Вардарска Долина |
Post Reply | Page <1 11121314> |
Author | ||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #241 Posted: 30-Oct-2008 at 15:04 | |||
Абе муабетов воопшто не требаше да го почнуваме, ама бидна веќе.
Тоа со бродовите нема врска, секаде во свет има ограничувања во однос на тоа какви бродови можат да се движат по ваков тип на канали... На крајот на краиштата ни по Дунав ни по другите внатрешни водни патишта со кои овој канал би бил индиректно поврзан не се движат прекуокеански танкери, туку баржи и помали бродови. Бенефитот е огромен и без прекуокеански бродови и не треба така да го потценуваш. Но дури и да сакаш прекуокеански бродови, тоа пак ништо не менува во „технологијата“ на изградба - останува начинот кој го опишав, само ќе треба се да се изгради поголемо. А физичкото пробивање на Дунав накај Вардар заборави го - воопшто не е опција. Едноставно не е во доменот на реалноста. |
||||
beTon
Senior Member Joined: 25-Jun-2008 Online Status: Offline Posts: 3887 |
Quote Reply #242 Posted: 30-Oct-2008 at 10:27 | |||
па ако сакаме танкери да се движат низ тој канал ќе мора да имаме и длабочина и ширина, а ако тоа се прави за туристички бродови воопшто не треба ни да се почнува муабетов...
|
||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #243 Posted: 30-Oct-2008 at 01:30 | |||
Нема друг начин како поинаку да се изгради од тој што го објаснив колку што можев со моите познавања. Копање „длабоко“ воопшто не е опција за овој канал... Тоа е до толку непотребно/неизводливо што и ние обичните лаици ваљда можеме да го сватиме тоа без воопшто двоумење.
|
||||
beTon
Senior Member Joined: 25-Jun-2008 Online Status: Offline Posts: 3887 |
Quote Reply #244 Posted: 29-Oct-2008 at 23:10 | |||
да ако се оди на езера и да премостувања мислам дека не само што ќе биде скапо туку и постои и реално поголем предизвик постојано да се хранат од некаде тие езера со вода но и заради комплицираноста на таквиот канал воопшто и да се избегнува истиот... затоа и велам можеби единствено и јас се согласум “сулудо“ решение е копање длабоко, што не е нешто не изводливо, но ќе бара mean machines да роварат бајаѓи време. во принцип немав некаква намера да стојам на ова како мој несоборив став или разбирање туку попрво како поглед кон една работа која како идеја остава простор да серазмислува. уште одма кажав дека еколошки многу лошо ваков проект би се одразил на МКД... што можам да кажам реално-нереална идеја која ќе се оствари само доколку немаат на што богатите да си ги трошат парите па од некаков геостратешки хир би се расфрлале наоколу со милијарди, па што се за нив 7-8 милијарди евра, смешка во бинарниот економски систем од натиго дајмиго по банкарски сметки
|
||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #245 Posted: 29-Oct-2008 at 22:36 | |||
Да се копа толку длабок канал е сулудо и на многу пократки растојанија, а камо ли да се нивелира од Дунав па се до точката на која Вардар ја достигнува надморската височина на устието на Морава во Дунав. Висинските разлики не се решаваат така, туку со регулирање на тековите на реките со брани, преводници за бродовите од еден сегмент во друг, интервенции врз коритата и ред други решенија за кои не сум стручњак, но во основа и лаик може да свати како функционира севкупниот систем. Во суштина веќе не би се работело баш за реки во класична смисла, туку серија на акумулации, канали и адаптирани речни корита. Така да и Пчиња би била сосема подруга река во еден ваков систем, со сосема подруг волумен на вода и негова контрола, а и за управување на каналот од Пчиња до Морава би бил потребен релативно скромен хидролошки потенцијал кој веројатно може да го обезбеди некоја локална повисока рекичка или самите овие реки од своите погорни текови, затоа што тој канал секако нема да се гради од извор до извор туку каде што е најизводливо/најкратко. Сето ова е апсолутно изводливо, ама дефинитивно изгор скапо. Edited by Cloverstack - 29-Oct-2008 at 22:38 |
||||
beTon
Senior Member Joined: 25-Jun-2008 Online Status: Offline Posts: 3887 |
Quote Reply #246 Posted: 29-Oct-2008 at 22:16 | |||
абе изгледа дека не фрлам многу запирки па лошо си го сварил муабетот со не ми го губи времето тоа и сакам да го кажам дека ти настапуваш како “не треси бетон и не ми го троши времето“ дека стојам зад изјавата за дунав стојам но на една рака посебно откако ги видов поубаво надморските висини на теренот, држи тоа што го велиш дека треба да се премости само сегментот прешево а и доколку се оди со преноси како што велиш би требало некое големо езеро да има на прешево кое ќе ги спои морава и вардар., но која вода ќе го направи тоа премостување, пчиња, се сомневам, “најверојатно“ како што реков дунав преку морава со вардар ќе мораат да се изнивелираат, тоа единствено ќе се направи само доколку се копа нов посебен канал кој кај нас ќе мора да се пробие надоле 140 метри надморска височина а во србија и 300мнв на потег кој нема да биде воопшто краток. како што кажа pbanks утопија, но јас ќе додадам, единствено доколку се гледа на муабетов како плукни залепи, а и да се случи некогаш овој канал негледам причина зошто некој не би се утоварал истоварал по пристаништата околу европа туку би одел по овој канал сепак не е од типот на суецки или панамски канал каде се пробива континент од каде цел свет има потреба да помине?! |
||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #247 Posted: 29-Oct-2008 at 21:16 | |||
Бетон јас тебе ти го губам времето??? Напротив, си го губам сопственото време, обидувајќи се да ти објаснам нешто што е прилично очигледно...
Нема потреба од „лиценци“, но мислам дека има потреба од барем малку одговорност и сериозност кога се постира на форумов - особено да не се пласираат дезинформации. Кој нејќе да се запознае барем со основите на проблематиката за која сака да коментира, не мора да мудрува и да изигрува стручњак на секоја можна тема. Такво однесување не е ништо друго него намерно деградирање и труење на форумот за разонода и за утепување време. А овој форум не е за утепување време туку пред се е информативен и едукативен и има амбиција да биде сериозен медиум и извор на информации. Јасно е дека таквата поставеност ти пречи уште од сам почеток, но до сега требаше да сватиш дека работите се намерно така поставени со јасна цел и дека тоа нема да се менува. --------------------------------------------------------------------- Ајде сега уште еден обид да ти објаснам некои прилично основни и очигледни работи и каде правиш грешка во толкувањето на текстовите кои ги наведуваш како поткрепа на твојата „теза“ (иако не кажуваш конкретно што е поткрепата, туку го посочуваш целиот текст) Во било каква изведба на овој пловен пат, Морава ќе продолжи да си тече накај Дунав, а не обратно. Тоа е гравитација човече и нема ни зошто ни како да се оди против тоа. Регулирањето на нејзиниот тек со најразлични решенија меѓудругото би имало за цел да ги изменаџира водите од сливот на Морава, за да ја направи Морава пловна, а не со некое sci-fi „решение“ Дунав да се пробивал накај Вардар. Како побогу го замислуваш ова? Што подразбираш под таквата твоја изјава? Зарем мислиш дека ќе се копа канал со надморска височина каква што има на устието на Морава во Дунав??? Туку да се вратам на суштината... Значи Морава во каква и да е форма или облик ќе продолжи да тече накај Дунав, а и Вардар во каква и да е форма или облик ќе продолжи да тече накај Егејско Море. Спојувањето на Вардар и Морава би се извело преку Пчиња и преку вештачки канал на сегментот кој недостасува, а водата за управување со тој највисок сегмент на коридорот би била од локалните хидролошки потенцијали (по можност акумулација уште повисоко, како би се заштедило на енергија). Целата вода во овој систем ќе си тече таму каде што ја носи гравитацијата. Не знам каде можеш да видиш потенцијална навала на вода од Дунав во Вардар, па ако сака Дунав нека биде и милион пати поголем од Вардар. |
||||
beTon
Senior Member Joined: 25-Jun-2008 Online Status: Offline Posts: 3887 |
Quote Reply #248 Posted: 29-Oct-2008 at 20:22 | |||
абе реков претходно кога го куражев pbanks дека ниту сум експер по хидроинжинерство ниту сум архитект ниту археолог, едноставно импровизирам со оние информации што ги имам и до кои можам да дојдам, ако мислиш дека на форумов мора се да биде научно поткрепено, тогаш барај лиценци кога некој се зачленува... негледам никаков проблем за форумов доколку некој сака да поентира нешто што можеби и не е издржано па нека се јави некој кој тоа ќе го демантира како што пробуваш ти во случајов, па може сите и нешто ќе научиме вакво спуштање како што ми го губиш времето мислам дека е повеќе од немање аргументи... инаку ти велиш во твојата реплика каков дунав какви бакрачи па етети и пред тоа текст и по тоа текст за дунав каде многу убаво вели дека се фино ќе се изнивелира а со преносници ќе се спојат вардар и морава, сигурно не мислиш дека вардар кој во грција се спушта на нула ќе ја полни морава накај дунав, тоа сигурно ќе биде дунав кој ќе се пробива накај вардар а со евентуално некое езеро да се премосто прешевската клисура... за да не пукаме во празно ај прашај некој од србите на SSC дали може да се докопа до нешто подетално од идеите или некој нацрт-план на Проф.Др. Ненад Милеусниќ па ќе видиме како поточно ова може да излезе, или некој доколку може нека ја најде докторската дисертација на Проф.Др. Емилијан Вилос, па сетне можеме да правиме и муабет чие размислување држи. доколку се наметнуваат прашања и дилеми не е страшно доколку се бара вистината мислам дека сеуште не се нашол некој хидроинжинер да отвори муабет за темава како би ме замолчел во спротивно негледам ништо спорно во тоа пинг-понг муабет да има на оваа тема меѓу недоквакани ентузијасти, меѓу кои сум и јас.
|
||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #249 Posted: 29-Oct-2008 at 19:03 | |||
beTon, не ми е јасно како можеш толку упорно да стоиш зад нешто што навистина нема врска со ништо. Џабе ги заплеткуваш работите, џабе забегуваш лево-десно, џабе постираш и репостираш текстови кои ама баш никаде не го поткрепуваат твоето тврдење.
Она што го кажуваш е тотален нонсенс. Во било каква идна изведба на ваков канал, нема реална опција како водите од Дунав би навалиле накај Вардар.
Извини ако тонот на мојот пост звучи малку незгодно, но јас искрено сум револтиран од расфрлање со вакви тврдења. Не гледам кој на форумов би имал корист од тоа - баш напротив, а и воопшто мислам дека е несериозно и неодговорно. |
||||
beTon
Senior Member Joined: 25-Jun-2008 Online Status: Offline Posts: 3887 |
Quote Reply #250 Posted: 29-Oct-2008 at 18:29 | |||
ооо кло не сум видел дека си фрлил сиџимче па види вака за твоето прашање велев дека си е на место(антитеза) но сепак давам дообјаснување кое ќе држеше вода доколку внимателно си го прочитал текстот за канал дунав-морава-вардар-егеј...
одтука излегува дека цел канал и ток ќе ги спои север и југ, поентата е да, треба да се кренат брани на постојните реки но се ќе оди во ново корито, па така не дека не може да се преусмери нова морава кон нов вардар и тоа се инивелира, и дунав да излезе на егејско море, едноставно на почеток ќе има потреба за асистенција за оформување на потенцијалното ново корито на овој канал а подоцна морава и вардар ќе служат само за одржување на нивото на каналот, сепак дунав ќе ја турка таа маса на вода, да не веруваш дека вардар или морава можат да имаа таков капацитет, можеби ако егејско навистина дојде до ГВ нема врска може од ракав тресам, сепак логика пробувам да користам а она со надморската висина и тесните грла не ти држи вода за тоа имаш примери баш во линкот што ми го посочи... еве еден српски текст каде нешто од нешто ја разјаснува дилемата дали каналот е реалност
|
||||
BOJAN
Senior Member Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
Quote Reply #251 Posted: 29-Oct-2008 at 16:44 | |||
Прекрасни се овие идеи за Вардарска долина, ама како што гледам поради финанскиски средства проектов би заживеал за неколку децении. Е тогаш нема ни да има потреба од проектов, бидејќи поради глобалното затоплување, Егејско море ќе ни дојде до Гевгелија!!!
|
||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #252 Posted: 28-Oct-2008 at 19:46 | |||
Воопшто не си е на место прашањето, туку ми звучи тотално без врска. Прво Дунав нема што да се „пробива“ накај Морава, Морава се влева во Дунав. Од друга страна колку што можам да видам на Google Earth, тоа устие се наоѓа на ~70м надморска височина, Пчиња се влева во Вардар на над 200м, а измеѓу овие точки каналот треба да помине предели од ~400м надморска височина. Не сум сигурен дека воопшто ја сваќаш функцијата на браните и преводниците: http://en.wikipedia.org/wiki/Canal_lock Никаква вода нема да навали од од Дунав накај Вардар ниту обратно... Со вакви наивни тези од ракав дефинитивно не бива добра дискусија. |
||||
beTon
Senior Member Joined: 25-Jun-2008 Online Status: Offline Posts: 3887 |
Quote Reply #253 Posted: 28-Oct-2008 at 18:53 | |||
на место си е прашањето кло, сепак ако се пробие дунав накај морава нормално е да навали накај врадар прилично количество вода, а вардар би служел како продолжена рака за регулирање на нивото на каналот - доколку и вардар се скрои по планот за вардарска долина... инаку пбанкс и јас не сум хидроинжинер па како и во повеќето случаи импровизирам со информациите што ги имам апсорбирано и ги ипсорбирам, абе саде термоелектрана ќе нафрлам и нешто логика и плус минус некој цитат и ете одприлика скромно размислување, па слободно пукај и ти сепак нема да не оценува владата во догледно време можеби евентуално завод за статистика или градежна метеорологија да фрли око но неверувам дека ќе му ја заматиме водата некому... како што тргнало може само да окуражиме некого, знаеш кога ќе му сервираш некому инфо има бар инспирација од каде да почне а другото е миг на креативност и слобода на умот... |
||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #254 Posted: 28-Oct-2008 at 18:10 | |||
@ пбанкс
Мислам количеството вода во сливот на Вардар е повеќе од доволно за таков канал да функционира најнормално. Јас проблемот го гледам токму во навистина огромната инвестиција. Дај боже да излезе нешто поконкретно од оваа работа - во таков случај Македонија сакала-нејќела ќе доживее вртоглав развој.
|
||||
pbanks
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
Quote Reply #255 Posted: 28-Oct-2008 at 16:05 | |||
како што реков, лаик сум на темава така да можеби тресам и глупости. Затоа сеа само ќе ја следам како читач |
||||
beTon
Senior Member Joined: 25-Jun-2008 Online Status: Offline Posts: 3887 |
Quote Reply #256 Posted: 28-Oct-2008 at 15:00 | |||
па мислам дека не е утопија поврзување на северното море со егејското сепак тука ќе се движи маса од вода па и нема многу да зависи тоа од капацитетот на вардар само треба мислам да се направи ново големо корито покрај постојново со хидроцентралите затоа и велам дека со вардарска долина проектот се отвораат врати и за проектот морава-вардар. значи реално без дунав ова се ќе биде навистина утопија... Edited by beTon - 28-Oct-2008 at 15:01 |
||||
pbanks
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
Quote Reply #257 Posted: 28-Oct-2008 at 14:47 | |||
воопшто не зборував за финансиски параметри. Зборуваме за пловен канал кој врзува една река која е на ниво на поток во последниве ХХ години и една друга река која не се разликува многу во нејзиниот долен тек како и за една не воопшто мала дистанца помеѓу тие две реки која треба некако да се пополни. Вардар е можеби релативно долга река (5та во екс СФРЈ) но нејзиното сливно подрачје воопшто не е издашно и исфрла помалку вода од една Соча во Словенија. Хидролошките состојби од последните години пак воопшто не укажуваат на тоа дека состојбата ќе се подобри. Напротив. |
||||
beTon
Senior Member Joined: 25-Jun-2008 Online Status: Offline Posts: 3887 |
Quote Reply #258 Posted: 28-Oct-2008 at 14:38 | |||
споредено со инвестицијата на хрватите за А1 автопатот покрај море ова навистина ми изгледа ефтино само 5-6 милијарди евра па и не дека не е изводливо, но се наметнуваат повеќе прашања како еколошкиот момент, инфраструктурата, како и неприродната поделба на Македонија одкрај-докрај, а плус ќе имаме и по некој залутан октопод , него бек ту риалити, мислам дека со ова браните би имало катострофални последици по живиот свет во вардар, но екстра енергетски ефект по земјата, па и каде има сила нема правдина, иако сигурно ќе има канали преку браните каде би се движела рибата, но тоа ќе биде вештачки момент кој како со јагулите во охридско езеро нема никогаш да профункционира...
|
||||
pbanks
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
Quote Reply #259 Posted: 28-Oct-2008 at 14:05 | |||
Не сум стручен за ова и никогаш не сум читал повеќе за пловната врска Вардар-Морава... Но секогаш тој проект ми звучен утопистички. |
||||
beTon
Senior Member Joined: 25-Jun-2008 Online Status: Offline Posts: 3887 |
Quote Reply #260 Posted: 28-Oct-2008 at 14:00 | |||
добра Поента, но нејверојатно ќе се најде лек, таман може комотно да се трасира нова пруга бидејќи доколку сакаме да видиме некогаш брзи возови на К10 нормално е да се менува старава инфраструктура, па поефтино ќе биде да пуштат нова траса отколку да ја обновуваат старата, навистина ова ќе потопи многу муабети попат... инаку ова со централите целосно ја вади од бункер идејата за моравско-вардарски канал од дунав до егејот, идеја стара 100 години, која единствено била разработена т.е. на која во ’60тите има докторирано во париз еден од деканите на ТБФ - Емилијан Вилос (татко на сегашниот Доц.Д-р Илиос Вилос). зошто ова го мислам може да се види од подолниот текст...
|
||||
Post Reply | Page <1 11121314> |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |