Author |
Topic Search Topic Options
|
beTon
Senior Member
Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
|
Quote Reply
#21 Posted: 06-Dec-2008 at 05:41 |
300 инспектори во ДПИ(државниот пазарен инспекторат) и локалните(општински) инспекторати се задолжени да го контролираат спроведувањето на ХАСАПот и регулативите за контрола на квалитет (на производи во земјава). не сум сигурен колку точно инспектори има во ДИП но сигурно се над 100-150, додека останативе по општините се само пазачи без казнени картони во џебот, што е до пазарните инспектори, иако општините бараат зголемувања за инспекциите во нивните редови, но сеуште нивните пазарни не се наоружани со репресивни моливи, додуша пополека почнаа да им ги прошируваат овластувањата бар што е до комуналните инспектори кои веќе добија можност да изрекуваат мандатни казни, па најверојатно за да може државата да ги спроведе масовно новите стандарди и регулативи ќе мора и на општинските пазарни инспектори да им ги проши овластувањата. еве неколку линкови кои ја доловуваат одприлика досегашната и идната состојба во ДПИ: Подмитливите и дрски инспектори ќе бидат казнувани - Утрински - 30.01.2003 Суспендирани четворица пазарни инспектори - Утрински - 29.12.2003 Државниот пазарен инспекторат станува правен субјект - Капитал - 09.03.2006 Затворени неколку туристички агенции - Дневник - 18.03.2006
... Државниот пазарен инспекторат од почетокот на годината има компетенции да го спроведува Законот за авторски права. Но, оваа измена, се вели во извештајот, “се уште не се применува во пракса”.
Гоце Џуклевски вели дека еден од проблемите лежи во фактот што инспекторатот може да пропишува само прекршочни пријави. Физичките лица можат да бидат казнети од 1.000 до 50.000 денари, додека казните за правните лица се движат од 34.000 до 300.000.
“Казните се многу мали и потребно е нивно зголемување, па дури и изрекување на казна затвор, ако се сака да се спречи оваа појава,” смета Џуклевски.
Всушност, македонскиот кривичен законик, предвидува затворска казна најмногу до 5 години за злоупотреба на авторските права. ... Балкан инсајт - Игор Гачев - www.birn.eu.com - 12.04.2006 |
Инспекциски надзори и превземени мерки за периодот јануари 2007 - јануари 2008: 1. Вкупно надзори ................................................................ 31.618 2. Решенија во управна постапка ......................................... 5.247 3. Барања до Прекршочна комисија ....................................... 217 4. Барање до Комисија за посредување ................................... 27 5. Барања за поведување на прекршочна постапка ......... 5.040 6. Одземени производи .............................................. 7.967.181 7. Одземени пиратски производи-парчиња ....................... 64.420 8. Поништени пиратски производи-парчиња .................... 10.800 9. Преставки и пријави ......................................................... 1.632 |
Пет години работи див пазар до пазарната инспекција - НМ - 04.06.2008 Пазарната инспекција забрзано работи во Охрид - tvm.com.mk - 14.06.2008 [1] Поплаките завршуваат во медиумите, а не кај надлежните - Д - 29.08.2008
Продажбата на алкохол е намалена - У - 10.09.2008 Угостителите против целосната забрана за пушење - У - 04.12.2008
Edited by beTon - 07-Dec-2008 at 23:23
|
 |
beTon
Senior Member
Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
|
Quote Reply
#22 Posted: 06-Dec-2008 at 05:41 |
ЈУКА КАЛИО, ЕКСПЕРТ ЗА ИМПЛЕМЕНТАЦИЈА НА ЕУ-СТАНДАРДИТЕ ЗА БЕЗБЕДНОСТ НА ПРОИЗВОДИ На пазарот има многу работа за инспекторите - 09.09.2008
Ако овде се носат опасни производи, тоа значи дека некој во синџирот на трговија помеѓу Кина и Македонија ги нарачал таквите производи за да заработи повеќе пари, вели Калио Јука Калио, тим-лидер на проектот „Техничка помош за пазарен надзор“, во Македонија е од февруари годинава и се надева дека пред да замине во октомври ќе почне да функционира предвидениот специјален тим од инспектори кои ќе ја проверуваат безбедноста на производите кои се увезуваат и произведуваат во земјава. Калио бил директор во финското министерство за економија и учествувал во подготовката на националните стратегии за надзор на пазарот во Естонија, Хрватска и во Турција.
