![]() |
![]() |
![]() |
Скопје 2020 / Skopje 2020 |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1234 7> |
Author | ||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|||
Доколку се сложуваш со мене во едно, тогаш ќе ти докажам дека трасата на ЛРТ кон плоштадот е лошо решение (при сегашниот план на 3 патни краци и едно денивелациско ниво). Јас сметам дека токму тука треба да се сечат исток-запад (Ѓ. Петров - Н. Лисиче) и север-југ (Кл. центар - Чаир). Така се опфаќаат ем сите најголеми населби во градов (Чаир, Ск. Север и Топанско Поле ептен не се за потценување) ем сите поважни објекти низ центарот на градот. Токму затоа сметам дека линијата север- југ е многу важна (Клинички, Рамстор, ул. Македонија, Дом на Армијата, МНТ, Универзитетска библиотека, Универзитетот, Судовите, МТВ, Бит Пазар и натаму горенабројаните населби). Исто така сметам дека веднаш по Плоштадот, линијата 2 треба да се префрли на горната страна на Вардар. Ако трамвајските линии беа на страната на Плоштадот, тогаш шините на линијата 2 ќе прават повторно конфликтна точка со автомобилите при премостувањето на реката. Се надевам дека ме разбра. Токму затоа мене ми се шините изместени кон реката, за да се избегне втора подземна конфликтна точка. Сосема различно би било доколку одиме со станица и шини на две подземни нивоа (без разлика дали би постоел кракот кон Собранието, за што јас се повеќе сум ЗА (за две нивоа под земја на станицата и шините на втората линија)). Кажувај ако не бев јасен да шкрабнам едно сликовно објасување.
|
||||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||||
![]() |
||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||
Во право си не мислам дека е крајност. Значи со овој аргумент на маса јас дефинитивно би го укинал правецот за автомобили кон 11 Октомври. Трасата на автомобилскиот коридор би ја изместил кон Вардар а вкрстувањето на двете ЛРТ траси кон плоштадот. Така нема буквално никакви компликации и ЛРТто добива "монопол" за дотур на луѓе во центарот додека автомобилскиот коридор е само транзитен (нема излези за некакви паркиралишта под плоштадот). |
||||
![]() |
||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|||
![]() |
||||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||||
![]() |
||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||
Во таков случај најдобро би било целосно да се укине тунелот од 11 Октомври. Не вреди да се копа таков тунел за еднонасочен сообраќај, а не е за потценување ни деформацијата во вкупните сообраќајни текови. Но можеби погрешно ме разбра, јас не сум изричито против денивелација на спојката под плоштад, туку само нагласувам некои ограничувачки фактори кои мора да се имаат во предвид и дека доколку се оди со клучка, ќе мора да се избалансираат другите работи. Како што кажав, ова треба да е предмет на една навистина крајно темелна анализа која ќе гледа многу понатака во времето. |
||||
![]() |
||||
alexgizh ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 07-Jan-2009 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1976 |
![]() ![]() |
|||
![]() Потпис. Целта на тунелот е да се спои Партизанска со бул.Кузман Јосифовски - Питу, со цел брз проток и можност за експресно заобиколување на Мал Ринг, а не да се ствараат дополнителни клучки со семафори, и слични кочници на сообраќај. |
||||
![]() |
||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||
@кловер
Свесен сум за комплексноста да правиме некакви подземни клучни и мислам дека тоа е дефинитивно премногу. Значи зборував за жртвување на некои од поволностите кои ги носи овој коридор за да се добие на проточност. Дали тоа ќе бидат обавезни правци, дали тоа ќе бидат ленти на кои ќе им се менува правецот во зависност од сообраќајните околности незнам. Можеби ќе ме линчувате, но може и да се укине правецот од 11 Октомври кон тунелот и да се оди само во правецот тунел - 11 Октомври. Луѓето од ДРачево/Кисела вода итн би го користеле јужен за транзит кон западниот дел на градот. Не е мала жртва, но.... мислам дека семафоризација на оваа подземна а висококонцентрирана точка би било самоубиство. |
||||
![]() |
||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||
Идејата е до некаде во ред но сметам дека секако не е приоритетна. Веќе постои некаква пешачка зона во внатрешноста на Лептокарија која не е доволно заживеана и и треба доуредување. Дополнително внатешноста има доста простор и за парковско зеленило кое треба да се среди. Акцентот треба да се стави прво таму бидејќи во било кој предлог кој го дискутираме, Партизанска останува една прометна сообраќајница и токму блоковите на Лептокарија се брана на целиот смог и бучава кој доаѓа од булеварот. Според начинот на кој е градена оваа населба, логично ми е животот да се одвива во нејзината внатрешност а не кон булеварот. Затоа, верувам во добро хортикултурно и партерно уредување, верувам во подобро уреден и ненатрупан паркинг но лично не верувам во пешачка зона на паркингот пред Лептокарија. Но, веќе оди во друг правец дискусијава, главната поента ми беше дека паркингот кој го имаш зацртано, спрема мене е преголем. Сепак, иако ги давам овие мислења/критики, знаејќи колку си темелен и колку време го имаш правено овој проект, сигурно си земал во предвид разноразни параметри, на пр. демографски и димензионирањето си го направил во согласност со тие параметри.
