build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Брза железница Будимпешта-Белград-Скопје-Солун

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
The Wild Boy View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2020
Online Status: Offline
Posts: 491
  Quote The Wild Boy Quote  Post ReplyReply #21 Posted: 20-Feb-2020 at 06:34
Видов ама сепак, пак 120km/h, па и 160 е далеку од брза железница. Зошто да одат по истата траса со кривини и да ја дуплираат, кога може да се направи сосема нова, како што предложив јас, а старата траса да си остане за старите регионални возови, и за товарните возови, а новата за брзи возови (од 160km/h до 200).
Зошто да одат со овој проект кој ќе ги чини може и поскапо, кога има и поедноставно решение.
Ако имаме мрежа со 200km/h и возови кои го дозволуваат тоа, знаете колку брзо ќе се стига, во споредба со кола. И така возовите ќе можат пак да се вратат во игра, и да станат конкурентни на сообраќајот со коли, па така да и МЖ ќе може да профитира.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #22 Posted: 19-Feb-2020 at 20:58

Wild boy, ова сигурно ќе те интересира:

http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=1103&PID=156903#156903


За делницата од Драчево до Велес пред неколку години е направена физибилити студија која опфаќа варијанта со нова двоколосечна пруга за постигнување на брзини од 160 km/h.

За други делници не знам дали воопшто е ставено на хартија макар барем толку конкретно.


Инаку за кај депото Лисиче без гајле
Не е воопшто проблем да се изведат два колосеци и воедно да се поврзат со депото. Не мора да има премостување, доволни се две свртници кои директно ќе се упатуваат кон депото.


Back to Top
The Wild Boy View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Jan-2020
Online Status: Offline
Posts: 491
  Quote The Wild Boy Quote  Post ReplyReply #23 Posted: 19-Feb-2020 at 19:13
Според мене, ако веќе прават брза железница, со момемталата траса низ која одат возовите е невозможно. Едно што, од Скопје до Велес минува низ брдо со многу кривини, и ако не се грешам максимална брзина е 80km/h. Пругата од Скопје до Велес не е во некоја лоша состојба, но сепак. Невозможно е и да се поднови да биде со 2 колосека за да има подобар проток на железничкиот сообраќај. Низ истата траса и товарни, и патнички возови поминуваат.
Слично е и делот со демиркаписката клисура. Стариот пат од таму минуваше, и новиот автопат кога се направи, се направи да минува низ брдото, ама пругата си остана на истата траса.
Прво за да се среди, ќе треба да се почне од делот од Железничката станица до Ж. Станица Лисиче. На тој дел дел од пругата од кај главната Железничка Станица до Депото, пругата се дели и едниот колосек оди во Депо, а другиот продолжува. Ќе треба да се направи, да се оддели посебен колосек што ќе завршува во депото,а посебен колосек кој што ќе биде со 2 шини кој што ќе оди до Ж. Станица Лисиче.
Ова го имам и сликовито објаснето:
https://ibb.co/ngynvcS
https://ibb.co/zsqBKtN
Овде на таа сликата со двете плави линии е веќе постоечката линија. Едниот коловоз се одделува од другиот и оди кон депото.
Решението за тоа е во другата слика (со црвените, и плавите линии), каде што ќе има влез и излез од депото, а двојниот коловоз ќе си продолжи понатаму, се до мостот после депото, кај Булевар Србија, т.е. железничкиот мост над Бул. Србија.
На една од сликите подоле, се гледа убаво дека има 3 шини, но 2 од тие кои што искачаат од депото не одат нигде, и завршуваат, а таа останатата е едниот коловоз кој што е од железничка до лисиче. Овде ќе треба да се среди овој дел и да се додаде и втор коловоз, или да се замени мостот со нов (или само шините), а за излезот од депото, може да се поврзе исто така како што нацртав на погорната слика. Од тука па се до малите мостови кај каналот кај горно лисиче, каде што пак на сликата подоле, може да се види убаво дека има повеќе мостови. Кога ќе се направи вториот колосек, или ќе се поврзе на еден од тие мостови или да се направи еден нов мост.
Еве како изгледа моменталната ситуација:
https://ibb.co/k5YkB1Y
https://ibb.co/x16NxQP
После ова се додава уште 1 колосек се до Ж. Станица Лисиче, која што ќе треба да се реновира од темел. Имам отидено таму, бев со другарче и можам да кажам дека е во многу очајна состојба.
Со ова испаѓа дека ќе може да се среди овој дел до Ж. Станица Лисиче, без никакви огромни проблеми.
Е сега, после Ж. Станица Лисиче, некаде на пола измеѓу Ж. Станица Лисиче, и Зелениково, колосекот да се раздели од веќепостоечкиот (бидејки накај Зелениково и после, почнува тој ридестиот дел и кривините, што поминува покрај реката вардар, се до Велес),ќе треба да се направи сосема нов колосек кој ќе оди покрај автопатот Велес - Скопје (како што е прикажано на сликата подоле), а накај Петровец ќе треба да се раздели и да оди друг колосек кон Меѓународниот Аеродром, а може и да продолжи понатаму после Аеродромот, и да се спои со пругата од другата страна (онаа што оди кон Куманово и Србија), и да се формира еден вид на Железничка Обиколница, па така да на пример, ако има директни линии Солун - Белград или Солун - Будимпешта, да не мора да се поминува преку нашата железничка станица.
Еве го истото сликовито објаснето:
https://ibb.co/bF7TqZ0
Е сега кај Велес новата линија или ќе треба да се спои со веќепостоечката (онаа што навлегува во градот), која што е 1 колосек, па таа бидејки поминува баш низ градот и низ многу земјишта и куќи, скоро е невозможно да се прошири. Овде има доста сообраќај, многу товарни возови поминуваат исто така. Тука се делат колосеците. Еден оди за Битола, Еден за Кочани, а другиот (најфреквентниот, и најкористениот) за Гевгелија. Па така да ќе треба да се изгради сосема нова Железничка станица во Велес која што ќе служи за поврзување со новиот колосек. Од овде нештата стануваат поедноставни. Теренот по повардарието е прилично рамен, и нема којзнае колку кривини. Е овде ќе треба само да се прошири веќепостоечкиот колосек, да се додаде уште 1,и да се направат кривините поблаги, за да можат возовите да возат со голема брзина без никаков проблем.
Со ова останува делот кај Демиркаписката клисура (Прикажано на сликите подолу. Плаво = постоечка траса, Црвено = Нова Траса), каде што новата траса ќе оди како што оди новиот Автопат. Ќе се искачи низ брдото, и ќе оди до Гевгелија.
Еве го истото прикажано на слика:
https://ibb.co/W3WpF11
После тоа, останува еден мал дел од Гевгелија, до границата, каде што ќе треба да се прошири колосекот, а од Грчката страна се гледа дека веќе имаат почнато (Прикажано на сликите подолу)
https://ibb.co/TmSR8nx
https://ibb.co/C0Yh3Jk
https://ibb.co/B2rdtGW
https://ibb.co/XXycrzK
https://ibb.co/7WNKkCJ
На една од сликите со плавата линија е означено каде оди веќепостоечката траса (пак по повардарие), а со црвената линија е означено каде го градат новиот колосек. После ова, ако не се грешам колосекот до Солун е со 2 шини, се спојува со Солун - Атина (ако не сум грешка), а и да не е, сигурен сум дека Грците лесно ќе го средат тоа, бидејки понатаму не приметувам никакви планини, ридови.
Од Српската страна исто така во полна пареа се гради од Београд до нови Сад, па така да ќе им остане делот накај Ниш - Врање кои што можат лесно да го средат (за делот кај Грделичка Клисура не сум сигурен, ама постојат виадукти и тунели), и ќе остане делот од Табановце до Скопје, кој што може лесно да се среди, само што ќе треба дел од колосекот да ги избегнува помалите општини и села, бидејки во повеќето од нив се вози поспоро, се поминува низ доста улици, а и поминува низ доста куќи, па така да не се исплати да се проширува таму. Е вака би можело да се направи брза железница. Прво да се средат веќе постојните колосеци, да се прошират, и да се изгради нови каде што ќе треба.
Ова е мое видување, јас вака си ги замислив работиве, цртежите не се нешто посебни, не сум некој професионалец у цртање, се е аматерски направено.
Ако има некој луѓе во МЖ, или во Влада слободно ова може да им се прати како пример. Зошто да се фрлаат милиони на подновување на веќепостоечките колосеци, кога нема да има некаков ефект. 95% се е на 1 колосек (1 шина), и не вреди да се инвестира, едино еве кај повардарието од Велес до Демир Капија каде што теренот е поприлично рамен, па таму да се прошири колосекот (да се додаде уште 1 шина).
Сепак, јас сум скептик за ова, и не верувам дека во наредните 10 години некој ќе направи нешто. Џабе сега зборуваат, од наша страна слабо дека некој ќе се нафати на вакво нешто, а особено не на ова што го спомнав јас. Едно у најлош случај е да го подноват веќепостоечкиот колосек, да фрлат пари на нови возови кои што ќе изгледаат нешто подобри од веќепостоечките, и да кажат еве нови побрзи возови, а пак да возат по 60-80km/h.
Back to Top
Zelenikovo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Oct-2017
Online Status: Offline
Posts: 1631
  Quote Zelenikovo Quote  Post ReplyReply #24 Posted: 01-Sep-2018 at 16:18



њу ворлд ордер и всичко е можно комшо, но прво ќе расчистат терен за полесно да оди изведба, ето немаат ли кинези ко хојти во арсенал, но се ми се чини хиперлуп во такви оконости ќе им биде поизводлива опција, бар потешко ќе може да се саботираат такви траси а веројатно и полесно ќе се репарираат, од кој аспект пловна вардарска долина ќе им биде долгорочно постратешка опција, но кој и што и да спростри е последни од тоа ќе имаме аиросвен ако не си дозволиме стандардизирано учипување та ко ботови и да може да се возоми во нивниот еугеничарски филм, Не Дај Боже бидејќи така заради краткотраен футуризам би трампале Вечно Блаженство, но ако мнозинството посакува преку Леб погача тоа и ќе им биде!

проблемот е што и при Г-хајспид опции пак грото Луѓе ќе си тераат друмски, ко што и сега не секој може да тера авионски, а и оние кои можат да си дозволат аеро аир денеска тоа не е остојан транспортен мод туку од време на време, та така и со хајспидка ниту екологија особено ќе се оправи ниту пак ќе се надминат аеро статистики, на страна сите ризици да сме директно зависни од поголеми играчи заради нивни бакшиш ко рушвет за доброволно отстапување сувереност!

Back to Top
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 1377
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #25 Posted: 01-Sep-2018 at 15:38
Originally posted by Zelenikovo



но, да гледаме оптимистички, може баш америте сега на чело со трамп заради некоја нова постојна геостратешка соработка со Кина оваа идеја и да ја дозволат, во спртивно ќе оди хајспидкава за Будим виа Софија ...

По сичко изглежда дека америте нема да ја дозволат оваа идеја..
Back to Top
Zelenikovo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Oct-2017
Online Status: Offline
Posts: 1631
  Quote Zelenikovo Quote  Post ReplyReply #26 Posted: 01-Sep-2018 at 14:55



во секој случај нема да биде топ хајспидка по К-10 ниту Г ниту Д туку Ц класа на брзи возоио ова значи ситен поклон ем мали очекувања ...

https://www.railfreight.com/corridors/2017/08/18/china-continues-silk-road-rail-project-in-serbia/

може Г или Д ќе тераат по јужниот свилен коридор!?

https://www.railfreight.com/corridors/2018/02/09/europe-china-rail-strategy-must-harness-potential-of-southern-silk-road/
Back to Top
Zelenikovo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Oct-2017
Online Status: Offline
Posts: 1631
  Quote Zelenikovo Quote  Post ReplyReply #27 Posted: 01-Sep-2018 at 03:33

охо може да очекуваме и кинезите да ги изгубиме како спона за Неутрална и Независна Република Македонија доколку колебаме и понатака на што сме, а ова фрла ново светло и на преспаниот За-Ци дил, односно од ова може да се извлече заклучок дека сириза навистина се надева дека истиот кај нив ќе помине доколкј кај нас на мала врата се протне, а можеби токму и ваков морков може да спинуваат на својата јавност за да ја аклиматизираат при евентуален јавен калабак, но тогаш ме чуди зошто како адут ова го немаат предреферендумски sds тука!?

https://china-cee.eu/2018/08/03/greece-external-relations-briefing-sino-greek-relations-flourish-within-and-beyond-161/

сепак чисто се сомневам дека кинезите ќе се пишманат илити грците ќе ги стопираат доколку за-ци дилот не помине потака од тргни-застани ратификација, но попрво на маса се глобални ризици него локални зицери апропо еден ваков проект, можеби светски еконосмки колапс, можеби светски тестесторонски вител, можеби глобален природен отпоздрав, но убо е да гледаме на и веруваме за подбро хајспид утре кое пак посекако вака нема да бидне чист ас и за нас бидејќи Скотје вака би станал глобален град со се тоа и сите ризици кои одат со еден таков ко регионален центар кој ќе ги апсорбира на ангро многу комшиски кадри и светски економски мигранти, заради што уште сега е паметно да се премести тежиштето кон нов град ко тоа концептот за Македон, конечно да се забрани уште сега добивање дозвола за престој и лична адреса на нови доселеници во метрополата за да не се продуцира уште поголема еколошка и етничка демографска катастрофа, но ако некогаш бидне ова ризик тоа би било в средината од веков кога потенцијално со ова темпо и во околности на регионален центар настане мегалополис налик Ку-Ско-Те иако неговиот рбет зависи како ќе се димензионира урабното планирање во главниот град дали ќе се шири кон Исток и Запад или пак Север и Југ она наместо висококатници во Скопје предградија врзани со ЛРТ од Куманово преку Скопје до Тетово што можеби немаше да биде глупост ако аеро-загадувањето не е норма за се поголем број здравствено попарени сограѓани!


Back to Top
Zelenikovo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Oct-2017
Online Status: Offline
Posts: 1631
  Quote Zelenikovo Quote  Post ReplyReply #28 Posted: 20-Nov-2017 at 11:33

дај некој нека праша у влада какво мислење имаат за ккнеската хајспидка, колку да бидеме на чисто дали и сдс се за вакво нешто, бреј нашиве медиуми ни порано ни денес нит за лек не рециклираат инфо за потенцијална ваква пруга, а не пак предизборно да ги чешлаат партиите за став ...

http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=296&PID=223233#223233

мислам не е лошо да пуштат и еден некоја нова верзија за Просторниот План на земјава, а каде ќе видиме бар на хартија една ваква проекција, која и повеќе од очигледно е дека пополека но сигурно завозува, прашање е само дали и кога и на воа вв бодстил ќе стават вето та кони во случајот со турски тек спрегнат некое ново диво насеље, можеби две ..

но, да гледаме оптимистички, може баш америте сега на чело со трамп заради некоја нова постојна геостратешка соработка со Кина оваа идеја и да ја дозволат, во спртивно ќе оди хајспидкава за Будим виа Софија ...
Back to Top
+Protagorist View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 3588
  Quote +Protagorist Quote  Post ReplyReply #29 Posted: 04-May-2016 at 03:50



13.04.2016 - The Chinese side believes that COSCO's investment in Piraeus is a "win win" situation. This argumentation is reasonable. The implementation of the "One Belt, One Road" initiative will involve Greece's biggest port, especially if the China-Europe Land-Sea Express Route is constructed... http://www.globaltimes.cn/content/978433.shtml


заради солунското пристаниште утре кинеската свилена рута наместо да оди по основниот Orient/East Med Corridor ќе тера по 'споредниот' Orient/East Med Corridor (MX)

The ambassador also mentioned the Belgrade-Budapest railway, whose blueprint involves plans to continue through Skopje (Macedonia) toward Piraeus (Greece). In the best case scenario, the railway is supposed to become a nexus between the Mediterranean Sea and the North and Baltic Seas, known as the China-Europe Land-Sea Express Route – a behemoth project which entails cooperation between a large number of European countries and which has a European doppelganger, the Orient/East Med Corridor. [1]

HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
Back to Top
+Protagorist View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 3588
  Quote +Protagorist Quote  Post ReplyReply #30 Posted: 03-May-2016 at 04:05

кое чудо би се случило попрво ... а ако навистина во план е и' континентална траса, може за сигурно да се надеваме и на локална супер брза вожња, освен и кај нас ако не се најде некој еж да ја стопира идејата [1]

http://www.wallstreetdaily.com/2016/04/21/china-europe-silk-road-railway/

за да разбијам скепса ќе потенцирам дека кинезите се толку инвестициски нафатирани да во однос пр. на сад и европа се недостижно помалку задолжени, иако на краток рок побрзо од било кој имаат зацапано во долгови, но вакви проекти колку што се ултра брзи толку се и ултра исплатливи, јасно доколку товарните возови го имаат главниот збор


HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
Back to Top
kultuzin View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 3811
  Quote kultuzin Quote  Post ReplyReply #31 Posted: 27-Apr-2015 at 21:32

Македонија потенцијален логистички центар за побрз железнички транспорт

Apr 27, 2015Јовица ПауноскиМакедонија0

Македонија потенцијален логистички центар за побрз железнички транспорт

Раководители на железнички компании од регионот и кинеската компанија КОСКО анализираат логистички решенија за ефикасни брзи транспортни патишта од пристаништето Пиреја преку железничките мрежи на територијата на Македонија до Централна Европа.

Според оценките од денешната средба во Скопје, што ја организираат МЖ Транспорт и КОСКО, со развој на транспортната мрежа и создавање железнички собирен пункт на стратешко место во Македонија, ќе се забрза транспортот на стока и ќе се зголеми конкурентноста на компаниите и економиите.

– Одамна ја имаме идентификувано и можноста Македонија да стане логистички центар на оваа рута по овој коридор. Целта на денешниот состанок со кинеската компанија во соработка со македонските железници и железниците во регионот е да се идентификува локација во Македонија која долгорочно би можела да претставува еден логистички центар, а понатаму тоа ќе биде основа и евентуално за формирање некаква посебна зона каде би можело да има и полесно производство, како и други услуги коишто се важни, изјави вицепремиерот за економски прашања Владимир Пешевски.

Поврзувањето на Македонија со регионот, оцени Пешевски, е она што ќе ги решава реалните проблеми и на странските и на домашните инвеститори, ќе ја зголемува нивната конкурентност и ќе создаде можност и за нови инвестиции и создавање нови работни места.

Шеесет проценти од увозот на стоки во Македонија пристигнува преку Океанскиот пат на свилата од пристаништата во Пиреја и Солун. Во Македонија железничкиот транспортен сообраќај во вкупниот транспорт учествува само со 10 проценти, што, според Пешевски, во голема мера се должи на застарената железничка инфраструктура.

Се работи, истакна, на подобрување на патната и на железничката инфраструктура. – Веќе имавме разговори за изградба на брза железница со кинеските власти, а паралелно македонската Влада поддржува околу 10-ина проекти, дел за изградба на нови железнички станици и обновување на постојната железничка инфраструктура, дел за изградба на нови железници и за набавка на возови и вогони, рече Пешевски.

На пристаништето во Пиреја, во кое КОСКО инвестираше 700 милиони евра, годишно впловуват 24.000 транспортни бородови, а според вицепремиерот, очигледно е дека подобрувањето на патната инфраструктура во Македонија ќе биде од обостран интерес.

Според директорот на МЖ Транспорт Никола Костов, Македонски железници првпат се промовираат како регионален лидер во железничкото поврзување, момент што треба да се искористи и Македонија да стане логистички центар имајќи ја стратешката позиција и европската позиција. Проектите што ги имаме во соработка со Владата треба да ги искористиме пред се од аспект на железничката инфраструктура, товарните вагони, новите патнички возови,… рече Костов, оценувајќи дека тоа ќе овозможи просперитет и оти за кратко време ќе се зголеми обемот на работа и во товарниоти во патничкиот сообраќај.

Јелисавета Георгиева, потпретседател на Стопанската комора на Македонија, истакна дека реализацијата на идејата за создавање железнички собирни пунктови во земјата и понудата на логистички решенија за ефикасни и брзи транспортни текови од и за Европа во целост се вклопуваат со барањата и потребите на бизнисот.

– Идејата и потребата за што подобро и поефикасно интегрално и инфраструктурно поврзување на економските центри од поширокото опкружување со балканските водени пристаништа, вклучувајќи го пристаништето во Пиреја за бизнис заедницата не е никаква новост, а особено сега потребата за излез на трети пазари на македонското стопанство преку користење на најблиска и најекономична транспортна поврзаност е се понагласено, рече Георгиева.

Основниот бенефит од реалзиацијата на тој процес, порача, би бил значително подобрување на конкурентноста на домашните производи на странските пазари.

Не треба да се заборават, потенцира, и бројните проблемите кои постојат од административно техничка природа, како што се неунифицираноста на правната легислатива, шареноликоста на прописи од сообраќајната и царинска сфера, разноликоста на патните такси и давачи, нетарифни бариери по разни основи. Тоа значително го оспорува транспортиниот циклус од почетната до крајната дестинација за која треба да работат сите заеднички од аспект да може да се намали влијанието на наведените прашања и проблеми, рече Георгиева.
http://tvorbis.com.mk/?p=4602

Ovoj proekt i GASOT da ni se sluci ke bide ogromen potencijal za tazvoj.
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #32 Posted: 13-Mar-2015 at 23:13

она претпоставката за поскапи билети ме багира што би рекол панкс, која е логиката да бидат поскапи картите од постојните цени, прво државни претпријатија се посреди, а потем и доколку сакаме желеницата да биде озбилна транспортна алтернатива мора власта да се погрижи цените да бидат сразмерни за стандардот на граѓаните
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #33 Posted: 13-Mar-2015 at 18:33
И овде се коментираше дека теретните возови неможат да сообраќаат со толкава брзина.Но не е исто да се вози воз по сегашнава железница, и по потполно нова на која можаи да се вози 160 км/ч.Патничките ќе си возат со таа брзина,а товарните ќе чекаат `укрштај` и после ќе си возат на раат ама не со сегашните 30-40 км максимум или на местата каде е пругата оштетена со 10 км/ч/

ќе се вози со константна брзина од 70,80,па и 90 км/ч
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #34 Posted: 13-Mar-2015 at 16:41

интересно размислување за економист, само заборава дека и по брза пруга може да се менаџираат спори товарни возови, со оглед дека истата треба да биде двотрачна т.е. со два колосека

Although described by the Serbian government as a high speed railway, the agreement envisages upgrading 184 route-km of existing line in Serbia and 166 route-km in Hungary to provide a double-track mixed traffic route suitable for a maximum speed of 200 km/h. [1]


...

Ekonomista Milan Kovačević ocenio je da pruga Beograd-Budimpešta nema direktne veze s lukom Pirej, jer brza pruga, prema njegovoj oceni, ne služi za teretni saobraćaj. "Niko pametan ne bi brzinom preko 200 kilometara gurao teret. Za teret je neophodna dobra organizacija i pouzdana isporuka, a ne brzina samog voza", rekao je on.

Kovačević je naveo da bi za Kinu bilo značajno da napravi jednu takvu brzu prugu u Evropi, na pravcu njihovih tokova robe, ali da se postavlja pitanje koliko je to isplativo za Srbiju.

"Bojim se da to nije isplativo, stalno se priča o nekim prijateljskim vezama, o nekom prestižu, povezuje se sa lukom u Grčkoj, a nema nikakve logike da voz iz pirejske luke ide 'klaj-klaj' do Đevđelije pa odatle do naše granice još sporije, pa kroz Srbiju još sporije... stvarno nije ubedljivo", ocenio je on.

Kako je istakao, brze pruge služe za prestiž neke zemlje, pokazatelj da je zemlja tehnološki napredna, a neophodne su i za masovni putnički saobraćaj.

"Ako ćemo mi uložiti više stotina miliona evra u tu prugu, postavlja se pitanje imamo li dovoljno putnika, koji će biti spremni da plate kartu čija će cena biti slična avionskoj karti", dodao je Kovačević.

On je ocenio da Kinezi imaju "viška novca", i da im je isplativije da umesto držanja novca u obveznicama američke banke, što donosi sve manju kamatu, "novac daju Srbiji koja će ga vratiti s kamatom, a Kinezi će tako povećati svoj bruto domaći proizvod".

"A mi šta radimo? 'Uvozimo' prugu, a nismo dobro videli ni da li nam se to isplati", rekao je Kovačević, i dodao da je neophodno pre realizacije projekta uraditi studiju opravdanosti.

On je napomenuo da Srbija više koristi barsku, nego neku grčku luku, i da je šteta što Srbija ne razvija rečnu luku, jer veliki rečni brodovi mogu dolaziti sve do Beograda, pa bi bilo pametno da Srbija u međudržavnim pregovorima forsira crnomorski i dunavski pristup Beogradu.

Nova Vlada Grčke je saopštila da namerava "zaustavljanje" nekoliko procesa privatizacije, među kojima i Luke Pirej, a Kovačević je ocenio da to treba uzeti sa rezervom jer tek ostaje da se vidi hoće li to moći i da se ostvari.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2015&mm=01&dd=29&nav_id=952336


Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #35 Posted: 10-Mar-2015 at 22:05

кај нас ко и за гасовоот та и ск'14, она ќути си трај си, прво скокни сетне речи оп

Ministarstvo: Gradnja pruge počinje do kraja 2015

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture saopštilo je danas da Srbija nastavlja rad na modernizaciji pruge Beograd-Budimpešta, bez kašnjenja i da će radovi početi do kraja ove godine.

Do juna će biti urađena studija izvodljivosti sa projektom, a početak radova očekuje se u poslednjem kvartalu 2015. godine, precizirano je u saopštenju. Ističe se da su već počele aktivnosti na modernizaciji pruge Beograd-Budimpešta, jer su iz ruskog kredita već obezbeđena sredstva za pojedine deonice. Krajem prošle godine vlade Kine, Srbije, Mađarske i Makedonije potpisale su sporazum o modernizaciji železničkog saobraćaja, sa nemerom da se prvo izgradi brza pruga od Beograda do Budimpešte, a potom od Beograda ka Makedoniji i dalje ka Grčkoj. Kina se uključila u taj projekat jer joj je interes da robu dopremljenu do Pireja transportuje železnicom do evropskih zemalja. Odluka nove grčke vlade da obustavi privatizaciju luke Pirej izazvala je polemike u srpskoj javnosti da li će se raditi na modernizacije pruge Beograd-Budimpešta. Prethodna vlada u Grčkoj planirala je prodaju 67 odsto udela u luci Pirej, za šta je bila zainteresovana kineska kompanija COSCO koja već ima 35-godišnju koncesiju za proširenje dva najveća kontejnerska terminala u toj grčkoj luci.

http://www.danas.rs/danasrs/iz_sata_u_sat/ministarstvo_gradnja_pruge_pocinje_do_kraja_2015.83.html

Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #36 Posted: 07-Mar-2015 at 22:12



битно седнавме на маса, така да веќе не е празен муабет, а што и да излезе само на арно нека е

http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=3117&PID=188365#188365
Back to Top
Navigator View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-May-2014
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 678
  Quote Navigator Quote  Post ReplyReply #37 Posted: 30-Jan-2015 at 13:40
Originally posted by beTon


можеби она што ние требаме да го направиме во овие околности е да ја искористиме кинеската заинтересираност за еден ваков проект и да им понудиме некоја соработка за кревање на колска и некое ЛРТ или Трам да извадиме со нивна помош - она лиценца од кончар, кредит и пруга од Кина, а и некое нивно маглев know-how би било пожелно да купиме бар ко абер за на МФ односно ЕТФ   
Муабетот ти е на место. Иако Колска и новата железница немаат премногу допорни точки. Колска наскоро ќе добие нов газда, само што со оглед на моменталтниот интерес, не сум сигурен дека баш ќе бидат кинези.
Back to Top
Superman View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 154
  Quote Superman Quote  Post ReplyReply #38 Posted: 29-Jan-2015 at 22:22
„НЕ“ за приватизацијата во Грција – што значи ова за Македонија?

Новата влада ги сопре старите проекти. Грчката инфраструктура ќе остане на Грците, нема да се продаваат ни електростопанството, ни пристаништата, ни аеродромите, ни железниците, ни рафинериите – ова беа првите изјави дадени од министрите за развој и за енергетика откако влегоа во кабинетите. И премиерот Алексис Ципрас потврди дека нема да отстапи од ветувањата дадени во предизборната програма меѓу кои е и враќање на работа на административците кои биле неправедно отпуштени.

„Не дојдовме до овде, да ги преземеме институциите за да уживаме во моќта туку за радикално да ги промениме начините на владеење и управување со оваа земја“ изјави Алексис Ципрас, премиер на Грција.

И Македонија може да има последици од промените во Грција. Поради стопирањето на приватизацијата на Пиреја се проблематизира тргнувањето на балканскиот брз воз. Железничката инвестиција Кинезите ја планираа во пакет со купување на најголемото пристаниште за кое веќе имаат 35 годишна концесија. Кинескиот амбасадор веднаш побара прием кај грчкиот премиер, а порака стигна и од Пекинг.

„Имаме намера да побараме од грчката Влада да ги заштити правата и легитимните интереси на кинеските компании во Грција“ вели Сун Наинг, портпарол на Министерството за трговија на Кина.

Нема да се приватизира ни малцинскиот државен удел во Хеленик Петролеум кој е доминантен сопственик на ОКТА, а веројатно ќе пропаднат и плановите за продажба на фирмите - ќерки на Националната банка на Грција меѓу кои е и Стопанска Банка – Скопје.

На ваквите најави веднаш реагираше и атинската берза – индексите паднаа за 7%, а акциите на банките загубија дури 22% од вредноста.

Сепак, најголемиот предизвик за новата Влада допрва следува - преговорите со европската тројка кредитори, мерките за штедење наспроти владината платформа. Постојната кредитната линија за Грција истекува на крајот на февруари.

„Тие две работи можат да се покажат како некомпатибилни. Во моментот сметам дека шансите Грција да се откаже од еврото се 20 до 25 проценти, мислам дека тоа не е незамисливо, а пазарите засега го потценуваат можното влијание од ова“ вели Ник Бикрофт, Саксо банка.

Со или без евро Грција мора да го врати долгот. Унијата нема да попушти. Претседателот на Европската Комисија со директна порака до грчкиот премиер.

„Ние ги почитуваме резултатите од гласањето во Грција, но и Грција треба да ги почитува останатите, јавното мислење и останатиот дел на Европа“ изјави Жан Клод Јункер, претседател на Европската Комисија.

Токму бришењето на најголем дел од државниот долг кој изнесува 316 милијарди евра или 170% од БДП беше главниот адут со кој СИРИЗА однесе убедлива победа во Грција.

Никола Крстиќ

http://alfa.mk/News.aspx?id=88834#.VMqkl2jF9ic

Edited by Superman - 29-Jan-2015 at 22:24
The One Whose Name Cannot Be Spoken...
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #39 Posted: 29-Jan-2015 at 15:47

кој го прашува Ципрас можеби ќе треба тој да ги праша нив [1] што би било кога би било

впрочем и вака како што е постојнава ситуација, на Кина и одговара да гради брза пруга, и не бидејки така би требало да заработи, туку бидејќи така се позиционира тука, и тоа за ефтини пари, додека и се може и додека ние и Србија сме неврзани целосно за еу а грците се у аут

можеби она што ние требаме да го направиме во овие околности е да ја искористиме кинеската заинтересираност за еден ваков проект и да им понудиме некоја соработка за кревање на колска и некое ЛРТ или Трам да извадиме со нивна помош - она лиценца од кончар, кредит и пруга од Кина, а и некое нивно маглев know-how би било пожелно да купиме бар ко абер за на МФ односно ЕТФ   
Back to Top
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #40 Posted: 29-Jan-2015 at 10:37
Ципрас не го дава пристеништето во Пиреј на Кинезите. Ако тоа се случи, дали кинезите ќе инвестираат во оваа пруга?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.172 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.