Тој смета дека во Македонија треба уште многу да се направи. Според него, легислативата е во ред, но недостасува вистинска имплементација на законите. Во овој проект соработуваме со Државниот пазарен инспекторат и со Министерството за економија, каде што организиравме обуки за инспекторите. Со знаењата што ги стекнаа тие ќе может да вршат контрола на пазарот на индустриски производи, како што се машини, електрична опрема, градежни производи. Инспекторите треба да соработуваат со производителите и со увозниците за да ги информираат за барањата за сообразност на производите со стандардите на ЕУ, кои се нови за Македонија.
Откако ќе ги разменат информациите, ќе треба да ги контролираат производите. Ние предложивме нов вид организација на Државниот пазарен инспекторат, каде треба да се формира посебна единица за безбедност на производи. Треба да се смени и начинот на организација на инспекторатот. Оваа промена е одобрена од Министерството во април, но поради политичката ситуација се' уште чекаме реализација. Се надевам дека оваа единица ќе профункционира пред да заминам од Македонија, иако е тешко да се случи тоа.
ПРЕДИЗВИК ЗА ИНСПЕКТОРИТЕ
* Пазарните инспектори често се критикуваат за неажурност и недоволно контролирање. Што треба да донесе новиот начин на работа?
- Побаравме меѓународни експерти да ги извршат обуките. Потоа, со Инспекторатот подготвивме нови основни начела за однесување на инспекторите и за тоа како да ги воведат новите методи на работа. Еден од главните проблеми е финансирањето, кој се појавува во секоја земја бидејќи инспекторите не произведуваат, туку се финансираат од државниот буџет.
* Македонија треба да ги прифати европските стандарди. Што предвидуваат тие?
- „Нов пристап“ е кодираното име за европската легислатива што ги уредува правилата на однесување и проверка на производите, нивната безбедност, влијанието врз здравјето. Значи не станува збор за национална легислатива, туку за заеднички директиви, кои важат за сите членки на ЕУ. Директивите во оваа област се лимитирани на најважните безбедносни потреби. Порано тие беа облигаторни и мораше да се применат, но сега се комплетно на доброволна основа.
Тоа се технички услови, кои треба да се исполнат при производство и трговијата за да се гарантира безбедноста на граѓаните. Постојат и стандарди и совети за производителите како да го подготват самиот процес и како да произведуваат според европски безбедносни стандарди, односно да ги применат во пракса условите од директивите. Стандардизацијата на производите е бескрајна приказна бидејќи правилата, а и условите на пазарот, постојано се менуваат и подобруваат. Некои компании секогаш ќе пробуваат да ги избегнат безбедносните правила што претставува предизвик за инспекторите.
* Дали тоа значи поголема бирократија или повеќе работа на терен?
- Точно е дека се зголемува бирократијата со толку многу нови правила, но во „Новиот пристап“ стандардите што треба да се исполнат се сведени на минимум. Се пробува да се намали степенот на бирократизација. Имаме искуство од над 25 години со овој т.н. „Нов пристап“, кој и не е така нов. Постои и „Глобален пристап“, кој е постар и има 700 страници безбедносни правила, кои се однесуваат само на тракторите. Затоа во „Новиот пристап“ им се посветени само неколку страни.
ПРОБЛЕМОТ НЕ Е ВО КИНА
* Во Македонија има огромен увоз на кинески производи, кои ретко се проверуваат колку се безбедни за користење. Како да се справиме со оваа појава која претставува глобален проблем?
- Мора контролите од националните институции да бидат поорганизирани. ... Дневник - Горан Ризаов - 09.09.2008 |
ЗАКОН ЗА ДРЖАВЕН ПАЗАРЕН ИНСПЕКТОРАТ
член 12 ставовите 2, 3 и 4 од Законот: проверка на знаењето на инспекторот на секои три години, потоа повторна проверка по шест месеци доколку првата проверка била негативна и престанок на работниот однос доколку и повторната проверка била негативна, како и пропишувањето на таа постапка и на начинот на проверката на знаењето од страна на министерот на предлог на директорот. [1] |
ПОДЗАКОНСКИ АКТИ - стр.19 Закон за државен пазарен инспекторат - стр.23 1.Правилник за формата и содржината на легитимацијата на инспекторите - (Сл.весник 42/07)242/07 2.Правилник за формата и содржината на легитимацијата на пазарниот извршител - (Сл.весник 42/07) 3.Правилник за постапката за запечатување на просториите и формата и содржината на жигот - (Сл.весник 42/07) 4.Правилник за формата на образецот на записникот за извршен инспекциски надзор - (Службен весник 80/07) 5.Правилник за формата и содржината на формата на образецот на потврда за привремено одземање и чување на производи или документи од страна на државен пазарен инспекторат - (Службен весник 80/07) 6.Правилник за постапка на земање и проверка на примероци - (Службен весник на РМ бр. 106/07 стр.79) 7.Правилник за постапката и начинот за проверка на знаењето на инспекторот - (Службен весник на РМ бр.108/07) |
|
 |
beTon
Senior Member
Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
|
Quote Reply
#23 Posted: 28-Nov-2008 at 07:07 |

Интервју: Маја Ортакова, директор на “Кодекс системи за квалитет” Не е прашање дали, туку кога и како во ЕУ? - Total - 25.10.2007
Занаетчиите започнаа со имплементација на НАССР стандардот - 17.06.2008 Занаетчиската Комора Скопје овој месец започна со спроведување на програма за воведување на НАССР системи и процедури засновани на спроведувањето на НАССАР принципите кај занаетчиите и во малите бизниси. Програмата ќе трае до крајот на декември, што е и законски рок за воведување на НАССАР стандардите. Во оваа група спаѓаат угостителските (катеринг) служби, ресторани, потоа производството, обработка и конзервирање на животинско и живинско месо, производството на свежи слатки, житарици, кафитерии, трговии на мало, колонијали супер маркети и сл. За имплементирање на НАССР, тие ќе треба да одвојат од 6.900 до 18.850 денари, во зависност од дејноста што ја обавуваат. “Комората обезбеди делумна финансиска поддршка за спроведување на Програмата“, соопшти Снежана Денковска, извршен директор на Занаетчиската Комора Скопје, на денешната прес конференција. “Сакаме да објаснеме дека воведувањето на НАССР стандардите не значи рушење, градење и реновирање на постојните производствени објекти, туку прилагодување на работењето во однос на на хигиената“, објасни Маја Ораткова, од Кодекс Системи за Квалитет, која ја спроведува обуката. Во програмата учествуваат околу 2.000 зананаетчии, кои после завршувањето на програмата во декември , би требало да го добијат НАССАР сертификатот за квалитет. Законот за НАССР ќе стапи во сила од први јануари 2009 година, кој доколку не биде спроведен од страна на компаниите, тие ќе плаќаат казни во вредност од 2.000 до 5.000 евра. Во Македонија има 18.000 фирми кои се занимаваат со производство и дистрибуција на исхрана, а во текот на овие шест месеци ќе треба да го имплементираат НАССАП стандардот. Процесот на воведување на HACCAP системот во Македонија e започнат од 2000 година, а досега го имаат применето поголемите фирми и оние кои се извозно ориентирани. Капитал - 17.06.2008 |
Системот ХАССАП скапа инвестиција за занаетчиите - Утрински - 18.06.2008
ХАЦЦП системот задолжителен и за бурекџиите, месарите, колонијалите, слаткарите... - 17.06.2008 ... имплементацијата кај леблебиџии, семкари, маркети, продавачи на улица ќе чини 6.900 денари, кај производството на леб и печива, макарони, кори, бурекџии, ќе биде 12.950 денари, а до 18.850 ќе чини имплементацијата кај рестораните, пицериите, ќебапчилниците, слаткарниците, производството на свежи слатки, сладолед, кисело млеко и млеко во домашни услови.
За малите бизниси, како што појасни Маја Ортакова од консултантската компанија „Кодекс системи за квалитет“, не е потребно воведување на целосниот ХАЦЦП систем, затоа што тоа бара голема документација. Кај овие бизниси ќе се прави само приспособување на нивните работни простории на стандардите на ХАЦЦП системот.
За оние кои нема да го воведат ХАЦЦП системот од 1 јануари се предвидени казни кои се дижат од 2000 до 5000 евра за фирмата и за одговорното лице во фирмата од 500 до 800 евра. ... МИА - 17.06.2008 |

Не се знае од кога ќе се применува ХАСАП - Д - 06.12.2008
Edited by beTon - 07-Dec-2008 at 23:23
|
 |
beTon
Senior Member
Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
|
Quote Reply
#24 Posted: 23-Nov-2008 at 17:19 |
доколку сакаме еу тогаш сите нивни регулативи мораме безусловно да ги усогласиме со нашите кои какви такви и колку толку ги имаме да не е без ич, па нормално на почетокот од крајот сме во општествената транзиција. во принцип и онаму каде што постојат ние имаме проблем со спроведувањето на нормите, треба и пожелно е да се има ред, но можеш ли да пуштиш поспан и улежан човек да трча маратон! она што сега им се случува на голем дел од новопримените земји од еу е голема рецесија меѓудругото условена и од стандардите кои мора да ги исполнуваат истите тие членки, па повеќе се борат лавовски да успеат во моментов да избалансираат помеѓу економската стагнација и постојаното пратење на трендовите на стандардизација, нешто што ќе ги пополека ќе ги истошти максимално нивните стопанства! ова и нас не чека, само се поставува прашање зошто ако сме недоквакани да трчаме во еу, каде и она некакво мало стопанство што го имаме ќе колабира таму за час. долгорочно ова со стандардизацијата на сите нивоа во МКД со оние на еу, е само позитевен чекор како би се спремиле да избоксуваме домашно производство кое ќе биде таму конкурентно, а воедно и како такво ќе преживее! сите имаме потреба од ред како би се обезбедила долгорочност во кој било дел од животот, но единствен проблем е кога тој ред насила и набрзина се наметнува, па повеќе од сигурно е дека истиот тој ред ќе се раскалаши уште при првиот појак ветер, како што се европските регулативи. убаво прашува Мирка каде беа цели седум години фирмите, зар не знаеја сите дека мора да одиме кон еу, но што се тие криви што немало параноична турбо кампања за овој марш, па сега се затечени во небрано и мораат да бидат спринтери со држ недај дресови. колку за да не биде трагично еве еден доказ дека и самите стопанственици покренувале барања за стандардизирање во сопствените дејности но ова сега им е преголем залак, бар на малите и средните претпријатија!
Угостителите инсистираат на стандардизација на локалите - 11.04.2003 Здружението на угостителите инсистира на стандардизација на угостителските објекти, со што би се ставил крај на хаосот и во законската регулатива и во практичната работа на локалите. За угостителите, пред се, неопходни се категоризацијата и добивањето на лиценца за работа. Хаосот мора да престане во угостителството, денеска самокритично коментираа угостителите. И нивни став е дека не може во зграда да функционира ноќен клуб и затоа пред се инсистираат на категоризација на објектите и добивање на лиценци за работа.
Денеска беше поздравено и најавеното поагресивно работење на пазарната инспекција која од 16. овој месецќе ги контролира минимално техничките услови на објектите. ... А1 - Миле А. Ристески - 11.04.2003 |
од текстов излегува дека џабе стандарди ако нема кој постојано да ги надгледува и оценува, кај нас единствен коректор се само скапите казни но кога нема силни механизми кои истите ќе ги спроведуваат работата личи на млатење празна слама, онака колку да се најдеме во работа. пред некој ден имаше еден уметник на тв кој направи интересна паралела која ја извлекол како заклучок од некој проект во лапонија, на едноставен начин го опиша проблемот на нашиот менталитет, ќе паразфразирам: во западна европа функционира технократско општество, додека кај нас семејно општество! значи паралелата кажува се, ние никогаш нема да успееме да ги спроведеме стандардите кои владеат во еу, односно секогаш и мерките и механизмите за спроведување на законите, ќе бидат засенети од муабетот колку е мала МКД или СК, па затоа и не е оправдано што не сметаат за коруптивни, ние не плаќаме мито, ние бркаме врски, тук таму некому ќе му пуштат вода онаму каде работата стигнала до јавност или се преполниле сите шишиња, но и тогаш во повеќето случаи пресудите или се благи или застаруваат, што е навистина хумано од страна на судската власт, но стимулира (за сега латентна) анархија.
|
 |
beTon
Senior Member
Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
|
Quote Reply
#25 Posted: 23-Nov-2008 at 12:45 |
да се вратиме на наш терен и да видиме до каде е имплементацијата на хасапот, дека ќе се затворат многу фирми тоа е сигурно, не ми се верува дека владата ќе има волја за пролонгирање, но доколку навистина 70 до 90 проценти од економијата врзана за преработка и продажба на храна нема да може да го снесе ова јајце, можно е и такво нешто! колку заради увид еве еден хронолошки редослед за тоа какво темпо и атмосфера има околу воведувањето на ХАСАП-от, според насловите мене повеќе ми звучи на имплементација на КАСАП-от!
... Навистина е премногу цинично да се пека за дата за преговори со ЕУ, а да не се инсистира на исполнување на сите преземени обврски од претходната Спогодба за стабилизација и асоцијација, со која Македонија веќе требаше да ги воспостави основните европски стандарди и норми.
На пример, поминаа цели седум години од моментот кога сме се обврзале да почнеме да го применуваме ХАСАП-системот во прехранбената и услужната дејност, а Владата - реформска и преродбеничка - под притисок на заинтересираните се откажа од уште еден свој чекор.
На нашите кафанџии и производители на храна им требало уште две години за да се приспособат на европскиот стил на работа!? Седум години не им биле доволни за да се подготват за воведување висока и стандардизирана хигиена во своите локали и фабрики! ... Нова Македонија - Мирка Велинова - 15.11.2008 |
|
 |
beTon
Senior Member
Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
|
Quote Reply
#26 Posted: 23-Nov-2008 at 12:44 |
зошто и како е настанат CODEX ALIMENTARIUS ќе разберете од долниов текст кој иако е со деконспиративен набој и цел, сепак прилично едноставно и прецизно ја доловува хронологијата и хиерархијата на овој систем за имплементирање на стандарди... текстот го постирам непреведен како не би изгубил од автентичност и мелозвучност!
CODEX ALIMENTARIUS ... Sta je CODEX ALIMENTARIUS(ponekada samo kodeks)? Moramo od pocetka...posle II sv. rata se odrzao nirnberski proces, gde se sudilo nacistima za pocinjene zlocine. Ogroman industrijski gigant I.G. Farbenindustrie AG, tacnije njegov predsednik Herman Shmic je takodje bio medju optuzenima, jer je IG Farben pravio skoro sve sto je hitlerovoj nemackoj trebalo, armature, celik, municiju, gas Zyklon B, hemikalije, lekove, farbe. Nije vise nikakva nepoznanica cinjenica da je IG Farben bio direktno finansiran sa Volstrita. Da nastavim...bez digresije, ako je moguce...herman smic je proveo neko vreme u zatvoru posle sudjenja, to mu je dalo vremena za razmisljanje. Kada je izasao iz zatvora, otisao je da se vidi sa svojim starim prijateljima, koji su u medjuvremenu osnovali UN. U jednom od casual razgovora, on im je napomenuo njegova razmisljanja iz zatvora - ko kontrolise hranu, taj kontrolise svet, ako preuzmemo hranu globalno, tada cemo imati i globalnu moc. Njegovim prijateljima iz UN su se te ideje jako svidele i tako oni stvorise Trgovinsku Komisiju (trgovinska, znaci pare i profit su u pitanju), koju su nazvali Komisija Codex Alimentarius. Po stvaranju te komisije, 1962. godine, herman i prijatelji su sebi postavili sebi tezak i dugorocan izazov - globalna implementacija kodeksa koja ce se primenjivati od 31.decembra 2009 godine. Codex Alimentarius je skup pravila, regulativa, propisa, standarda i preporuka koja se ticu hrane. Komisija Codex Alimentarius je ogromna birokratska grozota koju za sada cini 27 komiteta za sva pitanja hrane i ishrane: za ribe i ribarstvo, masti i ulja, voce i povrce, orasaste plodove, zitarice, hranu i ishranu za posebne upotrebe... Kodeks je do sada postavio oko 4 000 regulativa i standarda u ishrani - bukvalno za sve sto vam se legalno moze staviti u usta, sa jednim izuzetkom, a ovo je jako vazno - lekova. Lekovi ne ulaze pod okrilje kodeksa.
Da bi slika bila potpunija....kodeks se ne spominje prvi put 1962-ge, istorija mu je malo starija....naime, u Austrougarskom carstvu se prvi put pojavila potreba drzave da preko sudova bude nadlezna u sporovima koji se ticu hrane. Napravili su skup pravila i regulativa koje ce sud sprovoditi. Tako je sve pocelo...dali su mu ime Codex Alimentarius, i sproveden je 1893. godine i trajao je do pocetka I sv. rata,odn. do pada carstva.
Komisiju CA vode WHO(world health organization) i FAO(food and agricultural organization). Oni su mama i tata komisije CA, mama i tata koji bi trebalo da se bave ishranom i zdravljem stanovnistva, a ne nekakvim komisijama. Proces izgleda otprilike ovako: komiteti donose ogroman broj pravila, standarda, regulativa, smernica, koji moraju proci kroz osam faza. Kada prodju poslednju fazu u administrativnom procesu, nazvanu 'step 8', ta dokumenta(pravila i regulative) dospevaju u komisiju CA na ratifikaciju. Ovde negde treba u pricu uvesti WTO/STO - svetsku trgovinsku organizaciju. Kakve sad oni veze imaju?.....skoro sve.
STO je osnovana 1994. godine. Pre osnivanja, njeni osnivaci su se nevino ceskali po glavi pitajuci se : kako cemo resavati trgovinske probleme po pitanju hrane? I onda se neko volsebno dosetio: hej, zasto ne bi uzeli Codex Alimentarius? I tako, STO je uzela CA kao osnovni regulatorni skup pravila/zakona po pitanju hrane i svega sto se nje tice. SVE drzave clanice STO ga se moraju(uprkos zvanicnoj propagandi) pridrzavati. Sve drzave clanice STO treba da se ''harmonizuju'' sa pravilima CA. Veliki korak ka globalnoj implementaciji, nema sta. Ovde treba napomenuti da npr., ako su dve drzave u sudskom sporu, jedna od njih je usaglasena sa kodeksom, a druga nije, slucaj dobija drzava usaglasena sa kodeksom, bez obzira na temu i sadrzinu slucaja. CA je postao izuzetno mocno oruzje u jednoj ogromnoj ekonomskoj bitci - svaka drzava u svetu se takmici da uradi sta? Da bude usaglasena sa kodeksom. Mislim da smo se mi 2005-te usaglasili sa kodeksom.
Ono sto je u ovoj prici vazno je sledece - ne znam koliko ste to primetili, ali u zadnjih par godina je sve cesca i intenzivnija pojava ''naucnih'' radova, tekstova u ''strucnim'' casopisima, a potom i casopisima koje cita sira javnost, u kojima govore o stetnom delovanju vitamina i minerala. Vitamin A radi ovo stetno, vitamin E radi ono stetno, vitamin C ne radi kao sto se mislilo... sada dolazi vazna stvar...4.7.2006 komisija CA je ratifikovala tzv. Vitamin and Mineral Guidline. Dovoljno je reci da guideline-u gorespomenuti ''naucni'' i ''strucni'' tekstovi samo prave cvrst temelj i daju mu buducu ''naucnu'' potporu. Neka moja pretpostavka je da u skorijoj buducnosti mozemo ocekivati situaciju gde ce vitamini biti zabranjeni, moci ce samo da se dobiju na recept, i to oni sinteticki... |
ако ништо друго бар добро сценарио за Age of Empires за оние кои пристапов не им се допаѓа , а за оние кои сакаат да продолжат да копаат околу демистификацијата на кодекс-А , би предложил неколку линкови... Codex Alimentarius Info & Videos www.foolmeonce.co.uk Codex Alimentarius Global Food Imperialism Anti-Codex Campaign Who are you going to believe, me or your own two eyes? www.healthfreedomusa.org/index.php en.wikipedia.org/wiki/Codex_Alimentarius
|
 |
beTon
Senior Member
Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
|
Quote Reply
#27 Posted: 23-Nov-2008 at 09:39 |
www.foodsafety.gov.mk - Водичи за безбедност на храна 
Тоа што пред 30 години беше далеку од производствените процеси во прехрамбената индустрија кога се бараше начин како да се произведе квалитетна и сигурна храна за учесниците на вселенските мисии, денес станува секојдневна пракса.
Традиционално во прехрамбената индустрија квалитетот се испитуваше врз база на случајно земени примероци од финалните производи. Овој начин се покажа недоволно ефикасен и реактивен наместо превентивен. Реактивниот систем значеше да се направи загуба, да се фрли финалниот производ затоа што проблемот беше евидентиран на крај откако ќе се произведе ...
Доколку сте сопственик, директор, раководител или вработен во претпријатие кое произведува или манипулира со прехрамбени производи - имаме неколку информации кои би го задржале вашето внимание. Што е HACCP? H-Hazard-ОПАСНОСТ A-Analysis-АНАЛИЗА C-Crytical-КРИТИЧНИ C-Control-КОНТРОЛНИ P-Points-ТОЧКИ
HACCP е систем на работа (самоконтрола) кој е превентивен и кој служи сите опасни ситуации по здравјето на консуматорот да се отстранат или да се сведат на прифатливо ниво за време на производството, преработката или складирањето на прехрамбените производи.
HACCP - зошто е потребен?
Со воведување на HACCP системот се намалуваат конечните трошоци на производството, се зголемува безбедноста на вработените и на потрошувачите, се намалуваат рекламациите а со тоа се зголемува репутацијата на производителот или давачот на услугите HACCP е законска обврска како во Е.У. така и во Република Македонија Го зголемува квалитетот и продуктивноста Неопходен е за пласман на интернационалниот пазар
HACCP - кому е потребен? HACCP им е потребен на сите кои работат со храна без разлика дали е во прашање производство, увоз, извоз, складирање или директно служење на прехрамбените производи. Според сектори можат да се набројат:
- Месопроизводство, преработка и продажба на месо и месни производи
- Производство и продажба на производи од житарици
- Рибници, преработка и продажба на риба и рибни производи
- Подготовка на свежа и смрзната храна
- Производство на свежо, преработено и смрзнато овошје и зеленчук
- Пакување на вода и производство на освежителни пијалоци
- Трговци со храна и угостителски објекти
- Мензи во детски градинки, училишта, претпријатија како и пензионерски домови
- Секаде каде што се врши транспорт и складирање на храна
консултантски куќи: www.fc.com.mk www.haccp.hr 
HACCP Прирачник Упатсво за имплементација на HACCP систем [1][2][3][4][5][6][7][8][9] |
|
 |
beTon
Senior Member
Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3893
|
Quote Reply
#28 Posted: 21-Nov-2008 at 19:19 |
стандард е национален ресторан да има тавче гравче или шкембе чорба, но дали истиот е наметнат преку некаква регулатива и сертифицирање тоа незнам. логиката е доколку некој сака да носи епитет “национален“ логично би било државата да го стандардизира, но изгледа оваа алка од туристичко-промотивната стратегија ни изостанува, може и вака е подобро со оглед дека сеуште си го бараме идентитетот т.е. сеуште не знаеме на што сме! сепак тоа незначи дека немаме никакви стандарди! непишани стандарди човекот применува уште од камено време(неолит) а може и ги запишал но ние не сме ги нашле. пример орнаментиката или фигурините биле работени по некои унифицирани стандарди во склоп на една поширока културна заедница, но никој не се потрудил бар за сега надвор од стручните трудови да ја обработи пошироко оваа тема во Македонија, еве како за тоа размислуваат малтежаните Malta - where standards are as old as its history , па не би било лошо и ние да направиме една хронологија од неолит преку антика и среден век се до основањето на Институтот за стандардизација во 2003 (www.isrm.gov.mk). значи во неолит имаме стандардизација од уметност па се до маркери по храмовите, подоцна во железно време и антика имаме по унифицирани стандарди, во законодавството, архитектурата, филозофијата, математиката, во војувањето - пример како тренингот и родовите на војска како фалангата, коњицата, стрелците (но за секоја културна област различни)... за мерење растојанија воведуваат нов систем на мерење и бележење на патиштата, но единствена машина за која се знае е Одометарот на Архимед кој го користеле римјаните за мерење и бележење на растојанијата, нешто подоцна се типизира изградбата на Христијанските Цркви во сакралната архитектура, а во Православното Учење се поставуваат јасни канони кои се темелат на Православните Догми. исто би требало да се спомне и стандирзацијата на македонскиот јазик и писмо од страна на Св.Кирил и Методиј или Св.Климент или подоцна Крсте Петков Мисирков. со почетокот на индустриската револуција(која ќе се случеше прилично порано да не беа римјаните) се наметнува потреба од сеопшто глобално стандардизирање па така Метричкиот систем тогаш прв пат е стандардизиран, во тој период менделеев го составува Периодниот систем на хемиски елементи, а гаус го составува CGS(сантим-грам-секунда) системот нешто покасно модификуфан во MKS(метар-килограм-секунда). но дури после WWII во 1960 е прифатен и востановен конечниот Меѓународен систем на мерни единици - SI, кој во Македонија е официјализиран во 1981
стандарди има на сите страни: во политиката (ООН, ЕА интеграциите), во индустријата, во програмирањето, практично во сите научни области! во културата нешто малку полиберално се интерпретираат овие насоки, но во секој случај како цивилизација се водиме строго по востановени и општо прифатени стандарди како ICS (International Classification for Standards), кои се проверуваат и потврдуваат од меѓународни тела за стандардизација и сертификација како IEC (International Electrotechnical Commission) , CEN (European Committee for Standardization) , CENELEC (European Committee for Electrotechnical Standardization) , ISO (International Organization for Standardization) - ISO TC (technical committees). сепак во голем број области импровизирањето со стандардите е многу нормална работа пример како зголемувањето и намалувањето на старосната граница за упис во основните училишта, или пример користењето на материјалите во градежништвото каде заради постојано подобрување на техниките и на квалитетот на материјалите се менуваат постоечките стандарди и сертификати... конкретно што се точно треба ние да исполниме за да влеземе во еу незнам, но се надевам дека во нишкава ќе разоткриеме. еве сега е најавено за почетокот на 2009 воведувањето на HACCAP (Hazard Analyses Critical Control Point) кој ќе биде предизвик и за проиводителите на храна но воедно и за државата како пазач (ДСЗИ)...
Edited by beTon - 21-Nov-2008 at 19:51
|
 |