Во апсолутни бројки можеби ќе излезе поефтино твоево решение но во релативни мислам дека е поскапо. Иако си се обидел секоја постоечка микролокација и постоечки текови да ги решиш специфично, мислам нестандардизацијата во пристапот долгорочно носи повеќе проблеми а со тоа и трошоци. Една континуирана вкопана линија (копот не би бил длабок и на 99% од партизанска е возможно да се прави под пешачките коридори со што не би се прекинал ни сообраќајот) ќе носи апсолутно непречена траса на ЛРТто и апсолутно проточен булевар ослободен од бројните автобуси. Заедно со другите планирани сообраќајни коридори во овој дел (Јужен, Илинденска) на овој начин мислам дека Партизанска ќе остане проточна уште долги години нанапред.
Јужен и сега не постои и овие луѓе ја користат Партизанска но како што реков, булеварот и во овие услови е генерално прилично проточен освен потегот Рузвелтова-Соборна црква. Од изградбата на мостот во Хром пак 99% од луѓето од Ѓорче и оние кои влегуваат од западниот дел на Скопје ја користат трасата на Јужен за пристап кон градот. Карпош и денеска е релативно богата, моторизирана и високо урбанизирана населба така да мислам дека го преценуваш нејзиниот потенцијал да нарасне со возила и да ја загуши Партизанска. Особено бидејќи пред се зборуваме за изградба на ЛРТ во нишкава, верувам дека среднорочно може да зборуваме за стагнација па и пад на приливот на возила од Карпош до центарот на градот. Edited by pbanks - 11-May-2010 at 10:14 |
||||
![]() |
||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||
![]() И да е така сепак некаде мора да се спојат. Колку ленти ќе требаат збирно кога би се споиле два булевари секој со 2х3 ленти (не само на местото на спојувањето, туку и понатака кракот накај Партизанска) за да нема проблематични места и за капацитетот да биде избалансиран на сите сегменти? Нема доволно ниту должина ниту широчина за такво влевање да се изведе како што треба. Ако биде денивелирано, источните краци ќе мораат да бидат 2х2 (што според мене не е никаква трагедија, ама го истакнувам беидејќи до сега на форумов многупати се прескокнува во рачуниците). А во ДУП-от не е ништо попрецизно предвидено, само е нашкрабан коридорот. Доколку веќе нешто беше попрецизно предвидено, многу лесно можеше да се претстави на ДУП-от без разлика од каде е „гледано“. |
||||
![]() |
||||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
|||
Оваа раскрсница нема потреба од никаква регулација. Двета правци би требало да бидат на различна длабочина. Всушност може и да е така предвидена само што дуп-от е гледан од горе и не знаеме дали има предвидено висинска разлика меѓу дата правци.
|
||||
![]() |
||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||
И јас ја поминав и втората страна. Таму имам доста помалку забелешки.
Како што веќе беше начнато, јазолот под плоштад апсолутно нема потреба да биде Т. Сосема непотребно е вртење од правец на НБРМ кон собранието и обратно (без разлика дали се работи за крстосница или клучка) и со тоа само би се поскапело решението и потенцијално би се нарушила проточноста, а без никакви битни поволности). Слична (иако не до толкава мерка) ситуација е и кај НБРМ. Мислам дека можноста за вртење од тунелот кон Бит-Пазар е преголема жртва за премногу мал бенефит. Инаку ми „должиш“ одговор на едно старо прашање
@ pbanks Клучка под плоштадот не е воопшто така едноставна математика, макар само од сообраќаен аспект. Проточноста на подземниот коридор не е зависна само од тоа дали ќе има клучка или вкрстување, туку и од бројот на ленти на коридорите (условно кажано сите три краци), а доколку се оди на клучка, тоа сосема извесно диктира редукција на бројот на лентите за да може да се избалансира (имам повеќе пати зборувано зошто и како, а во прв ред тука е ограниченоста на излезот кај Партизанска наспроти влевањето на два правци... значи доколку би се одело на клучка, во најмала рака треба да прифатиме дека двата источни краци не можат да бидат пошироки од 2х2... е сега дали проточноста ќе биде подобра така, тоа треба да покаже една сеопфатна анализа спроведена од многу стручни луѓе, но зборот ми е дека клучка не е баш така едноставно решение како што звучи) Еве подолу еден мој постар пост на оваа тема, каде што меѓудругото е прикажано и дека семафоризирана крстосница на таа точка не е крај на светот во поглед на проточноста: околу 1/2 од вкупниот сообраќај би бил подложен на семафор со само две фази околу 1/4 од вкупниот сообраќај би бил подложен на двофазен режим кој е и многу поповолен (едната фаза е зелено светло, а другата условно зелено... и плус крајната десна лента цело време би имала фиксно зелено, што е супер за јавниот превоз) преостанатата 1/4 од вкупниот сообраќај би имала слободен проток постојано А ваквото решение обезбедува можност за пошироки профили на источните краци:
Edited by Cloverstack - 10-May-2010 at 23:11 |
||||
![]() |
||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|||
Се согласувам со ова. Гледам решение во (полу)-клучка на овој сегмент, односно со одење на два правци на второ ниво под земја. Тоа би бил правецот Собрание - Партизанска и Т2 линијата. Забрането би било вртењето од насоката Народна Банка - Собрание, пред се заради фактот што овие возила пред се доаѓаат од насока Јане Сандански и можат кон центар да се придвижат по бул. Кочо Рацин. Сепак останува проблем линијата на трамвајот Т2, односно дали има доволно простор за нејзино повторно излегување на ниво -1.
Комплетно се сложувам дека би требало патниците од станицата да одат на две нивоа нагоре, до тротоарот, но тоа е многу поскапо. Пред се затоа што трамвајот треба да слезе на многу пониско ниво и во зависност од ситуацијата нема ни простор за такво нешто. Edited by Andrej_LJ - 05-May-2010 at 15:49 |
||||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||||
![]() |
||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|||
Кловер го имаше поставено сличново прашање, така што јас ќе одговорам на делот кој не е одговорен. Депото би можело да е сегашното на ЈСП (односно дел од него), или пак сосема ново депо, помеѓу постоечкото и пругата, каде покрај што би имало Парк и Рајд, минува и линијата 5 која оди до Жел. Ст. Скопје.
Се разбира би било апсурд доколку трамвајните траси во овој дел би оделе на средината или по краевите на булеварот. Токму заради мостот Обединети Нации (а знае ли некој кога е граден овој мост, затоа што ми изгледа доста набрзинка заради 2 по 2 ленти, за разлика од цела Партизанска каде имаме 2 по 3 ленти). Ако сакаме да минуваат шините среде булеварот, тогаш мораме постоечкиот мост да го рушиме и да изградиме таков со 6 ленти и две трамвајни пруги помеѓу. Истото се однесува доколку стануваше збор за шини покрај булеварот.
Всушност јас сум приврзаник линиите да одат една до друга, отколку раздвоено на по една страна. Како и на станиците со две перона, отколку на островските, пред се заради поскапата градба и покомплицираниот достап на луѓето на пероните (ако говориме за подземни островски станици).
Што се однесува до диагоналниот премин, всушност може сосема спокојно линијата да поминува и на јужната страна на Партизанска, наместо на северната. Разликата е во тоа што навистина има повеќе место на северната, но има и место на јужната, без притоа да се оставиме без тротоари и велопатеки.
Прво да нагласам дека понирањето навистина нема потреба да биде пред Лептокарија (или баш кај Љубљанска). Сметам дека голем подземен паркинг кај Лептокарија би бил супер, сите вакви големи конгломерати населби имаат свои големи паркинзи. Денешниот паркинг би бил слободен за урбанизација. Пред се под плоштад мислев на многу зазеленет сквер, односно мал парк, кој би имал различни содржини. Ќе ги одвои зградите од Партизанска но и ќе направи простор за поквалитетни содржини од паркинг. Цела Европа го става колите под земја (дури и ги дестимулира), за да се отвори простор за други нешта.
Како и да е, главно се сложувам дека би можело да биде целосно подземна линијата, но во никој случај поефтино. Тука важи законот за тунелна градба, каде стандардите се многу повисоки и значат многу повеќе пари. Од системи за следење, до евакуација, вентилација, набљудување итн. Всушност ако имаме целосно вкопан дел од Лептокарија до Аеродром (или ГЖС), ние ќе имаме не само ЛРТ туку цел Метро-трам или ПреМетро на овој одсек. Се разбира тоа би било супер, но е многу (навистина неколку пати) поскапо од варијантата што ја предложив. Сепак треба да имате на ум дека најголема тежа давав на соодносот ефикасно-ефтино.
Едно можно решение е не тунел а ров. Тоа значи дека трамвајот би се движел вкопан во земата, но самиот ров нема да има кров, туку ќе биде откриен. Тоа решение е далеку поефтино (се избегнува законот за тунели) но ги и има своите лоши страни. Атмосферски влијанија, доста голем разцеп среде Партизанска, буката циркулира надвор од ровот итн.
Сметам дека Јужниот нема да биде искористуван од жителите кои живеат на потегот Карпош 3 - Соборна (за одење до центар или околината), туку само за подолги дестинации. Како што знаеме токму овој дел околу Партизанска е најгусто населен и со ова ефтино решение би се добила огромна проточност се до Железничката. Не е целта да изградиме градски автопат 80км/ч, туку само да се подобрат перформансите на булеварот и да се олесни достапот до тунелот под Плоштад (кој и при постоењето на примарните градски магистрали, би продолжил да ја оптоварува Партизанска во голема мера).
Автобускиот превоз онаков каков е денеска би го реорганизирал. Тоа значи дека автобуските линии по цела Партизанска би ги укинал. Нив би ги распоредил по околните важни улици, при што на своите нови линии би возеле на Партизанска само во еден блок (односно помеѓу раскрсница и раскрсница), или би ја сечеле. Сите станици на овие тн. довозни автобуски линии би биле во близина на станиците на трамвајот. Со тоа жителите на околните пооддалечени населби би имале директен достап до Т1.
Edited by Andrej_LJ - 05-May-2010 at 15:30 |
||||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||||
![]() |
||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|||
И јас сум за плоштад кај Соборната црква, но да си признаеме треба дека ваква подземна крстоница на цели 4 многу оптоварени насоки, регулирана со семафори е скоро невозможно и непрактично да се изведе. И денеска оваа крстоснца е тесно грло, камо ли кога би се изградил тунелот под плоштад и оној под Кале. Тогаш бул. Климент Охридски би станал доста пофрекфрентен и притисокот на оваа раскрсница би нараснал многукратно. Најпрактично решение би било да на -1 ниво се внесе коридорот исток-запад, заедно со станицата на Т1, како и изградба на насоката север-југ долж бул. Св. Кл. Охридски на подземно ниво -2. Така главните две насоки на сообраќај би биле решени без конфликтни зони.
Да нагласам уште еднаш: Мислам дека плоштад пред Соборниот храм е неизводлив заради ограниченоста и сложноста на подземниот простор, како и огромниот притисок на оваа раскрсница, што не дозволува сите насоки да се регулирани со семафор, односно постоење на 4 интервали. Подземен сообраќаен ИКС на две нивоа и подземна трамвајска станица би го решиле проблемот со протокот на возилата, но улиците на нивото на земјата, како и самата надземна раскрсница си остануваат. Ако има некој решение како релативно ЕФТИНО би се решила подземната раскрсница кај Соборна, нека го сподели. Edited by Andrej_LJ - 05-May-2010 at 14:54 |
||||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||||
![]() |
||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||
Само краток коментар околу денивелациите кои ги предлагаш (Лептокарија и Рузвелтова). Иако се слагам дека се релативно ефтини решенија, сепак мислам дека се непотребни. Имено у во оваа ситуација кога не постои јужен булевар и Илинденска во полн профил а Партизанска е главната артерија од Ѓорче/Влае/Карпош кон центар, протокот од Порта Влае до некаде универзална сала (во двата правца) е прилично добар, зелениот бран релативно функционира и целата траса се проаѓа многу брзо. Иако сообраќајот во Скопје ќе се зголемува, со изградбата на јужен и илинденска притисокот на Партизанска и понатаму би се намалувал. Затоа овие решенија ми се нецелоисходни. Во делот од универзална сала до соборна црква пак е друга приказна но теоретски и тамошната ситуација би требало значајно да се ублажи кога еден проточен тунел под плоштад би ја заменил моменталната дисперзија кон Гоце Делчев и Димитрие Чуповски. Меѓу другото затоа инсистирам на исклучително проточен тунел под плоштад без никаква семафоризација. |
||||
![]() |
||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|||
Конечно тргна работава
![]() Се разбира дека не сфаќам ништо како критика, туку како идеи за натамошен развој и надоградба на овој план со цел најоптимални, најефикасни а воедно и најефтини/изводливи решенија за Скопје. Инаку јас веќе работам на нова верзија од планов, инспирирана од решенијата на Абу Даби, која ќе вклучува многу нови работи, но ќе трае долго пред да стане реалност, а пред се оставам време за да ги вклучам и вашите добри предлози. Почнувам да изнесувам објаснувања зошто нешто такво е решено. [quotе]На ЛРТ линијата бр.1 обавезно би ставил уште една станица во центарот на градот. Не бива токму во центар да биде второто најголемо меѓустанично растојание (Плоштад Македонија - НБРМ, 900 метри), треба токму обратно. Мислам дека во близина на Холидеј Ин би било идеално место за станица, особено ако земеме во предвид дека големиот паркинг од карши извесно ќе се пополни со нешто масивно.[/quotе] Да, во првичниот план имаше ваква станица, но после незнам ни јас зошто ја исклучив. Идејата е добра а и релативно лесно изводлива. Патниот коридор би се изместил на југ, со што би се оставил простор линијата на Т1 да има станица помеѓу патниот коридор и коритото на Вардар, некаде околу Холидеј Ин. Овој недостаток некако се компензира од постоењето на станицата кај МНТ, на линија Т2 која навистина е блиску. Инаку најидеална положба на станицата на Т1 би била директно под ГТЦ, но тоа е прескапо за наши стандарди решение. [quotе]2. Не би ја дивертирал линијата на сред Ново Лисиче. Да го земеме во предвид Реонски центар Аеродром кој веќе се оформува. Со тоа мислам дека е многу пологично линијата да биде токму во продолжение на булевар Јае Сандански. Исто така на тој начин се остава и отворена можност за продолжување на линијата кон исток, во пакет со идното продолжување на булеварот. А пруги во срцето на Ново Лисиче, поточно по „детската улица“ не ми се допаѓаат ни сами по себе - тоа оди против концептот на населбата чија внатрешност треба да е искулирана. И конечно, доколку линијата се насочи на сред Ново Лисиче, тоа влијае на зголемување на растојаниетоп помеѓу станиците, а тука го имаш најголемото меѓустанично растојание - 1100 метри, кое мислам дека е премногу за олку населена зона.