спротивна насока/тротинети и што не, но ете возам по велосипедски патеки кога ги има. Какви се, долга тема, полна со проблеми. Возам и по десен раб на коловоз кога тоа го дозволуваат условите, секако пазејќи некој да не отвори врата од паркирана кола па да ми биде последно патување, или да не влезам во некоја шахта или кратер, или избегнувам стакла и што не. Не знам дали знаете дека тоа чистење патеки и десни рабови на улици не се случува баш редовно. Но, возам и роуд бајк и сум облечен како Тур де Франс (се смеам на ова) и тогаш возам стриктно по коловоз, затоа што јас тогаш тренирам, не одам на кафенце и ми треба да излезам од Скопје побрзо, а не побавно, бидејќи тоа мене ми е тренинг. Во тие моменти возам со патики со кои се откачувам од велосипедот, па така на патеките шансата за да се повредам е скоро сигурна и поважно возам далеку повеќе од 25 км/ч. Знам дека не го сфаќате овој момент, но во сите држави овие работи се пропишани и велосипедистите имаат право да го користат коловозот, тоа не ги исклучува едното и другото. И да, крајно, има многу несовесни велосипедисти, ама нема ни ден да не сретнам некој возач несовесен нели ![]() |
|||
![]() |
|||
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
||
|
|||
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
|||
![]() |
|||
skopskodete ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 17-Feb-2017 Online Status: Offline Posts: 926 |
![]() ![]() |
||
Настрана иронијата, колку што разбрав. Прво, знам дека во одредени држави, пример сојузни држави во САД (колку што се сеќавам), дозволено е да се вози по коловоз (исто како автомобил и сл.), но во Скопје тоа не е реалноста. Во однос на тоа што спомнав (Тур де Франс), можеби е смешно, да, но едно 6-7 пати ИСКЛУЧИВО ТАКВИ, облечени како на трка, за малце не ме имаат собрано на кеј, и тоа не само мене, туку и други, бидејќи возат ненормално брзо на патека која е наменета најмногу за рекреативци, а притоа има и мали деца. Сигурен сум дека не сум единствениот кој во последно време се има сретнато со оваа „група луѓе“. |
|||
![]() |
|||
skopskodete ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 17-Feb-2017 Online Status: Offline Posts: 926 |
![]() ![]() |
||
Рандом пензионири, барем покрај Вардар, според мое искуство, најмногу одат на сред патека без да им е гајле, а во исто време имаат и горе пешачка патека и земјена патека до реката. |
|||
![]() |
|||
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
||
![]() и во македонија е правилото дека можеш да возиш на коловоз ак осе движиш во правец на сообраќајот... тоа не значи дека треба да шеташ по лента или да возиш на коловоз онаму каде што има велосипедска патека... се е до совеста и органите што треба да ги спроведуваат законите |
|||
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
|||
![]() |
|||
skopskodete ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 17-Feb-2017 Online Status: Offline Posts: 926 |
![]() ![]() |
||
Конкретно, колку што се сеќавам, правилото е дека можеш, но доколку си до работ на улицата. За последното се согласувам, само што би дополнил и култура и домашно воспитување. |
|||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 3435363738 49> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |