build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Останати теми > Останати теми
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Македонски градежни компании во странство

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #21 Posted: 21-Feb-2011 at 23:30

СРПСКИТЕ И ХРВАТСКИТЕ ГРАДЕЖНИЦИ ВО ПОХОД НА РАБОТИ ОД НЕКОЛКУ МИЛИЈАРДИ ДОЛАРИ


Македонската оператива постепено се враќа на странските пазари


Градежниците од поранешните ју-републики прават напори за заедничко учество на големи инфраструктурни проекти во Либија, Алжир, Иран, Русија и поранешните советски републики. Тоа се големи инвестициски проекти што ќе бидат градени во наредните 10 до 15 години


Градежниците од поранешните ју-републики прават напори за заедничко учество на големи инфраструктурни проекти во Либија, Алжир, Иран, Русија и поранешните советски републики. Тоа се големи инвестициски проекти што ќе бидат градени во наредните 10 до 15 години. Вредноста на тие работи ќе бидат и до неколку милијарди долари, а реализацијата ќе почне во првата половина од оваа година.

За таа цел денеска во Стопанската комора на Србија во Белград ќе се одржи состанок на кој ќе бидат присутни претставници на најголемите градежни компании и тоа 21 компанија од Хрватска и 23 од Србија. Тие ќе разговараат како здружени, српските и хрватските градежници да можат полесно да дојдат до банкарски гаранции за големи градежни работи на кои директно ќе работат неколку илјади градежни работници и над десетина илјади вработени во фабрики од придружните дејности.

-Големите странски инвеститори, посебно од Алжир, Либија, Русија и поранешните земји од Советскиот Сојуз, бараат поранешната југословенска оператива повторно обединета да најде место на тие пазари. Хрватите ги повикуваме да заедно со нас настапат на трети пазари бидејќи и кај двете страни ни фали занатска елита: добри инженери, мајстори. Заеднички можеме таквите големи потфати да ги завршиме до крај - велат од Стопанската комора на Србија.
Се очекува српските и хрватските градежници да се договорат околу заедничкиот настап во регионот и споменатите земји на деловно-станбени објекти, хидроградба, изградба на патишта, болници, трговски центри и други објекти.

Марија Петровска од Стопанската комора на Македонија вели дека во скоро време треба да се одржи слична средба на претставници на македонските и српските градежни компании за вклучување на нашата оператива во изградба на големи инфраструктурни проекти на странски пазари.
-Македонски градежни компании и сега настапуваат на одредени проекти заедно со српски, хрватски, украински и полски компании. На пример, "Бетон" работи во Србија и соработува со тамошни градежни компании, а "Гранит" со украински и полски фирми. Значи, и сега се соработува со фирми од поранешните ју-простори, но само онаму каде има заеднички интерес - вели Петровска.

Павел Трендафилов од Синдикатот за градежништво и проектирање при ССМ смета дека македонската градежна оператива постепено се враќа на странските пазари. Според него, со искуството што го поседува македонската оператива и квалитетот на изведените работи во изминатиот период, се гаранција дека нашите градежници ќе дадат голем придонес во евентуалните заеднички настапи со компании од поранешна Југославија на африканскиот пазар и државите од Блискиот Исток каде претстојат големи инфраструктурни зафати. Алжир планира во наредниот период во инфраструктурни проекти да вложи околу 100 милијарди долари, Либија 50 милијарди, Иран 70 милијарди, а поранешните советски републики и Русија над 100 милијарди долари.

Според податоците на Државниот завод за статистика, во текот на 2010 година, вкупната вредност на договорените градежни работи во странство надминала скромни 3,7 милијарди денари (60,4 милиони евра). Лани градежната оператива од Македонија во странство извршила градежни работи во вредност од над 2,2 милијарди денари (37,1 милиони евра).

http://www.vecer.com.mk/?ItemID=4DDBC6D13011954ABE59AF13392BB9F6
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #22 Posted: 14-Feb-2011 at 14:37
pa mislam deka polska tamu granit rabotese na izgradba na avtopat
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #23 Posted: 14-Feb-2011 at 14:05


За која држава се работи?
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #24 Posted: 14-Feb-2011 at 11:57

Гранит АД - ценовно чувствителна информација

14.02.2011 | Автор: Сеи Нет

Македонско полскиот конзорциум ГД Гранит АД и НДИ Со(изведувач) писмено ја извести Генералната Дирекција за национални патишта и автопати (ГДНПиА-инвеститор) дека сака да го раскине договорот по вина на ГДНПиА-инвеститорот. Согласно договорот, доколку не дојде до спогодба помеѓу изведувачот и инвеститорот, во рок од 14 дена од предавањето на вакво известување откажувањето формално стапува во сила.

http://daily.mk/cluster3/47762c1ec1d6829c7a965349cf6b8d28/595359
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #25 Posted: 10-Feb-2011 at 16:47
Лани договoрени 22 отсто повеќе градежни работи во странство од 2009-та

Скопје, 10 февруари 2011 (МИА) - Во текот на минатата година вкупната вредност на договорените градежни работи во странство изнесуваат 3.715.596.000 денари што е за 22 отсто повеќе во споредба со 2009 година.

Според податоците на Државниот завод за статистика, во периодот јануари - декември 2010 година градежната оператива од Република Македонија во странство извршила градежни работи во вкупна вредност од 2.282.111.000 денари што е за 15,1 отсто помалку во споредба со истиот период од претходната година.

Во наведениот период е забележан зголемен обем на договорените градежни работи во Украина, додека на другите пазари е регистриран намален обем. Како нови пазари се јавуваат Германија, Романија, Словачка, Полска, Словенија, Холандија, Италија и Австрија.скс/са/13:20

http://www.mia.com.mk/default.aspx?vId=81055766&lId=1&pmId=504
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #26 Posted: 03-Feb-2011 at 14:02
МАКЕДОНСКИТЕ КОМПАНИИ И РАБОТНИЦИ СЕ ВРАЌААТ ОД СОСЕДСТВОТО
Градежниците ја губат работата во странство

Елена Костовска


Македонските градежни компании го губат пазарот во земјите во регионот, а слободните градежни работници масовно се враќаат дома поради намалената градежна оператива, предупредуваат од Синдикатот на градежните работници. Оттаму велат дека застапеноста на македонските градежни компании во Црна Гора е сведено речиси на нула, додека во Албанија е значително намалена во споредба со периодот кога беа главни учесници на пазарот. Иако министерот за финансии Зоран Ставрески најави пораст на градежниот сектор од 4,8 проценти за годинава, во синдикатот се скептични и велат дека тоа е тешко остварливо. - Хрватска со која единствено имаме потпишано спогодба за преземање работници ја намали квотата за македонски градежници за 50 проценти. Словенија уште на почетокот на минатата година го забрани влезот на градежни работници од странство. Ние, пак, сме во фаза на потпишување меморандум со поранешните југословенски републики за заштита на градежните работници - вели Павел Трендафилов, претседателот на Синдикатот на градежниците. Во Црна Гора странските инвестиции се преполовени, за разлика од порано, кога Русите градеа на секој чекор. Македонските фирми што работат во оваа земја велат дека таму не се вложува како пред две години, кога се градеше масовно и многу се заработуваше од градежништвото. - Се инвестира, но сега во инфраструктура, патишта, водовод, се што претходно не се правеше. Под напливот на странски капитал цената на земјиштето и на недвижниот имот многу се зголеми и за некои неатрактивни локации во камениот дел над Будва земјиштето достигна цена од 600 до 700 евра за еден квадратен метар. Сега се враќа на нормалата, но и помалку се гради - вели Атанас Петров, директорот на градежната компанија „Торос“. Од другите традиционални партнери на македонските градежници, во Украина работи само една македонска компанија. Оваа источноевропска земја минатата година изградила речиси 1.000 километри пат, а за оваа година планира 1.200 километри.
Според последните податоци на Државниот завод за статистика за периодот од јануари до ноември вредноста на завршените градежни работи во странство се 23 милиони евра, или за 35,9 проценти помалку од истиот период во 2010 година.

http://www.vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=2&tabid=1&EditionID=2232&ArticleID=155766
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #27 Posted: 29-Dec-2010 at 20:22
Македонските градежници го градат патот на свилата ading_kazakstan_thumb.jpgКомпанијата АДИНГ изведувач на реконструкцијата на меѓународниот транзитен коридор „Западна Европа - Западна Кина“. Компанијата е вклучена во изградбата на цементно-бетонски коловоз на автопатот со ширина од 2 x 9.25 м и дебелина на бетонскиот слој од 25 см. Вкупна должина на двете ленти кои треба да се изведат е околу 44 км. Во период од само 2 месеца (октомври и ноември оваа година) се направени вкупно 13,5 км од страна на АДИНГ.