[/quotе] Доста размислував на оваа тема. Се сложувам дека не е најсреќно решение, но би рекол дека и само продолжување по В С Бато, исклушува најмалку половина дела од Ново Лисиче, односно зградите се премногу далеку од станицата. Затоа мислам дека најефикасно би било трамвајот да прави едносмерен круг околу Ново Лисиче (3,2 км) по булеварите, при што би имало 5 станици, од кои едната би била токму на пресечката меѓу Србија и Јане Сандански, со што би се скратило растојанието помеѓу Бисер и Реонски центар од 1100 метри на половина. Инаку не би се сложил дека трамвајот би нарушил некаква концепција но Ново Лисиче, затоа што истиот во овој дел би возел навистина бавно, новите трамваи се практично безшумни и нема да пречат никако на околните жители, кои би биле оддалечени од линијата и до неколку стотини метри. Ефективна станица би го облагородила просторот (преголемиот простор/нива), но пред се би заштедила многу време за движењето на линијата Т1. Не е исто дали ќе има 1-2 станици повеќе или 5 нови станици, за да ја опфатиме целата населба. Тоа го зголемува времетраењето на патувањето на линија Т1. [quotе]3. Би ја продолжил линијата на запад кон Ѓорче Петров, за да опфати што повеќе население, а и последната станица да биде на место погодно за Park & Ride.[/quotе] Апсолуно се сложувам. Само што постои еден не мал проблем. Мислам дека следната станица на запад би требала да биде некаде околу СП Планет, односно паркот во Ѓ Петров. Следната би можела да биде директ кај жел. ст. Ѓ. Петров, со што би имала конекција со линијата 5 и евентуален П+Р. Проблемот е што после Порта Влае, линијата би требало да се движи подземно, треба уште една целосно подземна станица (онаа кај СП Планет) и понатаму по бул. Македонска Војска да оди северно до жел. ст. Тоа бара проширување на булеварот, како и изградба на нов патен и железнички мост на пругите Скопје-Кичево. Се разбира сметам дека ова не е болка за умирање, односно е оправдано и возможно, но скапичко. [quotе]4. Ми се допаѓа целиот концепт кај Лептокарија, само името на плоштадот ми е малку неумесно за плоштад пред комплекс од таков тип.[/quotе] Забележката ти е на место. Пообар избор би бил токму предложениот пл. кај Соборниот Храм. [quotе]5. Не би ги затварал улиците кај универзална и кај апче. Иако обезбедуваат само вртење во десно, сепак се корисен сообраќаен вентил за огромни површини од двете страни на Партизанска, кои инаку би останале прилично далеку од најблиските точки на поврзување, а тоа би било и дополнителен проблем за секундарната мрежа која ќе треба да се справи со тој новонастанат „транзит“. Мислам дека улиците кај универзална и апче не пречат баш (особено ако сообраќајната полиција стави ред во тој реон), а Партизанска сепак нема потреба ниту е пожелно (ради опкружувањето) да ја подигаме на ниво на урбан автопат, па да ни сметаат вакви припојни улици.[/quotе] Е тука веќе громко не се согласуваме. Напротив, сметам и дека со изградени јужна тангента (мислам дека наименованието булевар е лошо, насекаде овие магистрали кои одат во покрајнините на градот се викаат логично тангенти) и проболжена Илинденска, сепак мислам дека околу Партизанска живеат најмногу луѓе во западно Скопје, така што Партизанска ќе остане оптоварена отсечка. Поентата е барем кај Рузвелтова и Лептокарија да се направат овие денивелации, со што добиваме брза врска од Железничката станица до Аеродром. Ова се многу ефтини решенија, кои се брзо изводливи, истовремено носат големи ползи. Особено ако се земе в предвид периодот кога ќе се гради Јужната тангента, градот ќе биде целосно парализиран, така што овие решенија можат многу да олеснат. Сепак Партизанска би си останал градска авенија а не магистрала, а зградите се доволно далеку од коловозите. Всушност бучавата од колоните кои чекаат на семафор е далеку поголема од онаа на возилата во движење, за загадувањето да не зборуваме. [quotе]6. Не е забелешка туку прашање: дај објасни каков концепт е Парки Рај и како функционира[/quotе] Не е ништо посебно. Ова е мрежа на паркинзи управувани од градот. Нивните локации се престижни и на најфрекфрентни места (што ги разликува од Парк и Рајд). Всушност е т.н. зонско паркирање, но не такво лоповско и непрофесионално какво што го имаме, туку во катни гаражи или подземни паркинзи. На пример ваков паркинг е нужен околу Буњаковец, не само заради посетителите на околните комерциални и административни објекти, туку и за околните резиденти, со што на Партизанска би се ослободила целосно третата лента. Со ставањето на шините во средина на булеварот, ако и третата лента е узурпирана ќе биде пекол. Edited by Andrej_LJ - 05-May-2010 at 13:20 |
||||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||||
![]() |
||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||
Ја поминав и втората страница. Тоа е делницата од соборниот храм до НБРМ на црвената линија.
