build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Останати теми > Фото/Видео > Скопје
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Старо Скопје

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 910111213 56>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
makonix View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 08-Feb-2010
Online Status: Offline
Posts: 520
  Quote makonix Quote  Post ReplyReply #201 Posted: 31-May-2016 at 15:02




Edited by makonix - 31-May-2016 at 23:36
Back to Top
makonix View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 08-Feb-2010
Online Status: Offline
Posts: 520
  Quote makonix Quote  Post ReplyReply #202 Posted: 31-May-2016 at 14:59




Edited by makonix - 31-May-2016 at 15:07
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #203 Posted: 26-Apr-2016 at 21:24


Урбанистички план – станбена населба ,,Ново Маало’’ во Скопје

Извор: Завод за урбанизам и архитектура Народен одбор – Скопје

Проектант: инж. Арх. Благој Колев

Година: 1962 ?

Со оглед на карактерот на градот, како и специфичната наследеност и многуте слаби комунални и градежни фондови, урбанистичката проблематика и станбената изградба имаат посебно значење за градот Скопје

Последователно на горенаведеното, задолжителна е скоро целосна реконструкција на повеќето градски станбени подрачја, заедно со сите проследени тешкотии, а и со сите елементи изразени во можностите на слободното урбанистичко планирање и проектирање. Со единствена цел за подобри станбени услови и подобар живот кои ги нудат на новите жители.

Токму територија на ,,Ново Маало’’ се вбројува во тие подрачја, која по генералниот регулационен план на градот има важно функционално и обликовно значење. Потенцирано со една од двете најважни сообраќаници на градот (сообраќајницата КочоРацин), како и карактерот и интензитетот на појасот покрај Вардар каде се предвидени и делумно лоцирани и изведени објекти од градски и регионален карактер, во корелација со административно-научно-друштвената функција на Правниот и Филозофскиот факултет, на научните институти, Архивот, Домот за синдикатот и други.



Имајќи го во предвид важниот карактер и функција на ,,Ново Маало’’, се пристапува со голема сериозност кон решавање на задачата. Извршена е пред се детална и совесна анализа на сите постоечки градежни и комунални фондови на ова подрачје, со што ќе наведат само неколку податоци од анализата на постоечките станови:

-површина под улици 6,28 ha или 27,4 %
-површина под објекти 9,54 ha или 41,6 %
-слободна површина 7,12 ha или 31,0 %
-вкупна површина на територија 22,94 ha или 100 %-вкупната должина на водоводната мрежа изнесува 4340 m од кои на профили до 100 mm одпад 70%, а остаток на профили до 200 mm
-вкупната должина на каналицационата мрежа изнесува 1500 m
-вкупната должина на електричната мрежа мерена по улиците е 1950 m на секои три трансформаторски станици, со јачина до 1050 kVA.
-од вкупниот број на згради 79 % се од слаби, 7 % од мешовити и останатите 14 % од тврди градежни материјали.
-од вкупниот број на згради 38,4 % се со високо приземје, 30,6 % се приземни згради, 29,5 % се објекти од приземје и еден кат, a 1,5 % останати.

Со анализата, освен набројаните податоци за состојбата на комуналнитe фондови е опфатена и денешната состојба на останатите пратечки објекти, школи, здраствени институции, трговски маркети, занаетчиски работилници, сервиси, друштвени простории, администрација, јавно зеленило и др. Вака детално извршената анализа на постоечката состојба наметнува општ заклучот: дека територијата пренаселена со мали слободни површини, голема и неурамнотежена мрежа на улици, мал процент на останати комунални уреди, голем број на ниски објекти од слаб градежнички материјал со тешки технички и хигиенски услови; дека територијата исполнета со разновидни нови изградени претежно со нестанбен карактер во крајбрежен појас, која не е потполно урбанистички насочена поради непостоење на урбанистички план; дека е најпосле со оглед на ваквата непланска и хаотична структура (и старо и ново), треба по пат на реконструкција да се прилагоди на принципите на современите урбанистички и комунални техники, со средување на биолошките услови со современо третирање на сите функции и модерни архитектонски обликувања.

Врз база на овие основни подесувања, кои се резултат на извршените анализи, во соработка со сите заинтересирани институции на општината и области како и на намерите на GRP, донесен е детален проектантски програм кој е усвоен од урбанистичкиот совет на скопските области. Ќе изнесеме краток извадок на основните елементи на проектната програма:

-станбената површина изнесува 13,3 ha со бруто густина од 383 st/ha.Вкупниот број на станбеници е 5090 или 1243 семејства, сметајќи 4,3 станбеници по едно семејство (според пописот на станбеноста од 1961 година) Односно 1243 станови.

Домот за школски деца од 7 до 15 години, ќе го користат 230 деца во 2 смени по 115. Површината за простории и игралишта по едно дете изнесува 12,5 m2 . Вкупната површина е 2437 m2 , а оддалеченоста од училиштето не е поголема од 600 m.

Комбинираните детски установи ќе ги користат деца од 14 месеци до 3 години и деца од 3 до 7 години. Бројот на деца од првата возраст изнесува 83 со 10,5 m2 површина за простории и игралишта за едно дете. Потребни се вкупно 860 m2 во двата објекти. Бројот на деца на возраст од 3 до 7 години изнесува 111, со 10,5 m2 површина за секое дете. Потребно е вкупно 1154 m2 во двата објекти. За децата до 14 месеци предвидени се креветчиња со површина од 225 m2 ( за 50 деца), односно 4,5 m2 за едно дете.

За дневно снабдување на граѓаните предвидени се 3 пункта. Усвоени се 0,106 m2 површина за продавници со магацини со по еден становник или вкупно 486,0 m2. Дел од трговската мрежа со општествен карактер на оваа територија изнесува 740 m2 површина; угостителски објекти и друштвена исхрана со вкупна површина од 1014 m2 ; сервиси и услуги со вкупна површина од 862 m2; авто-такси станица со 116 m2. Просторот за паркирање изнесува 20m2. Се предвидува едно возило на 14 жители и за сместување(гаражирање на возила) на 30 жители во една гаража.
Вака поставениот програм во урбанистичкото решение, пред се, ја условува поделбата на територијата на две зони: едната северо-западно од сообраќајницата ,,Кочо Рацин’’ со претежно административни, научни и друштвени функции од општествен и регионален карактер и другата југоисточно од оваа улица-станбена.

Со оглед на рационално искористените површини, ваквите односи се добри и прифатливи.
Од вкупниот број на 1243 станови три, четири и пет постели припаѓаат на 78 %, а останатите 22% на станови со една или две постели. 53 % спаѓа на рационална висина од П+4 ката, додека остатокот е поделен и спаѓа на згради со висини од П+2, П+6 и П+9 катови. Освен тоа во колективните згради има 97,6 % станови, додека 2,4 % спаѓаат во индивидуални згради и тоа во оние кои се изградени во повоениот период.



Не изнесувајќи ги сите податоци и елементи од урбанистичкото решение, ќе споменеме дека според поставената проектна програма сосема задоволувачки е решен проблемот на сите пратечки објекти, школи, комбинирани детски установи, здравствени објекти, снабдување и трговски центри, угостителство и друштвени исхрани, сервиси и услуги, работни простории, објекти за активна ментална рекреација, простор за паркирање и гаражирање на возила, зеленило и др.

Трговскиот центар заслужува посебно внимание во функционална и обликувана смисла. Ситуиран централно во однос на целата територија претставува интересен простор. Иако oпкружен со високи објекти кон сообраќајницата ,,Кочо Рацин’’, со неа е поврзан преку пасажи и продори. Сите простории се проектирани галериски со надворешни и внатрешни скали. Партерот е поплочен, збогатен со зелени оази и водени површини. Вака архитектонски разигран, овој центар, освен тоа што претставува интересен и атрактивен амбиент, овозможува и добра работна организација.

Сообраќајот е решен така што е прифатено сообраќајното решение на градот во однос на важните сообраќајници кои поминуваат низ оваа територија, со посебна студија за попречни и надолжни профили на сите останати улици од пониска категорија.

На крајот, затоа што не се изнесуваат трошоците на изградбата заради долгорочноста на реализацијата, ќе изнесеме интересно усвоено мислење на Советот за комунални работи на општината на која припаѓа оваа територија. Бидејќи се работи за реконструкција на густо населено подрачје во центарот на градот, реализацијата ќе се изведува етапно за одредени блокови. Инвеститорите ќе бидат должни да ги тргнат сите стари објекти и според проектот да ги уредат сите слободни зелени површини, така што секоја етапа ќе претставува завршена урбанистичка и просторна целина. Дури по завршувањето на реконструкцијата на еден блок, ќе се премине на друг, до конечната реконструкција и реализација на проектираната територија.

На подрачјето на истата општина, на слободните површини на релативна близина, според Генералниот регулационен план во изградба се две нови станбени населби кои ќе примаат жители од територија на ,,Ново Маало’’ каде ќе се изведе проектираната реконструкција.
Урбанистичкото решение на територија на Ново Маало е предложено од Урбанистичкото друштво НР. Македонија за Ноемвриска награда на градот Скопје.

Материјалот го приложил и обработил: Антонио Грујевски

marh.mk
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #204 Posted: 03-Apr-2016 at 16:26

Неколку пати сум слушнал дека Србите го сакале Скопје зашто бил главен град на Душановото Царство, па затоа бил избран за главен град на Вардарска бановина, по што драстично се модернизирал.
______________________________________________________________________________

Пожар во турска касарна на Кале, 1915, непосредно пред бугарската окупација во Првата светска војна. Во тој период зградиве се претворени во болници кои ги лекуваат болните од тифус и слични заболувања.


Уште една касарна кај Кале во тој период.
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15368
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #205 Posted: 02-Apr-2016 at 13:20
1938 година



Edited by Џоле - 02-Apr-2016 at 13:21
За сè има вторпат
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #206 Posted: 16-Mar-2016 at 19:47
Ова би можело да оди во темата Скопје 1963
_____________________________________________
Слика од 1916. Интересно е што многу слики од овој период на германски, а поретко и француски јазик се означени со Mazedonien/Macédoine
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15368
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #207 Posted: 07-Mar-2016 at 00:45
1963

Благодарејќи на невладината организација „Хрватско-македонска тангента“ и на хрватскиот архитект Бошко Фржоп, македонската публика преку МКД.мк за првпат има можност да види досега необјавени фотографии од реконструкцијата на Скопје по земјотресот.

Авторот Бошко Фржоп, познат хрватски архитект директно бил вклучен со фирмата „Изградба“ од Шибеник во обновата на Скопје, по кататсрофата од 26 јули. Збирката на оригинални историски фотографии од санацијата и животот во Скопје, во периодот по земјотресот ја раскажува драматичната приказна која во тој момент, а и сега ги поврза Шибеник и Скопје.

Имено, со фирмата „Изградба“, која до ден денес остана синоним за хроника на една солидарност, покрај Фржоп, биле ангажирани околу педесетина шибенчани кои работеле на санација на последиците од земјотресот.

А Бошко Фржоп, во Скопје каде ја почнал својата професионална кариера како млад архитект, веднаш по земјотресот, од првата плата го купил својот прв фотоапарат „киев“ со кој ги направил вредните фотографии. Низ фотообјективот ги следел настаните и луѓето во обновата на Скопје, изградбата на населбите, и постепеното враќање на населението во својот нормален живот. Токму во Скопје, Фржоп ги направил своите први чекори во создавањето на фотографиите, кое подоцна ќе стане негово страстно хоби и уметнички предизвик.

























http://www.mkd.mk/makedonija/skopje/dosega-neobjaveni-fotografii-od-skopskiot-zemjotres#16
За сè има вторпат
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #208 Posted: 06-Mar-2016 at 23:10
Србите го однеле трамвајов за Белград во 1912, така што сликава е непосредно пред да го однесат.
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
fichot View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-Feb-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2602
  Quote fichot Quote  Post ReplyReply #209 Posted: 06-Mar-2016 at 22:04
Закон фотка.

Иначе, покасно ќе да е, гледам српски војници.
Back to Top
macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Feb-2008
Location: Lerinsko
Online Status: Offline
Posts: 754
  Quote macedonia Quote  Post ReplyReply #210 Posted: 06-Mar-2016 at 19:40
1910?

Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #211 Posted: 06-Mar-2016 at 19:33
Поглед кон Народната Банка, 1950ти
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
makonix View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 08-Feb-2010
Online Status: Offline
Posts: 520
  Quote makonix Quote  Post ReplyReply #212 Posted: 06-Mar-2016 at 13:43




Edited by makonix - 06-Mar-2016 at 13:44
Back to Top
makonix View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 08-Feb-2010
Online Status: Offline
Posts: 520
  Quote makonix Quote  Post ReplyReply #213 Posted: 06-Mar-2016 at 13:41
Back to Top
makonix View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 08-Feb-2010
Online Status: Offline
Posts: 520
  Quote makonix Quote  Post ReplyReply #214 Posted: 06-Mar-2016 at 13:40




Edited by makonix - 06-Mar-2016 at 13:45
Back to Top
makonix View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 08-Feb-2010
Online Status: Offline
Posts: 520
  Quote makonix Quote  Post ReplyReply #215 Posted: 06-Mar-2016 at 13:40
Back to Top
makonix View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 08-Feb-2010
Online Status: Offline
Posts: 520
  Quote makonix Quote  Post ReplyReply #216 Posted: 06-Mar-2016 at 13:39
Back to Top
makonix View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 08-Feb-2010
Online Status: Offline
Posts: 520
  Quote makonix Quote  Post ReplyReply #217 Posted: 06-Mar-2016 at 13:36
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #218 Posted: 29-Feb-2016 at 21:52
Биволи во Скопје


Тогашниот центар на градот


Камени мост пред 1924


Турскиот театар пред 1914
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #219 Posted: 28-Feb-2016 at 23:01
Поглед на театарот и Калето за време на Втората светска војна.


Плоштад 1950ти
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
makonix View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 08-Feb-2010
Online Status: Offline
Posts: 520
  Quote makonix Quote  Post ReplyReply #220 Posted: 28-Feb-2016 at 10:11











метропол

Edited by makonix - 28-Feb-2016 at 10:12
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 910111213 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.223 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.