Работите што ги прекина зимата, ќе продолжат напролет. Градилиштето е на југот на земјата, во Жамбилската област која се наоѓа во близина на градот Тараз. Градиме и реконстуираме пат кој поминува преку целиот Казахстан и e долг повеќе од 2000 километри. Проектот се финансира со кредит од Исламската банка за развој. Тимот е интернационален, покрај неколкуте екс Ју експерти, има Французи, Американци, Германци" , вели Златан Ѓурѓиќ, дипл.град.

 

Повеќе во број 147/148.

  http://www.porta3.com.mk/index.php?option=com_content&task=view&id=2788&Itemid=122

ading_kazakstan.jpg


Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #28 Posted: 18-Sep-2010 at 08:45
Гранит“ бара уште шест милиони евра од Косово

Дебар, 17 септември 2010 (МИА) - Македонската градежна компанија „Гранит“ упатила барање до највисоките косовоски инситуции, до претседателот Фатмир Сејдиу и премиерот Хашим Тачи, како и до раководството на аеодромот во Приштина, за исплата на шест милиони евра, пренесува порталот „Журнал“.

„Гранит“ од Косово бара да му се плати за извршените градежни работи на приштинскиот аеродром во 2008 и 2009 година.

Според порталот „Журнал“, раководството на аеродромот ги отфрлило сите досегашни жалби на компанијата. де/хс/ 19:15

http://www.mia.com.mk/default.aspx?vId=77013501&lId=1&pmId=501
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #29 Posted: 19-Aug-2010 at 09:14

АДИНГ ќе гради на коридорот „Западна Европа – Западна Кина”

Нов пробив на македонската компанија во Казахстан

ading
Македонската фирма АДИНГ деновиве склучи договор вреден повеќе од четири милиони евра, за проектот „Автопат - Тараз” во Казахстан. Станува збор за автопат во јужноказахстанската област Тараз, во должина од 57 километри, кој е дел од меѓународниот транзитен коридор „Западна Европа – Западна Кина” и е проект на Владата на Казахстан, потпомогнат од Светска банка.
На пазарот на оваа природно богата и далечна евроазиска земја, АДИНГ е присутен повеќе од 15 години, и има учествувано на повеќе значајни инфраструктурни проекти.
Договорот е склучен со казахстанската градежна компанија К-Дорстрои и претставува дел од нивниот договорен ангажман со вредност поголема од 135 милиони евра. Договорениот рок за изведба на работите е 10 месеци, или до крајот на 2011 година, со предвидени паузи во зимскиот период.

Конкретно, АДИНГ ќе учествува во контролата на изработка и вградување на цементно-бетонски коловоз, со примена на АДИНГ-ови материјали и адитиви. Во меѓувреме, отпочнати се подготовките за проектот и е формиран тим за негова реализација. На изведбата ќе работат околу 60 лица, од кои, од Македонија ќе бидат ангажирани околу 20 лица. Дел од нив се градежни инженери, технолози, архитекти и ќе работат како раководители на проектот, проект-менаџери и контролори при изведбата, а другиот дел се управувачи на градежни машини (бетонски финишери, секачи...)

Инаку, АДИНГ е водечка компанија во Југоисточна Европа за производство на хемиски производи за градежништвото, основана во 1969 година. Позиционирана во Скопје со својот најголем производствен капацитет и со својата матична фирма, Адинг денес извезува преку 90 производи во повеќе од 13 земји во регионот, на Блискиот исток и Азија.
Освен во Македонија, АДИНГ сопствено производство организира и во погонот во Бугарија и Казахстан, а наскоро со производство ќе започне и фабриката во Техеран, во Иран каде што веќе се пласира дел од производната програма на АДИНГ.

Со повеќе од 160 вработени, од кои 40 отсто се инженерски кадар (градежни инженери, архитекти, технолози и хемиски инженери), АДИНГ повеќе од 40 години успешно го следи своето мото, да се биде „состојка на секоја градба”.

http://www.biznis24.com.mk/node/9915


Edited by Cloverstack - 19-Aug-2010 at 10:07
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #30 Posted: 10-Aug-2010 at 23:26

Македонските градежници ги шират активностите во странство

10 август 2010, 16:05
Извор: Макфакс
Скопје

Македонските градежници во првото полугодие од годината успеале да договорот на странските пазари зделки во вкупна вредност од 3,14 милијарди денари (51,1 милиони евра).

Ова, според податоците на Државниот завод за статистика, претставува пораст од 7,4 отсто во споредба со истиот период од претходната година.

Ваквата состојба се должи на зголемениот број на градежни работи во Украина, додека на останатите пазари е регистрирано намалување на обемот.

Во наведениот период, градежната оператива од Република Македонија во странство извршила градежни работи во вкупна вредност од 737 милиони денари (близу 12 милиони евра) што е за 46,2 отсто помалку во споредба со лани, се наведува во соопштението. /крај/со/ап/

http://www.makfax.com.mk/_home/home#113645
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #31 Posted: 13-Jul-2010 at 18:10

Гранит зема 23 милиони евра кредит од Комерцијална Банка

Градежната компанија Гранит земала револвинг кредит вреден 23,2 милиони евра. Тоа е 46,4 проценти од книговодствената вредност на имотот, стои во соопштението на сајтот на македонската берза.

Кредитот Гранит ќе го користи во најголем дел за обезбедување на банкарски гаранции и за веќе преземени и следни преземања на работи во земјата и странство. Како залог за кредитот, компанијата ги ставила под хипотека управна зграда и хотелот во Скопје, деловен објект во Битола,стопански комплес во Каменица, хотел во Охрид, деловен објект во Делчево како и дел од градежна механизација и товарните возила.
13.07.2010, 17:51
http://www.kanal5.com.mk/default.aspx?mId=44&egId=14&eventId=62719
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #32 Posted: 08-Jun-2010 at 23:57
Нови български и чужди фирми наддават за последния участък на "Тракия"



Нови български и чужди фирми, които не участваха в предишните два търга за строителството на магистрала "Тракия", се включиха в надпреварата за последния участък от Ямбол до Карнобат, който е най-дълъг и скъп за изпълнение. Общо 13 кандидати подадоха оферти, стана ясно при публичното им отваряне днес в Агенция "Пътна инфраструктура". За сравнение, в търга за отсечката от Стара Загора до Нова Загора участниците бяха 8, а в от Нова Загора до Ямбол - 11.

За първи път участват няколко чужди и български фирми. Това са италианската БТП - "Балдасини - Тоньоци - Понтело Конструкциони Дженерали", която се явява в съдружие с благоевградската фирма "Агромах". Словенската "Приморие" пък участва заедно с унгарската "Евроасфалт". Словенската компания прави пречиствателната станция на Балчик, като проектът се реализира по програма ИСПА и е на стойност 22 млн. евро. За първи път се включва в търга и азербайджанската "Азвирт". На предишния участва най-голямата строителна компания от бившата съветска република - "Азеркорпу". "Азвирт" е основана през 1995 г. и е специализирана в строителството и реконструкцията на пътища, магистрали и самолетни писти. Компанията е участвала в строителството на три летища в Азербайджан, сред които и международното, носещо името на бившия президент Гайдар Алиев, както и в изграждането на участък от магистралата "пътя на коприната".

Нов партньор е избрала за последния участък и хърватската "Конструктор". Този път тя залага на софийската "АБС - Асфалт Бетон", която е специализирана в производството на асфалтови и бетонови смеси, но има опит и в реконструкцията на пътища по проекти по програма ФАР, както и ремонт на общински улици. Двете компании участват под бранда "АБДСКИ - Тракия Лот 4". На търга за отсечката от Стара Загора до Нова Загора хърватите участваха заедно с "Пътни строежи", Пловдив, която е част от "Холдинг Пътища", а на следващия търг за участъка от Нова Загора до Ямбол се явиха заедно с разложката "Балканстрой", като останаха на второ място в класирането.

"Балканстрой" също участва, но този път е предпочело за съдружник най-голямата македонска строителна компания "Гранит". Тя е строила обекти и в България. Преди десетина години "Гранит" даде и най-ниската цена на търга за строителството на участъка от Даскалово до Дупница, но беше предпочетена друга македонска фирма. "Гранит" е основана през 1947 г., като в момента е собственост на работещите в нея според сайта й в интернет. Годишният оборот на компанията е около 200 млн. долара. Изградила е над 700 км магистрали и над 3000 км пътища.

Останалите участници в търга са същите като при предишните два. Австрийските "Щрабаг" и "Алпине", както и гръцката "Актор", която спечели предишния лот, отново участват самостоятелно и за последния участък на "Тракия". Гръцката "Терна" играе отново с пловдивската "Сиенит", а испанската "Рубау" с българската "Пътстрой".

След като пропусна предишния търг, този път строителят на участъка от Стара Загора до Нова Загора "Магистрали Трейс" е подало оферта с печелившата комбинация от фирми - "Трейс груп", Пи Ес Ай, "СК 13 холдинг", "Пътно строителство", Добрич, и "Виастройинженеринг", с които строи участъка от Стара Загора до Нова Загора.

"Холдинг Пътища" този път участва в нова конфигурация от компании в сравнение с предишните два търга. Под бранда "Тракия ІV" са обединени общо девет български компании. Това са пет фирми, които са част от "Холдинг Пътища", заедно с хасковската "АБ", благоевградската "Галчев" и търговищката "Пътстройинженеринг Т".

Под името "Български автомагистрали - Кабиле" отново участва консорциумът от четири български компании - "Главболгарстрой Инфраструктурно строителство", "Автомагистрали Черно Море", Шумен, "Пътстрой 92" и "ИСА 2000". Те останаха на трето място в търга за участъка от Нова Загора до Ямбол, а на този от Стара Загора до Нова Загора бяха декласирани.

Изненадващо турската компания "Доуш", която игра на предишните два търга, но беше отстранена заради пропуски в докумунтацията, този път не е подала оферта. Турците построиха обаче участъка от Карнобат до Бургас.

Отсечката от Ямбол до Карнобат е дълга 47.7 км. Прогнозната й стойност е 146 млн. евро. Финансирането е по оперативна програма "Транспорт" със средства от Кохезионния фонд на ЕС. Плановете са строителството да започне през септември, каза Божидар Йотов, председател на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура"

"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #33 Posted: 29-Apr-2010 at 19:35

Македонската градежна оператива со повеќе договорени работи во странство во првиот квартал

четврток, 29 април 2010
 
Вкупната вредност на договорените градежни работи во странство во првиот квартал од годинава изнесува 3.083.141.000 денари, што е за 27,3 проценти повеќе во споредба со истиот период лани
 

 
 
Според податоците на Државниот завод за статистика, во првите три месеци од годинава македонската градежна оператива во странство извршила градежни работи во вредност од 273.438.000 денари, или за 29,5 проценти помалку во однос на истиот период од 2009 година.

Забележан е зголемен обем и на договорените и на извршените градежни работи во Украина, додека во другите пазари е регистриран намален обем. Како нови пазари се јавуваат Германија, Романија, Словачка и Полска.

http://kirilica.com.mk/vest.asp?id=47324
Back to Top
SkyBoy View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar
Suspended

Joined: 24-Feb-2010
Online Status: Offline
Posts: 738
  Quote SkyBoy Quote  Post ReplyReply #34 Posted: 05-Apr-2010 at 23:08

Во Европа градат, во Македонија крпат дупки

Во Македонија моментално се градат само 7 километри автопат, а се' друго е реконструкција на патиштата

Билјана Ангеловска

Најуспешната македонска градежна компанија „Гранит“ е на добар пат да обезбеди уште еден проект во странство, откако пред само два месеца склучи 150 милионски договор за изградба на 20 километри автопат во Полска. И овој проект е во Полска, но тој е многу потежок и има вредност од 240 милиони евра. Станува збор за друга делница од истата траса на големиот автопат А4, кој ја поврзува Полска со Германија и Украина. Ако „Гранит“ успее да го добие и овој тендер, тоа практично, ќе биде најголем успех на една македонска компанија остварен на странски пазар, бидејќи ќе обезбеди работа за 400 милиони евра, со што ќе ја ангажира оперативата за наредните две до три години. Во „Гранит“ веруваат дека нема да има никакви пречки да се добие работата, бидејќи компанијата е првопласирана според сите барани критериуми, а од друга страна, на тендерот настапува во конзорциум со домашна, полска фирма.

И додека оперативата на „Гранит“ ќе има полни раце работа, за другите градежни работници тоа не може со сигурност да се каже. Сигурната иднина за работниците на „Гранит“ ја гарантира обезбедената работа надвор од Македонија, а не отворените градилишта дома. Навистина, во последниот период на домашен терен има неколку фронта за работа на градежниците, но тоа се, пред се', објекти од високоградбата, додека на полето на инфраструктурата многу малку се вложува.

Опозицијата ја обвини државата дека не прави речиси ништо за да ја подобри сообраќајната мрежа. „Патната инфраструктура во земјата е пред колабирање. Секојдневно се случуваат одрони, свлечишта, дупки по патиштата. Реалноста е дека немаме ниту инвестициони активности по двете круцијални патни артерии, Коридорите 8 и 10, ниту пак имаме било какво одржување на постојната магистрална и регионална патна мрежа. Агенцијата за патишта, иако располага со буџет од околу 100 милиони евра годишно, во последните четири години не успеа да направи ниту еден километар автопат. Тоа досега не се памети во историјата на оваа државна институција“, коментира опозициската СДСМ.

Се чини дека, сепак, најлошо е што нема ни оптимистички најави дека наскоро би можел да се реализира некој поголем и позначаен инфраструктурен проект. Се' што се најавува дека ќе се работи тоа се само реконструкции, или изградба на регионални патишта. Изградба на сообраќајници од највисок ранг, автопати, нема. Единствено на што моментално се работи, проект почнат уште лани, а кој би требало да биде завршен до крајот на оваа година, е изградбата на седум километри автопат, делот од Коридорот 10 од Табановце до Куманово.

Од овој паневропски коридор ќе остане неизграден делот од Демир Капија до Смоквица, долг 27 километри, за кој, според информациите од Агенцијата за државни патишта моментално се изработува главниот проект. Засега нема најави дека наскоро ќе почне да се гради некоја делница и од Коридорот 8. Таму, се' уште се во тек постапки за експропријација на земјиштето долж трасата. А и самата изградба на делниците од овој коридор, според планот на Владата, ќе биде изведена преку нивно издавање под концесија при што концесионерот ќе треба да го изгради автопатот.

Се' останато што се гради од патната инфраструктура во државава, всушност, се патишта од пониска категорија, магистрални и регионални патни правци со релативно мала должина, додека сите други активности се сведуваат на реконструкција и санација. Така, според последните информации од Агенцијата за државни патишта, деновиве ќе се избираат изведувачи за санација на свлечиштата во Сопиште и кај Ресен, коишто се појавија по обилните врнежи во текот на изминатиот период. Со заем од Светска банка, во висина од 70 милиони евра во тек е рехабилитација на 11 регионални делници со вкупна должина од околу 280 километри, а ќе се работи и на поправка 61 локален пат.

Од регионалните патишта, најдолг е патниот правец Макази - Долно Дупени, граница со Грција со 37,5 километри, потоа Р’жаничино - Свети Николе, кој има 35,8 километри, правецот Лакавица - Неготино со 33,4 километри и Струмица - Нов Дојран - граница со Грција со должина од 31,13 километри. Останатите регионални патишта се со помали должини, од 13 до 26 километри.

Она што се гради како нова сообраќајница, пак, се многу мали делници од локално значење, како што се патот за Порече во должина од 8,4 километри, делницата од 17 километри до Ски-центарот на Кожуф и 10 километри долгиот пат од Радовиш до Струмица. Тука треба да се спомене и обиколницата на Охрид, која ќе биде од рангот на магистрален пат.

За разлика од Македонија, пак, во соседството се градат автопатишта. Така, во последниве неколку години Албанија изгради 170 километри автопат, во изминатиов период интензивно се гради и во Косово автопат од Приштина кон Пеќ и Албанија, додека Србија ја завршува изградбата на своите делници по Коридорот 10. Овој наш сосед не застанува тука. Владата на Србија планира во наредната година да почне шест нови патни правци, сите од рангот на автопати, за што ќе бидат издвоени 1,5 милијарда евра, а средствата ќе бидат обезбедени од продажбата на „Телеком“.
http://utrinski.com.mk/?ItemID=0348A65055DCAC4B93B6DBAAEC6AFF24

Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #35 Posted: 28-Mar-2010 at 00:23
НА СТРАНСКИ ТЕНДЕРИ
Градежништвото без поддршка

Елена Костовска

Македонските градежни компании не можат да учествуваат на големи јавни огласи во странство бидејќи не можат да обезбедат банкарска гаранција. Банките во Македонија се ограничени на 25 проценти од гарантниот капитал, што на компаниите им создава проблем при учество на поскапи странски тендери. Со сегашните гаранции тие се ограничени на земјите во регионот.
- Банкарските гаранции се често ограничување да се јавиме на одредени тендери. Досега некако го решаваме тој проблем. Работиме само со банките што се признаени надвор - вели Страшо Милковски, директорот на „Гранит“.
Во градежната компанија велат дека за да учествуваат на јавните огласи им се потребни гаранции што се движат од 18 до 28 проценти од вредноста на проектот.
- Вкупниот капитал на сите банки во земјава изнесува меѓу 300 и 400 милиони евра што значи дека при искористување на максималниот лимит кај сите банки може да се обезбеди максимум кредитна рамка од 100 милиони евра што може да покријат договори во вредност од 400 милиони евра. За да се обезбеди оваа гаранција е потребен залог од 100 милиони евра, што компаниите не можат да го обезбедат - вели Софија Митрова, одговорната за банкарски гаранции во „Гранит“.
Според неа, за повисоки банкарски гаранции е потребно да се зголеми законскиот лимит на банките.
Во Македонско - руската комора велат дека македонски компании може да учествуваат на јавни огласи за проекти од градежништвото со банкарска гаранција обезбедена од странска банка. Според економскиот аналитичар Сем Вакнин, пак, македонски градежни компании имаат доволно искуство да ги добијат јавните огласи во ЕУ на кои може да учествуваат земји што не се членки, но немаат доволно финансиски капацитет.
- Проблемот со македонските банки е што тие не се вистински поддржувачи на стопанството, не сакаат да даваат гаранции и работат само со депозити и со сигурни државни обврзници. Затоа државата треба да помогне. Во сите земји државата дава гаранции за големи проекти, односно, постои гарантен фонд што ги поддржува компаниите што работат во странство - вели Вакнин.
Во банките велат дека висината на кредитната поддршка на одредена компанија е директно условена од обемот и од резултатите од работењето на компанијата, како и од кредитната политика на банката.
- Одлуката дали банката ќе обезбеди поддршка во вид на кредити и на гаранции на одредена компанија, меѓу другото, зависи од нејзините финансиски резултати, редовноста во намирувањето на обврските, анализа на тековните проекти и опременост со градежна механизација - велат во Комерцијална банка.

http://vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=3&tabid=1&EditionID=1980&ArticleID=137310
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #36 Posted: 23-Feb-2010 at 18:18
Поопширно за неодамнешната убава вест од Полска

„Гранит“ ќе гради автопат во Полска

Македонската најуспешна градежна фирма ГД „Гранит“ АД Скопје освои уште еден странски пазар. Менаџментот на компанијата деновиве потпиша договор за изградба на 20.8 километри автопат во Полска. Вредноста на проектот изнесува 156.345.822 евра, а рокот за изведба на целиот објект е 24 месеци. Како што информираат од „Гранит“, оперативата ќе биде ангажирана на изградба на делницата од Бжешко до Вјешкославице, која е дел од автопатот А-4, кој ја поврзува Полска со Германија и со Украина. Автопатот ќе биде од А-класа со две насоки на движење. Во секоја насока ќе има по две ленти за одвивање на сообраќај и плус трета лента за застанување. По должината на сообраќајницата ќе има повеќе објекти, како мостови, натпатници, потпатници и клучки, што придонесува за зголемување на вредноста на целиот проект.

Инаку, „Гранит“ ја доби работата во Полска на јавен тендер на кој настапи во конзорциум со локалната компанија НДИ. Конзорциумот победи во исклучително силна конкуренција од повеќе домашни фирми, но и неколку интернационални реномирани градежни компании, како што се австриските „Алпине бау“ и „Штрабаг“, потоа „Драгадос“ од Шпанија, ЈиП, „Авакс“ од Грција, МСФ од Португалија и други.

Деновиве во Полска веќе почнаа подготовките околу организацијата на градилиштето. Таму веќе се пристигнати првите луѓе од „Гранит“, кои ќе се грижат за организацијата, а се носи и опремата потребна за изведба. На почетокот се планира на градилиштето да работат околу 200 работници, а во екот на најголемите активности ќе бидат ангажирани во просек околу 300 луѓе. Компанијата има рок од 28 дена да ги заврши подготовките и да почне да работи. Веќе во март и официјално ќе се стартува со изградбата на новиот автопат во Полска. (Б.А.)

http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=0A020B08A0A33047AA8BDD2811268969
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #37 Posted: 15-Feb-2010 at 14:27
Градежните работи во странство намалени за 4,6 отсто

Според податоците на Државниот завод за статистика, минатата година домашната  градежнат оператива во странство извршила градежни работи во вкупна вредност од 2.745.863 денари што е за 4,6 отсто помалку во споредба со претходната година.

Единствено  во тој период е забележан зголемен обем на извршени градежни работи во Алжир, Украина и Албанија.

Вкупната вредност на договорените работи во странство во 2009 година изнесувала 3.104.242 денари што е за 39.4 отсто помалку во споредба со претходната година.                                                                                                                                          http://www.time.mk/read/c6410954de/dc66dcdbd6/index.html    

Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #38 Posted: 09-Feb-2010 at 06:03
Гранит ќе гради автопат во Полска
Градежното друштво "Гранит" а.д. Скопје потпиша нов договор со главната дирекција за патишта и автопати на Република Полска. "Гранит" во конзорциум со фирмата НДИ СА од Полска ќе учествува во изградба на автопат А4, делница од клучката Брезско до клучката Њиерзцхослањице во должина од 20,8 клометри. Вредноста на договорот изнесува 125 милиони евра со рок на изведба од 24 месеци.

http://vecer.com.mk/?ItemID=622C6EA21C27A845890368CD6D5B74C4
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #39 Posted: 23-Nov-2009 at 14:34

Македонските градежници се враќаат дома





 

Најтешко е на црногорскиот пазар, каде што работеа многу работници и македонски фирми и во овој период практично не се градат нови објекти

 

 
%20  
За македонските градежници има се помалку работа во странство. Работниците и фирмите што, пред појавата на рецесијата, заминаа на градилиштата во соседните земји, се враќаат дома. Започнатите инвестиции во Бугарија, Албанија и Црна Гора, земјите што беа главните дестинации на градежните работници, се одложуваат на неопределено време. Најтешко е на црногорскиот пазар, каде што работеа многу работници и македонски фирми и во овој период практично не се градат нови објекти.

Намалените градежни активности во странство се рефлектираа и во последните статистички податоци. Државниот завод за статистика објави намалување на извршените градежни работи во странство за 2,3 отсто, со што продолжи надолниот тренд забележан по појавата на кризата во светот. Вредноста на извршените работи е околу 2,3 милијарди денари, додека драстичен пад е забележан кај вредноста на договорените работи во странство во периодот јануари - септември 2009 година, која изнесува околу 3 милијарди денари, што е за 39,8 5 помалку во однос на лани.

Работниците кои се враќаат вршат притисок на домашниот градежен пазар, кој исто така, бележи стагнација. Најавените инвестиции во инфраструктурни проекти, посебно во сообраќајот, не се реализирани. Домашните компании, главно се ангажирани во градбата на индивидуални објекти, кои се недоволни да ги задоволат потребите на градежниците.

- Странските потенцијални инвеститори ги одложија своите проекти во исчекување на политичките настани во декември. Државните инвестиции од буџетот, исто така, не се во оној обем што беа најавени. Концесиите за некои патни правци сега беа објавени и за тоа ќе биде потребно седум до осум месеци за почеток на нивната реализација - вели Никола Велковски, заменик-претседател на Групацијата на градежништво во Стопанската комора на Македонија.

Раздвижување на градежните активности во земјата е можно доколку се релаксираат условите за кредитирање на купопродажбата на станови, сметаат дел градежници. Но, поради ограничувањата на кредитирањето на населението од народната банка на Македонија, продажбата на станови е отежната.

- Според сегашните услови на кредитирање и висина на каматните стапки за фирмите никој од инвеститорите нема да се одлучи да гради деловно-станбен објект. Никој не сака да се задолжува ако знае дека тешко ќе го продаде. Згора на ова, и условите за кредитирање се нестимулативни и се оптоварени со разни провизии, што банкарските трошоци стигнуваат до 30 отсто - велат градежниците.

Кредитирањето на граѓаните е ограничено од централната банка и висината на каматите зависат од понудата на слободните парични средства и висината на депозитите, велат од банките.

- Каматата за станбените кредити се околу 8 отсто. За нив има големо интересирање од граѓаните, но не сме во можност да ги зголемиме пласманите поради ограничувањата од НБМ. Од монетарните власти мора да размислат за изземање на кредитирањето на станови од т.н. потрошувачки кредити, зашто со поттикнувањето на изградбата се раздвижува и домашната економија, велат од банките.
 
   
Автор: М.Р.Ј.
http://www.novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=112391018422&id=10&prilog=0&setIzdanie=21844
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #40 Posted: 09-Nov-2009 at 14:52
BTW pavche... did you built a house for yourself. Maybe you can share some of your observations regarding the roof tiling? Did you consider different materials (metal, bitumen etc) or you went directly with 'traditional tiling'?

You can give your comment if you want here.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.114 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.