Кај соборниот храм и на плоштадот концептите се супер. Особена добра "финта" е користењето на истата инфраструктура од стрна на црвената и жолтата линија под плоштадот со што се заштедуваат мнооогу пари доколку би се одело со засебна денивелација на двете линии и се што треба да се направи е оптимизација и синхронизација на возниот ред (поназад имаш наведено дека планираш дневната фреквенција на трамови да биде на 5 минути што значи дека секој правец има по 2.5минути за запирање, промена на патници и тргнување. Мене ми звучи сосема доволно (под услов да имаме прецизен електронски диспечерски систем кој сето тоа ќе го контролира) но имам блага скепса околу тоа дали има некои стандарди за вакво нешто. Замерка кај плоштадот би дал за сообраќајното решение, но ова не е замерка за тебе туку за тековното решение кое го имаме во ГУП според кое и си работел. Се работи за подземната семафоризација против која сум изричито против. Дури и максимално проточен тунел мора да има исклучително добра вентилација а неможам да замислам што би било доколку имаме колони пред семафорите кои стојат во место и го полнат просторот со издувни гасови. Значи јас сум генерално за континуиран проток на возила во овој дел (макар и по цена на функционалноста на целиот систем), барем додека моторите на внатрешно согорување се сеуште примарна влечна сила на возилата. Кај станицата НБРМ имам една единствена замерка а тоа е фактот дека трасата си ја сместил над подземниот пешачки премин. Мислам дека логично тие да си ги сменат местата. Ваков тип на премини инаку би поставил и кај Буњаковец и Соборна црква (пропуштив можеби такви и си испланирал). коментари за страница бр. 3.... наскоро ![]() |
||||
![]() |
||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||
По неколку неуспешни обиди да најдам време да ја прочитам целата анализа/проект во еден здив, решив да коментирам дел по дел.
Бидејќи не сум вичен во фотошоп, ќе се обидам сите мои размисли околу проектов да ги дадам вербално. Денеска ќе се осврнам само на првата страница од нишкава, т.е. на црвената линија од Порта Влае до Соборниот храм. Бидејќи во воведот Андреј имаш забележано дека планот предвидува реализација на постоечките сообраќајни решенија од ГУП како што се јужен булевар и слично, хипотетички ќе земам во предвид дека тие се веќе изградени при изложување на размислите околу црвената линија и нејзината поставеност во однос на Партизанска. Почетната идеја ми се допаѓа генерално иако сметам дека линијата треба да почнува подлабоко во Ѓорче Петров не кај Порта Влае. Зборувам за уште две станици на продолжението на Партизанска кон населбата некаде скоро кај вкрстувањето со постоечката пруга кон Тетово. Не приметив каде би го сместил депото, претпоставувам во индустрискиот дел кој е залепен блиску до пругата. Во секој случај јас би го сместил таму а тука некаде би ја ставил и свртницата за трамваите а со тоа би заштедил и релативно квалитетен простор за развој на недвижнини покрај Порта Влае (локација која сакаат да ја упропастат со уште еден "плоштад" по рецептот на оној во Автокоманда). Идеите кои ги нудиш во понатамошниот дел се мошне интересни но лично сметам дека во не мала мерка се непотребно предимензионирани. Пред се зборувам за потезите кај Лептокарија и Буњаковец. Но да одам со ред. Никогаш не сум размислувал за траса кој би одела покрај Партизанска (во делот од Порта Влае до мостот обединети нации) но идејата ми се допаѓа. Добиваме комплетно одделен јавен превоз, булеварот го задржува полниот профил а трошоците се минимални. Единствено несреќно решение (условно кажано) би бил дијагоналниот премин кај мостот обединети нации, но за ова би сакал да размислам дополнително како би било најпрактично да се реши. Одиме на сегментот Партизанска-Љубљанска. Овој дел од улицата не е преоптеретен со сообраќај и тука би преферирал надеземена траса. Една варијанта е онаа која си ја предложил, друга е дури да се оди на сметка на една од коловозните ленти но поради конзистентност би ја држел партизанска слободна комплетно за патен сообраќај. Поскапата варијанта е веднаш после мостот трасата да понира а доколку е сепак надземна, понирањето би го направил во секој случај пред почетокот на Љубљанска. Од тука па се до соборна црква би одел со едно монотоно и решение кое иако не е ефтино мислам дека е доста поефтино од она кое ти го предлаш. Зборувам за подземна траса по целата должина на Партизанска која би била прилично straight forward а постојат две варијанта. Или двата правца да бидат во средината на улицата со платформи и влезови од двете страни на булеварот или пак една заедничка централна платформа со заеднички влез на средината на булеварот и заеднички платформи. И двете варијанти имаат свои предности и маани но јас тежнеам кон посебни платформи. Површината на Партизанска би ја задржал во голема мерка иста со семафоризација, со пешачки премини и евентуално со затворање на некои од понебитните вкрстувачки правци кои ги наброја. Сметам дека јужниот булевар ќе го превземе брзиот проток на возила кои транзитираат а дополнително Илинденска (која исто така би се продолжила со мост како што е планирано) дополнително ќе ја растерети Партизанска. Трет момент е што комплетно би ги укинал автобускиот сообраќај на Партизанска со што мислам дека би се добил оптимален проток. Со тоа мислам дека улицата ќе може да го задржи својот профил на градски булевар, брзина од 60км/ч а сепак квалитетно да ги опслужува граѓаните. Истовремено ќе се добие и проточен јавен превоз кој сепак мислам дека доста поевтино ќе чини од она во твојот предлог иако немам бројки да го поткрепам ова. ВО однос на двата нови плоштада. Генерално сум за облагодорување на градот но не гледам потенцијал на двете локации кои ги наброја особено не на онаа кај Лептокарија. Мислам дека центарот на циркулација на луѓе во Карпош дополнително ќе се дивертира кон новите комерцијални, спортски и рекреативни содржини кои никнуваат во близина на салата Борис Трајковски. Не гледам ниту урбанистичка логика кај Лептокарија да оформуваме плоштад кој би ми бил вон контекст во оваа пред се станбена населба. Паркингот кој го предлагаш е во ред, но мислам дека доволно би било да се изгради едно подземно ниво на постоечкиот паркинг за да се опслужат потребите. За плоштадот кај Градежен сум помалку скептичен и можеби со една темелна реконструкција може да се постигне нешто. Сепак мислам дека "идејата" зад него ти е преамбициозна, позади имаме едно основно школо а околу 2 факултети кои и немаат толку многу студенти. Тука некаде ќе завршам со овој мој прв пост, мислам дека имав уште нешто да додадам за сегментов за кој говорев па доколку ми текне ќе се дополнам. Се надевам дека не бев прекритичен ![]() |
||||
![]() |
||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||
Со овој пост ќе реплицирам само на тоа што е презентирано на првата страница, односно генерално за ЛРТ линијата бр1 и предлогот за Партизанска.
Бидејќи ми се допаѓаат грото идеи и замисли на Андреј, за да не се повторувам по него, ќе ги изнесам само забелешките. 1. На ЛРТ линијата бр.1 обавезно би ставил уште една станица во центарот на градот. Не бива токму во центар да биде второто најголемо меѓустанично растојание (Плоштад Македонија - НБРМ, 900 метри), треба токму обратно. Мислам дека во близина на Холидеј Ин би било идеално место за станица, особено ако земеме во предвид дека големиот паркинг од карши извесно ќе се пополни со нешто масивно. 2. Не би ја дивертирал линијата на сред Ново Лисиче. Да го земеме во предвид Реонски центар Аеродром кој веќе се оформува. Со тоа мислам дека е многу пологично линијата да биде токму во продолжение на булевар Јае Сандански. Исто така на тој начин се остава и отворена можност за продолжување на линијата кон исток, во пакет со идното продолжување на булеварот. А пруги во срцето на Ново Лисиче, поточно по „детската улица“ не ми се допаѓаат ни сами по себе - тоа оди против концептот на населбата чија внатрешност треба да е искулирана. И конечно, доколку линијата се насочи на сред Ново Лисиче, тоа влијае на зголемување на растојаниетоп помеѓу станиците, а тука го имаш најголемото меѓустанично растојание - 1100 метри, кое мислам дека е премногу за олку населена зона. 3. Би ја продолжил линијата на запад кон Ѓорче Петров, за да опфати што повеќе население, а и последната станица да биде на место погодно за Park & Ride. 4. Ми се допаѓа целиот концепт кај Лептокарија, само името на плоштадот ми е малку неумесно за плоштад пред комплекс од таков тип ![]() 5. Не би ги затварал улиците кај универзална и кај апче. Иако обезбедуваат само вртење во десно, сепак се корисен сообраќаен вентил за огромни површини од двете страни на Партизанска, кои инаку би останале прилично далеку од најблиските точки на поврзување, а тоа би било и дополнителен проблем за секундарната мрежа која ќе треба да се справи со тој новонастанат „транзит“. Мислам дека улиците кај универзална и апче не пречат баш (особено ако сообраќајната полиција стави ред во тој реон), а Партизанска сепак нема потреба ниту е пожелно (ради опкружувањето) да ја подигаме на ниво на урбан автопат, па да ни сметаат вакви припојни улици. 6. Не е забелешка туку прашање: дај објасни каков концепт е Парки Рај и како функционира ![]() 7 . Не дека ти е лоша визијата за Партизанска кај Соборна, ама мислам основната замисла на lslcrew (со подземна крстосница и плоштад на површина) е уште подобра. Со тоа би се добила една голема пешачка зона на убава локација, а отпаѓа и потребата за подземни пешачки премини, кои јасно не можат да се мерат со широка слободна површинска комуникација. Со порано понирање на тунелот се решава и проблемот со Тифани (прекрасна е твојата идеја Тифани да се збрише и на завршетокот на Партизанска да има полукружен плоштад, но тргам од попесимистичка и пореална варијанта дека Тифани ќе остане ![]() Еве симплифицирано како го замислувам сообраќајното решение на тој потег. црвено - надземна сообраќајна лента портокалово - косина жолто - подземна сообраќајни лента темно сино - надземна пруга светло сино - косина цијан - подземна пруга (пругите понираат „после“ крстосницата помеѓу Партизанска и Климент Охридски затоа што таа ионака би била оптеретена крстосница и би било добро да не се оптеретува дополнително, а сметам дека низ плоштад од типот каков би бил пред соборна, не би пречело да поминува јавен шински превоз). ![]() Еве ги и само деловите кои би ја тангирале состојбата на површината, за да се добие претстава за пешачката зона и комуникации што би се оформиле. ![]() Edited by Cloverstack - 27-Mar-2010 at 10:11 |
||||
![]() |
||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||
Андреј, не знам за другите, ама јас се уште не сум искоментирал единствено бидејќи материјалите што ги постираше се многу опсежни и детални и бараат многу анализа. Не би сакал да протрчам низ темава, туку чекам да ми се погодат ден-два слободни, да можам убаво да прочитам и разгледам се што си постирал. Дури после тоа би се осмелил да коментирам. ![]() Верувам не е страшно и ако се закасни со коментар, бидејќи нишкава секако е evergreen ![]() |
||||
![]() |
||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|||
Еве го и тука ќе го поставам (затоа што системите би можеле да се дополнуваат), па и можеби ќе поттикне некого да пушти некој коментар...
![]() МЕТРО СКОПЈЕ, СПОРЕД МЕТОДОТ НА СОВЕТСКИОТ МЕТРО-ТРИАГОЛНИК: Во последно време го проучував т.н. систем за изградба на метро мрежи - Советскиот Триаглоник. Се работи за метро систем составен од 3 линии, кои се сечат меѓусебно на три трансферни станици на најфрекфрентните точки во градовите. Наменети се за млади метро системи (во градовите поголеми од 1,5 милиони жители, Киев, Софија, Будимпешта), како и за градови под 1,5 милиони жители (Прага, Баку, Тбилиси). Оваа организација на мрежата овозможува патување низ целата мрежа на метрото со само едно сменување на линија (затоа што секоја линија се сече со останатите две). ... така решив да направам една скица, како би изгледал евентуален советски метро-триаголник во нашиот главен град. ![]() ЛИНИЈА М1 (Влае - пл. Македонија - 11 Октомври - Ново Лисиче). Се трудев далечината на станиците да биде околу 1000 метри, со што се запазуваат стандардите за изградба на тешко (класично) метро. Линијата би била долга околу 9, 5 километри и би имала 11 станици, вклучително и две трансферни. Средното растојание помеѓу станиците би било 900 метри. ЛИНИЈА М2 (Усје - 11 Октомври - Универзитет - Скопје Север). Линијата е долга 6, 2 километри и има 8 станици (вкл. и две трансферни), поставени на средно растојание од околу 800 метри. ЛИНИЈА М3 (Клинички Центар - пл. Македонија - Универзитет - Железара). Ова е најкусата линија во мрежата. Долга е 5,2 километри и по нејзината должина се расположени 7 станици (вкл. и две трансферни), на просечна далечина од околу 750 метри. ВКУПНО мрежата била долга 21 километар и би броела 25 станици, кои би биле на просечна далечина една од друга од околу 850 метри. За изградбата на метрото би биле доволни околу 600 милиони евра (ако сметаме дека конструкцијата би била 20% поскапа од онаа на Софија - 25 милиони евра на километар тунели плус една подземна станица). Значи со 200 те милиони евра кои одат за Скопје 2014, ќе се издлабеа 7 километри тешко метро со 7 станици, или како М1 од Аеродром (кај Мајчин Дом), до Лептокарија, во Карпош 3, преку пл. Македонија. Метрото во центарот на градот: ![]() Подоцна метрото може да се надополни и со приградска железница (со жолто) и трамвајна мрежа (со лилаво), кои ќе имаат за цел опфаќање на регионите кои не се опфатени со метрото, односно придвижување на луѓето кон станиците на метрото: ![]() ![]() ЗАКЛУЧОЦИ: -Метро во тешка форма, на Скопје во никаков случај не му е потребно. Јас се згранав, од фактот дека нашиов град е толку мал (од север до југ на пример е само 6 километри). -Станиците на линиите М2 и М3 се распоредени на растојание, под 1000 метри, што е минимален стандард (во повеќето случаи). -Друг услов за изградба на линија на тешко метро е минимум 25000 - 30000 патници по линија на ЧАС. (Дали се мери 24 часа или само времето кога работи метрото, односно максимум 19 часа навистина неможам да кажам, но доколку некој знае би било супер да сподели. Мене не ми се верува дека се мерат толкав број на часови, затоа што линијата 1 во Софија превезува околу 200 000 патници на ден и по тој критериум не го задоволува овој стандард. Можеби се мери пикот на потокот на патници, односно сутрешен и вечерен пик.). Таков поток на патници не верувам да има на линиите освен на М1. -На Скопје, во среднорочен/долгорочен план, има перспектива само една метро линија, односно М1 Ново Лисиче - пл. Македонија - Влае. Таму станиците се распоредени доволно далеку (дури имаме пример од Прага, кадешто линијата А има должина од само 11 километри и опфаќа 13 станици), а потокот на патници би бил доволен (особено кон/од центарот кон населбите), односно над 25 000 патници на час. И за крај уште малку да посонуваме... Во текот на изградбата на Јужниот булевар, би можело да се вметне и изградба на четврта метро линија М4, која би се протегала од Влае, преку Капиштец, Буњаковец, Градскиот Стадион, Музејот на современа уметност и би завршувала кај железничката станица Скопје Север. ![]() Се разбира дека ова го праам сонувајќи и од задоволство, инаку сум комплетно свесен колку непотребно е тешкото метро за град како Скопје. Но, вака визуелно се уверив уште повеќе колку всушност мало е нашево градче и колку малку луѓе живеат во него, за да се гради метро. ![]() |
||||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1234 7> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |